Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (73)Автореферати дисертацій (262)Книжкові видання та компакт-диски (1939)Журнали та продовжувані видання (46)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1245
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чепига Л. П. 
Виды Я-концепции подростков, обучающихся по системе Д.Б.Эльконина - В.В.Давыдова / Л. П. Чепига // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 176-182. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Проаналізовано результати дослідження розвитку Я-концепції підлітків у процесі навчальної діяльності. Показано, що становлення підлітка як суб'єкта навчальної діяльності сприяє формуванню позитивної Я-концепції, яка будується на підставі когнітивного компонента самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Життєві кризи особистості : У 2 ч.: Наук.-метод. посіб. Ч. 2. Діти і молодь у кризовому суспільстві: технології допомоги і підтримки / ред.: В. М. Доній, Л. В. Сохань, І. Г. Єрмаков; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 565 c. - укp.

Розглядаються стратегії і тактики подолання життєвих та духовних криз особистості, кризові явища у дитячому середовищі, методики роботи із школярами у фрустраційних ситуаціях, психологічні технології допомоги дітям у кризових ситуаціях, конфлікти і шляхи їх розв'язання. Висвітлюється бездоглядність дітей як причина виникнення життєвої кризи, модель рефлексивного прояснення життєвих конфліктів, гуманізація стосунків як чинник подолання життєвих конфліктів. Досліджуються соціально-психологічні і педагогічні аспекти допомоги дітям дошкільного і молодшого шкільного віку, шляхи оптимізації соціальної роботи із дітьми та молоддю, попередження дисгармонійних стосунків підлітків із учителями й однолітками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч30 в2|Ю9 + Ю952.2-734 + Ю983.52-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гавалешко О. М. 
Компонент творчості в структурі самосвідомості старшокласника / О. М. Гавалешко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 23-27. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Рассмотрены структура, содержание и особенности проявления компонента творчества в структуре самосознания старшеклассника. Проанализирована взаимосвязь таких внутриличностных структур и процессов творческого "Я", как образ "Я", творческие способности, творческое мышление и общение. Раскрыты особенности проявления данной взаимосвязи в ранней юности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сергеева Т. В. 
Модель динамики саморазвития субъекта в рамках гуманистической технологии / Т. В. Сергеева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 146-149. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Наведено модель динаміки саморозвитку суб'єкта, що відображає психологічну концепцію гуманістичної технології саморозвитку та взаємозв'язок, взаємозалежність і взаємовплив компонентів діяльності на рівнях зовнішньої предметної діяльності та рефлексії. Обгрунтовано необхідність розвитку студентів на рівні рефлексії. Простежено процес використання моделі в ситуації навчання з метою усвідомлення учнями психологічних закономірностей власного саморозвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Токарська Т.  
Психолого-педагогічні засади формування адекватної самооцінки молодших школярів / Т. Токарська // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 151-161. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Джерелом самооцінки особистості є її взаємодія з іншими людьми та виконання нею певної соціальної ролі. Самооцінка включає самопізнання, самовідношення, саморегуляцію, виражає певний рівень домагань, є засобом самоствердження, вона взаємопов'язана з індивідуальними властивостями особистості. Самооцінка молодших школярів має поетапний рівень розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Папуча М. В. 
Психологія ранньої юності : Навч.-метод. посіб. / М. В. Папуча; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 174 c. - Бібліогр.: 53 назв. - укp.

Висвітлено ключові проблеми становлення особистості у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано особливості становлення особистості на основі культурно-історичної теорії психічного розвитку Л.С.Виготського. Особливу увагу приділено індивідуальним варіантам розвитку людини, зокрема, проблемам відхилень у поведінці. Наведено уривки з всесвітньо відомих літературних творів, присвячених розвитку особистості. Запропоновано дидактичний та дослідницький матеріал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734я7 + Ю983.402.3я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Карпенчук С. Г. 
Самовиховання особистості : Наук.-метод. посіб. / С. Г. Карпенчук; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 214 c. - укp.

Посібник присвячено питанням психологізації старшокласників. Він може використовуватись студентами, зокрема педагогічних навчальних закладів, як програма власного самоудосконалення і програмно-рекомендаційний інструментарій студента-практиканта, надасть практичну допомогу у виховній роботі. Забезпечений психолого-фізіологічними знаннями старшокласник (студент) зможе краще орієнтуватись в навколишньому світі, зуміє самовиразитись, самоутвердитись, самореалізуватись на основі тих здібностей, нахилів, таланту, якими наділила його природа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.3 я7 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Краско Т. И. 
Стилевые особенности личностно-ситуационного взаимодействия: теоретическая модель и возможности использования в психотерапевтической помощи людям, потерявшим работу / Т. И. Краско // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 162-169. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано універсальну модель подолання психотравмуючих ситуацій та розглянуто можливості її використання як теоретичної підстави психотерапевтичних впливів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Нікітіна І. В. 
Суб'єктне самовизначення особистості у період повноліття: логіка здійснення / І. В. Нікітіна // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 261-274. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Рассмотрены направления работы психологической службы по эффективному самоопределению будущих профессионалов, рассмотрены теоретические проблемы самореализации и самоопределения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю949с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Тюрина В. А. 
Ценностные ориентации : Учеб. пособие / В. А. Тюрина, Е. Д. Научитель. - К. : ООО "Междунар. фин. агентство", 1998. - 30 c. - Библиогр.: 21 назв. - рус.

Раскрываются такие понятия, как ценность, ценностные ориентации. Дана характеристика основных подходов к изучению ценностных ориентаций, а также факторов, влияющих на формирование и динамику структуры ценностных ориентаций. Рассмотрены методики изучения ценностных ориентаций, приведены некоторые конкретные результаты экспериментального изучения иерархической структуры ценностных ориентаций в юношеском возрасте на примере студентов частного вуза - Харьковского гуманитарного института "Народная украинская академия".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю217.9 + С5*122.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р85204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Іванова О. В. 
Індивідуально-психологічні особливості нечіткого лінгвістичного оцінювання в процесі прийняття рішення / О. В. Іванова; Дослідн. центр М-ва освіти України. - К. : Знання, 1998. - 20 c. - Бібліогр.: 21 назв. - укp. - рус.

Робота присвячена теоретичному та експериментальному дослідженню індивідуальних механізмів оцінювання та вибору в процесі прийняття рішення. Аналізуються природа та характерні особливості нечітких лінгвістичних оцінок, які використовуються при прийнятті рішення, виборі та оцінці альтернатив. Розкриваються загальні закономірності в оцінюванні, причому індивід з його властивостями розглядається як достатньо ірраціональна частина аналітичної процедури оціночного процесу. В експериментальній частині роботи досліджуються стійкі взаємозв'язки між якісними поняттями та їх кількісними еквівалентами, що використовуються в процесі прийняття рішення; вивчається вікова динаміка взаємозв'язків між індивідуально-психологічними властивостями особистості і суб'єктивними оціночними еталонами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю952.2 + Ю937.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р86355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кутова Н. А. 
Основи підприємницького успіху : Навч. посіб. / Н. А. Кутова; Т-во техн. співробітництва ФРН. - К. : Формат, 2005. - 179 c. - укp.

Наведено методики формування позитивного ставлення до навколишнього світу, навичок самопізнання, самоаналізу, запобігання стресу та подолання небажаної нервової напруги. Запропоновано психологічні прийоми підвищення мотивації на досягнення успіху. Визначено особистісні якості, необхідні для успішної підприємницької діяльності. Показано значення психологічної установки, впевненості у собі, ініціативності, оптимізму, мотивації, самостійності, рішучості, стійкості, наполегливості, віри, конструктивного ставлення до невдач, вміння визначати цілі та шляхи їх реалізації як вирішальних факторів досягнення успіху. Наведено стратегію ефективної комунікації, механізми соціальної перцепції та способи подолання закомплексованості у спілкуванні. Висвітлено психологічні аспекти процесу працевлаштування та засоби формування іміджу успішної ділової людини.

Приведены методики формирования позитивного отношения к окружающему миру, а также навыков самопознания, самоанализа, предупреждения стресса и преодоления нежелательного нервного напряжения. Разработаны психологические приемы повышения мотивации на достижение успеха. Определены личностные качества, необходимые для успешной предпринимательской деятельности. Показано значение психологической установки, уверенности в себе, инициативности, оптимизма, мотивации, самостоятельности, решительности, стойкости, настойчивости, веры, конструктивного отношения к неудачам, умения определять цели и пути их реализации как решающих факторов достижения успеха. Рассмотрены стратегия эффективной коммуникации, механизмы социальной перцепции и способы преодоления закомплексованности в общении. Освещены психологические аспекты процесса трудоустройства и средства формирования имиджа успешного делового человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.35 я722 + Ю952.2 я722 + Ю953 я722

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666421 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кутова Н. А. 
Основи підприємницького успіху : Навч.-метод. посіб. / Н. А. Кутова; Т-во техн. співробітництва ФРН. - К. : Формат, 2005. - 180 c. - укp.

Розкрито сучасне розуміння успіху та фактори, що впливають на його досягнення. Наведено технологію досягнення успіху в процесі взаємодії з іншими людьми, шляхи формування іміджу успішної ділової людини. Розглянуто психологічні аспекти процесу працевлаштування, а також презентацію як елемент ділової активності. Описано механізми соціальної перцепції, запропоновано стратегію ефективної комунікації.

Раскрыто современное понимание успеха, определены факторы, влияющие на его достижение. Приведена технология достижения успеха при взаимодействии с другими людьми, а также пути формировании имиджа успешного делового человека. Рассмотрены психологические аспекты процесса трудоустройства, а также презентация как элемент деловой активности. Описаны механизмы социальной перцепции, предложена стратегия эффективной коммуникации.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.331 я73 + Ю952.2 я73 + Ю953 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Особистісний вибір: психологія відчаю та надії / ред.: Т. М. Титаренко. - К. : Міленіум, 2005. - 334 c. - Бібліогр.: с. 327-334. - укp.

Розкрито психологічну природу життєвого вибору, охарактеризовано його основні етапи та структурні компоненти. Встановлено критерії готовності особистості щодо здійснення життєво важливого вибору. Розглянуто гендерну тематику особистісного поля культури та соціокультурні модуси людського вибору. Проаналізовано вплив соціально-психологічної компетентності на здійснення особистісного вибору, показано можливості її використання для прихованого управління людьми. Розглянуто причини виникнення девіантної поведінки та проблему відповідальності особистості за свій вибір. З'ясовано небезпечність психологічної непоінформованості, проаналізовано вплив аутоагресивних тенденцій на особистісний вибір молоді. Розглянуто основні стратегії подолання життєвої кризи, свідомі та несвідомі передумови професійного вибору, запропоновано методи надання психологічної допомоги щодо визначення фахової орієнтації. Висвітлено питання вибору потенційного шлюбного партнера, а також проблеми формування духовних цінностей та релігійних уподобань особистості.

Раскрыта психологическая природа жизненного выбора, охарактеризованы его основные этапы и структурные компоненты. Установлены критерии готовности личности к осуществлению жизненно важного выбора. Рассмотрена гендерная тематика личностного поля культуры и социокультурные модусы человеческого выбора. Проанализировано влияние социально-психологчиеской компетентности на осуществление личностного выбора, показаны возможности ее использования для скрытого управления людьми. Установлены причины возникновения девиантного поведения и рассмотрена проблема ответственности личности за свой выбор. Показана опасность психологической неинформированности, проанализировано влияние аутоагрессивных тенденций на личностный выбор молодежи. Рассмотрены основные стратегии преодоления жизненного кризиса, сознательные и несознательные предпосылки профессонального выбора, предложены методы оказания психологической помощи в определении будущей специальности. Освещены вопросы выбора потенциального брачного партнера, а также пробелмы формирования духовных ценностей и религиозных убеждений личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Самойленко Є. М. 
Порівняльні дослідження впливу психологічної статі на самооцінку юнаків і дівчат - студентів технічних та гуманітарних спеціальностей вузів / Є. М. Самойленко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 310-318. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розкрито актуальну проблему взаємозв'язку самооцінки та психологічної статі (маскулінності, фемінінності і андрогінкості) хлопців і дівчат - студентів технічних і гуманітарних спеціальностей ВНЗ. За матеріалами експериментально-психологічного дослідження, проведеного за 16PF Р.Кеттеллу і з використанням адаптованого тесту на самооцінку, зроблено аналіз обумовленості самооцінки хлопців і дівчат.

Раскрыта актуальная проблема взаимосвязи самооценки и психологического пола (маскулинности, фемининности и андрогинии) юношей и девушек - студентов технических и гуманитарных специальностей ВУЗ. По материалам экспериментально-психологического исследования, проведенного по 16PF Р.Кеттеллу и с использованием адаптированного теста на самооценку, сделан анализ обусловленности самооценки студентов полоролевыми отличиями.

The article reveals the actual problem of the relationship between self-evaluation and psychological state (masculinity, feminity and androgyny) of girls and boys - the students of technical and humanitarian specialties of higher educational establishments. ?The analysis of conditioning of self-evaluation of girls and boys by sexual role differences has been made according to the materials of experimental-psychological research made with the help of 16PF P. Kettell and application of the adapted test on self evaluation.


Ключ. слова: маскулінність, фемінінність, андрогінія, самоцінка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.3 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сергєєнкова О. П. 
Професійна індивідуальність майбутніх учителів: теоретико-методологічні аспекти : Моногр. / О. П. Сергєєнкова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К. : Наук. світ, 2004. - 344 c. - Бібліогр.: с. 327-342. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментальних наукових підходів у дослідженні розвитку професійної індивідуальності особистості. Висвітлено концептуальні, методологічні, теоретичні проблеми розвитку професійної індивідуальності студентів, визначено критерії оцінювання ефективності психологічних засад розвитку. Розглянуто вплив соціальних, економічних і психологічних детермінант на умови становлення сучасного професіонала.

Приведены результаты теоретико-экспериментальных научных подходов в исследовании развития профессиональной индивидуальности личности. Освещены концептуальные, методологические, теоретические проблемы развития профессиональной индивидуальности студентов, определены критерии оценивания эффективности психологических основ развития. Рассмотрено влияние социальных, экономических и психологических детерминант на условия становления современного профессионала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ложкин Г.  
Психосемантический анализ структуры представлений спортсменов о теле (телесности) / Г. Ложкин, А. Рождественский // Наука в олимп. спорте. - 2005. - № 2. - С. 41-46. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Розкрито роль і місце тілесної складової у Я-структурі спортсменів, специфіку відображення самосвідомості. Створено й апробовано оригінальний діагностичний прийом оцінки рівня здатності спортсмена до саморефлексії тілесного потенціалу.

Раскрыты роль и место телесной составляющей в Я-структуре спортсменов, специфика отображения самосознания. Создан и апробирован оригинальный диагностический прием оценки уровня способности спортсмена к саморефлексии телесного потенциала.

The article deals with research of the role and the place of the body component in self-structure of sportsmen, specificity of the body component reflexion in the self-consciousness. Original diagnostical device for evaluation of the level of sportsmen ability for selfreflexion of the body potential is created and approved.


Ключ. слова: психосематический, анализ, структура
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51в85 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Павелків Р. В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості у дитячому віці : Моногр. / Р. В. Павелків. - Рівне : Волин. обереги, 2004. - 247 c. - Бібліогр.: с. 232-247. - укp.

Наведено результати теоретичного та експериментального аналізу проблеми розвитку моральної свідомості (МС) і самосвідомості. Розглянуто сутність моральної вимоги як суспільно-психологічний феномен, а також закономірності виникнення когнитівно-мотиваційних та емоційно-ціннісних засад моральності у період дитинства. Проаналізовано погляди зарубіжних і вітчизняних учених щодо вікових закономірностей розвитку МС та самосвідомості. Описано механізм функціонування МС, а також особливості її основних компонентів.

Приведены результаты теоретического и экспериментального анализа проблемы развития морального сознания (МС) и самосознания. Рассмотрены сущность морального требования как общественно-психологический феномен, а также закономерности возникновения когнитивно-мотивационных и эмоционально-ценностных основ моральности в период детства. Проанализированы взгляды зарубежных и отечественных ученых относительно возрастных закономерностей развития МС и самосознания. Описаны механизм функционирования МС, а также особенности его основных компонентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю701.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Розвиток особистості в полікультурному освітньому просторі : Зб. матеріалів Міжнар. конгресу ІV Слов'янські пед. читання, 30 черв. - 1 лип. / ред.: Н. Г. Ничкало; АПН України, Міжнар. Слов'ян. акад. ім. Я.А.Коменського, Півден. від-ня Рос. акад. освіти, Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького, Придністр. наук.-освіт. центр Півден. від-ня Рос. акад. освіти. - Черкаси : Вид-во ЧНУ ім. Б.Хмельницького, 2005. - 338 c. - пол.

Проаналізовано особливості полікультурного освітнього простору, підходів, концепцій та технологій навчання. Розглянуто психологічні аспекти та педагогічні засади розвитку особистості в полікультурному освітньому просторі. Висвітлено питання модернізації системи неперервної освіти. Охарактеризовано проблеми збереження фізичного та психічного здоров'я.

Проанализированы особенности поликультурного образовательного пространства, подходов, концепций и технологий обучения. Рассмотрены психологические аспекты и педагогические принципы развития личности в поликультурном образовательном пространстве. Освещены вопросы модернизации системы беспрерывного образования. Охарактеризованы проблемы сохранения физического и психического здоровья.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431(0) + С5*5 я431 + Ю952.2-734 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26436 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Зливков В. Л. 
Самоідентифікація в педагогічній комунікації / В. Л. Зливков; Укр. центр політ. менедж. - К., 2005. - 140 c. - (Б-ка журн. "Соц. психологія"). - Бібліогр.: с. 139-140. - укp.

Здійснено аналіз сучасних підходів щодо визначення сутності ідентичності та ідентифікації. Встановлено детермінанти процесу самоідентифікації особистості вчителя та учня як суб'єктів педагогічної комунікації. Показано роль самоідентифікації як компонента ідентичності та розглянуто проблему її впливу на формування стилю професійної діяльності учителя. Висвітлено досвід вивчення самоідентифікації суб'єктів педагогічної комунікації та розроблено її функціональну модель для вчителя.

Проведен анализ современных подходов к определению сущности идентичности и идентификации. Установлены детерминанты процесса самоидентификации личности учителя и ученика как субъектов педагогической коммуникации. Показана роль самоидентификации как компонента идентичности и рассмотрена проблема ее влияния на формирования стиля профессиональной деятельности учителя. Освещен опыт изучения самоидентификации субъектов педагогической коммуникации и разработана ее функциональная модель для учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664248 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського