Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (67)Книжкові видання та компакт-диски (342)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю952.14$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 369
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Даніліч А. А. 
Динаміка індивідуально-типологічних рис та якостей студентів в процесі навчання в вищому навчальному закладі / А. А. Даніліч // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 39-41. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Рассмотрен один из аспектов общей социально-психологической адаптации личности, в частности, к обучению в высшем учебном заведении. Исходя из позиций выделения индивидуально-типологических черт личности и динамики их изменения в ходе обучения, проанализированы результаты исследования студентов с помощью теста Кеттелла. Осуществлен сравнительный анализ усреднённых профилей личности студентов различных факультетов вуза и курсов обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Коляда О. І. 
Досягнення юнаком ідентичності як ознака його соціальної адаптованості / О. І. Коляда // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 82-85. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Раскрыты основные положения теории Э.Эриксона, которые касаются периода 11 - 20 лет. Отмечено, что кризис идентичности, решаемый в этом возрастном отрезке, определяет успешность прохождения процесса социальной адаптации. Результатом данного процесса являются элементы эго, соответствующие его адаптированности или неадаптированности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + С5*423.122.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Балабанова Л. М. 
Категория нормы в психологии студенческого возраста (теоретико-методологический аспект) / Л. М. Балабанова; Ун-т внутр. дел МВД Украины. - Х. : Консум, 1999. - 239 c. - Библиогр.: 735 назв. - укp.

Рассматриваются актуальные вопросы определения нормы в психологии студенческого возраста. На примере психофизиологических исследований норма рассматривается как процесс, обеспечивающий оптимальное функционирование системы во взаимодействии со средой. Приводится методика и алгоритм оценки значений показателей, характеризующих психологическую структуру личности студентов и особенности их функционального состояния, в аспекте популяционной и индивидуальной нормы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.42 + Ю940.2-661 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590259 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кривко Р. М. 
Проблематика модусів психічної адаптивності до середовища в сучасному вимірі на Україні / Р. М. Кривко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 172-177. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Рассматрены проблемы психической адаптивности в данных социальных условиях, а также освещены вопросы адаптивности как составной части понятия адаптизации. Указанная проблематика в значительной степени связана с аллопластическими способами адаптивного поведения, которые анализируются в работе. Значительное внимание уделено теории защитных механизмов в современном социопсихическом измерении в Украине, ее развитию и особенностям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + С5*328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Польшин А. К. 
Психологические особенности адаптации студентов к обучению в вузе / А. К. Польшин, Л. В. Жарова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 141-145. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

На підставі аналізу результатів експериментального дослідження виявлено ряд психологічних особливостей процесу адаптації студентів до навчання у вищих учбових закладах. З метою підвищення ефективності даного процесу адаптації розроблено практичні рекомендації для студентів та викладачів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14с25 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Психологічна адаптація студентів першого курсу до умов навчання у вищому закладі освіти : Зб. наук. ст. / Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : РВВ "Вежа", 1999. - 92 c. - укp.

На підставі використання матеріалів прикладних досліджень, психологічних тренінгів і консультацій розглянуто теоретико-методологічні аспекти вивчення проблеми психологічної адаптації студентів до умов навчання у вузі, конкретні методики практичної психологічної роботи - діагностичні, консультативні, тренінгові. Проаналізовано механізми психологічної адаптації, явища успішної та неуспішної адаптації, визначено найбільш характерні адаптаційні типи. Подано характеристику деяких типових проблем, з якими першокурсники звертаються до практичного психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-7 я43 + Ю952.14 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Краско Т. И. 
Стилевые особенности личностно-ситуационного взаимодействия: теоретическая модель и возможности использования в психотерапевтической помощи людям, потерявшим работу / Т. И. Краско // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 162-169. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано універсальну модель подолання психотравмуючих ситуацій та розглянуто можливості її використання як теоретичної підстави психотерапевтичних впливів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Федосова Л. О. 
Формування психологічних механізмів захисту в осіб юнацького віку в умовах призову в армію / Л. О. Федосова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 167-174. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розглянуто закономірності формування механізмів психологічного захисту в осіб призовного віку за умов призову в армію з метою створення можливості психокорекційного впливу на особистість та підвищення адаптивності психологічного захисту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Охременко О. Р. 
Дезадаптивні стани : Моногр. / О. Р. Охременко. - К. : Хімджест, 2004. - 85 c. - укp.

Розглянуто концептуальні та методичні питання системного підходу щодо проблем дезадаптивних станів. Досліджено структуру, динаміку та особливості формування дезадаптивних станів, аспекти порушень найбільш тонких та складних форм соціально-детермінованого психічного реагування людини на оточення, тобто явища соціально-психологічної дезадаптації. Висвітлено закономірності становлення та розвитку предморбідних змін в структурі особистості.

Рассмотрены концептуальные и методические вопросы системного подхода к проблемам дезадаптивных состояний. Исследованы структура, динамики и особенности формирования дезадаптивных состояний, аспекты нарушений наиболее тонких и сложных форм социально-детерминированного психического реагирования человека на окружение, то есть явления социально-психологической дезадаптации. Освещены закономерности становления и развития предморбидных изменений в структуре личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.41/45 + Ю952.14 + Р64-435

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Боделан О. Р. 
Психологічне забезпечення адаптації дітей шестирічного віку до навчальної діяльності : Моногр. / О. Р. Боделан; Півд. наук. центр АПН України. - О. : ПНЦ АПН України, 2004. - 170 c. - Бібліогр.: 256 назв. - укp.

Розглянуто проблему психологічного забезпечення адаптації дітей до організованої навчальної діяльності. Визначено й охарактеризовано різні рівні дослідження феномена адаптації: фізіологічний, функціонально-психологічний і соціально-психологічний. Обгрунтовано методику та психолого-педагогічні умови успішної адаптації дитини до навчальної діяльності та розроблено заходи щодо запобігання формуванню та розвитку негативних явищ у психіці дітей - порушень психічної рівноваги, виникнення емоційної нестійкості, втрати інтересу до навчання.

Рассмотрена проблема психологического обеспечения адаптации детей к организованной учебной деятельности. Определены и охарактеризованы различные уровни исследования феномена адаптации: физиологический, функционально-психологический и социально-психологический. Обоснованы методика и психолого-педагогические условия успешной адаптации ребенка к учебной деятельности и средства предупреждения формирования и развития негативных явлений детской психики - нарушений психического равновесия, возникновения эмоциональной неустойчивости и потери интереса к обучению.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387 + Ю983.502-213 с2/3 + Ю952.14-734 с2/3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Мосов С. П. 
Соціально-психологічні аспекти професійної адаптації : Моногр. / С. П. Мосов, О. Р. Охременко. - К. : Хімджест, 2004. - 122 c. - Бібліогр.: 110 назв. - укp.

Розглянуто перебіг адаптаційних процесів, основні форми порушень найбільш тонких та складних форм соціально-детермінованого психічного реагування людини, тобто явища соціально-психологічної дезадаптації, а також особливості формування робочої функціональної системи.

Рассмотрено течение адаптационных процессов, основные формы нарушений наиболее тонких и сложных форм социально-детерминированного психического реагирования человека, то есть явления социально-психологической дезадаптации, а также особенности формирования рабочей функциональной системы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660994 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Боринштейн Е. Р. 
Личность: ее языковые ценностные ориентации / Е. Р. Боринштейн, А. А. Кавалеров. - О. : Астропринт, 2001. - 163 c. - Библиогр.: 151 назв. - рус.

Рассмотрена личность, ее место в структуре социума. Освещено влияние социальных перемен на смысложизненные и ценностные ориентации общества, социальной группы и личности. Акцентировано внимание на проблемах свободы выбора языковых ориентаций, адаптации личности к измененной языковой среде и преодоления языкового дискомфорта, раскрыто понятие "языковая личность".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3 + Ш121(4УКР) + Ю952.14 + Ю937.23 + Ю935.132-922

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Соколова И. М. 
Методы исследования адаптации студентов / И. М. Соколова; Харьк. гос. мед. ун-т. - Х., 2001. - 274 c. - Библиогр.: 680 назв. - рус.

Рассмотрены методы исследования механизмов формирования дезадаптивных реакций и состояний у студентов в начале обучения. Изучена роль социальных и психологических факторов в возникновении предболезненных психических изменений и расстройств. Освещены вопросы ранней диагностики наименее специфических изменений реагирования личности, проявляющихся вначале дезадаптивными реакциями и состояниями, а затем неспецифическими донозологическими нарушениями. Показана необходимость применения комплексного подхода (психологическая диагностика с последующим применением методов статистического анализа и теории вероятности), позволяющего определить границы нормативных показателей адаптации и выявить группы риска нарушения адаптации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14с1/8

Шифр НБУВ: ВА611701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Хомик Л. В. 
Социально-психологическая адаптация личности / Л. В. Хомик; Колледж "Бакаляр", Республик. учеб.-науч. центр "Дети-инвалиды и новая информ. технология". - К., 2001. - 79 c. - (Сер. "Шаг к успеху"). - Библиогр.: 20 назв. - рус.

Рассмотрены проблемы человека в аспекте самопознания личности с целью помочь определить направление самосовершенствования, способствовать его личностному и профессиональному росту и успеху, а также социально-психологической адаптации в непрерывно изменяющемся мире. Изложены основные понятия и задачи инвайронментального образования (с элементами экологических знаний и культуры), цель которого - увеличение информированности населения всего мира об экологических проблемах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14я73

Шифр НБУВ: ВА611992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кокун О. М. 
Оптимізація адаптаційних можливостей людини: психофізіологічний аспект забезпечення діяльності : Моногр. / О. М. Кокун. - К. : Міленіум, 2004. - 264 c. - Бібліогр.: с. 224-251. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні та практичні засади одного з найперспективніших напрямів психофізіологічного забезпечення діяльності, який засновується на оптимізації адаптаційних можливостей людини. Наведено універсальний алгоритм даної оптимізації, обгрунтовано його методичне забезпечення. Проаналізовано загальні особливості навчальної діяльності та психофізичного розвитку різних вікових груп учнів, студентів.

Раскрыты теоретико-методологические и практические основы одного из наиболее перспективных направлений психофизиологического обеспечения деятельности, основывающегося на оптимизации адаптационных возможностей человека. Приведен универсальный алгоритм данной оптимизации, обосновано его методическое обеспечение. Проанализированы общие закономерности учебной деятельности и психофизического развития различных возрастных групп учеников, студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю936.1 + Ю952.14 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646145 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Фурман А. В. 
Психодіагностика особистісної адаптованості / А. В. Фурман; Терноп. акад. нар. госп-ва. Ін-т експерим. систем освіти. - 2-е вид., скор. - Т. : Екон. думка, 2003. - 64 c. - Бібліогр.: 123 назв. - укp.

Розкрито теоретичні засади діагностичної методики визначення особистісної адаптованості школярів. Наведено науковий аналіз психологічної структури особистісної адаптованості індивіда. Описано принципи побудови контрольної шкали адаптованості в системі сучасних діагностичних засобів, способи обробки та інтерпретації показників психологічного обстеження учнів. Висвітлено результати ефективності модульно-розвивальної моделі навчання.

Раскрыты теоретические основы диагностической методики определения личностной адаптированности школьников. Приведен научный анализ психологической структуры личностной адаптированности индивида. Описаны принципы построения контрольной шкалы адаптированности в системе современных диагностических средств, способы обработки и интерпретации показателей психологического обследования учеников. Освещены результаты эффективности модульно-развивающей модели обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651049 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Хатунцева С. М. 
Адаптація викладача-початківця до професійно-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі : моногр. / С. М. Хатунцева; Бердян. держ. пед. ун-т. - Донецьк : Юго-Восток, 2007. - 175 c. - Бібліогр.: с. 139-158. - укp.

Розкрито сутність адаптації викладача-початківця до професійно-педагогічної діяльності. Обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови, які забезпечують адаптацію викладача-початківця вищої школи. Визначено критерії та рівні його адаптації до професійно-педагогічної діяльності.

Раскрыта сущность адаптации начинающего преподавателя к профессионально-педагогической деятельности. Обоснованы и экпериментально проверены педагогические условия, обеспечивающие адаптацию начинающего преподавателя высшей школы. Определены критерии и уровни его адаптации к профессионально-педагогической деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Вікторов В.  
Адаптація у вищому навчальному закладі як важливий крок до самоутвердження особистості / В. Вікторов, В. Приходько // Вісн. Придніпр. держ. акад. буд-ва та архіт. - 2008. - № 1/2. - С. 117-120. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На підставі глибоких тестових досліджень проаналізовано головні кроки адаптації студентів першокурсників у ВНЗ. Запропоновано розроблений тест "Оцінка інженерного ставлення студентів технічних ВНЗ до дійсності".

На основании глубоких тестовых исследований проанализированы главные шаги адаптации студентов первокурсников в ВУЗ. Предложен разработанный тест "Оценка инженерного отношения студентов технических ВУЗ к действительности".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69446 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Титаренко Т. М. 
Психологічна профілактика стресових перевантажень серед шкільної молоді : Наук.-метод. посіб. / Т. М. Титаренко, Л. А. Лєпіхова; Ін-т соц. та політ. психології АПН України. - К. : Міленіум, 2006. - 204 c. - Бібліогр.: с. 200-202. - укp.

Розглянуто вплив гострого та хронічного стресу на психічний стан і діяльність людини, передумови адаптивних ресурсів особистості, зокрема, стадії адаптації, задатки адаптаційних можливостей людини, адаптивні функції психологічних захистів. Запропоновано прийоми підвищення адаптивних ресурсів школярів, учителів і батьків. Описано засоби швидкої психологічної допомоги, наведено психологічний комплекс вправ для зняття стресу.

Рассмотрено влияние острого и хронического стресса на психическое состояние и деятельность человека, предпосылки адаптационных ресурсов личности, в частности, стадии адаптации, задатки адаптационных возможностей человека, адаптационные функции психологических защит. Предложены приемы повышения адаптационных ресурсов школьников, учителей и родителей. Описаны средства быстрой психологической помощи, и возможности самостоятельного овладения сложной жизненной ситуацией, приведен психологический комплекс упражнений для снятия стресса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69с.я7 + Ю952.14я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА681749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Психологічні наслідки Чорнобиля. Соціальна допомога потерпілим : [Зб. наук. пр.] / ред.: С. Г. Москвичов; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К.; Сан-Франциско: Light Press, 2005. - 240 c. - укp. - рус.

Освещены проблемы последствий Чернобыльской катастрофы 1986 г., социальной помощи пострадавшим в результате данной катастрофы. Проанализировано эмоционально-когнитивное состояние дошкольников в постчернобыльский период, рассмотрены психологические особенности инициативности и любознательности учащихся из чистых и зараженных радиацией районов, социально-психологической адаптации старшеклассников к кризисным событиям их жизненного пути, вызванных аварией на ЧАЭС. Предложены методика оценки эффективности деятельности центров социально-психологической реабилитации населения, пострадавшего в результате Чернобыльской катастрофы, а также модель эффективного информирования населения, проживающего на экологически неблагополучных территориях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521-69я43 + Ю952.14я43 + С5*63*328.912я43 + С5*328.934я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673004 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського