| Тип рерусу: | Періодика
|
| Країна: | Франція | Мова(и): | Українська |
| Назва(и): | ЗАПИСКИ ТОВАРИСТВА ІМЕНІ ШЕВЧЕНКА Т. 191 : СУТНІСТЬ ФІЛОСОФІЇ
| Автор(и): | Шлемкевич Микола
| | Дата(и): | 1981 |
|
Переглянути документ
Опис документа: Записки товариства імені Шевченка : вид-во, присвяч. науці і письменству укр.-рус. народу. - Львів : Накладом Т-ва імені Шевченка. Шлемкевич, Микола. Т. 191 : Сутність філософії = Essence de la philosophie / М. Шлемкевич. Введення в проблематику сутності філософії / О. Кульчицький. – Париж; Нью-Йорк;Мюнхен: [б.в.]. – 1981. – VIII, 250, [4] c. : портр. Зміна місця видання з 1948 р.
Впровід. - С. I-VIII. - З життєпису Миколи Шлемкевича. - С. III-V.
- Важливіші праці Миколи Шлемкевича. - С. VI.
- Редакційна праця Миколи Шлемкевича. - С. VII.
- Важливіші матеріали про Миколу Шлемкевича та його творчість. - С. VIII.
Кульчицький О. ВВЕДЕННЯ В ПРОБЛЕМАТИКУ СУТНОСТІ ФІЛОСОФІЇ / О. Кульчицький. - Вступні зауваження. Історично-критична частина. - С. 1-2.
Структура праці і структурація її пояснювально-доповнювального обрамовання. - С. 3-10. - Погляд на структуру цілості праці. - С. 3-8.
- Структурація пояснювально-доповнювального "Введення" у праці М. Шлемкевича. - С. 8-10.
Спроба сучасного визначення сутності філософії Й. Гессена в його посібнику філософії "Lehrbuch der Philosophie". - С. 11-16. - Схема розчленування унапрямлення філософії на основі поглядів Й. Гессена. - С. 15-16.
Проблематика ходу думок історично-критичної частини праці М. Шлемкевича. - С. 17-27. - Вступні метафоричні натяки на проблематику. - С. 17-18.
- Абсолютичні погляди в історично-критичному підході: філософія як наука про вартості. - С. 18-19.
- Доповнювальні погляди на сутність вартостей за сучасною аксологією у світлі феноменологічного підходу. - С. 19-24.
- Застосування феноменологічної методи до дослідження вартостей і доповнювальний погляд на цю методу. - С. 24-27.
Проблематика історично-критичної частини праці про філософію як науковий світогляд. - С. 28-40. - Світогляд і світозображення. - С. 28-29.
- Філософія життя Вільгельма Дільтая як вихідна база "теорії світоглядів" і річище поглядів М. Шлемкевича на філософію. - С. 30-31.
- Категорія життя за Дільтаєм та їх "розуміння". - С. 31-34.
- Життя і світогляд у своєму взаємовідношенні: генеза і структура світоглядів за Дільтаєм. - С. 34-38.
- Розрізнення родів світоглядів за Дільтаєм. - С. 38-39.
- Розгляд "познаки гіпотетичності" у філософічних світоглядах. - С. 39-40.
Проблематика філософії як сукупності наук. - С. 41-45. - Проблематика злиття філософії з науками. - С. 41-43.
- Розгляд елементарних даностей наук як предмет епістемології у світлі її загальної характеристики. - С. 43-44.
- Проблеми "злиття науки з філософією" на верхах кінцевих наукових узагальнень та характеристика "познаки" загальності. - С. 44-45.
Проблематика релятивістичних поглядів на філософію як загалу (сукупності) різнородних систем. - С. 46-53. - Релятивістичні погляди на сутність філософії в перспективі гегеліянізму. - С. 46-48.
- Багатогранне і полівалентне визначення філософії у В. Дільтая як основа власних ставлень М. Шлемкевича. - С. 48-53.
Ставлення Платона і Канта до проблеми визначення філософії. - С. 54-59. - Платон про філософію. - С. 54-56.
- Кант про філософію. - С. 56-59.
Філософія як критична аналіза духової культури (науки, мистецтва, релігії). - С. 60-77. - Філософія як гносеологічна інтерпретація наукових понять-значків в рамках загальної "теорії позначування". - С. 60-62.
- Філософія як естетична інтерпретація данностей творів мистецтва ознак - висловів почуттєвого життя. - С. 62-63.
- Філософія як філософія релігії, тобто інтерпретація релігійних зображень-символів, змістів релігійного переживання. - С. 63-65.
- Ставлення феноменології і екзистенціалізму до філософії релігії як доповнення поглядів, викладених М. Шлемкевичем. - С. 66-69.
- Зіставлення й унагляднення осягнень аналізи систем духової культури та її завершення "в ідеї персональної монади". - С. 69-71.
- Проблема місця етики у філософії як інтерпретації трьох систем культури, науки, мистецтва і релігії. - С. 72-73.
- Динамічна перспектива розвитку "систем культури" та становище і завдання "філософічних дисциплін" за Шлемкевичем "галузей філософії", розглянених у цій перспективі. - С. 73-77.
Філософія як метаморфоза: метафізика як завершене усуспільнення філософічних інтерпретацій систем культури в позаявній дійсності. - С. 78-83. - Суб'єктивність і гіпотетичність метафізики. - С. 78-79.
- Критика інтуїтивної методи у метафізиці як підходу, що мав би запевнити метафізичному пізнанню вищий щабель певності. - С. 79-82.
- Роль філософії в декартівському "дереві знання". Філософія "життєвим соком дерева знання". - С. 82-83.
Паралелізми і "точки перетину" між філософією і публіцистикою ключем розуміння філософічної творчості М. Шлемкевича як вияву творця. - С. 83-86. Шлемкевич М. СУТНІСТЬ ФІЛОСОФІЇ / М. Шлемкевич. - Впровід. - С. 89-90.
Історично-критична частина. - С. 91-159. А. Боротьба за поняття філософії. - С. 91-138. - Абсолютистичні погляди. - С. 91-120.
- Філософія як окрема наука. - С. 91-103.
- Філософія як науковий світогляд - познака гіпотетичності. - С. 103-110.
- Філософія як загал наук - познака загальності. - С. 110-120.
- Релятивістичні погляди. - С. 122-138.
- Філософія як сукупність різнорідних систем - познака універсальності, суцільності. - С. 122-138.
Б. Класичні визначення філософії. - С. 138-159. - Платон. - С. 138-150.
- Кант. - С. 150-159.
Систематична частина. - С. 160-204. - Критичні завдання філософії - познака загальності. - С. 160-185.
- Підготовчо-тимчасове завдання філософії - познака гіпотетичності. - С. 185-193.
- Філософія як метафізика - познака універсальності, суцільності. - С. 194-204.
- Закінчення. - С. 205-206.
- Термінологічні і речеві пояснення до праці М. Шлемкевича. - С. 207-243.
- Бібліографічні відсилання. - С. 245-246.
- Покажчик імен. - С. 247-250.
| Паралельна назва: Essence de la philosophie Довідки про авторів: Довідки про колективи: | Випуски
Записки товариства імені Шевченка Випуски за 1981 рік: Архів всіх випусків
Теми: Філософія
|