Конференції

Бази даних

Бібліотекарям - Реферативна інформація - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Бібліотекарям - Електронний каталог НБУВ (73)Каталог залу бібліотекознавчої літератури (74)Література з книгознавства (3)Бібліотекарям - Наукова електронна бібліотека (6)Бібліотекарям - Автореферати дисертацій (6)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*((<.>U=Ч73$<.>)+(<.>U=Ч81$<.>)+(<.>U=Ч24$<.>)+(<.>U=Ч611$<.>)+(<.>RZN=LIB$<.>))*(<.>U=Ч730.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 82
Представлено документи з 1 до 20
...

1.
Вушко І.  
Нові явища у функціонуванні бібліотечної сфери і читанні українців та поляків в Східній Галичині у другій половині ХІХ ст. / І. Вушко // Зап. Львів. наук. б-ки ім. В.Стефаника. - 2002. - Вип. 9/10. - С. 160-165. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32г(4Укр)52 + Ч733(4Укр)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68513 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


2.
Новальська Т. В. 
Український читач у бібліотекознавчих дослідженнях (кінець ХІХ - початок ХХІ ст.) : Моногр. / Т. В. Новальська; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2005. - 252 c. - Бібліогр.: с. 216-246. - укp.

Розглянуто проблеми вивчення читачів в Україні кінця ХІХ - початку ХХІ ст. Визначено основні етапи, проаналізовано бібліотекознавчі праці та дослідження бібліотек, у яких розкрито образ українського читача в різні історичні періоди. Описано особливості становлення наукової дисципліни, яка узагальнює проблему вивчення читачів - "читачезнавство" та виступає складовою українського бібліотекознавства.

Рассмотрены проблемы изучения читателей в Украине конца ХІХ - начала ХХІ вв. Определены основные этапы, проанализированы библиотековедческие труды и исследования библиотек, в которых раскрыт образ украинского читателя в разные исторические периоды. Описаны особенности становления научной дисциплины, обобщающей проблемы изучения читателей - "читателеведения", являющейся составной частью украинского библиотековедения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32 г(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668992 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


3.
Сучасний читач і бібліотека : зб. матеріалів круглого столу, 15 - 18 верес. 2008 р., Сімф. / ред.: Т. Вилегжаніна; ДЗ "Нац. парлам. б-ка України". - К., 2008. - 109 c. - укp.

Висвітлено актуальні питання діяльності публічних бібліотек різних регіонів України. Розкрито роль бібліотек Івано-Франківської області в забезпеченні інформаційної підтримки інфраструктури туризму, можливості використання нових інформаційних технологій у бібліотеках сільської місцевості Донецької області, особливості віртуального обслуговування віддалених користувачів на сайтах вітчизняних публічних бібліотек. На підставі аналізу статистичних даних охарактеризовано матеріально-технічні ресурси публічних бібліотек України в контексті забезпечення обслуговування користувачів.

Освещены актуальные вопросы деятельности публичных библиотек разных регионов Украины. Раскрыты роль библиотек Ивано-Франковской области в обеспечении информационной поддержки инфраструктуры туризма, возможности использования новых информационных технологий в библиотеках сельской местности Донецкой области, особенности виртуального обслуживания отдаленных пользователей на сайтах отечественных публичных библиотек. На основе анализа статистических данных охарактеризованы материально-технические ресурсы публичных библиотек Украины в контексте обеспечения обслуживания пользователей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73я431 + Ч730.3я431

Шифр НБУВ: ВА705416 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


4.
Новальська Т. В. 
Вивчення читача в українському бібліотекознавстві (друга половина XIX - початок XXI ст.) : автореф. дис... д-ра іст. наук / Т. В. Новальська; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. - К., 2007. - 40 c. - укp.

Визначено особливості становлення та розвитку такого напрямку наукових досліджень, як вивчення читача та читання в бібліотеках. Проаналізовано теоретико-методологічні засади читачезнавства. Визначено передумови становлення й охарактеризовано основні етапи розвитку даної галузі бібліотекознавства. Висвітлено вплив Першого Всеросійського бібліотечного з'їзду (1911 р.) на розвиток бібліотекознавства та організацію досліджень з вивчення читача бібліотек. Виявлено особливості вивчення читача в українському бібліотекознавстві наприкінці XIX ст., в 1930 - 1950-х рр., в 1960 - 1980-х рр. Доведено, що знання про читачів, одержані в результаті їх дослідження в історичному, теоретичному, психологічному та соціологічному аспектах, становить самостійну галузь бібліотекознавства. Запропоновано новий термін для визначення даної наукової галузі - бібліотечне читачезнавство. Визначено його структуру, предмет та методи дослідження. Розроблено концепцію українського бібліотечного читачезнавства як однієї з галузей спеціального бібліотекознавства, визначено перспективи його подальшого розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32 г(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353973 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


5.
Коваль Т. М. 
Еволюція структури читацького складу наукової бібліотеки (у 90-х роках ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.08 / Т. М. Коваль; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Узагальнено наукові розробки українських і зарубіжних фахівців щодо формування системи обслуговування читачів. Досліджено особливості зміни читацького складу в 1990-х рр. - у період зменшення ідеологічного впливу та посилення ролі читача як основного об'єкту бібліотечної діяльності. Наведено детальну характеристику послуг, які пропонуються читачеві згідно з запитом. Вперше в українському бібліотекознавсті з залученням значного статистичного матеріалу та з використанням соціологічного методу визначено соціально-демографічні характеристики читацького складу Національної бібліотеки України ім. В.І.Вернадського (НБУВ) у 1990-х рр., їх динаміку та тенденції змін. Здійснено комплексний аналіз сучасної системи обслуговування з організаційним, технологічним та методичним забезпеченням читацьких інформаційних потреб і створенням сприятливого бібліотечного середовища. Проведено соціологічне опитування фахівців щодо оцінки бібліотечно-інформаційних послуг і формування номенклатури, зорієнтованої на потреби користувачів з широким використанням в обслуговуванні елементів бібліотечного маркетингу. Вивчено реальний попит читачів НБУВ на бібліотечні, бібліографічні й інформаційні послуги як основний чинник формування якості системи обслуговування. Запропоновано автоматизовану технологію створення бази даних відомостей про читачів (БД ВЧ), розроблено метод реєстрації, впроваджено новий читацький квиток і структуру читацького номера, що дозволяє забезпечити диференційоване обслуговування різних категорій читачів. Досліджено еволюцію й обгрунтовано структурні зміни читацького складу НБУВ на основі сформованої БД ВЧ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)540 + Ч738.7(4УКР)540

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335221 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


6.
Біличенко О. Л. 
Культурно-виховна роль книги в умовах формування інформаційного суспільства : Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / О. Л. Біличенко; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2000. - 17 c. - укp.

Висвітлено проблему культурно-виховної ролі книги в процесі формування інформаційного суспільства. З'ясовано історико-теоретичні проблеми формування книги як естетико-культурного чинника за умов інформаційного суспільства. Досліджено емоційні й естетичні мотиви читання та критерії оцінок творів художньої літератури. Створено навчально-виховну модель актуалізації книги у виховному процесі за умов формування інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.1 + Ч730.3 + Ч311.692.672

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311166 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


7.
Гич Г. М. 
Професійні настанови бібліотекарів як фактор впливу на формування читацької аудиторії публічних бібліотек : Автореф. дис... канд. пед. наук : 07.00.08 / Г. М. Гич; Київ.нац. ун-т культури і мистец. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Теретично обгрунтовано й експериментально доведено наявність взаємовпливу настанов читачів і бібліотечних працівників на процес формування та структурування читацької аудиторії публічних бібліотек за різними критеріями, основним з яких є критерій інтенсивності відвідувань бібліотек читачами. Досліджено бібліотекознавчу літературу, що висвітлює вітчизняний та зарубіжний досвід вивчення настанов відвідувачів і бібліотекарів. Здійснено детальний соціально-психологічний аналіз процесу формування та структурування читацької аудиторії публічних бібліотек. Обгрунтовано, розроблено та впроваджено у практику вищої бібліотечно-інформаційної освіти практичне соціально-психологічне навчання майбутніх бібіліотекарів з метою формування позитивних професійних настанов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)511 + Ч734(4УКР)П

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316361 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


8.
Вобленко Ю. Ф. 
Формування інформаційної культури юнацтва в бібліотеці : Автореф. дис... канд. пед. наук: 17.00.08 / Ю. Ф. Вобленко; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. - К., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

На основі соціологічного бібліотекознавчого дослідження автор вводить в науковий обіг фактографічний матеріал з проблеми формування інформаційної культури юнацтва в бібліотеці з точки зору філософсько-соціологічного, психолого-педагогічного і культурологічного трактування її. Дисертант робить висновок, що система роботи бібліотеки з формування інформаційної культури юнацтва повинна здійснюватись у п'яти напрямах: 1) робота з удосконалення комплектування і розкриття фондів як бази обслуговування читачів; 2) створення комфортних умов для задоволення інформаційних потреб читачів; 3) систематичне вивчення динаміки інформаційних потреб читачів, особливо тих, які пов'язані з ціннісно-орієнтаційною, пізнавальною, виробничою, рекреаційною діяльністю; 4) удосконалення роботи з підвищення рівня бібліотечно-бібліографічних і інформаційно-комп'ютерних знань; 5) популяризація і реклама послуг бібліотеки серед населення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.326.042-1 + Ч738.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302410 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


9.
Іванова І. Ф. 
Читацькі об'єднання в публічних бібліотеках: особливості розвитку і діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук : 07.00.08 / І. Ф. Іванова; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанню виявлення особливостей розвитку і діяльності читацьких об'єднань як перспективної форми роботи бібліотеки. У дисертації теоретично обгрунтовано та експериментально підтверджено той факт, що читацькі об'єднання розвиваються у відповідності з загальними тенденціями малих соціальних груп, але мають особливості, пов'язані зі специфікою читацької діяльності. Визначено специфіку діяльності і впливу читацьких об'єднань на навколишнє культурне середовище. Розроблено методичні рекомендації по створенню об'єднань при бібліотеках та програму навчального курсу по підготовці бібліотечних працівників до групової діяльності читацьких об'єднань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)511

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302012 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


10.
Тимошенко І. В. 
Читачі публічних бібліотек України: основні напрями вивчення (1900 - 1930-й рр. XX ст.) : Автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.08 / І. В. Тимошенко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Досліджено історію становлення та розвитку основних напрямів і етапів вивчення складу читачів публічних бібліотек України та змісту їх читання у 1900 - 1930-і рр. На підставі аналізу джерельної бази та історіографії уперше здійснено історико-бібліотекознавчу реконструкцію процесу розгортання діяльності бібліотек і науково-дослідних закладів з вивчення читацького контингенту. Визначено, що основними заходами у цьому напрямі були публічно-інформативний (характеризувався оприлюдненням у періодичних виданнях проблем змісту й особливостей читання з метою формування громадської думки на користь і доступність читання для всіх верств населення) і бібліотечно-соціологічний (утворився на основі інтеграції анкетно-структурного й бібліотечно-статистичного напрямів). Висвітлено діяльність українських бібліотекознавців щодо формування терміносистеми, обгрунтування теоретичних засад і апробації методів вивчення контингенту читачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4УКР)511г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


11.
Сапригіна Н. В. 
Рівні адресата у комунікації читача та автора художнього тексту / Н. В. Сапригіна // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2006. - 11, вип. 11. - С. 45-51. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Запропоновано рівневу концепцію адресації художнього тексту. Існує 4 рівні адресації, що вимагають вдповідну компетенцію читача. Перші 3 рівні - рівень дитини, героя, автора. 4-й рівень - нададресат. Вказані рівні виходять з особливостей метатексту. Збіг рівня, який очікує читач, з рівнем, запропонованим автором, сприяє емпатії читача. Неспівпадання порушує розуміння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю944.2-71 + Ч730.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


12.
Чигрина Н. В. 
Чтение: социально-коммуникативная составляющая : монография / Н. В. Чигрина. - Мелитополь : Изд. дом Мелитоп. гор. тип., 2013. - 209 c. - Библиогр.: с. 187-209 - рус.

Определены теоретико-методологические принципы изучения чтения как сегмента социальной коммуникации. Разработаны теоретические подходы и практические механизмы развития социально-коммуникативных функций чтения в системе вузовской библиотеки. Показано место социально-коммуникативных функций в функциональном поле чтения. Исследована динамика коммуникативной направленности читательских практик студентов - посетителей вузовской библиотеки. Определена роль вузовских библиотек в реализации социально-коммуникативных функций чтения студентов, исследованы основные направления их развития. Сформировано суждение о библиотеке как о социально-культурной организации, назначение которой заключается в развитии современных инновационных социокультурных и коммуникативных технологий чтения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.1 + Ч730.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА772762 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Видання зберігається у :


13.
Матвійчук О. Є. 
Бібліотечна педагогіка / О. Є. Матвійчук // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 61-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Висвітлено процес керівництва читанням як основний принцип бібліотечної педагогіки. Уточнено сутність понять «бібліотечна педагогіка», «бібліопсихологія», «бібліософія». Проаналізовано погляди дослідників щодо розвитку бібліотечної педагогіки, її функцій, форм і методів. Визначено, що з метою найбільш повної реалізації покладених на бібліотеку функцій поступово розвивається новий напрям — бібліотечна педагогіка як особливий міждисциплінарний розділ бібліотекознавства, який формується на основі синтезу з педагогікою. Аргументовано, що вся бібліотека - педагогічна система, спрямована на виховання й освіту користувачів, а бібліотечна педагогіка присутня в усіх видах діяльності школярів, сприяє цілеспрямованому забезпеченню інтересів читачів. З’ясовано основні форми роботи: обговорення книг, голосні читання, бесіди, читацькі конференції, усні журнали, написання читацьких відгуків, участь у гуртковій роботі бібліотеки, створення списків літератури. Зроблено висновок, що бібліотека - це соціальний інститут з яскраво вираженою педагогічною спрямованістю, що закладає фундамент загальнолюдської культури особистості, залишається важливим компонентом культурно-освітнього простору, виконуючи свою місію, яка полягає у наданні користувачам всіх видів друкованої, рукописної, електронної інформації.

Освещен процесс руководства чтением как основной принцип библиотечной педагогики. Уточнена сущность понятий «библиотечная педагогика», «библиопсихология», «библиософия». Проанализированы взгляды исследователей на развитие библиотечной педагогики, ее форм и методов. Определена цель библиотечной педагогики как особенного раздела библиотековедения, который формируется на основе синтеза. Аргументирован тезис, что вся библиотечно-педагогическая система направлена на воспитание и образование пользователей. Очерчены формы, методы и приемы реализации библиотечной педагогики в учебном заведении: обсуждение книг, беседы, читательские конференции, устные журналы, написание читательских отзывов, участие в кружковой работе, составление списков литературы. Сделан вывод, что библиотечная педагогика присуща во всех видах деятельности школьников, способствует целеустремленному обеспечению интересов читателей. Расскрыта междисциплинарная связь библиотечной педагогики с библиопсихологией, библиософией, библиотечной этикой.

The article highlights the process of guidance reading as a basic principle of library pedagogy. It is introduced such concepts as “library education”, “bibliopsychology”, “bibliosophy”. It analyzes the views of researchers on the development of library pedagogy, its forms and methods. lluminated the process of guided reading as a fundamental principle of library pedagogy. Refined essence of the concepts of "library studies", "bibliopsihologiya", "bibliosofiya." Analyzed the views of researchers on the development of a library of pedagogy, its forms and methods. Identify the purpose of pedagogy as a special library section library, which is based on a synthesis of teaching. Argued for the thesis that the whole library-educational system aimed at education and training of users. Delineated forms, methods and techniques of implementing a library of pedagogy in school: book discussions, conversations, reading conference usnye magazines, writing reader reviews, participate in group work, making a list of literature. It is concluded that the library pedagogy inherent in all activities of students, promotes the interests of purposeful readers. Rasskryta interdisciplinary communication library pedagogy bibliopsihologiey, bibliosofiey, library ethics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

14.
Тимошенко І. В. 
Діяльність Кабінету по вивченню книги і читача в УНІК (1926-1931) / І. В. Тимошенко // Бібл. вісн.. - 1999. - № 2. - С. 17-20. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Детально аналізуються організаційно-методичні аспекти роботи Кабінету по вивченню книги і читача Українського наукового інституту книгознавства (УНІК) з початку його створення. Повідомляється про розробку та проведення Кабінетом соціологічних досліджень, листування з метою встановлення зв'язків і обміну думками з організаціями та установами, а також про проведення засідань Секції соціології книги УНІК, на яких заслуховувалися й обговорювалися доповіді з проблем бібліотекознавства та книгознавства. Висвітлюється діяльність мережі бібкорів міських та сільських бібліотек. Розглядаються творчі здобутки співробітників Кабінету, які зробили вагомий внесок в бібліотечну справу України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

15.
Новальська Т. 
Внесок українських науковців у становлення і розвиток читачезнавства (20-ті - початок 30-х років ХХ ст.) / Т. Новальська, І. Тимошенко // Бібл. вісн.. - 2003. - № 4. - С. 18-22. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено маловідомі положення з читачезнавства українських фахівців у галузі бібліотечної справи. Зазначено, що розроблені в 1920 - 1930 рр. українськими науковцями спеціальна термінологія, методологія та методика вивчення читачів стали підгрунтям подальшого розгортання досліджень з читачезнавства.

Исследованы малоизвестные положения украинских специалистов в области библиотечного дела. Указано, что разработанные в 1920 - 1930 гг. украинскими научными сотрудниками специальная терминология, методология и методика изучения читателей стали основой для дальнейшего исследования основных разделов читателеведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.3е/н

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

16.
Коваль Т. 
Читач універсальної бібліотеки в системі бібліотечно-інформаційних послуг / Т. Коваль // Бібл. вісн.. - 2003. - № 2. - С. 20-23. - укp.

Наведено результати бібліотечного маркетингового дослідження (2001 - 2002 рр.), об'єктом якого стали основні читацькі групи НБУВ. На підставі великого фактичного матеріалу (анкетне опитування респондентів, інтерв'ю) проаналізовано сучасний стан, перелік і доцільність відповідних бібліотечно-інформаційних послуг. Розширено уявлення щодо професійних потреб користувачів та шляхів їх задоволення в універсальній бібліотеці. Результати дослідження передбачають актуалізацію, удосконалення та розширення переліку бібліотечно-інформаційних послуг, оптимізацію системи обслуговування читачів загалом.

Представлены результаты библиотечного маркетингового исследования (2001 - 2002 гг.), объектом которого стали основные читательские группы НБУВ. На большом фактическом материале (анкетный опрос респондентов, интервью) проанализированы современное состояние, перечень и целесообразность соответствующих библиотечно-информационных услуг. Исследование способствует расширению представлений о профессиональных потребностях пользователей и путях их удовлетворения в универсальной библиотеке. Результаты исследований предусматривают актуализацию, усовершенствование и расширение библиотечно-информационных услуг, оптимизацию системы обслуживания читателей в целом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.327(4Укр)511.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

17.
Новальська Т. 
Українські просвітяни про вивчення "читача з народу" / Т. Новальська // Бібл. вісн.. - 2004. - № 3. - С. 34-38. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто перші спроби українських просвітян щодо вивчення попиту та особливостей менталітету українського читача у другій половині XIX - на початку XX ст.: від постановки проблеми до практичних дій у цьому напрямі. Досліджено педагогічну та просвітницьку дільність українських громад та періодичних видань, проаналізовано стан шкільної освіти зазначеного періоду. Визначено внесок у справу вивчення читачів таких громадських діячів, як Б.Грінченко, М.Корф, Х.Алчевська, Д.А.Балика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.326г + Ч33(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

18.
Кунанець Н. 
Наукові бібліотеки Львова XIX - початку XX ст., орієнтовані на польського читача: заснування та формування фондів / Н. Кунанець // Бібл. вісн.. - 2006. - № 4. - С. 52-64. - укp.

Зазначено, що наукові бібліотеки Львова XIX - початку XX ст. ставали центрами накопичення цінних та рідкісних видань і створювали сприятливий інформаційний простір для розвитку різних галузей науки. Підкреслено, що завдяки бібліотечній спадщині сучасні дослідники мають змогу користуватися рідкісними пам'ятками книжкового мистецтва.

Отмечено, что научные библиотеки Львова XIX - начала XX вв. становились центрами собрания ценных и редких изданий и создавали благоприятное информационное пространство для развития разных отраслей науки. Подчеркнуто, что благодаря библиотечному наследию, современные исследователи имеют возможность пользоваться редкими памятками книжного искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч734(4УКР)754.0 + Ч730.327

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 

19.
Паус И. 
Трансформация системы "читатель - библиотека" в информационную эпоху / И. Паус // Бібл. вісн.. - 2008. - № 6. - С. 37-40. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Внимание уделено осмыслению новейших изменений в структуре читателей библиотеки в условиях формирования информационного общества, изменениям традиционной библиотечной сети и образовательных функций библиотеки в эпоху распространения Интернет. Указано, что на смену читателю - пассивному потребителю уже организованных массивов информации - приходит читатель, активно участвующий в ее создании и распространении. Освещены особенности выявления основных направлений библиотечной работы относительно определения новой типологии читателей/пользователей библиотеки в современных условиях в контексте социологического осмысления нового места и роли библиотеки в жизни людей. Предложены главные подходы к конструированию современной типологии читателей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

20.
Борисов В. 
Культура читання - культура самостійної дослідницької діяльності / В. Борисов // Бібл. вісн.. - 2010. - № 2. - С. 26-29. - укp.

Висвітлено проблеми читання та читацької поведінки на підставі узагальнення результатів соціологічних досліджень: "Інформаційні потреби та інформаційна культура студентства вишів Ташкента", "Бібліотека і соціальні проблеми читачів", "Національна бібліотека - погляд у майбутнє", які проводила Національна бібліотека Узбекистану ім. Алішера Навої. Дані дослідження свідчать про велику потребу у роботі з управління процесом читання, піднесення його престижу та популярності.

Освещены проблемы чтения и читательского поведения на основе обобщения результатов социологических исследований: "Информационные потребности и информационная культура студенчества вузов Ташкента", "Библиотека и социальные проблемы читателей", "Национальная библиотека - взгляд в будущее", которые проводила Национальная библиотека Узбекистана им. Алишера Навои. Указано, что данные исследования свидетельствуют о большой потребности в работе по управлению процессом чтения, подъеме его престижа и популярности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч730.34(5УЗБ)

Шифр НБУВ: Ж14595 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 
Інститут інформаціних технологій
Бібліотекознавчі e-ресурси
Україна
Інші країни

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського