Головна сторінка     Історико-культурні фонди  
  Електронний каталог  
  Інформаційно-бібліографічний сервіс  
 Філософська бібліотека НБУВ 

Бази даних


Філософам - Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Вид пошуку

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Філософам - Електронний каталог НБУВ (241)
Пошуковий запит: ((<.>U=Ю0/8$<.>)+(<.>U=Ю2$<.>)+(<.>U=Ю6$<.>)+(<.>U=Ю4$<.>)+(<.>U=Ю3$<.>)+(<.>RZN=Ю2$<.>))*(<.>K=ПРАКСЕОЛОГІЯ$<.>+<.>K=ОСВІТИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

   
Тип видання: навчальний посібник   
1.

Хоменко, Ірина Вікторівна.
Еристика: мистецтво полеміки [Електронний ресурс] : навч. посіб. / І. В. Хоменко. - К. : Юрінком Інтер, 2001. - 192 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


До посібника включено теоретичні матеріали з основ мистецтва полеміки, практикуми та тексти для самостійного аналізу, що допоможуть студентам, особливо юристам, сформувати практичні навички та вміння успішної комунікації. Курс еристики апробований у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, Інституті післядипломної освіти, Інституті адвокатури та інших вищих навчальних закладах. Розрахований на студентів юридичних і гуманітарних факультетів, а також на широке коло спеціалістів, професійна діяльність яких пов'язана з впливом на людей завдяки спілкуванню, зокрема, полеміці: політиків, педагогів, журналістів, менеджерів тощо.

Кл.слова:
риторика -- ораторська майстерність -- софізм -- критика -- аргументація -- маніпулювання


   
Тип видання: монографія   
2.

Огурцов, А. П
Образы образования. Западная философия образования. XX век [Електронний ресурс] / А.П Огурцов, В. В. Платонов. - СПб. : РХГИ, 2004. - 520 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Цель книги - представить образы образования, сложившиеся в философии XX века, дать панораму философских концепций образования в различных направлениях и течениях мысли XX века - от аналитической философии до критического рационализма, от гуманитарной педагогики до постмодернизма и педагогической антропологии. Показано, что образование во всех его аспектах и функциях стало в XX веке объектом интеллектуальных исканий и споров со своими пристрастиями, исследовательскими проектами и программами. В монографии впервые освещены различные и нередко альтернативные подходы, оценки и интерпретации процесса образования и его институций, образовательных идеалов и норм. Книга адресуется всем, кто интересуется философской культурой XX века, а также философией образования, ставшей особой исследовательской областью, объединившей усилия философов и педагогов.

Кл.слова:
освіта -- філософія освіти


   
Тип видання: монографія   
3.

Кисельов, М. М.
Феномен соціоприродних систем [Електронний ресурс] : світоглядно-методологічні нариси / М. М. Кисельов. - К. : Парапан, 2009. - 284 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Монографія присвячена дослідженню соціоприродних систем, генези та розвитку соціоприродного підходу до актуальних проблем сучасності. Акцент робиться на виявлення новітніх тенденцій гуманізації та гуманітаризації сучасного наукового знання; впливу гуманітарно-екологічних ідей на світоглядно-методологічну реконструкцію науки; виявлення шляхів та засобів врахування специфіки соціоприродних систем у сферах антропології, економіки, політики, урбаністики, культури та освіти. Для науковців, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами філософії науки та практичної філософії.

Кл.слова:
антропологія -- урбаністика


   
Тип видання: монографія   
4.


Противоречие и дискурс [Електронний ресурс] / отв. ред. И. А. Герасимова. - М. : ИФ РАН, 2005. - 184 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Проблема противоречия представлена во множестве аспектов: методологическом, когнитивном, лингвистическом. Исследование культурных контекстов привело к классификации основных принци- пов аналитического и диалектического мышления. Новая тематика фокусируется на анализе принципа недвойственности, провозглаша- емого в восточных философских системах. Ряд статей посвящен об- суждению проблем языка. «Провоцирующая» методология софисти- ки и проблемы организации исследовательского диалога — в центре внимания исследований по философии образования. Книга представит интерес для специалистов по теории аргумен- тации, методологии науки, философии языка и эпистемологии.

Кл.слова:
проблема мови -- філософія освіти


   
Тип видання: життєпис   
5.


Григорій Сковорода [Електронний ресурс] : матеріали про відзначення 250-річчя з дня народження / ред. В. І. Шинкарук ; уклад.: П. Стогній, П. Ю. Шабатин. - К. : Наукова думка, 1975. - 186 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Філософська і літературна спадщина Григорія Сковороди —це яскрава сторінка в історії прогресивної науки і культури XVIII ст. Його подвижницьке життя й діяльність є прикладом палкої любові до своєї Батьківщини, до трудового народу, є повчальним уроком боротьби за розвиток науки, освіти і щастя людей. Свідченням любові і глибокої поваги народів нашої країни, всього прогресивного людства до видатного мислителя були ювілейні торжества і пов'язані з ними заходи. У цій книзі публікуються найголовніші матеріали та дослідження про відзна- чення ювілею вітчизняного мислителя.

Кл.слова:
український філософ


   
Тип видання: монографія   
6.

Возняк, В. С.
Співвідношення розсудку і розуму як філософсько-педагогічна проблема [Електронний ресурс] / В. С. Возняк. - Дрогобич : ДДПУ, 2008. - 346 с.

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 2.10 Мб


У монографії розглядається співвідношення розсудку і розуму у контексті філософсько-педагогічних міркувань. Досліджений зміст співвідношення категорій “розсудок” і “розум” у суто філософському контексті (стосовно мислення, істини, уяви, соціальних реалій, повсякденності). Розглядається логіка педагогічного мислення в її найістотніших проявах в плані осмислення та розв’язання суперечностей, що нагромадились в царині освіти. Для філософів-професіоналів, аспірантів, студентів, педагогів, яким не байдужий стан сучасної освіти.

Кл.слова:
сучасна філософія -- антропологія -- пізнання


   
Тип видання: навчальний посібник   
7.

Огородник, І. В.
Історія філософської думки в Україні [Електронний ресурс] / І. В. Огородник , В. В. Огородник. - К. : Знання, 1999. - 543 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Для студентів гуманітарних спеціальностей вищих закладів освіти.Може бутикорисний аспірантам, викладачам, усім, хто цікавиться історією вітчизняної філософської думки.

Кл.слова:
нація -- самоідентифікація


   
Тип видання: підручник   
8.


Філософія [Електронний ресурс] : підручник / за заг. ред. В. І. Ярошовця. - К. : Центр учбової літ-ри, 2010. - 648 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


У підручнику здійснена перша спроба в Уêраїні створити цілісне, груннтовне і доступне розуміння філософії як історії філософії. Для студентів вищих навчальних закладів освіти і всіх тих, хто цікавиться філософією та історією філософії.

Кл.слова:
західна філософія -- східна філософія -- проблеми філософії


   
Тип видання: монографія   
9.


Філософські абриси сучасної освіти [Електронний ресурс] : монографія / за ред. І. Предборської. - Суми : Університетська книга, 2006. - 226 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


У колективній монографії розглядаються філософські засади освітнього дискурсу, показуються можливості застосування постнекласичної методології (нелінійного, гендерного, ціннісно-смислового, діалогічного підходів), розкриваються філософські проблеми інформатизації та управління сучасною освітою. Монографія розрахована на науковців, педагогів, магістрантів та студентів вищих навчальних закладів, які цікавляться філософією освіти.

Кл.слова:
база знать -- начання


   
Тип видання: хрестоматія   
10.


Сучасна зарубіжна соціальна філософія [Електронний ресурс] : хрестоматія ; Міжнародний фонд «Відродження» / Міжнародний фонд «Відродження». - К. : Либідь, 1996. - 379 с. - (Трансформація гуманітарної освіти в Україні)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Хрестоматія підготовлена як навчальний посібник, призначений для ознайомлення студентства й широкого загалу з досягненнями західної соціальної філософії у сфері дослідження проблем суспільного розвитку в цілому та їхніми конкретними проявами стосовно становища людини в техногенному світі.

Кл.слова:
суспільствознавство -- гуманітарна філософія


   
Тип видання: наукове видання   
11.


Філософія як складова університетської освіти [Електронний ресурс] : збірник наукових праць студентів університету - членів проблемних груп кафедри філософії / за ред. Г. І. Волинки ; Національний педагогічний універистет ім. М.П. Драгоманова, Кафедра філософії. - К. : В-во НПУ ім. М. Драгоманова, 2007. - 52 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


У збірнику публікуються результати досліджень студентів - учасників проблемних груп кафедри філософії. Матеріали відібрані з великої кількості студентських доповідей, проголошених на факультетських потокових конференціях тощо.

Кл.слова:
гносеологія -- пізнання


   
Тип видання: навчальний посібник   
12.

Ситниченко, Людмила.
Першоджерела комунікативної філософії [Електронний ресурс] : навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів / Л. Ситниченко ; Міжнародний фонд «Відродження». - К. : Либідь, 1996. - 169 с. - (Програма «Трансформація гуманітарної освіти в Україні»)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Пропонована книга саме й має на меті, звертаючись до вихідних смислових джерел філософії комунікації, — через критичний аналіз кола її уявлень і поняттєвих засад, а також через безпосереднє ознайомлення з тими творами цього напряму, які, на нашу думку, є головними першоджерелами в її історичному становленні, — прилучити українського читача до розв'язання таких питань.

Кл.слова:
сучасна філософія -- ідеалізм -- соціум


   
Тип видання: наукове видання   
13.

Рамірес, Хосе Луїс.
Поновлення Риторики як основи громадянства і освіти [Електронний ресурс] / Х. Л. Рамірес ; Львівський національний університет імені Івана Франка, Центр гуманітарних досліджень. - Л. : Центр гуманітарних досліджень ; К. : Смолоскип, 2008. - 96 с. - (Університетські діалоги ; № 7)

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Сьомий випуск серії «Університетські діалоги» містить виклад публічної лекції філософа Хосе Луїса Раміреса, виголошеної 2 квітня 2007 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка. Автор прагне подолати поширене в сучасному суспільстві уявлення про мову, показуючи при цьому, що людина як суспільно-мовна істота усвідомлює себе саме завдяки Риториці. Відтак, Риторика поновлюється у своєму первинному смислі – як знання мови і як основа освіти й громадянства. Риторика дає розуміння того, в який спосіб людина пізнає, але передусім навчає свідомо діяти. Виклад доповнює переклад статті професора Раміреса про оруддя людського пізнання (передусім тілесне і мовне), що визначає природу окремої людини і людської спільноти.

Кл.слова:
філософія -- сучасна філософія -- ідеалізм


   
Тип видання: підручник   
14.

Андрущенко, Віктор.
Історія соціальної філософії: (Західноєвропейський контекст) [Електронний ресурс] : підручник / Віктор Андрущенко ; Нац. ун-т ім. Т. Шевченка, Ін-т вищої освіти АПН України. - К. : Тандем, 2000. - 416 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Підручник є першою спробою систематичного викладу генези соціально-філософських ідей, поглядів, теорій західноєвропейських мислителів. Проаналізована суперечлива палітра осягнення таїнства соціального, чинників, які його детермінують, пошуку оптимальної форми та способу людського життя.

Кл.слова:
суспільство -- історія суспільства


   
Тип видання: наукове видання   
15.


Вибрані наукові праці академіка В.І. Вернадського [Електронний ресурс] / Нац. акад. наук України, Комісія з наук. спадщ. акад. В. І. Вернадського, Нац. бібл. України ім. В. І. Вернадського, Ін-т іст. України. - К. : [б. в.], 2012

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Видання є другою книгою другого тому ювілейної серії «Вибрані наукові праці академіка В.І. Вернадського», ініційованої Національною академією наук України і присвяченої 150-річчю вченого. Другий том продовжує тематику першого тому серії – «Володимир Іванович Вернадський і Україна». У другій книзі другого тому «Володимир Іванович Вернадський. Листування з українськими вченими» вміщуються листи, в значній кількості неопубліковані до цього часу. Ці листи розкривають роль вченого в організації науки та освіти, створенні Академії наук і вищої школи в Україні, розвитку нових наукових напрямів, його участь в експедиціях, конференціях та дослідженнях, пов’язаних з Україною. Вони також висвітлюють ромадсько-політичні погляди, високі моральні якості та багатий духовний світ ученого. Частина листування репрезентує його дружні та родинні стосунки з різними кореспондентами. Публікація супроводжується широким науковим коментарем, який дозволяє зрозуміти суспільний та науковий контекст спілкування вченого та його кореспондентів, розкрити значення цих осіб у житті та діяльності В.І. ернадського, становити нові факти його біографії. Структурно том побудований за лфавітним принципом: кореспонденти розташовуються за першою літерою прізвища. Перша книга містить листи кореспондентів, прізвища яких починаються на А–Г. Друга книга складається з двох частин (частина 1 — Д–Н, частина 2 — О–Я). У другій книзі вміще ний вступ від укладачів, де передаються принципи підготовки листування до публікації, зокрема передавання тексту, відзначений внесок осіб, які долучилися до укладання томуна різних стадіях роботи.

Кл.слова:
філософія -- епістолярії


   
Тип видання: монографія   
16.

Клепко, С. Ф.
Філософія освіти в європейському контексті [Електронний ресурс] / С. Ф. Клепко ; Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського. - Полтава : ПОІППО, 2006. - 328 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

  Повний текст доступний у читальному залі "Фонду Президентів України"


Монографія розкриває основні поняття та конструктивні ідеї сучасної філософії освіти, подає досвід осмислення і вирішення головних проблем сучасної освіти й освітньої політики в демократичному суспільстві, визначає оптимальний шлях розвитку системи освіти України в європейському контексті. Книга буде корисною для широкого кола читачів у галузі освіти, викладачам педагогічних університетів, учителям.

Кл.слова:
педагогіка -- освітні технології


   
Тип видання: наукове видання   
17.

Кремень, Василь Григорович.
Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору [Електронний ресурс] / В. Г. Кремень ; Академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини. - Київ : Педагогічна думка, 2008. - 424 с.

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 1.02 Мб


Поняття людиноцентризму сповнене глибокого філософського змісту. Терміном людиноцентризм позначаються різноманітні й водночас концептуально спрямовані відтінки філософської думки, об’єктом яких є людина. Тілесність, обдарованість, духовність, освіченість, моральність, егоїзм, розумність, цілеспрямованість – усе це є фрагментами постійно змінюваної картини буття людини, які розкривають її нові аспекти, але не вичерпують нескінченого змісту.

Кл.слова:
педагогіка -- персоналізм -- праксеологія освіти -- інтелігентність


   
Тип видання: монографія   
18.


Суспільство, людина, право: досвід філософсько-правового осмислення [Електронний ресурс] : монографія / О. Г. Данильян [и др.] ; Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого. - Харків : «Право», 2018. - 350 с.

Рубрики:

  Текст у форматі PDF 2.68 Мб


Монографію присвячено дослідженню актуальних проблем розвитку інформаційного суспільства та інформаційної безпеки, визначенню особливостей буття людини як суб’єкта й об’єкта інформаційної діяльності, з’ясуванню проблем взаємозв’язку людини, суспільства і держави в умовах глобалізації. Важливе місце в роботі приділено онтологічним проблемам права в сучасних соціокультурних умовах. Особливістю монографії є те, що її автори розглядають проблеми сучасного суспільства, людини і права у філософському, філософсько-правовому та правовиховному аспектах.

Для студентів, аспірантів, викладачів юридичних закладів вищої освіти, працівників органів державного управління та місцевого самоврядування.

Кл.слова:
суспільство та держава -- глобалізація -- право

 
Статистика
за 23.06.2024
Число запитів
Число користувачів
Статистика
за поточний місяць
Число запитів
Число користувачів

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського