Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (40)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=ПАВЕЛКІВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Павелків Р. В. 
Загальна психологія : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Р. В. Павелків. - К., 2002. - 506 c. - укp.

Висвітлено загальні проблеми психології, зокрема, її методи (спостереження, експерименту, аналізу продуктів діяльності, опитування), особливості психічної діяльності нижчих і вищих тварин, особливості походження та розвитку свідомості людини. Розглянуто загальну будову та функції нервової системи, а також мозок як фізіологічний орган та орган психіки. Розкрито суть понять уваги, відчуття, сприймання, пам'яті, мислення, мовлення, уяви, темпераменту, здібностей, волі, емоцій, почуттів і характеру. Описано види діяльності людини.

Освещены общие проблемы психологии, в частности, ее методы (наблюдения, эксперимента, анализа продуктов деятельности, опроса), а также особенности психической деятельности низших и высших животных, происхождения и развития сознания человека. Рассмотрены общее строение и функции нервной системы, а также мозг как физиологический и психический орган. Раскрыто содержание понятий внимания, чувств, восприятия, памяти, мышления, речи, представления, темперамента, способностей, воли, эмоций и характера. Описаны виды деятельности человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю93я73-1

Шифр НБУВ: ВА639818 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Заброцький М. М. 
Педагогічна психологія (теорететичні концепції та практикум): Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М. М. Заброцький, Р. В. Павелків. - Рівне, 2003. - 300 c. - Бібліогр.: с. 285-288. - укp.

На підставі досягнень психологічної науки наведено найновіші відомості з педагогічної психології, що розкривають особливості та закономірності розвитку особистості за умов навчального та виховного процесу. Розглянуто стереотипізацію як механізм міжособового пізнання, з'ясовано суть понять про бар'єри педагогічної взаємодії. Визначено функції педагогічного мислення, показано роль оціночної діяльності у розвитку ціннісно-смислової сфери.

На основании достижений психологической науки приведены новейшие сведения по педагогической психологии, раскрывающие особенности и закономерности развития личности в условиях учебного и воспитательного процесса. Рассмотрена стереотипизация как механизм межличностного познания, согласована сущность понятия о барьере педагогического взаимодействия. Определены функции педагогического мышления, показана роль оценочной деятельности в развитии ценностно-смысловой сферы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0 я73 + Ч314 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666240 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павелків О. М. 
Виховання у старшокласників інтересу до підприємницької діяльності у процесі оволодіння економічним розрахунком : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. М. Павелків; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Вперше виявлено та обгрунтовано педагогічні умови виховання у старшокласників інтересу до підприємницької діяльності у процесі оволодіння економічним розрахунком. Визначено показники, критерії та рівні вихованості у старшокласників даного особистісного утворення. Запропоновано форми та методи організації навчально-практичної діяльності старшокласників, які дозволяють моделювати підприємницьку діяльність у єдності її мотиваційно-ціннісної та змістово-операційної складових.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.69 + У.р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330394 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Павелків Р. В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості у дитячому віці : Моногр. / Р. В. Павелків. - Рівне : Волин. обереги, 2004. - 247 c. - Бібліогр.: с. 232-247. - укp.

Наведено результати теоретичного та експериментального аналізу проблеми розвитку моральної свідомості (МС) і самосвідомості. Розглянуто сутність моральної вимоги як суспільно-психологічний феномен, а також закономірності виникнення когнитівно-мотиваційних та емоційно-ціннісних засад моральності у період дитинства. Проаналізовано погляди зарубіжних і вітчизняних учених щодо вікових закономірностей розвитку МС та самосвідомості. Описано механізм функціонування МС, а також особливості її основних компонентів.

Приведены результаты теоретического и экспериментального анализа проблемы развития морального сознания (МС) и самосознания. Рассмотрены сущность морального требования как общественно-психологический феномен, а также закономерности возникновения когнитивно-мотивационных и эмоционально-ценностных основ моральности в период детства. Проанализированы взгляды зарубежных и отечественных ученых относительно возрастных закономерностей развития МС и самосознания. Описаны механизм функционирования МС, а также особенности его основных компонентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ч421.328 + Ю701.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Павелків О. М. 
Виховання у старшокласників інтересу до підприємницької діяльності у процесі оволодіння економічним розрахунком : Навч.-метод. посіб. / О. М. Павелків; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2005. - 107 c. - Бібліогр.: с. 105-107. - укp.

Наведено характеристику підприємницької сфери професійної діяльності людини. Розглянуто теоретичні та практичні засади формування у старшокласників інтересу до економічних професій і підприємництва на уроках математики. Представлено сучасні методи дослідження особистої спрямованості учнів до підприємницької діяльності. Показано можливості виховання у старшокласників даної професійної орієнтації у процесі вивчення теорії економічних розрахунків. Розроблено методику визначення рівня готовності особистості до адекватного й обгрунтованого вибору майбутньої професії. Викладено зміст програм з навчальних курсів "Бухгалтеський облік" та "Основи економічних розрахунків" для учнів X - XI класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Представлена характеристика предпринимательской сферы профессиональной человеческой деятельности. Рассмотрены теоретические и практические основы формирования у старшеклассников интереса к экономическим специальностям и предпринимательству на уроках математики. Представлены современные методы исследования личностной направленности учащихся на предпринимательскую деятельность. Показаны возможности воспитания у старшеклассников данной профессиональной ориентации в процессе изучения теории экономических расчетов. Разработана методика определения уровня готовности личности к адекватному и обоснованному выбору будущей профессии. Изложено содержание программ по учебным курсам "Бухгалтерский учет" и "Основы экономических расчетов" для учащихся X - XI классов общеобразовательных учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: У.р20 + Ч421.357 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666825 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Павелків Р. В. 
Розвиток моральної свідомості та самосвідомості в молодшому шкільному віці : Автореф. дис... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Р. В. Павелків; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2005. - 40 c. - укp.

Систематизовано та узагальнено наукові підходи до вивчення суті та розвитку моральної регуляції. Висвітлено наукові надбання психологічної науки у сфері когнітивно-ціннісного й емоційного становлення моральності особистості. Поглиблено наукові уявлення про внутрішній план моральної діяльності особистості, структуру моральної свідомості та моральної самосвідомості, взаємозв'язок цих конструктів, їх інтелектуальний і прагматичний рівні існування. Вивчено вікові аспекти цих диспозиційних характеристик, розуміння дітьми центральних моральних принципів: обов'язку, справедливості, гуманізму, заступництва, цінності людського життя. Виявлено особливості їх функціонування у період молодшого шкільного віку. З'ясовано закономірності розвитку когнітивно-ціннісних та емоційних аспектів моральної свідомості та моральної самосвідомості протягом даного вікового періоду. Установлено рівні сформованості психічних передумов моральної поведінки. Розглянуто взаємозв'язок розвитку моральної свідомості й інтелектуального розвитку дітей. Проаналізовано перспективний шлях сприяння переходу моральних інстанцій у реальні форми моральної поведінки. Розроблено загальну схему розвивально-коригуючих впливів на моральну свідомість та самосвідомість дітей (на прикладі категорії заступництва) з метою інтенсифікації процесу формування моральних категорій у дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю983.402.1:Ю77

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Павелків В. Р. 
Психологічні засоби корекції міжособистісних стосунків у підлітків з агресивною поведінкою : Автореф. дис... канд. психол. наук / В. Р. Павелків; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Проведено емпіричне дослідження міжособистісних стосунків агресивних підлітків з однолітками та зроблено висновок, що агресія у підлітків великою мірою зумовлюється системою порушених стосунків, які мають прояв у несприятливому статусі підлітка у середовищі однолітків, незадоволеності стосунками, відсутності взаємності, низькій усвідомленості та неадекватному переживанні стосунків, їх негативній модальності. Виявлено істотні розбіжності, що існують у підлітків з агресивною поведінкою між уявленнями про свої стосунки з однокласниками та реальним статусом у колективі. Показано, що реалізація програми, спрямованої на створення для підлітків продуктивного розвивального середовища та передбачає психодіагностичну, психопрофілактичну, розвивальну та консультативну роботу у системах взаємодії (психолог - педагоги, психолог - педагоги - батьки, психолог - педагоги - підлітки), сприяє корекції порушених стосунків підлітків і, відповідно, зниженню їх агресивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6-734 + Ю983.030.2-994 + Ю983.402.2 + Ю984.92 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346401 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Павелків Р. В. 
Шляхи оптимізації психологічної адаптації та навчальної успішності студентів-першокурсників у контексті діяльності психологічної служби ВНЗ / Р. В. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 41. - С. 15-18. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Виокремлено кілька груп труднощів у навчанні студентів-першокурсників. Підкреслено, що важливим аспектом успішної соціальної адаптації та навчання в умовах ВНЗ вважається прийняття студентом нової соціальної ролі. Доведено, що роль та доцільність створення у кожному ВНЗ психологічної служби забезпечує розвиток індивідуальних здібностей, творче ставлення до життя і майбутньої професії кожного студента.

Выделено несколько групп трудностей в учебе студентов-первокурсников. Подчеркнуто, что важным аспектом успешной социальной адаптации и учебы в условиях вузов считается принятие студентом новой социальной роли. Доказано, что роль и целесообразность создания в каждом вузе психологической службы обеспечивает развитие индивидуальных способностей, творческое отношение к жизни и будущей профессии каждого студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Павелків В. Р. 
Продуктивне розвивальне середовище як засіб формування позитивних стосунків підлітків з однокласниками / В. Р. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 41. - С. 135-138. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

У ході теоретичного й емпіричного вивчення міжособистісних стосунків підлітків з агресивною поведінкою з однолітками в навчальній групі виокремлено структурно-динамічні й особистісні критерії, якими виступали показники модальності стосунків, соціометричного статусу підлітків, самооцінки, стійкості, взаємності, благополуччя стосунків, задоволеності взаємостосунками, рівня розвитку колективних стосунків у класі, усвідомлення і переживання підлітками своїх стосунків з однолітками, а також взаємостосунки інших членів групи. Розроблено програму формування позитивних стосунків підлітків з агресивною поведінкою з однолітками, яка сприяла оптимізації взаємостосунків підлітків на рівні сімейного, педагогічного, міжособистісного впливу, в межах продуктивного розвивального середовища.

В ходе теоретического и эмпирического изучения межличностных отношений подростков с агрессивным поведением со сверстниками в учебной группе были выделены структурно-динамические и личностные критерии, которыми выступали показатели модальности отношений, социометрического статуса подростков, самооценки, стойкости, взаимности, благополучия отношений, удовлетворения взаимоотношениями, уровнем развития коллективных отношений в классе, осознание и переживания подростками своих отношений с одногодками, а также взаимоотношения других членов группы. Разработана программа формирования позитивных отношений подростков с агрессивным поведением со сверстниками, которая призвана способствовать оптимизации взаимоотношений подростков на уровне семейного, педагогического, межличностного влияния, в рамках продуктивно развивающейся среды.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04-734 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Павелків В. Р. 
Специфіка стосунків підлітків з агресивною поведінкою з однолітками / В. Р. Павелків // Наука і освіта. - 2008. - № 7. - С. 129-133. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Подано результати емпіричного дослідження особливостей міжособистісних стосунків підлітків з агресивною поведінкою з однолітками. З'ясовано, що одним з провідних чинників агресивної поведінки підлітків є порушення стосунків з однолітками, неадекватне усвідомлення свого статусу в групі.

Представлены результаты эмпирического исследования особенностей межличностных отношений подростков с агрессивным поведением со сверстниками. Установлено, что одним из ведущих факторов агрессивного поведения подростков является разрушение отношений со сверстниками, неадекватное осознание своего статуса в группе.

It is presented some results of empiric research on peculiarities of interpersonal relations of teenagers with aggressive behaviour and people of their age. It is established that one of the leading factors of teenagersТ aggressive behaviour is destruction of relations with people of their age, inadequate idea of own status in the group


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.04 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Павелків Р. В. 
Дитяча психологія : навч. посіб. / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало. - К. : Академвидав, 2008. - 431 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 429-431. - укp.

Розглянуто сутність, основні засади, методи дитячої психології, розкрито її значення у діяльності вихователя дошкільного навчального закладу. З урахуванням закономірностей психічного розвитку висвітлено основні психічні процеси, які обумовлюють життєдіяльність дитини на різних етапах дошкільного періоду, становлення її як особистості, вікові новоутворення, кризи та шляхи їх подолання. Наведено інформацію про психологічну готовність дитини до школи.

Рассмотрены сущность, основы, методы детской психологии, раскрыто ее значение в деятельности воспитателя дошкольного учебного заведения. С учетом закономерностей психического развития освещены основные психические процессы, обусловливающие жизнедеятельность ребенка на разных этапах дошкольного периода, становления его как личности, возрастные новообразования, кризисы и пути их преодоления. Приведена информация о психологической готовности ребенка к школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю98 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Павелків В. Р. 
Психологія агресивної поведінки підлітків : навч.-метод. посіб. / В. Р. Павелків. - Рівне : Волин. обереги, 2009. - 204 c. - Бібліогр.: с. 198-203. - укp.

Розкрито сутність понять "агресія", "агресивність", "агресивна поведінка". Визначено природу й охарактеризовано види агресії, проаналізовано теорії особистості, що досліджують механізми її виникнення та прояви. Розглянуто психологічні особливості й обгрунтовано умови корекції агресивної поведінки підлітків, визначено її статеві відмінності й описано форми прояву у сімейних стосунках. Показано значення продуктивного розвивального середовища як засобу формування позитивних взаємовідносин підлітків з однокласниками. Розроблено програму тренінгу "Розвиток навичок конструктивного управління агресією".

Раскрыта сущность понятий "агрессия", "агрессивность", "агрессивное поведение". Определена природа и охарактеризованы виды агрессии, проанализированы теории личности, изучающие механизмы ее возникновения и проявления. Рассмотрены психологические особенности и обоснованы условия коррекции агрессивного поведения подростков, определены ее половые отличия и описаны формы проявления в семье. Показано значение продуктивной развивающей среды как средства формирования позитивных взаимоотношений подростков с одноклассниками. Разработана программа тренинга "Развитие навыков конструктивного управления агрессией".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 я73 + Ю983.620.2-81 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА719515 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Павелків К. М. 
Філософські та загальнотеоретичні засади дослідження проблеми формування рефлексивної культури майбутнього вчителя / К. М. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 95-100. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Встановлено, що центральним моментом професійної свідомості виступає рефлексивна культура, що включає в себе як усвідомлення основ і регуляцію окремих дій, так і усвідомлення і зміни самого себе як професіонала, способів свого буття. Проаналізовано філософські роботи, у яких розглядаються різні підходи до розуміння феномену рефлексії, та визначено на цій основі теоретичні засади вивчення проблеми формування рефлексивної культури в професійному становленні майбутнього педагога. Підсумовано, що незважаючи на розбіжності у розумінні суті феномену рефлексії, її розглядають у взаємозв'язку зі свідомістю та самопізнанням особистості, підкреслюючи, що з появою рефлексії якісно змінюється сама особистість і її життя в цілому.

Установлено, что центральным моментом профессионального сознания выступает рефлексивная культура, которая включает как осознание основ и регуляция отдельных действий, так и осознание изменения самого себя как профессионала, способов своего бытия. Проанализированы философские работы, в которых представлены разные подходы к пониманию феномена рефлексии и определены теоретические обоснования изучения проблемы формирования рефлексивной культуры в профессиональном становлении будущего педагога. Подытожено, что, несмотря на разногласия в понимании сути феномена рефлексии, ее рассматривают во взаимосвязи c сознанием и самопознанием личности, подчеркивая, что с появлением рефлексии качественно меняется сама личность и ее жизнь в целом.

The fact that active reflection makes professional future teachers' rising active, creative and personally meaningful process, the different approaches to understanding of reflexion phenomenon in philological and theoretical researches, the necessity of their integration with the aim of forming of reflexive culture of future teachers are grounded in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Феноменологія морального розвитку особистості: детермінація, механізми, генезис : монографія / ред.: Р. В. Павелків, Н. В. Корчакова. - Рівне : Волин. обереги, 2009. - 368 c. - Бібліогр.: с. 345-359. - укp.

Розглянуто проблему становлення та розвитку моральної сфери особистості на висхідному етапі онтогенезу. Розкрито особливості генезису моральної свідомості та самосвідомості, простежено закономірності становлення когнітивно-мотиваційного й емоційно-ціннісного компонентів морального конструкту індивідуальної свідомості. Описано механізми рефлексивних процесів, проаналізовано розвиток у дітей самопрезентаційної стратегії. Запропоновано методики розвитку здатності до моральної рефлексії у процесі активного соціально-психологічного навчання. Висвітлено питання організації роботи з корекції помилкових самопрезентаційних уявлень молодших школярів і деструктивних форм особистісного самовияву у даному віці.

Рассмотрена проблема становления и развития моральной сферы личности на восходящем этапе онтогенеза. Раскрыты особенности генезиса морального сознания и самосознания, прослежены закономерности становления когнитивно-мотивационного и эмоционально-ценностного компонентов морального конструкта индивидуального сознания. Описаны механизмы рефлексивных процессов, проанализировано развитие у детей самопрезентационной стратегии. Приведены методики развития способности к моральной рефлексии в процессе активного социально-психологичекого обучения. Освещены вопросы организации работы, направленной на коррекцию ошибочных самопрезентационных представлений младших школьников и деструктивных форм личностного самопроявления в данном возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю771 + Ю984.010.2-990,63

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Павелків Р. В. 
Дитяча психологія : навч. посіб. / Р. В. Павелків, О. П. Цигипало. - К. : Академвидав, 2010. - 432 c. - (Альма-матер). - Бібліогр.: с. 429-431. - укp.

Розкрито основні засади, методи дитячої психології та її значення в діяльності вихователів дошкільних навчальних закладів. Висвітлено основні психічні процеси, які обумовлюють життєдіяльність дитини на різних етапах дошкільного періоду, її становлення як особистості, вікові новоутворення, кризи та шляхи їх подолання в контексті закономірностей психічного розвитку. Визначено психологічну готовність дитини до школи, методи її формування у різних видах діяльності.

Раскрыты основы, методы детской психологии и её значение в деятельности воспитателей дошкольных учебных заведений. Освещены основные психические процессы, обусловливающие жизнедеятельность ребенка на разных этапах дошкольного периода, его становление как личности, возрастные новообразования, кризисы и пути их преодоления в контексте закономерностей психического развития. Определены психологическая готовность ребенка к школе, методы её формирования в разных видах деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984я73

Шифр НБУВ: ВА730955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Павелків В. Р. 
Особливості психодіагностики відхильної поведінки підлітків / В. Р. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 43. - С. 75-77. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Встановлено, що в останні роки різко зросла кількість так званих «важких» підлітків з відхильною поведінкою. Обґрунтовано необхідність створення комплексної методики діагностики відхилень у поведінці підлітків. Розглянуто результати апробації методики, які свідчать про надійність створеної методики та об’єктивність одержаних даних.

Установлено, что за последние годы резко возросло количество так называемых «тяжелых» подростков с отклоненным поведением. Обусловлена необходимость создания комплексной методики диагностики отклонений в поведении подростков. Рассмотрены результаты апробации методики, которые свидетельствуют о надежности созданной методики и объективность полученных данных.

The necessity of complex methods creation of declinations in juveniles’ behavior diagnostics is substantiated. The results of the methods approbation are considered and they affirm the reliability of originated methods and the objectivity of received results.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.334 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Павелків Р. В. 
Проблема пошуку та впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій розвитку особистості в освітніх закладах / Р. В. Павелків // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 43. - С. 6-9. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Відзначено, що впровадження психологічно-педагогічних інноваційних технологій розвитку особистості є однією з умов формування узагальненої моделі сучасного фахівця, так і набуття ним специфічно-рольових знань. Зазначено, що у структурі професійно спрямованої особистості педагога готовність до інноваційної діяльності є показником його здатності нетрадиційно вирішувати актуальні для означеного напрямку проблеми. Зроблено висновок, що упровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес спрямоване на розвиток здатності особистості орієнтуватися в нових умовах, адаптуватися до нових вимог, що передбачають стимулювання самостійної пізнавальної діяльності, створення умов для особистісного зростання всіх учасників педагогічної взаємодії.

 Отмечено, что внедрение психолого-педагогических технологий развития личности является одним из условий формирования обобщенной модели современного специалиста и приобретения им специфически ролевых знаний. Обращено внимание на то, что в структуре профессионально ориентированной личности педагога готовность к инновационной деятельности является показателем его способности нетрадиционно решать актуальные для данного направления проблемы. Сделан вывод о том, что внедрение инновационных подходов в учебно-воспитательный процесс направлено на развитие способности личности ориентироваться в новых условиях, адаптироваться к новым требованиям, что предусматривает стимулирование самостоятельной познавательной деятельности, создание условий для личностного роста всех участников педагогического взаимодействия.

The article deals with peculiarities of personality developing contents of projecting of educational process on the basis of innovational psychological and pedagogical activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Павелків К. 
Теоретичні основи підготовки майбутніх учителів до професійно-педагогічної діяльності / К. Павелків // Нова пед. думка. - 2010. - № 1. - С. 93-95. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Узагальнено теоретичні підходи до розгляду професійно-педагогічної діяльності. Висвітлено провідні характеристики, структури та функції професійно-педагогічної діяльності, що визначають зміст та організаційно-методичні засади підготовки майбутніх фахівців за сучасних умов. Виокремлено ознаки готовності до педагогічної діяльності (сформованість мотиваційно-ціннісної сфери та професійно значимих особистісних якостей, позитивне ставлення до праці вчителя, розвиток професійного мислення, володіння педагогічними знаннями, вміннями та навичками, самостійність у розв'язанні педагогічних задач тощо). Підсумовано, що перехід від "знаннєвої" парадигми освіти до "розвивальної", гуманістичної вимагає пошуку нових стратегій навчання, зорієнтованих на потреби та можливості студентів, визначає необхідність персоніфікації підготовки, спрямування зусиль на розвиток особистості майбутнього вчителя та розробки відповідних педагогічних технологій та ефективних методів здійснення навчального процесу.

Обобщены теоретические подходы к рассмотрению профессионально-педагогической деятельности. Освещены ведущие характеристики, структуры и функции профессионально-педагогической деятельности, определяющие содержание и организационно-методические основы подготовки будущих специалистов. Выделены признаки готовности к педагогической деятельности (сформированность мотивационно-ценностной сферы и профессионально значимых личностных качеств, позитивное отношение к труду учителя, развитие профессионального мышления, владение педагогическими знаниями, умениями и навыками, самостоятельность в решении педагогических задач и т.п.). Подытожено, что переход от "знаниевой" парадигмы образования к "развивающей" требует поиска новых стратегий обучения, ориентированных на потребности и возможности студентов, определяет необходимость персонификации подготовки, направления усилий на развитие личности и разработки соответствующих педагогических технологий и эффективных методов осуществления учебного процесса.

Professional-pedagogical activity is considered in article as multistage system. The author is realized structured analysis to pedagogical activity, are chosen its leading functions and skills.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю940.3-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Павелків К. М. 
Формування рефлексивної культури майбутнього вчителя: сучасні теоретичні підходи / К. М. Павелків // Наука і освіта. - 2010. - № 7. - С. 188-191. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз провідних підходів до розгляду рефлексивної культури педагога, що визначають зміст та організаційно-методичні засади підготовки майбутніх фахівців за сучасних умов. Розглянуто концептуальні моделі педагогічної рефлексії. Наголошено, що розвиток рефлексивної культури у майбутніх учителів забезпечує підготовку до творчої самореалізації, що виявляється у відході від шаблонів і стереотипів у своїй професії, вироблення програми особистісного та професійного саморозвитку, збагачення професійного досвіду та майстерності.

Осуществлен теоретический анализ ведущих подходов к рассмотрению рефлексивной культуры педагога, определяющих содержание и организационно-методические основы подготовки будущих специалистов в современных условиях. Рассмотрены концептуальные модели педагогической рефлексии. Отмечено, что развитие рефлексивной культуры у будущих учителей обеспечивает подготовку к творческой самореализации, что проявляется в отходе от шаблонов и стереотипов в своей профессии, выработке программы личностного и профессионального саморазвития, обогащения профессионального опыта и мастерства.

The theoretical analysis of the leading approaches for dealing with a reflexive culture of the teacher determining the content and organizational and methodological bases for training future professionals in the modern world. It's considered conceptual model of pedagogical reflection. It's noted that the development of reflective culture among future teachers provides training for creative self, which manifests itself in a departure from the patterns and stereotypes in his profession, the developmentprogram of personal and professional self-development, enrich the professional experience and skill.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Павелків Р. 
Формування ідентичності в студентському віці / Р. Павелків, Т. Потапчук // Нова пед. думка. - 2011. - № 4. - С. 77-80. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Зроблено теоретичний аналіз соціально-психологічних передумов формування ідентичності в студентському віці. Охарактеризовано типи рольових виборів у зв'язку з включенням особистості в нову систему стосунків: виникнення рольових конфліктів, другий тип внутрішнього конфлікту - суперечності між вимогами рольової поведінки й потребою в самореалізації, саме тому проблеми "пошуку ідентичності", формування глобальної "Я-концепції" виступають на перший план; чотири напрямки розвитку неадекватної ідентичності (за концепцією Е. Еріксона). Розглянуто основні риси динамічної концепції психічного життя Р. Ассаджолі та концепції вітчизняного мислителя В. Зінківського, суть якої в поєднанні двох "Я" - глибинного та емпіричного. Визначено головні атрибути студентського віку: активізація й актуалізація процесів становлення суб'єктивної картини світу, формування соціальної позиції й основ світогляду. Констатовано, що освітня практика сьогоднішнього ВНЗ - парадигма, що узагальнює всю різноманітність прогресивних психолого-педагогічних ідей.

Сделан теоретический анализ социально-психологических предпосылок формирования идентичности в юношеском возрасте. Охарактеризованы типы ролевых выборов в связи с включением личности в новую систему отношений: возникновение ролевых конфликтов, второй тип внутреннего конфликта - противоречия между требованиями ролевого поведения и потребностью в самореализации, поэтому проблемы "поиска идентичности", формирование глобальной "Я-концепции" выступают на первый план; четыре направления развития неадекватной идентичности (по концепции Э. Эриксона). Представлены основные черты динамической концепции психической жизни Р. Ассаджоли и концепции отечественного мыслителя В. Зеньковского, суть которой в сочетании двух "Я" - глубинного и эмпирического. Определены главные атрибуты студенческого возраста: активизация и актуализация процессов становления субъективной картины мира, формирование социальной позиции и основ мировоззрения. Констатировано, что образовательная практика сегодняшнего ВУЗ - парадигма, обобщающая все разнообразие прогрессивных психолого-педагогических идей.

The article is devoted to the problem of forming of identity in the student age, as it is a period of search of itself, your idea of "I", learning behavioral role stereotypes, the awareness of the system of values, making of vital plans, forming of world view, revealing its social position.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського