Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Замша А$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Замша А. В. Особливості розвитку мислення підлітків з порушеннями психофізичного розвитку [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки. - 2012. - Вип. 37. - С. 195-199. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_012_2012_37_53
| 2. |
Замша А. Особливості інтелектуального потенціалу підлітків із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 83-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_11 Подано результати експериментального дослідження динаміки інтелектуального потенціалу підлітків 12 - 15 років із порушеннями слуху. Зазначено, що у дослідженнях використовувались: для визначення загального рівня розвитку інтелекту - тестова методика "Інтелектуальний потенціал" (Л. Вассерман, Т. Чєрєднікова, О. Щєлкова, Е. Малкова); для виявлення структурних та операційних характеристик інтелекту − тест структури інтелекту Р. Амтхауре (модифікація Л. Ясюкової); для дослідження творчого мислення − короткий тест творчого мислення (Е. Торренса). Виявлено, що інтелектуальний потенціал підлітків з порушеннями слуху характеризується низьким рівнем загальної обізнаності, уповільненим формуванням понятійного, просторового та творчого мислення. Проведеними діагностичними зрізами вікових підгруп засвідчено, що без спеціально організованої роботи затримка формування інтелектуальної діяльності (як компонента інтелектуального потенціалу), констатована в молодшому підлітковому віці (12 - 15 років), зберігатиметься у випадку невирішеності корекційного впливу на детермінанти формування інтелектуального потенціалу особистості. Запропоновано рекомендації для організації ефективної розвивальної роботи як на уроках, так і поза навчальної діяльності.Представлены результаты экспериментального исследования динамики интеллектуального потенциала подростков 12 - 15 лет с нарушениями слуха. Отмечено, что в исследованиях использовались: для определения общего уровня развития интеллекта ‒ тестовая методика "Интеллектуальный потенциал" (Л. Вассерман, Т. Чередникова, О. Щелкова, Е. Малкова); для выявления структурных и операционных характеристик интеллекта ‒ тест структуры интеллекта Р. Амтхауре (модификация Л. Ясюкова); для исследования творческого мышления ‒ короткий тест творческого мышления (Э. Торренса). Выявлено, что интеллектуальный потенциал подростков с нарушениями слуха характеризуется низким уровнем общей осведомленности, замедленным формированием понятийного, пространственного и творческого мышления. Проведенными диагностическими срезами возрастных подгрупп засвидетельствовано, что без специально организованной работы задержка формирования интеллектуальной деятельности (как компонента интеллектуального потенциала), констатирована в младшем подростковом возрасте (12 - 15 лет), будет сохраняться в случае нерешенности коррекционного воздействия на детерминанты формирования интеллектуального потенциала личности. Предложены рекомендации для организации эффективной развивающей работы как на уроках, так и вне учебной деятельности.The article dedicates of intellectual potential structure development of adolescent with hearing impairment. The intellectual potential is defined as one of the personality potentials and it is a range of intellectual capacities and reserves of information analysis for solving problems of social life. Based on the results of experimental research determines that the level of intellectual potential of adolescents with normal and hearing impaired have no significant differences, however, difference between this two groups of adolescents is on the structural level of intellectual potential. Adolescents with hearing impairment demonstrates significantly lower level of conceptual and abstract thinking, conceptual categorization skills, math skills, logical memory. That is why for adolescents with hearing impairment is typical the predominance of non-verbal components than conceptual at the structure of intellectual potential. For adolescents with hearing impairment is inherent a low level of originality of intellectual ideas, they use stereotypic ways for problem solving. For hearing impairment teens, the time between 12−15 ages is a sensitive period for intensive development of nonverbal thinking.
| 3. |
Замша А. Роль мотивації в формуванні інтелектуального потенціалу підлітків із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 69-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_10 Обгрунтовано необхідність здійснення експериментального дослідження змістовного наповнення структурних компонентів інтелектуального потенціалу підлітків із порушеннями слуху. Розглянуто інтелектуальний потенціал як інтегровану структуру, в якій інтелектуальний компонент визначається змістовим, операційним і структурним показниками, а особистісний − емоційним, оцінювальним, мотиваційним та регуляційним. Наведено результати теоретико-експериментального вивчення мотиваційного показника інтелектуального потенціалу, оскільки більшість дослідників зазначають, що саме мотивація виконує одну зі структуротвірних функцій у формуванні й функціонуванні інтелектуального потенціалу особистості. Зазначено, що здебільшого мотивація формується в межах дошкільного та молодшого шкільного віку, а в підлітковому віці вона не зазнає значних змін. Виявлено, що підліткам із порушеннями слуху притаманна зовнішня обумовленість мотивації, яка забезпечується такими мотивами, як мотив суперництва, уникнення та зміни діяльності, що визначають специфіку активності, спрямованості та діяльності цих підлітків. Встановлено, що особливості мотивації, притаманні підліткам із порушеннями слуху, зумовлюють нестійкість функціонування та формування інтелектуального потенціалу як особистісного утворення.Обоснована необходимость осуществления экспериментального исследования содержательного наполнения структурных компонентов интеллектуального потенциала подростков с нарушениями слуха. Рассмотрен интеллектуальный потенциал как интегрированная структура, в которой интеллектуальный компонент определяется смысловым, операционным и структурным показателями, а личностный ‒ эмоциональным, оценочным, мотивационным и регуляционным. Приведены результаты теоретико-экспериментального изучения мотивационного показателя интеллектуального потенциала, так как большинство исследователей отмечают, что именно мотивация выполняет одну из структуротворных функций в формировании и функционировании интеллектуального потенциала личности. Указано, что в основном мотивация формируется в пределах дошкольного и младшего школьного возраста, а в подростковом возрасте она не претерпевает значительных изменений. Выявлено, что подросткам с нарушениями слуха присуща внешняя обусловленность мотивации, которая обеспечивается такими мотивами, как мотив соперничества, избегания и изменения деятельности, определяющие специфику активности, направленности и деятельности этих подростков. Установлено, что особенности мотивации, присущие подросткам с нарушениями слуха, обуславливают неустойчивость функционирования и формирования интеллектуального потенциала как личностного образования.This article describes the results of theoretical analysis and experimental research of the motivation role in forming and functioning of intellectual potential. The experimental research is based on comparative analysis of the results of deaf, hard-of-hearing and hearing teens. It opens that between deaf and hard-of hearing adolescents there is no any significant differences in motivation as a component of intellectual potential. However, it founds that between with hearing and hearing impairment adolescents there are some distinguishes. First, it reveals that adolescents with hearing impairments characterize the specifics of motivation, particularly, for them it is typical the domination of the competitive motive, the motive to avoid of failure and the motive to the activity. Second, these motives are determined by the external factors, especially, social agents. These specificities of motivation determines the instability of intellectual potential functioning and forming in adolescents with hearing impairments.
| 4. |
Замша А. В. Формування діагностичної компетенції студентів-психологів в умовах діяльності психологічної служби ВУЗу [Електронний ресурс] / А. В. Замша, М. В. Нестеренко, В. О. Оксюта // Психологічні науки: проблеми і здобутки. - 2011. - Вип. 2. - С. 69-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pnpz_2011_2_8
| 5. |
Замша А. В. До проблеми визначення ролі мови у формуванні абстрактного міслення підлітків з порушенням слуху [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Психологічні науки: проблеми і здобутки. - 2013. - Вип. 4. - С. 118-132. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pnpz_2013_4_12
| 6. |
Замша А. Рефлексія як детермінанта інтелектуального розвитку підлітків із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. Замша // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_11 Розглянуто рефлексію як механізм, що забезпечує ефективність функціональності інтелектуальної діяльності як показника інтелектуального розвитку підлітків. За результатами емпіричного дослідження встановлено специфіку розвитку і функціонування рефлексії у підлітків з порушеннями слуху. Виявлено низький рівень розвитку усвідомленої регуляції інтелектуальної діяльності у підлітків з порушеннями слуху. Встановлено недостатню сформованість таких параметрів розвитку рефлексії як регулятивна гнучкість та автономність, здатність до адекватного оцінювання результатів інтелектуальної діяльності, функція програмування. Констатовано взаємообумовленість розвитку рефлексії й таких показників інтелектуального розвитку підлітків як сформованість загальної обізнаності, понятійного й творчого мислення.Рассмотрена рефлексия как механизм, обеспечивающий эффективность функциональности интеллектуальной деятельности как показателя интеллектуального развития подростков. По результатам эмпирического исследования определена специфика развития и функционирования рефлексии у подростков с нарушениями слуха. Установлен низкий уровень развития осознанной регуляции интеллектуальной деятельности у подростков с нарушениями слуха. Выявлена недостаточная сформированность таких параметров развития рефлексии как регулятивная гибкость и автономность, способность к адекватному оценивания результатов интеллектуальной деятельности, функция программирования. Констатирована взаимообусловленность развития рефлексии и таких показателей интеллектуального развития подростков как сформированность общей осведомленности, понятийного и творческого мышления.The article characterizes the reflection as a mechanism that provides effectiveness of intellectual activity as an indicator of adolescents’ intellectual development. It describes the results of empirical research that defines the specifics of development and functioning of reflection in adolescents with hearing impairment. The results of the research reveal a low level of conscious regulation of intellectual activity in adolescents with hearing impairment. Its open a low level forming of such reflection parameters as a regulatory flexibility, regulatory self-sufficiency, ability for adequate evaluation of the results of intellectual activity and function of programming. Also, the results ascertain the significant role of social factors for reflection development. The research exposes the interdependence among reflection development and intellectual development of adolescences by such indicators as general awareness, conceptual and creative thinking formation.
| 7. |
Воробель Г. М. Проблеми й перспективи впровадження білінгвального підходу у навчання дітей із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / Г. М. Воробель, А. В. Замша // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. - 2016. - Вип. 69(3). - С. 54-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2016_69(3)__13
| 8. |
Замша А. В. Специфіка забезпечення доступності освітнього простору вищого навчального закладу для студентів із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. В. Замша, І. В. Мороз, О. Ф. Федоренко // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. - 2016. - Вип. 70(2). - С. 127-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2016_70(2)__29
| 9. |
Замша А. В. Перспективи вирішення проблем сурдопсихологічної діагностики [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. - 2016. - Вип. 4. - С. 210-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2016_4_42
| 10. |
Замша А. В. Особливості регуляційного компоненту інтелектуального потенціалу підлітків з порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. - 2014. - Т. 19, Вип. 2. - С. 129-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_psi_2014_19_2_16
| 11. |
Замша А. В. Концептуальні засади створення бімодально-білінгвального освітнього середовища для глухих і напівглухих осіб [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 30(2). - С. 118-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2020_30(2)__25
| 12. |
Замша А. В. Формування в учнів із порушеннями слуху англомовних читацьких умінь [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 17(2). - С. 91-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2019_17(2)__22
| 13. |
Замша А. Педагогічні аспекти навчання англійської мови учнів із порушеннями слуху [Електронний ресурс] / А. Замша, О. Федоренко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2016. - № 3. - С. 53-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2016_3_8
| 14. |
Замша А. Психолінгвістична технологія формування англомовної читацької діяльності у глухих учнів на засадах бімодально-білінгвального підходу [Електронний ресурс] / А. Замша, О. Федоренко // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2020. - Вип. 34(3). - С. 178-185. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2020_34(3)__30
| 15. |
Адамюк Н. Б. Компаративний аналіз змісту понять "допомога", "підтримка", "супровід" в контексті спеціальної педагогіки [Електронний ресурс] / Н. Б. Адамюк, О. О. Бабяк, А. В. Замша, О. Ф. Федоренко // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 40. - С. 96-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2021_40_22
| 16. |
Дробот О. А. Стратегії освітньої підготовки майбутніх перекладачів національних жестових мов [Електронний ресурс] / О. А. Дробот, А. В. Замша // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 42. - С. 103-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2021_42_22
| 17. |
Адамюк Н. Концептуальні засади ранньої освіти дітей з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс] / Н. Адамюк, А. Замша, О. Федоренко // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2021. - Вип. 44(1). - С. 158-165. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2021_44(1)__27
| 18. |
Замша А. В. Концепція комунікативної доступності освітнього середовища для глухих та напівглухих здобувачів освіти [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2021. - Вип. 84(1). - С. 72-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2021_84(1)__18
| 19. |
Замша А. В. Послуги психологічної допомоги: візії глухих біженців з України [Електронний ресурс] / А. В. Замша // Габітус. - 2022. - Вип. 42. - С. 162-166. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/habit_2022_42_29
| 20. |
Замша А. В. Абілітаційна підтримка як складова іншомовної освіти глухих дітей в початковій школі [Електронний ресурс] / А. В. Замша, О. Ф. Федоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2022. - Вип. 90. - С. 53-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2022_90_13
| | |
|
|