Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.350.0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12

      
Категорія:    
1.

Васильєв В. В. 
Ocoбливості управління адаптацією випускників профтехучилищ в умовах формування ринкових відносин / В. В. Васильєв // Наука і сучасність. - K., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 42-50. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На підставі вивчення досвіду виховної діяльності низки трудових колективів металургійних підприємств за ринкових умов, а також виробничої адаптації випускників профтехучилищ зроблено висновок, що під час визначення її змісту, форм і методів не завжди зважают на особливості даної діяльності за нових соціально-економічних умов. Встановлено, що від рівня кваліфікації залежать адаптація до оновленої або суміжної професії та трудові успіхи випускників профтехучилищ: зростання продуктивності праці, участь у раціоналізаторстві тощо. Визначено педагогічні завдання, які покликані вирішувати інженерно-педагогічні колективи училищ, керівники, інженерно-технічні працівники, випускники профтехучилищ. Зазначено, що ефективність адаптації молодих працівників на підприємстві залежить від оптимальності системи засобів, методів і прийомів управління персоналом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0 + К3р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Клочан Ю. В. 
Педагогічні умови соціальної адаптації учнів професійно-технічних навчальних закладів : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.05 / Ю. В. Клочан; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2009. - 20 c. - укp.

Розкрито суть соціальної адаптації як соціально-педагогічної проблеми. Розглянуто соціальну адаптацію як механізм соціального виховання. Виявлено специфіку соціальної адаптації учнів професійно-технічних навчальних закладів. Визначено структуру її компонентів з застосуванням системного підходу. Проаналізовано критерії та показники соціальної адаптації учнів професійно-технічних навчальних закладів. Теоретично обгрунтовано педагогічні умови забезпечення ефективності соціальної адаптації учнівської молоді. За результатами проведеної дослідно-експериментальної апробації даних умов підтверджено вірогідність розроблених теоретичних положень. Наведено пропозиції педагогічним працівникам професійно-технічних навчальних закладів з метою створення сприятливого для адаптації учнів до соціального середовища, які можуть використовуватись у роботі з першокурсниками навчальних закладів, розташованих у місті та учнями, які навчаються в сільських професійно-технічних навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366722 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Поліщук С. П. 
Психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища : Автореф. дис... канд. психол. наук / С. П. Поліщук; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К., 2007. - 22 c. - укp.

Охарактеризовано психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища (ВПУ). Проаналізовано психологічні дослідження даної проблеми. Визначено структурні компоненти соціальної зрілості, властиві учням ВПУ, а саме: ціннісно-орієнтаційний, рефлексивно-когнітивний, особистісно-самооціночний, контрольно-поведінковий. З'ясовано, що зазначені компоненти базуються на становленні ціннісних орієнтацій, "Я-образу", розвитку у майбутніх фахівців самооцінки особливості та відрегульованого локусу контролю поведінки. На підставі результатів констатувального експерименту показано, що у значної кількості учнів ВПУ недостатньо розвинуті та взаємозв'язані компоненти соціальної зрілості, що заважає їх професійній підготовці й особистісному становленню. Розроблено й експериментально перевірено програму розвитку соціальної зрілості учнівської молоді. За результатами формувального експерименту виявлено значні позитивні зміни у динаміці ціннісних орієнтацій, "Я-образу", самооцінки. Експериментально підтверджено, що впровадження запропонованої програми забезпечує ефективний розвиток і взаємозв'язок зазначених структурних компонентів соціальної зрілості. Розроблено методичні рекомендації щодо її розвитку в учнів за умов навчально-виховного процесу професійно-технічних навчальних закладів, що сприяє підвищенню рівня професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, розв'язанню особистих проблем учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю952.1 + Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА351132 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чорнобай І. В. 
Особливості соціального виховання учнів ПТНЗ / І. В. Чорнобай // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 2. - С. 173-180. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Досліджено фактори процесу соціального виховання учнів професійно-технічних навчальних закладів і умови застосування зазначених факторів.

Исследованы факторы процеса социального воспитания учащихся профессионально-технических учебных заведений и условия их применения.

The factors of vocational school studentsТ social education process and the terms of their usage are researched


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шиделко А. 
Зміст і функції профілактичної діяльності психологічної служби у професійно-технічних навчальних закладах / А. Шиделко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 1. - С. 137-144. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розкрито основи превентивної діяльності психологічної служби у ПТНЗ. Зазначено, що проблеми застосування методів, форм і засобів профілактичної діяльності психологічної служби у ПТНЗ залишаються малодослідженими через недостатню кількість компетентних фахівців і цільових превентивних програм. Розкрито рівні профілактики (загальносуспільний, мікросоціальний та індивідуальний) та охарактеризовано етапи організації профілактичної роботи на кожному рівні. Наголошено, що організаторам превентивної діяльності важливо добре усвідомлювати тісний зв'язок, який існує між індивідуальним і суспільним, духовно-моральним і статевим здоров'ям, оскільки нехтування цими аспектами може призвести до істотних помилок у соціальних проектах. Констатовано, що профілактика негативних явищ в учнівському середовищі є одним із напрямів соціальної роботи з молоддю, який, з одного боку, базується на загальних принципах соціальної роботи, а з другого - має свою специфіку.

Раскрыты основы превентивной деятельности психологической службы в ПТУ. Отмечено, что проблемы применения методов, форм и средств профилактической деятельности психологической службы в ПТУ остаются малоисследованными из-за недостаточного количества компетентных специалистов и целевых превентивных программ. Раскрыты уровни профилактики (общеобщественный, микросоциальный, индивидуальный) и охарактеризованы этапы организации профилактической работы на каждом уровне. Отмечено, что организаторам превентивной деятельности важно хорошо осознавать тесную связь между индивидуальным и общественным, духовно-нравственным и половым здоровьем, поскольку пренебрежение этими аспектами может привести к существенным ошибкам в социальных проектах. Констатировано, что профилактика негативных явлений в ученической среде является одним из направлений социальной работы с молодежью, которое, с одной стороны, базируется на общих принципах социальной работы, а с другой - имеет свою специфику.

The author considers main principles of the preventive activity of the psychological service in vocational schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 с + Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Єрмола А. М. 
Технологія проектування соціального розвитку особистості вихованців / А. М. Єрмола // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2011. - № 30/31. - С. 275-281. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено результати Всеукраїнського експерименту «Психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів». Сформульовано основні завдання експерименту, етапи його реалізації та результати дослідження. Доведено, що ця інноваційна система психолого-педагогічного проектування соціального розвитку вихованців є педагогічно доцільною.

Приведены результаты Всеукраинского эксперимента «Психолого-педагогическое проектирование социального развития личности учеников общеобразовательных и профессионально-технических учебных заведений». Сформулированы основные задачи эксперимента, этапы его реализации и результаты исследования. Доказано, что данная инновационная система психолого-педагогического проектирования социального развития воспитанников является педагогически целесообразной.

The results of the experiment Ukrainian "Psychological and educational planning social development of individual students of secondary and vocational schools. The basic task of the experiment, the stages of its implementation and results of the study are formulated. It is proved that the innovative system of psychological and pedagogical design of social development of pupils is pedagogically expedient.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сахневич І. Д. 
Деякі питання громадянського самовизначення учнів / І. Д. Сахневич // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 115-117. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблему громадянського самовизначення учнів професійно-технічного навчального закладу.

Рассмотрена проблема гражданского самоопределения учеников профессионально-технического учебного заведения.

Some problems of civil self-determination of the pupils of technical and professional educational institutios are analysed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Проценко О. С. 
Формування життєвої компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. С. Проценко; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. - Харків, 2015. - 20 c. - укp.

Вперше обгрунтовано, розроблено та експериментально перевірено технологію формування життєвої компетентності учнів ПТНЗ у процесі професійної підготовки, що грунтується на системному, особистісно-діяльнісному й аксіологічному підходах і передбачає поетапне формування життєвих мотивів, знань, умінь, емоційно-ціннісних еталонів поведінки, орієнтованих на задоволення потреби особистості в самореалізації в усіх сферах життєдіяльності на аналітико-спонукальному, змістовно-діяльнісному й рефлексивно-коригувальному етапах. Уточнено суть життєвої компетентності учнів ПТНЗ (як сукупність життєтворчих мотивів, знань і умінь, емоційно-вольових характеристик, що формуються під впливом первинного трудового й соціального досвіду та спрямовані на забезпечення творчого проектування та здійснення життєвого шляху у прийнятних соціальних сферах і напрямах професійної діяльності) та визначено компоненти досліджуваної категорії (мотиваційний, особистісний, когнітивний, функціональний). Удосконалено організаційно-методичне забезпечення професійної підготовки й систему оцінювання рівнів сформованості компонентів життєвої компетентності учнів. Набули подальшого розвитку положення компетентнісного підходу щодо професійної освіти, зокрема формування життєвої компетентності учнів у системі професійно-технічної освіти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418517 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тургенєва А. О. 
Формування соціально активної позиції учнів у позанавчальній діяльності професійно-технічних навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / А. О. Тургенєва; ДВНЗ "Донбас. держ. пед. ун-т". - Слов'янськ, 2016. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування соціально активної позиції учнів у позанавчальній діяльності професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Розкрито процес формування соціально активної позиції учнів у позанавчальній діяльності ПТНЗ як психолого-педагогічну проблему. Висвітлено сутність соціально активної позиції особистості та передумови її формування в учнів юнацького віку. Охарактеризовано позанавчальну діяльність як чинник формування соціально активної позиції учнів ПТНЗ. Обгрунтовано та реалізовано соціально-педагогічні умови формування соціально активної позиції учнів у позанавчальній діяльності ПТНЗ. Подано перебіг і проаналізовано результати експериментально-дослідної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА421686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Радул В. В. 
Соціально-професійна зрілість учнів закладів професійної освіти : [монографія] / В. В. Радул, О. М. Коптєва. - Харків : Мачулін, 2018. - 215 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні засади формування соціально-професійної зрілості учнів професійно-технічних навчальних закладів, яку визначено як якість особистості учня, що характеризується прийняттям та засвоєнням соціальних та професійних норм і цінностей, відповідальним ставленням до своїх професійних обов’язків та активною участю у практичній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА825494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Федюшкіна К. А. 
Формування усвідомленого ставлення до батьківства у здобувачів професійно-технічної освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / К. А. Федюшкіна; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 22 c. - укp.

На основі теоретичного аналізу філософської, педагогічної, психологічної, соціологічної літератури розкрито наукові засади усвідомленого батьківства. Визначено соціально-педагогічну сутність феноменів: "батьківство", "усвідомлене батьківство", "усвідомлене ставлення до батьківства", "материнство". З'ясовано сучасний рівень усвідомленого ставлення до батьківства у здобувачів професійно-технічної освіти. Визначено критерії, показники та рівні сформованості усвідомленого ставлення до батьківства. Обгрунтовано та перевірено структурно-функціональну модель формування усвідомленого ставлення до батьківства в умовах закладів професійно-технічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0 + С5*644.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444796 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Федюшкіна К. А. 
Формування усвідомленого ставлення до батьківства у здобувачів професійно-технічної освіти : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / К. А. Федюшкіна; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2020. - 22 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.350.0 + С5*644.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА444796 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського