Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (12)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Смульсон М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Трофімов Ю. Л. 
Психологія : Підруч. для студ. вищ. закл. освіти / Ю. Л. Трофімов, В. В. Рибалка, П. А. Гончарук, Т. С. Кириленко, Т. С. Кудріна, П. С. Перепелиця, М. Л. Смульсон, О. Б. Федоришин. - К. : Либідь, 1999. - 558 c. - укp.

Розглянуто базові поняття психологічної науки, зокрема, ті, що пов'язані з психологією особистості, її діяльністю та поведінкою, розвитком психіки, соціальними і біологічними передумовами формування психічних властивостей індивіда, психічних процесів, функцій і станів. Проаналізовано когнітивну, афективну та соціально-психологічну сфери особистості. Окрему увагу приділено провідним напрямам науково-прикладної та практичної психології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Балл Г. О. 
Підготовка учнів до професійного навчання і праці (психолого-педагогічні основи) : Навч.- метод. посіб. / Г. О. Балл, Ю. З. Гільбух, М. М. Левтик, В. І. Панченко, П. С. Перепелиця, Н. А. Побірченко, В. В. Рибалка, М. Л. Смульсон, Б. О. Федоришин; ред.: Г. О. Балл; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К. : Наук. думка, 2000. - 188 c. - Бібліогр.: с.181-184. - укp.

На підставі теоретичних, історико-педагогічних та експериментальних досліджень висвітлено актуальні проблеми диференціації навчання, професійної орієнтації школярів та організації їх профільної допрофесійної підготовки. Детально проаналізовано особливості професійного самовизначення підлітків, переселених із зони радіоекологічного контролю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6-215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Смульсон М. Л. 
Психологія розвитку інтелекту / М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 274 c. - Бібліогр.: с. 243-270. - укp.

У контексті проектувально-технологічної парадигми розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності. Висвітлено його когнітивну структуру, описано відображувальну, ціннісно-орієнтувальну та прогностично-перетворювальну функції інтелекту. Розкрито зміст проектувально-технологічної парадигми та проектування інтелекту в ранній юності, проаналізовано інтелектуальний тренінг як особливу форму навчання. На підставі експериментального дослідження виявлено психолого-педагогічні закономірності розвитку інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу та психотехнічних процедур. Обговорено проблему визначення ефективності інтелектуального тренінгу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Смульсон М. Л. 
Психологія розвитку інтелекту : Моногр. / М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - 2-е вид., виправл. і доповн. - К. : Нора-Друк, 2003. - 296 c. - Бібліогр.: с. 253-279. - укp.

У контексті проектувально-технологічної парадигми розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності, структури та функцій інтелекту, наведено сучасні підходи до його аналізу як психологічної категорії. Визначено когнітивні складники інтелекту та його метакогнітивні інтегратори. На підставі результатів експериментального дослідження виявлено психолого-педагогічні закономірності розвитку інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу.

В контексте проектировочно-технологической парадигмы рассмотрены теоретико-методологические аспекты сущности, структуры и функций интеллекта, приведены современные подходы к его анализу как психологической категории. Определены когнитивные составляющие интеллекта и его метакогнитивные интеграторы. На основе результатов экспериментальных исследований выявлены психолого-педагогические закономерности развития интеллекта юношей в условиях спроектированного тренинга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645307 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Чепелєва Н. В. 
Наративні психотехнології : навч. посіб. / Н. В. Чепелєва, М. Л. Смульсон, О. М. Шиловська, С. Ю. Гуцол. - К. : Главник, 2007. - 144 c. - (Психолог. інструментарій). - Бібліогр.: с. 156-159. - укp.

Висвітлено теоретичні засади наративної психології, особливості взаємодії людини з власним досвідом через оповідання про нього, систему та структуру значень, які створюють внутрішній світ і ментальність особистості. Проаналізовано психолінгвістичні властивості автонаративу як засобу формування особистісного міфу. Розкрито можливості застосування наративних технологій психологічної підтримки людей похилого віку.

Освещены теоретические основы наративной психологии, особенности взаимодействия человека с собственным опытом через рассказ о нем, система и структура значений, создающих внутренний мир и ментальность личности. Проанализированы психолингвистические свойства автонаратива как средства формирования личностного мифа. Раскрыты возможности применения наративных технологий психологической поддержки людей преклонного возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2с.я7

Шифр НБУВ: ВА689505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Психологічна теорія і технологія навчання / ред.: С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон. - К., 2007. - 191 с. - (Актуал. пробл. психології: зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г.С.Костюка АПН України; Т. 8, вип. 4). - укp.

Викладено акмеологічний підхід щодо прикладних розробок в галузі навчання психотерапевтів. Розглянуто питання розвитку уваги у процесі вивчення іноземної мови, теоретичних концепцій соціально-психологічного проектування, формування творчої активності під час підготовки інженерів-педагогів. Проаналізовано ефективність апробації соціально-психологічного тренінгу самопізнання та саморегуляції. Висвітлено психологічні та методичні особливості моделі інтенсивного навчання. Описано технології виховання міжетнічної толерантності, зокрема, психолого-педагогічного проектування в розвитку мовлення дошкільників, що виховуються в полікультурному оточенні.

Изложен акмеологический подход относительно прикладных разработок в области обучения психотерапевтов. Рассмотрены вопросы развития внимания в процессе изучения иностранного языка, теоретических концепций социально-психологического проектирования, формирования творческой активности в период подготовки инженеров-педагогов. Проанализирована эффективность аппробации социально-психологического тренинга самопознания и саморегуляции. Освещены психологические и методические особенности модели интенсивного обучения. Описаны технологии воспитания межэтнической толерантности, в частности, психолого-педагогического проектирования в развитии речи дошкольников, воспитываемых в поликультурном окружении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9в.я43 + Ч311.253я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Психологічна теорія і технологія навчання / ред.: С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон. - К., 2007. - 191 с. - (Актуал. пробл. психології: зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г.С.Костюка АПН України; Т. 8, вип. 3). - укp.

Розглянуто питання прогнозування емоційної стійкості людини за умов комп'ютерного моделювання емоцій, використання комп'ютерних експертно-навчальних систем рейтингу знань. Проаналізовано комп'ютерне тестування як технологію діагностики стану і динаміки когнітивних структур знань. Висвітлено психолого-педагогічні аспекти створення та використання електронного підручника в навчанні, психологічні умови ефективності творчої діяльності учнів з комп'ютерного моделювання. Визначено Інтернет-залежність та її зв'язок з аутистичними рисами особистості, її соціально-психологічні аспекти в підлітковому віці.

Рассмотрены вопросы прогнозирования эмоциональной устойчивости человека в условиях компьютерного моделирования эмоций, использования компьютерных экспертно-учебных систем рейтинга знаний. Проанализировано компьютерное тестирование как технология диагностики состояния и динамики когнитивных структур знаний. Освещены психолого-педагогические аспекты создания и использования электронного учебника в обучении, психологические условия эффективности творческой деятельности учеников по компьютерному моделированию. Определена Интернет-зависимость и её связь с аутистическими чертами личности, её социально-психологические аспекты в подростковом возрасте.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9в.я43 + Ч481.253я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 8, вип. 5. Психологічна теорія і технологія навчання / ред.: С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2008. - 132 с. - укp.

Розглянуто питання застосування телекомунікаційних технологій у навчанні, проектування дистанційного навчання та особливості віртуального освітнього середовища. Проаналізовано психологічну специфіку та засади формування професійно-релевантних характеристик у різних сферах діяльності. Висвітлено психологічні проблеми ейджизму (пізнього віку), успішності, готовності до навчання, а також до використання нових технологій. Визначено закономірності реалізації задумів дітьми молодшого шкільного віку, наведено психологічні характеристики девіантних підлітків.

Рассмотрены вопросы применения телекоммуникационных технологий в обучении, проектирования дистанционного обучения и особенности виртуальной образовательной среды. Проанализированы психологическая специфика и основы формирования профессионально-релевантных характеристик в разных сферах деятельности. Освещены психологические проблемы эйджизма (позднего возраста), успешности, готовности к обучению, а также к использованию новых технологий. Определены закономерности реализации замыслов детьми младшего школьного возраста, даны психологические характеристики девиантных подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-9я43 + Ч421.253я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Смульсон М. Л. 
Застосування телекомунікаційних засобів у навчальному процесі: психолого-педагогічні аспекти : навч.-метод. посіб. / М. Л. Смульсон, Н. М. Бугайова, В. В. Депутат, П. П. Дітюк, М. І. Жалдак, Ю. М. Ільїна; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка, Лаб. нов. інформ. технологій навч. - К. : Пед. думка, 2008. - 254 c. - Бібліогр.: с. 233-240. - укp.

Висвітлено актуальні питання підготовки сучасного вчителя до діяльності у віртуальному освітньому просторі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано проблеми підвищення професійної кваліфікації вчителів у сучасному інформаційному суспільстві, визначено умови ефективного застосування освітянами телекомунікаційних засобів. Описано форми організації інформації в телекомунікаційних середовищах. Розкрито теоретико-методологічні засади дистанційного навчання, зокрема, особливості діалогу, групової роботи та побудови профілю учня. Обгрунтовано рекомендації щодо використання тренінгового принципу інтерактивності в інформаційно-комунікаційних технологіях. Наведено загальну характеристику тренінгу як форми навчання, розроблено класифікацію тренінгових підходів. Розглянуто потенційні ризики використання телекомунікаційних технологій у навчальному процесі, зокрема, психологічні проблеми інтернет-адикції та споріднені нехімічні залежності, до яких схильна сучасна молодь.

Освещены актуальные вопросы подготовки современного учителя к деятельности в виртуальном образовательном пространстве с использованием информационно-коммуникационных технологий. Проанализированы проблемы повышения профессиональной квалификации учителей в современном информационном обществе, определены условия эффективного применения работниками образовательной сферы телекоммуникационных средств. Описаны формы организации информации в телекоммуникационных средах. Раскрыты теоретико-методологические основы дистанционного обучения, в частности, особенности диалога, групповой работы и формирования профиля ученика. Обоснованы рекомендации по использованию тренингового принципа интерактивности в информационно-коммуникационных технологиях. Дана общая характеристика тренинга как формы обучения, разработана классификация тренинговых подходов. Рассмотрены потенциальные риски использования телекоммуникационных технологий в учебном процессе, в частности, психологические проблемы интернет-адикции и родственные нехимические зависимости, к которым склонна современная молодежь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.253 р + Ю984.030.2-975 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Нові технології навчання: психологічні проблеми : тези доп. наук.-практ. конф., 15 - 16 трав. 2007 р., Київ / ред.: С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 120 c. - укp.

Висвітлено психолого-педагогічні особливості подання нового матеріалу за допомогою презентацій в електронних засобах навчального призначення, особливості ментальної моделі світу юнаків-користувачів інтернет-технологій. Визначено психологічні умови формування інтернет-залежної поведінки студентської молоді. Увагу приділено прикладним розробкам у галузі навчання психотерапевтів, розвитку теоретичних концепцій соціально-психологічного проектування. Розглянуто психологічну реабілітацію безробітних за умов професійної перепідготовки як наукову проблему. Розкрито деякі психологічні аспекти взаємодії людини та комп'ютера.

Освещены психолого-педагогические особенности подачи нового материала с помощью презентаций в электронных средствах учебного назначения, особенности ментальной модели мира юношей-пользователей интернет-технологий. Определены психологические условия формирования интернет-зависимого поведения студенческой молодежи. Внимание уделено прикладным разработкам в области обучения психотерапевтов, развитию теоретических концепций социально-психологического проектирования. Рассмотрена психологическая реабилитация безработных в условиях профессиональной передподготовки как научная проблема. Раскрыты некоторые психологические аспекты взаимодействия человека и компьютера.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-975 я431 + Ю984.030.2-975 я431 + Ч311,01 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715592 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чепелєва Н. В. 
Соціально-психологічні чинники розуміння та інтерпретації особистого досвіду : монографія / Н. В. Чепелєва, Т. М. Титаренко, М. Л. Смульсон, В. В. Андрієвська, О. О. Зарецька, А. А. Васильченко, О. М. Шиловська, С. Ю. Гуцол, І. В. Березко, Л. П. Яковенко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 255 c. - Бібліогр.: с. 248-255. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні та прикладні проблеми психологічної герменевтики як напряму досліджень, що вивчає проблеми розуміння й інтерпретації діяльності, зокрема, психічної реальності людини, її особистого досвіду. Проаналізовано психологічні закономірності розуміння й інтерпретації людиною власного досвіду й обгрунтовано провідні соціально-психологічні чинники, що зумовлюють даний процес. Наведено характеристику діалогу як універсальної процедури розуміння й інтерпретації особистого досвіду, визначено вплив даного процесу на розвиток ідентичності особистості, а також віртуального досвіду сучасної людини. Вивчено соціокультурні чинники розуміння й інтерпретації особистого досвіду, вплив культури на процес усвідомлення людиною власного досвіду. Наведено результати теоретико-експериментального дослідження професійних, гендерних і ситуаційних чинників. Розглянуто проблеми читання як важливого соціокультурного фактора, що впливає на усвідомлення соціокультурного досвіду

людиною. Наведено характеристику вікових чинників розуміння й інтерпретації особистого досвіду. Описано особливості даного процесу в молодшому шкільному, юнацькому та літньому віці.

Освещены теоретико-методологические и прикладные проблемы психологической герменевтики как направления исследований, изучающей проблемы понимания и интерпретации деятельности, в частности, психической реальности человека, его личного опыта. Проанализированы психологические закономерности понимания и интерпретации человеком собственного опыта и обоснованы ведущие социально-психологические факторы, обуславливающие данный процесс. Приведена характеристика диалога как универсальной процедуры понимания и интерпретации личного опыта, определено влияние данного процесса на развитие идентичности личности, а также виртуального опыта современного человека. Изучены социокультурные факторы понимания и интерпретации личного опыта, влияние культуры на процесс осознания человеком собственного опыта. Представлены результаты теоретико-экспериментального исследования профессиональных, гендерных и ситуационных факторов. Рассмотрены проблемы чтения как важного социокультурного фактора, влияющего на


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131-232 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Смульсон М. Л. 
Профессиональное "выгорание" при работе с людьми преклонного возраста / М. Л. Смульсон // Пробл. старения и долголетия. - 2004. - 13, № 3. - С. 297-306. - Библиогр.: 24 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14435 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
13.

Смульсон М. Л. 
Психологія розвитку інтелекту в ранній юності : Автореф. дис... д-ра психол. мед. наук : 19.00.07 / М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 36 c. - укp.

У контексті проектувально-технологічної концепції досліджено психологічні засади розвитку інтелекту в ранній юності. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності, структури та функцій інтелекту, запропоновано сучасні підходи до аналізу інтелекту як психологічної категорії. Визначено когнітивні складники інтелекту та його метакогнітивних інтеграторів, проаналізовано відображувальну, ціннісно-орієнтувальну та прогностично-перетворювальну функції інтелекту. Розкрито зміст проектувально-технологічної концепції та проектування інтелекту в ранній юності, описано інтелектуальний тренінг як особливу форму навчання та об'єкт проектування. На підставі експериментального вивчення встановлено психолого-педагогічні закономірності розвитку загального та професійного інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу, а також відповідні психотехнічні процедури. Показано ефективность інтелектуального тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 8, вип. 6. Психологічна теорія і технологія навчання / ред.: С. Д. Максименко, М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 332 с. - укp.

Проаналізовано психологічні особливості (ПО) осіб з розладами особистості та їх суїцидальну поведінку. Розглянуто питання психології становлення цінностей особистості на основі їх самовиявлення. Вивчено вплив комп'ютерних ігор на поведінку та взаємовідносини дітей. Висвітлено ПО інтелектуальної діяльності дитини в кібер-просторі. Визначено особливості мовлення та вербальний інтелект дітей молодшого шкільного віку. Розкрито роль та місце електронного підручника для загальноосвітніх шкіл, психологічний аспект розвитку дистанційного навчання (ДН) студентів з використанням нових прогресивних технологій, особливості проектування та досвід впровадження розвивального ДН.

Проанализированы психологические особенности (ПО) лиц с расстройствами личности и их суицидальное поведение. Рассмотрены вопросы психологии становления ценностей личности на основе их самопроявления. Изучено влияние компьютерных игр на поведение и взаимоотношения детей. Освещены ПО интеллектуальной деятельности ребенка в кибер-пространстве. Определены особенности речи и вербальный интеллект детей младшего школьного возраста. Раскрыты роль и место электронного учебника для общеобразовательных школ, психологический аспект развития дистанционного обучения (ДО) студентов с использованием новых прогрессивных технологий, особенности проектирования и опыт внедрения развивающего ДО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я54(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Смульсон М. Л. 
Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія / М. Л. Смульсон, Ю. І. Машбиць, М. І. Жалдак, Ю. М. Ільіна, М. М. Назар; ред.: М. Л. Смульсон; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . - К. : Імекс, 2012. - 239 с. - Бібліогр.: с. 220-239 - укp.

Викладено концепцію проектування ефективних розвивальних середовищ дистанційного навчання за умов використання континууму сучасних телекомунікаційних технології. Приділено основну увагу концептуальним засадам та технології проектування дистанційного курсу навчання психологічних компетенцій життєвої успішності. Проведено експериментальні дослідження в дистанційних середовищах. Досліджено критерії психологічної комфортності дистанційного навчання. Аргументовано увагу, що проведене дослідження сприятиме вдосконаленню системи дистанційного навчання в країні, а також процесу оволодіння психологічними компетенціями успішності у дистанційному форматі, оновленню змісту психологічних дисциплін у ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-9 + Ч311.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762255 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського