Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Ашиток Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ашиток Н. І. 
Внутрішня форма слова з точки зору синхронії і діахронії / Н. І. Ашиток // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 190-194. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто внутрішню форму слова в українській та російській мовах як явище, для якого характерна діалектична єдність синхронічного та діахронічного. Висловлено тезу про те, що між творенням лексико-семантичних варіантів та появою гомогенних омонімів немає чіткої межі, бо це одне і те саме мовне явище на різних рівнях свого існування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4 + Ш141.2

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ашиток Н. І. 
Деривація багатозначного слова в говорах східнослов'янських мов / Н. І. Ашиток; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К. : Вид-во Півд.-Зах. з-ці, 2001. - 203 c. - Бібліогр.: 526 назв. - укp.

Розглянуто питання лексико-семантичної деривації. Проаналізовано особливості творення лексико-семантичних варіантів багатозначного слова. З'ясовано способи лексико-семантичної деривації. Досліджено парадигми лексико-семантичних варіантів і різновиди зв'язку між ними. Виділено типи моделей творення багатозначного слова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.1/4-67 + Ш141.1/4-311

Шифр НБУВ: ВА609686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ашиток Н.  
Моделі формування багатозначного слова у східнослов'янських мовах / Н. Ашиток // Пробл. слов'янознавства. - 2007. - Вип. 56. - С. 183-193. - Бібліогр.: 62 назв. - укp.

Моделі формування багатозначних слів недостатньо досліджено у науковій літературі. Зроблено спробу заповнити цю прогалину на матеріалі східнослов'янських мов. Особливу увагу приділено аналізу моделі "назва людини за професією - назва людини за ознакою характеру", здійснено порівняння семантичного розвитку назви людини за професією не тільки у східнослов'янських, а й в інших індоєвропейських мовах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.1/4-311

Шифр НБУВ: Ж62333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ашиток Н. І. 
Моделі формування багатозначного слова в українських говорах : моногр. / Н. І. Ашиток; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2007. - 306 c. - (Унів. б-ка). - Бібліогр.: с. 280-302. - укp.

На підставі даних українських діалектних словників - вітчизняних і закордонних, проаналізовано моделі формування багатозначного слова (БС). У мовознавчому аспекті з використанням відомих, зокрема, у психології та психолінгвістиці, матеріалів і лінгво-психологічних авторських спостережень розглянуто проблеми перенесення назв з одного референта на інший. Запропоновано наукову систематизацію моделей формування компонентів внутрішньослівних парадигм БС і їх типів, до складу яких віднесено моделі творення семантично тотожних лексико-семантичних варіантів.

На основе данных украинских диалектных словарей - отечественных и зарубежных, проанализированы моделі формирования многозначного слова (МС). В языковедческом аспекте с использованием известных, в частности, в психологии и психолингвистике, материалов и лингво-психологических авторских наблюдений рассмотрены проблемы переноса названий из одного референта на другой. Предложена научная систематизация моделей формирования компонентов внутрисловарных парадигм МС и их типов, в состав которых отнесены модели создания семантически тождественных лексико-семантических вариантов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-311 + Ш141.4-67

Шифр НБУВ: ВА692160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу у філософсько-освітньому аспекті / Н. І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2010. - № 2. - С. 40-43. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто специфіку формування сучасної мовної картини світу в свідомості молоді у філософсько-освітньому контексті, досліджено проблеми, які виникають під час цього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ш100.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ашиток Н. І. 
Праксеологічна мовна картина світу про аграріїв у філософсько-освітньому аспекті / Н. І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2010. - № 1. - С. 108-111. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено зміни в праксеологічній мовній картині світу (назви людей, що працюють в сільському господарстві) та з'ясовано їх причини в контексті розвитку економіки і освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-316

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ашиток Н. 
Мовна картина як система репрезентації світу / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 79-83. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

У філософсько-освітньому контексті розглянуто специфіку формування мовної картини світу (МКС), в змісті якої виділено два рівні: референтно-узагальнювальний рівень, тісно пов'язаний з концептуальною картиною світу, і категоріально-узагальнювальний. Відзначено, що МКС впливає на світогляд особистості, але формує її сам світ, з одного боку, і незалежна від мови концептуальна точка зору людини на нього, з іншого. МКС має свої особливості організації та закони розвитку, а саме: зв'язок звукових оболонок з новими значеннями визначається вже існуючою системою відношень між комплексами звуків і референтами. Актуалізовано значення слова як елемента лексико-семантичної системи мови, яке реалізується у складі тієї або іншої лексичної парадигми. Обгрунтовано тезу домінування МКС, набутої у часи становлення особистості і яка є основою та інструментом для пізнання світу, в той же час, сформована у процесі соціалізації МКС є базовою для філософської, хімічної, фізичної та інших картин світу.

В философско-образовательном контексте рассмотрена специфика формирования языковой картины мира (ЯКМ), в содержании которой выделено два уровня: референтно-обобщающий уровень, тесно связанный с концептуальной картиной мира, и категориально-обобщающий. Отмечено, что ЯКМ влияет на мировоззрение личности, но формирует его сам мир, с одной стороны, и независимая от языка концептуальная точка зрения человека на него, с другой. ЯКМ имеет свои особенности организации и законы развития, а именно: связь звуковых оболочек с новыми значениями определяется уже существующей системой отношений между комплексами звуков и референтами. Актуализировано значение слова как элемента лексико-семантической системы языка, которое реализуется в составе той или иной лексической парадигмы. Обоснован тезис доминирования ЯКМ, приобретенной во времена становления личности, и которая является основой, а также инструментом для познания мира; в то же время, сформированная в процессе социализации ЯКМ является базовой для философской, химической, физической и других картин мира.

In the article the specific of forming of linguistic picture of the world is examined in consciousness of young people in philosophical-educational context, problems which arise up during this process are marked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ашиток Н. І. 
Здоров'я людини як соціальна цінність в освітньо-мовному контексті / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2010. - № 1. - С. 3-7. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведений аналіз свідчить, що специфіка національно-культурного розвитку нації, особливості психічного складу та історичних традицій спричиняють суттєві відмінності в сприйнятті здоров'я в контексті ієрархії цінностей. З цього погляду, здоров'я в українській етноспільноті займає одне з провідних місць, оскільки без нього втрачають сенс такі цінності, як багатство та краса. Сучасна ситуація глобалізації та взаємовпливів культур, безперечно, призводить до перегляду та модифікації національно-культурних цінностей, однак у своїй цілісності не руйнує базових ціннісних стереотипів, у тому числі про фізичне виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.156 + Р11(4УКР)0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу в філософсько-освітньому аспекті : монографія / Н. І. Ашиток; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2011. - 250 c. - (Унів. б-ка). - Бібліогр.: 288 назв - укp.

Розглянуто мовну картину світу (МКС) як філософську проблему. Проаналізовано концептуальні засади формування МКС, розкрито освітній аспект її поліфункціональності. Увагу приділено особливостям формування природної та морально-етичної МКС у філософсько-освітньому контексті. Показано можливості використання потенціалу МКС у процесі раціонального, фізично-трудового та морально-етичного виховання. Розглянуто комунікативно-освітні засади формування МКС за умов інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю251

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737041 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ашиток Н.І. 
Наукова картина світу у філософсько-освітньому аспекті / Н.І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2011. - № 1. - С. 37-40. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто специфіку формування наукової мовної картини світу у свідомості молоді у філософсько-освітньому аспекті, досліджено проблеми, які виникають під час цього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю251

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу у філософсько-освітньому дискурсі : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 09.00.10 / Н. І. Ашиток; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 36 c. - укp.

Вперше визначено мовну картину світу у філософсько-освітньому дискурсі, вивчено взаємодію раціональної й ірраціональної форм пізнання у процесі становлення даної картини, її роль у формуванні креативної, гуманітарно-спрямованої мовної картини світу, проаналізовано специфіку її утворення на рівні загального (національна мова), окремого (мова соціальної групи) й одиничного (мовна картина світу особистості). Науковий, фізично-трудовий та морально-етичний компоненти мовної картини охарактеризовано як засоби репрезентації концептуальної картини світу, яка осягається молодим поколінням в контексті основних напрямів навчально-виховного процесу - раціонального, фізично-трудового, морально-етичного. Обгрунтовано ефективність суб'єкт-суб'єктної освітньо-виховної парадигми у процесі становлення мовної картини світу, показано своєрідність утворення даної картини як чинника захисту національної ідентичності молодого покоління за умов глобалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю251 + Ш100.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ашиток Н. 
Формування комунікативної компетенції як складової професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 4. - С. 92-96. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито особливості формування комунікативної компетентності як складової професійної компетентності, що забезпечує ефективність підготовки молодого фахівця, а саме – його конкурентоспроможність, адже сучасній Україні потрібен фахівець, здатний максимально використовувати свій потенціал, мобільність, виявляти гнучкість і професійну ерудицію на основі наявних знань та досвіду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33 + Ч312.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ашиток Н. 
Проблеми сучасного фізичного виховання: соціально-педагогічний аспект / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 7. - С. 5-8. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто проблеми сучасного фізичного виховання. Виділено деякі актуальні для сьогодення проблеми фізичного виховання, досліджено ці проблеми у соціально-економічному контексті, окреслено деякі шляхи удосконалення фізичного виховання. Наголошено, що зміни на краще у сфері фізичного розвитку й охорони здоров’я дітей можна вирішувати лише у комплексі і спільними зусиллями різних соціальних інститутів, до яких належить й освіта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.521 + Ч510.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ашиток Н. 
Інвалідність як соціально-педагогічна проблема / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 9. - С. 27-30. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто, як люди з особливими потребами в епоху глобалізації гостро відчувають негативний вплив багатьох соціальних проблем, пов'язаних з освітою та працевлаштуванням. Підсумовано, що освіта, соціально-педагогічний вплив на особистість є інструментами вирішення однієї з основних проблем у суспільній та державній політиці щодо дітей з інвалідністю – їх соціальної реабілітації, адаптації та інтеграції у суспільство.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.4(4УКР) + С5*423.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ашиток Н. 
Гуманізм і освітня парадигма для осіб з особливими потребами / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 11. - С. 36-40. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблему гуманізму в освіті. Висвітлено завдання подальшої науково-практичної розробки гуманістичної освітньої парадигми та її впровадження в практику роботи навчальних закладів різних рівнів акредитації, що надають освітні послуги всім дітям і молоді, у тому числі й особам з обмеженими можливостями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ашиток Н. І. 
Фізичне виховання дітей у контексті гуманістичної парадигми / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 3. - С. 3-6. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні питання, пов'язані з фізичною культурою особистості в контексті гуманістичної парадигми освіти. Проблема здоров'я та здорового способу життя завжди була й буде пріоритетною в розвитку будь-якого суспільства. Для формування повноцінного, багатогранного розвитку особистості неодмінною складовою частиною виступає здоров'я людини. Аспекти здоров'я людини - духовний, соціальний, психологічний, інтелектуальний, емоційний, фізичний й особистісний - однаково важливі та взаємопов'язані.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.41 + Р128.34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ашиток Н. І. 
Проблеми фізичного виховання в Україні та способи їх соціально-педагогічного розв'язання / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 2. - С. 3-9. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Основне завдання цієї праці - проаналізувати проблеми зі станом здоров'я дітей в Україні й показати способи його покращання. Особливе місце та відповідальність за оздоровчу діяльність відводиться освітній системі, а тому саме цю систему розглянуто. Ефективність формування здорового способу життя вимагає активного залучення учнів і педагогів до здоров'язберігального навчального процесу, формування в дітей активної позиції щодо зміцнення й збереження власного здоров'я. Аналіз діяльності загальноосвітніх закладів України дозволив виділити складники цієї діяльності, яка повинна поєднувати різноманітні форми та види роботи: корекцію порушень здоров'я з використанням комплексу оздоровчих заходів без відриву від навчального процесу; форми організації навчально-виховного процесу з урахуванням їх психологічного та фізіологічного впливу на учнів; розробку й реалізацію навчальних програм із формування в учнів навичок дотримання здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок; заходи, що сприяють збереженню й зміцненню здоров'я вчителів й учнів; створення умов для їх гармонійного розвитку тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ашиток Н. 
Комунікативна компетентність як чинник професійного становлення соціального педагога / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 3. - С. 63-67. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Зроблено висновок, що однією з нагальних освітніх проблем сьогодення є належна професійна підготовка молоді, важливим показником якої є зв’язок комунікативної компетентності з фаховою підготовкою особистості, зумовлений тим, що практична соціально-педагогічна діяльність проблематична без ефективної реалізації комунікативної функції соціальними педагогами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33 + Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ашиток Н. І. 
Фізичне виховання обдарованих дітей у контексті гуманістичної парадигми / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 4. - С. 3-7. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано та узагальнено досягнення дослідників проблеми фізичного особистісно орієнтованого виховання в контексті гуманістичної парадигми. Збереження й зміцнення здоров'я сприяє виконанню людиною своїх функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту. Основним завданням освіти є виховання гармонійно розвинутої особистості. У цьому разі слід приділяти належну увагу і фізичному, і моральному розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ашиток Н. І. 
Освітній аспект проблеми формування здорового способу життя / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2013. - № 3. - С. 3-7. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З'ясовано закономірності функціонування та розвитку фізичної культури в системі освіти, а також особливості формування здорового способу життя підростаючого покоління. Визначено зміст роботи щодо формування фізичної культури та здорового способу життя дітей. Для успішної діяльності з покращання здоров'я слід активізувати зусилля людей, які повинні турбуватися про себе. Саме тому зміни на краще є можливими за умови формування (передусім у закладах освіти) у свідомості людей уявлення про їх активну участь у розв'язанні питань збереження власного здоров'я, формування у свідомості уявлення про доцільність дотримання здорового способу життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського