Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (21)Книжкові видання та компакт-диски (54)Журнали та продовжувані видання (354)
Пошуковий запит: (<.>U=З970.671$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   методичний посібник   
1.

Eberly, D. H.
3D Game Engine Design [Electronic resource] / D. H. Eberly. - San Francisco : Morgan Kaufmann Publishers, 2001. - 563 p.
Переклад назви: Дизайн движків 3D ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


3D Game Engine Design is the first book to go beyond basic descriptions of algorithms and accurately demonstrate the complex engineering process required to design and build a real-time graphics engine to support physical realism. Faster algorithms will always win out over faster processors and assembly-language optimization techniques. Implementing those algorithms, however, can be a challenge for even experienced programmers.



Кл.слова:
графіка -- дизайн -- гра

   Тип видання:   підручник   
2.

Finney, K. C.
3D game programming all in one [Electronic resource] / K. C. Finney. - Boston : Course Technology, 2004. - 312 p.
Переклад назви: Програмування 3D ігор. Все в одному

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


From opportunities within the game industry and elements of a 3D game to programming concepts, modeling, textures, and music, this book is your one-stop guide to making a fully featured game.



Кл.слова:
комп'ютерна гра -- відеогра

   Тип видання:   наукове видання   
3.


AI game development [Electronic resource] : synthetic creatures with learning and reactive behaviors. - Washington : New Riders, 2003. - 744 p
Переклад назви: Ігрова розробка AI: синтетичні створення з вивченням і реактивними поведінками

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


These reviewers contributed their considerable hands-on expertise to the entire development process for AI Game Development. As this book was being written, these dedicated professionals reviewed all the material for technical content, organization, and flow. Their feedback was critical to ensuring that AI Game Development fits our readers' need for the highest-quality technical information.



Кл.слова:
технічна інформація -- комп'ютерна гра -- розробка

   Тип видання:   наукове видання   
4.

Crooks II, С. Е.
Awesome 3D game development: no programming required [Electronic resource] / С. Е. Crooks II. - Hingham : Charles River Media, 2004. - 431 p.
Переклад назви: Приголомшливі 3D ігри, що не потребують програмування

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This hands-on guide teaches aspiring game developers how to create their own computer games without programming skills and provides an in-depth understanding of how the game design process works.



Кл.слова:
графіка -- моделювання

   Тип видання:   підручник   
5.

Harbour, J. S.
Beginner's Guide to DarkBASIC Game Programming [Electronic resource] / J. S. Harbour, J. R. Smith. - Portland : Premier Press, 2003. - 711 p.
Переклад назви: Посібник для початківців по програмуванню ігри DarkBASIC

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Design and play your own games without worrying about the technical details of programming DirectX. DarkBasic handles the entire game engine for you! By the end of the book, you will have written complete 2D and 3D games.



Кл.слова:
програмне забезпечення -- комп’ютерна програма -- комп’ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
6.

McCuskey, M.
Beginning game audio programming [Electronic resource] / M. McCuskey. - Boston : Premier Press, 2003. - 352 p
Переклад назви: Початок програмування аудіо ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This guide covers the challenges that you will face as you create sound effects and music for your games and gives you the information you need to face these challenges head-on. You’ll also learn how to compose dynamic music, program 3D sound, and more.



Кл.слова:
музика -- звуковий ефект -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
7.

Dalmau, D. S. -C.
Core techniques and algorithms in game programming [Electronic resource] / D. Dalmau. - Washington : New Riders, 2003. - 888 p
Переклад назви: Основні методи і алгоритми в програмуванні ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


To even try to keep pace with the rapid evolution of game development, you need a strong foundation in core programming techniques-not a hefty volume on one narrow topic or one that devotes itself to API-specific implementations. Finally, there's a guide that delivers! As a professor at the Spanish university that offered that country's first master's degree in video game creation, author Daniel Sanchez-Crespo recognizes that there's a core programming curriculum every game designer should be well versed in-and he's outlined it in these pages! By focusing on time-tested coding techniques-and providing code samples that use C++, and the OpenGL and DirectX APIs-Daniel has produced a guide whose shelf life will extend long beyond the latest industry trend. Code design, data structures, design patterns, AI, scripting engines, 3D pipelines, texture mapping, and more: They're all covered here-in clear, coherent fashion and with a focus on the essentials that will have you referring back to this volume for years to come.



Кл.слова:
відеогра -- розробка ігор -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
8.

Conger, D.
Creating games in C++: a step-by-step guide [Electronic resource] / D. Conger. - Washington : New Riders, 2006. - 464 p.
Переклад назви: Створення ігор мовою C++: покрокове керівництво

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Do you love video games? Ever wondered if you could create one of your own, with all the bells and whistles? It's not as complicated as you'd think, and you don't need to be a math whiz or a programming genius to do it. In fact, everything you need to create your first game, "Invasion of the Slugwroths," is included in this book and CD-ROM. Author David Conger starts at square one, introducing the tools of the trade and all the basic concepts for getting started programming with C++, the language that powers most current commercial games. Plus, he's put a wealth of top-notch (and free) tools on the CD-ROM, including the Dev-C++ compiler, linker, and debugger--and his own LlamaWorks2D game engine. Step-by-step instructions and ample illustrations take you through game program structure, integrating sound and music into games, floating-point math, C++ arrays, and much more. Using the sample programs and the source code to run them, you can follow along as you learn. Bio: David Conger has been programming professionally for over 23 years. Along with countless custom business applications, he has written several PC and online games. Conger also worked on graphics firmware for military aircraft, and taught computer science at the university level for four years. Conger has written numerous books on C, C++, and other computer-related topics. He lives in western Washington State and has also published a collection of Indian folk tales.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   наукове видання   
9.

Brackeen, D.
Developing Games in Java [Electronic resource] / D. Brackeen, B. Barker, L. Vanhelsuwé. - Washington : New Riders, 2003. - 1008 p.
Переклад назви: Розробка ігор в Java

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


If you already have experience programming games with Java, this book is for you. David Brackeen, along with co-authors Bret Barker and Lawrence Vanhelsuwe, show you how to make fast, full-screen action games such as side scrollers and 3D shooters. Key features covered in this book include Java 2 game programming techniques, including latest 2D graphics and sound technologies, 3D graphics and scene management, path-finding and artificial intelligence, collision detection, game scripting using BeanShell, and multi-player game engine creation.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   науково-популярне видання   
10.
 


Miller, Carolyn Handler.
Digital Storytelling [Electronic resource] : a creator's guide to interactive entertainment / Carolyn Handler Miller. - Oxford : Focal Press, 2008. - 496 p
Переклад назви: Цифрове оповідництво: керівництво творця з інтерактивних розваг

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Equally useful for seasoned professionals and those new to the field, Carolyn Handler Miller covers effective techniques for creating compelling narratives for a wide variety of digital media. Written in a clear, non-technical style, it offers insights into the process of content creation by someone with long experience in the field.



Кл.слова:
комп'ютерні ігри -- сюжет -- симулятори

   Тип видання:   методичний посібник   
11.
 


Hodgson, D.
Fallout 3 [Electronic resource] : prima official game guide (Covers All Platforms) / D. Hodgson. - Roseville : Prima Games, 2008. - 464 p.
Переклад назви: Fallout 3: офіційний ігровий посібник (охоплює всі платформи)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
комп'ютерна гра

   Тип видання:   підручник   
12.

Gutschmidt, T.
Game programming with Python, Lua, and Ruby [Electronic resource] / T. Gutschmidt. - Boston : Premier Press, 2003. - 472 p.
Переклад назви: Програмування ігор з Python, Lua та Ruby

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Get ready to dive headfirst into the world of programming! "Game Programming with Python, Lua, and Ruby" offers an in-depth look at these three flexible languages as they relate to creating games. No matter what your skill level as a programmer, this book provides the guidance you need. Each language is covered in its own sectionyou'll begin with the basics of syntax and style and then move on to more advanced topics. Follow along with each language or jump right to a specific section! Similar features in Python, Lua, and Rubyincluding functions, string handling, data types, commenting, and arrays and stringsare examined. Learn how each language is used in popular game engines and projects, and jumpstart your programming expertise as you develop skills you'll use again and again!



Кл.слова:
пайтон -- розробка ігор

   Тип видання:   підручник   
13.

Luna, F.
Introduction to 3D game programming with DirectX 9.0 [Electronic resource] / F. Luna. - Plano : Wordware Publishing, 2003. - 388 p.
Переклад назви: Вступ до програмування 3D ігор з DirectX 9.0

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This text provides an introduction to programming interactive 3D computer graphics using DirectX 9.0, with an emphasis on game development.



Кл.слова:
розробка ігор -- API

   Тип видання:   наукове видання   
14.

Davison, A.
Killer game programming in Java [Electronic resource] / A. Davison. - Sebastopol : O'Reilly, 2005. - 1008 p.
Переклад назви: Вбивця Програмування ігор на Java

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Although the number of commercial Java games is still small compared to those written in C or C++, the market is expanding rapidly. Recent updates to Java make it faster and easier to create powerful gaming applications-particularly Java 3D-is fueling an explosive growth in Java games. Java games like Puzzle Pirates, Chrome, Star Wars Galaxies, Runescape, Alien Flux, Kingdom of Wars, Law and Order II, Roboforge, Tom Clancy's Politika, and scores of others have earned awards and become bestsellers.



Кл.слова:
програмування -- мережі -- веб

   Тип видання:   методичний посібник   
15.


McGraw-Hill's Conquering LSAT Logic Games [Electronic resource]. - New York : McGRAW-HILL, 2008. - 198 p.
Переклад назви: McGraw-Hill Підкорюючи логічні ігри LSAT

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The LSAT's logic games section is anything but fun and games. These questions, which describe some situation involving six or seven people and then ask you, "If Chris is first in line, then who must be third?" or "If Anna sees the doctor on Monday, who sees the doctor on Tuesday?" strike terror into the hearts of many LSAT-takers. But if you're one of them, don't despair--you've found the expert help you're looking for. This unique guide has been prepared by experts you know you can trust: a team of Harvard Law School students who all scored in the 99th percentile on the LSAT! They'll show you how to handle every kind of logic game, how to diagram logical relationships, and how to use targeted logic tools to answer questions quickly and easily. Sequencing games, grouping games, mapping games--whatever the game type, you'll learn the techniques you need to solve most complex logic problem and find the correct answers.



Кл.слова:
гра -- логіка

   Тип видання:   навчальний посібник   
16.

Morrison, M.
Sams Teach Yourself Game Programming in 24 Hours [Electronic resource] / M. Morrison. - Boston : Sams Publishing, 2002. - 512 p.
Переклад назви: Самовчитель програмування ігор за 24 години

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Sams Teach Yourself Game Programming in 24 Hours demystifies game programming by providing clear, practical lessons using C/C++, the industry standard in game programming. The book focuses on the Windows API to construct games for the Windows platform and discusses game theory, including double-buffered graphics, sprite animation, and digitized sound effects and music. A fully functional game engine provides readers with the ability to create their own future games



Кл.слова:
програмування -- розробка ПЗ

   Тип видання:   наукове видання   
17.

Rucker, R.
Software engineering and computer games [Electronic resource] / R. Rucker. - Boston : Addison Wesley, 2002. - 544 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This book should be a requirement of anyone that wants to write games-period"-Andre Lamothe, author and CEO of Xtreme Games.



Кл.слова:
ігри -- програмування

   Тип видання:   наукове видання   
18.

Morrison, М.
Teach yourself Internet game programming with Java in 21 days [Electronic resource] / М. Morrison. - first ed.. - Indianapolis : Sams.net, 1996
Переклад назви: Навчіть себе Інтернет Програмування ігор з Java в 21 днів

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


These topics are covered throughout 21 lessons; hence the title, Teach Yourself Internet Game Programming with Java in 21 Days! Over a three-week period, you move from learning the fundamentals of Java game programming to writing three complete games and a variety of other sample applets. The sample games include high-speed animation, sound, and network support for multiple players. By the end of this book, you'll be ready to build your own Internet Java games from scratch. By the way, all you need to build the sample games is the Java Developer's Kit, which is included on the CD-ROM. Good luck and have fun…I sure did!



Кл.слова:
ігри -- програмування

   Тип видання:   монографія   
19.

Штраус, Н.
Игра [Електронний ресурс] : проникая в тайное общества PUA / Н. Штраус. - [Б. м. : б. в.], [20_ _?]. - 225 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга присвячена "геймерам", що присвятили все своє життя комп'ютерним іграм.



Кл.слова:
психологія -- віртуальний світ

   Тип видання:   методичний посібник   
20.
 


Касихин, В. В.
Как стать создателем компьютерных игр. Краткое руководство [Електронний ресурс] / В. В. Касихин. - М. : Вильямс, 2006. - 288 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В данной книге даются ответы на основные вопросы, возникающие у тех, кто хочет научиться создавать компьютерные игры. Какими знаниями и умениями должен обладать создатель компьютерных игр? Какие игровые жанры существуют и пользуются наибольшей популярностью? Из каких составляющих состоит компьютерная игра и какие форматы файлов используются? Как разработать маркетинговую стратегию для продвижения игры на рынке, привлечь к ней внимание пользователей и сделать игру конкурентоспособной? Прочитав книгу, вы научитесь не только создавать игру "с чистого листа", но и использовать готовые игровые движки, а также разрабатывать моды и аддоны на основе полюбившихся игр. Книга предназначена для всех, кто интересуется созданием и разработкой компьютерных игр.



Кл.слова:
розробка ігор -- комп'ютерна гра
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського