Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (11)Журнали та продовжувані видання (2)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (18)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Панасенко Е$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Панасенко Е. А. 
Дидактичний експеримент у вітчизняних науково-педагогічних дослідженнях (1945–1991 рр.) [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія : Педагогічні науки. - 2012. - Вип. 20. - С. 62-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vgnpu_2012_20_16
Попередній перегляд:   Завантажити - 264.065 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Панасенко Е. А. 
Ретроспективний огляд розвитку експериментальних досліджень у вітчизняній педагогічній науці та практиці (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Теорія та методика навчання та виховання. - 2011. - Вип. 30. - С. 110-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ttmniv_2011_30_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 319.071 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Панасенко Е. 
Типологія експериментів у вітчизняній педагогічній науці та практиці [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2011. - № 38. - С. 201-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2011_38_30
Попередній перегляд:   Завантажити - 275.225 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Панасенко Е. 
Новаторський розвиток дидактичних експериментів у вітчизняній освітній практиці 20–30-х рр. ХХ ст. [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2012. - № 42(2). - С. 275-284. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2012_42(2)__43
Попередній перегляд:   Завантажити - 239.896 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Панасенко Е. А. 
Напрями експериментів у галузі виховання у вітчизняних науково-педагогічних дослідженнях (60 – 70-ті рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. - 2012. - № 22(9). - С. 48-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2012_22(9)__9
Виявлено основні напрями експериментів у галузі виховання, відображених у дисертаціях радянської доби (60 - 70-ті рр. XX ст.). Здійснено кількісний аналіз виховних експериментів досліджуваного етапу за цими напрямами. Надано деякі типові моделі виховних експериментів домінантних напрямів, розкрито їх програми та методику проведення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 261.635 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Панасенко Е. А. 
Експеримент в історії вітчизняної педагогічної науки та практики радянської доби: до питання систематизації джерельної бази дослідження [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 525-531. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_106
З’ясовано, що проблема експерименту як методу дослідження в історії вітчизняної педагогічної науки та практики радянської доби (1943–1991) має змістовну джерельну базу. Її аналіз здійснено у таких основних групах історико-педагогічних джерел: працях зарубіжних учених, присвячених різним аспектам експерименту як наукового методу дослідження; працях філософів та логіків радянської доби з питань наукового пізнання, його методології у загальнотеоретичному плані; наукових доробках вітчизняних учених, присвячених специфіці соціального експерименту; пласті фундаментальних психологічних праць, в яких розкрито принципові можливості використання методу експерименту у психології; джерельних працях, присвячених розробці теорії та практики педагогічного експерименту у радянську добу (опублікованих нормативно-правових матеріалах; працях із загальної методології педагогіки, методології та методики педагогічних досліджень; підручниках, навчальних та навчально-методичних посібниках з педагогіки; матеріалах педагогічної преси; дисертаціях вітчизняних авторів, захищених в Україні протягом 1943 – 1991 рр.).Установлено, что проблема эксперимента как метода исследования в истории отечественной педагогической науки и практики советского периода (1943 – 1991) имеет широкую базу источников. Ее анализ осуществлен в следующих основных группах историко-педагогических источников: трудах зарубежных ученых, посвященных различным аспектам эксперимента как научного метода исследования; в трудах философов и логиков советской эпохи по вопросам научного познания, его методологии в общетеоретическом плане; научных трудах отечественных ученых, посвященных специфике социального эксперимента; пласте фундаментальных психологических работ, в которых раскрыты принципиальные возможности использования метода эксперимента в психологии; работах, посвященных разработке теории и практики педагогического эксперимента в исследуемый период (опубликованных нормативно-правовых материалах; работах по общей методологии педагогики, методологии и методике педагогических исследований; учебниках, учебных и учебно-методических пособиях по педагогике; материалах педагогической прессы; диссертациях отечественных авторов, защищенных в Украине в течение 1943 – 1991 гг.).The article states that the problem of an experiment as a research method in the history of domestic pedagogical science and practice of the Soviet period (1943–1991) has a broad base of sources. Its analysis is carried out in the following main groups of historical and pedagogical sources: 1) the works of the foreign scientists devoted to the various aspects of an experiment as a scientific method of research; 2) the items of scientific knowledge, its methodology in the general-theoretical plan, developed in the works of philosophers and logicians of the Soviet era; 3) the scientific works of domestic scientists devoted to the specifics of a social experiment; 4) a layer of the fundamental psychological works in which the basic possibilities of the use of a method of experiment in psychology are enlighted; 5) the initial works devoted to the development of the theory and practice of pedagogical experiment during the studied period (the published standard and legal materials; works in the general methodology of pedagogics, methodology and technique of pedagogical researches; textbooks, educational and methodical books in pedagogics; materials of the pedagogical press; the dissertations of domestic authors defended in Ukraine during 1943–1991).
Попередній перегляд:   Завантажити - 303.074 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Панасенко Е. А. 
Експеримент у системі методів наукового дослідження в історико-педагогічній думці радянської доби [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Витоки педагогічної майстерності. Сер. : Педагогічні науки. - 2011. - Вип. 8(2). - С. 209-215. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2011_8(2)__44
Попередній перегляд:   Завантажити - 387.604 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Панасенко Е. 
Зміст і структура експерименту як методу наукового дослідження у теорії та практиці вітчизняної педагогіки (1945–1991 рр.) [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2011. - № 11. - С. 28-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_11_10
Актуалізовано вивчення теоретико-методологічних засад, ролі та місця педагогічного експерименту в системі наукових методів досліджень та визначення його функцій. На основі грунтовного аналізу науково-педагогічних джерел стосовно експериментального методу у вітчизняній педагогічній науці та практиці радянської доби (1945 - 1991 pp.) розроблено структурно-логічну модель експерименту. Визначено принципи, якими необхідно керуватися під час підготовки та проведення педагогічного експерименту. Виокремлено основні фази в структурі педагогічного експерименту, що відображають його організацію, проведення та завдання: пошукова, концептуальна, прогностична (планування), організаційна, технологічна, узагальнення та впровадження результатів, рефлексії, контролю та оцінювання. Детально розглянуто та охарактеризовано зміст кожної з фаз.Актуализировано исследование теоретико-методологических основ, роли и места педагогического эксперимента в системе научных методов исследований. На основе обстоятельного анализа научно-педагогических источников по экспериментальному методу в отечественной педагогической науке и практике советской эпохи (1945 - 1991 гг.) разработана структурно-логическая модель эксперимента. Определены принципы, которыми необходимо руководствоваться при подготовке и проведении педагогического эксперимента. Выделены основные фазы в структуре педагогического эксперимента, отражающие его организацию, проведение и задачи: поисковая, концептуальная, прогностическая (планирование), организационная, технологическая, обобщение и внедрение результатов, рефлексии, контроля и оценки. Детально рассмотрено и охарактеризовано содержание каждой из фаз.In the article on the base of the theoretical analysis of experimental method in the national pedagogical science and practice (1945-1991) a structural and logical model of the experiment was created. The author identified the main phases of preparingand conducting of the pedagogical experiment and revealed their contents.
Попередній перегляд:   Завантажити - 218.225 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Панасенко Е. 
"Душа моя – весняна пісня, де словами – квіти…" [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2012. - № 1-2. - С. 79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_1-2_19
Попередній перегляд:   Завантажити - 92.25 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Панасенко Е. 
Відображення виховних експериментів у вітчизняних науково-педагогічних дослідженнях (1943–50-ті роки ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 68-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_19
Розглянуто програми, методики проведення та основні результати виховних експериментів, відображених у дисертаціях вітчизняних авторів 1943 - 1950-х рр. На основі контент-аналізу визначено провідні тенденції розвитку експериментів у галузі виховання упродовж досліджуваного історичного періоду. Зроблено висновок про те, що впродовж цього періоду здійснювався пошук моделей, методик і програм проведення педагогічних експериментів з метою перевірки ефективності прийомів, форм і методів виховання підростаючого покоління. Констатовано, що вітчизняні експериментатори працювали на рівні власної педагогічної інтуїції, однак намагалися втілити у програми експериментів усе найкраще, позитивне з власного багаторічного досвіду педагогічної праці.Рассмотрены программы и методики проведения и основные результаты воспитательных экспериментов, представленных в диссертациях отечественных авторов 1943 - 1950-х гг. На основе контент-анализа определены ведущие тенденции развития экспериментов в области воспитания в течение исследуемого исторического периода. Сделан вывод о том, что на протяжении этого периода осуществлялся поиск моделей, методик и программ проведения педагогических экспериментов с целью проверки эффективности приемов, форм и методов воспитания подрастающего поколения. Констатировано, что отечественные экспериментаторы работали на уровне собственной педагогической интуиции, однако пытались воплотить в программы экспериментов все лучшее, позитивное из собственного многолетнего опыта педагогического труда.Consider the program and methodology of educational and main results of experiments presented in the thesis of Soviet authors 1943-50-ies of XX century. Based on content analysis, the major trends in the development of experiments in the field of education during the survey period in history. It is concluded that during the period studied was carried out search for models, methods and programs for teaching experiments to test the effectiveness of techniques, forms and methods of education of the younger generation. It was stated that Soviet researchers were working at their own pedagogical intuition, but tried to realize the program of experiments all the best positive of their extensive experience of pedagogical work.
Попередній перегляд:   Завантажити - 178.572 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Панасенко Е. 
Принципи організації та проведення педагогічного експеременту (1945 – 1991 рр.) [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Витоки педагогічної майстерності. Серія : Педагогічні науки. - 2012. - Вип. 9. - С. 181-187. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2012_9_37
Попередній перегляд:   Завантажити - 192.563 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Панасенко Е. 
Генеза феномену педагогічної культури: ретроспективний аналіз [Електронний ресурс] / Е. Панасенко, О. Цапенко // Молодь і ринок. - 2015. - № 3. - С. 51-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_3_11
Попередній перегляд:   Завантажити - 227.051 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Панасенко Е. А. 
Підготовка майбутнього вчителя до дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх школах [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. - 2015. - Вип. 2. - С. 35-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prptma_2015_2_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 371.283 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Мамічева О. 
До проблеми поведінки дошкільників з порушеннями психофізичного розвитку [Електронний ресурс] / О. Мамічева, Е. Панасенко, Х. Бурцева // Молодь і ринок. - 2015. - № 4. - С. 7-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2015_4_3
Розкрито зміст поняття “діти з порушеннями психофізичного розвитку”. Досліджено медико-психологічні аспекти цієї проблематики. Охарактеризовано види порушень розвитку дітей с психофізичними вадами, висвітлено проблеми розвитку для всіх категорій таких дітей. Виокремлено медикобіологічний чинник як деструктивний фактор розвитку поведінки дошкільника. Визначено прояви поведінки дітей дошкільного віку з порушеннями психофізичного розвитку. Раскрыто содержание понятия "дети с нарушениями психофизического развития". Охарактеризованы виды нарушений развития детей с психофизическими недостатками, представлены медико-психологические аспекты проблемы развития для всех категорий таких детей. Выделены медикобиологические факторы как деструктивный фактор развития поведения дошкильника. Определены проявления поведения детей дошкольного возраста с нарушениями психофизического развития.The content of the concept of "children with psychophysical development" characterized infringements of children with mental and physical disabilities, presented problems for all categories of children with mental and physical development. Thesis there is determined medykobiolohichnyy factor as destructive factor in the development of behavior of children.
Попередній перегляд:   Завантажити - 334.906 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Панасенко Е. 
Педагогічний експеримент: становлення та розвиток у повоєнну добу [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. - 2016. - Вип. 3. - С. 5-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prptma_2016_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 420.643 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Панасенко Е. А. 
Концепція історико-педагогічного дослідження: методологічний аналіз [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 25. - С. 11-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2016_25_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 250.568 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Панасенко Е. 
Генеза експериментів у галузі виховання у науково-педагогічних дослідженнях українських авторів: ретроспективний аналіз [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Людинознавчі студії. Серія : Педагогіка. - 2015. - Вип. 31. - С. 231–241. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Lstud_2015_31_25
Попередній перегляд:   Завантажити - 318.2 Kb    Зміст випуску     Цитування
18.

Панасенко Е. А. 
Духовні потреби молодшого школяра як надбання особистості [Електронний ресурс] / Е. А. Панасенко, Г. Г. Цвєткова // Педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 26. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2015_26_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 661.491 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Панасенко Е. 
Розвиток змісту експериментів у галузі дидактики та методик викладання шкільних дисциплін у науково-педагогічних дослідженнях в УРСР (60 – 70-ті рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2014. - № 1-2. - С. 61-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_1-2_14
Досліджено проблему розвитку змісту дидактичних та методичних експериментів, репрезентованих українськими авторами в науково-педагогічних дослідженнях радянської доби. З’ясовано, що найбільш актуальними у 1960 – 1970-ті рр. були експерименти, присвячені питанням ефективності уроку; формування пізнавальної активності, пізнавальних інтересів, потреб в учнів; розвитку в школярів самостійності у навчанні; проблемному навчанню; програмованому підходу в навчанні; розробленню та перевірці змісту, принципів, методів і засобів навчання; використанню технічних засобів тощо. Виявлено, що цей період став етапом прогресивного розвитку педагогічного експерименту як наукового методу дослідження проблем навчання школярів.Исследована проблема развития содержания дидактических и методических экспериментов, представленных украинскими авторами в научно-педагогических исследованиях советской эпохи. Выяснено, что наиболее актуальными в 1960 – 1970-е гг. были эксперименты, посвященные вопросам эффективности урока; формированию познавательной активности, познавательных интересов, потребностей у учащихся; развитию у школьников самостоятельности в обучении; проблемному обучению; программируемому подходу в обучении; разработке и проверке содержания, принципов, методов и средств обучения; использованию технических средств и т.п. Выявлено, что этот период стал этапом прогрессивного развития педагогического эксперимента как научного метода исследования проблем обучения школьников.The problem of the development of the content of teaching and methodical experiments presented Ukrainian authors in scientific-pedagogical studies of the Soviet era. It was found that the most relevant in the 60 – 70 years of the twentieth century were experiments on the effectiveness of the lesson; formation of cognitive activity, cognitive interests and needs of students; development of students’ autonomy in learning; problem-based learning; programmed approach to learning; development and testing of content, principles, methods and teaching aids; the use of technical equipment, etc. It’s revealed that this period was the development stage progressive pedagogical experiment as a scientific method of research student learning problems.
Попередній перегляд:   Завантажити - 182.76 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Панасенко Е. 
Професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів: експериментальне дослідження мотивів і цінностей [Електронний ресурс] / Е. Панасенко, Г. Цвєткова // Рідна школа. - 2014. - № 3. - С. 29-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_3_8
Розглянуто наукову доцільність і результативність експерименту як методу наукового дослідження явищ. Виявлено особливості психолого-педагогічного експерименту: багаторівневість, комплексність і широта діапазону вимірювань. Проаналізовано фази проведення експерименту та методи, які застосовувалися до кожного його етапу. Зосереджено увагу на вимозі репрезентативності вибіркового методу добору респондентів. Охарактеризовано репрезентативність як вимогу до проведення експериментів та як властивість вибіркової сукупності досліджуваного матеріалу. Розкрито структуру особистісного компонента професійного самовдосконалення викладача та склад його мотиваційно-ціннісного аспекту. Проведено порівняння рівня сформованості мотивів самовдосконалення викладачів і визначено найбільш пріоритетні – прагматичні та мотиви престижу, і найменш пріоритетні – соціальні, особистісного розвитку та власне педагогічні. Наголошено на індивідуальному характері професійного самовдосконалення викладачів і його зв’язок із системою професійного вибору. Подано таблиці результатів проведення експериментального дослідження мотивів і цінностей самовдосконалення викладачів.Рассмотрена научная целесообразность и результативность эксперимента как метода научного исследования явлений. Выявлены особенности психолого-педагогического эксперимента: многоуровневость, комплексность и широта диапазона измерений. Проанализированы фазы проведения эксперимента и методы, которые применялись к каждому его этапу. Сосредоточено внимание на требовании репрезентативности выборочного метода отбора респондентов. Охарактеризована репрезентативность как требование к проведению экспериментов и как свойство выборочной совокупности изучаемого материала. Раскрыта структура личностного компонента профессионального самосовершенствования преподавателя и состав его мотивационно-ценностного аспекта. Проведено сравнение уровня сформированности мотивов самосовершенствования преподавателей и определены наиболее приоритетные - прагматичные и мотивы престижа, и наименее приоритетные - социальные, личностного развития и собственно педагогические. Отмечен индивидуальный характер профессионального самосовершенствования преподавателей и его связь с системой профессионального выбора. Представлены таблицы результатов проведения экспериментального исследования мотивов и ценностей самосовершенствования преподавателей.Considered is the scientific feasibility and effectiveness of the experiment as a method of research phenomena. Detected are the features of psycho-pedagogical experiment: multilevel, complexity and breadth of range measurements. Analyzed are the phases of the experiment and the methods that were applied to each stage. Emphasized is the requirement of representativeness of sampling the selection of respondents. Disclosed is the representativeness as a requirement to conduct the experiments and as a property of the sample of the material. Characterized is the structure of components of personal and professional self-improvement lecturer composition of its motivational value aspect. Conducted is the comparison of the level of formation of self-motivation and teachers identified their top priority - and pragmatic reasons of prestige, and the least priority - social, personal development and their own teaching. Emphasized are the individual nature of professional self-improvement of teachers and its connection with the system of vocational choice. Posted is the table of results of experimental investigation of motives and values of self-teachers.
Попередній перегляд:   Завантажити - 190.131 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського