Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Зливков В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Винославська О. В. 
Психологія : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Винославська, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, В. Л. Зливков, А. Ш. Апішева, О. С. Васильєва; ред.: О. В. Винославська; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К. : Фірма "ІНКОС", 2005. - 350 c. - укp.

Визначено предмет і завдання психології, розглянуто основні етапи її розвитку. Висвітлено теоретичні, методологічні та природничі засади наукової дисципліни та її взаємозв'язок з іншими науками. Наведено методи психологічних досліджень та обробки одержаних результатів. Розглянуто вікову періодизацію розвитку психіки та особливості будови мозку. Наведено відомості про пізнавальні та емоційно-вольові процеси, охарактеризовано психологічну структуру особистості та засоби саморегуляції діяльності індивіда. Розглянуто основні теорії мотивації, визначено сутність темпераменту, характеру, здібностей, самосвідомості, показано особливості їх формування. Визначено функції психологічного захисту та механізми його реалізації. Висвітлено питання соціальної психології, зокрема розглянуто феномени суспільно-психологічної інтеграції індивідів у групи та процеси групової динаміки. Проаналізовано особливості міжособистісного спілкування, розглянуто основні типи конфліктів, визначенно їх структуру, функції, шляхи запобігання та подолання. Наведено матеріали про масові психічні явища (громадську думку, колективне переживання, змагання, наслідування, навіювання), встановлено механізми їх виникнення та розглянуто сучасні засоби впливу на психологію мас. Проаналізовано вікові особливості студентів та основні етапи розвитку студентської групи.

Определены предмет и задания психологии, рассмотрены основные этапы ее развития. Освещены теоретические, методологические и естественные основы научной дисциплины и ее взаимосвязь с другими науками. Приведены методы психологических исследований и обработки полученных результатов. Рассмотрена возрастная периодизация развития психики и особенности строения мозга. Представлены сведения о познавательных и эмоционально-волевых процессах, охарактеризована психологическая структура личности и средства саморегуляции деятельности индивида. Рассмотрены основные теории мотивации, определена сущность темперамента, характера, способностей, самосознания, показаны особенности их формирования. Установлены функции психологической защиты и механизмы ее реализации. Освещены вопросы социальной психологии, в частности рассмотрены феномены общественно-психологической интеграции индивидов в группы и процессы групповой динамики. Проанализированы особенности межличностного общения, рассмотрены основные типы конфликтов, определена их структура, функции, пути предупреждения и решения. Приведены материалы о массовых психических явлениях (общественном мнении, коллективном переживании, соревновании, наследовании, навеивании), установлены механизмы их возникновения и рассмотрены современные средства влияния на психологию масс. Проанализированы возрастные особенности студентов и основные этапы развития студенческой группы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Зливков В. Л. 
Самоідентифікація в педагогічній комунікації / В. Л. Зливков; Укр. центр політ. менедж. - К., 2005. - 140 c. - (Б-ка журн. "Соц. психологія"). - Бібліогр.: с. 139-140. - укp.

Здійснено аналіз сучасних підходів щодо визначення сутності ідентичності та ідентифікації. Встановлено детермінанти процесу самоідентифікації особистості вчителя та учня як суб'єктів педагогічної комунікації. Показано роль самоідентифікації як компонента ідентичності та розглянуто проблему її впливу на формування стилю професійної діяльності учителя. Висвітлено досвід вивчення самоідентифікації суб'єктів педагогічної комунікації та розроблено її функціональну модель для вчителя.

Проведен анализ современных подходов к определению сущности идентичности и идентификации. Установлены детерминанты процесса самоидентификации личности учителя и ученика как субъектов педагогической коммуникации. Показана роль самоидентификации как компонента идентичности и рассмотрена проблема ее влияния на формирования стиля профессиональной деятельности учителя. Освещен опыт изучения самоидентификации субъектов педагогической коммуникации и разработана ее функциональная модель для учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Зливков В.  
Психологія перемоги: віртуальні та реальні чинники / В. Зливков // Соц. психологія. - 2005. - № 3. - С. 33-42. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Виборча кампанія "Президент - 2004" вже увійшла в історію як перемога нових технологій "інформаційної війни" над адміністративним ресурсом. Водночас причини перемоги "помаранчевої революції" тлумачаться по-різному. Більшість фахівців вважає, що рушійною силою було гостре невдоволення населення старою владою та розкол правлячої еліти. Спираючись на міждисциплінарний підхід, здійснено спробу (на перетині соціальної психології, політології, соціології, іміджелогії та виборчих технологій) визначити реальні й віртуальні чинники, що визначили хід президентської кампанії.


Ключ. слова: вибори, психологія перемоги, політичні технології
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.088-953.6 + Ф052

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зливков В.  
До проблеми дослідження структури ідентичності педагога / В. Зливков // Соц. психологія. - 2007. - № 2. - С. 127-138. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто проблему дослідження професійної ідентичності (ПІ) педагога у вітчизняній і світовій психологічній науці. Визначено роль самоідентифікації як психологічного механізму визначення ПІ. Окреслено методичні прийоми експериментального дослідження проблеми та інтерпретовано його результати. Диференційовано форми ПІ вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю940.91 + Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Винославська О.  
Нормовідповідність і самоідентифікація в структурі ідентичності педагога / О. Винославська, В. Зливков // Соц. психологія. - 2006. - № 4. - С. 113-119. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено специфіку функціонування нормовідповідності та значущих ідентифікацій в структурі ідентичності майбутнього педагога з метою гуманізації його професійної діяльності.


Ключ. слова: самоідентифікація, педагог
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Зливков В.  
Проблема особистісної та професійної самоідентифікації в сучасній психології / В. Зливков // Соц. психологія. - 2006. - № 5. - С. 128-136. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Розглянуто проблему самоідентифікації в сучасній психології. Визначено роль і місце професійної та особистісної самоідентифікації в структурі ідентичності. Окреслено перспективи використання самоідентифікації як психологічного механізму подолання кризи особистісно-рольової ідентичності. Проаналізовано можливості формування "відкритої", "гнучкої" ідентичності гуманістично вмотивованого педагога.


Ключ. слова: самоідентифікація, педагог
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю941.19:Ч30 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Зливков В.  
Українські ЗМІ: проблема маніпулювання свідомістю / В. Зливков // Соц. психологія. - 2007. - Спец. вип. - С. 84-90. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено специфіку використання психологічних прийомів маніпуляції громадянською свідомістю в ЗМІ та зроблено спробу екстраполювати можливі наслідки цього стану на найближче майбутнє.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.4(4УКР) + С5*622.2*332.1-8 + Ю959.49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Балл Г.  
Методологічні засади формування і реалізації мовної політики в Україні / Г. Балл, В. Зливков // Соц. психологія. - 2008. - № 2. - С. 26-41. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Зроблено спробу (з використанням результатів численних наукових праць, дотичних до проблеми, що обговорюється) окреслити головні методологічні засади, яких слід дотримуватися, створюючи та реалізуючи Концепцію державної мовної політики в Україні. Розглянуто соціально-психологічні аспекти проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш121(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Зливков В.  
Структурно-динамічна модель самоідентифікації викладача: проблема пошуку / В. Зливков // Соц. психологія. - 2008. - № 4. - С. 151-157. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано підходи до подолання кризи ідентичності педагога за використання самоідентифікації, що в даному випадку виступає як психологічний механізм переструктурування ідентичності. Описано структурно-динамічну модель самоідентифікації особистості викладача в процесі зміни його ідентичності. Представлено програму покрокового переструктурування особистісно-рольової ідентичності, що базується на розробленій моделі самоідентифікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю940.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Балл Г. О. 
Педагогічна комунікація та ідентичність педагога : монографія / Г. О. Балл, В. Л. Зливков, С. О. Копилов, Л. О. Курганська, Л. М. Михайлюк; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К. : Педагогічна думка, 2011. - 160 c. - Бібліогр.: с. 152-159. - укp.

Обгрунтовано новий концептуальний підхід до проблеми підготовки педагога XXI ст. Розглянуто становлення професійної ідентичності вчителя в контексті розгляду його як суб'єкта педагогічної комунікації. Визначено соціально-педагогічні механізми формування ідентичності, досліджено вплив комунікативної позиції педагога на специфіку формування його професійної ідентичності. З'ясовано напрями інтерпретації педагогом конфліктних ситуацій педагогічної взаємодії. Розглянуто вплив комунікативних очікувань на становлення Я-концепції. Розкрито філософсько-соціальні аспекти особистісно-орієнтованої освіти в процесі педагогічної взаємодії. Досліджено специфіку культурних парадигм у педагогічній взаємодії. Наведено психотерапевтичні шляхи підтримки становлення особистісної ідентичності школяра.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ч111.15 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748875 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Балл Г.  
Ідентичність викладача вищої школи в контексті ціннісних складових його професійної культури / Г. Балл, О. Винославська, В. Зливков // Соц. психологія. - 2011. - № 3. - С. 153-162. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Проблема професійної компетентності викладача є однією з тих, що найбільше непокоять українське суспільство. Зроблено спробу, скористатись результатами багатьох наукових досліджень, окреслити основні методологічні засади, яких необхідно дотримуватися у ході створення концепції професійної культури викладача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Зливков В.  
Криза ідентичності українського істеблішменту та можливі шляхи її подолання / В. Зливков // Сучас. укр. політика. Політики і політологи про неї. - 2008. - Вип. 12. - С. 175-181. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто соціально-психологічні проблеми, які можуть завадити консолідації етнонаціональної ідентичності української нації, а також йдеться про кризу ідентичності української еліти в 2007 р. Запропоновано деякі організаційно-методичні заходи для переструктурування етнонаціональної ідентичності через механізм розгортання самоідентифікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*333

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Зливков В.  
Проблеми становлення професійної ідентичності гуманістично орієнтованого педагога / В. Зливков // Соц. психологія. - 2011. - № 2. - С. 143-154. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Описано підходи до розробки структурно-динамічної моделі самоідентифікації педагога в процесі становлення його професійної ідентичності. Ця ідентичність є своєрідним осередком інтерпретації індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та культурологічних знань в сучасній парадигмі гуманізації навчального процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю940.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Балл Г. О. 
Інтегративно-особистісний підхід у психологічній науці та практиці : монографія / Г. О. Балл, О. В. Губенко, О. В. Завгородня, В. Л. Зливков, Ю. М. Крилова-Грек; ред.: Г. О. Балл; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . - К. : Імекс, 2012. - 205 c. - укp.

Проаналізовано у різних вимірах категорію особистості, одну з центральних у людинознавстві й, зокрема, у психології - академічній і практичній. Показано доцільність прагнення досягти більш цілісного, інтегративного тлумачення вказаної категорії, що має сприяти її ефективному використанню у наукових дослідженнях та у різних сферах соціальної практики. Розглянуто досвід вітчизняних і зарубіжних фахівців в напрямі інтегративних тенденцій у концепціях особистості. Викладено сучасні аспекти психологічного аналізу особистості: комунікативний вимір у персонології, єдність статичного та динамічного аспектів творчого мислення особи тощо. На підставі побудови теоретичних основ інтегративно-особистісного підходу в психології: екзистенційний вимір особистості, особистість, як індивідуальний модус культури як інтегративна якість особи тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Балл Г. О. 
Становлення ідентичності фахівця : монографія / Г. О. Балл, В. Л. Зливков, С. О. Копилов, Л. О. Курганська, С. О. Лукомська, Н. Б. Кирпач, Л. М. Михайлюк, Н. Н. Хомутиннікова, Т. Д. Морозовська, О. В. Федан; ред.: В. Л. Зливков; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Київ : Імекс, 2014. - 259 c. - укp.

Проаналізовано категорію професійної ідентичності у її різних вимірах. Базуючись на раціогуманістичних і діалогічних методологічних орієнтаціях і спираючись на здобутки різних напрямів психологічної науки та суміжних з нею дисциплін розглянуто проблему становлення ідентичності фахівця за сучасних умов. Розкрито специфіку прояву цього феномену у різних професійних групах. Детально розглянуто методи формування та переформатування професійної ідентичності й особливості їх застосування в контексті цивілізаційних викликів сучасності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788468 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Особистість у кризових ситуаціях: огляд сучасних психодіагностичних методик : навч. посіб. / Н. О. Євдокимова, В. Л. Зливков, С. О. Лукомська, О. В. Федан; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - Миколаїв : Іліон, 2016. - 341 c. - Бібліогр.: с. 335-337 - укp.

Проаналізовано сучасні зарубіжні психологічні дослідження кризових ситуацій та підходи до їх діагностики. Визначено різні напрями до дослідження кризових ситуацій, копінг-стратегій і можливостей постстресового відновлення. Окрему увагу приділено типології стресових розладів, зокрема актуальному для реалій сучасної України посттравматичному стресовому розладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808719 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Винославська О. В. 
Ціннісні складові професійної культури викладача вищої школи / О. В. Винославська, В. Л. Зливков // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 3. - С. 93-101. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Роботу присвячено пам'яті Георгія Олексійовича Балла, людини і фахівця, який багато в чому допоміг становленню спеціалістів лабораторії метолодогії і теорії психології інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та кафедри психології і педагогіки Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Проблема професійної культури викладача вищої школи, яка розглядається в статті, багато разів обговорювалась з ним. Зокрема, Г. О. Балл особливу увагу приділяв таким складникам професійної культури викладача вищої школи як нормативно-репродуктивні, що забезпечують усталеність засобів і способів функціонування людських спільнот і окремих осіб, і діалогічно-творчі, завдяки яким відбувається оновлення й розвиток людського буття. При цьому він підкреслював, що одним з нормативних смислів стосовно професії викладача вищої школи, як здійснювача суспільної функції, є налаштованість на педагогічну комунікацію, що будується на діалогічних засадах. Зазначено, що в останні роки дуже часто говорять про необхідність переведення частини, а подеколи й усіх лекційних занять у вищій школі на дистанційну форму навчання. Виправданням для таких нововведень начебто слугує наявність в Internet сучасних інформаційних ресурсів, необхідних для формування в майбутніх випускників ВНЗ усіх професійних компетенцій, перелік яких зазначається в програмах навчальних дисциплін. За умов, що склалися, публікація даної статті має нагадати усім працівникам вищої освіти, які важелі розвитку професійної культури майбутніх фахівців вища щкола може втратити через обмежену реалізацію принципу діалогічних засад в освіті через стрімке розповсюдження інформаційно-комунікаційних технологій і перехід на дистанційне навчання студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Зливков В. Л. 
Психологія педагогічного спілкування: інтегративний підхід : навч. посіб. / В. Л. Зливков, С. О. Лукомська. - Ніжин : Лисенко М. М., 2018. - 275 c. - Бібліогр.: с. 259-274 - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні підходи до психології спілкування, традиційні та сучасні зарубіжні дослідження педагогічної комунікації. Охарактеризовано методики діагностування комунікативних стратегій вчителів і викладачів. Висвітлено шляхи формування комунікативної компетентності, зокрема у контексті майнфулнесс підходу. Увагу приділено сучасним концепціям педагогічного спілкування та практичним методикам профілактики професійної деформації вчителів за умов емоційно й інформаційно насиченої комунікації. Подано інформацію про такі чинники професійної компетентності педагогів, як самоефективність, автентичність і педагогічна оперативність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА823088 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Психологічні технології ефективного функціонування та розвитку особистості : [колект.] монографія. Кн. 3 / Р. Абрамцьов, А. М. Большакова, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, А. В. Вертель, Ж. П. Вірна, Г. В. Гуменюк, Л. В. Долинська, Н. О. Євдокимова, Н. О. Єрмакова, В. Ю. Завацький, Н. Є. Завацька, В. Л. Зливков, Л. М. Карамушка, М. М. Карнелович, З. С. Карпенко, О. М. Кокун, В. В. Криничко, С. Б. Кузікова, О. І. Кузнецов, С. О. Лукомська, С. Д. Максименко, М. І. Мушкевич, С. О. Ніколаєнко, М. О. Орап, М. В. Савчин, К. В. Седих, О. В. Тімченко, Г. Є. Улунова, О. О. Фільц, К. І. Фоменко, Б. В. Хомуленко, Т. Б. Хомуленко, Ю. М. Швалб, В. І. Шебанова, Ю. М. Широбоков, Т. І. Щербак; ред.: С. Д. Максименко, С. Б. Кузікова, В. Л. Зливков; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка, Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. - Київ, 2019. - 538 c. - укp.

Увагу приділено актуальним питанням сучасної персонології. Висвітлено теоретико-методологічні та прикладні аспекти дослідження проблеми ефективного функціонування та розвитку особистості в різних сферах життєдіяльності в умовах соціальних змін. Розглянуто соціогенетичні, психологічні, духовні чинники підтримки її самоефективності та життєстійкості. Наведено авторські технології психологічного супроводу, консультування, реабілітації особистості в ускладнених і кризових ситуаціях життя. Особливу увагу акцентовано на актуалізації ресурсів особистісного зростання людини в генезі її буття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-8 я43 + Ю949.2-69 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357912/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Зливков В. Л. 
Теорія та практика психологічних тренінгів : [посібник] / В. Л. Зливков, С. О. Лукомська. - Ніжин : Лисенко М. М., 2019. - 207 c. - Бібліогр.: с. 196-197, 199-200 - укp.

Розглянуто тренінгові технології як один з найпопулярніших напрямів сучасної психологічної практики. Висвітлено теоретико-методологічні підходи до визначення тренінгів. Проаналізовано історію розвитку групового психологічного руху: Т-групи, тренінги сенситивності, терапевтичні групи, відмінності у структурі тренінгових і терапевтичних груп, психокорекційні групи, групи зустрічей (інкаунтер групи), балінтовські групи. Охарактеризовано тренінг як систематичне набуття знань, умінь, навичок і атитюдів, що спрямоване на покращення виконання діяльності у певній галузі. Проаналізовано соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку компетентності у спілкуванні. Наведено практичні рекомендації проведення різних тренінгів, зокрема подолання горя, розв'язання конфліктів, профілактики емоційного вигорання та педагогічної компетентності. Досліджено соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку компетентності у спілкуванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.246

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА839317 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського