Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Автореферати дисертацій (291)Реферативна база даних (3503)Книжкові видання та компакт-диски (649)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>K=ФІЗКУЛЬТУРНО$<.>+<.>K=ОЗДОРОВЧІ$<.>+<.>K=ЗАНЯТТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 58
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   життєпис   
1.

Василенко, Н. П.
О.М. Бодянский и его заслуги для изучения Малороссии [Електронний ресурс] / Н. П. Василенко. - Кіевъ : Типографія Императарскаго Университета св. Вдадиміра, 1904. - 244 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Постать видатного українського історика, археографа, філолога, перекладача та письменника Осипа Максимовича Бодянського займає гідне місце у національній культурі XIX ст. Незважаючи на заняття славістикою, він приділяв увагу українознавчим студіям протягом усього життя. В 30-х - 50-х pp. його літературно-естетичні й наукові погляди розвивались у руслі романтизму. Як і в інших представників цього напряму, творчість О.М.Бодянського наснажувалася палким українським патріотизмом, любов'ю до рідної мови, історії, звичаїв та фольклору. “В наше время всеобщего стремления к самобытности, -розпочинав він свою магістерську дисертацію, - все почти народы, особенно европейцы, хотят жить жизнью в полном смысле им принадлежащею, вытекающею из собственных их недр, слагающеюся из совокупности всех стихий человеческого бытия, коими навсегда устанавливается физиономия народа, резко и метко отличающая его от его соседей и прочих народов; короче, хотят быть независимыми, истинно народными”. Однак захоплення культурною самобутністю й неповторним минулим українців супроводжувалось у свідомості вченого почуттям загрози зникнення національної культури, втрати історичної пам'яті народу. Щоб запобігти цьому, Осип Максимович вивчав українську мову, збирав пам'ятки фольклору, розробляв історичну тематику, активно видавав різноманітні джерела, зокрема літописи.



Кл.слова:
історія науки -- вчений -- філологія

   Тип видання:   альбом   
2.
 



Українські народні узори [Електронний ресурс] : з Київщини, Полтавщини й Катеринославщини / уклад. О. Кривинюк. - К. : [б. в.], 1928

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Вип. 1 : Вирізування і настилування. - 1928. - 6 с.


Історія вишивки дуже давня. Перші згадки про вишивку відомі ще в ІІ ст. до нашої ери. В ХІ ст. на Русі існувала перша вишивальна школа, яка була організована сестрою Володимира Мономаха Ганкою, де молодих дівчат навчали гаптувати золотом та сріблом. Довгий час одним із найпоширеніших видів народного мистецтва на Україні була вишивка, якою в основному оздоблювали одяг, рушники. Вишивкою могли прикрашати головні убори – очіпки, намітки, хустини, а також кожухи, свити, скатертини. Вишивка – це переважно дівоче і жіноче заняття. Колись за кількістю й майстерністю вишитих рушників, сорочок, скатертин, які дівчина підготувала до свого весілля, робили висновки про її працьовитість.



Кл.слова:
прикладне мистецтво -- народна творчість

   Тип видання:   науково-популярне видання   
3.

Дмитрієнко, М.
Короткий нарис міської геральдики Поділля [Електронний ресурс] / М. Дмитрієнко, Ю. Савчук ; Національна академія наук України, Інститут історії України. - К. : [б. в.], 1994. - 106 с.. - (Історичні зошити)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Старовинні міські герби є незвичайними літописцями історії Ці безпристрасні свідки багатьох історичних перипетій належать до тих історичних пам'яток, в яких графічно, за допомогою особливої знакової системи відображено реальні явища та події, що мали місце в певному регіоні, зафіксовано все визначальне, що відбувалося довкола і стосувалося землі, на якій стояло те чи інше місто. З гербових емблем довідуємося про географію й природні багатства краю, головні господарські заняття і культуру населення, його боротьбу проти поневолювачів упродовж століть, звитягу і стійкість наших предків, про економічне становище та адміністративний статус міста. Саме через це бажання ознайомитись із старовинними міськими гербами є своєрідним проявом любові до минулого свого міста, краю, Батьківщини, яка свідчить про невмирущість культури народу.



Кл.слова:
геральдика -- герб міста -- емблематика

   Тип видання:   методичний посібник   
Категорія: Математика   
4.

Михалін, Г. О.
Елементи теорії інтеграла та міри [Електронний ресурс] : навчальний посібник / Г. О. Михалін. - К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2000. - 248 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У посібнику здійснено оригінальний виклад основних фактів інтегрального числення функцій кількох змінних та абстрактної теорії інтеграла й міри. Кожен пункт закінчується контрольними запитаннями і завданнями, які можна використатовувати на практичних заняттях, колоквіумах, при написанні курсових та дипломних робіт. Наприкінці кожного розділу наведено коротку історичну довідку, яка сприятиме розширенню кругозору майбутніх вчителів математики. Для стеднтів і викладачів математичних спеціальностей вищих навчальних закладів.



Кл.слова:
інтегральне числення -- функція -- абстрактна теорія

   Тип видання:   художня література   
5.

Йогансен, Майк.
Вибрані твори [Електронний ресурс] / Майк Йогансен ; Національна академія наук України, Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка. - К. : Смолоскип, 2001. - 516 с.. - (Розстріляне Відродження)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Майк Йогансен – один з найцікавіших представників української літератури 20-х років ХХ століття, «найграйливіший і найменш досліджений письменник» доби «червоного Ренесансу» – залишається практично невідомий широкому загалу. Пояснення цьому досить просте – 1937 року його було страчено, а його ім'я було викреслено з історії літератури. Що таке проза Йогансена – пояснити важко, переповідати його фантасмагоричні сюжети – заняття приречене на невдачу. У пiслямовi до "Подорожi ученого доктора Леонардо і його майбутньої коханки прекрасної Альчести у Слобожанську" (твір увійшов до цієї збірки) Йогансен пише: "Нiде не написано, що автор у лiтературному творi зобов'язався водити живих людей по декоративних пейзажах. Вiн може спробувати навпаки водити декоративних людей по живих i соковитих краєвидах". Саме так і народжувалася проза Йогансена – експериментальна і легка, дотепна і бездоганна за стилем.



Кл.слова:
проза

   Тип видання:   методичний посібник   
6.

Бахов, Іван Степанович.
Практикум з граматики англійскої мови. English grammar practice [Електронний ресурс] : навчально-методична розробка / І. С. Бахов ; Міжрегіональна академія управління персоналом. - К. : [б. в.], 2001. - 128 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Практикум містить граматичні вправи з основних тем англійської граматики: часи дієслова, прийменники, модальні дієслова, неособові форми дієслова, інфі­нітив, герундій, пасивний стан, непряма мова, умовні речення, умовний спосіб після I wish. Практикум передбачає роботу студентів над вправами під керівницт­вом викладача і самостійно. Вправи можна використовувати для додаткової робо­ти на практичних заняттях.



Кл.слова:
граматика -- англійська мова

   Тип видання:   навчальний посібник   
Категорія: Біологічні науки   
7.


Спеціальна гістологія та ембріологія [Електронний ресурс] : практикум : навчальний посібник для студентів вузів / В. К. Напханюк [та ін.]. - О. : Одеський медуніверситет, 2001. - 268 с.. - (Бібліотека студента-медика)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У навчальному посібнику подано короткий виклад теоретичного матеріалу усіх тем зі спеціальної гістології та ембріології людини, опис гістологічних препаратів та їхнє зображення, які використовуються на практичних заняттях і державному перевідному іспиті відповідно до «Програми з цитології, гістології та ембріології» (Київ, 1992). Практикум може бути корисним під час підготовки до практичних занять, державного перевідного іспиту, а також при самостійній роботі студентів у гістологічній лабораторії. Для студентів медичного і стоматологічного факультетів медичних вузів України.



Кл.слова:
нервова система -- ендокринна система -- серцево-судинна система

   Тип видання:   підручник   
8.

Шляхтун, П. П.
Політологія [Електронний ресурс] / П. П. Шляхтун. - К. : Либідь, 2002. - 576 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Так само як людина — істота біологічна — не може існувати без повітря, вона як істота суспільна не може жити без політики. Це твердження, на перший погляд, може здатися безпідставно перебільшеним, оскільки є чимало людей, які ставляться до політики зневажливо, вважають її брудною справою. Проте це зовсім не означає, що такі люди стоять поза політикою. Не цікавлячись політикою, не виступаючи її суб'єктом, вони за будь-яких умов залишаються об'єктом політики, зазнають впливу політичних інститутів: держави, політичних партій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації тощо та осіб, які їх представляють. Політика є діяльністю з керівництва та управління суспільством на основі публічної влади. її соціальне призначення полягає в узгодженні багатоманітних і суперечливих інтересів і потреб індивідів та людських спільнот, забезпеченні їх співіснування в межах єдиного суспільства, в організації суспільного життя. Виконує це призначення передусім держава як головний політичний інститут. Якби не було держави зі встановленими нею загалыюобов 'язковими правшами суспільної поведінки (правовими нормами), дотримання яких забезпечується силою державного примусу, в суспільстві запанували б анархія і хаос, сила й насильство, «війна всіх проти всіх», як визначав додержавшій стан людства видатний англійський філософ XVII ст. Т. Гоббс. Саме держава надає суспільству організованості, об 'єднує людей на основі спільних інтересів та цінностей у цілісне утворення, надає суспільному життю цілеспрямованого характеру. Жити в суспільстві й бути вільним від політики, впливу держави неможливо. Але залежність індивідів, суспільства в цілому від держави може бути різною. В одному разі суспільство змогло підпорядкувати собі державу, поставити її на службу суспільному благові, досягти завдяки мудрому державному керівництву країни висот у своєму розвитку, в іншому — держава вивищувалася над суспільством, чинила над ним насильство, а можновладці використовували державну владу насамперед у власних інтересах. Характер відносин між суспільством і державою вирішальною мірою залежить від політичної культури членів суспільства як сукупності їхніх знань про політику, ціннісних орієнтацій і поведінки стосовно неї. У кінцевому підсумку політика, влада завжди роблять з людьми те, що вони їй дозволяють, а держава і правителі є такими, яким є саме суспільство. Недарма кажуть, що кожен народ має таких правителів, яких заслуговує. Формування політичної культури членів суспільства, набуття ними політичних знань і навичок політичної поведінки є важливою умовою функціонування політики, насамперед держави, в інтересах суспільства. Природа створила людину так, що вона дбає передусім про власні інтереси. Політики як люди, чия діяльність пов язана з використанням публічної влади, також: не є винятком. Для того щоб політики якомога більше дбали про суспільні інтереси і якнайменше використовували владу у власних інтересах, потрібний постійний і пильний контроль громадськості за здійсненням влади, діями політиків. А це також вимагає від громадян політичних знань. Оволодівати політичною наукою, отже, потрібно для того, щоб не бути лише пасивним об'єктом політики, об'єктом політичного маніпулювання з боку охочих до влади людей, а впливати на здійснення влади як у суспільних, так і у власних інтересах. Роль і значення політики та наукових знань про неї особливо зростають у переломні історичні періоди, коли зазнають докорінних перетворень самі основи суспільного життя, ідеали, цінності, світоглядні орієнтації людей. Саме такий період кардинальних змін переживає нині українське суспільство. Необхідність політологічних знань в сучасних умовах актуалізується й тим, що сучасні політичні технології, особливо ті, що пов 'язані з проведенням виборчих кампаній і формуванням іміджу політичних лідерів та реалізуються за допомогою електронних засобів масової інформації, створюють широкі можливості для маніпулювання масовою та індивідуальною політичною свідомістю. Протистояти такому маніпулятивному впливу можна тільки на основі глибоких наукових знань про політику. Головне призначення пропонованого підручника полягає в тому, щоб допомогти студентам — майбутнім фахівцям різних сфер суспільної діяльності — оволодіти систематизованими науковими знаннями про політику, які склали б основу їхньої демократичної політичної культури. Такі знання потрібні кожній освіченій людині. Вони сприятимуть формуванню здатності самостійно аналізувати політичні явища і процеси, визначати своє місце в них. Підручник, звичайно, не претендує на всеосяжне висвітлення проблем політичної науки. У ньому аналізуються лише найважливіші, вузлові проблеми політології, насамперед ті, що стосуються сутності політики, інституціоналізованих і персоналізованих форм її здійснення. Значна увага приділяється також історії становлення і розвитку політичних ідей як за рубежем, так і в Україні. В окремих главах подається матеріал про здійснення політики, політичної влади в Україні. Підручник розрахований на поглиблене вивчення науки про політику і може бути використаний студентами всіх спеціальностей вищих навчальних закладів, у тому числі спеціальності «Політологія». Його побудовано таким чином, що кожен структурний елемент може бути темою окремого виступу на семінарському занятті, реферату, контрольної чи курсової роботи. В разі необхідності наявний теоретичний матеріал можна розширити завдяки літературним джерелам, список яких наведено до кожної теми. Ці джерела слугуватимуть вихідними і в написанні дипломних та дисертаційних робіт, підготовці до складання кандидатських іспитів із спеціальностей політичних наук. Авторське бачення структури, тематики і проблематики курсу «Політологія» може прислужитися викладачам політології у вищих навчальних закладах при власному визначенні тематики і проблематики навчального курсу з політології. Ознайомлення із систематизованим викладенням у підручнику проблем теорії політикиі буде корисним і тим, хто обрав політику своїм фахом, tie перебільшуючи значення науки про політику для політичної практики, все ж таки можна стверджувати, що багато наявних у нинішньому українському суспільстві негараздів спричинені невисоким професіоналізмом наших політиків, відсутністю у них глибоких політологічних знань і як наслідок -низьким рівнем політичної культури. Політика і наука про неї в Україні все ще існують нарізно, а державна політика в багатьох и проявах здійснюється без належного теоретичного обгрунтування, нерідко методом спроб і помилок. Рядові громадяни, зі свого боку, ще не зайняли активної позиції стосовно влади і продовжують залишатися її пасивними об єктами, очікуючи від неї за сформованою ще за соціалізму звичкою всіляких соціальних благ. Політика є одним із таких видів людської діяльності де кожен вважає себе фахівцем, тому що всі члени суспільства і кожний окремо так чи інакше стикаються з нею. Судити про політику можуть і повинні всі. Тож хай ця праця прислужиться тому, щоб такі судження робилися зі знанням справи



Кл.слова:
предмет політології -- пам’ятник архітектури -- функція політології

   Тип видання:   навчальний посібник   
Категорія:    
9.

Мнушко, Зоя Миколаївна.
Практикум з менеджменту [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / З. М. Мнушко, О. М. Євтушенко, Л. П. Дорохова. - Х. : Вид-во НФАУ "Золоті сторінки", 2002. - 178 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Розділи практикуму містять перелік основних теоретичних питань теми, питання для самостійного вивчення, короткий теоретичний матеріал, додаткову інформацію за темою заняття, а також практичні завдання та питання для самоконтролю, які дають можливість студентам перевірити рівень засвоєних знань відповідної теми. Навчальний матеріал ілюстровано великою кількістю схем, які сприяють конкретизації інформації та полегшують її сприйняття. Практикум призначений для підготовки з менеджменту студентів вищих навчальних закладів.



Кл.слова:
управління персоналом -- мікроекономіка

   Тип видання:   навчальний посібник   
10.

Мнушко, З. М.
Практикум з менеджменту та маркетингу у фармації [Електронний ресурс] : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / З. М. Мнушко, Н. М. Мусієнко, А. Б. Ольховська. - Х. : Вид-во НФаУ : Золоті сторінки, 2002

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Ч. 1 : Менджмент у фармації. - 144 с.


У практикумі наведено перелік основних теоретичних положень із кожної теми, запропоновано питання для самостійного вивчення, дано короткий виклад теорії, додаткову інформацію за темою заняття, а також практичні завдання та питання для самоконтрою знань.



Кл.слова:
фармація -- менеджмент

   Тип видання:   методичний посібник   
11.


Загальна технологія харчових виробництв [Електронний ресурс] : опорний конспект лекцій / уклад. М. М. Калакура. - К. : [б. в.], 2003. - 89 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Метою курсу є забезпечення студентів знаннями у питаннях, пов’язаних із переробною та харчовою промисловістю України, технологією та технікою окремих її галузей. На основі цих знань студент зможе у майбутньому правильно обрати певну спеціалізацію або працювати на посадах, які потребують широкого діапазону знань харчових технологій. Успішна діяльність спеціалістів громадського харчування неможлива без всебічного вивчення технологій харчових виробництв. Враховуючи профіль підготовки фахівців, приділяється увага загальній характеристиці основних галузей харчових виробництв, окремим стадіям технологічного процесу харчових виробництв. Вивчаються принципові технологічні схеми та головні технологічні процеси окремих технологій, показником якості різних видів харчових продуктів. Під час вивчення дисципліни студент повинен навчитися характеризувати технологічні властивості основної сировини, технологічні процеси окремих технологій, вплив їх на якість готових виробів. Крім того, студент повинен вміти пояснити та науково обгрунтувати окремі технологічні процеси з позицій фізичної, колоїдної, органічної хімії, біохімії, мікробіології, фізики, інженерних дисциплін; давати оцінку технологічним процесам виробництва різних продуктів щодо раціональної переробки сировини, матеріаломісткості та енергоємності, екологічності. Опорний конспект лекцій з курсу “Загальна технологія харчових виробництв” може стати корисним при самостійній роботі, що передує лекціям і лабораторним заняттям та при підготовці до різних форм поточного, рубіжного, підсумкового та державного контролю знань майбутніх фахівців. Матеріали конспекту можуть бути використані під час вивчення курсу за будь-яким структурним варіантом навчальних програм. Це дозволить скоротити витрати часу на один і той же лекційний матеріал, змінити зміст лекційної роботи для більш складних проблем, питань, стати основою пролемного навчання.



Кл.слова:
харчова промисловість -- технологія виробництва

   Тип видання:   навчальний посібник   
12.


Інформатика і комп'ютерна техніка [Електронний ресурс] : навч. посіб. для дистан. навчання / уклад. Н. М. Наумова. - К. : Університет “Україна”, 2004. - 404 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Навчальний посібник для дистанційного навчання містить теоретичний матеріал, поданий за модульним принципом організації навчального процесу; практичні завдання, що виконуються безпосередньо за комп’ютером, з короткими теоретичними поясненнями до кожного з пунктів завдання; питання для самоконтролю після кожного практичного заняття; контрольні тести-тренінги, що передують і закінчують вивчення певного модуля; перелік основної літератури.



Кл.слова:
комп'ютер -- програмування

   Тип видання:   навчальний посібник   
13.
 


Тимошенко, Леонід.
Берестейська унія 1596 р. [Електронний ресурс] : навчальний посібник / Л. В. Тимошенко. - Дрогобич : Коло, 2004. - 197 с.

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Навчальний посібник написаний згідно програм нормативних курсів Історія України та Історія слов'янських народів для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня Бакалавр спеціальності Історія, затвердженої Вченою радою ДДПУ імені Івана Франка. У ньому вміщено матеріали для лекції та практичного заняття з відповідних розділів програм, а також документальні джерела для самостійного опрацювання. Посібник рекомендується для використання на історичних факультетах України.



Кл.слова:
католицизм -- уніатська церква -- історія церкви -- культура України

   Тип видання:   монографія   
14.


Бальнеокардіоангіологія. Вплив бальнеотерапії на курорті Трускавець на серцево-судинну систему та фізичну працездатність [Електронний ресурс] / за ред. І. Л. Поповича [та ін.]. - К. : Комп'ютерпрес, 2005. - 229 с.

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 5.62 Мб


В монографії показана можливість поліпшення актотронних ефектів бальнеотерапевтичного комплексу курорту Трускавець шляхом доповнення його аеробним тренуванням за модіфікованими програмами



Кл.слова:
медицина -- фізкультурно-оздоровчі заняття

   Тип видання:   навчальний посібник   
15.

Д’яченко, Н. М.
Вступ до теорії множин і теорії дійсних чисел [Електронний ресурс] : практикум з розв’язання задач для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 6.080101 «Математика» і 6.080202 „Прикладна математика” / Н. М. Д’яченко, А. В. Савранська. - Запоріжжя : ЗНУ, 2005. - 44 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Практикум призначений для студентів 1 курсу математичного факультету, що вивчають математичний аналіз, і охоплює першу частину «Вступ до теорії множин і теорії дійсних чисел» і включає такі теми: множини та операції над ними, взаємно однозначні відповідності між множинами, потужність множин, точна верхня і нижня межи множин, принцип математичної індукції, елементи комбінаторики і біном Ньютона. Математичний аналіз – фундамент математики. Перша тема цього розділу не дуже просто дається студентам, які тільки що прийшли зі школи. З деякими труднощами вони зустрічаються при розв’язанні задач і прикладів. Метою даного практикуму є спроба допомогти студентам у подоланні цих проблем. Друга мета практикуму – видача типового індивідуального завдання для кожного студента. Тільки самостійна робота забезпечує проникнення в суть математичного аналізу, особливо на початковій стадії його вивчення. У практикуму приведені всі необхідні означення і теореми, зразки розв’язування задач, а також типові індивідуальні завдання, що складаються із 13 варіантів. Номер варіанта типового індивідуального завдання визначається як залишок від ділення номера прізвища студента в журналі на число 13. Типове завдання складене так, що дотримується принцип однакової складності для усіх варіантів. Кожний варіант містить завдання з кожної теми різного рівня складності для дотримання принципу диференційованого навчання. Викладач, що веде практичне заняття, вказує на необхідний рівень задач для обов’язкового вирішення, який доступний середньому студенту, а інші завдання студент вирішує для заглиблення своїх знань і підвищення атестаційної оцінки.



Кл.слова:
математика  -- теорія множин -- задачі

   Тип видання:   підручник   
16.


Гігієна та екологія [Електронний ресурс] : підручник / ред. В. Г. Бардов. - К. : [б. в.], 2005. - 719 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Мета підручника «Гігієна та екологія» - забезпечення вимог Болонського процесу, а саме дати сучасні теоретичні знання, допомогти студентам у підготовці та виконанні практичних занять, які повинні проводитися за принципом самостійного опрацювання ними кожної теми на лекції, при самостійній позааудиторній підготовці, на практичному занятті. Професійна підготовка спеціалістів різних медичних фахів (гігієністів, хірургів, акушерів-гінекологів, педіатрів, дерматологів, невропатологів тощо) не може бути якісною і ефективною без глибокого вивчення профілактичних дисциплін -гігієни і санітарії, екології та епідеміології.



Кл.слова:
санітарія -- ультрафіолетова радіація

   Тип видання:   методичний посібник   
17.
 


Соколовський, В. С.
Лікувальна фізична культура [Електронний ресурс] / В. С. Соколовський, Н. О. Романова, Ю. Г. Юшковська. - О. : Одес. держ. мед. ун-т, 2005. - 234 с.. - (Серія "Бібліотека студента-медика")

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Основна мета підручника полягає в теоретичному осмисленні студентом значення засобів, якими користується лікувальна фізкультура, оволодінні майбутніми лікарями методиками і навичками проведення занять із лікувальної фізкультури. Доцільність такого напряму фахової підготовки медика зумовлена сучасними потребами лікарської практики, яка вимагає від нього знань і навичок, що стосуються різних аспектів лікування хворого. Це сприятиме суттєвому зменшенню існуючої диспропорції між рівнем теоретичних знань із багатьох дисциплін і практичними вміннями випускника медичного вищого навчального закладу. Організаційна структура підручника адаптована до тематики конкретних системних захворювань. Така його композиційна особливість сприятиме орієнтації студента або лікаря у пошуку відповідного навчального матеріалу при позааудиторній підготовці до кожного заняття і під час його проведення. У підручнику висвітлено сучасні погляди на процеси реабілітації, місце лікувальної фізичної культури в комплексі реабілітаційних заходів, механізми лікувальної дії фізичних вправ при захворюваннях і травмах, необхідність використання рухів і фізичних вправ з лікувальною метою. Матеріал докладно викладено і систематизовано, а в деяких випадках істотно доповнено новими повідомленнями про застосування лікувальної фізичної культури в клініці внутрішніх хвороб, при захворюваннях і травмах нервової системи, оперативних втручаннях на органах грудної клітки, захворюваннях дитячого віку та ін. Окремий розділ присвячено історії виникнення і розвитку лікувальної фізичної культури, в якому авторами узагальнені відомості про шлях становлення ЛФК в Україні, приділена особлива увага видатним українським вченим, лікарям і педагогам, що відіграли неабияку роль у науковому обгрунтуванні, організації та впровадженні ЛФК у комплексне лікування хворих на різних етапах відновної терапії. Загальні основи лікувальної фізичної культури, викладені з принципово нових позицій, базуються на уявленнях про вирішальну роль механізмів саногенезу в процесі видужання. Заслуговує на увагу класифікація фізичних вправ, акцентовано увагу на таких формах ЛФК, як трудотерапія, райттерапія і музикотерапія та ін. Підручник «Лікувальна фізична культура» цілковито відповідає вимогам, викладеним у «Положенні про порядок підготовки і видання навчальної та навчально-методичної літератури для вищих медичних і фармацевтичних навчальних закладів III—IV рівнів акредитації».



Кл.слова:
лікування -- оздоровлення -- вправи

   Тип видання:   методичний посібник   
18.


Методичні вказівки з самостійної підготовки до практичних занять з психіатрії та наркології для студентів медичних ВУЗів, аспірантів, магістрів, клінічних ординаторів та лікарів-інтернів медичних спеціальностей [Електронний ресурс]. - Полтава : Українська медична стоматологічна академія, 2005. - 240 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Метою цих методичних рекомендацій є досягнення більш високого рівня оволодіння програмним матеріалом з психіатрії та наркології, тобто подальша оптимізація навчального процесу. Запропоновані рекомендації складено у відповідності з програмою викладання психіатрії, новими навчальними планами і розраховані на двогодинні щотижневі практичні заняття протягом двох семестрів. Вивичаючи психіатрію, студенти зустрічаються з деякими серйозними труднощями, зумовленими різноманітністю викладання матеріалу в окремих підручниках, складністю самого предмета та суперечливістю деяких положень у психіатрії. Починаючи вивчення окремої теми практичного заняття, студент повинен вивчити відповідну розробку цих вказівок, матеріали прослуханої лекції та розділ підручника з відповідної теми.



Кл.слова:
медицина -- психологія -- наркологія

   Тип видання:   методичний посібник   
19.


Розвивальні та корекційні заняття психолога [Електронний ресурс] / уклад. Т. Гончаренко. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2005. - 120 с.. - (Б-ка "Шк. світу")

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Цілеспрямований розвиток інтелектуальної та емоційної сфер дитини створює умови для розкриття її природних здібностей та успішного навчання. У збірнику (1-ше вид. — 2004 р.) представлені матеріали розвивально-корекційних занять для всіх вікових груп. Для молодших школярів надається щоденник психологічного розвитку. Для середнього віку та підлітків — комплекс занять з розвитку і вдосконалення пізнавальних процесів. Добірка ігор та вправ, спрямованих на розвиток психічних процесів, стане в пригоді не тільки на ри зви вальних заняттях, а й на будь-яких уроках в початкових та середніх класах. Для практичних психологів, соціальних педагогів, які працюють у сфері освіти, а також класних керівників та студентів.



Кл.слова:
дитина -- школа

   Тип видання:   навчальний посібник   
20.

Шевчук, С. В.
Практикум з української мови: модульний курс [Електронний ресурс] : навчальний посібник / С. В. Шевчук, Т. М. Лобода. - К. : Вища школа, 2006. - 326 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Матеріал структуровано за окремими блоками: теоретичним і практичним, блоком індивідуальних завдань, запитань для самоконтролю. Виокремлено навчальний матеріал (теоретичний, контрольний) для самостійного опрацювання. До кожного практичного заняття визначено мету, компоненти змісту та подано список рекомендованої літератури. Вміщено також загальні підходи, дидактичний матеріал для організації та здійснення різних видів і форм контролю знань студентів за кредитно-модульною системою вивчення навчального курсу: поточного, модульного, підсумкового (тести та контрольні диктанти). Для студентів вищих навчальних закладів. Може бути корисним для учнів гімназій, ліцеїв, шкіл, учителів, а також для всіх, хто прагне ґрунтовно оволодіти правописними нормами української літературної мови.



Кл.слова:
орфографія -- пунктуація -- правопис
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського