Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (21)Книжкові видання та компакт-диски (54)Журнали та продовжувані видання (354)
Пошуковий запит: (<.>U=З970.671$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   довідник   
1.

Колодкин, А.
Эрудит PC для Windows [Електронний ресурс] : справка по игре Эрудит PC / А. Колодкин. - [Б. м. : б. в.], [20_ _?]

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Правила игры Эрудит Эта игра появилась в России в восьмидесятых годах XX века. Тем, кому за тридцать, наверняка помнят, как играли в эту игру со своими родителями и друзьями. В игре принимают участие от двух до восьми оппонентов. Вашими оппонентами могут быть как компьютер, так и другие пользователи. Оппоненты выбирают по 7 фишек с буквами. Фишки перевернуты и перемешаны, поэтому буквы берутся наугад. Первоочередность хода определяется случайным образом.



Кл.слова:
гра -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   монографія   
2.

Штраус, Н.
Игра [Електронний ресурс] : проникая в тайное общества PUA / Н. Штраус. - [Б. м. : б. в.], [20_ _?]. - 225 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга присвячена "геймерам", що присвятили все своє життя комп'ютерним іграм.



Кл.слова:
психологія -- віртуальний світ

   Тип видання:   методичний посібник   
3.

Ламот, А.
Программирование игр для Windows [Електронний ресурс] : советы профессионала : пер. с англ. / А. Ламот. - М. : Вильямс, 2004. - 880 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга предназначена для читателей, интересующихся вопросами разработки игр для операционной системы Windows. В ней освещены разнообразные аспекты — от азов программирования до серьезного рассмотрения различных компонентов DirectX, от простейших физических моделей до сложных вопросов искусственного интеллекта. Книга будет полезна как начинающим, так и профессиональным разработчикам игр для Windows, хотя определенные знания в области программирования (в частности, языка программирования С или С+4), математики и физики существенно облегчат изучение материала.



Кл.слова:
програмування -- гра -- програмне забезпечення

   Тип видання:   наукове видання   
4.

Горнаков, С. Г.
Разработка компьютерных игр для приставки Xbox 360 в XNA Game Studio Express [Електронний ресурс] / С. Г. Горнаков. - М. : ДМК Пресс, 2007. - 392 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Это серия книг для настольной библиотеки начинающего программиста игр. На данный момент она состоит из двух книг и поможет программистам изучить технику разработки игр для системы Windows и Xbox 360. В этой книге рассматривается полный цикл по созданию игр в XNA Game Studio Express для игровой приставки Xbox 360. За время изучения книги с помощью пошаговой инструкции вы вступите во всемирно известный клуб разработчиков игр XNA Creators Club, изучите основы работы с инструментариями Visual C# Express и XNA Game Studio Express. Научитесь работать с двухмерной и трехмерной графикой, анимацией, познакомитесь с секретами создания игровых классов и формированием механизма игровых состояний. Освоите создание интерактивных заставок и меню, работу с устройствами ввода и звуком, а также научитесь переносить свои игры на приставку Xbox 360. Итогом книги станет создание полноценной двухмерной и трехмерной игры, готовой к запуску на приставке.



Кл.слова:
комп'ютер -- програмування -- гра

   Тип видання:   методичний посібник   
5.

Крукс, К.
Увлекательное создание трехмерных компьютерных игр без программирования [Електронний ресурс] / К. Крукс. - М. : ДМК Пресс, 2005. - 560 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В книге рассказывается о том, как с помощью программ Game Maker, 3D GameMaker, Gmax, Reality factory, Multimedia Fusion, MilkShape 3D Modeler, Paint Shop Pro и других создать зрелищные и увлекательные игры, не написав при этом ни строчки программного кода. Описаны процедуры разработки персонажей, вооружения, декораций, подсчета очков, особенности создания экранных заставок, рекламных роликов и т.д. В книге изложена история возникновения и развития компьютерных игр, подробно анализируются их жанры, состав пользовательской аудитории, достоинства и недостатки наиболее известных проектов. Автор уделяет большое внимание терминологии и грамотному планированию процесса проектирования и разработки игр. На прилагаемом компакт-диске содержатся изучаемые программные продукты, графические и звуковые файлы, требуемые для выполнения упражнений, а также примеры готовых игр. Издание адресовано всем, кто интересуется вопросами создания компьютерных игр.



Кл.слова:
Game Maker -- 3D GameMaker -- Gmax -- Reality factory -- Paint Shop Pro -- комп’ютерна гра -- комп’ютерна програма -- комп’ютерні технології -- програмування

   Тип видання:   методичний посібник   
6.

Моррисон, М.
Создание игр для мобильных телефонов [Електронний ресурс] / М. Моррисон. - М. : ДМК Пресс, 2006. - 503 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга «Создание игр для мобильных телефонов» — это практическое руководство, которое поможет разработать и реализовать игру для мобильного телефона. Книга написана простым языком, не содержит сложной и скучной теории программирования и шаг за шагом знакомит с методикой создания технологии «plug-and-play» применительно к созданию огромного количества игр. В издание включены подробные описания и примеры кодов для четырех игр, а также информация, необходимая для реализации вашей собственной задумки. Если вы любите играть в игры и занимаетесь программированием, то эта книга — для вас!



Кл.слова:
телефон -- мобільна гра -- програма

   Тип видання:   методичний посібник   
7.

Горнаков, Станислав Геннадьевич.
Секреты игровых приставок Nintendo DS и Wii [Електронний ресурс] / С. Г. Горнаков. - М. : ДМК Пресс, 2008. - 288 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Эта книга рассказывает об игровых приставках Nintendo Wii и Nintendo DS Lite. В книге вы найдете массу полезной информации, начиная с первого включения приставок и заканчивая настройкой Интернета. В точности изучается комплектация консолей, пользовательский интерфейс, тонкая настройка системы, личные настройки, игровой режим, работа с каналами, покупка игр в Wii Shop Channel, общение в чате и в Wii Message Board, подключение к Интернету, работа с браузером Nintendo Browser, использование Wii Friend Code и многое, многое другое



Кл.слова:
відеогра

   Тип видання:   методичний посібник   
8.

Горнаков, Станислав Геннадьевич.
Секреты игровой приставки Xbox 360 [Електронний ресурс] / С. Г. Горнаков. - М. : ДМК Пресс, 2008. - 232 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Это издание содержит максимум полезной информации об игровой системе Xbox 360. В этой книге вы изучите комплектацию Xbox 360, познакомитесь с обилием аксессуаров, ознакомитесь с пользовательским интерфейсом и настройкой системы. Освоите подключение к серверу Xbox Live, создадите свой Gamertag, научитесь работать с картами оплаты и банковскими картами, узнаете как правильно купить и бесплатно скачать игру из Xbox Live. Также рассматривается мультимедиа составляющая консоли, а именно возможность прослушивания музыки, копирование аудио дисков, просмотр DVD и видеороликов, а также подключение к приставке обычного компьютера



Кл.слова:
відеогра

   Тип видання:   підручник   
9.

Harbour, J. S.
Beginner's Guide to DarkBASIC Game Programming [Electronic resource] / J. S. Harbour, J. R. Smith. - Portland : Premier Press, 2003. - 711 p.
Переклад назви: Посібник для початківців по програмуванню ігри DarkBASIC

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Design and play your own games without worrying about the technical details of programming DirectX. DarkBasic handles the entire game engine for you! By the end of the book, you will have written complete 2D and 3D games.



Кл.слова:
програмне забезпечення -- комп’ютерна програма -- комп’ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
10.

Brackeen, D.
Developing Games in Java [Electronic resource] / D. Brackeen, B. Barker, L. Vanhelsuwé. - Washington : New Riders, 2003. - 1008 p.
Переклад назви: Розробка ігор в Java

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


If you already have experience programming games with Java, this book is for you. David Brackeen, along with co-authors Bret Barker and Lawrence Vanhelsuwe, show you how to make fast, full-screen action games such as side scrollers and 3D shooters. Key features covered in this book include Java 2 game programming techniques, including latest 2D graphics and sound technologies, 3D graphics and scene management, path-finding and artificial intelligence, collision detection, game scripting using BeanShell, and multi-player game engine creation.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   наукове видання   
11.

Rucker, R.
Software engineering and computer games [Electronic resource] / R. Rucker. - Boston : Addison Wesley, 2002. - 544 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book should be a requirement of anyone that wants to write games-period"-Andre Lamothe, author and CEO of Xtreme Games.



Кл.слова:
ігри -- програмування

   Тип видання:   наукове видання   
12.


AI game development [Electronic resource] : synthetic creatures with learning and reactive behaviors. - Washington : New Riders, 2003. - 744 p
Переклад назви: Ігрова розробка AI: синтетичні створення з вивченням і реактивними поведінками

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


These reviewers contributed their considerable hands-on expertise to the entire development process for AI Game Development. As this book was being written, these dedicated professionals reviewed all the material for technical content, organization, and flow. Their feedback was critical to ensuring that AI Game Development fits our readers' need for the highest-quality technical information.



Кл.слова:
технічна інформація -- комп'ютерна гра -- розробка

   Тип видання:   наукове видання   
13.

Dalmau, D. S. -C.
Core techniques and algorithms in game programming [Electronic resource] / D. Dalmau. - Washington : New Riders, 2003. - 888 p
Переклад назви: Основні методи і алгоритми в програмуванні ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


To even try to keep pace with the rapid evolution of game development, you need a strong foundation in core programming techniques-not a hefty volume on one narrow topic or one that devotes itself to API-specific implementations. Finally, there's a guide that delivers! As a professor at the Spanish university that offered that country's first master's degree in video game creation, author Daniel Sanchez-Crespo recognizes that there's a core programming curriculum every game designer should be well versed in-and he's outlined it in these pages! By focusing on time-tested coding techniques-and providing code samples that use C++, and the OpenGL and DirectX APIs-Daniel has produced a guide whose shelf life will extend long beyond the latest industry trend. Code design, data structures, design patterns, AI, scripting engines, 3D pipelines, texture mapping, and more: They're all covered here-in clear, coherent fashion and with a focus on the essentials that will have you referring back to this volume for years to come.



Кл.слова:
відеогра -- розробка ігор -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
14.

McCuskey, M.
Beginning game audio programming [Electronic resource] / M. McCuskey. - Boston : Premier Press, 2003. - 352 p
Переклад назви: Початок програмування аудіо ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This guide covers the challenges that you will face as you create sound effects and music for your games and gives you the information you need to face these challenges head-on. You’ll also learn how to compose dynamic music, program 3D sound, and more.



Кл.слова:
музика -- звуковий ефект -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   підручник   
15.

Finney, K. C.
3D game programming all in one [Electronic resource] / K. C. Finney. - Boston : Course Technology, 2004. - 312 p.
Переклад назви: Програмування 3D ігор. Все в одному

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


From opportunities within the game industry and elements of a 3D game to programming concepts, modeling, textures, and music, this book is your one-stop guide to making a fully featured game.



Кл.слова:
комп'ютерна гра -- відеогра

   Тип видання:   наукове видання   
16.

Davison, A.
Killer game programming in Java [Electronic resource] / A. Davison. - Sebastopol : O'Reilly, 2005. - 1008 p.
Переклад назви: Вбивця Програмування ігор на Java

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Although the number of commercial Java games is still small compared to those written in C or C++, the market is expanding rapidly. Recent updates to Java make it faster and easier to create powerful gaming applications-particularly Java 3D-is fueling an explosive growth in Java games. Java games like Puzzle Pirates, Chrome, Star Wars Galaxies, Runescape, Alien Flux, Kingdom of Wars, Law and Order II, Roboforge, Tom Clancy's Politika, and scores of others have earned awards and become bestsellers.



Кл.слова:
програмування -- мережі -- веб

   Тип видання:   наукове видання   
17.

Morrison, М.
Teach yourself Internet game programming with Java in 21 days [Electronic resource] / М. Morrison. - first ed.. - Indianapolis : Sams.net, 1996
Переклад назви: Навчіть себе Інтернет Програмування ігор з Java в 21 днів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


These topics are covered throughout 21 lessons; hence the title, Teach Yourself Internet Game Programming with Java in 21 Days! Over a three-week period, you move from learning the fundamentals of Java game programming to writing three complete games and a variety of other sample applets. The sample games include high-speed animation, sound, and network support for multiple players. By the end of this book, you'll be ready to build your own Internet Java games from scratch. By the way, all you need to build the sample games is the Java Developer's Kit, which is included on the CD-ROM. Good luck and have fun…I sure did!



Кл.слова:
ігри -- програмування

   Тип видання:   підручник   
18.

Luna, F.
Introduction to 3D game programming with DirectX 9.0 [Electronic resource] / F. Luna. - Plano : Wordware Publishing, 2003. - 388 p.
Переклад назви: Вступ до програмування 3D ігор з DirectX 9.0

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This text provides an introduction to programming interactive 3D computer graphics using DirectX 9.0, with an emphasis on game development.



Кл.слова:
розробка ігор -- API

   Тип видання:   підручник   
19.

Gutschmidt, T.
Game programming with Python, Lua, and Ruby [Electronic resource] / T. Gutschmidt. - Boston : Premier Press, 2003. - 472 p.
Переклад назви: Програмування ігор з Python, Lua та Ruby

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Get ready to dive headfirst into the world of programming! "Game Programming with Python, Lua, and Ruby" offers an in-depth look at these three flexible languages as they relate to creating games. No matter what your skill level as a programmer, this book provides the guidance you need. Each language is covered in its own sectionyou'll begin with the basics of syntax and style and then move on to more advanced topics. Follow along with each language or jump right to a specific section! Similar features in Python, Lua, and Rubyincluding functions, string handling, data types, commenting, and arrays and stringsare examined. Learn how each language is used in popular game engines and projects, and jumpstart your programming expertise as you develop skills you'll use again and again!



Кл.слова:
пайтон -- розробка ігор

   Тип видання:   наукове видання   
20.

Conger, D.
Creating games in C++: a step-by-step guide [Electronic resource] / D. Conger. - Washington : New Riders, 2006. - 464 p.
Переклад назви: Створення ігор мовою C++: покрокове керівництво

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Do you love video games? Ever wondered if you could create one of your own, with all the bells and whistles? It's not as complicated as you'd think, and you don't need to be a math whiz or a programming genius to do it. In fact, everything you need to create your first game, "Invasion of the Slugwroths," is included in this book and CD-ROM. Author David Conger starts at square one, introducing the tools of the trade and all the basic concepts for getting started programming with C++, the language that powers most current commercial games. Plus, he's put a wealth of top-notch (and free) tools on the CD-ROM, including the Dev-C++ compiler, linker, and debugger--and his own LlamaWorks2D game engine. Step-by-step instructions and ample illustrations take you through game program structure, integrating sound and music into games, floating-point math, C++ arrays, and much more. Using the sample programs and the source code to run them, you can follow along as you learn. Bio: David Conger has been programming professionally for over 23 years. Along with countless custom business applications, he has written several PC and online games. Conger also worked on graphics firmware for military aircraft, and taught computer science at the university level for four years. Conger has written numerous books on C, C++, and other computer-related topics. He lives in western Washington State and has also published a collection of Indian folk tales.



Кл.слова:
програмування
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського