Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>A=Терлецька Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Панок В. Г. 
Основи практичної психології : Підруч. для студ. вузів / В. Г. Панок, Т. М. Титаренко, Н. В. Чепелєва, В. Рибалка, В. Маценко, З. Кісарчук, Л. Дзюбко, Т. Юрченко, Н. Гврітішвілі, О. Осадько, Л. Уманець, Г. Онищенко, Н. Мацнєва, О. Ставицька, Н. Пов'якель, Н. Плахотникова, Л. Терлецька, Л. Пінчукова, Л. Усачова. - К. : Либідь, 1999. - 533 c. - укp.

Розглядається спроба визначення та систематизації теоретично-методологічних засад нової для нашої країни науки - практичної психології. Висвітлюються теоретичні засади практичної психології, в тому числі акцентується увага на життєвій ситуації особистості, основних видах діяльності та функціях соціально-психологічної служби. Обгрунтовується практична психологія в системі освіти, де аналізуються основи організації психологічної служби в освітніх закладах, проблеми становлення особистості у навчально-виховному процесі, а також основні види діяльності шкільного психолога. Матеріал, грунтований на кращих надбаннях психологічної думки та досвіду, поданий таким чином, аби максимально забезбечити засвоєння специфіки роботи практикуючих психологів, проблем їхнього професійного та особистісного формування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю94 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Терлецька Л. Г. 
Психічне здоров'я особистості. Технологія самоаналізу : Моногр. / Л. Г. Терлецька; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 150 c. - Бібліогр.: с. 144-149. - укp.

Наведено результати наукового дослідження щодо визначення змісту та шляхів формування психічно здорової особистості. Наведено порівняльний аналіз поглядів сучасної людини та прадавніх уявлень щодо психічного здоров'я. Запропоновано античну, антрапоцентричну та адаптаційну концепції здоров'я, а також концепції самосвідомості в зарубіжній психології. Проаналізовано структуру "Я" в процесі самосвідомості.

Приведены результати научного исследования об определении содержания и путей формирования психически здоровой личности. Освещены взгляды современного человека о психическом здоровье. Предложены античная, антропоцентричная и адаптационная концепции здоровья, а также концепции самосознания в зарубежной психологии. Проанализирована структура "Я" в процессе самосознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Терлецька Л. Г. 
Основи психодіагностики : Навч. посіб. / Л. Г. Терлецька. - К. : Главник, 2006. - 144 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: с. 141-142. - укp.

Розкрито суть поняття про типологічний та індивідуальний розвиток особистості, визначено мету та функції роботи практичного психолога за сучасних умов. Розглянуто вікову психологію як галузь психологічного знання, психологічну діагностику як галузь психології, психодіагностичну роботу як засіб психологічної допомоги особистості. Наведено загальну психологічну характеристику особистості, викладено психодіагностичні таблиці визначення типових труднощів у навчанні молодших школярів і когнітивної сфери підлітків.

Раскрыта сущность понятия о типологическом и индивидуальном развитии личности, определены цель и функции работы практического психолога в современных условиях. Рассмотрены возрастная психология как отрасль психологического знания, психологическая диагностика как отрасль психологии, психодиагностическая работа как средство психологической помощи личности. Приведена общая психологическая характеристика личности, изложены психодиагностические таблицы определения типичных трудностей в обучении младших школьников и когнитивной сферы подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.4 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА275242 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Терлецька Л. Г. 
Психологічні механізми процесу самоаналізу : Моногр. / Л. Г. Терлецька; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 240 c. - Бібліогр.: 188 назв. - укp.

Проаналізовано зміст і шляхи формування професійної позиції фахівців з психологічної допомоги особистості: соціальних працівників, практичних психологів, соціальних педагогів. Розглянуто питання готовності людини пізнавати себе й усвідомлювати свій психічний стан, сприяння самоаналізу у формуванні професійної позиції майбутнього спеціаліста з психологічної допомоги особистості, а також ефективності методів психодіагностування й психокорекції для самопізнання й самоусвідомлення.

Проанализированы содержание и пути формирования профессиональной позиции специалистов по психологической помощи личности: социальных работников, практических психологов, социальных педагогов. Рассмотрены вопросы готовности человека познавать себя и осознавать свое психическое состояние, содействия самоанализа в формировании профессиональной позиции будущего специалиста по психологической помощи личности, а также эффективности методов психодиагностики и психокоррекции для самопознания и самоосознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА686481 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Терлецька Л.  
Технологія самоаналізу / Л. Терлецька. - К. : Главник, 2005. - 94 c. - (Психол. інструментарій). - Бібліогр.: 78 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні та методологічні аспекти проблеми самосвідомості людини. Описано структуру та механізми походження процесу самоаналізу, методи оптимізації процесу самоаналізу в інтегрованій психотерапії.

Освещены теоретические и методологические аспекты проблемы самосознания человека. Раскрыты структура и механизмы происхождения процесса самоанализа, представлены методы оптимизации самоанализа в интегрированной психотерапии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА667327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Швидкий Я. Б. 
Віддалені результати антихелікобактерної терапії у хворих з пептичною виразкою / Я. Б. Швидкий, В. І. Вдовиченко, О. П. Подорожний, І. С. Садовий, Л. М. Терлецька, Т. І. Маркова, О. М. Вергун, О. А. Бідюк, Л. П. Лужецька // Сучас. гастроентерологія. - 2002. - № 2. - С. 106. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р413.204.6-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23117 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Терлецька Л.  
Процес самоаналізу в технологіях групової психотерапії / Л. Терлецька // Соц. психологія. - 2005. - № 1. - С. 149-157. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

У процесі самоаналізу особистість зустрічається зі значними труднощами, які, зрештою, набувають і позитивного значення. Вдатися до самоаналізу як до одного з видів самодопомоги у власному розвитку дуже не просто: індивід має бути рішучим і самодисциплінованим. У багатьох теоретичних висновках передбачено, що пізнання самого себе - справа доволі проста. Але це ілюзія, причому шкідлива. Люди, що піддаються такій спокусі, або відчувають нічим не виправдане самовдоволення, вважаючи, що все про себе знають, або розчаровуються, зустрівши перші серйозні труднощі, і відмовляються від пошуку істини як від невдячної справи.


Ключ. слова: самоаналіз, переживання, усвідомлення, інсайт-опір, прийняття, катарсис
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Терлецька Л.  
Модель інтегрованого підходу до корекції особистості методами групової терапії / Л. Терлецька // Соц. психологія. - 2005. - № 3. - С. 115-121. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто дослідження стосовно розробки комплексу коригувальних технологій для стимулювання особистості до самопізнання та аналізу власної поведінки. Дослідження проведено в межах інтегрованого підходу. Інтегрована психотерапія, що використовує поєднання прийомів різних психотерапевтичних напрямків, припускає, насамперед, концептуальний синтез різних теоретичних систем психотерапії.


Ключ. слова: особистість, інтегрована психотерапія, корегуюча технологія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 + Р357

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бабкевич П. П. 
Корекція артеріальної гіпертензії у хворих на цукровий діабет II типу препаратом "Амлодил" в умовах санаторно-курортного лікування / П. П. Бабкевич, О. П. Подорожний, Н. М. Ланова, Л. М. Терлецька, Л. В. Мисів, Л. М. Олійник, Т. М. Шевчук, Л. В. Комар // Вестн. физиотерапии и курортологии. - 2007. - Спец. вып. - С. 76. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-5 + Р415.160.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14976 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Вдовиченко В. І. 
Поширеність гастроезофагеальної рефлюксної хвороби у хворих на ішемічну хворобу серця та артеріальну гіпертензію / В. І. Вдовиченко, А. В. Острогляд, М. Г. Курченко, Л. М. Терлецька, М. А. Бичков // Укр. терапевт. журн. - 2006. - № 2. - С. 35-38. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Гастроэзофагеальная рефлюксная болезнь (ГЭРБ) может проявляться атипичной симптоматикой, в том числе кардиологическими жалобами, а также индуцировать развитие рефлекторных заболеваний сердечно-сосудистой системы (рефлекторные стенокардия, аритмия, артериальная гипертензия). Путем анкетирования (модифицированная анкета Ликерта) исследована распространенность наиболее типичного симптома ГЭРБ - изжоги у 404-х пациентов с ишемической болезнью сердца (ИБС) и артериальной гипертензией (АГ). Обнаружено достоверное преобладание частоты изжоги у этой категории лиц в сравнении с контрольной группой (1 823 человека, считающих себя здоровыми) в целом, а также среди женщин. На основании полученных данных сделан вывод о том, что ИБС и АГ, а также период менопаузы у женщин, являются факторами риска ГЭРБ.


Ключ. слова: гастроезофагеальна рефлюксна хвороба, фактори ризику, атипова клінічна картина, ішемічна хвороба серця, артеріальна гіпертензія, період менопаузи
Індекс рубрикатора НБУВ: Р413-3 + Р410.11-3 + Р410.030-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22945 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Терлецька Л. Г. 
Психологія і психодіагностика : підруч. для студ. ВНЗ / Л. Г. Терлецька. - К. : Слово, 2013. - 605 c. - Бібліогр.: с. 601-603 - укp.

Розглянуто вікову психологію як галузь психологічного знання, розкрито поняття "вік" і "онтогенез". Простежено типологічний (віковий) розвиток людини від раннього віку до старості. Увагу приділено змісту та розвитку психодіагностики, класифікації психодіагностичних методик. Проаналізовано психодіагностичну роботу як засіб психологічної допомоги особистості, етапи психодіагностичного обстеження. Надано загальну психологічну характеристику особистості, досліджено її когнітивну, афективну та соціально-психологічну сфери.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.4 я73-1 + Ю983.4 я73-1 + Ю9 с.я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764836 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чепіль М. 
Вища школа та Болонський процес : навч. посіб. для підготов. фахівців ОКР "Магістр" / М. Чепіль, О. Карпенко, Л. Терлецька; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2013. - 195 c. - Бібліогр.: с. 142-145 - укp.

Проаналізовано шляхи диференціації, стандартизації та провідні чинники розвитку освіти в Україні й країнах Європи, принципи побудови системи вищої освіти, розкрито роль освіти в розвитку партнерства між державами. Розглянуто основні завдання, принципи та документи, прийняті в межах Болонського процесу, технологію кредитно-модульного навчання, кредитно-трансферну систему оцінювання досягнень студентів. Висвітлено основні етапи входження України в Болонський процес, інноваційні підходи щодо підготовки кваліфікованого фахівця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4)7 ж

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА770307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Терлецька Л. М. 
Умови відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва / Л. М. Терлецька // Держава і право. Юрид. і політ. науки : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 48. - С. 429-434. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто юридичну природу відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва, що полягає в забезпеченні компенсаційної, охоронної та регулятивної функцій щодо сільськогосподарського земельного фонду країни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)213.11 + П035

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69395 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Терлецька Л. 
Психолого-педагогічні особливості пізнавальної активності учнів / Л. Терлецька // Молодь і ринок. - 2012. - № 9. - С. 162-165. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито психолого-педагогічні особливості пізнавальної активності учнів та їх відображення у навчально-виховному процесі. Надано оцінку необхідності пізнавальної активності як важливого фактора пізнавальної діяльності учня, без якого неможливо говорити про успішний процесс навчання. Обговорено, що пізнавальна активність учнів є важливим засобом поліпшення і в той же час показником ефективності навчально-виховного процессу школи, оскільки вона стимулює розвиток самостійності учнів, їхній творчий підхід до оволодіння змістом освіти, забезпечує сприятливий мікроклімат для учня в сім'ї, спонукає вчителів до самоосвіти, пошуку шляхів для досягнення високих результатів навчання, бо є своєрідним показником педагогічної майстерності вчителя, його уміння організувати пізнавальну діяльність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Терлецька Л. 
Соціально-педагогічні функції професійної діяльності вчителя як наставника у творчій спадщині В. Сухомлинського / Л. Терлецька // Нова пед. думка. - 2014. - № 2. - С. 87-90. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито соціально-педагогічні функції професійної діяльності вчителя як наставника у творчій спадщині В. Сухомлинського. Названо положення гуманістичної концепції великого педагога про сутність та соціальні функції професійної діяльності вчителя як наставника дітей: учитель та педагогічний колектив школи повинні творити майбутнє своїх учнів з урахуванням складних тенденцій суспільного, морального, інтелектуального й науково-технічного прогресу; гарантія суспільного розвитку неможлива без розквіту сил, здібностей, таланту кожної людини, її щастя; знання й освіченість учителя; духовне багатство педагогічного колективу обумовлює щасливе життя вихованців. Визначено принципи системи трудового виховання: єдність загального розвитку та трудового виховання, суспільно корисна спрямованість праці, безперервність праці і раннього залучення дітей до виробничої праці, творчий характер праці, розвиток індивідуальних здібностей; посильність праці.

Раскрыты социально-педагогические функции профессиональной деятельности учителя как наставника в творческом наследии В. Сухомлинского. Названы положения гуманистической концепции великого педагога о сущности и социальных функциях профессиональной деятельности учителя как наставника детей: учитель и педагогический коллектив школы должны создавать будущее своих учеников с учетом сложных тенденций общественного, нравственного, интеллектуального и научно-технического прогресса; гарантия общественного развития невозможна без расцвета сил, способностей, таланта каждого человека, его счастья; знания и образованность учителя; духовное богатство педагогического коллектива обусловливает счастливую жизнь воспитанников. Определены принципы системы трудового воспитания: единство общего развития и трудового воспитания, общественно полезная направленность труда, непрерывность работы и раннего приобщения детей к производственному труду, творческий характер труда, развитие индивидуальных способностей, посильный труд.

In the article social-pedagogical functions of teacher’s professional activity as a tutor, motive forces of pupils’ cognitive activity and their reflection in the educational process have been exposed in the article. It’s shown to the absolute necessity of educational self-activity, creative cognitive activity as important factors of pupil’s cognitive action without which it’s impossible to speak about successful studing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Терлецька Л. Г. 
Саморозуміння як засіб професійного становлення спеціаліста в галузі "Людина - Людина" / Л. Г. Терлецька // Вісн. Акад. праці і соц. відносин Федер. профспілок України. - 2002. - № 4. - С. 38-42. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4Укр) + Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69880 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Терлецька Л. Г. 
Тілесно-орієнтований тренінг : навч. посіб. / Л. Г. Терлецька; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ : Київ. ун-т, 2014. - 93 c. - Бібліогр.: с. 93 - укp.

Висвітлено історію розвитку терапії тіла. Приділено увагу самоаналізу в тілесній психотерапії. Розглянуто тренінг тілесної терапії як засіб для самоаналізу фізичної сфери особистості. Подано методику роботи з тілом М. Фельденкрайза.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА791174 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Терлецька Л. П. 
Формування пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності загальноосвітніх шкіл України (друга половина XX - початок XXI ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. П. Терлецька; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2015. - 20 c. - укp.

Комплексно проаналізовано вітчизняні та зарубіжні напрацювання з проблеми формування пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності ЗОШ України (друга половина XX - початок XXI ст.). Виокремлено структурні компоненти пізнавальної активності учнів. Виявлено соціально-історичні передумови формування пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності. Розроблено періодизацію процесу формування пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності ЗОШ України у другій половині XX - на початку XXI ст. (1949 - 1984, 1985 - 1991, 1992 - 2014). З'ясовано еволюцію змісту, обгрунтовано принципи: розкрито шляхи та засоби формування пізнавальної активності учнів у навчальній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Терлецька Л. Г. 
Психологія здоров'я: АРТ-терапевтичні технології : навч. посіб. / Л. Г. Терлецька; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ : Київ. ун-т, 2015. - 119 c. - Бібліогр.: с. 111 - укp.

Висвітлено історію та проблеми розвитку психології здоров'я як нової галузі знань про людину. Охарактеризовано сучасні арт-терапевтичні технології. Наведено приклади використання арт-терапевтичних методик у консультаційній і психо-корекційній роботі практикуючого психолога з дорослими та дітьми. Увагу приділено методикам роботи з метафорою та казкою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р357 я73 + Ю6*65 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Психологія здоров'я: арт-терапевтичні технології : навч. посіб. для студентів ВНЗ / уклад.: Л. Г. Терлецька. - Київ : Слово, 2016. - 126, [1] c. - Бібліогр.: с. 120 - укp.

Розглянуто психологію здоров'я як нову галузь знань про людину. Висвітлено історію розвитку арт-терапії. Приділено увагу методикам роботи з талісманами, мандалами, а також з метафорою та казкою. Описано принципи роботи з казками та схему міркування над казкою. Охарактеризовано структуру коригувально-розвивального казкотерапевтичного заняття за Т. Д. Зінкевич-Євстигнеєвою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА801350 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського