Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Автореферати дисертацій (16)Реферативна база даних (159)Книжкові видання та компакт-диски (85)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=РОЗВАГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

   Тип видання:   довідник   
1.

Плешкова, Э. В.
Лучшие идеи для веселой компании [Електронний ресурс] / Э. В. Плешкова. - Х. : Книжный клуб "Клуб семейного досуга", 2008. - 234 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


С этой книгой ваши праздники станут оригинальными и веселыми, ведь здесь собраны игры на все случаи жизни. Вам хочется устроить молодежную вечеринку, отметить день рождения или просто весело провести воскресный вечер с близкими? Этот сборник полностью удовлетворит желание разнообразить досуг! Им могут воспользоваться не только гостеприимные хозяева, но и профессиональный тамада, ведущий корпоративной вечеринки, торжественного юбилея и т. д.



Кл.слова:
конкурс -- розвага

   Тип видання:   методичний посібник   
2.

Шкода, М.
Свята моєї Батьківщини [Електронний ресурс] : дитячий календар ілюстрований / М. Шкода. - Донецьк : БАО, [20_ _?]. - 176 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Історія свят – це, мабуть, найцікавіша сторінка світової культури. Свята бувають різні: релігійні, державні, професійні, сімейні. Кожне свято – це радість, щире спілкування, розваги та частування. Усі вони пов’язані з давніми традиціями та визначними історичними подіями. До цього ілюстрованого видання ввійшли розповіді про всі святкові дні, які ми відзначаємо в Україні.



Кл.слова:
свято -- визначна дата -- національна традиція

   Тип видання:   наукове видання   
3.
 


Котляр, М. Ф.
Княжа служба в Київській Русі [Електронний ресурс] / М. Ф. Котляр. - К. : Інститут історії України НАН України, 2009. - 251 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Розглядаються виникнення і діяльність владних органів Давньо-руської держави ІХ–ХІІІ ст. Йдеться про народження й еволюцію державності, характер і особливості княжої влади, княжі двори ХІІ–ХІІІ ст., розповідається про придворних і військових службовців у Києві та Галичі ХІІ–ХІІІ ст. Описана публічна, пропагандистська діяльність княжої служби: сходження государя на стіл, династичні шлюби, придворні розваги (співці й трубадури, бенкети, рицарські герці й лови, та ін.). Розрахована на істориків і любителів старовини.



Кл.слова:
історія  -- стародавня історія  -- Київська Русь -- князь  -- армія -- військова історія

   Тип видання:   науково-популярне видання   
4.
 


Млявый, Юрий Петрович.
Учимся логически мыслить: детективные истории Ш. Холмса [Електронний ресурс] / Ю. П. Млявый. - Минск : Красико-Принт, 2003. - 48 с.. - (Книжная серия «Репетитор»)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Издание предлагает читателю увлекательные упражнения для развития логического мышления.



Кл.слова:
дидактика -- логіка -- розвага -- головоломка -- ребус

   Тип видання:   науково-популярне видання   
5.

Henderson, Jeffrey.
The maculate muse [Electronic resource] : obscene language in attic comedy / Jeffrey Henderson. - New York : Oxford University Press, 1991. - 288 p
Переклад назви: Покрита плямами муза: нецензурна лайка у вершинній комедії

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The pervasive and unrestrained use of obscenity has long been acknowledged as a major feature of fifth-century Attic Comedy; no other Western art form relies so heavily on the sexual and scatological dimensions of language. This acclaimed book, now in a new edition, offers both a comprehensive discussion of the dynamics of Greek obscenity and a detailed commentary on the terminology itself. After contrasting the peculiar characteristics of the Greek notion of obscenity to modern-day ideas, Henderson discusses obscenity's role in the development of Attic Comedy, its historical origins, varieties, and dramatic function. His analysis of obscene terminology sheds new light on Greek culture, and his discussion of Greek homosexuality offers a refreshing corrective to the idealized Platonic view. He also looks in detail at the part obscenity plays in each of Aristophanes' eleven surviving plays. The latter part of the book identifies all the obscene terminology found in the extant examples of Attic Comedy, both complete plays and fragments. Although these terminological entries are arranged in numbered paragraphs resembling a glossary, they can also be read as independent essays on the various aspects of comic obscenity. Terms are explained as they occur in each individual context and in relation to typologically similar terminology. With newly corrected and updated philological material, this second edition of Maculate Muse will serve as an invaluable reference work for the study of Greek drama.



Кл.слова:
обсценна лексика -- комедія -- мова розваг

   Тип видання:   науково-популярне видання   
6.
 


Postman, Neil.
Amusing ourselves to death [Electronic resource] : public discourse in the age of show business / Neil Postman. - London : Penguin Books, 1986. - 129 p
Переклад назви: Розсмішіть нас до смерті: суспільний дискурс в епоху шоу-бізнесу

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A brilliant powerful and important book....This is a brutal indictment Postman has laid down and, so far as I can see, an irrefutable one. --Jonathan Yardley, Washington Post Book World.



Кл.слова:
індустрія розваг -- медіа -- шоу-бізнес -- суспільство

   Тип видання:   науково-популярне видання   
7.

Wilk, Roger.
Keys to the kingdom [Electronic resource] : your complete guide to walt disney world's magic kingdom theme park / Roger Wilk. - Washington : CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013. - 83 p
Переклад назви: Ключі до царства: ваше повне керівництво з тематичного парку Волта Діснея

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In Keys to the Kingdom: The Complete Guide to Walt Disney World’s Magic Kingdom Theme Park you’ll find everything you need to know to make the most of your vacation to Disney’s Magic Kingdom theme park including



Кл.слова:
Діснейленд -- парк розваг -- рекреаційна зона -- дозвілля

   Тип видання:   науково-популярне видання   
8.
 


Miller, Carolyn Handler.
Digital Storytelling [Electronic resource] : a creator's guide to interactive entertainment / Carolyn Handler Miller. - Oxford : Focal Press, 2008. - 496 p
Переклад назви: Цифрове оповідництво: керівництво творця з інтерактивних розваг

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Equally useful for seasoned professionals and those new to the field, Carolyn Handler Miller covers effective techniques for creating compelling narratives for a wide variety of digital media. Written in a clear, non-technical style, it offers insights into the process of content creation by someone with long experience in the field.



Кл.слова:
комп'ютерні ігри -- сюжет -- симулятори

   Тип видання:   науково-популярне видання   
9.
 


Collins, Tony.
Sport in capitalist society [Electronic resource] : a short history / Tony Collins. - New York : Routledge, 2013. - 192 p.
Переклад назви: Спорт в капіталістичному суспільстві: коротка історія

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


These and many other questions are answered in this new radical history of sport by leading historian of sport and society, Professor Tony Collins. Tracing the history of modern sport from its origins in the burgeoning capitalist economy of mid-eighteenth century England to the globalised corporate sport of today, the book argues that, far from the purity of sport being ‘corrupted’ by capitalism, modern sport is as much a product of capitalism as the factory, the stock exchange and the unemployment line. Based on original sources, the book explains how sport has been shaped and moulded by the major political and economic events of the past two centuries, such as the French Revolution, the rise of modern nationalism and imperialism, the Russian Revolution, the Cold War and the imposition of the neo-liberal agenda in the last decades of the twentieth century. It highlights the symbiotic relationship between the media and sport, from the simultaneous emergence of print capitalism and modern sport in Georgian England to the rise of Murdoch’s global satellite television empire in the twenty-first century, and for the first time it explores the alternative, revolutionary models of sport in the early twentieth century. Sport in a Capitalist Society is the first sustained attempt to explain the emergence of modern sport around the world as an integral part of the globalisation of capitalism. It is essential reading for anybody with an interest in the history or sociology of sport, or the social and cultural history of the modern world.



Кл.слова:
соціологія спорту -- індустрія розваг -- глобалізація -- шоу-бізнес

   Тип видання:   науково-популярне видання   
10.

Lee, Paula Young.
Game [Electronic resource] : a global history / Paula Young Lee. - London : Reaktion Books, 2013. - 152 p
Переклад назви: Гра: глобальна історія

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Antelope and porcupines in Africa. Feral cats and wild goats in Australia. Deer, pheasants, and rabbits in the United States and Europe. These are just a few of the world’s game animals, or creatures hunted for food. Game has been central to the development of humanity and forms a core part of cultures—and meat industries—from the Amazon to the Arctic. But despite the ubiquity of its consumption, it has never been the subject of a culinary overview. Paula Young Lee rectifies this oversight in Game, describing the fascinating history of a food so diverse it ranges from luxury good to staple of the poor. Describing how animals from quail and oryx to dormice were once so avidly pursued that they became semi-domesticated, Lee traces the rise and fall in the prevalence of hunting some animals, as well as illustrating how dishes like bear paws, reindeer pâté, and lark pie have seen their popularity come and go. She provides insight into the politically charged arena of hunting laws and discusses the customs and difficulties in hunting game for food, while offering up fun facts—such as how venison was once so coveted that cookbooks gave instructions for disguising beef as a counterfeit. Featuring unusual recipes for many little-eaten animals and cuts of meat, Game will be gobbled up by readers alongside a steaming bowl of rabbit stew.



Кл.слова:
культурологія -- індустрія розваг -- теорія ігор -- азарт

   Тип видання:   альбом   
11.
 



Concept design: works from seven Los Angeles entertainment designers [Electronic resource] / ed. S. Robertson. - Culver City : Design Studio Press, 2003. - 192 p.
Переклад назви: Ескізний проект: роботи сімох лос-анджелеських дизайнерів індустрії розваг

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


In every form of artistic expression there is passion, and a need to tell a story, convey an idea, or project an ideal. To be in a position to express these concepts and have the tools and foresight to communicate parallel to, or beyond one's vision, is the goal of every artist. It is in the drive of the artist where the vision receives a soul, and in the manipulation of materials where it acquires a body. Society is often measured by the level of sophistication captured in its artistic expression, and can serve as the scale from which its path is plotted. This quest to keep moving forward, not content to rest too long in the imagery and visions of those before, is what keeps the wheels of innovation and collective development spinning. It is a course that while fanning and extending outward like the branches of an immense tree always has roots referring back to its origin. The visions of worlds, tools, spaces, and methods of conveyance not yet known, are all part of the internal dialogue of the concept artist. It is this ability to step outside of one's present condition and provide a voice to the hypothetical future that places them in a distinct position; one where their understanding of technology, expression of art and method of communication result in the objects and environments that provide influence on modern societies' daily experience. In the end, art’s role is not to be amusing either for the artist or the audience…it’s to interpret life, in the past, the present — and the future.



Кл.слова:
графічний дизайн -- моделювання -- футурологічні візії
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського