Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (70)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311.0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 141
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пащенко Д. І. 
Зарубіжний досвід гуманізації соціального середовища та виховання / Д. І. Пащенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Знання, 1999. - 208 c. - Бібліогр.: 351 назв. - укp.

Дано критичний аналіз впливу зарубіжного соціального середовища та виховання на формування моралі підростаючого покоління. Простежуються різні ланки виховних систем - від дошкільних закладів до вищої школи. Акцентується увага на суттєвих елементах освітньої політики та соціального і правового захисту громадян в різних країнах світу, розглядається питання формування інтелектуальної еліти суспільства. Повідомляється про пільги в структурі соціальної захищеності, про проблеми сирітства, про правову захищеність військовослужбовців. Розглядаються зарубіжні пенітенціарні системи, особливості профілактики злочинності та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(0) + Ч491(0) + Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590557 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Подмазин С. И. 
Личностно-ориентированное образование : Соц.-филос. исслед. / С. И. Подмазин; Запорож. гос. ун-т. - Запорожье : Просвіта, 2000. - 250 c. - Библиогр.: 53 назв. - рус.

Проанализирован процесс становления личностно-ориентированного образования как парадигмы и реального социального феномена, отражающего особенности развития человечества на рубеже третьего тысячелетия. Рассмотрена парадигма личностно-ориентированного образования как способ преодоления отчуждения личности в образовании и одно из средств, способствующее преодолению отчуждения личности в постиндустриальном обществе. Раскрыты сущность и содержание образования как деятельности и процесса, функции образования как социального института. Исследованы философские и психологические теории личности, а также предложена новая интегративная концепция личности, играющая важную роль в процессе гуманизации образования в теоретическом и практическом плане. Определены детерминанты оптимизации развития личностно-ориентированного образования как направления деятельности общества и его институтов, в частности, государства, по развитию образования. Разработаны методология и праксикология личностно-ориентированного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч30 в2 + Ю6*18:Ч30 + С5*5*333.91*18:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Березняков Д. А. 
Место метакогнитивных знаний в триаде "личность - образование - социум" / Д. А. Березняков // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 12-14. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Доведено необхідність зміни парадигми освіти у контексті взаємовідносин "особистість - освіта - соціум" на підставі метакогнітивних знань, зокрема, знань про себе, пізнання, предмет і знань предмета.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952 + Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Очкасова М. П. 
Методологические проблемы анализа современной высшей школы как социального института / М. П. Очкасова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 45-52. - Библиогр.: 15 назв. - рус.

Розглянуто проблеми функціонування вищої освіти на межі тисячоліть. Зазначено, що невідповідність потребам нового суспільства системи сучасної освіти в цілому та вищої зокрема, сприяла виникненню ряду серйозних проблем, які знижують загальну ефективність і призводять до дисфункції освіти в соціумі. З позицій соціології освіти проаналізовано питання співвідношення освіти та соціуму, ступені їх взаємозв'язків і взаємопроникнення. Досліджено основні методологічні принципи аналізу проблем освіти. Відзначено подвійну соціальну природу освіти, яка є одночасно соціальним інститутом і соціальною організацією. Освіту трактовано як соціальний інститут, що виконує функції підготовки та включення індивідів в окремі сфери життєдіяльності суспільства, залучення до культури даної суспільної системи. Окреслено проблеми критеріїв інституціоналізації, які характеризують освіту з боку її функціонування як суспільної підсистеми більш високого порядку. Соціальний інститут освіти охарактеризовано через ряд відмінних ознак: основні установи та зразки поведінки; символічні та культурні ознаки; ступені формалізованих кодексів, що визначають образ дій в системі соціальних взаємозв'язків; ідеологію як систему ідей, санкціоновану сукупністю існуючих норм. На засадах інституціалізації розглянуто проблеми пріоритету соціальних функцій освіти, ролі та місця вищої школи в сучасному суспільстві та сучасному світі. Зроблено висновки про подальші шляхи оптимізації ефективності функціонування вищої освіти.


Ключ. слова: соціальні функції, вища освіта, соціальні інститути, соціальні взаємозв'язки, соціологія освіти, соціальна диференціація
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч481,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сокурянская Л. Г. 
Образование в контексте трансформации современного общества / Л. Г. Сокурянская // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. Соціол. дослідж. сучас. сусп-ва: методологія, теорія, методи. - 2000. - № 462. - С. 26-32. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Розглянуто проблеми становлення освіти як суб'єкта соціокультурної трансформації. Висвітлено питання актуалізації ролі освітньої системи як агента соціалізації особистості. Надано кількісні та якісні характеристики вищої освіти у сучасній Україні. Проаналізовано глобальні та регіональні, зовнішні та внутрішні фактори, що зумовлюють становлення суб'єктності як якості соціального інституту освіти. Серед глобальних чинників розглянуто інформатизацію суспільства, екологію суспільної свідомості, підвищення комунікативної культури, зростання впливу засобів масової інформації тощо. Серед регіональних факторів - становлення правової держави та громадянського суспільства. За умов сучасної України інститут освіти здійснює суттєвий вплив на процеси її соціокультурної трансформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соціальна педагогіка / ред.: Л. К. Грицюк, В. С. Петрович; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : Вежа, 1999. - 193 c. - укp.

Надано освітньо-кваліфікаційну характеристику спеціаліста напряму "Соціальна педагогіка", зміст авторських програм фундаментальних, професійно орієнтованих та вибіркових дисциплін за навчальним планом спеціальності, серед яких - родинознавство, порівняльна педагогіка, методика соціально-педагогічної роботи з населенням, етичні норми спілкування з населенням, основи математичної статистики, позашкільна педагогіка, профілактика адиктивної поведінки, основи профорієнтаційної роботи, нові інформаційні технології, народна педагогіка, диференціація навчання в школі тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591677 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Капська А. Й. 
Соціальна педагогіка : Навч. посіб. / А. Й. Капська, Л. І. Міщик, З. І. Зайцева, О. В. Безпалько, Р. Х. Вайнола, І. М. Ковчина, О. А. Кузьменко, І. М. Пінчук, Н. П. Пихтіна; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 264 c. - укp.

Розглянуто теоретичні засади соціальної педагогіки, її основні категорії, а також принципи, структуру та функції соціально-педагогічної діяльності. Висвітлено деякі аспекти становлення соціальної педагогіки за рубежем, основні передумови соціально-педагогічної діяльності в Україні. Проаналізовано соціально-виховні інститути в системі соціалізації особистості, питання соціальної роботи з дітьми та молоддю з особливими потребами, а також соціально-педагогічної роботи з метою подолання різних форм дезадаптації підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Барахтян М. М. 
Соціальна педагогіка : Навч.-метод. посіб. / М. М. Барахтян, О. В. Безпалько, А. Й. Капська, А. Й. Карпенко, О. Г. Ковчина; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1998. - 220 c. - укp.

У посібнику подаються кваліфікаційні характеристики спеціаліста "Соціальний педагог", обгрунтування, зміст і структура навчального плану зі спеціальностей 7.01.01.06 "Соціальний педагог". Визначено зміст навчальних курсів, форми лекційних і практичних робіт зі студентами; запропоновано нові підходи до фахового навчання студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215 + Ч311.0 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Соціальна філософія, педагогіка, психологія / ред.: Л. Ф. Шестопалова. - Х., 2000. - 200 с. - (Наук. зап. Харк. військ. ун-ту; Вип. 7). - укp. - рус.

Розглянуто соціальні проблеми освіти ХХІ ст. і шляхи їх розв'язання, нові форми релігійних організацій, деякі педагогічні аспекти соціалізації особистості. Висвітлено особливості психологічної підготовки льотчиків армійської авіації до діяльності за екстремальних умов, статусно-рольові розподіли в світлі нового досвіду конструювання соціальної реальності, індивідуально-типологічні якості професійної пам'яті юристів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ю6я54(4Укр)3 + Ю94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Соціальна філософія, педагогіка, психологія / ред.: Л. Ф. Шестопалова. - Х., 2000. - 216 с. - (Наук. зап. Харк. військ. ун-ту; Вип. 8). - укp. - рус.

Розглянуто соціально-конституційні засади української державобудівничої концепції, традиції релігійної філософії у розумінні духовності людини, методологічні основи вивчення соціальної адаптації та філософські парадигми інтерпретації індивідуальності. Зроблено соціально-педагогічний аналіз можливостей ступеневої військової освіти у формуванні спрямованості на професійну кар'єру, проаналізовано головні теоретико-методологічні підходи, використані під час досліджень міжособистісного спілкування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0я54(4Укр) + Ю6я54(4Укр)3 + Ю9я54(4Укр)3

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Звєрєва І. Д. 
Соціально-педагогічна робота з дітьми та молоддю в Україні: теорія і практика / І. Д. Звєрєва; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. - К. : Правда Ярославичів, 1998. - 394 c. - Бібліогр.: 822 назв. - укp.

У монографії досліджуються загальнотеоретичні та прикладні аспекти розвитку соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю в Україні у XX столітті, визначено її головні тенденції і закономірності, чинники та пріоритетні напрямки. Зроблено аналіз етапів становлення соціальної педагогіки та соціальної роботи в Україні, сформульовано понятійно-термінологічний апарат соціально-педагогічної діяльності як основи соціальної роботи, розкрито суть моделей, програм, проектів її організації в сучасних умовах, показано можливості взаємозв'язку державних, громадських і благодійних організацій та фондів у соціальній профілактиці, соціальному обслуговуванні, соціальній адаптації та соціальній реабілітації різних категорій дітей і молоді. В додатках подані статистичні відомості про діяльність центрів соціальних служб для молоді за 1997-1998 роки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + С5*148:Ч

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гапон Ю. А. 
Соціально-педагогічні основи процесу виховання особистості / Ю. А. Гапон; АПН. Ін-т пробл. виховання. Лаб. пед. соціології. - Запоріжжя, 1998. - 218 c. - Бібліогр.: с. 181-200. - укp.

Розглянуто соціальну природу, системоутворюючий елемент виховного процесу, зміст виховання. Висвітлено структуру виховних відносин, циклічність і періоди розвитку виховання. Особливу увагу приділено спробі моделювання виховного (соціально-педагогічного) процесу, а також результатам експериментальних досліджень виховних процесів у різних соціально-педагогічних системах.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*148:Ч30 + Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Соціалізація особистості : Міжкафедр. зб. наук. ст. / ред.: А. Й. Капська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1998. - 157 c. - укp.

Пропонуються результати досліджень та експериментальної роботи з питань соціальної педагогіки, педагогіки і психології вищої та середньої спеціальної освіти, загальноосвітньої школи та профтехосвіти. Висвітлено такі основні аспекти проведеної роботи, як вплив змісту і способів діяльності виховних інфраструктур на активізацію соціального становлення особистості; формування та розвиток характерологічних якостей творчої особистості в системі виховної роботи; радіоспілкування як вид соціальних контактів особистості; теоретичні основи організаційних форм виховної діяльності; сутність і особливості позанавчальної діяльності у моральному вихованні студентів; особливості організації суті процесу формування у студентів техніки мовлення; формування мовлення особистості на матеріалі лексико-семантичних варіантів прикметників; родинно-побутова звичаєвість як фактор соціалізації молодшого школяра; діагностика творчих здібностей учасників художньо-творчих колективів; готовність молодших школярів до прояву художньо-творчої активності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 я43 + Ч421.350.0 я43 + Ю952.1 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Соціалізація особистості : Міжкафедр. зб. наук. ст. [Вип. 3] / ред.: А. Й. Капська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 1998. - 294 c. - у.

Пропонуються результати досліджень і експериментальної роботи з проблем соціального становлення особистості. Висвітлюється психологічний, педагогічний та соціальний аспекти, які обумовлюють актуалізацію поставленої проблеми і допомагають її вирішити на сучасному етапі розвитку суспільства і психолого-педагогічної науки. Розглядаються проблеми формування комунікативної компетенції як засобу соціалізації особистості у дошкільному дитинстві; особливості соціалізації дитинства в умовах повної та неповної сім'ї; соціально-психологічний імідж особистості керівника; творчий потенціал вчителя; морально-естетичне виховання майбутнього вчителя; психолого-педагогічний аспект у вихованні еколого-економічного мислення; питання загального типу міжособистісного спілкування; організація групової роботи в початковій школі; духовні потреби як фактор становлення особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 я43 + Ч421.350.0 я43 + Ч421.38 + Ю952.1 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586116 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гавриленко І. М. 
Соціологія освіти : Навч. посіб. / І. М. Гавриленко, О. Л. Скідін; Запоріз. держ. ун-т. Каф. соціології. - Запоріжжя : Этта-Пресс, 1998. - 394 c. - укp.

В стислій формі викладено основи соціології освіти на підставі зв'язку із загальносоціологічною теорією, визначається соціогрупова структура проблеми реформування, а також сучасний стан соціології освіти. Охарактеризовано особливості діяльності соціальних організацій, у т.ч. навчальних, процес розбудови української національної школи. Управління освітою розглядається як структура діяльності і різновид міжгрупової взаємодії, висвітлюється суперечливий процес соціологічного усвідомлення проблем навчання і виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588188 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Теоретико-методологічні аспекти дослідження проблем соціальної педагогіки : Зб. наук. пр. / ред.: Г. Є. Гребенюк; Обл. метод. каб. учб. закл. мистец. та культури. - Х. : Каравела, 2000. - 252 c. - (Пробл. сучас. мистец. і культури). - укp.

Розглянуто особливості організації навчального процесу на уроках математики, теоретичні основи формування пізнавальних умінь школярів, а також деякі аспекти правового виховання засобами народної педагогіки. Значну увагу приділено колективним та індивідуальним формам правового виховання у вищих навчальних закладах, соціально-педагогічним основам процесу самовиховання майбутнього офіцера засобами фізичної культури тощо. Детально проаналізовано вплив раціональної організації навчання на динаміку працездатності студентів та соціально-економічним аспектам проектування педагогічних систем професійної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я43(4УКР) + Ч311.0 я43(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600406 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Капська А. Й. 
Технології соціально-педагогічної роботи : Навч. посіб. / А. Й. Капська, М. М. Барахтян, О. В. Безпалько, Р. Х. Вайнола, З. Г. Зайцева, Р. І. Короткова, О. А. Кузьменко, Ж. В. Петрочко, І. М. Пінчук, Н. П. Пихтіна; ред.: А. Й. Капська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 372 c. - укp.

Розглянуто теоретичні засади технології соціально-педагогічної роботи, а також зміст та організацію психолого-педагогічного консультування і терапії. Запропоновано окремі напрямки роботи та технології діяльності соціального педагога з окремими індивідами, групами та спільнотами. Розкрито оптимальні умови соціального становлення особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Скідін О. Л. 
Управління освітою: теоретико-методологічний аналіз соціальних технологій / О. Л. Скідін. - Запоріжжя : ЗДУ, 2000. - 292 c. - Бібліогр.: 346 назв. - укp.

Розглянуто поняття і структуру навчальних соціальних організацій, їх види, специфіку використання соціальних технологій в управлінні персоналом, міжгрупову взаємодію у контексті трансформаційних процесів у сучасній системі освіти. Проаналізовано сучасні підходи до визначення даного поняття в процесах управління взагалі та управління соціальними навчальними організаціями зокрема. Запропоновано шляхи удосконалення управління освітою, управлінські впливи, класифікацію управлінських технологій. Охарактеризовано взаємозв'язок інформаційних та організаційно-технічних аспектів управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч34(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600682 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Докашенко Г. П. 
Духовність та освіта - перехресні шляхи / Г. П. Докашенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 259-263. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Зроблено спробу простежити процеси взаємозв'язку освіти та духовності. Визначено деякі риси школи доби тоталітаризму, що призвели до розповсюдження бездуховності. Виявлено перспективи розвитку освіти сучасної України як фактору підвищення духовності суспільства.

Предпринята попытка проследить процессы взаимосвязи образования и духовности. Определены некоторые черты школы тоталитарного периода, которые привели к распространению бездуховности. Выявлены перспективы развития образования современной Украины как фактора повышения духовности общества.

The article is devoted to the analysis of the problems of spirituality and education. The attempt was undertaken to define the characteristic features of a totalitarian regime school. The author has determine prospects of the development of education in modern Ukraine.


Ключ. слова: школа, суспільство, тоталітаризм, громадянська освіта
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Шапран О. І. 
Шляхи переходу до інноваційної освіти / О. І. Шапран // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 26. - С. 32-37. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто закони перебігу інноваційних процесів, їх структуру та етапи функціонування інновацій. Проаналізовано процес сприйняття та впровадження педагогічних нововведень у практику роботи сучасних закладів освіти, готовність учителів до інноваційної діяльності.

Рассмотрены законы протекания инновационных процессов, их структура и этапы функционирования инноваций. Пранализирован процесс восприятия и внедрения педагогических нововведений в практику работы современных образовательных учреждений, готовность учителя к инновационной деятельности.

This article considers the rules of running the innovation process, it's structure and stages. The process of perception and application of the pedagogical innovations to practice in modern educational establishments and teachers readiness to innovation work are analyzed in this article.


Ключ. слова: педагогічні інновації, готовність до інноваційної діяльності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.01

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського