Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Жигайло Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
Категорія:    
1.

Жигайло Н.  
Формування національної самосвідомості та гідності як ціннісних рис студентської молодості / Н. Жигайло // Соц.-екон. дослідж. в перехід. період. - 2004. - Вип. 3 ч. 2. - С. 364-369. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Жигайло Н. І. 
Соціальна педагогіка : навч. посіб. / Н. І. Жигайло. - Л. : Новий Світ-2000, 2007. - 255 c. - Бібліогр.: 85 назв. - укp.

Розкрито основи соціальної педагогіки як науки, описано функції та методи соціально-педагогічної науки. Висвітлено теоретичні основи психічного, соціального та духовного розвитку особистості, роль релігійних і національних традицій у її соціалізації. Проаналізовано соціально-педагогічну роботу з подолання різних форм дезадаптації підлітків. Визначено вплив чинників соціально-педагогічної системи на процес соціального становлення особистості, основні напрями державної молодіжної політики.

Раскрыты основы социальной педагогики как науки, описаны функции и методы социально-педагогической науки. Освещены теоретические основы психического, социального и духовного развития личности, роль религиозных и национальных традиций в её социализации. Проанализирована социально-педагогическая работа по преодолению разных форм дезадаптации подростков. Определены влияние факторов социально-педагогической системы на процесс социального становления личности, основные направления государственной молодежной политики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312я73 + С5*148:Ч30я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Жигайло Н. І. 
Соціально-економічна діагностика : навч. посіб. / Н. І. Жигайло. - Л. : Новий Світ - 2000, 2008. - 188 c. - (Вища освіта в Україні). - Бібліогр.: с. 182-187. - укp.

Викладено методи діагностики соціально-психологічних особливостей особистості, інтегративних мотиваційних потенціалів особистості та групи, групової композиції, феноменів комунікативної компетентності, змістовно-стильових перцептивних особливостей особистості та малої групи, особистісно-діяльнісних потенціалів керівника, особистісної самореалізації. Розкрито суть понять про добро, доброзичливість, малу групу, мотив і мотивацію, творчість і творчий потенціал, самооцінку, інтернальність і екстернальність особистості, соціальну емпатію.

Изложены методы диагностики социально-психологических особенностей личности, интегративных мотивационных потенциалов личности и группы, групповой композиции, феноменов коммуникативной компетентности, содержательно-стилевых перцептивных особенностей личности и малой группы, личностно-деятельных потенциалов руководителя, личностной самореализации. Раскрыта сущность понятий про добро, доброжелательность, малую группу, мотив и мотивацию, творчество и творческий потенциал, самооценку, интернальность и экстернальность личности, социальную эмпатию.


Індекс рубрикатора НБУВ: У01 я73 + Ю937 я73 + Ю954.05 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА708002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Жигайло Н. І. 
Психологічна організація процесу засвоєння підлітками математичних понять : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. І. Жигайло; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 17 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено вплив різних прийомів організації навчального матеріалу, зокрема, засобів моделювання математичних задач на процес засвоєння підлітками основних понять з математики та розвиток у них творчого математичного мислення. Експериментально підтверджено психологічні моделі структури діяльностей, спрямовані на засвоєння математичних понять і моделювання математичних задач під час їх розв'язання. Розроблено й апробовано діагностичні методики, спрямовані на виявлення рівнів засвоєння школярами математичних понять, визначення ефективності діяльності засвоєння математичних понять і діяльності моделювання математичних задач; психологічно обгрунтовано прийоми, які сприяють підвищенню рівня засвоєння підлітками математичних понять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.224 + Ю984.030.2-353 + В1р(4УКР)21-36,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Жигайло Н. І. 
Психологія духовного становлення студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Н. І. Жигайло; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . - Б.м., 2010. - 35 c. - укp.

Вперше виокремлено критерії, рівні та показники духовності особистості студента. Запропоновано модель духовної особистості в юнацькому віці, розроблено й апробовано програму духовного становлення особистості студента. Встановлено залежність і взаємовплив між рівнем розвитку духовності і такими характеристиками особистості, як інтелект, емпатія, релігійність, релігійні установки. Досліджено процесуальний аспект духовного становлення особистості в контексті проблематики вдосконалення її в період юності. Зазначено, що духовне становлення особистості передбачає розвиток здатності людини створювати та послідовно втілювати в життя власну програму вдосконалення. Проведено кореляційний аналіз одержаних результатів з метою встановлення взаємозв'язків між досліджуваними характеристиками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соціально-психологічні проблеми гендерної стратифікації суспільства : матеріали IX Всеукр. наук.-практ. конф., 29 - 30 берез. 2012 р., Луганськ / ред.: Ю. О. Бохонкова, С. О. Гаркавець, Н. І. Жигайло; МОНМС України, НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка, Луган. облдержадмін., Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2012. - 127 c. - укp. - рус.

Висвітлено актуальні проблеми наукового аналізу гендерних особливостей поведінки та побудови соціальних стратегій людини, а також дослідження відповідного соціального конструкту та його впливу на соціальні можливості кожної статі в освіті та професійній діяльності. Розглянуто гуманітарну культуру студентів як складову освітньо-виховного процесу. Розкрито питання психокорекції емоційних станів онкохворих жінок. Висвітлено гендерний аспект професійного становлення психологів за умов дистанційного навчання. Вивчено специфіку прояву гендерних стереотипів у поведінці юнаків. Увагу приділено проблемам формування вольових якостей особистості підлітків у процесі занять силовими видами спорту. Досліджено психологічні особливості конфліктної поведінки молодого подружжя. Розглянуто копінг як перспективний механізм корекції соціально-психологічної дезадаптації. Визначено вплив акцентуацій характеру на конфліктні ситуації в міжособистісній взаємодії підлітків. Охарактеризовано гендерні стереотипи дітей, які виховуються за умов депривації. Проаналізовано вплив гендерних особливостей на інформаційну комунікативну підготовку викладачів у системі вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344 + Ю952 я431 + Ю937.3 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА754236 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Жигайло Н.  
Комунікативний менеджмент : навч. посіб. / Н. Жигайло; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. - Л., 2012. - 367 c. - Бібліогр.: с. 346-359. - укp.

Розглянуто інформаційні моделі у контексті масштабних можливостей і ресурсів. Розкрито поняття про комунікативний менеджмент, його предмет, об'єкт, мету та завдання, подано детальну інформацію про способи та засоби передачі інформації. Висвітлено основні підходи до визначення комунікації, охарактеризовано комунікаційний процес і його складові, наведено моделі комунікації. Розкрито поняття про спілкування, його функції та різновиди, а також різновиди мовлення. Викладено індивідуальні особливості міжособистісного спілкування, описано стадії міжособистісного розуміння. Увагу приділено розгляду поняття конфлікту, його динаміці, функціям та типології, акцентовано на основних стилях поведінки у ході розв'язання конфліктів. Проаналізовано питання етикетної поведінки учасників акту спілкування. Розглянуто психологічні принципи ділового спілкуванння, особливості проведення ділових зустрічей і переговорів. Подано грунтовне трактування поняття письмових комунікацій, наведено види, засоби та канали передачі письмових повідомлень. Акцентовано увагу на понятті комунікативної компетентності особистості керівника, описано механізми керування комунікаціями.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.321 я73 + У521.21 я73 + У9(4УКР)212.1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА760558 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Жигайло Н. І. 
Перевірка гіпотези про однорідність вибірки у процесі формування релігійної свідомості студентської молоді / Н. І. Жигайло, Н. В. Пабирівська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 6. - С. 83-88. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти формування релігійної свідомості студентської молоді. Із використанням критерію Діксона перевірено гіпотезу про однорідність вибірки у процесі формування релігійної свідомості студентства в групах організованих і неорганізованих віруючих. Визначено домінуючі типи релігійної свідомості у кожній групі.

Освещены педагогические аспекты формирования религиозного сознания личности студенческой молодежи. С помощью критерия Диксона проверена гипотеза об однородности выборки в процессе формирования религиозного сознания студенчества в группах неорганизованных и организованных верующих. Определены доминирующие типы религиозного сознания в каждой группе.

The psychological aspects of student's personality religious consciousness formation are lighted up. The hypothesis on selection homogeneity in the process of students' religious consciousness formation in the groups of unorganized and organized believers is tested with the help of the Dixon's criterion in accordance to dominant types of the religious consciousness in every group.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-7 + Э211.268.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Жигайло Н. 
Релігійні цінності як важливий фактор духовного розвитку особистості / Н. Жигайло // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 6. - С. 197-204. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Описано використані методики і проведення психологічного дослідження процесу формування релігійних цінностей у студентської молоді вищих навчальних закладів на базі Львівського національного університету ім. І. Франка, Національного університету "Львівська політехніка" та Львівського інституту МАУП. Вивчено пріоритети ціннісних орієнтацій студентської молоді; виявлено взаємозв'язок між релігійними цінностями й іншими особистісними характеристиками студентів. Внаслідок проведення психокорекційних вправ (тренінгів, семінарів тощо) змінилися пріоритети цінностей молоді з матеріальних на духовні, значно зріс рівень розвитку емпатії та знизився рівень розвитку соціального стресу молодих людей. Акцентовано увагу, що проведення психологічного тренінгу з метою формування релігійних цінностей сприяє зміцненню світогляду та переконань людини, оскільки формує конкретно-історичну систему координат віруючих, яка існує у площині "добро - зло". Визначено шляхи підвищення релігійності серед молоді.

Описаны примененные методики и проведение психологического исследования процесса формирования религиозных ценностей у студенческой молодежи высших учебных заведений на базе Львовского национального университета им. И. Франко, Национального университета "Львовская политехника" и Львовского института МАУП. Изучены приоритеты ценностных ориентаций студенческой молодежи; выявлена взаимосвязь между религиозными ценностями и другими личностными характеристиками студентов. В результате проведения психокоррекционных упражнений (тренингов, семинаров и т. п.) изменились приоритеты ценностей молодежи с материальных на духовные, значительно вырос уровень развития эмпатии и снизился уровень развития социального стресса молодых людей. Акцентировано внимание, что проведение психологического тренинга с целью формирования религиозных ценностей способствует укреплению мировоззрения и убеждений человека, поскольку формирует конкретно-историческую систему координат верующих, которая существует в плоскости "добро - зло". Определены пути повышения религиозности среди молодежи.

The author researches values orientations of students, shows the ties between religious values and other students' personal characteristics, determines the ways of a religious level rise among young people.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э243.310 + Ю937.231 + Ю217.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Жигайло Н. 
Соціально-психологічний та еволюційно-історичний виміри духовного розвитку особистості / Н. Жигайло // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 2. - С. 223-231. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Подано результати соціологічного дослідження духовного розвитку особистості серед студентської молоді м. Львів. Досліджено фактори, які впливають на духовний розвиток молоді: тривожність особистості та розвиток інтелекту. Висвітлено проведення формувального експерименту, в основу якого покладений соціально-психологічний тренінг із формування духовності. Відмічено прямий зв'язок між рівнем інтелекту особистості та рівнем її духовного розвитку й обернений взаємозв'язок між рівнем духовного розвитку і рівнем тривожності особистості.

Представлены результаты социологического исследования духовного развития личности среди студенческой молодежи г. Львова. Исследованы факторы, которые влияют на духовное развитие молодежи: тревожность личности и развитие интеллекта. Освещено проведение эксперимента, в основу которого был положен социально-психологический тренинг по формированию духовности. Отмечена прямая связь между уровнем интеллекта личности и уровнем его духовного развития и обратная взаимосвязь между уровнем духовного развития и уровнем тревожности личности.

Shows the results of a sociological study of the spiritual development of personality among students in Lvov. Results of the survey are presented in 3 tables. Also investigated factors that affect the spiritual development of youth: anxious personality and intellect. Highlights holding experiment, upon his social and psychological training to build spirituality. Highlighting the direct link between the level of personality and intelligence level of his spiritual development and the inverse relationship between the level of spiritual development and the level of anxiety of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю935.131 + Ч671.132

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Жигайло Н. 
Проблеми психокорекції ятрогеній у молоді в діяльності медичного психолога / Н. Жигайло, Н. Терлецька // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 4. - С. 153-162. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто процес формування ятрогеній серед психологічних хвороб. Запропоновано систему профілактики та психокорекції впливу медичного психолога на хворих ятрогенією. Проаналізовано процес формування ятрогеній як складової психогенних захворювань. Досліджено специфіку різних аспектів емоційної сфери особистості для визначення показників, які мають діагностичну значущість і можуть використовуватись у психопрофілактичній і психокорекційній роботі. Розроблено методи експрес-діагностики для виявлення груп ризику відносно невротичних розладів. Запропоновано шляхи психопрофілактичної та психокорекційної роботи з контингентом людей, схильних до ятрогеній. Розкрито психологічні особливості психокорекцій та психотерапевтичних заходів щодо профілактики осіб, схильних до психогенних захворювань. Визначено критерії ятрогеній та виявлено детермінанті психологічні фактори. Описано заходи психопрофілактики та психокорекції як засобів впливу медичного психолога на хворих із ятрогеніями. Апробовано систему психопрофілактичних заходів для запобігання ятрогеніям.

Рассмотрен процесс формирования ятрогений среди психологических заболеваний. Предложена система профилактики и психокоррекции влияния медицинского психолога на больных ятрогениями. Проанализирован процесс формирования ятрогений как составной психогенных заболеваний. Исследована специфика различных аспектов эмоциональной сферы личности для определения показателей, имеющих диагностическую значимость и могут использоваться в психопрофилактической и психокоррекционной работе. Разработаны методы экспресс-диагностики для выявления групп риска относительно невротических расстройств. Предложены пути психопрофилактической и психокоррекционной работы с контингентом людей, склонных к ятрогениям. Раскрыты психологические особенности психотерапевтических мероприятий по профилактике лиц, склонных к психогенным заболеваниям. Определены критерии ятрогений и выявлены детерминанте психологические факторы. Описаны мероприятия психопрофилактики и психокоррекции как средств воздействия медицинского психолога на больных ятрогениями. Апробована система психопрофилактических мероприятий для предотвращения ятрогений.

The process of formation of iatrogenic psychological disorders. The system of prevention and health psychologist, psycho-correction effect on patients with iatrogenic. We analyze the formation of iatrogenic as a component of psychogenic illness. We study the specificity of various aspects of emotional personality for the indicators that have diagnostic value and can be used, and psycho psycho prophylactic work. The methods of rapid diagnostics to detect grump risk for neurotic disorders. The ways andpsycho prophylactic psycho with a contingent of people who are prone to iatrogenic. Psychological characteristics of psychological correction disclosed them, psychotherapeutic interventions for the prevention activities of persons who are prone to psychogenic illness criteria identified determinant of iatrogenic and psychological factors. The measures psycho prophylaxis and psycho-correction as a means of influencing health.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82 + Р64-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Жигайло Н. 
Ідентичність католицької школи у світлі документів церкви / Н. Жигайло, В. Марко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 190-196. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Відзначено, що у школах спостерігається зниження рівня знань серед учнів, брак духовного аспекту, нерозуміння сутності освіти та ролі педагога-наставника самими вчителями. Вказано, що альтернативою цьому може стати спрямування школи у християнське русло, витоки якого сягають часів зародження перших християнських шкіл. Розглянуто проблему католицьких шкіл в Україні. Встановлено, що література українською мовою, присвячена цій проблемі, відсутня, окрім „Декларації про християнське виховання”. Висвітлено зміст декількох документів, що розглядають питання турботи про католицьку школу: „Католицька школа” розвиває основну думку про місію школи в сучасному світі; „Миряни у школах: свідчення віри” підкреслює важливий внесок вірних, які виконують цінну службу, запропоновану в минулому, яка ще пропонується сьогодні багатьма релігійними конгрегаціями чоловіків і жінок; „Релігійний вимір освіти в католицькій школі” подає певні вказівки , які є загальними, але повинні бути пристосованими до тієї чи іншої ситуації; „Католицька школа на порозі 3-го тисячоліття ” адресована всім, хто залучений до католицького навчання і виховання, і звертається зі словом підтримки і надії. Констатовано, що основним обов’язком католицької школи є виявлення неправдивих цінностей, які існують у суспільстві та не відповідають євангельським, що необхідно створити у кожній католицькій школі особливу родинну атмосферу, де є любов, пошана, розуміння, а навчання має бути вищим і якіснішим, ніж у звичайній школі.

Отмечено, что в школах наблюдается снижение уровня знаний среди учащихся, недостаток духовного аспекта, непонимание сущности образования и роли педагога-наставника самими учителями. Указано, что альтернативой этому может стать направление школы в христианское русло, истоки которого уходят во времена зарождения первых христианских школ. Рассмотрена проблема католических школ в Украине. Установлено, что литература на украинском языке, посвященная этой проблеме, отсутствует, кроме "Декларации о христианском воспитании". Освещено содержание нескольких документов, рассматривающих вопрос заботы о католической школе: "Католическая школа" развивает основную мысль о миссии школы в современном мире; "Миряне в школах: свидетельство веры" подчеркивает важный вклад верующих, которые выполняют ценную службу, предложенную в прошлом, которая еще предлагается сегодня многими религиозными конгрегациями мужчин и женщин; "Религиозное измерение образования в католической школе" дает определенные указания, которые являются общими, но должны быть приспособленными к той или иной ситуации; "Католическая школа на пороге 3-го тысячелетия" адресована всем, кто вовлечен в католическое обучения и воспитания, и обращается со словом поддержки и надежды. Констатировано, что основной обязанностью католической школы является выявление ложных ценностей, которые существуют в обществе и не соответствуют евангельским, что необходимо создать в каждой католической школе особую семейную атмосферу, где есть любовь, уважение, понимание, а обучение должно быть более высоким и качественным, чем в обычной школе.

It is noted that in schools decrease the level of knowledge among students, the lack of the spiritual aspect of education and misunderstanding of the nature of the role of the teacher-mentor teachers themselves. It is indicated that the alternative may be the direction of the school in the Christian mainstream, dating back to the early days of the first Christian schools. The problem of Catholic schools in Ukraine. It is established that the literature in the Ukrainian language, dedicated to this issue, there is no other than the "Declaration on Christian education." Highlight the contents of several documents, are considering taking care of the Catholic school: "The Catholic school is" developing the basic idea of the mission school in the world today, "Lay people in schools: a testimony of faith" emphasizes the important contribution of the faithful, who perform a valuable service, as proposed in the past, which has offered today by many religious congregations of men and women, "The religious dimension of education in a Catholic school" gives some indication of which are common, but should be adapted to any given situation, "The Catholic School on the eve of the third millennium" is addressed to all those involved in Catholic education and upbringing, and refers to the word of support and hope; was found that the primary responsibility of the Catholic school is to identify the false values that exist in society and do not correspond to the Gospel, it is necessary to create in every Catholic school special family atmosphere, where there is love, respect, understanding, and training should be higher and better than regular school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э375-67,11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Борисенко О. 
Психолого-педагогічні засади формування позитивного ставлення батьків до дітей з аутизмом / О. Борисенко, Н. Жигайло // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 3. - С. 97-104. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Висвітлено питання переосмислення парадигми навчання та виховання дітей із розладами аутичного спектра. Зазначено, що й донині немає єдиної концепції щодо чинників виникнення аутизму. Дослідження сімей, які виховують аутичну дитину вказує на стресовість ситуацій, пов'язаних із вихованням такої дитини. Відзначено важливість взаємодії між батьками та фахівцями - корекційними педагогами та психологами. Основні завдання методичних занять з батьками - долучати їх до процесу терапії й навчання, допомагати у вирішенні труднощів у стосунках членів родини, емоційно підтримувати батьків, проводити психологічні тренінги. Зауважено, що батькам і членам родини важливо долучатися до занять із дитиною, спрямованих на розвиток соціально-побутових навичок, мовленнєві та нейропсихологічні заняття.

Освещены вопросы переосмысления парадигмы обучения и воспитания детей с расстройствами аутистичного спектра. Указано, что по сей день нет единой концепции относительно факторов возникновения аутизма. Исследования семей, воспитывающих аутичного ребенка указывает на стрессовость ситуаций, связанных с воспитанием такого ребенка. Отмечено важность взаимодействия между родителями и специалистами - коррекционными педагогами и психологами. Основные задачи методических занятий с родителями - приобщать их к процессу терапии и обучения, помогает в решении проблем в отношениях членов семьи, эмоциональная поддержка родителей, проведение психологических тренингов. Отмечено, что родителям и членам семьи важно приобщаться к занятиям с ребенком, направленным на развитие социально-бытовых навыков, речевые и нейропсихологические занятия.

When covering rethink the paradigm of training and education of children with autism spectrum disorders. Pointed out that to date there is no single concept of relative factors of autism. Studies of families raising autistic child points to a stressful situation, related to the upbringing of the child. Noted the importance of interaction between parents and professionals - correctional educators and psychologists. The main tasks of teaching sessions with parents - involve them in the process of therapy and training, helping to solve problems in the relationship of family members, emotional support for parents, psychological trainings. Observed that parents and family members to take up the important lessons to the child, designed to develop social and life skills, speech and neuropsychological studies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Жигайло Н. 
Психологія духовного становлення молодого викладача / Н. Жигайло // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 5. - С. 118-125. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Запропоновано механізми формування духовних цінностей особистості молодого викладача. Наведено авторську модель духовного становлення особистості. Розроблено психологічний тренінг формування духовності молодого викладача. Запропоновано тематичний план спецкурсу «Психологія духовного становлення молодого викладача». Подано характеристику рівнів духовності. Констатовано, що систематична робота зі сприяння становленню духовності особистості молодого викладача здатна підвищити рівень його духовності, що матиме позитивний вплив на формування духовності студентів ВНЗ.

Предложены механизмы формирования духовных ценностей личности молодого преподавателя. Представлена авторская модель духовного становления личности. Разработан психологический тренинг формирования духовности молодого преподавателя. Предложен тематический план спецкурса «Психология духовного становления молодого преподавателя». Приведена характеристика уровней духовности. Констатировано, что систематическая работа по содействию становлению духовности личности молодого преподавателя способна повысить уровень его духовности, что будет иметь положительное влияние на формирование духовности студентов ВУЗ.

The mechanisms of the formation of the spiritual values of the young teacher. The author 's model of spiritual development of the individual. Developed psychological training formation spirituality young teacher. Proposed thematic plan of study course"Psychology of the spiritual formation of the young teacher." Produced characteristic levels of spirituality. Stated that the systematic work to promote a spirituality of the young teacher is able to increase its level of spirituality that will have a positive influence on the spirituality of students in higher education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Жигайло Н. 
Психологічні особливості соціальної адаптації студентів-першокурсників / Н. Жигайло // Молодь і ринок. - 2012. - № 3. - С. 26-31. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми соціальної адаптації студентів-першокурсників до нових умов навчання у ВНЗ. Досліджено процес адаптації студентів-першокурсників до нових умов навчання, який можна прискорити за допомогою адаптивно-розвивальної програми психокорекційних заходів і технік психотренінгової роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.3-213.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Жигайло Н. 
Психологічні аспекти духовного становлення молодого викладача / Н. Жигайло, Р. Карпінська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 3. - С. 171-180. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти теоретико-методологічного дослідження проблеми духовного становлення особистості: викладено авторське бачення змістової складової поняття "духовне становлення молодого викладача", в якому акцентовано увагу на таких компонентах як духовні цінності та релігійна свідомість. Запропоновано та апробовано авторську модель духовності особистості молодого викладача, в структурі якої виокремлено інструментальну, потребнісно-мотиваційну та інтеграційну складові. Окреслено напрями подальшої оптимізації системи психолого-педагогічних вправ, спрямованих на сприяння духовному становленню цієї особистості. Встановлено кореляційні зв’язки між досліджуваними характеристиками (85 викладачів ВНЗ Львівської області), зокрема між рівнями розвитку духовності й інтелекту, рівнем розвитку духовності й емпатії, рівнем духовності та рівнем релігійності й іншими психологічними показниками особистості. Зроблено компаративний аналіз розподілу рівнів духовності молодих викладачів до і після впровадження програми. Резюмовано актуальність формування теософських цінностей в структурі духовності особистості молодого викладача.

Освещены психологические аспекты теоретико-методологического исследования проблемы духовного становления личности: изложено авторское видение содержательной составляющей понятия «духовное становление молодого преподавателя», в котором акцентировано внимание на таких компонентах как духовные ценности и религиозное сознание. Представлена и апробирована авторская модель духовности личности молодого преподавателя, в структуре которой выделены инструментальная, потребностно-мотивационная и интеграционная составляющие. Определены направления дальнейшей оптимизации системы психолого-педагогических упражнений, направленных на содействие духовному становлению личности. Установлены корреляционные связи между исследуемыми характеристиками (выборка из 85 преподавателей ВУЗ Львовской области), в том числе между уровнями развития духовности и интеллекта, уровнем развития духовности и эмпатии, уровнем духовности и уровнем религиозности и другими психологическими показателями личности. Сделан компаративный анализ распределения уровней духовности молодых преподавателей до и после внедрения программы. Резюмирована актуальность формирования теософских ценностей в структуре духовности личности молодого преподавателя.

Deals with the psychological aspects of theoretical and methodological research problems of spiritual identity formation: the author sets out the vision of semantic component of the concept of "spiritual formation of young teachers,"in which a focus on components such as spiritual values and religious consciousness. Presented by the author and tested model of spiritual personality of a young teacher in the structure which are allocated instrumental, requirement-motivation and integration components. Outlines directions for further optimization of psycho-pedagogical exercises aimed at promoting the spiritual development of the individual.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.467 + Ю6*671.13

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Жигайло Н. І. 
Психологія бізнесу та управління : навч. посіб. / Н. І. Жигайло, М. О. Кохан, Н. М. Данилевич; ред.: Н. І. Жигайло; Львівський національний університет імені Івана Франка. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2019. - 306 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Представлено нову концепцію психології бізнесу як прикладної галузі психологічної науки, в основу якої покладено розуміння бізнесу як діяльності і проаналізовано основні складові бізнесу: особистість суб'єкта бізнесу, організація як форми функціонування бізнесу і споживача як кінцевої мети, а також чинників бізнес-діяльності. Висвітлено предмет та завдання психології бізнесу, виокремлено психологію бізнесу в системі психологічних наук. Розглянуто методи психології бізнесу й описано процес становлення психології бізнесу як напряму в психології. Визначено суб'єкти бізнесу (учасники, рольовий репертуар), представлено самовизначення особистості в бізнесі та особливості прийняття рішень у фокусі психологічних досліджень тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.9 в2:У я73 + Ю959.18 в2:У я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА847459 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Психологія бізнесу та управління : навч. посіб. / Н. І. Жигайло, М. М. Цимбалюк, М. О. Кохан, Н. М. Данилевич, Н. Б. Демчишак, О. С. Дмишко, І. В. Зошій; ред.: Н. І. Жигайло; Львівський національний університет імені Івана Франка. - Вид. 2-ге, перероб., допов. - Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2023. - 399, [1] c. - Бібліогр.: с. 390-394 - укp.

У навчальному посібнику представлена нова концепція психології бізнесу як прикладної галузі психологічної науки, в основу якої покладено розуміння бізнесу як діяльності і аналіз основних складових бізнесу: осо- бистості суб'єкта бізнесу, організації як форми функціонування бізнесу і споживача як кінцевої мети, а також чинники бізнес-діяльвості. У навчальному посібнику висвітлені предмет та завдання психології бізнесу та управління; виокремлена психологія бізнесу в системі психоло- гічних наук; подані методи психології бізнесу; описано процес становлення психології бізнесу як напрямку в психології; визначені суб'єкти бізнесу: учасники, рольовий репертуар; представлено самовизначення особистості в бізнесі та особливості прийняття рішень у фокусі психологічних до- сліджень тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.8 я73 + У010.34 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА862483 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Філософія: терміни і поняття : навч. енциклопед. слов. для студентів, аспірантів, докторантів, науковців та викладачів / Ю. О. Азарова, Е. Я. Баннікова, Т. І. Бутченко, А. Л. Васильчук, А. О. Васюріна, І. В. Владленова, С. О. Волковинський, С. О. Ганаба, В. В. Глазунов, Т. В. Гончарук-Чолач, О. М. Городиська, Г. О. Дичковська, М. А. Єрмоловський, В. А. Жадько, Н. І. Жигайло, О. Р. Завадська, А. М. Кадикало, Е. А. Кальницький, В. Ф. Капіца, І. І. Капріцин, І. В. Карівець, І. М. Ковальська-Павелко, А. М. Комісаренко, А. Д. Копитко, В. В. Кривошеїн, В. П. Культенко, А. Є. Лебідь, Т. В. Лисоколенко, Л. О. Лобик, Ю. О. Малишена, Є. М. Мануйлов, В. С. Микольченко; ред.: В. Л. Петрушенко. - Львів : Новий Світ - 2000, 2020. - 491 c. - укp.

Довідкова література була і залишається важливим елементом книжкових полиць ще з часів пізньої античності. Але стрімкий розвиток наук та наукової інформації, а разом із тим - поява доступних і швидких у дії електронних ресурсів ставить під знак запитання, з однієї сторони, доцільність створення словників та енциклопедій в книжкових версіях саме в наш час, а, з іншої сторони, вимагає ретельного продумування того, яким може бути зміст такого роду книжок. Виразними особливостями цього словника можна назвати такі. По-перше, він створений авторами (викладачами, науковцями) із різних регіонів України, і тому читачі, працюючи із даним словником, зможуть отримати уявлення про різні школи, стилі, підходи до трактувань філософської проблематики, що присутні в нашому вітчизняному інтелектуальному просторі. По-друге, енциклопедичний характер словника обумовив те, що в ньому висвітлена не лише суто філософська проблематика, а й так звані філософські аспекти або проблеми різних сфер існування сучасного соціуму і культури. По-третє, у словнику розкривається зміст як традиційних, усталених, визнаних історією філософії понять та філософських вчень, так і новітні терміни і поняття, деякі з яких можна віднести до сучасного філософського авангарду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю1/8 в3 я21

Шифр НБУВ: ВА865939 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського