Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Ашиток Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 39
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ашиток Н. І. 
Внутрішня форма слова з точки зору синхронії і діахронії / Н. І. Ашиток // Наука і сучасність. - К., 2000. - Вип. 2, ч. 1. - С. 190-194. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто внутрішню форму слова в українській та російській мовах як явище, для якого характерна діалектична єдність синхронічного та діахронічного. Висловлено тезу про те, що між творенням лексико-семантичних варіантів та появою гомогенних омонімів немає чіткої межі, бо це одне і те саме мовне явище на різних рівнях свого існування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4 + Ш141.2

Шифр НБУВ: Ж69961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ашиток Н. І. 
Деривація багатозначного слова в говорах східнослов'янських мов / Н. І. Ашиток; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К. : Вид-во Півд.-Зах. з-ці, 2001. - 203 c. - Бібліогр.: 526 назв. - укp.

Розглянуто питання лексико-семантичної деривації. Проаналізовано особливості творення лексико-семантичних варіантів багатозначного слова. З'ясовано способи лексико-семантичної деривації. Досліджено парадигми лексико-семантичних варіантів і різновиди зв'язку між ними. Виділено типи моделей творення багатозначного слова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.1/4-67 + Ш141.1/4-311

Шифр НБУВ: ВА609686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ашиток Н. І. 
Моделі формування багатозначного слова в українських говорах : моногр. / Н. І. Ашиток; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Дрогобич, 2007. - 306 c. - (Унів. б-ка). - Бібліогр.: с. 280-302. - укp.

На підставі даних українських діалектних словників - вітчизняних і закордонних, проаналізовано моделі формування багатозначного слова (БС). У мовознавчому аспекті з використанням відомих, зокрема, у психології та психолінгвістиці, матеріалів і лінгво-психологічних авторських спостережень розглянуто проблеми перенесення назв з одного референта на інший. Запропоновано наукову систематизацію моделей формування компонентів внутрішньослівних парадигм БС і їх типів, до складу яких віднесено моделі творення семантично тотожних лексико-семантичних варіантів.

На основе данных украинских диалектных словарей - отечественных и зарубежных, проанализированы моделі формирования многозначного слова (МС). В языковедческом аспекте с использованием известных, в частности, в психологии и психолингвистике, материалов и лингво-психологических авторских наблюдений рассмотрены проблемы переноса названий из одного референта на другой. Предложена научная систематизация моделей формирования компонентов внутрисловарных парадигм МС и их типов, в состав которых отнесены модели создания семантически тождественных лексико-семантических вариантов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-311 + Ш141.4-67

Шифр НБУВ: ВА692160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Ашиток Н.  
Моделі формування багатозначного слова у східнослов'янських мовах / Н. Ашиток // Пробл. слов'янознавства. - 2007. - Вип. 56. - С. 183-193. - Бібліогр.: 62 назв. - укp.

Моделі формування багатозначних слів недостатньо досліджено у науковій літературі. Зроблено спробу заповнити цю прогалину на матеріалі східнослов'янських мов. Особливу увагу приділено аналізу моделі "назва людини за професією - назва людини за ознакою характеру", здійснено порівняння семантичного розвитку назви людини за професією не тільки у східнослов'янських, а й в інших індоєвропейських мовах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.1/4-311

Шифр НБУВ: Ж62333 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу в філософсько-освітньому аспекті : монографія / Н. І. Ашиток; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2011. - 250 c. - (Унів. б-ка). - Бібліогр.: 288 назв - укp.

Розглянуто мовну картину світу (МКС) як філософську проблему. Проаналізовано концептуальні засади формування МКС, розкрито освітній аспект її поліфункціональності. Увагу приділено особливостям формування природної та морально-етичної МКС у філософсько-освітньому контексті. Показано можливості використання потенціалу МКС у процесі раціонального, фізично-трудового та морально-етичного виховання. Розглянуто комунікативно-освітні засади формування МКС за умов інформаційного суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю251

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737041 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу у філософсько-освітньому дискурсі : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 09.00.10 / Н. І. Ашиток; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 36 c. - укp.

Вперше визначено мовну картину світу у філософсько-освітньому дискурсі, вивчено взаємодію раціональної й ірраціональної форм пізнання у процесі становлення даної картини, її роль у формуванні креативної, гуманітарно-спрямованої мовної картини світу, проаналізовано специфіку її утворення на рівні загального (національна мова), окремого (мова соціальної групи) й одиничного (мовна картина світу особистості). Науковий, фізично-трудовий та морально-етичний компоненти мовної картини охарактеризовано як засоби репрезентації концептуальної картини світу, яка осягається молодим поколінням в контексті основних напрямів навчально-виховного процесу - раціонального, фізично-трудового, морально-етичного. Обгрунтовано ефективність суб'єкт-суб'єктної освітньо-виховної парадигми у процесі становлення мовної картини світу, показано своєрідність утворення даної картини як чинника захисту національної ідентичності молодого покоління за умов глобалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю251 + Ш100.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385877 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ашиток Н. І. 
Здоров'я людини як соціальна цінність в освітньо-мовному контексті / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2010. - № 1. - С. 3-7. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведений аналіз свідчить, що специфіка національно-культурного розвитку нації, особливості психічного складу та історичних традицій спричиняють суттєві відмінності в сприйнятті здоров'я в контексті ієрархії цінностей. З цього погляду, здоров'я в українській етноспільноті займає одне з провідних місць, оскільки без нього втрачають сенс такі цінності, як багатство та краса. Сучасна ситуація глобалізації та взаємовпливів культур, безперечно, призводить до перегляду та модифікації національно-культурних цінностей, однак у своїй цілісності не руйнує базових ціннісних стереотипів, у тому числі про фізичне виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.156 + Р11(4УКР)0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ашиток Н. І. 
Мовна картина світу у філософсько-освітньому аспекті / Н. І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2010. - № 2. - С. 40-43. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто специфіку формування сучасної мовної картини світу в свідомості молоді у філософсько-освітньому контексті, досліджено проблеми, які виникають під час цього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ш100.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ашиток Н. І. 
Праксеологічна мовна картина світу про аграріїв у філософсько-освітньому аспекті / Н. І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2010. - № 1. - С. 108-111. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено зміни в праксеологічній мовній картині світу (назви людей, що працюють в сільському господарстві) та з'ясовано їх причини в контексті розвитку економіки і освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-316

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ашиток Н.І. 
Наукова картина світу у філософсько-освітньому аспекті / Н.І. Ашиток // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2011. - № 1. - С. 37-40. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто специфіку формування наукової мовної картини світу у свідомості молоді у філософсько-освітньому аспекті, досліджено проблеми, які виникають під час цього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю251

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Ашиток Н. І. 
Проблеми фізичного виховання в Україні та способи їх соціально-педагогічного розв'язання / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 2. - С. 3-9. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Основне завдання цієї праці - проаналізувати проблеми зі станом здоров'я дітей в Україні й показати способи його покращання. Особливе місце та відповідальність за оздоровчу діяльність відводиться освітній системі, а тому саме цю систему розглянуто. Ефективність формування здорового способу життя вимагає активного залучення учнів і педагогів до здоров'язберігального навчального процесу, формування в дітей активної позиції щодо зміцнення й збереження власного здоров'я. Аналіз діяльності загальноосвітніх закладів України дозволив виділити складники цієї діяльності, яка повинна поєднувати різноманітні форми та види роботи: корекцію порушень здоров'я з використанням комплексу оздоровчих заходів без відриву від навчального процесу; форми організації навчально-виховного процесу з урахуванням їх психологічного та фізіологічного впливу на учнів; розробку й реалізацію навчальних програм із формування в учнів навичок дотримання здорового способу життя та профілактики шкідливих звичок; заходи, що сприяють збереженню й зміцненню здоров'я вчителів й учнів; створення умов для їх гармонійного розвитку тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ашиток Н. І. 
Фізичне виховання дітей у контексті гуманістичної парадигми / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 3. - С. 3-6. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні питання, пов'язані з фізичною культурою особистості в контексті гуманістичної парадигми освіти. Проблема здоров'я та здорового способу життя завжди була й буде пріоритетною в розвитку будь-якого суспільства. Для формування повноцінного, багатогранного розвитку особистості неодмінною складовою частиною виступає здоров'я людини. Аспекти здоров'я людини - духовний, соціальний, психологічний, інтелектуальний, емоційний, фізичний й особистісний - однаково важливі та взаємопов'язані.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.41 + Р128.34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ашиток Н. І. 
Фізичне виховання обдарованих дітей у контексті гуманістичної парадигми / Н. І. Ашиток // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2012. - № 4. - С. 3-7. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано та узагальнено досягнення дослідників проблеми фізичного особистісно орієнтованого виховання в контексті гуманістичної парадигми. Збереження й зміцнення здоров'я сприяє виконанню людиною своїх функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту. Основним завданням освіти є виховання гармонійно розвинутої особистості. У цьому разі слід приділяти належну увагу і фізичному, і моральному розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ашиток Н. 
Мовна картина як система репрезентації світу / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 79-83. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

У філософсько-освітньому контексті розглянуто специфіку формування мовної картини світу (МКС), в змісті якої виділено два рівні: референтно-узагальнювальний рівень, тісно пов'язаний з концептуальною картиною світу, і категоріально-узагальнювальний. Відзначено, що МКС впливає на світогляд особистості, але формує її сам світ, з одного боку, і незалежна від мови концептуальна точка зору людини на нього, з іншого. МКС має свої особливості організації та закони розвитку, а саме: зв'язок звукових оболонок з новими значеннями визначається вже існуючою системою відношень між комплексами звуків і референтами. Актуалізовано значення слова як елемента лексико-семантичної системи мови, яке реалізується у складі тієї або іншої лексичної парадигми. Обгрунтовано тезу домінування МКС, набутої у часи становлення особистості і яка є основою та інструментом для пізнання світу, в той же час, сформована у процесі соціалізації МКС є базовою для філософської, хімічної, фізичної та інших картин світу.

В философско-образовательном контексте рассмотрена специфика формирования языковой картины мира (ЯКМ), в содержании которой выделено два уровня: референтно-обобщающий уровень, тесно связанный с концептуальной картиной мира, и категориально-обобщающий. Отмечено, что ЯКМ влияет на мировоззрение личности, но формирует его сам мир, с одной стороны, и независимая от языка концептуальная точка зрения человека на него, с другой. ЯКМ имеет свои особенности организации и законы развития, а именно: связь звуковых оболочек с новыми значениями определяется уже существующей системой отношений между комплексами звуков и референтами. Актуализировано значение слова как элемента лексико-семантической системы языка, которое реализуется в составе той или иной лексической парадигмы. Обоснован тезис доминирования ЯКМ, приобретенной во времена становления личности, и которая является основой, а также инструментом для познания мира; в то же время, сформированная в процессе социализации ЯКМ является базовой для философской, химической, физической и других картин мира.

In the article the specific of forming of linguistic picture of the world is examined in consciousness of young people in philosophical-educational context, problems which arise up during this process are marked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ашиток Н. 
Комунікативна компетентність як чинник професійного становлення соціального педагога / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 3. - С. 63-67. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Зроблено висновок, що однією з нагальних освітніх проблем сьогодення є належна професійна підготовка молоді, важливим показником якої є зв’язок комунікативної компетентності з фаховою підготовкою особистості, зумовлений тим, що практична соціально-педагогічна діяльність проблематична без ефективної реалізації комунікативної функції соціальними педагогами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33 + Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ашиток Н. 
Формування комунікативної компетенції як складової професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 4. - С. 92-96. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито особливості формування комунікативної компетентності як складової професійної компетентності, що забезпечує ефективність підготовки молодого фахівця, а саме – його конкурентоспроможність, адже сучасній Україні потрібен фахівець, здатний максимально використовувати свій потенціал, мобільність, виявляти гнучкість і професійну ерудицію на основі наявних знань та досвіду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33 + Ч312.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ашиток Н. 
Проблеми сучасного фізичного виховання: соціально-педагогічний аспект / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 7. - С. 5-8. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто проблеми сучасного фізичного виховання. Виділено деякі актуальні для сьогодення проблеми фізичного виховання, досліджено ці проблеми у соціально-економічному контексті, окреслено деякі шляхи удосконалення фізичного виховання. Наголошено, що зміни на краще у сфері фізичного розвитку й охорони здоров’я дітей можна вирішувати лише у комплексі і спільними зусиллями різних соціальних інститутів, до яких належить й освіта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.521 + Ч510.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ашиток Н. 
Гуманізм і освітня парадигма для осіб з особливими потребами / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2012. - № 11. - С. 36-40. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблему гуманізму в освіті. Висвітлено завдання подальшої науково-практичної розробки гуманістичної освітньої парадигми та її впровадження в практику роботи навчальних закладів різних рівнів акредитації, що надають освітні послуги всім дітям і молоді, у тому числі й особам з обмеженими можливостями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ашиток Н. 
Освітня парадигма для осіб з обмеженими можливостями / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2013. - № 4. - С. 6-9. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Відзначено, що люди з особливими потребами гостро відчувають негативний вплив багатьох соціальних негараздів, пов’язаних з процесом їхнього становлення. Доведено, що інклюзивна освіта є одним зі шляхів вирішення проблем цих осіб. Зауважено, що гуманістична парадигма, яка базувалася на трансляційному спілкуванні, вичерпала свій потенціал. Констатовано, що майбутнє освітнього процесу за суб’єктно-суб’єктною парадигмою.

Отмечено, что люди с особыми потребностями остро ощущают негативное влияние многих социальных проблем, связанных с процессом их становления. Доказано, что инклюзивное образование является одним из путей решения проблем этих лиц. Констатировано, что гуманистическая парадигма, которая базировалась на трансляционном общении, исчерпала свой потенциал и будущее образовательного процесса в субъектно-субъектной парадигме.

Noted that people with special needs were acutely aware of the negative impact of many social problems associated with the process of their formation. Proved that inclusive education is one of the solutions to the problems of these individuals. Recorded that the humanistic paradigm, which was based on translational communication has exhausted its potential. Stated that the future of the educational process on the subject-subject paradigm.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ашиток Н. 
Синергетичний підхід до осмислення проблем професійної підготовки соціальних педагогів / Н. Ашиток // Молодь і ринок. - 2013. - № 6. - С. 24-28. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано ідею застосування синергетичного підходу до визначення шляхів оптимізації соціально-педагогічної освітньої системи. Обгрунтовано необхідність відходу від традиційного навчального процесу, натомість - врахування особистісної унікальності кожної людини, широкого спектра шляхів саморозвитку кожного студента, вільного особистісного вибору у питаннях мотивації професійного самозростання фахівця, що сприятиме ефективності його майбутньої професійної діяльності.

Проанализирована идея применения синергетического подхода к определению путей оптимизации социально-педагогической образовательной системы. Обоснована необходимость ухода от традиционного учебного процесса, взамен - учет личностной уникальности каждого человека, широкого спектра путей саморазвития каждого студента, свободного личностного выбора в вопросах мотивации профессионального самовозрастанию специалиста, что будет способствовать эффективности его будущей профессиональной деятельности.

Analyzed the idea of ​​using the synergetic approach to identify ways of optimizing the social and pedagogical educational system. Substantiated the necessity of getting away from the traditional educational process, instead of offering a personal account of the uniqueness of each person, a wide range of ways of self-development of each student, free personal choice in matters of self-expansion motivation professional specialist that will contribute to the effectiveness of his future career.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського