Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (25)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю702.12$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Демиденко В. К. 
Совість : Навч.-метод. посіб. / В. К. Демиденко; Наук.-метод. центр серед. освіти. - К., 2000. - 86 c. - Бібліогр.: 79 назв. - укp.

Розглянуто поняття совісті в контексті історичних і сучасних психолого-педагогічних проблем моральності та морального виховання. Визначено мотиви моральної поведінки людини, а також висвітлено характерні особливості совісті та її механізми. Окрему увагу приділено проблемі виховання та розвитку совісті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 я7 + Ю935.213.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Значення совісті загальнолюдське: державне, особисте, родинне. На совісті світ стоїть : матеріали Всеукр. діалог. конф., присвяч. 125-річчю з дня народж. І. Огієнка - митрополита Іларіона, 26 січ., 2007 р., Київ / ред.: А. А. Марушкевич; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Укр. гуманіт. ліцей. - К., 2007. - 92 c. - укp.

Розглянуто праці визначного українського вченого, державного та громадського діяча, ієрарха православної церкви І.Огієнка - митрополита Іларіона щодо питань розвитку особистості . Висвітлено його внесок у справу формування духовності українців, його погляди на совість як на один з головних чинників "якості" людини-громадянина. Проаналізовано роль совісті у системі моральних цінностей студентів, процесах гуманізації управлінської та педагогічної діяльності, розкрито питання формування екологічного свідомості людини засобами світової літератури. Наведено наукове обгрунтування совісті як психологічного механізму регулювання поведінки особистості.

Рассмотрены труды выдающегося украинского ученого, государственного и общественного деятеля, иерарха православной церкви И.Огиенко - митрополита Илариона о вопросах развития личности. Освещены его вклад в формирование духовности украинцев, его взгляды на совесть как на один из главных факторов "качества" человека-гражданина. Проанализирована роль совести в системе моральных ценностей студентов, процессах гуманизации управленческой и педагогической деятельности, раскрыты вопросы формирования экологического сознания человека средствами мировой литературы. Дано научное обоснование совести как психологического механизма регулирования поведения личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12я431(4УКР) + Э372.270.92(7КАН)-36-028.2я434Іларіон(Огієнко)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Савчин М. В. 
Моральна свідомість та самосвідомість особистості : монографія / М. В. Савчин, О. І. Галян, Л. П. Василенко, С. І. Заболоцька, С. О. Мащак, С. І. Білозерська. - Дрогобич, 2009. - 288 c. - укp.

Викладено результати теоретико-методологічного й експериментального дослідження моральної свідомості та самосвідомості особистості. Увагу приділено особливостям психологічного аналізу моральної свідомості та самосвідомості, неусвідомленим складовим і віковим аспектам розвитку досліджуваного феномену, проблемам моральної рефлексії. Розглянуто моральні аспекти професійної свідомості педагога, типи та рівні відповідальної поведінки молодшого медичного персоналу, моральні складові у структурі "Ми-образу" українців.

Изложены результаты теоретико-методологического и экспериментального исследования морального сознания и самосознания личности. Уделено внимание особенностям психологического анализа морального сознания и самосознания, неосознанным слагаемым и возрастным аспектам развития исследуемого феномена, проблемам моральной рефлексии. Рассмотрены моральные аспекты профессионального сознания педагога, типы и уровни ответственного поведения младшего медицинского персонала, моральные слагаемые в структуре "Мы-образа" украинцев.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю701.0 + Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714191 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мицкан Б.  
Здоровий спосіб життя в контексті ноосферного мислення та фактори, які впливають на ставлення до індивідуального здоров'я / Б. Мицкан // Вісн. Прикарпат. ун-ту. Сер. Фіз. культура. - 2004. - Вип. 1. - С. 5-13. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто позиції вітально-аксіологічної концепції особистості, яка включає самоусвідомлення, свободу волі, як усвідомлену необхідність, совість і творчість як умову здорового способу життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ю702.18

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68932/фіз.культ Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Чибишева О. В. 
Совість як складова внутрішньої позиції особистості та її формування в умовах сім'ї / О. В. Чибишева // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 2. - С. 76-80. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто питання формування совісті як елементу позиції особистості за умов сім'ї. Представлено різні погляди на розуміння совісті як соціально-духовного феномену, зроблено наголос на психолого-педагогічних умовах формування совісті в сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Стецько Д.  
Свобода совісті: можливості філософського розгляду / Д. Стецько // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2007. - № 578. - С. 23-28. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто взаємовідношення понять "свобода" та "совість". Совість визначено як внутрішню межу свободи волі та внутрішній регулятор людської діяльності та поведінки, які спрямовані на пошук власної цілісності та самототожності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.18 + Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Алєксєєва Ю. А. 
Становлення моральної самосвідомості підлітків у процесі психологічного консультування : Автореф. дис... канд. пед. наук / Ю. А. Алєксєєва; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 21 c. - укp.

Розкрито зміст, структуру та вікові особливості формування моральної самосвідомості підлітків, визначено шляхи та запропоновано засоби консультативного впливу на її розвиток. Проаналізовано існуючі теоретичні підходи щодо вивчення проблем розвитку моральної самосвідомості та психологічного консультування підлітків у зарубіжній і вітчизняній психології, обгрунтовано методичні засади вивчення зазначеного утворення. Представлено результати дослідження структурних компонентів моральної самосвідомості (когнітивного, емоційно-ціннісного та поведінкового), визначено критерії її оцінки, якими є осмислення моральних якостей, моральна рефлексія, інтроспекція, моральні цінності, почуття відповідальності, емпатія, самоконтроль, моральні дії, вчинки та рівні (високий, середній, низький) розвитку. Уточнено сутність поняття "моральна самосвідомість" і "моральна рефлексія". Обгрунтовано й апробовано модель консультативної роботи з розвитку моральної самосвідомості підлітків, що включає різні форми консультування (групову та індивідуальну, домашні завдання). На підставі впровадження моделі консультативної роботи виявлено динаміку розвитку компонентів моральної самосвідомості підлітків, що доводить ефективність її застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ю983.723 + Ю949.244 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА345639 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кондратюк І. І. 
Почуття совісті в системі етичного виховання учнів молодшого шкільного віку / І. І. Кондратюк // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 11, ч. 1. - С. 93-98. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено актуальну проблему виховання етичної свідомості в дітей молодшого шкільного віку за умов сучасної школи. Розглянуто такий елемент моральності як совість. Виявлено роль і місце совісті в системі етичних оцінок людини, механізм її формування та функціонування в різні вікові періоди. Зазначено щодо педагогічних і виховних можливостей творів різних видів мистецтв як засобів розвитку етичних якостей молодших школярів у процесі навчання дітей. Виявлено роль і ступінь відповідальності вчителя в процесі формування етичності дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.352.18 + Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Миронов А. В. 
Социальное одиночество: опыт философского осмысления : [монография] / А. В. Миронов; Севастоп. нац. техн. ун-т. - Севастополь : ЭКОСИ-Гидрофизика, 2012. - 299 c. - Библиогр.: с. 278-297 - рус.

Рассмотрена актуальная проблема нарушения социальных связей гражданина с общественной системой, членом которой он является. Изложен исторический очерк, анализ моральных, религиозных, политических факторов, способствующих формированию чувства отчуждения между гражданином и социальной средой. Большое внимание уделено вопросу морального самоощущения человека. Рассмотрен марксистский подход в исследовании проблемы одиночества. Исследован национализм и социальные барьеры как препятствия к социальному единству.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ю6*333.122

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764745 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Евтух Н. Б. 
Культура взаимоотношений : учеб. для студентов и преподавателей вузов / Н. Б. Евтух, Т. В. Черкашина. - Черкассы : Чабаненко Ю.А., 2010. - 338 c. - Библиогр.: с. 329-333 - рус.

Проанализированы проблемы культуры взаимоотношений, самосовершенствования личности, рассмотрены составляющие внутреннего ресурса индивида. Раскрыты вопросы самосовершенствования как способа осмысленного формирования внутренней культуры. Внимание уделено вопросам интеллекта и морали, прощения, уважения, чистоты мышления, мыслетворчества. Освещены проблемы самовоспитания как способа самореализации. Проанализированы основные аспекты самоорганизации, самодиагностики и самосознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 я73-1 + Ю771.23 я73-1 + Ю78 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766711 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бех І. 
Совість: психологічна сутність та механізм виховання / І. Бех // Рідна шк.. - 2011. - № 1/2. - С. 3-7. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

На основі теоретичного аналізу виокремлено дефінітивні версії почуття совісті, а саме: совість як детермінуючий фактор морального саморозвитку особистості; совість як психологічна калька її філософського визначення; совість як еквівалент "Я-концепції" особистості; совість як замінник моральної свідомості особистості тощо. Розкрито їх зміст та сформульовано авторське ставлення. Запропоновано наукове поняття совісті як соціокультурного феномену, як актуалізовану суперечливу єдність самоповаги і Его-наміру, яка запобігає в особистості відхиленню від духовно-моральних приписів. Подано концептуальний механізм цілеспрямованого виховання почуття совісті у підростаючої особистості.

На основе теоретического анализа выделены дефинитивные версии чувства совести, раскрыто их содержание и сформулировано авторское отношение. Предложено научное понятие совести как социокультурного феномена и концептуальный механизм ее целенаправленного воспитания.

The article deals with the nine definitive versions of the sense of conscience based on the theoretical analysis. The contents of these versions and author's attitude are discovered. The scientific concept of the conscience as a sociocultural phenomenon is defined. The conceptual technique of the purposeful education of conscience is suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Александрова Г. 
Честь в особистісному та корпоративному вимірах / Г. Александрова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 3. - С. 89-98. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Досліджено характерні особливості почуття честі як форми морального самоусвідомлення особистості та рівня суспільної свідомості.

Исследованы характерные особенности чувства чести как формы морального самоосознания личности и уровня общественного сознания.

The typical peculiarities of the sense of honour as a form of moral self-consciousness and a level of social consiousness are researched.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.26 + Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Молчанова О. М. 
Актуальний розвиток морального утворення "совість" у контексті міжособистісної взаємодії / О. М. Молчанова // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 62-66. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано проблему визначення морального утворення "совість" у контексті міжособистісної взаємодії. Подано теоретико-аналітичний огляд основних підходів до її вивчення та результати дослідження розуміння совісті сучасними студентами.

Проанализировано проблему определения морального образования "совесть" в контексте межличностного взаимодействия. Представлен теоретико-аналитический обзор основных подходов к изучению этой этической категории и результаты исследования ее понимания современными студентами.

It is defined such moral formation as УconscienceФ in the context of personal interaction. The author presents a theoretical and analytical review of the main approaches to its study; demonstrated some results of the research on interpreting УconscienceФ by modern students


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бех І. Д. 
Категорія совісті в посткласичному психологічному осмисленні / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 1. - С. 33-42. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проведено теоретичний аналіз традиційних поглядів на совість і детально розглянуто дев'ять сутнісних версій її визначень, які, на думку автора, є лише емпіричними конструктами і не дозволяють створити науково обгрунтований механізм виховання почуття совісті. Сформульовано наукове поняття совісті як соціокультурного феномену. Схематично розглянуто концепцію цілеспрямованого виховання почуття совісті в підростаючої особистості та детально розглянуто засіб її втілення. Виходячи із запропонованого автором механізму виховання совісті, стверджено, що, лише виконуючи запобіжну функцію, вона займе автономне місце в системі психологічних категорій.

Проведен теоретический анализ традиционных взглядов на совесть и подробно рассмотрены девять сущностных версий ее определений, которые, по мнению автора, являются лишь эмпирическим конструктами и не позволяют создать научно обоснованный механизм воспитания чувства совести. Сформулировано научное понятие совести как социокультурного феномена. Схематично представлена концепция целенаправленного воспитания чувства совести у подрастающей личности и подробно рассмотрен способ ее воплощения. Исходя из предложенного автором механизма воспитания совести, утверждается, что, лишь выполняя предохранительную функцию, она займет автономное место в системе психологических категорий.

On the basis of theoretical analysis the author has identified nine definitive versions of the sense of conscience, discovered its contents and formulated his attitude. The scientific concept of conscience as a social and cultural phenomenon and a conceptual technique of its purposeful education have been suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Нейко Є. М. 
Совість як регулятор моральності / Є. М. Нейко, Н. В. Скробач, Р. І. Яцишин, В. Я. Камінський, М. М. Соляник // Галиц. лікар. вісн.. - 2006. - 13, № 1. - С. 103-105. - укp.

Совість - вищий продукт історичного становлення особи та розвитку її моральності. Моральний прогрес обумовлений взаємовпливом двох тенденцій суспільного прогресу - організацією суспільства та відповідним формуванням і розвитком особи, які у свою чергу визначаються способом виробництва, типом суспільних відношень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69358 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Миронов А. В. 
Соціальна самотність у філософському вимірі : автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.03 / А. В. Миронов; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д., 2013. - 32 c. - укp.

Комплексно досліджено феномен соціальної самотності. Проаналізовано причини його виникнення, розкрито взаємозв'язок з основними факторами суспільного розвитку, розглянуто генезис явища в соціальній філософії. Обгрунтовано положення, які нейтралізують наслідки його розповсюдження. Доведено актуальність вказаної проблематики для формування позитивної атмосфери співпраці між громадянами та державною системою в Україні. Запропоновано новий підхід до розуміння взаємодії в соціальному процесі громадянина та офіційної структури. Зазначено, що деформація політичних інститутів, викликана підміною декларованих принципів, детермінує наростання соціального відчуження. За результатами дослідження взаємодії політичного чинника з релігійними і моральними положеннями обгрунтовано тезу про необхідність побудови державної та суспільної моделі, яка містить збалансовану схему прав і обов'язків громадянина та соціуму. Розроблено нову схему підходів до розуміння проблеми соціальної самотності, яка включає спадкоємність з концепціями європейської філософії, що розглядають вказане явище. Збільшено коло необхідних понять, що дозволяє розширити тлумачення взаємозумовленості почуття роз'єднаності з соціальним світом і громадської незатребуваності громадянських якостей. Проведено коригування вживання категорій під час розгляду проблеми соціальної самотності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ю6*333.122

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Зимянський А. Р. 
Психологічні умови розвитку моральної самосвідомості підлітків : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. Р. Зимянський; Нац. ун-т "Остроз. акад". - Острог, 2015. - 20 c. - укp.

Вивчено психологічні умови розвитку моральної самосвідомості (МСС) дітей підліткового віку. Висвітлено проблеми та самосвідомості у філософії та психології. Розглянуто моральну самосвідомість підлітка як предмет наукового аналізу. Наведено дані теоретико-методологічного аналізу проблеми формування МСС на етапі підліткового віку. Теоретично досліджено структуру моральної самосвідомості, особливості психологічних механізмів та чинників розвитку МСС підлітків. Проаналізовано вікові передумови становлення МСС у підлітковому періоді. Викладено програму та методи емпіричного дослідження психологічних особливостей розвитку МСС підлітків, викладено та проаналізовано його результати. Проаналізовано розвиток когнітивної, емоційно-ціннісної та поведінкової складових МСС підлітка, а також виділено й описано типи та рівні її розвитку. Обгрунтовано, розроблено та апробовано програму та методи формування та розвитку МСС у підлітковому віці. Надано психологічну характеристику засобів формування МСС підлітків. Перевірено ефективність результатів формувального експерименту та обгрунтовано методичні рекомендації вчителям, психологам, батькам щодо формування МСС у підлітковому віці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415659 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського