Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (35)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Коцур Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Коцур Н. І. 
Психогігієна : Навч. посіб. / Н. І. Коцур, Л. С. Гармаш. - Чернівці; Переяслав-Хмельниц. : Кн.-ХХІ, 2006. - 380 c. - укp.

Розглянуто питання формування, збереження та зміцнення психічного здоров'я дітей і підлітків, висвітлено проблеми психогігієни навчання та виховання. Наведено напрямки психопрофілактичної роботи щодо поширення шкідливих звичок, запобігання нервово-психічним порушенням, формування репродуктивного здоров'я і відповідального батьківства в процесі проведення статевого виховання серед учнівської молоді. Охарактеризовано нервово-психічні порушення у дітей і підлітків.

Рассмотрены вопросы формирования, сохранения и укрепления психического здоровья детей и подростков, освещены проблемы психогигиены обучения и воспитания. Приведены направления психопрофилактической работы, касающейся распространения вредных привычек, предупреждения нервно-психических нарушений и формирования репродуктивного здоровья и ответственного отцовства при проведении полового воспитания среди учащейся молодежи. Охарактеризованы нервно-психические нарушения у детей и подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р64-8я73 + Ю948.1-8я73 + Ч421.354.1я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА681717 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Коцур Н.  
Йододефіцит: сучасний стан проблеми та заходи подолання / Н. Коцур, О. Міщенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2008. - № 3. - С. 95-99. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано ряд об'єктивних факторів проблеми йододефіциту, його наслідки та запропоновано засоби профілактики. Існують можливості попередження і подолання йододефіциту шляхом пропаганди культури харчування дітей і дорослих різних вікових категорій з врахуванням особливостей їх дієти. Йодування солі і використання біологічно активних домішок до їжі є тільки одним із фрагментів вирішення питання.

Проанализированы ряд объективных факторов проблемы йододефицита, его последствия, рекомендованы профилактические средства. Существуют возможности предупреждения и преодоления йододефицита путем пропаганды культуры питания детей и взрослых разных вековых категорий с учетом особенностей их диеты. Йодирование соли и использование биологически активных добавок к пище является только одним из фрагментов решения вопроса.

The raw of objective factors of the problem iodine deficit, its results and offered means of prevention is analyzed in the article. There are possibilities of the warning and overcoming of deficiency of Iodum by propagation of crop of a food of children and adult different secular classes with allowance for features of their diet. Iodum salts and use biologically the fissile components to nutrition is only one of fragments of a solution of a problem.


Ключ. слова: щитоподібна залоза, йод, йододефіцит, зоб, гіпотиреоз, здоров'я, біодобавки, профілактика
Індекс рубрикатора НБУВ: Р120.121.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Коцур Н. І. 
Валеологія : підруч. для студ. пед. спец. ВНЗ / Н. І. Коцур, Л. С. Гармаш, І. О. Калиниченко, Л. П. Товкун. - Корсунь-Шевченківський : В.М. Гавришенко, 2011. - 581 c. - Бібліогр.: с. 572-580. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні засади валеології, нормативно-правову базу забезпечення здоров'я сучасної людини та основи формування валеологічної культури вчителя як пропагандиста здорового способу життя. Розкрито поняття дефініції "здоров'я" як ключової категорії валеології, проаналізовано показники індивідуального та суспільного здоров'я, процеси, що визначають здоров'я людської популяції. Охарактеризовано фактори впливу та їх значущість на здоров'я людини. Висвітлено медико-біологічні та соціально-психологічні основи фізичного, психічного та соціального здоров'я. Показано важливу роль раціонального харчування на стан фізичного та психічного здоров'я, наведено різні напрями організації харчування людини в сучасному суспільстві. Увагу приділено лікувально-профілактичному харчуванню. Виокремлено актуальні питання сьогодення, пов'язані з відтворенням індивідуального здоров'я та планування сім'ї. Зазначено, що проблема збереження репродуктивного здоров'я за своєю значущістю, масштабністю, перспективністю, стратегічним характером на сьогодні є однією з найбільш актуальних. Провідна роль в її вивченні належить не тільки медицині, а й іншим галузям, перш за все психології, соціології, освіті. Висвітлено проблеми застосування неспецифічних профілактичних і оздоровчих засобів. Запропоновано основні способи використання природних факторів з метою зміцнення здоров'я.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР),1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коцур Н. І. 
Шкільна гігієна : навч.-метод. посіб. / Н. І. Коцур, Л. С. Гармаш, Л. П. Товкун. - К. : ПанТот, 2010. - 228 c. - укp.

Розглянуто методики комплексного оцінювання стану здоров'я школярів, визначення й оцінки їх фізичного та біологічного розвитку. Висвітлено питання гігієнічної організації навчально-виховного процесу, комп'ютеризації у ЗНЗ, гігієни фізичного виховання школярів та їх рухового режиму, мікроклімату приміщень шкіл. Наведено основні гігієнічні вимоги і нормативи, необхідні у роботі вчителя з метою створення оптимальних умов навчання, виховання та забезпечення здоров'я школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748269 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Коцур Н. І. 
Становлення і розвиток гігієнічної науки в Україні: шлях крізь епохи і соціальні потрясіння (друга половина XIX - 20-ті рр. ХХ століття) : монографія / Н. І. Коцур. - Переяслав-Хмельницький, 2011. - 725 c. - Бібліогр.: с. 639-702. - укp.

Досліджено соціально-економічні передумови й основні етапи формування вітчизняної гігієнічної науки в досліджуваний період. Висвітлено санітарно-протиепідемічну діяльність медичних товариств, показано їх роль у становленні та розвитку гігієнічної науки в університетах та академічних установах на території України. Показано, що формування наукових основ гігієни й її диференціація розпочалися з приказної, а згодом - фабрично-заводської й, особливо, земської медицини, яка мала не лише лікувальну, а й санітарно-профілактичну спрямованість. Найважливіші теоретичні засади гігієни, її змістовна компонента, прикладні аспекти закладалися земськими санітарними лікарями, майбутніми видатними вченими-гігієністами (О. В. Корчак-Чепурковським, М. І. Тезяковим, М. С. Уваровим), що стало фундаментом розвитку сучасної профілактичної медицини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р12 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА752544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Коцур Н. 
Адаптація шестирічної дитини до школи: психолого-педагогічні та медичні критерії / Н. Коцур // Рідна шк.. - 2008. - № 10. - С. 38-42. - укp.

Розглянуто проблему адаптації до навчання шестирічних першокласників. Досліджено психофізіологічний стан організму дітей шестирічного віку, які вступили до I класу. На першому етапі визначено "шкільну зрілість" за двома групами критеріїв - психофізіологічними та медичними; на другому етапі проведено визначення психологічної готовності до навчання в школі. У вигляді таблиць зазначено результати дослідження - відповідність біологічного віку "паспортному", рівень психологічної та соціальної готовності до школи, розподіл дітей за наявними факторами ризику, показники фізичного розвитку дітей, що свідчать про "шкільну зрілість". Для полегшення адаптації шестирічної дитини до школи та збереження при цьому здоров'я запропоновано комплекс заходів, форм і методів організації здоров'язберігальної діяльності початкової школи, структурованих у шість блоків. Рекомендовано методику моніторингу адаптації до навчання в школі, адже саме динаміка змін психофізіологічного стану організму дітей дає змогу своєчасно виявити несприятливий перебіг процесу адаптації та прийняти рішення про потребу корекції різноманітних функцій дитячого організму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.91 + Ю983.402.11 + Ю983.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Коцур Н. 
Фізіолого-гігієнічний супровід навчання школярів / Н. Коцур // Рідна шк.. - 2010. - № 12. - С. 17-21. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Актуалізовано попереднє фізіолого-гігієнічне обгрунтування інноваційних педагогічних технологій з метою охорони здоров'я школярів, на яке негативно впливають певні заходи реформування загальної середньої освіти (за останні 10 років захворюваність серед учнів зросла на 23 % - кількість навчальних предметів в Україні в 1,8 - 2,6 раза більша, ніж у США або Франції, навчальні програми не під силу майже третині школярів; недостатня увага приділяється фізичному вихованню), що разом узяте підвищує ризик розвитку шкільних донозологічних станів. Висвітлено деякі зарубіжні тенденції в освіті (відмова від стабільного складу класів, відхід від переважно фронтальних форм навчальної роботи, перетворення вчителя на ініціатора, організатора, координатора та консультанта, після кожних 5-ти тижнів - тиждень канікул та ін.). Запропоновано шляхи профілактики "шкільного стресу", модель структури уроку Г. Г. Левітаса, систему розвивального навчання Ельконіна - Давидова.

Актуализировано предварительное физиолого-гигиеническое обоснование инновационных педтехнологий в целях охраны здоровья школьников, на которое негативно влияют некоторые приемы реформирования образования (за последние 10 лет заболеваемость среди учащихся возросла на 23 % - количество учебных предметов в Украине в 1,8 - 2,6 раза больше, чем в США или Франции, учебные программы не под силу почти трети школьников; недостаточно внимания уделяется физическому воспитанию), что вместе взятое повышает риск развития школьных донозологических состояний. Освещены некоторые зарубежные тенденции в образовании (отказ от стабильного состава классов, смена фронтальных форм учебной работы, превращение учителя на инициатора, организатора, координатора и консультанта, после каждых 5-ти недель - неделя каникул и др.). Предложены пути профилактики "школьного стресса", модель структуры урока Г. Г. Левитаса, система развивающего обучения Эльконина - Давыдова.

The problem of physiological and hygienic substantiation of implying the innovative pedagogical technologies in secondary educational establishments is lighted up in the article; the efficiency of using the health keeping technologies in the practice of schools is proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Коцур Н. 
Формування здоров’язбережувального простору в загальноосвітніх навчальних закладах / Н. Коцур // Рідна шк.. - 2012. - № 11. - С. 60-65. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему погіршення стану здоров’я та різкого погіршення стану фізичного й розумового розвитку та зниження рівня розумової працездатності дітей і підлітків. Проаналізовано різні підходи до розуміння терміна "здоров’язберігальна технологія". Викладено типи здоров’язберігальних технологій: медико-гігієнічних, екологічних, лікарсько-оздоровчих, фізкультурно-оздоровчих, соціально-адаптивних, особистісно-розвивальних. Підкреслено, що здоров’я – цінність не тільки особиста й соціальна, але й освітня. Розглянуто форми збереження здоров’я школярів в освітньому просторі. Вказано шляхи профілактики „шкільного стресу”. Наведено результати оцінювання майбутніми педагогами рівня індивідуального здоров’я, яке показало, що лише 8 % вважає себе практично здоровими, 20 % мають хронічні захворювання, часто хворіють 32 %, решта респондентів швидко втомлюється. Результати анкетування зумовлюють потребу в усвідомленні ними значущості здорового способу життя у життєдіяльності кожної людини.

Рассмотрена проблема ухудшения состояния здоровья и резкого ухудшения состояния физического и умственного развития и снижения уровня умственной работоспособности детей и подростков. Проанализированы различные подходы к пониманию термина "здоровьесберегающая технология". Изложены типы здоровьесберегающих технологий: медико-гигиенических, экологических, врачебно-оздоровительных, физкультурно-оздоровительных, социально-адаптивных, личностно-развивающих. Подчеркнуто, что здоровье - ценность не только личная и социальная, но и образовательная. Рассмотрены формы сохранения здоровья школьников в образовательном пространстве. Указаны пути профилактики "школьного стресса". Приведены результаты оценки будущими педагогами уровня индивидуального здоровья, которое показало, что лишь 8 % считают себя практически здоровыми, 20 % имеют хронические заболевания, часто болеют 32 %, остальные респондентов быстро устают. Результаты анкетирования обусловливают потребность в осознании ими значимости здорового образа жизни в жизнедеятельности каждого человека.

The problem of ill health and a sharp deterioration of the physical and mental development, and reduced mental performance of children and adolescents. Analyze different approaches to understanding the term School health. Described types of School health: health and hygiene, environmental, medical and health, sports and recreation, social, adaptive, personal and developmental. Emphasized that health - valuable not only personal and social, but also educational. Consider the form health-saving students in the educational space. Ways to prevent "school stress." The results of the survey to assess the level of future teachers of individual health, which showed that only 8 % consider themselves to healthy, 20 % have a chronic disease, often suffer from 32 %, the remaining respondents tires quickly. Results of the survey to determine the need for awareness of the importance of a healthy lifestyle in the life of every person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Коцур Н. 
Фізіолого-гігієнічне обгрунтування впровадження інноваційних педагогічних технологій у загальноосвітніх закладах / Н. Коцур // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. а112-118. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено питання сучасного стану впровадження інноваційних педагогічних технологій у ЗНЗ України і за кордоном. Проаналізовано гігієнічні умови щодо організації навчально-виховного процесу за умов впровадження педагогічних технологій та освітніх інновацій, обгрунтовано гігієнічні принципи збереження здоров'я дітей. Визначено напрями профілактики "шкільного стресу". Показано ефективність здоров'язберігальних технологій у практиці шкіл.

Освещены вопросы современного состояния внедрения инновационных педагогических технологий в общеобразовательных учебных заведениях Украины и за рубежом. Проанализированы гигиенические условия и организация учебно-воспитательного процесса в условиях внедрения педагогических технологий и инноваций, обоснованы гигиенические принципы сохранения здоровья детей. Определены направления профилактики "школьного стресса". Показана эффективность здоровьесохранной технологии в практике школы.

Lights up the questions of the modern state of introduction of innovative pedagogical technologies in general educational establishments of Ukraine and abroad. Hygienic terms and organization of educational process are analyzed in the conditions of introduction of pedagogical technology and educational innovations, substantiated hygienic principles for the preservation of children's health. Are determined the ways of prevention of stress. Efficiency of maintenances of health technologies are in practical of school is highlights.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Коцур Н. 
Психічне здоров'я сучасних школярів: медичні та психолого-педагогічні аспекти / Н. Коцур // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 15 321-326. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто сучасний стан психічного здоров'я школярів. Проаналізовано комплексний підхід науковців щодо визначення критеріїв психічного здоров'я. Проведено дослідження таких показників психічного здоров'я школярів, як рівень тривожності, схильність до стресу, динаміка розумової працездатності, взаємозв'язок тривожності з успішністю та типом вищої нервової діяльності.

Рассмотрено современное состояние психического здоровья школьников. Проанализирован комплексный подход ученых к определению критериев психического здоровья. Проведено исследование таких показателей психического здоровья школьников, как уровень тревожности, склонность к стрессу, динамика умственной работоспособности, взаимосвязь тревожности с успеваемостью и типом высшей нервной деятельности.

The problem of modern mental health of students is considered. Analyzed a comprehensive approach to the definition of scientific criteria of mental health. A study of indicators of mental health of students, as level of anxiety and a tendency to stress the dynamics of mental work, anxiety, relationship with academic performance and the type of higher nervous activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Коцур Н. 
Здоров’язберігальний супровід навчального процесу в освітніх закладах / Н. Коцур // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 24. - С. 156. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено аналіз здоров’язберігальних технологій, розкрито компоненти здоров’язберігальних освітніх технологій та найбільш поширені для збереження здоров’я школярів педагогічні технології й освітні інновації.

Осуществлен анализ здоровьесберегающих технологий, раскрыты компоненты здоровьесберегающих технологий и наиболее распространенные для сбережения здоровья школьников педагогические технологии и образовательные инновации.

The article provides an analysis of health technologies, components disclosed saving health technologies and the most common for health care students educational technology and educational innovation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Коцур Н. І. 
Становлення і розвиток гігієнічної науки в Україні (друга половина XIX - 20-ті рр. XX століття) : автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 07.00.07 / Н. І. Коцур; НААН України, Держ. наук. с.-г. б-ка. - К., 2012. - 40 c. - укp.

Розкрито тривалий і суперечливий процес становлення та розвитку гігієнічної науки в Україні другої половини XIXст. -1920-х рр. на фоні формувального впливу європейської та світової науки. Процес становлення та розвитку гігієнічної науки розглянуто під кутом зору якісно-кількісних змін у структурі й організації науки, взаємовпливів і протиріч земської, університетської, науково-громадської складових соціальної медицини. Досліджено формування гігієнічної науки як соціального феномену, який, з одного боку, впливав на розвиток суспільства, а, з іншого, - сам змінювався під тиском політичних, економічних, соціокультурних факторів. Розкрито роль учених-гігієністів у суспільстві під кутом зору морально-етичного портрету епохи, в якій вони жили та здійснювали науковий пошук, визначено їх соціальну відповідальність за долю народу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА387470 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Коцур Н. 
Концептуальні засади формування здорового способу життя: історія, досвід, практика / Н. Коцур // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 143-149. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено історичні аспекти формування здорового способу життя. Розкрито діяльність світової спільноти відносно пошуку шляхів поліпшення суспільного й індивідуального здоров’я. Показана ефективність та економічна доцільність збереження здоров’я шляхом формування здорового способу життя. Виділено етапи сучасної історії формування здорового способу життя. Проаналізовано досвід найбільш успішних європейських країн у вирішенні концептуальних засад здорового способу життя. Визначено найбільш актуальні і пріоритетні напрями розвитку та впровадження програм із формування здорового способу життя.

Освещены исторические аспекты формирования здорового образа жизни. Раскрыта деятельность мирового сообщества относительно поиска путей улучшения общественного и индивидуального здоровья. Показана эффективность и экономическая целесообразность сохранения здоровья путем формирования здорового образа жизни. Выделены этапы современной истории формирования здорового образа жизни. Проанализирован опыт наиболее успешных европейских стран в решении концептуальных основ здорового образа жизни. Определены наиболее актуальные и приоритетные направления развития и внедрения программ по формированию здорового образа жизни.

The historical aspects of forming of healthy way of life are illuminated. Activity of world community opens up in relation to the search of ways of improvement of public and individual health. Experience and financial viability of maintenance of health are shown by forming of health way of life. Experience is analyzed successful European countries at decision of conceptual ambushes health way of life. The stages of modern history of forming of healthy way of life are distinguished.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р120.40

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Коцур Н. 
Дослідження в галузі гігієни - важлива складова розвитку науки в Новоросійському (Одеському) університеті (кінець ХIХ - початок ХХ століття) / Н. Коцур // Краєзнавство. - 2015. - № 1/2. - С. 99-105. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Висвітлено процес становлення і розвитку гігієнічної науки в Новоросійському університеті наприкінці ХIХ - початку ХХ ст., формування кафедри гігієни, її навчально-методичний супровід. Розкрито внесок професора Г. В. Хлопіна в організацію, матеріальне і методичне забезпечення кафедри гігієни. Проаналізовано наукові розвідки вченого та його учнів і послідовників в галузі комунальної гігієни, гігієни харчування, шкільної гігієни, гігієни праці та радіаційної гігієни, епідеміології і мікробіології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р12 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21140 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Коцур Н. 
Безпека життєдіяльності школярів під час роботи з комп’ютерною технікою: медико-психологічні аспекти / Н. Коцур, Ю. Гріненко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2014. - Вип. 34. - С. 182-190. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Вивчено психофункціональний стан організму школярів-користувачів комп’ютерною технікою. Науковцями досліджено, що широке застосування комп’ютерної техніки в загальноосвітніх закладах призвело до збільшення відсотку осіб з відхиленнями в соматичному та психічному здоров’ї. За допомогою анкетування проведено дослідження серед старшокласників щодо рівня їх захопленості комп’ютером. З’ясовано, що переважна більшість школярів не дотримується гігієнічних нормативів щодо роботи на комп’ютері, у позаурочний час надають перевагу комп’ютерним іграм. Під час роботи на комп’ютері найбільшого навантаження зазнають нервова система, зоровий аналізатор та кістково-м’язовий апарат. Визначено функціональний стан зорового аналізатора та рівень розумової працездатності школярів. Установлено, що 38% школярів-користувачів ПК мають знижену гостроту зору. При цьому школярі з міопією частіше скаржаться на втому очей після роботи за комп’ютером. Серед основних причин порушення гостроти зору в учнів шляхом опитування виявлено недотримання вимог щодо роботи з комп’ютерною технікою, читання в незручній позі при поганому освітленні. У ході дослідження розумової працездатності школярів за допомогою коректурної проби В. Анфімова встановлено, що 10% школярів-користувачів ПК мають знижену працездатність: у 55% – середній рівень працездатності; у 35% – високий рівень працездатності. Для удосконалення системи профілактики несприятливого впливу комп’ютерної техніки на психофункціональний стан організму запропоновано комплекс оздоровчих заходів.

Изучено психофункциональное состояние организма школьников-пользователей компьютерной техникой. Учеными исследовано, что широкое применение компьютерной техники в общеобразовательных заведениях привело к увеличению процента лиц с отклонениями в соматическом и психическом здоровье. С помощью анкетирования проведено исследование среди старшеклассников по уровню их увлеченности компьютером. Выяснено, что подавляющее большинство школьников не придерживаются гигиенических нормативов по работе на компьютере, во внеурочное время предпочитают занятия компьютерными играми. Во время работы на компьютере наибольшую нагрузку испытывают нервная система, зрительный анализатор и костно-мышечный аппарат. Определено функциональное состояние зрительного анализатора и уровень умственной работоспособности школьников. Установлено, что 38% школьников-пользователей ПК имеют сниженную остроту зрения. При этом школьники с миопией чаще жалуются на усталость глаз после работы за компьютером. Среди основных причин нарушения остроты зрения в учеников путем опроса выявлено несоблюдение требований по работе с компьютерной техникой, чтение в неудобной позе при плохом освещении. При исследовании умственной работоспособности школьников с помощью корректурной пробы В. Анфимова установлено, что 10% школьников-пользователей ПК имеют пониженную работоспособность: у 55% – средний уровень работоспособности; у 35% – высокий уровень работоспособности. Для усовершенствования системы профилактики неблагоприятного влияния компьютерной техники на психофункциональное состояние организма предложен комплекс оздоровительных мероприятий.

The article studies the psychological and functional state of the body of PC users among school agers. The researchers have observed that the wide spread use of PC devices in schools has lead to increased proportion of individuals with deviations in somatic and psychological health. The survey based research was conducted among senior schoolchildren studying the level of their PC dependence. It has been identified that the majority of schoolchildren do not comply with PC users’ hygiene standards and prefer to switch on to PC games instead. The central nervous system, visual system and musculoskeletal apparatus are most affected during PC sessions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Коцур Н. П. 
Професійна орієнтація підлітків: медичні аспекти / Н. П. Коцур // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2016. - № 8. - С. 64-70. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Professional orientation of adolescents is of great importance in the process attaching of assistance to adolescents in choosing of future profession. In this aspect, importance meaning has to their health. To help in the right choosing of profession by adolescents who have chronic illness and functional abnormalities, called of medical professional orientation. The topicality in the medical professional orientation is related from several factors, including the important role played of unfavorable tendencies in the state of health of modern adolescents. Formation of market relations and increase of the requirements to intensity and quality of work is increasing stress on the body in the process of work's activity and improves of the health requirements. In spite of the presence of a number of publications, which mainly reflects of physiological and hygienic, psychological aspects of professional usefulness of adolescents, in this time is little researches dedicated of medical professional orientation of adolescents. In this context, the aim of our research consisted in elucidate of the medical aspects of professional orientation and work activity of adolescents in the process of selection and medical advice. The results of research showed that the work from realization of the professional orientation among adolescents carried of doctors-pediatrician together with teachers and psychologists. The main tasks of the doctor is the selection for adolescent with disabilities in the state of health of optimum specialization, choice of place of production practices and develop recommendations with the most rational employment. This work should be carried out at all stages of professional preparation of adolescent, from including possible changes of the state of health. The medical-professional advice is necessary element of medical health of children and adolescents throughout all the period of school and professional teaching. During of realization the medical and professional consulting based on the detected violations of the state health of the adolescent determined of individual limits of professional usefulness to influence certain of professional-production factors, for professions and kind of activity. For medical evidence during the professional suitability understand the most comprehensive compliance of functionality possibility of body to requirements its applicable to the professions. Informations about the professional suitability of adolescent to the chosen profession recorded in the medical certificate (medical professional-advicing conclusion - form 086 / U), confirmed by the Ministry of Health of Ukraine. In the process of determining of professional proficiency of adolescents the doctor should be controled by a list of medical contraindications to the professions and specialities of professional education, its recommended for adolescents with disabilities is the state of health. Thus, the realizationa of medical professional orientation lies in choice for adolescent with disabilities in the state of health of optimal specialization, choosing a place of production practices and making recommendations from the most rational work organize.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шпиталь М. І. 
Академік М. В. Птуха (1884 - 1961). Життєпис: вершини та обриви : [монографія] / М. І. Шпиталь, Н. І. Коцур. - Житомир : Вид. О.О. Євенок, 2018. - 434, [1] c. - Бібліогр.: с. 290-310 - укp.

Висвітлено життєвий шлях, наукову, науково-організаційну та педагогічну діяльність корифея економічної думки, видатного статистика-демографа, академіка М. В. Птухи. Комплексно досліджено найголовніші здобутки вченого, завдяки яким Україна в I половині XX ст. передувала в світі у вивченні загальної теорії статистики, демографії теоретичної та практичної, а також у спеціальних розробках загальної та вітчизняної історії статистики. Уведено до наукового обігу значну кількість унікальних архівних документів, які раніше не аналізувалися дослідниками. З'ясовуючи особливості розробки академіком М. В. Птухою проблем економічної теорії, зокрема демографічної статистики в контексті надбань світової економічної науки, вперше вжито поняття європейський вектор наукових досліджень як домінуючий, пріоритетний в усій системі його міжнародного співробітництва. Визначено внесок академіка у формування вітчизняних кадрів статистиків-демографів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.д(4УКР) Птуха М. В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА828633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Коцур Н. І. 
Психогігієна : підручник / Н. І. Коцур, Л. П. Товкун, К. С. Варивода; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - Переяслав-Хмельницький : Домбровська Я. М., 2018. - 631 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Розглянуто питання формування, збереження та зміцнення психічного здоров’я дітей і підлітків, психологічні та фізіолого-гігієнічні аспекти формування особистості, проблеми психогігієни навчання й виховання. Приділено увагу психогігієнічним аспектам адаптації дітей до школи, основні напрями психопрофілактичної роботи щодо поширення девіантної поведінки, попередження нервово-психічних порушень. Висвітлено психофізіологічні основи профорієнтаційної роботи. Акцентовано увагу на психогігієнічних аспектах сімейного життя та статевого виховання. Охарактеризовано основні напрями роботи щодо формування репродуктивного здоров’я і відповідального батьківства серед учнівської молоді.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-8 я73 + Р128.94-3 я73 + Ю948.1-8 я73 + Ю98

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА832496 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Здоров'я дітей і молоді: безпекові та психолого-педагогічні аспекти : колект. монографія / ред.: Н. І. Коцур, Л. Товкун, В. Куйбіда, В. Джуран, К. Варивода, А. Рубан; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ін-т ім. Г.С. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький : Домбровська Я. М., 2018. - 486 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Розглянуто безпекові та психолого-педагогічні аспекти здоров’я дітей і молоді. Висвітлено теоретичні та практичні результати досліджень із питань формування, збереження та зміцнення здоров’я дітей і молоді у контексті безпекових проблем сучасності. Досліджено теоретичний аспект підготовки педагога до формування здоров’язберігальної компетентності в учнів.Зазначено, що роль сім’ї у генезі та терапії психосоматичних захворювань дітей і підлітків. Охарактеризовано особливості психологічної підготовки велотуристів до складних походів. Проаналізовано особливості формування здорового способу життя майбутніх учителів під час фізичного виховання. Оцінено фізичну працездатність школярів як показник стану здоров’я. Досліджено інноваційні технології формування здорового способу життя студентів під час фізичного виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА832565 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Здоров'я дітей і молоді: безпекові та психолого-педагогічні аспекти : колект. монографія. Вип. 2 / ред.: Н. І. Коцур, Л. П. Товкун, В. В. Куйбіда, С. І. Горденко, К. С. Варивода, Т. Ю. Єрічева, С. М. Танана; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький, 2019. - 301 c. - укp.

Розглянуто безпекові та психопого-педагогічні аспекти здоров'я дітей і молоді. Висвітлено теоретичні та практичні результати досліджень із питань формування, збереження та зміцнення здоров'я дітей і молоді у контексті безпекових проблем сучасності. Розкрито питання екологізації мислення студентів закладів вищої освіти в процесі вивчення природничих дисциплін. Висвітлено особливості формування готовності майбутніх фахівців із охорони праці до використання здоров'язбережувальних технологій. Увагу приділено фізичній реабілітації студентів ВНЗ з порушеннями постави. Розкрито проблеми забезпечення безпеки туристів у сфері обслуговування в Україні. Розглянуто тривожність сучасних школярів як показник їх психічного здоров'я.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128 + Ч311.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: В358023/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського