Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (14)Книжкові видання та компакт-диски (6)
Пошуковий запит: (<.>K=КОПІРАЙТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

   Тип видання:   методичний посібник   
1.

Гэд, Т.
Создай свой бренд [Електронний ресурс] / Т. Гэд, А. Розенкрейц. - СПб. : Нева, 2004. - 192 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Стать яркой, выделяющейся из толпы личностью, достичь поставленных целей и добиться уважения окружающих, суметь завоевать сердца людей и при этом остаться верным себе вы сможете, изучив это издание.



Кл.слова:
брендінг -- просування -- презентація -- копірайтинг

   Тип видання:   підручник   
2.

Elias, S.
Patent, copyright & trademark [Electronic resource] / S. Elias, R. Stim. - 6th. ed.. - Berkeley : NOLO, 2003. - 534 p.
Переклад назви: Патент, авторське право та торгова марка

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In simple terms, intellectual property is a product of the human intellect that has commercial value. Intellectual property encompasses a wide range of creations—from fiction, poetry, songs, designs and artwork to ads, product names, mechanical inventions, processes, chemical formulas, machines and software. The commercial value of intellectual property comes from the ability of its owner to control its use. If the owner could not legally require payment in exchange for use, ownership of the intellectual property would have intellectual worth but no commercial value.



Кл.слова:
копірайт -- інтелектуальна власність

   Тип видання:   наукове видання   
3.

Lessig, L.
Free culture. How big media uses technology and the law to lock down culture and control creativity [Electronic resource] / L. Lessig. - New York : The Penguin Press, 2003. - 352 p.
Переклад назви: Вільна культура. Як великий медіа-простір використовує технології та закон щоб обмежити культуру та контролювати творчість

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


From "the most important thinker on intellectual property in the Internet era" (The New Yorker), a landmark manifesto about the genuine closing of the American mind. Lawrence Lessig could be called a cultural environmentalist. One of America's most original and influential public intellectuals, his focus is the social dimension of creativity: how creative work builds on the past and how society encourages or inhibits that building with laws and technologies. In his two previous books, Code and The Future of Ideas, Lessig concentrated on the destruction of much of the original promise of the Internet. Now, in Free Culture, he widens his focus to consider the diminishment of the larger public domain of ideas. In this powerful wake-up call he shows how short-sighted interests blind to the long-term damage they're inflicting are poisoning the ecosystem that fosters innovation. All creative works-books, movies, records, software, and so on-are a compromise between what can be imagined and what is possible-technologically and legally. For more than two hundred years, laws in America have sought a balance between rewarding creativity and allowing the borrowing from which new creativity springs. The original term of copyright set by the Constitution in 1787 was seventeen years. Now it is closer to two hundred. Thomas Jefferson considered protecting the public against overly long monopolies on creative works an essential government role. What did he know that we've forgotten? Lawrence Lessig shows us that while new technologies always lead to new laws, never before have the big cultural monopolists used the fear created by new technologies, specifically the Internet, to shrink the public domain of ideas, even as the same corporations use the same technologies to control more and more what we can and can't do with culture. As more and more culture becomes digitized, more and more becomes controllable, even as laws are being toughened at the behest of the big media groups. What's at stake is our freedom-freedom to create, freedom to build, and ultimately, freedom to imagine.



Кл.слова:
відкритий доступ -- копірайт -- піратство

   Тип видання:   навчальний посібник   
4.

Loewenstein, J.
The author's due: printing and the prehistory of copyright [Electronic resource] / J. Loewenstein. - Chicago : The University of Chicago Press, 2002. - 358 p.
Переклад назви: Завдяки автору: Друкарство та історія авторського права

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The Author's Dueoffers an institutional and cultural history of books, the book trade, and the bibliographic ego. Joseph Loewenstein traces the emergence of possessive authorship from the establishment of a printing industry in England to the passage of the 1710 Statute of Anne, which provided the legal underpinnings for modern copyright. Along the way he demonstrates that the culture of books, including the idea of the author, is intimately tied to the practical trade of publishing those books. As Loewenstein shows, copyright is a form of monopoly that developed alongside a range of related protections such as commercial trusts, manufacturing patents, and censorship, and cannot be understood apart from them. The regulation of the press pitted competing interests and rival monopolistic structures against one anotherguildmembers and nonprofessionals, printers and booksellers, authors and publishers. These struggles, in turn, crucially shaped the literary and intellectual practices of early modern authors, as well as early capitalist economic organization. With its probing look at the origins of modern copyright, The Author's Duewill prove to be a watershed for historians, literary critics, and legal scholars alike.



Кл.слова:
копірайт -- інтелектуальна власність

   Тип видання:   наукове видання   
5.


Intellectual property rights in frontier industries: software and biotechnology [Electronic resource] / ed. R. W. Hahn. - Washington : AEI-Brookings Joint Center for Regulatory Studies, 2005. - 199 p.
Переклад назви: Права інтелектуальної власності в граничних промисловостях: програмне забезпечення та біотехнологія

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In this volume, leading scholars tackle the debate over intellectual property rights in high-technology industries and express their views on how to improve the current system.



Кл.слова:
авторське право -- копірайт

   Тип видання:   методичний посібник   
6.

Fishman, S.
The Copyright Handbook, How to Protect & Use Written Works [Electronic resource] / S. Fishman. - 7th. ed.. - Berkeley : NOLO, 2003. - 388 p.
Переклад назви: Керівництво з авторського права, як розробляти та писати роботи

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This all-inclusive guide tells you everything you need to know about registering a copyright, duration of ownership, what constitutes infringement, electronic publishing rights, protecting rights on the Internet, and more.



Кл.слова:
копірайт -- авторське право

   Тип видання:   методичний посібник   
7.

Кеннеди, Дэн.
Продающее письмо. Как правильно написать рекламное письмо, чтобы привлечь максимальное число клиентов [Електронний ресурс] : полное руководство копирайтера / Дэн Кеннеди. - М. : Гиппо, 2010. - 208 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Эта книга о том, как потенциальных покупателей превратить в реальных покупателей с помощью действенных рекламных текстов, будь то direct mail, электронная рассылка, размещение информации в интернете. Структура книги Дэна Кеннеди позволяет перейти к практическим действиям непосредственно во время чтения, минуя тренинг по копирайтингу или заказ текста у рекламного агентства. Перевернув последнюю страницу книги, вы будете держать в руках готовое, написанное вами письмо о вашем товаре или услуге, адресованное вашим клиентам.



Кл.слова:
копірайтинг -- рекламний бізнес

   Тип видання:   науково-популярне видання   
8.

Тодд, Даррен.
Цифровое пиратство [Електронний ресурс] : как пиратство меняет бизнес, общество и культуру / Даррен Тодд. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2012. - 320 с.

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У вас в руках исследование истории современного цифрового пиратства, его созидательного и деструктивного влияния на общество, бизнес и культуру. Автор книги утверждает, тем временем «пиратство – это вопрос юриспруденции, а не этики и морали, что бестолковые и тяжеловесные законы об интеллектуальной собственности лишь создают общество нарушителей копирайта». При этом, пиратство может обеспечить бизнесу неплохую поддержку. Для этого надо прекратить бороться с ним и найти ему достойное применение. Непростая тема рассмотрена детально, беспристрастно, с учетом всех существующих точек зрения. Для 99 % пользователей Сети – пиратов «с умыслом» и «несознательных», а также для всех, кто имеет отношение к производству видео-, аудио– и художественного контента, игр и программного обеспечения. Для юристов, специализирующихся на защите авторского права.



Кл.слова:
електронні ресурси -- копірайт -- вільний доступ

   Тип видання:   науково-популярне видання   
9.

Johns, Adrian.
Piracy [Electronic resource] : the intellectual property wars from Gutenberg to Gates / Adrian Johns. - Chicago : University of Chicago Press, 2009. - 636 p
Переклад назви: Піратство: війни за інтелектуальну власність від Гутенберга до Гейтса

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Since the rise of Napster and other file-sharing services in its wake, most of us have assumed that intellectual piracy is a product of the digital age and that it threatens creative expression as never before. The Motion Picture Association of America, for instance, claimed that in 2005 the film industry lost $2.3 billion in revenue to piracy online. But here Adrian Johns shows that piracy has a much longer and more vital history than we have realized—one that has been largely forgotten and is little understood. Piracy explores the intellectual property wars from the advent of print culture in the fifteenth century to the reign of the Internet in the twenty-first. Brimming with broader implications for today’s debates over open access, fair use, free culture, and the like, Johns’s book ultimately argues that piracy has always stood at the center of our attempts to reconcile creativity and commerce—and that piracy has been an engine of social, technological, and intellectual innovations as often as it has been their adversary. From Cervantes to Sonny Bono, from Maria Callas to Microsoft, from Grub Street to Google, no chapter in the story of piracy evades Johns’s graceful analysis in what will be the definitive history of the subject for years to come.



Кл.слова:
авторське право -- кіберзлочинність -- копірайт

   Тип видання:   нормативно-правовий акт   
10.
 


Дашян, Микаэл.
Интеллектуальная собственность в бизнесе [Електронний ресурс] / Микаэл Дашян. - М. : Эксмо, 2010. - 360 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Целые партизанские войны разворачиваются в сфере интеллектуального права. Владельцы патентов на изобретения, разработчики ноу-хау, авторы произведений, руководители компаний с успешными брендами и товарными знаками стремятся получить монополию на свои права и извлечь из них максимальную прибыль.



Кл.слова:
копірайт -- брендінг -- авторське право

   Тип видання:   науково-популярне видання   
11.
 


Johns, Adrian.
Piracy [Electronic resource] : the intellectual property wars from Gutenberg to Gates / Adrian Johns. - Chicago : University of Chicago Press, 2010. - 640 p
Переклад назви: Піратство: війни за інтелектуальну власність від Гутенберга до Гейтса

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Since the rise of Napster and other file-sharing services in its wake, most of us have assumed that intellectual piracy is a product of the digital age and that it threatens creative expression as never before. The Motion Picture Association of America, for instance, claimed that in 2005 the film industry lost $2.3 billion in revenue to piracy online. But here Adrian Johns shows that piracy has a much longer and more vital history than we have realized—one that has been largely forgotten and is little understood. Piracy explores the intellectual property wars from the advent of print culture in the fifteenth century to the reign of the Internet in the twenty-first. Brimming with broader implications for today’s debates over open access, fair use, free culture, and the like, Johns’s book ultimately argues that piracy has always stood at the center of our attempts to reconcile creativity and commerce—and that piracy has been an engine of social, technological, and intellectual innovations as often as it has been their adversary. From Cervantes to Sonny Bono, from Maria Callas to Microsoft, from Grub Street to Google, no chapter in the story of piracy evades Johns’s graceful analysis in what will be the definitive history of the subject for years to come.



Кл.слова:
копірайт -- інтелектуальна власність -- неліцензійна продукція -- вільний доступ
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського