Пошуковий запит: (<.>A=Гупан Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 28
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Гупан Н. М. Перші здобутки вітчизняного підручникотворення у контексті диференціації навчання школярів (друга половина ХІХ –початок ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Педагогіка та психологія. - 2011. - Вип. 39. - С. 95-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ped_2011_39_16 Досліджено питання диференціації навчання засобами шкільного підручника у другій половині ХІХ - на початку ХХ ст., періоду активної розбудови шкільництва і підручникотворення в Україні. Зроблено висновок, що в цей період окремі спроби зовнішньої диференціації підручників здійснювались у напрямі забезпечення національно-культурних потреб представників різних народів, у тому числі українців, врахування соціальної специфіки навчання дітей у сільській та міській місцевості, особливостей навчання дітей двох вікових груп: молодших школярів та учнів середньої школи.Исследованы вопросы дифференциации обучения средствами школьного учебника во второй половине ХІХ – начале ХХ в., периода активного роста школ и создания учебников на Украине. Сделан вывод, что в данный период некоторые попытки внешней дифференциации учебника осуществлялись в направлении обеспечения национально-культурных потребностей представителей разных народов, в том числе и украинцев, учитывалась социальная специфика обучения детей в сельской и городской местности, особенности обучения детей двух возрастных групп: младших школьников та учащихся средней школы.
|
2. |
Гупан Н. Відображення диференційованого підходу у методичному апараті шкільних підручників (20-ті – початок 30-х рр.) [Електронний ресурс] / Н. Гупан // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 43(1). - С. 183-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_43(1)__29
|
3. |
Гупан Н. Формування критичного мислення учнів у процесі навчання прав людини [Електронний ресурс] / Н. Гупан, О. Пометун // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2008. - № 27. - С. 79-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2008_27_15
|
4. |
Гупан Н. М. Шкільний підручник як джерело дослідження диференціації змісту суспільствознавчих предметів (40 – 50 ті рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 185-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_40 Розкрито питання диференціації навчання засобами шкільного підручника у 1940 - 1950 рр. Висвітлено зміни у вітчизняному підручникотворенні у контексті зрушень в освітній парадигмі. Досліджено напрями зовнішньої диференціації за віковими особливостями школярів і національними потребами учнів в УРСР.Раскрыты вопросы дифференциации обучения средствами школьного учебника в 1940 – 1950 гг. Освещены изменения в отечественном учебниковедении в контексте трансформации образовательной парадигмы. Исследовано направление внешней дифференциации, в частности в соответствии с возрастными особенностями и национальными потребностями школьников учащихся в УССР. The article deals with the questions of study differentiation by means of school textbook in 40-50s of the XX century. Changes in the national textbooks making in the context of changes in the educational paradigm are explained. Directions of external differentiation by the age peculiarities of pupils and national needs of pupils in the USSR are examined.
|
5. |
Гупан Н. Диференціація змісту шкільних підручників суспільствознавчих предметів (60–70-ті рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. Гупан // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2014. - Вип. 49. - С. 198-204. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2014_49_32
|
6. |
Гупан Н. М. Диференціація у змісті шкільних підручників з історії (40–50-ті рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2014. - Вип. 14. - С. 181-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2014_14_22
|
7. |
Пометун О. І. Проектування шкільного підручника: вимоги і проблеми [Електронний ресурс] / О. І. Пометун, Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2014. - Вип. 14. - С. 564-573. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2014_14_65
|
8. |
Гупан Н. М. Деякі суперечності змісту шкільного навчального курсу "Історія України" (7 клас) [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Український педагогічний журнал. - 2015. - № 1. - С. 119-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_15
|
9. |
Гупан Н. Здійснення диференціації у змісті шкільних навчальних книг доби Української революції [Електронний ресурс] / Н. Гупан // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 53-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_16 Висвітлено основні питання диференціації навчання засобами шкільних підручників у період 1917 - 1920-х рр. Відображено тенденції розвитку українського підручникотворення, що були пов'язані зі змінами в освіті за умов національної революції. Досліджено особливості та напрями диференціації, зокрема за мовними та соціальними ознаками. Зазначено, що в добу Української революції утверджувалась диференціація у змісті навчальних книг з українознавчих предметів, які раніше не включались до шкільної програми. Підкреслено, що водночас зберігалась диференціація у змісті навчальних книг, що сформувалась у дореволюційний період, зокрема, орієнтація підручників на конкретну категорію учнів.Освещены основные вопросы дифференциации обучения средствами школьных учебников в период 1917 - 1920-х гг. Проанализирован массив аутентичных источников исследуемого периода, учебников и пособий. Отражены тенденции в разработке украинских учебников, которые были связаны с изменениями в образовании в условиях национальной революции. Исследованы особенности и направления дифференциации, в частности по языковым и социальным признакам. Отмечено, что во время Украинской революции утверждалась дифференциация в содержании учебных книг по украиноведческим предметам, которые ранее не включались в школьную программу. Подчеркнуто, что одновременно сохранялась дифференциация в содержании учебных книг, которая сформировалась в дореволюционный период, в частности, ориентация учебников на конкретную категорию учеников.Highlights the key issues of differentiation of instruction by means of textbooks in the period 1917-1920's. Analyzed by an array of authentic sources of the investigated period, textbooks and manuals. The trends in the development of Ukrainian textbooks that have been associated with changes in education in the national revolution. The features and areas of differentiation, particularly in language and social status. It is noted that during the Ukrainian revolution asserted differentiation in the content of textbooks on Ukrainian Study subjects who had not previously been included in the school curriculum. Emphasized that while continued differentiation in the content of textbooks, which was formed in the pre-revolutionary period, in particular, focus on a specific category of books students.
|
10. |
Гупан Н. Актуальні проблеми методології історико-педагогічних досліджень [Електронний ресурс] / Н. Гупан // Рідна школа. - 2013. - № 4-5. - С. 53-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_4-5_10 Обгрунтовано періодизацію розвитку історіографії вітчизняної історико-педагогічної науки. Зазначено, що чітке розмежування періодизації історії педагогічної думки та історії діяльності громадських освітніх товариств, історії дитячого руху надасть можливість чіткої структуризації досліджуваної проблеми. Окреслено історичні, лінгвістичні аспекти використання понять "доба", "період", "етап". Констатовано необхідність адекватного використання відповідної термінології та понять. Зазначено, що хронологія, періодизація та термінологія в історико-педагогічних працях є взаємопов’язаними поняттями. Вказано на необхідність та доцільність визначення хронологічних меж дослідження, орієнтованих на внутрішню сутність висвітлюваного педагогічного феномену.Обоснована периодизация развития историографии отечественной историко-педагогической науки. Отмечено, что четкое разграничение периодизации истории педагогической мысли и истории деятельности общественных просветительских обществ даст возможность четкой структуризации исследуемой проблемы. Определены исторические, лингвистические аспекты использования понятий "сутки", "период", "этап". Констатирована необходимость адекватного использования соответствующей терминологии и понятий. Обосновано, что хронология, периодизация и терминология в историко-педагогических трудах являются взаимосвязанными понятиями. Указано на необходимость и целесообразность определения хронологических границ исследования, ориентированного на внутреннюю сущность освещаемого педагогического феномена.The paper highlights new approaches to identify and study the chronological limits of historical and pedagogical process which develop byits own internal set of laws. Architectonics of event and phenomena’s periodization in history of pedagogy is presented. Conceptual approaches to definition of criteria of terminology using are described in connecting with the chronological limits and periods of research in history of pedagogy.
|
11. |
Гупан Н. Джерельна база історії педагогіки: пошук підходів до систематизації [Електронний ресурс] / Н. Гупан // Рідна школа. - 2013. - № 8-9. - С. 67-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_8-9_17
|
12. |
Гупан Н. М. Формування духовної сфери майбутнього спеціаліста правоохоронних органів засобами українознавчих дисциплін [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Вісник університету внутрішніх справ. - 1999. - Вип. 8. - С. 57-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnuvs_1999_8_19
|
13. |
Гупан Н. М. Проблеми хронології в сучасних історико-педагогічних дослідженнях [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Український педагогічний журнал. - 2016. - № 1. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_1_14
|
14. |
Гупан Н. М. Розбудова методичного апарату шкільних підручників у вітчизняному дослідницькому полі модерної доби [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2015. - Вип. 15(1). - С. 167-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2015_15(1)__21
|
15. |
Гупан Н. М. Проблеми конструювання змісту шкільної навчальної програми з історії України для 8-го класу [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан, О. І. Пометун // Український педагогічний журнал. - 2016. - № 3. - С. 121-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_3_15
|
16. |
Гупан Н. М. Історія педагогіки: питання кризи і розвитку [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Український педагогічний журнал. - 2017. - № 1. - С. 110-115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2017_1_16
|
17. |
Гупан Н. М. Шкільні підручники з історії в 40 – 50-ті рр. ХХ ст.: питання диференціації змісту [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2013. - Вип. 13. - С. 72-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2013_13_11
|
18. |
Гупан Н. М. Книга, яка буде цікава та корисна науковцю (рецензія на монографію Є. М. Хрикова "Методологія педагогічного дослідження") [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Український педагогічний журнал. - 2017. - № 3. - С. 139-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2017_3_17
|
19. |
Гупан Н. М. Диференціація у змісті шкільних підручників суспільствознавчих предметів на зламі століть [Електронний ресурс] / Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2017. - Вип. 19. - С. 102-112. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2017_19_13
|
20. |
Пометун О. І. Розвиток критичного мислення учнів засобами шкільного підручника історії [Електронний ресурс] / О. І. Пометун, Н. М. Гупан // Проблеми сучасного підручника. - 2018. - Вип. 20. - С. 327-338. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2018_20_32
|
| |