Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Автореферати дисертацій (241)Книжкові видання та компакт-диски (1566)Журнали та продовжувані видання (43)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1340
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Верлан О. О. 
Взаємодія моралі і права в системі виховання старшокласників / О. О. Верлан // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. - 1999. - № 6. - С. 23-24. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито зв'язок морального і правового виховання в сучасній школі. Наведено матеріал дослідження морально-правової вихованості учнів, показано досвід формування морально-правових знань і поведінки учнів на уроках і позакласній роботі з правознавства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.26 + Х002.02р(4Укр)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Артюшенко А. О. 
Вольові якості школярів і методики їх оцінки / А. О. Артюшенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 18. - С. 31-35. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано апробовані методики оцінки вольових якостей в учнів у процесі занять фізичною культурою. Модифіковано відомі раніше та розроблено нові тестові фізичні вправи.


Ключ. слова: вольові якості, тестові фізичні вправи, критерії оцінки
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч421.352.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Екологічна освіта та виховання учнівської молоді : Матеріали Всеукр. наук.- практ. конф. (м. Кам'янець-Поділ., 25-26 лют. 1998 р.) / ред.: В. Є. Берека; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 1998. - 103 c. - укp.

Висвітлюються теоретичні та методичні аспекти екологічної освіти й виховання молоді, зокрема, екологічні аспекти впровадження нових технологій, застосування дидактичних ігор в екологічному вихованні школярів, елементи експериментальної екології в дошкільних закладах, форми екологічного виховання та освіти на базі природно-заповідного фонду тощо. Особливу увагу приділено головним аспектам екологічної освіти й виховання у початковій, середній та старшій школі, у т.ч. в загальноосвітніх школах і позашкільних установах Хмельниччини. Досліджуються актуальні проблеми загальної екології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)21 я431(4УКР) + Ч421.352.27 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС33309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кузнецова Е. А. 
Исследование отношения детей к окружающему миру / Е. А. Кузнецова // Наук. вісн. Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського. - О., 2000. - Вип. 12. - С. 106-109. - рус.

Наведено результати експериментального дослідження щодо ставлення дітей до навколишнього світу, проведеного за допомогою аналізу писемних творів, бесід, опитувальників. Завдяки проведеному експерименту з'ясовано відносини та ставлення, що мають місце під час емоційних реакцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дьюї Д.  
Моральні принципи в освіті / Д. Дьюї М. Олійник. - Л. : Освіта; Літопис: Центр гуманіт. дослідж. Львів. нац. ун-ту ім. І.Франка, 2001. - 32 c. - укp.

Розглянуто актуальні проблеми морального виховання у школі та суспільстві, особливо за умов політичної та моральної кризи. Визначено моральну мету шкільного виховання. Охарактеризовано аспекти морального виховання у шкільній спільноті як методу навчання. Проаналізовано суспільну природу навчального процесу. Визначено психологічний аспект морального виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ю752.1:Ч30 + Ю91(7США)6-652

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р89473 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Красовицький М. Ю. 
На власні очі : Пробл. морал. виховання учнів у теорії і практиці вітчизн. та амер. педагогіки / М. Ю. Красовицький; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 1998. - 159 c. - Бібліогр.: 192 назв. - укp.

На основі порівняння теоретичних здобутків і досвіду морального виховання школярів України і США проаналізовано позитивні та негативні тенденції у вирішенні цієї проблеми в обох країнах. Окремі розділи присвячені проблемам розвитку педагогічної науки в Україні, зокрема, спадщині А.С.Макаренко і В.О.Сухомлинського в їх діалозі з педагогічною думкою і досвідом Заходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч33(4УКР) + Ч33(7США)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587714 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Матвієнко О. В. 
Основи виховання моралі у молодших школярів / О. В. Матвієнко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Стилос, 1999. - 232 c. - укp.

Розглядається вплив соціально-політичних змін у суспільстві на формування особистості, моральне формування особистості як предмет філософії, педагогіки та психології, мораль як суспільне явище. Висвітлюються особливості молодшого шкільного віку, соціально-педагогічні детермінанти морального виховання особистості, критерії та показники вихованості школярів, соціально-педагогічна діагностика особистості молодшого школяра. Аналізуються міжособистісні стосунки спілкування школярів, повідомляється про виховний вплив позашкільного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Томчук М. І. 
Психологічні основи військово-патріотичного виховання учнів / М. І. Томчук, В. В. Шевченко. - Миколаїв : Вид. від. МФ НаУКМА, 1999. - 123 c. - Бібліогр.: 98 назв. - укp.

Розкриваються психологічні особливості військово-патріотичного виховання як складової загального виховного процесу, пропонуються психологічна структура готовності особистості до патріотичної діяльності, рівні її розвитку, подається характеристика сучасної військової служби та військового колективу. Наводяться результати експериментального вивчення готовності старших підлітків та юнаків до військово-патріотичної діяльності, пропонуються принципи, психолого-педагогічні засоби вдосконалення процесу виховання майбутніх захисників України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.133 + Ц4,8(4УКР)915.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Боришевський М. Й. 
Психологія самоактивності учнів у виховному процесі : Навч.-метод. посіб. / М. Й. Боришевський, С. Т. Музичук, В. В. Антоненко, Л. П. Удодова, Л. І. Пилипенко, П. Д. Фролов, Н. Д. Володарська, І. В. Мартинюк; Ін-т змісту і методів навчання. - К., 1999. - 190 c. - Бібліогр.: с. 182-190. - укp.

Розкривається сутність самоактивності особистості, аналізуються психолого-педагогічні, соціально-психологічні чинники, що сприяють зростанню в учнів здатності до проявів самоактивності, забезпечують їхню участь у вихованні на рівні суб'єкт-суб'єктної взаємодії з педагогом, актуалізують потребу у самовихованні. Розглядаються теоретичні й методологічні засади дослідження самоактивності учнів у виховному процесі, способи оволодіння суспільними цінностями у становленні самоактивності учнів, оцінні ставлення як чинник самоактивності учнів у виховному процесі. Проводиться психологічний аналіз залежностей між самоактивністю учнів у виховному процесі й рівнем їх вихованості, висвітлюються духовні цінності як детермінанта самоактивності особистості у вихованні й самовихованні та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч421.352.212 + Ю984.010.2-990-78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590486 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Хамська Н. Б. 
Підліток на шляху до моральності : Навч.-метод. посіб. / Н. Б. Хамська. - Вінниця : Універсум-Вінниця, 1998. - 136 c. - Бібліогр.: 165 назв. - укp.

Проблема формування моральних основ культури поведінки підлітків розглядається з позицій ставлення до людини як вищої життєвої і педагогічної цінності. Ефективність авторської Програми виховальних основ культури поведінки підлітків забезпечується суб'єктно-суб'єктною технологією виховання, культурологічним підходом, гуманізацією спілкування і взаємин учнів. Висвітлюється виховання моральних основ культури поведінки підлітків як соціально-педагогічна проблема, а також розглядається дослідно-експериментальна робота з виховання моральних основ культури поведінки підлітків у позаурочній діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА585958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шеремет И. И. 
Роль школы в формировании политической нации Украины / И. И. Шеремет // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. Соціол. дослідж. сучас. сусп-ва: методологія, теорія, методи. - 2000. - № 462. - С. 33-35. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Розглянуто проблеми розбудови національної школи, де створюється для учнів відповідне духовне середовище, яке сприяє найефективнішому засвоєнню здобутків свого народу та світової цивілізації, виховується у школярів етнічна самосвідомість та культура, що сприяє формуванню громадської зрілості, а виховання толерантності до інших є початком розвитку особистості громадянина демократичної держави.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Щербяк Ю.  
Система морального виховання у школах Західних областей України (1900-1939 рр.) / Ю. Щербяк; Терноп. експерим. ін-т пед. освіти. - Т. : Парадіс, 1999. - 205 c. - укp.

Розглядаються теоретичні засади системи морального виховання у контексті української педагогічної думки Галичини. Аналізуються особливості змісту, форми і методів навчально-виховного процесу учнів шкіл Галичини, роль молодіжно-спортивних організацій ("Пласт", "Сокіл", "Січ", "Луг"), культурно-просвітницьких товариств Галичини, зокрема, "Просвіти", "Рідної школи", "Відродження", "Наукового Товариства ім. Шевченка" (НТШ) та вплив церкви на проблему морального виховання учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3) + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591502 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чепига Л. П. 
Специфика самоотношения учащихся 6-х классов в зависимости от способа организации учебной деятельности подростков / Л. П. Чепига // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 201-206. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Наведено порівняльний аналіз особливостей ставлення до себе, самооцінки, рівня вимогливості шестикласників, які навчаються за традиційною системою навчання та системою Д.Б.Ельконіна - В.В Давидова. Висунуто припущення, що ставлення до себе підлітків-шестикласників, які навчаються за системою розвиваючого навчання, грунтується на самоаналізі, тобто когнітівному компоненті Я-концепції, водночас в основі ставлення до себе підлітків, які навчаються за традиційною системою, лежить здебільшого афективний компонент Я-концепції. У дослідженнях використано такі методики: "Опитник самовідношення" В.В.Століна, дослідження самооцінки С.А.Будассі, дослідження рівня домагань за Шварцландером. Результати дослідження показали, що підлітки-шестикласники, які навчаються за прогресивною системою навчання, відрізняються від однолітків, які навчаються за традиційною системою, більш позитивним ставлення до себе, як до особистості, та більш високою самооцінкою завдяки тому, що у них присутні сформований інтерес до пізнання власної особистості, прагнення отримувати інформацію про себе та брати відповідальність за події власного життя, ставити перед собою складні завдання в ситуації непередбаченості.


Ключ. слова: учащиеся, развивающее обучение, самоотношение, учебная деятельность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.17 + Ч421.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Волошина Г. П. 
Стимулювання екологічної активності молодших школярів / Г. П. Волошина. - К. : ТОВ "Міжнар. фін. агенція", 1998. - 98 c. - Бібліогр.: 58 назв. - укp.

Розкриваються важливі проблеми підвищення рівня екологічної активності молодших школярів через дію на афективний, когнітивний, аксіологічний та праксеологічний компоненти активності особистості. Звертається увага на удосконалення змісту, форм та методів стимулювання екологічної активності, підкреслюється результативність експериментальної методики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4Укр)20-36 + Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588049 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ступарик Б.  
Сутність і мета національного виховання / Б. Ступарик // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 97-108. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Простежено еволюцію ідеї національних шкіл та виховання, сформульовано їх мету і завдання за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кушка Б.  
Аспекти національно-патріотичного виховання у французькій літературній спадщині кінця ХІХ століття / Б. Кушка // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 14. - С. 32-39. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Підкреслено проблему національно-патріотичного виховання французької та української молоді. Розкрито аспекти національно-патріотичного виховання в творчій спадщині педагога, драматурга, громадського діяча Поля Деруледа. Показано вплив історичних подій на виховання підростаючого покоління.

Показан вклад творческой деятельности Поля Деруледа на морально-этическое воспитание молодежи. Раскрыт исторический факт борьбы украинского народа во французском культурном наследии.

The dramatic play entitled "the Hetman" by Pierre Deroulede and its significance for the spiritual enrichment of nation. The article deals with the little - known fact of staging the play "the Hetman" by Pierre Deroulede in the "Odeon" as well as withthe ideological, aesthetic and enlightening functions of the latter.


Ключ. слова: виховання, література, спадщина, історія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ФРА)5 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Пархоменко О. М. 
Виховання гуманістично спрямованої особистості у позаурочний час : Навч.- метод. посіб. / О. М. Пархоменко; М-во освіти і науки України. Наук.-метод. центр серед. освіти. - Черкаси : Черкас. ЦНТЕІ, 2005. - 144 c. - Бібліогр.: с. 102-114. - укp.

На підставі результатів досліджень і педагогічного досвіду загальноосвітніх навчальних закладів Київщини, Черкащини та Рівненщини висвітлено сучасні погляди та перспективи розвитку виховання та становлення гуманістично спрямованої особистості підлітка. Наведено нові підходи до організації виховного процесу, а також інноваційні технології діяльності вчителя й учня.

На основе результатов исследований и педагогического опыта общеобразовательных учебных заведений Киевской, Черкасской, Ровенской областей освещены современные взгляды и перспективы развития воспитания и становления гуманистически направленной личности подростка. Приведены новые подходы к организации воспитательного процесса, а также инновационные технологии деятельности учителя и ученика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352я7 + Ч421.38 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бенца О. І. 
Громадянське виховання учнівської молоді в спадщині діячів освіти Закарпаття (1919 - 1939 рр.) : Моногр. / О. І. Бенца. - Дрогобич : Коло, 2004. - 231 c. - Бібліогр.: 390 назв. - укp.

Висвітлено проблеми громадянського виховання учнівської молоді Закарпаття в 1919 - 1939 рр. в контексті полікультурного освітнього простору. Проаналізовано суспільно-політичні та економічні передумови розвитку національної системи виховання і шкільництва, внесок українських діячів освіти Закарпаття в розробку теоретичних та практичних засад громадянського виховання в зазначений період. Розкрито зміст, описано форми і методи громадянського виховання учнівської молоді.

Освещены проблемы гражданского воспитания ученической молодежи Закарпатья в 1919 - 1939 гг. в контексте поликультурного образовательного пространства. Проанализированы общественно-политические и экономические предпосылки развития национальной системы воспитания и школьного дела, вклад украинских деятелей образования Закарпатья в разработку теоретических и практических основ гражданского воспитания в указанный период. Раскрыто содержание, описаны формы и методы гражданского воспитания ученической молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660751 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Тарапата Н. И. 
Динамика отношения к жизненным ценностям и формирование личности старшеклассника / Н. И. Тарапата, Г. Н. Манжелеев, Т. В Латышева, Е. С. Брыжатая, Б. Г. Попов, С. В. Латышев // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 10. - С. 116-119. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Проаналізовано закономірності динаміки життєвих цінностей старшокласників і ліцеїстів. Зроблено висновки про індивідуальні особливості, а також про естетичний і духовний потенціал учнів.

Проанализировано закономерности динамики жизненных ценностей старшеклассников школы и лицеистов. Сделаны выводы о личностных особенностях, эстетическом и духовном потенциале учащихся.

The regularity of vital values dynamics in upper-grade pupils and lyceum students is being analyzed. There have been made conclusions about pupils personal peculiarities, esthetic and spiritual potential.


Ключ. слова: Духовность, жизненные ценности, старшеклассник
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Духовна культура особистості в контексті розвитку громадянського суспільства : Наук.-метод. зб. / ред.: М. М. Заброцький, І. І. Якухно; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України, Житомир. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - К.; Житомир, 2005. - 142 c. - укp.

Проаналізовано роль релігії у формуванні моральних якостей особистості. Розглянуто питання застосування "кодексу цінностей молодшого школяра" як засобу формування моральності. Висвітлено основні тенденції розвитку моральності. Розкрито вплив усної народної творчості на становлення особистості. Наведено класифікацію дитячої віктимності, концептуальні та процесуальні характеристики психотерапії.

Проанализирована роль религии в формировании моральных качеств личности. Рассмотрены вопросы применения "кодекса ценностей младшего школьника" как средства формирования моральности. Освещены основные тенденции развития моральности. Изучено влияние устного народного творчества на становление личности. Приведены классификация детской виктимности, концептуальные и процессуальные характеристики психотерапии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352я43 + С5*671.132я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663200 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського