РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Історія музики в минулому і сучасності
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70445<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

Історія музики в минулому і сучасності. – К., 2000


Розглянуто творчі контакти М.Лисенка 1870-х рр. у контексті розвитку міфологічної науки, освітні питання у музично-критичній спадщині П.О.Козицького, проблеми втілення принципу токатності в сучасних українських фортепіанних концертах. Висвітлено особливості взаємодії розмовних та музичних жанрів французького театру та їх відбиття у "великій опері" Дж.Мейербера - Е.Скріба. Проаналізовано оперу "Кармен" Ж.Бізе крізь призму інтонаційного конфлікту, художньо-естетичні принципи пізньої творчості М.Равеля, музичні образи в поетиці М.Семенка.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади. – К., 2003


Проаналізовано творчість народного артиста України, лауреата Державної премії України ім. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Висвітлено різні жанри та сфери творчості, акцентовано увагу на балетних та найбільш значних оперних творах, розглянуто твори останніх років. Наведено спогади про видатного митця відомих музикантів-виконавців та музичних критиків.


Проанализировано творчество народного артиста Украины, лауреата Государственной премии Украины им. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Освещены различные жанры и сферы творчества, акцентировано внимание на балетных и наиболее значительных оперных произведениях, рассмотрены произведения последних лет. Приведены воспоминания об известном деятеле музыкантов-исполнителей и музыкантов-критиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконавське музикознавство

Головний редактор:

Гнатюк Л. А.

Виконавське музикознавство. – К., 2008


Висвітлено стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації, історію музично-виконавського мистецтва в контексті культурологічних проблем сучасної практики. Розглянуто питання сучасного академічного виконавства в культурологічних вимірах постмодернізму. Проаналізовано динаміку становлення альтового репертуару в контексті взаємодії композиторської та виконавської шкіл Києва. Вивчено проблеми теорії музичного виконавського мистецтва, формування естрадних навичок виконавців на духових інструментах. Визначено нові тенденції теорії й методики виконавського мистецтва, шляхи становлення та розвитку професійної майстерності музикантів-духовиків.


Освещены стилевые парадигмы композиторского творчества и музыкально-исполнительской интерпретации, история музыкально-исполнительского искусства в контексте культурологических проблем современной практики. Рассмотрены вопросы современного академического исполнительства в культурологических измерениях постмодернизма. Проанализирована динамика становления альтового репертуара в контексте взаимодействия композиторской и исполнительской школ Киева. Изучены проблемы теории музыкального исполнительского искусства, формирования эстрадных навыков исполнителей на духовых инструментах. Определены новые тенденции теории и методики исполнительского искусства, пути становления и развития профессионального мастерства музыкантов-духовиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Естетика і практика мистецької освіти

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Естетика і практика мистецької освіти. – Л.: Вид-во "Сполом", 2008


Висвітлено проблеми духовно-естетичного виховання дітей-сиріт у контексті реформування системи освіти в Україні, естетики та практики музично-інструментальної освіти на межі ХХ - ХХІ ст. Проаналізовано особливості музичного виховання дітей за типами темпераменту, формування педагогічних навичок у студентів-вокалістів, образно-творче мислення у професійній діяльності вчителів музики. Розкрито теоретичні аспекти музичної комунікації у сфері хорового виконавства, педагогічний аспект діяльності режисерів.


Освещены проблемы духовно-эстетического воспитания детей-сирот в контексте реформирования системы образования в Украине, эстетики и практики музыкально-инструментального образования конца ХХ - начала ХХІ ст. Проанализированы особенности музыкального воспитания детей по типах темперамента, формирования педагогических навыков у студентов-вокалистов, образно-творческое мышление в профессиональной деятельности учителей музыки. Раскрыты теоретические аспекты музыкальной коммуникации в сфере хорового исполнительства, педагогический аспект деятельности режиссеров.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зі спадщини майстрів

Головний редактор:

Ващук О. М.

Зі спадщини майстрів. – К., 2003


Изложены основы методики репетиционной работы по хоровому интонированию. Рассмотрены вопросы о формировании рациональных методов запоминания для пианистов, создании и исполнении концертной сюиты для скрипки и оркестра. Проанализировано значение позднего творчества Бетховена в формировании музыканта. Значительное внимание уделено творчеству Р.Штрауса, И.С.Баха, П.И.Чайковского, Н.А.Римского-Корсакова.



НАДХОДЖЕННЯ:
Культурологічні проблеми української музики (наукові дискурси пам'яті академіка І.Ф.Ляшенка)

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Культурологічні проблеми української музики (наукові дискурси пам'яті академіка І.Ф.Ляшенка). – К., 2002


Проаналізовано формування і розвиток естетико-теоретичного напрямку проблемних досліджень в українському музикознавстві другої половини ХХ ст., розкрито його методологічні засади. Висвітлено проблеми сучасної музичної соціології в українському та європейському контексті. Розглянуто українську музичну естетику першої третини ХХ ст. Описано перспективи розвитку електронної бібліотеки "Музична україніка". Визначено інформаційну культуру як фактор розвитку сучасного суспільства. Викладено історичні та теоретичні аспекти музичного процесу, зокрема, драматургійні аспекти в аранжуваннях обрядового фольклору, історичні аспекти походження духового інструментарію у контексті музичної україністики.


Проанализировано формирование и развитие эстетико-теоретического направления проблемных исследований в украинском музыковедении второй половины ХХ в., раскрыты его методологические основы. Освещены проблемы современной музыкальной социологии в украинском и европейском контексте. Рассмотрена украинская музыкальная эстетика первой трети ХХ в. Описаны перспективы развития электронной библиотеки "Музыкальная украиника". Определена информационная культура как фактор развития современного общества. Изложены исторические и теоретические аспекты музыкального процесса, в частности, драматургические аспекты в аранжировках обрядового фольклора, исторические аспекты происхождения духового инструментария в контексте музыкальной украинистики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Леся Дичко: грані творчості

Головний редактор:

Торба О. В.

Леся Дичко: грані творчості. – К., 2002


Проаналізовано творчу діяльність видатної української композиторки сучасності Л.В.Дичко. Розглянуто питання розробки теоретичних аспектів її творчості, музикознавчої та виконавської інтерпретації конкретних музичних творів. Описано деякі риси індивідуального стилю хорової творчості Л.В.Дичко, поетику музичної ритміки у її творах. Розкрито феномен художньо-творчої індивідуальності композиторки.


Проанализирована творческая деятельность известного украинского композитора современности Л.В.Дычко. Рассмотрены вопросы разработки теоретических аспектов ее творчества, музыковедческой и исполнительской интерпретации конкретных музыкальных произведений. Описаны некоторые черты индивидуального стиля хорового творчества Л.В.Дычко, поэтика музыкальной ритмики в ее произведениях. Раскрыт феномен художественно-творческой индивидуальности композитора.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мирослав Скорик

Головний редактор:

Торба О. В.

Мирослав Скорик: Зб. наук. пр. – К., 2000


Збірник присвячено видатному композитору другої половини ХХ ст. М.Скорику. Детально проаналізовано естетичні, теоретичні та загальнокультурні погляди митця. Окремі розділи присвячено пісенній та оперетовій спадщині композитора, а також ролі джазу в його творчому доробку.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музикознавство: з ХХ у ХХІ століття

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музикознавство: з ХХ у ХХІ століття. – К., 2000


Розглянуто широке коло культурологічних, музично-історичних, теоретичних, естетичних та наукознавчих питань. Висвітлено парадигматичні аспекти розвитку понятійного апарату музикознавства, феноменологію музичного мислення, напрями розвитку українського церковного співу в XVI - XVII ст. Проаналізовано співвідношення системно-структурного та польового підходів до аналізу музичних явищ, проблему системного вивчення музичного виконавства, поняття експресії у зарубіжному музикознавстві.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичне виконавство. – К., 2002


Висвітлено актуальні питання історії та сучасності виконавського мистецтва України, композиторської творчості та виконавської інтерпретації, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення духового оркестру в країні. Розглянуто неофольклоризм як стимул до театралізації у музичному виконавстві. Розкрито методологію змісту професійної підготовки музикантів-виконавців. Описано еволюцію розвитку елементів баянної техніки. Наведено словник музичної педагогіки.


Освещены актуальные вопросы истории и современности исполнительского искусства Украины, композиторского творчества и исполнительской интерпретации, музыкальной педагогики. Проанализировано становление духового оркестра в стране. Рассмотрен неофольклоризм как стимул к театрализации в музыкальном исполнительстве. Раскрыта методология содержания профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей. Описана эволюция развития элементов баянной техники. Приведен словарь музыкальной педагогики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичне виконавство. – К., 2004


Розглянуто актуальні питання композиторської творчості та виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства та педагогіки. Висвітлено основні теоретично-технологічні аспекти формування виконавської майстерності саксофоніста, психологічні аспекти художньої майстерності виконавця-інструменталіста, еволюції бандурного виконавства. Наведено порівняльний аналіз інтерпретації барокової музики, розвитку ансамблевого баянно-акордеонного виконавства в Україні, формування та розвитку Київської оперно-симфонічної диригентської школи 1920 - 1990 рр. як цілісної системи "виховання - навчання" виконавців.


Рассмотрены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства и педагогики. Освещены основные теоретико-технологические аспекты формирования исполнительского мастерства саксофониста, психологические аспекты художественного мастерства исполнителя-инструменталиста, эволюции бандурного исполнительства. Приведены сравнительный анализ интерпретации барокковой музыки, развития ансамблевого баянно-аккордеонного исполнительства в Украине, формирования и развития Киевской оперно-симфонической диригентской школы 1920 - 1990 гг. как целостной системы "воспитания - обучения" исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Музичне виконавство. – К., 2003


Висвітлено актуальні питання композиторської творчості і виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення київської бандурної школи, роль особистості у становленні української скрипкової школи. Описано семантику артикуляційних прийомів у східноєвропейському хазануті, інтерпретаційні моделі віолончельних соло-сюїт ХХ ст., виконавську динаміку у творчості сучасних композиторів. Розкрито передумови виникнення західноєвропейських національних вокальних шкіл, дидактичні аспекти професійної підготовки музикантів-виконавців.


Освещены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства, музыкальной педагогики. Проанализированы становление киевской бандурной школы, роль личности в становлении украинской скрипичной школы. Описаны семантика артикуляционных приемов в восточноевропейском хазануте, интерпретационные модели виолончельных соло-сюит ХХ в., исполнительская динамика в творчестве современных композиторов. Раскрыты предпосылки возникновения западноевропейских национальных вокальных школ, дидактические аспекты профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний стиль: теорія, історія, сучасність

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Музичний стиль: теорія, історія, сучасність: Зб. ст. – К., 2004


Проанализированы интонационные и структурообразующие компоненты интердискурса в контексте современной теории стиля. Освещены аспекты "внестилевого" взаимодействия музыкальных текстов в современном композиторском творчестве. Изучены жанрово-стилевые особенности украинского фортепианного концерта 1980 - 1990 гг. Рассмотрены текстологические проблемы постановки оперы М.И.Глинки "Жизнь за царя", особенности зрелого оперного стиля М.П.Мусоргского и вопросы религиозно-этической доминанты в "Хованщине", проблема феномена творчества И.Брамса. Определены неоромантические тенденции в концерте для гобоя, фагота и камерного оркестра С.Турнеева в конце 1990 г.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір як творчий процес

Головний редактор:

Рожок В. І.

Музичний твір як творчий процес. – К., 2002


Розглянуто актуальні питання сучасної музичної практики та теорії - проблему творчого становлення музичного твору. Висвітлено проблему впливу на реципієнта музичного твору. Проаналізовано епістолярну спадщину в аспекті вивчення музичного твору. Описано особливості створення музичного твору за допомогою сучасних комп'ютерних технологій. Розкрито творчі аспекти формування художнього образу в діяльності оперного диригента.


Рассмотрены актуальные вопросы современной музыкальной практики и теории - проблема творческого становления музыкального произведения. Освещена проблема влияния на реципиента музыкального произведения. Проанализировано эпистолярное наследие в аспекте изучения музыкального произведения. Описаны особенности создания музыкального произведения с помощью современных компьютерных технологий. Раскрыты творческие аспекты формирования художественного образа в деятельности оперного дирижера.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір: проблеми розуміння

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичний твір: проблеми розуміння. – К., 2002


Викладено теоретичні аспекти розуміння музичного твору. Розглянуто проблему комп'ютерного моделювання процесу композиторської творчості. Описано взаємодію стабільного і мобільного в аспекті стилю музичного твору. Висвітлено українську музичну теорію першої третини ХХ ст. Проаналізовано програмність як творчий музичний процес в українській симфонії.


Изложены теоретические аспекты понимания музыкального произведения. Рассмотрена проблема компьютерного моделирования процесса композиторского творчества. Описано взаимодействие стабильного и мобильного в аспекте стиля музыкального произведения. Освещена украинская музыкальная теория первой трети ХХ ст. Проанализирована программность как творческий музыкальный процесс в украинской симфонии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконавське музикознавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Виконавське музикознавство. – К. – 2009


Проаналізовано основні напрямки досліджень і перспективи розвитку виконавського музикознавства. Розглянуто проблему самоідентифікації академічного народно-інструментального виконавства, питання сучасного академічного гітарного виконавства. Визначено стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації. Висвітлено історію музично-виконавського мистецтва в контексті культурологічних проблем сучасної практики, аспекти розвитку інструменталізму західноєвропейської храмової церковної музики, історичні передумови, основні тенденції й етапи розвитку жанру віолончельного дуету, історичний розвиток домри та кобзи від стародавніх часів до сучасного періоду в світовій музичній культурі. Проаналізовано творчість українських композиторів генерації 1960-х рр. та проблеми ансамблевого виконавства, нові тенденції розвитку музичної режисури.


Проанализированы основные направления исследований и перспективы развития исполнительского музыковедения. Рассмотрены проблема самоидентификации академического народно-инструментального исполнительства, вопросы современного академического гитарного исполнительства. Определены стилевые парадигмы композиторского творчества и музыкально-исполнительской интерпретации. Освещены история музыкально-исполнительского искусства в контексте культурологических проблем современной практики, аспекты развития инструментализма западноевропейской храмовой церковной музыки, исторические предпосылки, основные тенденции и этапы развития жанра виолончельного дуэта, историческое развитие домры и кобзы от древних времен до современного периода в мировой музыкальной культуре. Проанализированы творчество украинских композиторов генерации 1960-х гг. и проблемы ансамблевого исполнительства, новые тенденции развития музыкальной режиссуры.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музика в інформаційному суспільстві

Головний редактор:

Рожок В. І.

Музика в інформаційному суспільстві. – К. – 2008


Висвітлено проблеми перекладу спеціальної термінології у нотних редакторах, взаємодії музики різних типів, зокрема В. Сильвестрова та напрямку Ембієнт як розважального типу. Проаналізовано вплив наукової фантастики на формування музичного наукового світогляду, перспективи використання персонального комп'ютера в композиторській практиці. Розглянуто питання інтеграції ідей академічної та масової електронної музики, застосування графів як візуального образу фреймів у дистанційному навчанні основ гармонії. Описано особливості штучного інтелекту в алгоритмічній музичній композиції. Визначено риси пізньої лірики російськомовного походження в українському пісенному фольклорі.


Освещены проблемы перевода специальной терминологии в нотных редакторах, взаимодействия музыки разных типов, в частности В. Сильвестровича и направления Эмбиент как развлекательного типа. Проанализированы влияние научной фантастики на формирование музыкального научного мировоззрения, перспективы использования персонального компьютера в композиторской практике. Рассмотрены вопросы интеграции идей академической и массовой электронной музыки, применения графов как визуального образа фреймов в дистанционном обучении основам гармонии. Описаны особенности искусственного интеллекта в алгоритмической музыкальной композиции. Определены черты поздней лирики русскоязычного происхождения в украинском песенном фольклоре.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво)

Головний редактор:

Семенова Н. М.

Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво). – К. – 2009


Розглянуто питання становлення вокальної школи Київської консерваторії в аспекті музичної комунікації. Проаналізовано традиційні методи формування звукотворчих компонентів виконавського апарату трубача. Висвітлено синтез вокального та інструментального виконавства в епоху раннього бароко, шляхи розвитку, стилістика та жанри українського тромбонового репертуару в 1920 - 1930 рр. Описано жанрові особливості української камерно-інструментальної музики, зокрема саксофону наприкінці ХХ - початку ХХІ ст., формування виконавської системи співака в сучасній українській камерно-вокальній музиці.


Рассмотрены вопросы становления вокальной школы Киевской консерватории в аспекте музыкальной коммуникации. Проанализированы традиционные методы формирования звукотворческих компонентов исполнительского аппарата трубача. Освещены синтез вокального и инструментального исполнительства в эпоху раннего барокко, пути развития, стилистика и жанры украинского тромбонового репертуара в 1920 - 1930 гг. Описаны жанровые особенности украинской камерно-инструментальной музыки, в частности саксофона в конце ХХ - начала ХХІ ст., формирования исполнительской системы певца в современной украинской камерно-вокальной музыке.



НАДХОДЖЕННЯ:
Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті

Головний редактор:

Рожок В. І.

Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті. – К., 2001


Проаналізовано творчу спадщину визначного українського композитора духовної музики А.Л.Веделя (1767 - 1808 рр.). Значну увагу приділено хоровим творам митця, до основи яких покладено канонічні тексти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність. – К., 2001


Висвітлено проблеми розвитку монодійного мистецтва, його сенсу, змісту, музичної організації, жанрової належності та конфесійних витоків. Проаналізовано історію давньоруського та візантійського мистецтва, а також зв'язок різних національних форм одноголосся з церковним багатоголосим співом. Всебічно досліджено вплив сакральної монодії на українську барокову паралітургічну творчість.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Тимошенко О. С.
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського