РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Семантичні аспекти слова в музичному творі
Пошуковий запит: (<.>I=Ж70445<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

Семантичні аспекти слова в музичному творі. – К., 2003


Проанализированы силлабическая версификация и мензуральная ритмика как вербально-музыкальные аналоги, взаимодействие вербального и невербального рядов на уровне подтекста. Описаны внесценические вербальные элементы в структуре оперного спектакля. Рассмотрен вопрос о колористическом потенциале слова в музыкальном произведении. Освещены сакральные мотивы и роль фактуры в произведениях Ф.Шопена. Раскрыты стихотворные предпосылки музыкального синтаксиса в романсах С.Рахманинова.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Слово, інтонація, музичний твір

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Слово, інтонація, музичний твір. – К., 2003


Освещены аналитические и когнитивные проекции музыки в слове, семантический диалог слова и музыки в музыкальной пародии. Раскрыты аспекты влияния речевых импульсов на формирование ритмо-интонационного музыкального образа. Проанализировано слово как определяющий фактор музыкальной драматургии французской оперы. Рассмотрены вопросы вербальности в онтологической структуре музыкального произведения. Описаны фольклорно-поэтические структуры в контексте формообразования.



НАДХОДЖЕННЯ:
Старовинна музика: сучасний погляд

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Старовинна музика: сучасний погляд. – К., 2003


Розглянуто питання середньовічної та барокової музики Західної Європи. Проаналізовано взаємодію української стародрукованої та рукописної нотної книжності за матеріалами рукописів з польського зібрання та львівських стародруків, літературні композиції у вітчизняних та західноєвропейських духовних хорових творах XVII - XVIII ст. Розкрито аспекти зародження індивідуального у художній культурі середньовіччя. Висвітлено проблеми інтерпретації французької клавесинної музики.


Рассмотрены вопросы средневековой и барокковой музыки Западной Европы. Проанализированы взаимодействие украинской старопечатной и рукописной нотной книжности по материалам рукописей из польского собрания и львовских древних изданий, литературные композиции в отечественных и западноевропейских духовных хоровых произведениях XVII - XVIII ст. Раскрыты аспекты зарождения Индивидуального в художественной культуре средневековья. Освещены проблемы интерпретации французской клавесинной музыки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Герасимова-Персидська Н. О.

Музичне виконавство. – К., 2003


Висвітлено актуальні питання композиторської творчості і виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства, музичної педагогіки. Проаналізовано становлення київської бандурної школи, роль особистості у становленні української скрипкової школи. Описано семантику артикуляційних прийомів у східноєвропейському хазануті, інтерпретаційні моделі віолончельних соло-сюїт ХХ ст., виконавську динаміку у творчості сучасних композиторів. Розкрито передумови виникнення західноєвропейських національних вокальних шкіл, дидактичні аспекти професійної підготовки музикантів-виконавців.


Освещены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства, музыкальной педагогики. Проанализированы становление киевской бандурной школы, роль личности в становлении украинской скрипичной школы. Описаны семантика артикуляционных приемов в восточноевропейском хазануте, интерпретационные модели виолончельных соло-сюит ХХ в., исполнительская динамика в творчестве современных композиторов. Раскрыты предпосылки возникновения западноевропейских национальных вокальных школ, дидактические аспекты профессиональной подготовки музыкантов-исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір: проблеми розуміння

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Музичний твір: проблеми розуміння. – К., 2002


Викладено теоретичні аспекти розуміння музичного твору. Розглянуто проблему комп'ютерного моделювання процесу композиторської творчості. Описано взаємодію стабільного і мобільного в аспекті стилю музичного твору. Висвітлено українську музичну теорію першої третини ХХ ст. Проаналізовано програмність як творчий музичний процес в українській симфонії.


Изложены теоретические аспекты понимания музыкального произведения. Рассмотрена проблема компьютерного моделирования процесса композиторского творчества. Описано взаимодействие стабильного и мобильного в аспекте стиля музыкального произведения. Освещена украинская музыкальная теория первой трети ХХ ст. Проанализирована программность как творческий музыкальный процесс в украинской симфонии.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Віталій Губаренко: сторінки творчості. Статті, дослідження, спогади. – К., 2003


Проаналізовано творчість народного артиста України, лауреата Державної премії України ім. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Висвітлено різні жанри та сфери творчості, акцентовано увагу на балетних та найбільш значних оперних творах, розглянуто твори останніх років. Наведено спогади про видатного митця відомих музикантів-виконавців та музичних критиків.


Проанализировано творчество народного артиста Украины, лауреата Государственной премии Украины им. Т.Шевченка, композитора В.Губаренка. Освещены различные жанры и сферы творчества, акцентировано внимание на балетных и наиболее значительных оперных произведениях, рассмотрены произведения последних лет. Приведены воспоминания об известном деятеле музыкантов-исполнителей и музыкантов-критиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зі спадщини майстрів

Головний редактор:

Гнатюк Л. А.

Зі спадщини майстрів. – К., 2003


Изложены основы методики репетиционной работы по хоровому интонированию. Рассмотрены вопросы о формировании рациональных методов запоминания для пианистов, создании и исполнении концертной сюиты для скрипки и оркестра. Проанализировано значение позднего творчества Бетховена в формировании музыканта. Значительное внимание уделено творчеству Р.Штрауса, И.С.Баха, П.И.Чайковского, Н.А.Римского-Корсакова.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музика в інформаційному суспільстві

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музика в інформаційному суспільстві. – К. – 2008


Висвітлено проблеми перекладу спеціальної термінології у нотних редакторах, взаємодії музики різних типів, зокрема В. Сильвестрова та напрямку Ембієнт як розважального типу. Проаналізовано вплив наукової фантастики на формування музичного наукового світогляду, перспективи використання персонального комп'ютера в композиторській практиці. Розглянуто питання інтеграції ідей академічної та масової електронної музики, застосування графів як візуального образу фреймів у дистанційному навчанні основ гармонії. Описано особливості штучного інтелекту в алгоритмічній музичній композиції. Визначено риси пізньої лірики російськомовного походження в українському пісенному фольклорі.


Освещены проблемы перевода специальной терминологии в нотных редакторах, взаимодействия музыки разных типов, в частности В. Сильвестровича и направления Эмбиент как развлекательного типа. Проанализированы влияние научной фантастики на формирование музыкального научного мировоззрения, перспективы использования персонального компьютера в композиторской практике. Рассмотрены вопросы интеграции идей академической и массовой электронной музыки, применения графов как визуального образа фреймов в дистанционном обучении основам гармонии. Описаны особенности искусственного интеллекта в алгоритмической музыкальной композиции. Определены черты поздней лирики русскоязычного происхождения в украинском песенном фольклоре.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконавське музикознавство

Головний редактор:

Семенова Н. М.

Виконавське музикознавство. – К. – 2009


Проаналізовано основні напрямки досліджень і перспективи розвитку виконавського музикознавства. Розглянуто проблему самоідентифікації академічного народно-інструментального виконавства, питання сучасного академічного гітарного виконавства. Визначено стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації. Висвітлено історію музично-виконавського мистецтва в контексті культурологічних проблем сучасної практики, аспекти розвитку інструменталізму західноєвропейської храмової церковної музики, історичні передумови, основні тенденції й етапи розвитку жанру віолончельного дуету, історичний розвиток домри та кобзи від стародавніх часів до сучасного періоду в світовій музичній культурі. Проаналізовано творчість українських композиторів генерації 1960-х рр. та проблеми ансамблевого виконавства, нові тенденції розвитку музичної режисури.


Проанализированы основные направления исследований и перспективы развития исполнительского музыковедения. Рассмотрены проблема самоидентификации академического народно-инструментального исполнительства, вопросы современного академического гитарного исполнительства. Определены стилевые парадигмы композиторского творчества и музыкально-исполнительской интерпретации. Освещены история музыкально-исполнительского искусства в контексте культурологических проблем современной практики, аспекты развития инструментализма западноевропейской храмовой церковной музыки, исторические предпосылки, основные тенденции и этапы развития жанра виолончельного дуэта, историческое развитие домры и кобзы от древних времен до современного периода в мировой музыкальной культуре. Проанализированы творчество украинских композиторов генерации 1960-х гг. и проблемы ансамблевого исполнительства, новые тенденции развития музыкальной режиссуры.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво)

Головний редактор:

Рожок В. І.

Проблеми методики та виконавства на духових інструментах (вокальне та інструментально-духове мистецтво). – К. – 2009


Розглянуто питання становлення вокальної школи Київської консерваторії в аспекті музичної комунікації. Проаналізовано традиційні методи формування звукотворчих компонентів виконавського апарату трубача. Висвітлено синтез вокального та інструментального виконавства в епоху раннього бароко, шляхи розвитку, стилістика та жанри українського тромбонового репертуару в 1920 - 1930 рр. Описано жанрові особливості української камерно-інструментальної музики, зокрема саксофону наприкінці ХХ - початку ХХІ ст., формування виконавської системи співака в сучасній українській камерно-вокальній музиці.


Рассмотрены вопросы становления вокальной школы Киевской консерватории в аспекте музыкальной коммуникации. Проанализированы традиционные методы формирования звукотворческих компонентов исполнительского аппарата трубача. Освещены синтез вокального и инструментального исполнительства в эпоху раннего барокко, пути развития, стилистика и жанры украинского тромбонового репертуара в 1920 - 1930 гг. Описаны жанровые особенности украинской камерно-инструментальной музыки, в частности саксофона в конце ХХ - начала ХХІ ст., формирования исполнительской системы певца в современной украинской камерно-вокальной музыке.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виконавське музикознавство

Головний редактор:

Рожок В. І.

Виконавське музикознавство. – К., 2008


Висвітлено стильові парадигми композиторської творчості та музично-виконавської інтерпретації, історію музично-виконавського мистецтва в контексті культурологічних проблем сучасної практики. Розглянуто питання сучасного академічного виконавства в культурологічних вимірах постмодернізму. Проаналізовано динаміку становлення альтового репертуару в контексті взаємодії композиторської та виконавської шкіл Києва. Вивчено проблеми теорії музичного виконавського мистецтва, формування естрадних навичок виконавців на духових інструментах. Визначено нові тенденції теорії й методики виконавського мистецтва, шляхи становлення та розвитку професійної майстерності музикантів-духовиків.


Освещены стилевые парадигмы композиторского творчества и музыкально-исполнительской интерпретации, история музыкально-исполнительского искусства в контексте культурологических проблем современной практики. Рассмотрены вопросы современного академического исполнительства в культурологических измерениях постмодернизма. Проанализирована динамика становления альтового репертуара в контексте взаимодействия композиторской и исполнительской школ Киева. Изучены проблемы теории музыкального исполнительского искусства, формирования эстрадных навыков исполнителей на духовых инструментах. Определены новые тенденции теории и методики исполнительского искусства, пути становления и развития профессионального мастерства музыкантов-духовиков.



НАДХОДЖЕННЯ:
Час. Простір. Музика

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Час. Простір. Музика. – К., 2003


Описано системи виміру - час і простір у філософії та культурології, викладено їх музично-теоретичні концепції. Висвітлено питання функціонування музичної події як елементу полідискурсивної системи у просторово-часових координатах. Розглянуто часово-просторову модель світу в музиці. Проаналізовано творчість як форму існування в просторі та часі.


Описаны системы измерения - время и пространство в философии и культурологии, изложены их музыкально-теоретические концепции. Освещены вопросы функционирования музыкального действия как элемента полидискурсивной системы в пространственно-временных координатах. Рассмотрена временно-пространственная модель мира в музыке. Проанализировано творчество как форма существования в пространстве и времени.



НАДХОДЖЕННЯ:
Естетика і практика мистецької освіти

Головний редактор:

Жарков О. М.

Естетика і практика мистецької освіти. – Л.: Вид-во "Сполом", 2008


Висвітлено проблеми духовно-естетичного виховання дітей-сиріт у контексті реформування системи освіти в Україні, естетики та практики музично-інструментальної освіти на межі ХХ - ХХІ ст. Проаналізовано особливості музичного виховання дітей за типами темпераменту, формування педагогічних навичок у студентів-вокалістів, образно-творче мислення у професійній діяльності вчителів музики. Розкрито теоретичні аспекти музичної комунікації у сфері хорового виконавства, педагогічний аспект діяльності режисерів.


Освещены проблемы духовно-эстетического воспитания детей-сирот в контексте реформирования системы образования в Украине, эстетики и практики музыкально-инструментального образования конца ХХ - начала ХХІ ст. Проанализированы особенности музыкального воспитания детей по типах темперамента, формирования педагогических навыков у студентов-вокалистов, образно-творческое мышление в профессиональной деятельности учителей музыки. Раскрыты теоретические аспекты музыкальной коммуникации в сфере хорового исполнительства, педагогический аспект деятельности режиссеров.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проблеми методики та виконавства на духових інструментах

Головний редактор:

Ващук О. М.

Проблеми методики та виконавства на духових інструментах. – К., 2008


Проаналізовано суспільно-виховну роль духової музики в різні епохи, теорію та історію виконавства на духових інструментах, генезис та розвиток виконавських стилів і національних традицій виконавства, проблему їх збереження. Висвітлено стильові особливості сучасної композиторської творчості, інтеграцію музично-виконавської методології та музичної педагогіки, психологічні особливості підготовки музикантів-духовиків. Визначено перспективи подальшого розвитку музично-виконавського мистецтва України.


Проанализированы общественно-воспитательная роль духовой музыки в разные эпохи, теория и история исполнительства на духовых инструментах, генезис и развитие исполнительских стилей и национальных традиций исполнительства, проблема их сохранения. Освещены стилевые особенности современного композиторского творчества, интеграция музыкально-исполнительской методологии и музыкальной педагогики, психологические особенности подготовки музыкантов-духовиков. Определены перспективы дальнейшего развития музыкально-исполнительского искусства Украины.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичний твір як творчий процес

Головний редактор:

Посвалюк В. Т.Редя В. Я.Сніжко В. М.

Музичний твір як творчий процес. – К., 2002


Розглянуто актуальні питання сучасної музичної практики та теорії - проблему творчого становлення музичного твору. Висвітлено проблему впливу на реципієнта музичного твору. Проаналізовано епістолярну спадщину в аспекті вивчення музичного твору. Описано особливості створення музичного твору за допомогою сучасних комп'ютерних технологій. Розкрито творчі аспекти формування художнього образу в діяльності оперного диригента.


Рассмотрены актуальные вопросы современной музыкальной практики и теории - проблема творческого становления музыкального произведения. Освещена проблема влияния на реципиента музыкального произведения. Проанализировано эпистолярное наследие в аспекте изучения музыкального произведения. Описаны особенности создания музыкального произведения с помощью современных компьютерных технологий. Раскрыты творческие аспекты формирования художественного образа в деятельности оперного дирижера.



НАДХОДЖЕННЯ:
Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Чотири століття опери. Оперні школи XIX - XX ст.. – К., 2000


Розглянуто фаустіанську модель та архетипи безсвідомого в опері XIX ст., "Сміховий світ" російської опери, а також нездійснені оперні задуми П.І.Чайковського. Окремий розділ присвячено українським враженням Глінки та їх впливу на формування задуму опери "Руслан і Людмила". Наведено характеристику вокальної сфери у радянській камерній опері 60 - 70 рр. ХХ ст. Детально проаналізовано оперну поетику К.Пендеровського, а також становлення молдавської оперної школи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Історія музики в минулому і сучасності

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Історія музики в минулому і сучасності. – К., 2000


Розглянуто творчі контакти М.Лисенка 1870-х рр. у контексті розвитку міфологічної науки, освітні питання у музично-критичній спадщині П.О.Козицького, проблеми втілення принципу токатності в сучасних українських фортепіанних концертах. Висвітлено особливості взаємодії розмовних та музичних жанрів французького театру та їх відбиття у "великій опері" Дж.Мейербера - Е.Скріба. Проаналізовано оперу "Кармен" Ж.Бізе крізь призму інтонаційного конфлікту, художньо-естетичні принципи пізньої творчості М.Равеля, музичні образи в поетиці М.Семенка.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музичне виконавство

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Музичне виконавство. – К., 2004


Розглянуто актуальні питання композиторської творчості та виконавської інтерпретації, теорії і практики музичного виконавства та педагогіки. Висвітлено основні теоретично-технологічні аспекти формування виконавської майстерності саксофоніста, психологічні аспекти художньої майстерності виконавця-інструменталіста, еволюції бандурного виконавства. Наведено порівняльний аналіз інтерпретації барокової музики, розвитку ансамблевого баянно-акордеонного виконавства в Україні, формування та розвитку Київської оперно-симфонічної диригентської школи 1920 - 1990 рр. як цілісної системи "виховання - навчання" виконавців.


Рассмотрены актуальные вопросы композиторского творчества и исполнительской интерпретации, теории и практики музыкального исполнительства и педагогики. Освещены основные теоретико-технологические аспекты формирования исполнительского мастерства саксофониста, психологические аспекты художественного мастерства исполнителя-инструменталиста, эволюции бандурного исполнительства. Приведены сравнительный анализ интерпретации барокковой музыки, развития ансамблевого баянно-аккордеонного исполнительства в Украине, формирования и развития Киевской оперно-симфонической диригентской школы 1920 - 1990 гг. как целостной системы "воспитания - обучения" исполнителей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність

Головний редактор:

Давидов М. Сумарокова В.

Православна монодія: її богословська, літургічна та естетична сутність. – К., 2001


Висвітлено проблеми розвитку монодійного мистецтва, його сенсу, змісту, музичної організації, жанрової належності та конфесійних витоків. Проаналізовано історію давньоруського та візантійського мистецтва, а також зв'язок різних національних форм одноголосся з церковним багатоголосим співом. Всебічно досліджено вплив сакральної монодії на українську барокову паралітургічну творчість.



НАДХОДЖЕННЯ:
Мирослав Скорик

Головний редактор:

Тимошенко О. С.

Мирослав Скорик: Зб. наук. пр. – К., 2000


Збірник присвячено видатному композитору другої половини ХХ ст. М.Скорику. Детально проаналізовано естетичні, теоретичні та загальнокультурні погляди митця. Окремі розділи присвячено пісенній та оперетовій спадщині композитора, а також ролі джазу в його творчому доробку.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Тимошенко О. С.
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського