Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (8)Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (66)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю935.10$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Хурсин Л. А. 
Начала теории систем общественного типа. Ч. 1. Информационно- психологичекие вопросы теории систем общественного типа / Л. А. Хурсин. - К. : Світ, 2001. - 276 c. - Библиогр.: 219 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-975 + Ю252:З811 + А6 + С5*676

Рубрики:

Шифр НБУВ: В344099 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Чурюмов С. И. 
Проблема моделирования психики / С. И. Чурюмов // Соционика, ментология и психология личности. - 2002. - № 2. - С. 5-16. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Рассмотрены различные варианты репрезентации информационной модели психики, особенности ее функционирования.


Ключ. слова: соционика, психология, информационная модель психики, психическая функция, функция информационного метаболизма, процессор.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-976

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Криводерев В. В. 
Принципи моделювання когнітивних функцій / В. В. Криводерев // Право і безпека. - 2002. - № 3. - С. 162-165. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто прикладні аспекти застосування моделювання як системоутворюючої складової частини діяльності психіки людини.

Рассмотрены прикладные аспекты применения моделирования как системообразующей составляющей части деятельности психики человека.

The problem aspects of applying of simulation as component part, generatrix a system, of activity of mentality of the man are reviewed.


Ключ. слова: моделювання, когнітивні функції, психіка людини
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-976

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Балабанова Л. М. 
Формирование сенсорно-когнитивной системы человека в процессе овладения профессионально необходимыми навыками / Л. М. Балабанова // Право і безпека. - 2005. - 4, № 4. - С. 188-190. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розглянуто принципи, що лежать в основі механізмів особистісного розвитку людини, та шляхи їх реалізації під час підготовки спеціалістів в системі МВС у процесі професійного становлення особистості.

Рассмотрены принципы, лежащие в основе механизмов развития сенсорно-когнитивной системы человека, и пути их реализации при подготовке специалистов в системе ОВД в ходе профессионального становления личности.

The principles basing gears of development sensor-cognitive of a system of the person and a path of their implementation at opening-up of the specialists in a system OIA during a professional becoming of the person are esteemed.


Ключ. слова: сенсорно-когнитивная система, профессионально необходимые навыки
Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.010.22р + Ю935.101

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Носенко Е. Л. 
Формування когнітивних структур особистості засобами інформаційних технологій : моногр. / Е. Л. Носенко, М. А. Салюк; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2007. - 140 c. - Бібліогр.: с. 128-138. - укp.

Розглянуто психологічний потенціал дистанційного навчання як одну з можливих форм зміни освітньої парадигми. Наведено підходи до розробки матеріалів дистанційних навчальних курсів на сучасному етапі розвитку даної форми навчання. Проаналізовано особливості застосування моделі інформаційного тезауруса для завдань упорядкування наукового знання з навчальною метою. Викладено прийоми формування когнітивних структур особистості засобами комп'ютерних технологій.

Рассмотрен психологический потенциал дистанционного обучения как одна из возможных форм изменения образовательной парадигмы. Приведены подходы к разработке материалов дистанционных учебных курсов на современном этапе развития данной формы обучения. Проанализированы особенности применения модели информационного тезауруса для задач упорядочения научного знания с учебной целью. Изложены приемы формирования когнитивных структур личности средствами компьютерных технологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.290 + Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Федоров В.  
Символ: образ і знак = Symbolarium / В. Федоров. - Т. : Підруч. і посіб., 2009. - 256 c. - Бібліогр.: с. 247-255. - укp.

Наведено тлумачення української психологічної системи символічних образів. Висвітлено особливості символічної мови, надано інтерпретацію символіки тваринного та рослинного світу, природних феноменів, чисел, звуків, букв. Увагу приділено символіці кольорів. Запропоновано методику визначення й інтерпретації персонального кольору людини, викладено засади архетипової психології. Розкрито зміст поняття символіки як продукту культурно-історичного розвитку людини й етносу, в якому інтегруються світобачення, світорозуміння, менталітет, мова, духовність.

Приведено толкование украинской психологической системы символических образов. Освещены особенности символического языка, дана интерпретация символики животного и растительного мира, природных феноменов, чисел, звуков, букв. Внимание уделено символике цветов. Предложена методика определения и интерпретации персонального цвета человека, изложены основы архетиповой психологии. Раскрыто содержание понятия символики как продукта культурно-исторического развития человека и этноса, в котором интегрируются мировоззрение, миропонимание, менталитет, язык, духовность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.172 я2 + Ю935.101.3 я2 + Ю224.23 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА709972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Поручинський А. І. 
Вікові особливості викликаних потенціалів мозку як показника когнітивної діяльності / А. І. Поручинський, Н. О. Козачук // Фізіол. журн. - 2002. - 48, № 2. - С. 153-154. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.177 + Р1234.0 + Ю935.10-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26810 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Матюшенко О. Ю. 
Прагматичні аспекти декодування імпліцитної інформації у руслі когнітивних вчень / О. Ю. Матюшенко // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2007. - 2, № 1. - С. 34-39. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Визначено роль когнітивного підходу під час вивчення механізму розпізнавання та декодування імпліцитної інформації, що супроводжується елементами психолінгвістичного аналізу даного явища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.02 + Ю935.10-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/філол. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лунькова В.  
Феномен образу в загальній та соціальній психології / В. Лунькова // Соц. психологія. - 2006. - № 3. - С. 121-132. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Викладено результати теоретичного аналізу узагальненого поняття "образ" та утворень, з яких він складається, а також співвідношення понять "образ" та "імідж".


Ключ. слова: образ, імідж
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101.3 + Ю953

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кіреєва З.  
Психологічні аспекти моделі образу як динамічної системи значення / З. Кіреєва // Соц. психологія. - 2008. - № 3. - С. 68-75. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано різні статичні моделі образу. Дотримуючись вчення про розвиток слова, і, як наслідок, про значеннєвий і системний розвиток свідомості, запропоновано досліджувати формування уявлень про категорію "час" у контексті генезису свідомості та змін у ньому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101.3 + Ю212.132

Рубрики:
 Час 

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Русяєва Т. Г. 
Когнітивні можливості вчених / Т. Г. Русяєва // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2009. - № 1. - С. 123-127. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Розглянуто питання, пов'язані з визначенням умов розгортання когнітивних можливостей учених у науковій діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.20 + Ю227 + Ю935.10-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бучко В.  
Когнітивні чинники розв'язування майнових конфліктів / В. Бучко // Соц. психологія. - 2008. - № 5. - С. 180-188. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано когнітивні аспекти вирішення майнових спорів. Надано рекомендації щодо висвітлення доказової інформації в судах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-5 + Х892.19(4УКР)14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Швед О. М. 
Вплив комунікативних особливостей студентів на ефективність навчання у вищому навчальному закладі : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. М. Швед; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 20 c. - укp.

Подано структуру комунікативних характеристик, а також психологічні компоненти комунікативної активності особистості. Досліджено психологічні умови, що спричинюють комунікативну природу навчальної діяльності та створюють основи для реалізації комунікативних особливостей студентів, а також оптимізують їх комунікативну активність та забезпечують успішність відповідної підготовки. Показано рівень розвитку комунікативних характеристик і активності студентів у реальній практиці навчальної діяльності. Емпірично встановлено взаємозв'язок між недостатнім рівнем вияву даної активності та неадекватною мотивацією навчання. Зазначено щодо необхідності проведення комунікативної підготовки. Теоретично обгрунтовано її структуру в студентів. За результатами дослідження встановлено, що розвиток комунікативної активності сприяє оптимізації навчальної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ч481.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Пілецький В. С. 
Комунікативний потенціал студентської групи як чинник успішності професійної підготовки майбутніх менеджерів-економістів : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. С. Пілецький; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2003. - 20 c. - укp.

Вивчено, конкретизовано уявлення про зміст, суть, психологічні складові та умови розвитку комунікативного потенціалу студентської групи. Теоретично та експериментально досліджено проблему його психологічної детермінації в професійній підготовці майбутніх менеджерів-економістів. Виявлено специфіку співвідношення самоусвідомлення особистістю майбутнього менеджера-економіста власного комунікативного досвіду та психологічних складових комунікативного потенціалу студентської групи. З'ясовано залежність успішності комунікативної діяльності студентської групи від задоволеності майбутніх менеджерів-економістів у процесі навчання. На підставі теоретичного та експериментального аналізу обгрунтовано шляхи актуалізації досліджуваного потенціалу на етапі професійної підготовки даних студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю940.3 + У.р3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326987 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Котик І. О. 
Механізми рефлексії у процесі розвитку суб'єктності людини : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / І. О. Котик; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розкрито психологічні механізми впливу рефлексії на становлення та розвиток суб'єктності індивіда, виявлено взаємозв'язок між рівнями розвитку рефлексії та суб'єктності. Розроблено, теоретично обгрунтовано та практично впроваджено оригінальну методику розвитку суб'єктності школярів шляхом розвитку їх рефлексії. Зазначено, що запропонована методика передбачає діалогічне пізнання певного етапу розвитку суспільства та засвоєння притаманного даному етапу рівня рефлексії, що є рефлексивним механізмом становлення суб'єктності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю937-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330338 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Малик С. Д. 
Особливості взаємодії образних і вербальних чинників у детермінації психічної активності суб'єкта : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / С. Д. Малик; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розроблено модель експериментального дослідження взаємодії образних та вербальних чинників у різних видах психічної активності, яка досліджувалася за природних та експериментальних умов сприймання рекламних повідомлень, а також в асоціативно-колірному експерименті. Виявлено "когнітивні домінанти", за якими виокремлюються "образний", "вербальний" та "змішаний" психотипи. Описано психологічний механізм взаємодії зазначених чинників, у якому відіграють роль: ситуативні складові діяльності (конкретна задача, умови та засоби її реалізації), послідовність зміни взаємозв'язку чинників залежно від когнітивної діяльності суб'єкта, фіксація на суб'єктивно значущих змістових характеристиках інформації. Наведено рекомендації до використання закономірностей взаємодії образних та вербальних чинників в оптимізації опрацювання інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101/108 + Ю935.109

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329654 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Корніяка О. М. 
Психологія комунікативної культури особистості школяра : Автореф. дис... д-ра психол. наук / О. М. Корніяка; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 41 c. - укp.

На підставі результатів психологічного дослідження розглянуто комунікативну культуру як складно організоване психологічне утворення особистості, що об'єднує у своїй змістовій структурі чотири основних компоненти - мотиваційний, пізнавальний, поведінковий (операційний) і вольовий. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено необхідність інтегративного підходу до виховання дитини як суб'єкта спілкування та розвитку її комунікативної культури. Акцентовано увагу на проблемах розвитку школяра як особистості, зокрема на становленні його мотиваційної сфери як підгрунтя формування соціально-комунікативних якостей і вмінь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю935.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352139 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Варбан М. Ю. 
Рефлексія професійного становлення в студентські роки : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / М. Ю. Варбан; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено проблемі зв'язку рефлексії з професійним становленням. В роботі представлено різні концептуальні напрямки вивчення професіоналізації в сучасній психології. Встановлено, що рефлексія тісно пов'язана з основними аспектами професіоналізації - активністю, включеністю в професійне становлення, успішністю, розвитком важливих якостей професіонала та його "Я-концепцією". Запропоновано практичну модель рефлексивної підтримки формування професіонала в умовах вузу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304931 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Мозгальова Н. Г. 
Формування музичного мислення майбутнього вчителя музики в процесі інструментальної підготовки : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. Г. Мозгальова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Запропоновано педагогічну інтерпретацію поняття "музичне мислення вчителя", визначено його зміст та структуру на базі інтегративного розгляду існуючих наукових підходів. Теоретично розроблено механізм формування музичного мислення вчителя через творчо-самостійну інтерпретацію музики. Виявлено педагогічний потенціал музично-інструментальної підготовки та особливості її використання у фаховій підготовці майбутніх вчителів, зокрема, у формуванні їх музичного мислення. Визначено умови ефективності формування музичного мислення студентів, що грунтуються на засадах діалогової взаємодії, використання форм і методів проблемного навчання, організації виконавської практики. Обгрунтовано залежність ступеня підготовки студентів до музично-педагогічної діяльності від рівня сформованості їх музичного мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.101.3 + Щ31 р(4УКР)31-3 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА322202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Напрасна О. Б. 
Індивідуально-психологічні особливості когнітивно-стильових характеристик навчальної діяльності студентів : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / О. Б. Напрасна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Удосконалено уявлення про когнітивні стилі та їх місце у пізнавальній діяльності особистості як фактора, що зумовлює специфіку впливу на успішність навчальної діяльності студентів. Вперше розглянуто поєднання їх індивідуально-психологічних особливостей і когнітивно-стильових характеристик. Визначено вплив даного зв'язку на успішнішність навчальної діяльності студентів. Виділено когнітивно-типові профілі особистості, охарактеризовано їх структуру та складові (когнітивно-типологічний і ціннісно-орієнтаційний комплекси). Доведено, що когнітивно-стильова організація особистості тісно пов'язана з індивідуально-психологічними характеристиками і зумовлює кінцевий результат навчальної діяльності студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10 + Ю937.2 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334136 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського