Пошуковий запит: (<.>A=Пономаревський С$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Пономаревський С. Б. Нормативно-правове регулювання українізації освіти у Російській федерації (1923-1932рр.) [Електронний ресурс] / С. Б. Пономаревський // Педагогіка та психологія. - 2012. - Вип. 41. - С. 156-166. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ped_2012_41_20 Охарактеризовано дію нормативно-правових документів у практичному житті, залучено дані російських архівів тих років, а також збірники державних документів, на основі яких виявлено позитивні та негативні аспекти втілення українізації в освіті та проаналізовано специфіку правового регулювання державою процесів українізації 1920-х – 1930-х рр. в освітній сфері на території Російської Федерації.Охарактеризовано действие нормативно-правовых документов в практической жизни, использованы данные российских архивов тех лет, а также сборники государственных документов, на основе которых выявлены позитивные и негативные аспекты внедрения украинизации в образовании. Проанализирована специфика правого урегулирования государством процессов украинизации 1920-х – 1930-х гг. в образовательной сфере на территории Российской Федерации.
|
2. |
Пономаревський С. Особливості сучасного розвитку української освіти і шкільництва в Російській Федерації [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2013. - № 12. - С. 18-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2013_12_5 Проаналізовано розвиток української освіти в Росії. Визначено її роль у процесах збереження української ідентичності. Досліджено особливості української шкільної та вищої освіти у Башкортостані та Москві. Зауважено, що необхідно підвищувати самоорганізацію українців у Росії та реалізовувати державну підтримку стосовно проблематики національно-культурних і мовних потреб української діаспори. Підкреслено, що українська мова повинна бути введена до вжитку в усіх просвітницьких установах, які функціонують у місцевостях з українським населенням і організовані для освіти мас. Продемонстровано значення охоплення українознавчою освітою в Росії усіх вікових груп та рівнів навчання – від дитячих садків до університетів.Проанализировано развитие украинского образования и школ в России. Определена ее роль в процессах сохранения украинской идентичности. Исследованы особенности украинского школьного и высшего образования в Башкортостане и Москве. Отмечено, что необходимо повышать самоорганизацию украинского в России и реализовывать государственную поддержку относительно проблематики национально-культурных и языковых потребностей украинской диаспоры. Подчеркнуто, что украинский язык должен быть введен в употребление во всех просветительских учреждениях, функционирующих в местностях с украинским населением и организованных для просвещения масс. Продемонстрировано значение охвата украиноведческим образованием в России всех возрастов и уровней обучения – от детских садов до университетов.Analyzes the development of Ukrainian education and schools in Russia. Defined its role in the preservation of Ukrainian identity. Investigated features of Ukrainian school and higher education in Bashkortostan and Moscow. Noted the need to raise the self-organization in the Ukrainian and Russian implement public support regarding issues of national and cultural and linguistic needs of the Ukrainian Diaspora. Stressed that the Ukrainian language should be put into use in all educational institutions operating in areas with a population of Ukrainian and organized to educate the masses. Demonstrated the value of the coverage of Ukrainian education in Russia of all ages and levels of education – from kindergartens to universities.
|
3. |
Пономаревський С. Релігійна терпимість і міжкультурний діалог у системі ціннісних координат полікультурного суспільства та формування їх засобами освіти (на прикладі українців у Росії) [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2012. - № 5(1). - С. 252-258. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2012_5(1)__40
|
4. |
Пономаревський С. Особливості розбудови українського шкільництва в Росії у 1923–1932 роках (на прикладі центральних областей) [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 40. - С. 277-283. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_40_41
|
5. |
Пономаревський С. Тарас Шевченко у контексті українського просвітництва початку ХХ століття в імперській Росії [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2014. - № 12. - С. 26-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2014_12_8
|
6. |
Пономаревський С. Ідентифікація освітнього простору і суспільні процеси [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Українознавчий альманах. - 2014. - Вип. 17. - С. 153-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2014_17_45
|
7. |
Пономаревський С. Ідентифікація освітнього простору і суспільні процеси [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Витоки педагогічної майстерності. Серія : Педагогічні науки. - 2014. - Вип. 14. - С. 229-234. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2014_14_36
|
8. |
Пономаревський С. Б. Український вплив у становленні російської освіти та шкільництва у XVIII столітті: регіональний аспект [Електронний ресурс] / С. Б. Пономаревський // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2011. - Вип. 8. - С. 113-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2011_8_21
|
9. |
Пономаревський С. Б. Українізація освіти та шкільництва в 20–30-х рр. XX ст. на Низовому Поволжі в Росії [Електронний ресурс] / С. Б. Пономаревський // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2011. - Вип. 9. - С. 63-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2011_9_12
|
10. |
Пономаревський С. До проблеми розвитку української освіти та шкільництва в Росії [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2011. - № 6. - С. 45-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_6_11 Проаналізовано розвиток української освіти та шкільництва в Росії. Визначено роль і місце останніх у процесах збереження української ідентичності за умов чужини, а також окреслено становлення української шкільної та вищої освіти у Башкортостані.
|
11. |
Пономаревський С. Український вплив на початках становлення освітньої системи в Росії: перші несистематичні школи [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2011. - № 10. - С. 83-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_10_20 Висвітлено вплив у XVII ст. українців-подвижників і українських освітніх інституцій на процеси започаткування та становлення російської освіти та шкільництва. Основними прикладами взято діяльність “ртищівського вченого гуртка” та подвижницькі ініціативи Епіфанія Славинецького.
|
12. |
Пономаревський С. Проблема культурно-освітнього простору та її смислове усвідомлення [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 1. - С. 74-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_1_17 Проаналізовано проблему культурного та освітнього простору та її смислову характеристику, що дає змогу визначити роль освітніх компонентів, яку останні відіграють щодо формування способу буття людини в соціокультурному середовищі. Підсумовано: у культурному просторі розгортаються різні доктрини, які змагаються за вплив на свідомість громадян, функціонують традиції, обряди, мова тощо. З’ясовано, що забезпечення єдності культурного простору, популяризація його світоглядно-ціннісних настанов є вкрай важливими завданнями.
|
13. |
Пономаревський С. Зусилля українців Кубані у кінці ХІХ – на поч. ХХ століть у культурно-просвітній сфері як передумови започаткування національного шкільництва [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 2. - С. 58-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_2_13 Окреслено зусилля українських громадських організацій і окремих осіб щодо створення умов для започаткування українського шкільництва на Кубані.
|
14. |
Пономаревський С. Типологія освітніх цінностей і універсалізація [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 4. - С. 42-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_4_11 Висвітлено проблему типології цінностей у сучасній освіті, залучено типологічні схеми, що запропоновані українськими та російськими педагогами-теоретиками, вміщено міркування про ціннісний універсалізм та його особливості. Підсумовано, що побудова типології освітніх цінностей вимагає здійснення складних, багатосистемних підходів щодо освітньо-педагогічної сфери з урахуванням усієї палітри найбільш важливих цінностей, що безпосередньо пов’язані з буттям, свідомістю та процесом пізнання.
|
15. |
Пономаревський С. Передумови українського шкільництва на Далекому Сході на початку ХХ ст [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 5. - С. 42-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_5_10 Окреслено зусилля українських громадських організацій і окремих осіб щодо створення умов для започаткування українського шкільництва на Далекому Сході. Враховано цілеспрямовані зусилля, які вдалося здійснити у кінці ХІХ – на початку ХХ ст. українським громадським організаціям, культурно-мистецькими коллективам (музичним, театральним товариствами, трупам, спілкам), окремим активістам та подвижникам української справи. Було досягнуто тієї головної мети, яку, незважаючи на офіційні заборони, ставили перед собою українські мігранти в Росії багато десятиліть – створити на чужих теренах національну школу.
|
16. |
Пономаревський С. Ретрансляція центрами розвитку педагогічної теорії та практики в Україні освітнього досвіду українським учителям Росії [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 9. - С. 42-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_9_12 Висвітлено напрями і форми сприяння освітньо-педагогічних установ України щодо розвитку українського шкільництва на теренах сучасної Російської Федерації. Виокремлено коло державних і громадських організацій, які працюють у напрямку ретрансляції освітнього досвіду національним учителям у Росії. Приділено увагу процесам навчально-методичного становлення української школи у Російській Федерації.
|
17. |
Пономаревський С. Перспективи розвитку українського шкільництва у Росії [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2012. - № 10. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_10_8 Висвітлено напрями та форми сприяння освітньо-педагогічних установ України розвитку українського шкільництва на теренах сучасної Російської Федерації. Відстеженно коло державних і громадських організацій, які працюють у напрямку ретрансляції освітнього досвіду національним учителям у Росії. Описано конкретні засоби такої ретрансляції. Розкрито феномен національного шкільництва у російському освітньому просторі.
|
18. |
Пономаревський С. Б. Організаційно-методичні засади української шкільної освіти у Росії у 20-х–30-х рр. ХХ ст. (на прикладі Кубані) [Електронний ресурс] / С. Б. Пономаревський // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. - 2012. - № 36. - С. 342-346. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_2012_36_82
|
19. |
Пономаревський С. Українізаційні ініціативи в освітньо-педагогічній сфері на території Далекого Сходу в 1917 – 1922 рр. [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2011. - № 11. - С. 43-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_11_12 Висвітлено особливості українізації дорадянського періоду (1917 – 1922 рр.) на Далекому Сході – одному із традиційних регіонів потужної української присутності. Описано перші постреволюційні десятиліття, які ознаменувалися початком нової епохи у розвитку освітньо-педагогічного руху в суспільстві.
|
20. |
Пономаревський С. Формування загальнолюдських цінностей в універсумі сучасної освіти [Електронний ресурс] / С. Пономаревський // Молодь і ринок. - 2013. - № 9. - С. 30-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2013_9_8
|
| |