РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70445<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.. – К., 2000


Розглянуто фаустіанську модель та архетипи безсвідомого в опері XIX ст., "Сміховий світ" російської опери, а також нездійснені оперні задуми П.І.Чайковського. Окремий розділ присвячено українським враженням Глінки та їх впливу на формування задуму опери "Руслан і Людмила". Наведено характеристику вокальної сфери у радянській камерній опері 60 - 70 рр. ХХ ст. Детально проаналізовано оперну поетику К.Пендеровського, а також становлення молдавської оперної школи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Історія музики в минулому і сучасності

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Історія музики в минулому і сучасності. – К., 2000


Розглянуто творчі контакти М.Лисенка 1870-х рр. у контексті розвитку міфологічної науки, освітні питання у музично-критичній спадщині П.О.Козицького, проблеми втілення принципу токатності в сучасних українських фортепіанних концертах. Висвітлено особливості взаємодії розмовних та музичних жанрів французького театру та їх відбиття у "великій опері" Дж.Мейербера - Е.Скріба. Проаналізовано оперу "Кармен" Ж.Бізе крізь призму інтонаційного конфлікту, художньо-естетичні принципи пізньої творчості М.Равеля, музичні образи в поетиці М.Семенка.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музикознавство: з ХХ у ХХІ століття

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музикознавство: з ХХ у ХХІ століття. – К., 2000


Розглянуто широке коло культурологічних, музично-історичних, теоретичних, естетичних та наукознавчих питань. Висвітлено парадигматичні аспекти розвитку понятійного апарату музикознавства, феноменологію музичного мислення, напрями розвитку українського церковного співу в XVI - XVII ст. Проаналізовано співвідношення системно-структурного та польового підходів до аналізу музичних явищ, проблему системного вивчення музичного виконавства, поняття експресії у зарубіжному музикознавстві.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мирослав Скорик

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Мирослав Скорик: Зб. наук. пр. – К., 2000


Збірник присвячено видатному композитору другої половини ХХ ст. М.Скорику. Детально проаналізовано естетичні, теоретичні та загальнокультурні погляди митця. Окремі розділи присвячено пісенній та оперетовій спадщині композитора, а також ролі джазу в його творчому доробку.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська тема у світовій культурі

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Українська тема у світовій культурі. – К., 2001


Проаналізовано філософсько-культурологічні аспекти українсько-зарубіжних зв'язків. Визначено місце української тематики у європейській культурі XVII - ХХ ст. Висвітлено музично-просвітницьку діяльність українського диригента та композитора А.Гнатишина в Австрії. Досліджено особливості української музики 1990-х рр. у далекому зарубіжжі у репрезентативному аспекті. Вивчено питання історії українського віолончельного концерту в контексті світової музичної культури.



НАДХОДЖЕННЯ:
Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті. – К., 2001


Проаналізовано творчу спадщину визначного українського композитора духовної музики А.Л.Веделя (1767 - 1808 рр.). Значну увагу приділено хоровим творам митця, до основи яких покладено канонічні тексти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність. – К., 2001


Висвітлено проблеми розвитку монодійного мистецтва, його сенсу, змісту, музичної організації, жанрової належності та конфесійних витоків. Проаналізовано історію давньоруського та візантійського мистецтва, а також зв'язок різних національних форм одноголосся з церковним багатоголосим співом. Всебічно досліджено вплив сакральної монодії на українську барокову паралітургічну творчість.



НАДХОДЖЕННЯ:
Леся Дичко: грані творчості

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Леся Дичко: грані творчості. – К., 2002


Проаналізовано творчу діяльність видатної української композиторки сучасності Л.В.Дичко. Розглянуто питання розробки теоретичних аспектів її творчості, музикознавчої та виконавської інтерпретації конкретних музичних творів. Описано деякі риси індивідуального стилю хорової творчості Л.В.Дичко, поетику музичної ритміки у її творах. Розкрито феномен художньо-творчої індивідуальності композиторки.


Проанализирована творческая деятельность известного украинского композитора современности Л.В.Дычко. Рассмотрены вопросы разработки теоретических аспектов ее творчества, музыковедческой и исполнительской интерпретации конкретных музыкальных произведений. Описаны некоторые черты индивидуального стиля хорового творчества Л.В.Дычко, поэтика музыкальной ритмики в ее произведениях. Раскрыт феномен художественно-творческой индивидуальности композитора.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Торба О. В.

Музичне виконавство. – К., 2002


Висвітлено актуальні питання історії та сучасності виконавського мистецтва України, композиторської творчості та виконавської інтерпретації, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення духового оркестру в країні. Розглянуто неофольклоризм як стимул до театралізації у музичному виконавстві. Розкрито методологію змісту професійної підготовки музикантів-виконавців. Описано еволюцію розвитку елементів баянної техніки. Наведено словник музичної педагогіки.


Освещены актуальные вопросы истории и современности исполнительского искусства Украины, композиторского творчества и исполнительской интерпретации, музыкальной педагогики. Проанализировано становление духового оркестра в стране. Рассмотрен неофольклоризм как стимул к театрализации в музыкальном исполнительстве. Раскрыта методология содержания профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей. Описана эволюция развития элементов баянной техники. Приведен словарь музыкальной педагогики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір: проблеми розуміння

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичний твір: проблеми розуміння. – К., 2002


Викладено теоретичні аспекти розуміння музичного твору. Розглянуто проблему комп'ютерного моделювання процесу композиторської творчості. Описано взаємодію стабільного і мобільного в аспекті стилю музичного твору. Висвітлено українську музичну теорію першої третини ХХ ст. Проаналізовано програмність як творчий музичний процес в українській симфонії.


Изложены теоретические аспекты понимания музыкального произведения. Рассмотрена проблема компьютерного моделирования процесса композиторского творчества. Описано взаимодействие стабильного и мобильного в аспекте стиля музыкального произведения. Освещена украинская музыкальная теория первой трети ХХ ст. Проанализирована программность как творческий музыкальный процесс в украинской симфонии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір як творчий процес

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичний твір як творчий процес. – К., 2002


Розглянуто актуальні питання сучасної музичної практики та теорії - проблему творчого становлення музичного твору. Висвітлено проблему впливу на реципієнта музичного твору. Проаналізовано епістолярну спадщину в аспекті вивчення музичного твору. Описано особливості створення музичного твору за допомогою сучасних комп'ютерних технологій. Розкрито творчі аспекти формування художнього образу в діяльності оперного диригента.


Рассмотрены актуальные вопросы современной музыкальной практики и теории - проблема творческого становления музыкального произведения. Освещена проблема влияния на реципиента музыкального произведения. Проанализировано эпистолярное наследие в аспекте изучения музыкального произведения. Описаны особенности создания музыкального произведения с помощью современных компьютерных технологий. Раскрыты творческие аспекты формирования художественного образа в деятельности оперного дирижера.



НАДХОДЖЕННЯ:
Культурологічні проблеми української музики (наукові дискурси пам'яті академіка І.Ф.Ляшенка)

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Культурологічні проблеми української музики (наукові дискурси пам'яті академіка І.Ф.Ляшенка). – К., 2002


Проаналізовано формування і розвиток естетико-теоретичного напрямку проблемних досліджень в українському музикознавстві другої половини ХХ ст., розкрито його методологічні засади. Висвітлено проблеми сучасної музичної соціології в українському та європейському контексті. Розглянуто українську музичну естетику першої третини ХХ ст. Описано перспективи розвитку електронної бібліотеки "Музична україніка". Визначено інформаційну культуру як фактор розвитку сучасного суспільства. Викладено історичні та теоретичні аспекти музичного процесу, зокрема, драматургійні аспекти в аранжуваннях обрядового фольклору, історичні аспекти походження духового інструментарію у контексті музичної україністики.


Проанализировано формирование и развитие эстетико-теоретического направления проблемных исследований в украинском музыковедении второй половины ХХ в., раскрыты его методологические основы. Освещены проблемы современной музыкальной социологии в украинском и европейском контексте. Рассмотрена украинская музыкальная эстетика первой трети ХХ в. Описаны перспективы развития электронной библиотеки "Музыкальная украиника". Определена информационная культура как фактор развития современного общества. Изложены исторические и теоретические аспекты музыкального процесса, в частности, драматургические аспекты в аранжировках обрядового фольклора, исторические аспекты происхождения духового инструментария в контексте музыкальной украинистики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Семантичні аспекти слова в музичному творі

Головний редактор:

Торба О. В.

Семантичні аспекти слова в музичному творі. – К., 2003


Проанализированы силлабическая версификация и мензуральная ритмика как вербально-музыкальные аналоги, взаимодействие вербального и невербального рядов на уровне подтекста. Описаны внесценические вербальные элементы в структуре оперного спектакля. Рассмотрен вопрос о колористическом потенциале слова в музыкальном произведении. Освещены сакральные мотивы и роль фактуры в произведениях Ф.Шопена. Раскрыты стихотворные предпосылки музыкального синтаксиса в романсах С.Рахманинова.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичне виконавство. – К., 2003


Висвітлено актуальні питання композиторської творчості і виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення київської бандурної школи, роль особистості у становленні української скрипкової школи. Описано семантику артикуляційних прийомів у східноєвропейському хазануті, інтерпретаційні моделі віолончельних соло-сюїт ХХ ст., виконавську динаміку у творчості сучасних композиторів. Розкрито передумови виникнення західноєвропейських національних вокальних шкіл, дидактичні аспекти професійної підготовки музикантів-виконавців.


Освещены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства, музыкальной педагогики. Проанализированы становление киевской бандурной школы, роль личности в становлении украинской скрипичной школы. Описаны семантика артикуляционных приемов в восточноевропейском хазануте, интерпретационные модели виолончельных соло-сюит ХХ в., исполнительская динамика в творчестве современных композиторов. Раскрыты предпосылки возникновения западноевропейских национальных вокальных школ, дидактические аспекты профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Слово, інтонація, музичний твір

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Слово, інтонація, музичний твір. – К., 2003


Освещены аналитические и когнитивные проекции музыки в слове, семантический диалог слова и музыки в музыкальной пародии. Раскрыты аспекты влияния речевых импульсов на формирование ритмо-интонационного музыкального образа. Проанализировано слово как определяющий фактор музыкальной драматургии французской оперы. Рассмотрены вопросы вербальности в онтологической структуре музыкального произведения. Описаны фольклорно-поэтические структуры в контексте формообразования.



НАДХОДЖЕННЯ:
Час. Простір. Музика

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Час. Простір. Музика. – К., 2003


Описано системи виміру - час і простір у філософії та культурології, викладено їх музично-теоретичні концепції. Висвітлено питання функціонування музичної події як елементу полідискурсивної системи у просторово-часових координатах. Розглянуто часово-просторову модель світу в музиці. Проаналізовано творчість як форму існування в просторі та часі.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Старовинна музика: сучасний погляд

Головний редактор:

Жарков О. М.

Старовинна музика: сучасний погляд. – К., 2003


Розглянуто питання середньовічної та барокової музики Західної Європи. Проаналізовано взаємодію української стародрукованої та рукописної нотної книжності за матеріалами рукописів з польського зібрання та львівських стародруків, літературні композиції у вітчизняних та західноєвропейських духовних хорових творах XVII - XVIII ст. Розкрито аспекти зародження індивідуального у художній культурі середньовіччя. Висвітлено проблеми інтерпретації французької клавесинної музики.


Рассмотрены вопросы средневековой и барокковой музыки Западной Европы. Проанализированы взаимодействие украинской старопечатной и рукописной нотной книжности по материалам рукописей из польского собрания и львовских древних изданий, литературные композиции в отечественных и западноевропейских духовных хоровых произведениях XVII - XVIII ст. Раскрыты аспекты зарождения Индивидуального в художественной культуре средневековья. Освещены проблемы интерпретации французской клавесинной музыки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зі спадщини майстрів

Головний редактор:

Герасимова-Персидська Н. О.

Зі спадщини майстрів. – К., 2003


Изложены основы методики репетиционной работы по хоровому интонированию. Рассмотрены вопросы о формировании рациональных методов запоминания для пианистов, создании и исполнении концертной сюиты для скрипки и оркестра. Проанализировано значение позднего творчества Бетховена в формировании музыканта. Значительное внимание уделено творчеству Р.Штрауса, И.С.Баха, П.И.Чайковского, Н.А.Римского-Корсакова.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади. – К., 2003


Проаналізовано творчість народного артиста України, лауреата Державної премії України ім. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Висвітлено різні жанри та сфери творчості, акцентовано увагу на балетних та найбільш значних оперних творах, розглянуто твори останніх років. Наведено спогади про видатного митця відомих музикантів-виконавців та музичних критиків.


Проанализировано творчество народного артиста Украины, лауреата Государственной премии Украины им. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Освещены различные жанры и сферы творчества, акцентировано внимание на балетных и наиболее значительных оперных произведениях, рассмотрены произведения последних лет. Приведены воспоминания об известном деятеле музыкантов-исполнителей и музыкантов-критиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконавство

Головний редактор:

Гнатюк Л. А.

Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконавство: Зб. ст. – К., 2004


Проанализированы оркестровый стиль и стилевая функция тембра, национальная природа стилеобразования в первых русских симфониях. Освещена проблема авторского стиля в современной музыке. Изучены взаимодействие элементов стиля композиторов ХХ ст., неофольклоризм как фактор обновления стиля в музыке ХХ ст., закономерности исполнительской организации музыкальной архитектоники. Рассмотрены вопросы стилистических модификаций фортепианной аппликатуры, национального генезиса стилевых особенностей артикуляции в фортепианных произведениях венских классиков.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Рожок В. І.
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського