РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70445<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.. – К., 2000


Розглянуто фаустіанську модель та архетипи безсвідомого в опері XIX ст., "Сміховий світ" російської опери, а також нездійснені оперні задуми П.І.Чайковського. Окремий розділ присвячено українським враженням Глінки та їх впливу на формування задуму опери "Руслан і Людмила". Наведено характеристику вокальної сфери у радянській камерній опері 60 - 70 рр. ХХ ст. Детально проаналізовано оперну поетику К.Пендеровського, а також становлення молдавської оперної школи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Час. Простір. Музика

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Час. Простір. Музика. – К., 2003


Описано системи виміру - час і простір у філософії та культурології, викладено їх музично-теоретичні концепції. Висвітлено питання функціонування музичної події як елементу полідискурсивної системи у просторово-часових координатах. Розглянуто часово-просторову модель світу в музиці. Проаналізовано творчість як форму існування в просторі та часі.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська тема у світовій культурі

Головний редактор:

Жарков О. М.

Українська тема у світовій культурі. – К., 2001


Проаналізовано філософсько-культурологічні аспекти українсько-зарубіжних зв'язків. Визначено місце української тематики у європейській культурі XVII - ХХ ст. Висвітлено музично-просвітницьку діяльність українського диригента та композитора А.Гнатишина в Австрії. Досліджено особливості української музики 1990-х рр. у далекому зарубіжжі у репрезентативному аспекті. Вивчено питання історії українського віолончельного концерту в контексті світової музичної культури.



НАДХОДЖЕННЯ:
Українська та світова музична культура: сучасний погляд

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Українська та світова музична культура: сучасний погляд: Зб. ст. – К., 2005


Висвітлено теоретичні аспекти сучасної музичної творчості, музикознавчої та виконавської інтерпретації музичних творів, а також феномен художньо-творчої індивідуальності сучасних композиторів. Розкрито стратифікаційні засади музичної епістології. Розглянуто питання вивчення поліявищ у гармонії, проблеми класифікації акордики та складних багатотемних фуг українських композиторів, сучасної духовності в аспекті взаємовідносин музичного мистецтва і релігійної проблематики в творчості українських композиторів другої половини ХХ ст.


Освещены теоретические аспекты современного музыкального творчества, музыковедческой и исполнительской интерпретации музыкальных произведений, а также феномен художественно-творческой индивидуальности современных композиторов. Раскрыты стратификационные основы музыкальной эпистологии. Рассмотрены вопросы изучения полиявлений в гармонии, проблемы классификации аккордики и сложных многотемных фуг украинских композиторов, современной духовности в аспекте взаимоотношений музыкального искусства и религиозной проблематики в творчестве украинских композиторов второй половины ХХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконавство

Головний редактор:

Копиця М. Д.

Стиль музичної творчості: естетика, теорія, виконавство: Зб. ст. – К., 2004


Проанализированы оркестровый стиль и стилевая функция тембра, национальная природа стилеобразования в первых русских симфониях. Освещена проблема авторского стиля в современной музыке. Изучены взаимодействие элементов стиля композиторов ХХ ст., неофольклоризм как фактор обновления стиля в музыке ХХ ст., закономерности исполнительской организации музыкальной архитектоники. Рассмотрены вопросы стилистических модификаций фортепианной аппликатуры, национального генезиса стилевых особенностей артикуляции в фортепианных произведениях венских классиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Старовинна музика: сучасний погляд

Головний редактор:

Рожок В. І.

Старовинна музика: сучасний погляд. – К., 2003


Розглянуто питання середньовічної та барокової музики Західної Європи. Проаналізовано взаємодію української стародрукованої та рукописної нотної книжності за матеріалами рукописів з польського зібрання та львівських стародруків, літературні композиції у вітчизняних та західноєвропейських духовних хорових творах XVII - XVIII ст. Розкрито аспекти зародження індивідуального у художній культурі середньовіччя. Висвітлено проблеми інтерпретації французької клавесинної музики.


Рассмотрены вопросы средневековой и барокковой музыки Западной Европы. Проанализированы взаимодействие украинской старопечатной и рукописной нотной книжности по материалам рукописей из польского собрания и львовских древних изданий, литературные композиции в отечественных и западноевропейских духовных хоровых произведениях XVII - XVIII ст. Раскрыты аспекты зарождения Индивидуального в художественной культуре средневековья. Освещены проблемы интерпретации французской клавесинной музыки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Слово, інтонація, музичний твір

Головний редактор:

Герасимова-Персидська Н. О.

Слово, інтонація, музичний твір. – К., 2003


Освещены аналитические и когнитивные проекции музыки в слове, семантический диалог слова и музыки в музыкальной пародии. Раскрыты аспекты влияния речевых импульсов на формирование ритмо-интонационного музыкального образа. Проанализировано слово как определяющий фактор музыкальной драматургии французской оперы. Рассмотрены вопросы вербальности в онтологической структуре музыкального произведения. Описаны фольклорно-поэтические структуры в контексте формообразования.



НАДХОДЖЕННЯ:
Семантичні аспекти слова в музичному творі

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Семантичні аспекти слова в музичному творі. – К., 2003


Проанализированы силлабическая версификация и мензуральная ритмика как вербально-музыкальные аналоги, взаимодействие вербального и невербального рядов на уровне подтекста. Описаны внесценические вербальные элементы в структуре оперного спектакля. Рассмотрен вопрос о колористическом потенциале слова в музыкальном произведении. Освещены сакральные мотивы и роль фактуры в произведениях Ф.Шопена. Раскрыты стихотворные предпосылки музыкального синтаксиса в романсах С.Рахманинова.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми методики та виконавства на духових інструментах

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Проблеми методики та виконавства на духових інструментах. – К., 2008


Проаналізовано суспільно-виховну роль духової музики в різні епохи, теорію та історію виконавства на духових інструментах, генезис та розвиток виконавських стилів і національних традицій виконавства, проблему їх збереження. Висвітлено стильові особливості сучасної композиторської творчості, інтеграцію музично-виконавської методології та музичної педагогіки, психологічні особливості підготовки музикантів-духовиків. Визначено перспективи подальшого розвитку музично-виконавського мистецтва України.


Проанализированы общественно-воспитательная роль духовой музыки в разные эпохи, теория и история исполнительства на духовых инструментах, генезис и развитие исполнительских стилей и национальных традиций исполнительства, проблема их сохранения. Освещены стилевые особенности современного композиторского творчества, интеграция музыкально-исполнительской методологии и музыкальной педагогики, психологические особенности подготовки музыкантов-духовиков. Определены перспективы дальнейшего развития музыкально-исполнительского искусства Украины.



НАДХОДЖЕННЯ:
Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність

Головний редактор:

Посвалюк В. Т.Редя В. Я.Сніжко В. М.

Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність. – К., 2001


Висвітлено проблеми розвитку монодійного мистецтва, його сенсу, змісту, музичної організації, жанрової належності та конфесійних витоків. Проаналізовано історію давньоруського та візантійського мистецтва, а також зв'язок різних національних форм одноголосся з церковним багатоголосим співом. Всебічно досліджено вплив сакральної монодії на українську барокову паралітургічну творчість.



НАДХОДЖЕННЯ:
Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Постать Артема Веделя в історико-культурному контексті. – К., 2001


Проаналізовано творчу спадщину визначного українського композитора духовної музики А.Л.Веделя (1767 - 1808 рр.). Значну увагу приділено хоровим творам митця, до основи яких покладено канонічні тексти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво)

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво). – К. – 2009


Розглянуто питання становлення вокальної школи Київської консерваторії в аспекті музичної комунікації. Проаналізовано традиційні методи формування звукотворчих компонентів виконавського апарату трубача. Висвітлено синтез вокального та інструментального виконавства в епоху раннього бароко, шляхи розвитку, стилістика та жанри українського тромбонового репертуару в 1920 - 1930 рр. Описано жанрові особливості української камерно-інструментальної музики, зокрема саксофону наприкінці ХХ - початку ХХІ ст., формування виконавської системи співака в сучасній українській камерно-вокальній музиці.


Рассмотрены вопросы становления вокальной школы Киевской консерватории в аспекте музыкальной коммуникации. Проанализированы традиционные методы формирования звукотворческих компонентов исполнительского аппарата трубача. Освещены синтез вокального и инструментального исполнительства в эпоху раннего барокко, пути развития, стилистика и жанры украинского тромбонового репертуара в 1920 - 1930 гг. Описаны жанровые особенности украинской камерно-инструментальной музыки, в частности саксофона в конце ХХ - начала ХХІ ст., формирования исполнительской системы певца в современной украинской камерно-вокальной музыке.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музика в інформаційному суспільстві

Головний редактор:

Рожок В. І.

Музика в інформаційному суспільстві. – К. – 2008


Висвітлено проблеми перекладу спеціальної термінології у нотних редакторах, взаємодії музики різних типів, зокрема В. Сильвестрова та напрямку Ембієнт як розважального типу. Проаналізовано вплив наукової фантастики на формування музичного наукового світогляду, перспективи використання персонального комп'ютера в композиторській практиці. Розглянуто питання інтеграції ідей академічної та масової електронної музики, застосування графів як візуального образу фреймів у дистанційному навчанні основ гармонії. Описано особливості штучного інтелекту в алгоритмічній музичній композиції. Визначено риси пізньої лірики російськомовного походження в українському пісенному фольклорі.


Освещены проблемы перевода специальной терминологии в нотных редакторах, взаимодействия музыки разных типов, в частности В. Сильвестровича и направления Эмбиент как развлекательного типа. Проанализированы влияние научной фантастики на формирование музыкального научного мировоззрения, перспективы использования персонального компьютера в композиторской практике. Рассмотрены вопросы интеграции идей академической и массовой электронной музыки, применения графов как визуального образа фреймов в дистанционном обучении основам гармонии. Описаны особенности искусственного интеллекта в алгоритмической музыкальной композиции. Определены черты поздней лирики русскоязычного происхождения в украинском песенном фольклоре.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконавське музикознавство

Головний редактор:

Семенова Н. М.

Виконавське музикознавство. – К. – 2009


Проаналізовано основні напрямки досліджень і перспективи розвитку виконавського музикознавства. Розглянуто проблему самоідентифікації академічного народно-інструментального виконавства, питання сучасного академічного гітарного виконавства. Визначено стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації. Висвітлено історію музично-виконавського мистецтва в контексті культурологічних проблем сучасної практики, аспекти розвитку інструменталізму західноєвропейської храмової церковної музики, історичні передумови, основні тенденції й етапи розвитку жанру віолончельного дуету, історичний розвиток домри та кобзи від стародавніх часів до сучасного періоду в світовій музичній культурі. Проаналізовано творчість українських композиторів генерації 1960-х рр. та проблеми ансамблевого виконавства, нові тенденції розвитку музичної режисури.


Проанализированы основные направления исследований и перспективы развития исполнительского музыковедения. Рассмотрены проблема самоидентификации академического народно-инструментального исполнительства, вопросы современного академического гитарного исполнительства. Определены стилевые парадигмы композиторского творчества и музыкально-исполнительской интерпретации. Освещены история музыкально-исполнительского искусства в контексте культурологических проблем современной практики, аспекты развития инструментализма западноевропейской храмовой церковной музыки, исторические предпосылки, основные тенденции и этапы развития жанра виолончельного дуэта, историческое развитие домры и кобзы от древних времен до современного периода в мировой музыкальной культуре. Проанализированы творчество украинских композиторов генерации 1960-х гг. и проблемы ансамблевого исполнительства, новые тенденции развития музыкальной режиссуры.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір: проблеми розуміння

Головний редактор:

Рожок В. І.

Музичний твір: проблеми розуміння. – К., 2002


Викладено теоретичні аспекти розуміння музичного твору. Розглянуто проблему комп'ютерного моделювання процесу композиторської творчості. Описано взаємодію стабільного і мобільного в аспекті стилю музичного твору. Висвітлено українську музичну теорію першої третини ХХ ст. Проаналізовано програмність як творчий музичний процес в українській симфонії.


Изложены теоретические аспекты понимания музыкального произведения. Рассмотрена проблема компьютерного моделирования процесса композиторского творчества. Описано взаимодействие стабильного и мобильного в аспекте стиля музыкального произведения. Освещена украинская музыкальная теория первой трети ХХ ст. Проанализирована программность как творческий музыкальный процесс в украинской симфонии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір як творчий процес

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичний твір як творчий процес. – К., 2002


Розглянуто актуальні питання сучасної музичної практики та теорії - проблему творчого становлення музичного твору. Висвітлено проблему впливу на реципієнта музичного твору. Проаналізовано епістолярну спадщину в аспекті вивчення музичного твору. Описано особливості створення музичного твору за допомогою сучасних комп'ютерних технологій. Розкрито творчі аспекти формування художнього образу в діяльності оперного диригента.


Рассмотрены актуальные вопросы современной музыкальной практики и теории - проблема творческого становления музыкального произведения. Освещена проблема влияния на реципиента музыкального произведения. Проанализировано эпистолярное наследие в аспекте изучения музыкального произведения. Описаны особенности создания музыкального произведения с помощью современных компьютерных технологий. Раскрыты творческие аспекты формирования художественного образа в деятельности оперного дирижера.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний стиль: теорія, історія, сучасність

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичний стиль: теорія, історія, сучасність: Зб. ст. – К., 2004


Проанализированы интонационные и структурообразующие компоненты интердискурса в контексте современной теории стиля. Освещены аспекты "внестилевого" взаимодействия музыкальных текстов в современном композиторском творчестве. Изучены жанрово-стилевые особенности украинского фортепианного концерта 1980 - 1990 гг. Рассмотрены текстологические проблемы постановки оперы М.И.Глинки "Жизнь за царя", особенности зрелого оперного стиля М.П.Мусоргского и вопросы религиозно-этической доминанты в "Хованщине", проблема феномена творчества И.Брамса. Определены неоромантические тенденции в концерте для гобоя, фагота и камерного оркестра С.Турнеева в конце 1990 г.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Рожок В. І.

Музичне виконавство. – К., 2002


Висвітлено актуальні питання історії та сучасності виконавського мистецтва України, композиторської творчості та виконавської інтерпретації, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення духового оркестру в країні. Розглянуто неофольклоризм як стимул до театралізації у музичному виконавстві. Розкрито методологію змісту професійної підготовки музикантів-виконавців. Описано еволюцію розвитку елементів баянної техніки. Наведено словник музичної педагогіки.


Освещены актуальные вопросы истории и современности исполнительского искусства Украины, композиторского творчества и исполнительской интерпретации, музыкальной педагогики. Проанализировано становление духового оркестра в стране. Рассмотрен неофольклоризм как стимул к театрализации в музыкальном исполнительстве. Раскрыта методология содержания профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей. Описана эволюция развития элементов баянной техники. Приведен словарь музыкальной педагогики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичне виконавство. – К., 2004


Розглянуто актуальні питання композиторської творчості та виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства та педагогіки. Висвітлено основні теоретично-технологічні аспекти формування виконавської майстерності саксофоніста, психологічні аспекти художньої майстерності виконавця-інструменталіста, еволюції бандурного виконавства. Наведено порівняльний аналіз інтерпретації барокової музики, розвитку ансамблевого баянно-акордеонного виконавства в Україні, формування та розвитку Київської оперно-симфонічної диригентської школи 1920 - 1990 рр. як цілісної системи "виховання - навчання" виконавців.


Рассмотрены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства и педагогики. Освещены основные теоретико-технологические аспекты формирования исполнительского мастерства саксофониста, психологические аспекты художественного мастерства исполнителя-инструменталиста, эволюции бандурного исполнительства. Приведены сравнительный анализ интерпретации барокковой музыки, развития ансамблевого баянно-аккордеонного исполнительства в Украине, формирования и развития Киевской оперно-симфонической диригентской школы 1920 - 1990 гг. как целостной системы "воспитания - обучения" исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Музичне виконавство. – К., 2003


Висвітлено актуальні питання композиторської творчості і виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення київської бандурної школи, роль особистості у становленні української скрипкової школи. Описано семантику артикуляційних прийомів у східноєвропейському хазануті, інтерпретаційні моделі віолончельних соло-сюїт ХХ ст., виконавську динаміку у творчості сучасних композиторів. Розкрито передумови виникнення західноєвропейських національних вокальних шкіл, дидактичні аспекти професійної підготовки музикантів-виконавців.


Освещены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства, музыкальной педагогики. Проанализированы становление киевской бандурной школы, роль личности в становлении украинской скрипичной школы. Описаны семантика артикуляционных приемов в восточноевропейском хазануте, интерпретационные модели виолончельных соло-сюит ХХ в., исполнительская динамика в творчестве современных композиторов. Раскрыты предпосылки возникновения западноевропейских национальных вокальных школ, дидактические аспекты профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського