Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (42)Реферативна база даних (843)Книжкові видання та компакт-диски (943)Журнали та продовжувані видання (339)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч620$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 64
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   науково-популярне видання   
1.
 


Armstrong, J. Scott.
Persuasive advertising [Electronic resource] : evidence-based principles / J. Scott Armstrong. - New York : Palgrave Macmillan, 2010. - 350 p
Переклад назви: Переконлива реклама: на основі фактичних даних

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book translates knowledge about persuasion into evidence-based principles. Useful knowledge about persuasion has been obtained over the last 100 years from the experience of advertising experts and from empirical studies in advertising and other fields including psychology, consumer behavior, law, mass communication, politics, and propaganda. The principles in Persuasive Advertising provide understandable and easy-to-access guidance for all types of advertising. Including still media such as print and Internet, and motion media such as TV, streaming video, Internet, and radio. They also apply to other types of persuasive communications such as management reports, speeches, and press releases. Wharton School Professor J. Scott Armstrong spent over 16 years on this book. In recent years, he was assisted by Gerry Lukeman, Chairman Emeritus of Ipsos-ASI and Sandeep Patnaik, Research Director at Gallup and Robinson. Altogether, more than 80 people contributed to Persuasive Advertising by obtaining relevant studies, analyzing data, editing and reviewing, and surveying researchers to ensure that the book correctly summarizes their findings. Persuasive Advertising summarizes findings from about 3,000 empirical studies and 50 books. It also presents new findings from previously unpublished studies. Along with the AdPrin Audit software on AdPrin.com, Persuasive Advertising enables advertisers as well as agencies to quickly and inexpensively identify ways to improve ads – or to determine which of a set of ads will be most effective. For example, it typically requires about an hour for an experienced user to obtain a persuasiveness index for a print ad along with a list of ways to improve the ad., By using these principles, advertisers can improve their creativity and effectiveness.



Кл.слова:
маркетинг -- реклама -- психологія споживача

   Тип видання:   навчальний посібник   
2.
 


Burrell, M.
Lobbying and the Media [Electronic resource] : working with Politicians and Journalists / M. Burrell. - London : Thorogood, 2001. - 70 p.
Переклад назви: Лобіювання та ЗМІ: робота з політиками і журналістами

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Lobbying is an art form, rather than a science, so there is inevitably an element of judgement in what line to take. The best lobbying is always based on accurate, up-to-date information and on a well-argued case, founded on credible evidence, and delivered to the right audiences in the right tone of voice at the right time. Sounds simple, but it isn't. This new Special Report shows you how.



Кл.слова:
політика -- медіа

   Тип видання:   науково-популярне видання   
3.
 


Curtis, L. Perry.
Jack the Ripper and the London Press [Electronic resource] / L. Perry Curtis. - London : Yale University Press : New Haven and London, 2001. - 363 p.
Переклад назви: Джек Різник і лондонська преса

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Annotation. Press coverage of the 1888 mutilation murders attributed to Jack the Ripper was of necessity filled with gaps and silences, for the killer remained unknown and Victorian journalists had little experience reporting serial murders and sex crimes. This engrossing book examines how fourteen London newspapers-dailies and weeklies, highbrow and lowbrow-presented the Ripper news, in the process revealing much about the social, political, and sexual anxieties of late Victorian Britain and the role of journalists in reinforcing social norms. L. Perry Curtis surveys the mass newspaper culture of the era, delving into the nature of sensationalism and the conventions of domestic murder news. Analyzing the fourteen newspapers-two of which emanated from the East End, where the murders took place-he shows how journalists played on the fears of readers about law and order by dwelling on lethal violence rather than sex, offering gruesome details about knife injuries but often withholding some of the more intimate details of the pelvic mutilations. He also considers how the Ripper news affected public perceptions of social conditions in Whitechapel.



Кл.слова:
серійні вбивства -- злочинність -- медіа

   Тип видання:   наукове видання   
4.

Lessig, L.
Free culture. How big media uses technology and the law to lock down culture and control creativity [Electronic resource] / L. Lessig. - New York : The Penguin Press, 2003. - 352 p.
Переклад назви: Вільна культура. Як великий медіа-простір використовує технології та закон щоб обмежити культуру та контролювати творчість

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


From "the most important thinker on intellectual property in the Internet era" (The New Yorker), a landmark manifesto about the genuine closing of the American mind. Lawrence Lessig could be called a cultural environmentalist. One of America's most original and influential public intellectuals, his focus is the social dimension of creativity: how creative work builds on the past and how society encourages or inhibits that building with laws and technologies. In his two previous books, Code and The Future of Ideas, Lessig concentrated on the destruction of much of the original promise of the Internet. Now, in Free Culture, he widens his focus to consider the diminishment of the larger public domain of ideas. In this powerful wake-up call he shows how short-sighted interests blind to the long-term damage they're inflicting are poisoning the ecosystem that fosters innovation. All creative works-books, movies, records, software, and so on-are a compromise between what can be imagined and what is possible-technologically and legally. For more than two hundred years, laws in America have sought a balance between rewarding creativity and allowing the borrowing from which new creativity springs. The original term of copyright set by the Constitution in 1787 was seventeen years. Now it is closer to two hundred. Thomas Jefferson considered protecting the public against overly long monopolies on creative works an essential government role. What did he know that we've forgotten? Lawrence Lessig shows us that while new technologies always lead to new laws, never before have the big cultural monopolists used the fear created by new technologies, specifically the Internet, to shrink the public domain of ideas, even as the same corporations use the same technologies to control more and more what we can and can't do with culture. As more and more culture becomes digitized, more and more becomes controllable, even as laws are being toughened at the behest of the big media groups. What's at stake is our freedom-freedom to create, freedom to build, and ultimately, freedom to imagine.



Кл.слова:
відкритий доступ -- копірайт -- піратство

   Тип видання:   наукове видання   
5.

McChesney, R.
Telecommunications, mass media, and democracy [Electronic resource] / R. McChesney. - New York : Oxford University Press, 1993. - 410 p.
Переклад назви: Телекомунікації, мас-медія та демократія

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Radio broadcasting emerged dramatically between 1920 and 1922 in the United States, capturing the popular imagination in a manner that was rare, if not unprecedented. By the end of the decade the modern networkdominated, advertising-supported system of radio broadcasting had come into existence. By 1935 the system was entrenched economically, politically, and ideologically, and it would provide the basis for the eventual development of television in the 1940s and 1950s. Between 1928 and 1935, however, some elements of American society actively opposed the emerging commercial set-up and attempted to have a significant portion of the ether set aside for noncommercial and nonprofit utilization. Elements of education, labor, religion, the press, civic groups, and the intelligentsia created the opposition and reflected a general social dissatisfaction with the contours of the emerging commercial system. This opposition coalesced, more or less, into a broadcast reform movement that generated a significant critique of the limitations of network-dominated, advertising-supported broadcasting for the communication requirements of a democratic society. It also struggled to rouse public opinion to support federal legislation that would markedly recast U.S. broadcasting. The passage of the Communications Act of 1934, which still remains the reigning statute for radio and television, effectively ended whatever opportunity for legitimate opposition to commercial broadcasting had existed during these years.



Кл.слова:
ЗМІ -- радіомовлення -- преса

   Тип видання:   зб. статей   
6.


On track : A primer on media asset identification [Electronic resource]. - [S. l.] : Ernst & Young, 2011. - 50 p.
Переклад назви: За планом: підручник з виявлення активів ЗМІ

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
ЗМІ -- технологія

   Тип видання:   монографія   
7.

Rizun, V. V.
The vital questions of mass communication theory [Electronic resource] : monograph / V. V. Rizun. - Kyiv : Taras Shevchenko National University of Kyiv, 2009. - 168 p.
Переклад назви: Актуальні питання теорії масової комунікації

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The monograph is devoted to the vital questions of a domestic mass communication theory. The monograph is written for the scientists and students studying ‘social communications’.



Кл.слова:
комунікація -- спілкування

   Тип видання:   монографія   
8.


Towards Media and Information Literacy Indicators [Electronic resource] / prep. by S. Moeller [et al.]. - Bangkok : UNESCO, 2011. - 53 p.

Рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Developing a Global Framework for a topic as broad and complex as Information Literacy-Media Literacy or, to use UNESCO’s appellation, Media and Information Literacy (MIL) Indicators is a daunting task. To address this challenge, a brief overview of the history, background, and global context is needed.



Кл.слова:
інформативність -- ЗМІ

   Тип видання:   аналітична доповідь   
9.


Інституційне забезпечення державної комунікативної політики: досвід країн Європи [Електронний ресурс] : аналітична доповідь / Національний інститут стратегічних досліджень ; авт.-уклад. А. В. Баровська. - Київ : [б. в.], 2014. - 72 с.. - (Серія «Інформаційні стратегії» ; випуск 4)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Текст у форматі PDF 0.55 Мб


Проаналізовано досвід інституційного забезпечення державної комунікативної політики на центральному рівні в Норвегії та чотирьох країнах Європейського Союзу – Німеччині, Іспанії, Великої Британії, Нідерландах. На схемах відтворено структурні елементи й рівні підпорядкування відповідних інституцій. Висвітлено основні нормативно-правові засади державної комунікативної політики цих країн. Охарактеризовано механізми організації та координації комунікації органів державної влади України в ретроспективі та на сучасному етапі державотворення. Розроблено рекомендації щодо інституційного забезпечення державної комунікативної політики України. Розраховано на співробітників органів державної влади, науковців, викладачів, усіх, хто цікавиться проблемами реалізації державної комунікативної політики.



Кл.слова:
інформаційна політика -- органи державної влади -- медіапростір

   Тип видання:   монографія   
10.


Інформаційна політика України: європейський контекст [Електронний ресурс] : монографія / Л. В. Губерський, Є. Є. Камінський, Є. А. Макаренко та ін.. - К. : Либідь, 2007. - 360 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У монографії розглядаються нові тенденції та перспективи інформаційної політики України в контексті процесів європейської інтеграції, висвітлюються її зовнішньополітичні, правові, безпекові, економічні та іміджеві чинники, аналізується інформаційно-комунікаційний ресурсний потенціал держави, характеризується увесь спектр мас-медійної сфери України. Для фахівців з міжнародних відносин, дослідників інформаційно-комунікаційних проблем, представників ЗМІК, викладачів, аспірантів та студентів.



Кл.слова:
європейська інтеграція -- мас-медіа -- міжнародні відносини

   Тип видання:   навчальний посібник   
11.

Амзин, А.
Новостная интернет-журналистика [Електронний ресурс] / А. Амзин. - М. : Аспект Пресс, 2011. - 105 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга, которую вы открыли, называется "Новостная интернет-журналистика". Это практическое пособие по выживанию в редакции новостного интернет-СМИ. Теории здесь мало. Вы не найдете рассуждений о научной составляющей журналистики; здесь мало что сказано про ее истоки; вряд ли она пригодится для сдачи сессии на журфаке.



Кл.слова:
журналістика -- новини

   Тип видання:   словник   
12.

Беккер, К.
Словарь тактической реальности [Електронний ресурс] : культурная интеллигенция и социальный контроль / К. Беккер. - М. : Ультра.Культура, 2004. - 224 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Небольшая по объему книга Конрада Беккера, теоретика «информационного антиглобализма», толкует 72 понятия, на которые может опереться человек, пытающийся разобраться в структуре современной информационной ситуации и сопротивляться той информационной войне, которую ведет против личности Система.



Кл.слова:
інформаційна ситуація -- інформаційна війна -- антиглобалізм -- альтерглобалізм

   Тип видання:   методичний посібник   
13.

Берёзкина, О. П.
Product Placement. Технологии скрытой рекламы [Електронний ресурс] / О. П. Берёзкина. - СПб. : Питер, 2009. - 208 с.. - (Маркетинг для профессионалов)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Первая книга по технологии product placement от российского автора. Ориентирована на современную практику, содержит многочисленные отечественные и зарубежные примеры. Вы будете удивлены широтой этого издания, которое рассказывает об эволюции PP, начиная с его использования в традиционных медиаресурсах и заканчивая product placement на космических станциях и в Антарктиде. Предложены профессиональные инструменты по выбору путей применения PP, психологической оценки восприятия и вовлеченности, управлению потребительским поведением и увеличению эффективности product placement через социальные стереотипы. Рассмотрены правовые и этические вопросы.



Кл.слова:
реклама

   Тип видання:   методичний посібник   
14.

Бердышев, Сергей Николаевич.
Рекламный текст [Електронний ресурс] : методика составления и оформления / Сергей Николаевич Бердышев. - М. : Дашков и Ко, 2008. - 132 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Настоящее пособие предлагает читателю широкий обзор эффективных технологий по созданию оригинальных и качественных рекламных текстов любого объема и любой степени сложности. Издание охватывает такие темы, как составление и дизайн текста, подбор лексики, работа со стилем, графическое сопровождение текста, создание текстов и гипертекстов для Интернета, текст в бодиарте и многое другое. Книга рассчитана на рекламистов, копирайтеров, корректоров рекламных текстов, маркетологов, психологов, бизнесменов, а также на студентов, обучающихся по специальностям 350700 «Реклама» и 350400 «Связи с общественностью».



Кл.слова:
реклама -- дизайн текста -- лексика

   Тип видання:   наукове видання   
15.

Боярська, Л. В.
"Мовні помилки на сторінках ЗМІ" (Дослідження-моніторинг) [Електронний ресурс] / Л. В. Боярська. - [Б. м. : б. в.]. - 132 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Ця стаття є скороченим варіантом дослідження-моніторингу, котре було проведене науковим відділом Інституту журналістики в рамках наукової теми “Моніторинг та інформаційне моделювання ЗМІ”.



Кл.слова:
редагування -- орфографія

   Тип видання:   навчальний посібник   
16.

Бурдье, П.
О телевидении и журналистике [Електронний ресурс] : пер. с фр. / П. Бурдье. - М. : Фонд научных исследований "Прагматика культуры", Институт экспериментальной социологии, 2002. - 160 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга социолога Пьера Бурдьё (1930—2002) представляет собой критический анализ современного состояния средств массовой информации, в особенности, телевидения и прессы. Автор исследует двойственное положение журналистов как носителей «медиатической власти» и как подверженных давлению рынка и политики. В основе книги — лекции, прочитанные в Коллеж де Франс в 1995—1996 годах.



Кл.слова:
засоби масової інформації

   Тип видання:   монографія   
17.

Вартанова, Е. Л.
Финская модель на рубеже столетий [Електронний ресурс] : информационное общество и СМИ Финляндии в европейской перспективе / Е. Л. Вартанова. - М. : Изд-во МГУ, 1999. - 288 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Монография представляет собой продолжение книги Е. Вартановой "Северная модель в конце столетия. Печать, ТВ и радио стран Северной Европы между государственным и рыночным регулированием", вышедшей в 1997 году. В работе рассматриваются современные теории информационного общества и их практическое преломление в политике Европейского Союза. На примере Финляндии анализируются перспективы и проблемы развития традшщонных и новых средств массовой информации в условиях изменяющейся коммуникационной среды на национальном и глобальном уровнях. Для журналистов, политологов, исследователей СМИ, преподавателей и студентов факультетов журналистики, для широкого круга читателей, интересующихся проблемами информационного общества, общеевропейского развития и Севера Европы.



Кл.слова:
Фінляндія -- ринок -- інформаційне суспільство

   Тип видання:   навчальний посібник   
18.
 


Ганапольский, Матвей Ю..
Самый лучший учебник журналистики [Електронний ресурс] : кисло-сладкая книга о деньгах, тщеславии и президенте / Матвей Ганапольский. - М. : Астрель, 2012. - 480 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


«Самое смешное, что эта книга – настоящий учебник. Но написанный нескучно. Согласитесь, что суровое лицо преподавателя навевает уважение, но чаще всего не способствует усвоению материала. С другой стороны, веселый и радостный лектор запоминается на всю жизнь. Конечно, каждый автор немного тщеславен. Я не исключение.Сразу заявляю, что не против, если эта книга войдет в список обязательной литературы для изучения в школах, а диктаторы в разных странах будут заявлять: „Мы отменяем в стране свободу слова. Но то, что написано в этой книге, священно!!!“»Редакция присоединяется к автору и авторитетно заявляет, что эта книга нужна каждому, кто хочет стать журналистом или уже стал им, а также всем, кто хоть когда-нибудь общался или собирается общаться с другими людьми. Истинный бестселлер от Матвея Ганапольского, выдержавший не одно переиздание, выходит в дополненном, переработанном и, главное, улучшенном виде.



Кл.слова:
публіцистика -- журналістика

   Тип видання:   наукове видання   
19.

Егоров, В. В.
На пути к информационному обществу [Електронний ресурс] / В. В. Егоров. - М. : ИПК работников телевидения и радиовещания, 2006. - 192 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В книге подробно рассматривается роль СМИ в современной структуре российского общества в весьма широком спектре — от центральных (федеральных) телеканалов до районных газет. Излагается история их становления, особенности трансформации в переходный период, тенденции развития, которые закладывают основы функционирования в будущем. Отдельный раздел посвящен становлению правовых основ деятельности СМИ и нравственным аспектам работы журналистов.



Кл.слова:
телебачення -- інформація

   Тип видання:   наукове видання   
20.

Елина, Е. А.
Семиотика рекламы [Електронний ресурс] / Е. А. Елина. - К. : Дашков и Ко, 2008

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Настоящее учебное пособие, предназначенное для будущих специалистов в области рекламной деятельности (специальность «Реклама», специализация «Менеджмент рекламного дела»), знакомит студентов с основными знаковыми и эстетическими функциями рекламы, дает представление о таких важных понятиях семиотики и культуры в целом как знак, текст, символ, знаковая система. Учебное пособие поможет в организации рекламного сообщения и его анализе, поскольку предлагает несколько вариантов конструирования и интерпретации рекламы и исследует семиотические и эстетические возможности ее воздействия на сознание и подсознание потребителей. Издание будет полезно не только узким специалистам, но и интересно широкому кругу читателей, интересующихся семиотическими и рекламными проблемами.



Кл.слова:
реклама -- семіотика -- знакова система -- кодифікація -- суґестія
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського