Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (19)Автореферати дисертацій (41)Книжкові видання та компакт-диски (89)
Пошуковий запит: (<.>K=САМОРОЗВИТОК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 389
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Науковий вісник Миколаївського державного педагогічного університету. Педагогічні науки : Зб. наук. пр. Вип. 3, т. 1 / ред.: В. Д. Будак. - Миколаїв, 2000. - 253 с. - укp.

Висвітлено історію розвитку заочної освіти в Україні та за кордоном, її основні етапи і перспективи розвитку. Розглянуто актуальні проблеми підготовки сучасного вчителя за умов реформування вітчизняної університетської освіти. Окремі розділи присвячено особливостям упровадження інноваційних програм у навчально-виховну діяльність вищої школи, професійно-педагогічному аспекту рольової гри. Наголошено на необхідності взаємодії сім'ї та школи з метою залучення учнівської молоді до процесів пізнання української національної культури. Розкрито структуру та зміст формувального експерименту, спрямованого на професійний саморозвиток майбутнього вчителя інформатики під час його предметно-методичної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4Укр)31

Шифр НБУВ: Ж70386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Белоусенко М. В. 
Роль разделения труда в становлении рыночной экономики / М. В. Белоусенко; НАН Украины. Ин-т экон.-правовых исслед. - Донецк, 1998. - 53 c. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Викладено основні методологічні положення економічного аналізу історичних систем відтворювання. Досліджені причинно-слідчі зв'язки, які детермінують тип розширеного відтворювання та темпи економічного росту. Визначено комплекс необхідних і достатніх умов, які ініціюють саморозвиток ринкової економіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.271.14 + У9(4УКР)242.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Піхтовнікова Л. С. 
Синергія стилю байки. Німецька віршована байка ХIII-ХХ ст. / Л. С. Піхтовнікова. - Х., 1999. - 219 c. - Бібліогр.: с. 191-216. - укp.

Робота присвячена дослідженню еволюції стилю жанру байки, головним чином її віршованого різновиду, яке проведено на матеріалі німецьких байок XIII-XX ст., від перших відомих текстів до сучасних текстів 1998-1999 років. Обгрунтовано необхідність та зроблено спробу застосування універсальної науки про саморозвиток - синергетики для дослідження жанру байки в еволюції. Універсальні поняття синергетики - нелінійність розвитку, атрактор, дисипативні системи, моделювання, компресія інформації тощо наповнюються конкретним змістом стилістики і служать для подальшого поширення погляду на еволюцію жанру. Еволюція стилю байки розглядається як системний взаємозв'язок соціальних та стильованих атракторів. Зміни в стильових рисах та в стилістичних засобах розглядаються відповідно до соціальних замовлень суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.471.6 + Ш5(4ГЕР)-335

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зосимович И. Д. 
Творческий путь и судьба Джордано Бруно / И. Д. Зосимович // Наука та наукознавство. - 2000. - № 4. - С. 99-106. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Проаналізовано творчий шлях та долю видатного вченого епохи Відродження Джордано Бруно, деякі аспекти світогляду якого знайшла підтвердженя у сучасних наукових теоріях розвитку Всесвіту, життя та розуму, фундатора "філософії світанку" - поняття про безмежний, нестаціонарний, ацентричний Всесвіт та саморозвиток природи. Проведено деякі паралелі з сучасністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: В692 + Ю3(4Іта)43-401.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Родин М. А. 
Формирование личности старших подростков в ходе учебно-тренировочного процесса / М. А. Родин // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 21. - С. 46-52. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Зазначено, що виховання фізичних якостей у ході навчально-тренувальних занять впливає на формування особистісних якостей старших підлітків: інтелектуальних, вольових, емоційної та естетичної сфери. Процес формування фізичних якостей розглянуто як ключову проблему фізичного виховання старшокласника, що активізує його самопізнання, самооцінку, саморозвиток як основу позитивного перетворення всіх сторін життєдіяльності.


Ключ. слова: старшие подростки, учебно-тренировочные занятия, формирование личности.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.521 + Ч421.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Головко Н. О. 
Соціально-психологічна робота з дітьми та молоддю з особливими потребами : Метод. рек. / Н. О. Головко, Л. Є. Данелян, І. С. Довгалюк, Т. О. Комар, О. К. Кучеровський; Держ. соц. служба для сім'ї, дітей та молоді. - К. : Держсоцслужба, 2005. - 107 c. - укp.

Викладено сучасні наукові підходи щодо вивчення проблем людей з особливими потребами, визначено сутність і зміст соціально-психологічної реабілітації даної категорії осіб. Наведено наукові концепції соціалізації, а також методи, форми та програми реабілітаційної роботи з людьми з особливими потребами. Встановлено можливості виховання та навчання аутичної дитини, показано доцільність застосування розвивальних комп'ютерних програм під час проведення занять з дітьми з синдромом Дауна. Розроблено зміст тренінгу "Саморозвиток особистості", розглянуто можливості використання "Телефону довіри" як ефективного засобу термінової психологічної допомоги. Викладено нормативні документи щодо соціального захисту людей з функціональними обмеженнями. Запропоновано методику проведення тренінгу "Соціальна робота з людьми з особливими потребами". Висвітлено досвід реабілітаційної роботи Вінницького обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді у взаємодії з Вінницьким соціально-економічним інститутом Відкритого міжнародного університету розвитку людини "Україна" у сфері надання соціальних послуг дітям та молоді з функціональними обмеженнями.

Изложены современные научные подходы к изучению проблем людей с особыми потребностями, определены сущность и содержание социально-психологической реабилитации лиц данной категории. Представлены научные концепции социализации, а также методы, формы и программы реабилитационной работы с людьми с особыми потребностями. Рассмотрены вопросы воспитания и обучения аутического ребенка, обоснована целесообразность использования развивающих компьютерных программ во время проведения занятий с детьми с синдромом Дауна. Разработано содержание тренинга "Саморазвитие личности", рассмотрены возможности использования "Телефона доверия" как эффективного средства срочной психологической помощи. Представлены нормативные документы по социальной защите людей с функциональными ограничениями. Разработана методика проведения тренинга "Социальная работа с людьми с особыми потребностями". Освещен совместный опыт реабилитационной работы Винницкого областного центра социальных служб для семьи, детей и молодежи и Винницкого социально-экономического института Открытого международного университета развития человека "Украина" в сфере предоставления социальных услуг детям и молодежи с функциональными ограничениями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р + Ч430 р + Ю949.241 с + С40(4УКР) р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА667103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Разуменко Д. О. 
Професійно важливі особистісні якості майбутнього спеціаліста / Д. О. Разуменко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 29. - С. 29-32. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування професійно важливих особистісних якостей майбутнього спеціаліста. Аргументовано, що їх самовдосконалення відбувається у процесі саморозвитку особистості. Визначено зовнішні та внутрішні стимули саморозвитку, які сприяють формуванню творчої спрямованості, комунікабельності, відповідальності, активності, емпатії та ін. Встановлено позитивний вплив ділових ігор на розвиток якостей студентів.


Ключ. слова: професійна діяльність, особистісні якості, самовдосконалення, саморозвиток, ділова гра
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Вісник Луганського державного педагогічного університету ім. Т.Шевченка / ред.: С. Я. Харченко. - Луганськ, 2002. - 245 с. - (Пед. науки; N11(55)). - укp.

Розкрито сутність та зміст гуманітарного світогляду, інформаційної культури в інформаційному суспільстві. Висвітлено проблему формування світогляду особистості студента педагогічного коледжу засобами музичного мистецтва. Описано специфіку організації навчально-виховного процесу в бізнес-ліцеї. Проаналізовано творчий саморозвиток студентів педагогічного коледжу в процесі рефлексії, взаємозв'язок поезії та музики у вокальній творчості, роль мистецтва у формуванні у студентської молоді естетичної картини світу, теоретичні засади виховання художньо-естетичного смаку підлітків у процесі літературно-творчої діяльності.

Раскрыты сущность и содержание гуманитарного мировоззрения, информационной культуры в информационном обществе. Освещена проблема формирования мировоззрения личности студента педагогического колледжа средствами музыкального искусства. Описана специфика организации учебно-воспитательного процесса в бизнес-лицее. Проанализированы творческое саморазвитие студентов педагогического колледжа в процессе рефлексии, взаимосвязь поэзии и музыки в вокальном творчестве, роль искусства в формировании у студенческой молодежи эстетической картины мира, теоретические основы воспитания художественно-эстетического вкуса подростков в процессе литературно-творческой деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Психологія / ред.: Л. В. Долинська. - К. - 246 с. - (Зб. наук. пр. Нац. пед. ун-ту ім. М.П.Драгоманова; Вип. 18). - укp.

Розглянуто методи визначення ефективності розуміння тексту, проблему механізмів формування міжособистісних взаємин, питання методології досліджень взаємовпливу рухів та психіки і його розуміння в історії психології. Проаналізовано саморозвиток особистості як ієрархії смислів на психоособистісному ступені духовного розвитку. Висвітлено методологічну парадигму дослідження особистісного зростання сучасного підлітка. Викладено особистісно-диференційований підхід у дослідженні властивостей творчо обдарованої особистості. Розкрито роль гри в психічному розвитку школярів, вплив спілкування дошкільників різного віку на розвиток дитини як особистості. Описано особливості спілкування молодших школярів шкіл-інтернатів.

Рассмотрены методы определения эффективности понимания текста, проблема механизмов формирования межличностных взаимоотношений, вопросы методологии исследований взаимовлияния движений и психики, его понимания в истории психологии. Проанализировано саморазвитие личности как иерархии смыслов на психоличностной ступени духовного развития. Освещена методологическая парадигма исследования личностного раста современного подростка. Изложен личностно-дифференцированный подход в исследовании свойств творчески одаренной личности. Раскрыты роль игры в психическом развитии школьников, влияние общения дошкольников разного возраста на развитие ребенка как личности. Описаны особенности общения младших школьников школ-интернатов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Наукові записки Харківського військового університету / ред.: Є. М. Мануйлов. - Х., 2003. - 227 с. - (Соц. філос., психологія; Вип. 2(17)). - укp.

Проаналізовано саморозвиток людини як основу становлення творчого потенціалу. Розглянуто військову освіту в контексті національних інтересів, безпеки і оборони України. Описано соціальні джерела та фактори стримування в контексті національної безпеки. Висвітлено вплив глобалізації на воєнну політику держави. Розкрито духовні засади діяльності Збройних Сил України на сучасному етапі, психологічні засади модульно-розвивальної системи навчання під час вивчення гуманітарних дисциплін у вищому військовому навчальному закладі. Визначено функції інформаційного забезпечення національної безпеки.

Проанализировано саморазвитие человека как основа становления творческого потенциала. Рассмотрено военное образование в контексте национальных интересов, безопасности и обороны Украины. Описаны социальные источники и факторы сдерживания в контексте национальной безопасности. Освещено влияние глобализации на военную политику государства. Раскрыты духовные основы деятельности Вооруженных Сил Украины на современном этапе, психологические основы модульно-развивающей системы обучения при изучении гуманитарных дисциплин в высшем военном учебном заведении. Определены функции информационного обеспечения национальной безопасности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4/8я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лосєва Н. М. 
Саморозвиток викладача вищої школи : Навч. посіб. / Н. М. Лосєва; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2003. - 336 c. - Бібліогр.: с. 320-332. - укp.

У контексті саморозвитку викладача висвітлено проблеми, що стосуються вищої школи. Визначено функції професійно-педагогічної культури викладача ВНЗ, наведено основні характеристики його саморозвитку. Запропоновано методики вивчення особистості педагога та його діяльності, проаналізовано особливості вивчення типології особистості за допомогою психогеометричних тестів, зокрема, рівня діловитості. Наведено методи діагностики рівня емоційного вигорання.

В контексте саморазвития преподавателя освещены проблемы высшей школы. Определены функции профессионально-педагогической культуры преподавателя ВУЗ, приведены основные характеристики саморазвития. Предложены методики изучения личности педагога и его деятельности, проанализированы особенности изучения типологии личности с помощью психогеометрических тестов, в частности, уровня деловитости. Приведены методы диагностики уровня эмоционального выгорания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Аносов І. П. 
Теоретико-концептуальні засади антропологізму у сучасних освітніх перетвореннях (до постановки проблеми) / І. П. Аносов // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 13. - С. 3-11. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто проблему орієнтації освітніх перетворень на антрополого-методологічні засади. Зміна освітньої спрямованості формування особистості на її розвиток і саморозвиток актуалізує питання глибокого пізнання природи людини, її сутності. Саме антропологізм (в широкому розумінні слова як освітня стратегія та як засіб розгляду Homo Educandus) крізь призму діалектики її внутрішнього і зовнішнього світу в конкретному освітньому контексті створює методологічну і теоретичну основу модернізації навчання і виховання.

Рассматривается проблема ориентации образовательных превращений на антрополого-методологические основания. Изменение образовательной направленности формирования личности на ее развитие и саморазвитие актуализирует вопросы глубокого познания природы человека, ее сущности. Именно антропологизм (в широком понимании слова как образовательная стратегия и как способ рассмотрения Homo Educandus) сквозь призму диалектики ее внутреннего и внешнего мира в конкретном образовательном контексте создает методологическую и теоретическую основу модернизации обучения и воспитания.

The problem of educational transformations orientation on antropologicoо-methodological grounds is examined. The change of educational orientation personality formation on its development and selfdevelopment actualizes questions of man's nature deep cognition, its main point. It's antropologism (in the broad sense of the word understanding as educational strategy and the way of Homo Educandus consideration through dialectics of its internal and external world in a concrete educational context) that provides theoretical and methodological of teaching and education modernization.


Ключ. слова: стратегія розвитку особистості, антропологізм, сензитивність людини, об'єкт освітньої діяльності, гуманізація освіти
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вісник післядипломної освіти. Вип. 5 / ред.: В. В. Олійник; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України, Асоц. безперерв. освіти дорослих. - К. : Логос, 2007. - 215 с. - укp.

Розглянуто питання етнопедагогічної підготовки та формування критичного мислення у вчителів іноземної мови початкових шкіл, удосконалення технології проведення апробації шкільних підручників. Викладено критеріально-рівневий підхід до формування професійно-термінологічної компетентності у фаховій підготовці аграрників. Висвітлено методологічні орієнтири педагогічної кваліметрії. Проаналізовано напрями підвищення рівня вищої освіти за сучасних умов, духовний саморозвиток особистості студента ВНЗ економічного профілю у контексті культури та вивчення культурологічних предметів, професійно-педагогічну культуру викладачів ВНЗ на основі ціннісного підходу. Розкрито психологічні проблеми розвитку професійної самосвідомості керівників ПТУ у процесі підвищення їх кваліфікації. Визначено роль соціальної реклами у формуванні моралі та поведінки людини, психологічного тренінгу у системі полікультурної освіти.

Рассмотрены вопросы этнопедагогической подготовки и формирования критического мышления у учителей иностранного языка начальных школ, усовершенствования технологии проведения апробации школьных учебников. Изложен критериально-уровневый подход к формированию профессионально-терминологической компетентности в специальной подготовке аграрников. Освещены методологические ориентиры педагогической квалиметрии. Проанализированы направления повышения уровня высшего образования в современных условиях, духовное саморазвитие личности студента ВУЗ экономического профиля в контексте культуры и изучения культурологических предметов, профессионально-педагогическая культура преподавателей ВУЗ на основе ценностного подхода. Раскрыты психологические проблемы развития профессионального самосознания руководителей ПТУ в процессе повышения их квалификации. Определены роль социальной рекламы в формировании морали и поведения человека, психологического тренинга в системе поликультурного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я54(4УКР)1

Шифр НБУВ: Ж72941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гуманізація навчально-виховного процесу : Наук.-метод. зб. Вип. 31 / ред.: В. І. Сипченко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2006. - 310 с. - укp.

Проаналізовано творчий саморозвиток суб'єктів освітнього процесу як основу професіоналізму студентів педагогічних ВНЗ. Висвітлено дидактичні особливості мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ. Викладено комплексний підхід до застосування сучасних відеоматеріалів на заняттях з іноземної мови. Розглянуто питання духовної культури особистості в освітньо-виховному процесі ВНЗ, формування у студентів університетів професійно-педагогічних умінь викладачів у контексті педагогічної практики.

Проанализировано творческое саморазвитие субъектов образовательного процесса как основа профессионализма студентов педагогических ВУЗ. Освещены дидактические особенности мультимедийных технологий в учебном процессе ВУЗ. Изложен комплексный подход к применению современных видеоматериалов на занятиях по иностранному языку. Рассмотрены вопросы духовной культуры личности в образовательно-воспитательном процессе ВУЗ, формирования у студентов университетов профессионально-педагогических умений преподавателей в контексте педагогической практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч48я43я54

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Зязюн Л. І. 
Саморозвиток особистості в освітній системі Франції : Моногр. / Л. І. Зязюн; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К.; Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2006. - 388 c. - Бібліогр.: с. 351-386. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні дослідження французьких науковців у царині розвитку та саморозвитку особистості, що в системі освіти відображається поняттями "освіта" та "самоосвіта." Представлено трансформативно-педагогічні, конструктивістсько-психологічні, системні та класичні теорії щодо саморозвитку особистості. Розглянуто теоретичний внесок українських педагогів і психологів у розробку даної проблеми з урахуванням особливостей глобалізаційних процесів.

Освещены психолого-педагогические исследования французских ученых в сфере развития и саморазвития личности, отображаемых в системе образования понятиями "образование" и "самообразование". Представлены трансформативно-педагогические, конструктивистско-психологические, системные и классические теории, касающиеся саморазвития личности. Рассмотрен теоретический вклад украинских педагогов и психологов в разработку данной проблемы с учетом особенностей глобализационных процессов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.328 + Ч34(4ФРА)4 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА676656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Лозовой В. О. 
Саморозвиток особистості у філософській рефлексії та соціальній практиці : моногр. / В. О. Лозовой, Л. М. Сідак. - Х. : Право, 2006. - 256 c. - Бібліогр.: с. 228-254. - укp.

Висвітлено соціально-філософські та культурологічні аспекти усвідомленого саморозвитку особистості. Розкрито сутність, зміст, основні функції самовиховання та самовдосконалення. Охарактеризовано моделі саморозвитку в певному етнокультурному просторі в різні історичні епохи. Наведено бібліографічний покажчик літературних джерел, опублікованих за останні сто років українською та російською мовами з проблем саморозвитку особистості.

Освещены социально-философские и культурологические аспекты осознанного саморазвития личности. Раскрыты сущность, содержание, основные функции самовоспитания и самоусовершенствования. Охарактеризованы модели саморазвития в определенном этнокультурном пространстве в разные исторические эпохи. Приведен библиографический указатель литературных источников, опубликованных за последние сто лет на украинском и русском языках по проблемам саморазвития личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э6*134 + Ю6*31-723.1 + С5*5*332.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. Вип. 21(25) / ред.: Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський; АПН України, Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2009. - 368 с. - рус.

Розглянуто питання модернізації ВНЗ України за умов інтеграції у європейський освітній простір. Висвітлено педагогічні проблеми виховання культури студентів, проблематику їх фізичного виховання та шляхи його вдосконалення. Проаналізовано значення самовдосконалення особистості у позитивному розвитку українського суспільства (УС), особливості формування еліти сучасних українського і глобального суспільств. Визначено духовні орієнтири і саморозвиток особистості в сучасному УС.

Рассмотрены вопросы модернизации ВУЗ Украины в условиях интеграции в европейское образовательное пространство. Освещены педагогические проблемы воспитания культуры студентов, проблематика их физического воспитания и пути его усовершенствования. Проанализированы значение самоусовершенствования личности в положительном развитии украинского общества (УО), особенности формирования элиты современных украинского и глобального обществ. Определены духовные ориентиры и саморазвитие личности в современном УО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ткаченко В. С. 
Саморозвиток фітосистем заповідного степу "Кам'яні Могили" (Донецька область) / В. С. Ткаченко, А. П. Генов, В. О. Сіренко // Укр. ботан. журн. - 2003. - 60, № 3. - С. 248-255. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обобщены данные о пространственных и структурных изменениях растительного покрова заповедной степи "Каменные Могилы" (филиал Украинского степного природного заповедника НАН Украины) за последние 32 года XX ст. Основу пространственных изменений составляли взаимопреобразования дерновинно- и корневищнозлаковых сообществ в практически неэксплуатируемой степи. Именно эти изменения оправдались в долгосрочном прогнозе. Относительная стабилизация дерниннозлаковых сообществ на низком уровне и господствующих теперь корневищнозлаковых сообществ - на высоком, а также отмечаемый всплеск в распространении кустарниковых группировок свидетельствуют о завершении демутационного этапа по прошествии почти полустолетия и переходе к следующим стадиям саморазвития, для которых характерна активизация динамики древесно-кустарниковой фитокомпоненты.


Ключ. слова: заповідник, фітоценологічний моніторинг, петрофітні степи, саморозвиток
Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*88л64(4Укр-4Дон)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Золотухін Г.  
Освіта - не товар, студенти - не покупці / Г. Золотухін // Соц. психологія. - 2005. - № 1. - С. 14-36. - Бібліогр.: 68 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми реформування освіти в Україні, її адаптації до вимог ринку, труднощі повноправного входження в європейський освітній простір. Розглянуто можливі шляхи подальшого вдосконалення національної системи освіти, її гуманізації.


Ключ. слова: освіта, навчання, виховання, просвітництво, самоорганізації, саморозвиток, самовдосконалення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Музичук С.  
Вірування та самоосвіта особистості / С. Музичук // Соц. психологія. - 2005. - № 1. - С. 107-113. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Віра, Життя у Вірі притаманні конкретній особистості і репрезентують її неповторну індивідуальність, неповторність її духовного світу. У процесі спілкування з Богом під час молитви створюються нові концептуальні схеми, що пройшли через трансформаційні процеси емоцій і наповнилися почуттями, які стимулюють створення нових значущих зв'язків та взаємовідношень у свідомості особистості. Кожен момент молитви розширює людині її особистісний простір і на основі процесу створення нових концептуальних схем у процесі самоосвіти відбувається саморозвиток особистості, її вихід за межі суспільних (ті, що створені культурою) знань і утворення індивідуальних знань. Таким чином, у процесі релігійних переживань відбувається саморозвиток та самоосвіта особистості.


Ключ. слова: особистість, вірування, релігія, Бог
Індекс рубрикатора НБУВ: Э24 + Э211.07

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського