Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (65)Реферативна база даних (47)Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=MANAGED$<.>+<.>K=DIRECTX$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   методичний посібник   
1.

Ламот, А.
Программирование игр для Windows [Електронний ресурс] : советы профессионала : пер. с англ. / А. Ламот. - М. : Вильямс, 2004. - 880 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга предназначена для читателей, интересующихся вопросами разработки игр для операционной системы Windows. В ней освещены разнообразные аспекты — от азов программирования до серьезного рассмотрения различных компонентов DirectX, от простейших физических моделей до сложных вопросов искусственного интеллекта. Книга будет полезна как начинающим, так и профессиональным разработчикам игр для Windows, хотя определенные знания в области программирования (в частности, языка программирования С или С+4), математики и физики существенно облегчат изучение материала.



Кл.слова:
програмування -- гра -- програмне забезпечення

   Тип видання:   підручник   
2.

Миллер, Т.
Managed DirectX9 [Електронний ресурс] : программирование графики и игр / Т. Миллер. - М. : КомБук, 2005. - 386 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга позволяет изучить возможности использования Управляемого DirectX при разработке различных графических и мультимедийных приложений. В данной книге рассмотрены как основы программирования 3D-графики, так и более сложные разделы, например, управление уровнями детализации mesh-объектов, использование высокоуровневого языка шейдеров и символьной анимации. В книге уделено достаточное внимание таким важным вопросам, как управление звуком и устройствами ввода или добавление звуковых эффектов и джойстика с обратной связью. Материал книги "Managed DirectX 9" направлен в большей степени на непосредственное создание полнофункциональных мультимедийных приложений, нежели на изучение излишнего языкового синтаксиса. Мы полагаем, что читатель этой книги уже знаком с языком С# (или Visual Basic .NET) и средой .NET Runtime. Автор этой книги имеет огромный опыт разработки приложений с помощью DirectX с Управляемым кодом и является своего рода первоисточником информации в данной области.



Кл.слова:
мультимедіа -- аудіо -- програмування

   Тип видання:   підручник   
3.

Горнаков, С. Г.
Инструментальные средства программирования и отладки шейдеров в DirectX и OpenGL [Електронний ресурс] / С. Г. Горнаков. - СПб. : БХВ-Петербург, 2005. - 256 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Рассматриваются основы DirectX, показаны приемы работы с фиксированным и программируемым графическими конвейерами, дана информация по применению профайлера PIX for Windows, необходимого для отладки программ в DirectX, подробно представлена информация об инструментариях ATI RenderMonkey 1.5 и NVIDIA FX Composer 1.5, позволяющих создавать и отлаживать шейдеры в DirectX и OpenGL. Для программистов графики.



Кл.слова:
комп'ютер -- програмне забезпечення

   Тип видання:   наукове видання   
4.

Деревских, Владимир.
Синтез и обработка звука на РС [Електронний ресурс] / В. В. Деревских. - СПб. : БХВ-Петербург, 2002. - 352 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга посвящена синтезу и обработке звука на компьютере. В качестве основного инструмента для обработки звука предлагается программа Cool Edit, которая в настоящее время является одним из самых популярных в мире звуковых редакторов. Значительную часть книги занимает описание программно реализованных синтезаторов, в частности рассказывается о работе с программой Fruity Loops, которая не только содержит в себе несколько синтезаторов, но и позволяет создавать музыкальные композиции. В заключительной части рассматривается ряд подключаемых модулей DirectX, каждый из которых представляет собой программную реализацию какого-нибудь эффекта или устройства обработки звука. Такие модули можно использовать в качестве дополнительных средств обработки звука не только в Cool Edit, но и в любой программе, поддерживающей технологию DirectX.Прочитав эту книгу, вы научитесь синтезировать и обрабатывать звук, а также сможете создавать собственные полноценные музыкальные произведения.



Кл.слова:
Cool Edit -- Fruity Loops

   Тип видання:   наукове видання   
5.

Боровский, А. Н.
Программирование в Delphi 2005 [Електронний ресурс] / А. Н. Боровский. - СПб. : БХВ-Петербург, 2005. - 448 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга посвящена разработке в Delphi 2005 различных типов приложений для Windows 2000/XP/2003. Описаны приемы программирования Win32 с учетом специфики Windows 2000/XP/2003, архитектура .NET и особенности создания приложений Windows Forms и VCL.Forms. Рассмотрены разработка приложений bdExpress, WebSnap и WebBroker, а также интернет-приложений с использованием компонентов Internet Direct 10. Уделено внимание многоуровневому компонентному программированию и бизнес-ориентированному моделированию с помощью компонентов ECO. Описаны технологии ADO.NET, Borland Data Provider, ASP.NET и разработка приложений баз данных с помощью ADO.NET и ASP.NET. Рассмотрено создание мультимедиа-приложений с использованием расширенных возможностей графики GDI+, а также .NET и DirectX 9 SDK.



Кл.слова:
Win32 -- bdExpress -- WebSnap -- WebBroker

   Тип видання:   підручник   
6.

Gregory, K.
Microsoft® Visual C++® .NET 2003 Kick Start [Electronic resource] / K. Gregory. - Indianapolis : Sams Publishing, 2003. - 448 p.
Переклад назви: Microsoft® Visual C++® .NET 2003. Швидкий старт

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Microsoft Visual C++ .NET 2003 Kick Start is targeted toward developers interested in making the jump to .NET, working programmers already familiar with another programming language or the previous version of VS. Visual C++ .NET 2003 Kick Start speeds through basic concepts and focuses on practical examples and benefits of moving to VC++ .NET. This book explains how VC++ code interacts with the .NET Framework, the extra capabilities of VC++ compared to VB.NET and C# in .NET code interoperability, how to use Windows Forms (a new feature for VC++ .NET in the 2003 edition), and how to migrate from Visual Studio 6 and COM. The author covers the use of managed and unmanaged Visual C++ code, using both types for most examples. Full of code examples, tips, and professional insights, this book provides maximum learning with minimum investment of time and effort.



Кл.слова:
програмування -- MSVC

   Тип видання:   підручник   
7.

Harbour, J. S.
Beginner's Guide to DarkBASIC Game Programming [Electronic resource] / J. S. Harbour, J. R. Smith. - Portland : Premier Press, 2003. - 711 p.
Переклад назви: Посібник для початківців по програмуванню ігри DarkBASIC

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Design and play your own games without worrying about the technical details of programming DirectX. DarkBasic handles the entire game engine for you! By the end of the book, you will have written complete 2D and 3D games.



Кл.слова:
програмне забезпечення -- комп’ютерна програма -- комп’ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
8.

Templeman, J.
Microsoft® Visual C++® .NET [Electronic resource] : step by step / J. Templeman. - Redmond : Microsoft Press, 2003. - 581 p. - (Step by Step)
Переклад назви: Microsoft® Visual C++® .NET: крок за кроком

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Version 2003


25-Word Description Teach yourself Visual C++ .NET version 2003--and begin developing Microsoft .NET-connected applications--one step at a time. Master core skills with step-by-step lessons and challenge yourself with simple to complex coding problems. 75-Word Description Teach yourself Visual C++ .NET version 2003--and begin developing applications and services for Microsoft .NET--one step at a time. This practical, hands-on tutorial expertly guides you through the fundamentals--from writing managed code to running and debugging your first .NET-ready programs. Work at your own pace through easy-to-follow lessons and hands-on exercises to learn essential techniques. And accelerate your productivity by working with instructive code and best development practices for Visual C++ .NET version 2003. Topics include inheritance and object-oriented programming (OOP) techniques, debugging, exception handling, operator overloading, the .NET Framework version 1.1, integration with Microsoft Windows(R) .NET Server 2003, Windows Forms, Web services, ATL, data access with XML and Microsoft ADO.NET, migrating legacy applications, and more. The authors are highly respected C++ programmers, trainers, and consultants who know how to quickly advance your expertise. Positioning Statement: Your hands-on, self-study guide for building applications and services with Visual C++ .NET version 2003



Кл.слова:
кодування -- мова програмування -- об'єктно-орієнтоване програмування

   Тип видання:   підручник   
9.

Iverson, W.
Hibernate: A J2EE™ developer's guide [Electronic resource] / W. Iverson. - Boston : Addison Wesley Professional, 2004. - 384 p.
Переклад назви: Hibernate: посібник розробника на J2EE

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Build fast, high-performance Java database applications with Hibernate. Hibernate makes it far easier to build robust, high-performance database applications with Java. Now there's a practical, hands-on guide to using Hibernate's flexible, fast object/relational persistence and query services. Will Iverson covers every facet of development with Hibernate, from its mapping system to its advanced query mechanisms and transaction support. Iverson shows you how to build Hibernate solutions that can integrate with Swing, with JSP, and even with EJBs utilizing bean-managed persistence. Using realistic examples, he demonstrates how to work with persistent objects, manage schema, and optimize database application performance. After you've mastered Hibernate's core techniques, Iverson presents best practices, tips, tricks, and style guidance for even more effective development



Кл.слова:
Java EE

   Тип видання:   наукове видання   
10.

Dalmau, D. S. -C.
Core techniques and algorithms in game programming [Electronic resource] / D. Dalmau. - Washington : New Riders, 2003. - 888 p
Переклад назви: Основні методи і алгоритми в програмуванні ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


To even try to keep pace with the rapid evolution of game development, you need a strong foundation in core programming techniques-not a hefty volume on one narrow topic or one that devotes itself to API-specific implementations. Finally, there's a guide that delivers! As a professor at the Spanish university that offered that country's first master's degree in video game creation, author Daniel Sanchez-Crespo recognizes that there's a core programming curriculum every game designer should be well versed in-and he's outlined it in these pages! By focusing on time-tested coding techniques-and providing code samples that use C++, and the OpenGL and DirectX APIs-Daniel has produced a guide whose shelf life will extend long beyond the latest industry trend. Code design, data structures, design patterns, AI, scripting engines, 3D pipelines, texture mapping, and more: They're all covered here-in clear, coherent fashion and with a focus on the essentials that will have you referring back to this volume for years to come.



Кл.слова:
відеогра -- розробка ігор -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
11.

Engel, W. F.
Beginning Direct 3D game programming [Electronic resource] / W. F. Engel. - 2nd. ed.. - Boston : Premier Press, 2003. - 396 p
Переклад назви: Початок програмування Direct 3D ігор

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This resource serves as a comprehensive guide for learning DirectX graphics programming while allowing you to start with the basics and ease your way into graphics and animation.



Кл.слова:
анімація -- графіка -- програма -- комп'ютерна гра

   Тип видання:   наукове видання   
12.

Miller, T.
Managed DirectX 9 Kick Start [Electronic resource] : graphics and Game Programming / T. Miller. - Indianapolis : Sams Publishing, 2003. - 432 p.
Переклад назви: Швидкий старт керування DirectX 9

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Managed DirectX was released with the latest version of the core DirectX libraries in DirectX9. It enables developers using the new .NET languages (i.e. C#, VB.NET, etc.) to develop rich multimedia applications with DirectX. Unfortunately the Managed DirectX runtime was released without adequate documentation, and developers are having a hard time figuring out the best way to write managed applications. This book covers how to use the Managed DirectX objects, how they differ from the core DirectX libraries, and how to create these rich multimedia applications in C#. It also covers in depth graphics techniques and the new high-level shader language shipping with DirectX9.



Кл.слова:
комп'ютерна графіка -- комп’ютерна гра -- комп’ютерна програма -- програмне забезпечення -- Managed DirectX

   Тип видання:   підручник   
13.

Fay, T. M.
DirectX 9 audio exposed: interactive audio development [Electronic resource] / T. M. Fay, S. Selfon, T. J. Fay. - Plano : Wordware Publishing, 2004. - 532 p.
Переклад назви: DirectX 9 Audio зсередини: інтерактивна розробка аудіо

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This text features a look into the most advanced interactive music and audio development system in history. DirectX Audio, a suite of tools and technologies allows software engineers and content creators to create interactive, adaptive audio content.



Кл.слова:
API -- інтерфейс програмування

   Тип видання:   підручник   
14.

Luna, F.
Introduction to 3D game programming with DirectX 9.0 [Electronic resource] / F. Luna. - Plano : Wordware Publishing, 2003. - 388 p.
Переклад назви: Вступ до програмування 3D ігор з DirectX 9.0

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This text provides an introduction to programming interactive 3D computer graphics using DirectX 9.0, with an emphasis on game development.



Кл.слова:
розробка ігор -- API

   Тип видання:   методичний посібник   
15.

Pike, A.
DirectX 8 Programming Tutorial [Electronic resource] / A. Pike. - [S. l. : s. n.]
Переклад назви: Керівництво по програмуванню DirectX 8

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
програмування -- комп'ютер

   Тип видання:   наукове видання   
16.

Fraser, S. R. G.
Managed C++ and .NET development [Electronic resource] / S. R. G. Fraser. - New York : Apress, 2001. - 951 p.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This is a how-to guide to coding in the world of .NET, without any need for developing COM, DCOM, COM+, or ActiveX components. Readers will also learn the sytax of C++.



Кл.слова:
програмування

   Тип видання:   наукове видання   
17.

Баррон, Т.
Программирование стратегических игр с DirectX 9.0 [Електронний ресурс] / Т. Баррон. - Plano : Wordware Publishing, 2003

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга «Программирование стратегических игр с DirectX 9.0» охватывает все темы, которые следует знать, чтобы создать собственную стратегическую игру на С++ с использованием DirectX. Книга выделяет процесс разработки игры и исследует игровые механизмы, управление ресурсами, разработку интерфейса, добавление звукового оформления и многое другое. Более сложные темы включают поиск пути, визуализацию стистем частиц и реализацию сетевого многопользовательского режима.



Кл.слова:
інтерфейс -- блочна графіка -- алгоритм

   Тип видання:   навчальний посібник   
18.


Teach Yourself ActiveX in 21 Days [Electronic resource]. - [S. l. : s. n.]
Переклад назви: Самовчитель ActiveX за 21 день

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


When I was first asked to do this book, a lot of folks on the team thought ActiveX was some kind of programming language like C++, HTML or JavaStuff. In fact, it's all of them and none of them. ActiveX is a technology—a way of using a computer's environment to communicate over the Web efficiently and reliably. HTML, C++ Visual Basic, DirectX, and many other tools can be used to take advantage of ActiveX technologies. "Why would I want to use ActiveX?" is the question I hear the most. I've got all kinds of answers—a different one for each individual. "To have a professional Web presence." "So people won't have to be techies to use your site." "So everyone's machine can work with your pages." The $40 answer is that it allows you to use OLE over the Web. This means that you can use your Web browser as a front end for your word processor, spreadsheet, database, chat, news, mail, and other applications. With ActiveX, you don't need to have 10 zillion applications installed on your machine. Moreover, you don't need to know how to use 10 zillion applications. When the Web browser tries to load an ActiveX document and you don't have the software required to load it, your Web browser will contact the software distributor over the Net, grab the stuff you need, and install it onto your local machine. If you never use that software again, it will be automatically deleted, freeing up valuable system resources for other uses. After browsing some of the book titles available for computer programming, I found very few like this one. That is because ActiveX is a unique concept in programming. It addresses the issues of networking by relying on standards that have been cussed and discussed by the many standards organizations out there. Microsoft has said that it will release the ActiveX technologies to an independent standards body for continued maintenance, but in fact, most of it is already in public hands.



Кл.слова:
програмне забезпечення

   Тип видання:   методичний посібник   
19.


Slackware Linux Unleashed [Electronic resource]. - [S. l. : s. n.]

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


This third edition of Linux Unleashed is the result of the demand for Linux, and for our books, for which we are grateful. Along with our Red Hat Linux Unleashed and my Linux System Administrator's Survival Guide, we have managed to cover most aspects of the Linux market with books aimed squarely at the reader. As with the first two editions, we have had a lot of help from the fine editors at Sams, and from technical reviewers from the Linux community. Thanks to Grace Buechlein for her fine efforts to get this edition in on time and into production. Thanks to Dean Miller and the rest of the editorial and production staff at Sams for whipping it into shape. The result of all this effort is hopefully a book even better than the previous edition, with more information aimed at you, our reader. Personally, my thanks to Kamran for once again working well with me to produce another book. If all my collaborations were as friendly and easy as this, I'd be a happy writer indeed. To my parents, thanks for understanding the need to stay in front of the computer and not make the trips to visit as often as I would have liked. Thanks to Bill, Phyllis, Roy, Mark, and Guy for providing welcome diversions, companionship, and support through the many long nights spent at the console. And finally, thanks to Yvonne, who knows writing is important to me and lets me get on with the job.



Кл.слова:
операційна система

   Тип видання:   науково-популярне видання   
20.

Eaton, K. B.
Daily life in the Soviet Union [Electronic resource] / K. B. Eaton. - Westport : Greenwood Press, 2004. - 320 p.. - (Daily Life Throught History)
Переклад назви: Повсякденне життя в Радянському Союзі

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Details what ordinary life was like during the extraordinary years of the reign of Soviet Union. Thirty-six illustrations, thematic chapters, a glossary, timeline, annotated multimedia bibliography, and detailed index make it a sound starting point for looking at this powerful nation's immediate past. What was ordinary life like in the Soviet police state? The phrase daily life implies an orderly routine in a stable environment. However, many millions of Soviet citizens experienced repeated upheavals in their everyday lives. Soviet citizens were forced to endure revolution, civil war, two World Wars, forced collectivization, famine, massive deportations, mass terror campaigns perpetrated against them by their own leaders, and chronic material deprivations. Even the perpetrators often became victims. Many millions, of all ages, nationalities, and walks of life, did not survive these experiences. At the same time, millions managed to live tranquilly, work in factories, farm the fields, serve in the military, and even find joy in their existence. Structured topically, this volume begins with an historical introduction to the Soviet period (1917-1991) and a timeline. Chapters that follow are devoted to such core topics as: government and law, the economy, the military, rural life, education, health care, housing, ethnic groups, religion, the media, leisure, popular culture, and the arts. The volume also has two maps, including a map of ethnic groups and languages, and over thirty photographs of people going about their lives in good times and bad. A glossary, a list of student-friendly books and multimedia sources for classroom and/or individual use, and an index round out the work, making it a valuable resource for high school as well as undergraduate courses on modern Russian and Soviet history. Copious chapter endnotes provide numerous starting points for students and teachers who want to delve more deeply.



Кл.слова:
громадянська війна -- революція
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського