Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (39)Автореферати дисертацій (50)Книжкові видання та компакт-диски (1201)Журнали та продовжувані видання (508)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч491$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 387
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Батьки і діти: соціальне самопочуття дітей в українських сім'ях / ред.: Т. М. Тележенко; упоряд.: Г. М. Святненко, Є. М. Луценко; Укр. ін-т соц. дослідж. - К. : Логос, 2000. - 92 c. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

На підставі соціологічних досліджень проаналізовано роль сім'ї у формуванні особистості, а також виховні можливості різних типів сімей та їх вплив на самопочуття дитини. Визначено негативні чинники, що заважають нормальному розвитку дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*644.12 + Ч491,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС34374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пащенко Д. І. 
Зарубіжний досвід гуманізації соціального середовища та виховання / Д. І. Пащенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Знання, 1999. - 208 c. - Бібліогр.: 351 назв. - укp.

Дано критичний аналіз впливу зарубіжного соціального середовища та виховання на формування моралі підростаючого покоління. Простежуються різні ланки виховних систем - від дошкільних закладів до вищої школи. Акцентується увага на суттєвих елементах освітньої політики та соціального і правового захисту громадян в різних країнах світу, розглядається питання формування інтелектуальної еліти суспільства. Повідомляється про пільги в структурі соціальної захищеності, про проблеми сирітства, про правову захищеність військовослужбовців. Розглядаються зарубіжні пенітенціарні системи, особливості профілактики злочинності та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(0) + Ч491(0) + Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590557 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Комарова Н. М. 
Методичні рекомендації соціальним працівникам щодо соціального супроводу прийомних сімей / Н. М. Комарова, Г. М. Бевз, Л. С. Волинець, З. Л. Зайцева, А. Й. Капська, Г. М. Клинцова, І. В. Пєша; Укр. ін-т соц. дослідж. - К., 1999. - 104 c. - Бібліогр.: с. 101-103. - укp.

Наведено законодавчо-нормативну базу соціального захисту дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, методику підбору дітей для прийомної сім'ї, вивчення мотивації потенційних прийомних батьків. Висвітлено питання взаємодії прийомних та біологічних батьків, перспективи функціонування прийомної сім'ї, проблеми взаєморозуміння рідних та прийомних дітей. Запропоновано шляхи налагодження конструктивної взаємодії у даних сім'ях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600296 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рогальська Н. В. 
Розвиток надбань української народної етнопедагогіки та їх використання в сучасному дошкільному закладі : Метод. посіб. для самост. роботи студ. / Н. В. Рогальська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2000. - 94 c. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто історико-педагогічні аспекти становлення української дошкільної етнопедагогіки, надбання з питань розвитку дітей, змісту та засобів їх виховання. Розкрито особливості використання надбань української дошкільної етнопедагогіки та народознавства за сучасних умов відродження українського національного дитячого садка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,01 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595626 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Боднар І. Р. 
Ставлення молодих батьків до фізичної культури / І. Р. Боднар // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 16. - С. 3-9. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено результати опитування батьків, діти яких навчаються у молодшій школі. Проаналізовано ставлення батьків до рівня власної фізичної підготовленості. Розглянуто причини, що заважають батькам займатися фізичними вправами та мотиви, що спонукають їх до регулярних занять, а також визначено місце фізичного виховання у дозвіллі представників молодих родин.


Ключ. слова: батьки, фізична культура, заняття, здоров'я.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354 + Ч491.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Карпенко О.  
Сімейні форми утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування: проблеми правового реформування / О. Карпенко // Право України. - 2001. - № 3. - С. 79-81. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4Укр)011.211 + Ч491.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27747 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Грицюк Л. К. 
Ігри та розваги у навчально-виховному процесі з учнями : Навч. посіб. / Л. К. Грицюк, Л. А. Завацька, О. С. Семенов; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк, 1998. - 148 c. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Подано класифікацію та методику використання ігрового матеріалу в навчально-виховному процесі у школах, позашкільних закладах, дитячих оздоровчих таборах тощо. Ігри та розваги систематизовано відповідно до змісту та призначення, серед яких: сюжетно-рольові, інтелектуальні, літературні, малорухливі, рухливі, музичні, сенсорні, виховні ігри, фокуси, ігри-жарти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.859 + Ч411.37 + Ч491.384.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592268 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Голець М. І. 
Етика матері і дитини. Нарис з історії виховання дітей раннього віку : Навч. посіб. для студ. пед. спец. вищ. навч. закл. / М. І. Голець. - К. : Вища шк., 2005. - 159 c. - Бібліогр.: с. 151-158. - укp.

Висвітлено філософсько-педагогічні погляди щодо виховання дітей у давні часи, добу середньовіччя, епоху Просвітництва та сучасний період. Розглянуто педагогічні концепції М.Монтессорі, Ж.Піаже, К.Роджерса, Л.Виготського В.Сухомлинського. Особливу увагу приділено вивченню пропедевтичного аспекту підготовки матері до виховання дитини. Розроблено програму навчально-виховної та оздоровчої роботи з дітьми від двох місяців до трьох років. Наведено методичні рекомендації щодо розвитку відчуттів та удосконалення здатності до орієнтування у навколишньому середовищі дітей віком 2 - 4,5 місяців. Запропоновано програму навчання грамоти та розвитку мовлення в I класі чотирирічної початкової школи.

Освещены философско-педагогические взгляды на воспитание детей в древнее времена, эпоху средневековья, период Просвещения и современный период. Рассмотрены педагогические концепции М.Монтессори, Ж.Пиаже, К.Роджерса, Л.Выготского, В.Сухомлинского. Особое внимание уделено пропедевтическому аспекту подготовки матери к воспитанию ребенка. Разработана программа учебно-воспитательной и оздоровительной работы с детьми от двух месяцев до трех лет. Приведены методические рекомендации по развитию чувствительных и ориентационных способностей детей в возрасте 2 - 4,5 месяцев. Предложена программа обучения грамоте и развитию речи в I классе четырехлетней начальной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0) я73 + Ч311.3 я73 + Ч491.3 я73 + Ю984.01 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663297 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Богініч О. Л. 
Методичні рекомендації до програми розвитку та виховання дитини раннього віку "Зернятко" / О. Л. Богініч, О. Л. Кононко, В. А. Карпішина, А. М. Гончаренко, Н. Є. Глухова; М-во освіти і науки України. - К. : Кобза, 2004. - 188 c. - Бібліогр.: с. 184-187. - укp.

Наведено шляхи гуманізації буття дитини перших трьох років життя за умов сімейного та суспільного виховання. Розкрито зміст особистісно орієнтованого підходу до виховання та навчання малюків, визначено умови, за яких розвивається природний потенціал дитини раннього віку. Описано форми, методи та прийоми її повноцінного фізичного, емоційно-соціального, пізнавального, мовленнєвого, екологічного та художньо-естетичного розвитку.

Приведены пути гуманизации бытия ребенка первых трех лет жизни в условиях семейного и общественнного воспитания. Раскрыто содержание личностно ориентированного подхода к воспитанию и обучению младенцев, определены условия, в которых развивается природный потенциал ребенка раннего возраста. Описаны формы, методы и приемы его полноценного, эмоционально-социального, познавательного, речевого, экологического и художественно-эстетического развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.33 р + Ч491.331 р + Р128.91-3 р + Р731.1 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС41092 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Жаровцева Т. Г. 
Неблагополучна сім'я: своєрідність, проблеми, педагогічна підтримка / Т. Г. Жаровцева; АПН України. Півд. наук. центр. - О. : СВД М.П.Черкасов, 2004. - 191 c. - Бібліогр.: 186 назв. - укp.

Визначено сутність сім'ї як соціального іниституту виховання дітей. Охарактеризовано її види і специфічні функції. Проаналізовано вплив сімейних відносин на формування психіки дитини. Встановлено причини та механізми виникнення порушень міжособистісних стосунків у сім'ї, розглянуто їх наслідки. Розкрито теоретичні засади підготовки фахівців у галузі дошкільного виховання до роботи з неблагополучними сім'ями. На базі використання модульно-рейтингової системи навчання сформовано модель професійної підготовки майбутніх вихователів до роботи з неблагополучними сім'ями. Визначено суть основних педагогічних категорій у сфері сімейного виховання, розроблено методики тестування відносин у сім'ї та програму навчального курсу "Сімейна педагогіка".

Определена сущность категории семьи как социального института воспитания детей. Охарактеризованы ее виды и специфические функции. Проанализировано влияние семейных отношений на формирование психики ребенка. Установлены причины и механизмы возникновения нарушений межличностных отношений в семье и рассмотрены их последствия. Раскрыты теоретические основы подготовки специалистов в области дошкольного воспитания к работе с неблагополучными семьями. С использованием модульно-рейтинговой системы обучения сформирована модель профессиональной подготовки будущих воспитателей к работе с неблагополучными семьями. Определено содержание основных педагогических категорий в области семейного воспитания, разработаны методики тестирования отношений в семье и программа учебного курса "Семейная педагогика".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.09 + С5*644

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661820 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Максимович О. М. 
Особливості виховання дітей із розлучених сімей : Навч.-метод. посіб. / О. М. Максимович, В. Г. Постовий; Держ. соц. служба для сім'ї, дітей та молоді М-ва України у справах молоді та спорту. - К. : Держсоцслужба, 2005. - 139 c. - Бібліогр.: с. 122-138. - укp.

Розкрито зміст поняття розлученої сім'ї як педагогічного явища, досліджено особливості формування взаємовідносин і спілкування та виховні можливості за даних умов. Розглянуто процес становлення моральних і соціальних цінностей дітей з розлученої сім'ї. Проаналізовано негативні наслідки порушення сімейних відносин, зокрема вплив відсутності позитивної емоційної атмосфери на моральний розвиток і формування особистісних якостей дитини. Висвітлено педагогічну діяльність державних соціальних установ і служб у сфері виховання дітей з розлученої сім'ї. Проведено теоретичний аналіз вітчизняних і зарубіжних джерел щодо вивчення поставленої проблеми та запропоновано оптимальні педагогічні методики роботи з дітьми з розлучених сімей.

Раскрыто содержание понятия разведенной семьи как педагогического явления, показаны особенности формирования взаимоотношений и общения, а также воспитательные возможности при данных условиях. Рассмотрен процесс становления моральных и социальных ценностей детей из разведенных семей. Проанализированы негативные последствия нарушения семейных отношений, в частности влияние отсутствия позитивной эмоциональной атмосферы на моральное развитие и формирование личностных качеств ребенка. Освещена педагогическая деятельность государственных социальных учреждений и служб в сфере воспитания детей из разведенных семей. Проведен теоретический анализ отечественных и зарубежных источников по изучению поставленной проблемы и предложены оптимальные педагогические методики работы с детьми из разведенных семей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.09 я7 + С5*644.12 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663265 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Богініч О. Л. 
Програма розвитку та виховання дитини раннього віку "Зернятко" / О. Л. Богініч, А. М. Гончаренко, В. А. Карпішина, О. Л. Кононко, О. П. Терещенко. - К., 2004. - 192 c. - укp.

На підставі наукового досвіду вітчизняних і зарубіжних психологів, педагогів, медиків розкрито зміст освіти дитини перших трьох років життя за умов сімейного та суспільного виховання. Висвітлено основні положення програми розвитку та виховання дитини раннього віку "Зернятко", яка містить характеристики вікових особливостей дитини першого, другого та третього років життя, визначає умови ефективної організації її життєдіяльності на кожному віковому етапі раннього дитинства. Проаналізовано зміст фізичного, соціально-морального, пізнавального, мовленнєвого, екологічного, художньо-естетичного розвитку дитини.

На основе опыта отечественных и зарубежных психологов, педагогов, медиков раскрыто содержание образования ребенка первых трех лет жизни в условиях семейного и общественного воспитания. Освещены основные положения программы развития и воспитания ребенка раннего возраста "Зернышко", которая включает характеристики возрастных особенностей ребенка первого, второго и третьего лет жизни, определяет условия эффективной организации его жизнедеятельности на каждом возрастном этапе ранньего детства. Проанализировано содержание физического, социально-морального, познавательного, речевого, экологического, художественно-эстетического развития ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.91-34 + Ч491.0 + Ч411.3 + Ю983.401.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Кирилаш А. Р. 
Роль семьи в формировании духовной социализированной личности / А. Р. Кирилаш, Т. И. Глухова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 276-283. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Розглянуто проблеми родини та шлюбу, проаналізовано основні функції родини, підкреслено роль сімейної соціалізації у вихованні духовно розвиненої гармонійної особистості за умов ринкових відносин. Визначено аспекти в розвитку дитини як духовної особистості.

Рассмотрены проблемы семьи и брака, проанализированы основные функции семьи, подчеркнута роль семейной социализации в воспитании духовно развитой гармонической личности в условиях рыночных отношений, выделены определяющие аспекты в развитии ребенка, как духовной личности.

In the article problems of family and a marriage are considered, the basic functions of family are analyzed, the role of family socialization in on education of spiritually advanced harmonious person in conditions of market relations is emphasized, determining aspects in development of the child, as spiritual person.


Ключ. слова: духовность, воспитание, семья, социализация, личность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сіданіч І. Л. 
Як зробити батьків і дітей щасливими? Про культуру взаємин батьків і дітей молодшого шкільного віку / І. Л. Сіданіч. - К. : Плеяди, 2005. - 120 c. - (Навч.-метод. сер. "Відкритий урок. Початк. шк."; Вип. 3 - 4). - укp.

Розкрито теоретичні засади процесу виховання культури взаємин батьків і дітей молодшого шкільного віку в сім'ї та школі. Запропоновано оптимальну навчально-виховну стратегію залучення вчителів початкових класів, батьків і молодших школярів до практичної роботи з виховання культури міжособистісних взаємин за умов особистісно зорієнтованої освіти. Висвітлено основні положення програми педагогічного тренінгу для батьків "Культура взаємин батьків і дітей".

Раскрыты теоретические основы процесса воспитания культуры взаимоотношений родителей и детей младшего школьного возраста в семье и школе. Предложена оптимальная учебно-воспитательная стратегия привлечения учителей начальных классов, родителей и младших школьников к практической работе по воспитанию культуры межличностных взаимоотношений в условиях личностно ориентированного образования. Освещены основные положения программы педагогического тренинга для родителей "Культура взаимоотношений родителей и детей".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0 + Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664673 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ричкова Л. В. 
Актуальні проблеми сімейної педагогіки / Л. В. Ричкова // Вісн. Харк. держ. акад. культури. - 2001. - Вип. 7. - С. 129-138. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання взаємодії сім'ї та суспільства, обгрунтовано роль сім'ї як суб'єкта й об'єкта соціально-педагогічного впливу, висвітлено актуальні проблеми сучасної сімейної педагогіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491я54(4Укр) + С5*644

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гордій Н.  
Журналістика про форми підготовки батьків до фізичного виховання дітей / Н. Гордій // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2001. - № 28. - С. 41-44. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Відзначено, що сьогодні існує необхідність застосування на практиці базового компонента дошкільної освіти в Україні з метою вивчення дітьми комплексу знань про сім'ю як осередок суспільства, особливості взаємин батьків, стосунки зі старшими, сімейне буття, історію свого роду та склад родин. Висвітлено обов'язковий мінімальний рівень освіченості дитини у певний період її життя.


Ключ. слова: батьки, фізичне виховання, дитина, журналістика, історія, педагогіка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.354 + Ч491.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мажец Д. К. 
Опіка над дітьми в добу суспільних змін / Д. К. Мажец. - Івано-Франківськ : Плай, 2001. - 226 c. - Бібліогр.: с. 213-223. - укp.

Проаналізовано стан інституту опіки дитини у сучасній Польщі. Розглянуто права дитини у польській правовій системі. Доведено необхідність інтегрування виховних дій різноманітних закладів у розв'язанні виховних проблем у локальному середовищі. Визначено вплив особистості вчителя на суб'єктне трактування учня. Детально проаналізовано діяльність позаурядових організацій у розбудові виховного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.121 + С5*644.123 + Х839(4ПОЛ)011.211.1 + Ч312(4ПОЛ) + Ч491.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА610453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кравець В. П. 
Психофізіологічні та психолого-педагогічні аспекти формування усвідомленого батьківства / В. П. Кравець. - К. : Академія, 2001. - 244 c. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Досліджено демографічні проблеми ХХ ст. в світі та в Україні. Розкрито історико-соціальний аспект проблем перенаселення та депопуляції у світі. Наведено характеристику демографічної ситуації в Україні. Визначено оптимальні терміни народження дітей, розглянуто соціально-психологічні передумови планування вагітності. Описано методику м'якої адаптації новонародженого до нових умов існування. Подано загальну характеристику репродуктивної поведінки сучасної молоді в Україні. Висвітлено основні шляхи та засоби планування сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994-06-734 + Ч421.358 + Ч491.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА611786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Волинець Л. С. 
Соціальне становлення дитини у прийомній сім'ї: соціальний супровід : Навч.-метод. посіб. / Л. С. Волинець, А. Й. Капська, Н. М. Комарова, І. В. Пєша, Г. М. Бевз, Л. В. Долинська, О. О. Яременко; Укр. ін-т соц. дослідж. - К., 2000. - 127 c. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Розкрито соціально-педагогічні та правові засади вирішення проблем сирітства. Викладено правові аспекти захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, описано особливості їх розвитку. Висвітлено методику підготовки дітей до переходу в прийомну сім'ю, методику підготовки прийомних батьків до створення прийомної сім'ї, проведення тренінгу з прийомними батьками, соціальної роботи з прийомними сім'ями. Наведено соціально-педагогічні характеристики дітей з прийомних сімей. Розглянуто основні напрями соціально-педагогічної допомоги дитині, яка виховується у прийомній сім'ї.

Раскрыты социально-педагогические и правовые основы проблем сиротства. Изложены правовые аспекты защиты прав детей-сирот и детей, лишенных родительской заботы, описаны особенности их развития. Освещена методика подготовки детей к переходу в приемную семью, методику подготовки приемных родителей к созданию приемной семьи, проведения тренинга с приемными родителями, социальной работы с приемными семьями. Приведены социально-педагогические характеристики детей с приемных семей. Рассмотрены основные направления социально-педагогической помощи ребенку, который воспитывается в приемной семье.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.05я7 + С5*644.123я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА625450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ковчина І. М. 
Соціально-правові передумови успішного функціонування фостерінгу у Великобританії : Метод. посіб. / І. М. Ковчина, О. О. Романовська; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Логос, 2001. - 99 c. - Бібліогр.: с. 94-98. - укp.

Висвітлено досвід соціальних працівників та педагогів Великобританії щодо створення соціально-педагогічних умов для життя та розвитку дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківської опіки. З урахуванням міжнародних документів соціально-правового захисту дитини проаналізовано законодавчу базу фостерінгу. Розглянуто чинники, які сприяють успішному функціонуванню фостерної сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312р20 + Ч491.05 + Х911.42-3 + Х839(4ВЕЛ)011.211.1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614174 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського