Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (26)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.210$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Єрмаков І. Г. 
Проектне бачення компетентнісно спрямованої 12-річної середньої школи : Практ. зорієнт. посіб. / І. Г. Єрмаков, Д. О Пузіков. - К., 2005. - 108 c. - укp.

Визначено сутність життєвої компетентності особистості, охарактеризовано її основі ознаки та функції. Показано необхідність формування даної якості як важливої умови успішної життєдіяльності людини у сучасному інформаційному та постінформаційному суспільстві. З'ясовано механізми та запропоновано методи розвитку життєвої компетентності учнів загальноосвітньої школи. Обгрунтовано доцільність використання компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі. Охарактеризовано компетентнісний потенціал продуктивного навчання, проаналізовано динаміку розвитку життєвої компетентності особистості та встановлено основні закономірності даного процесу. Розглянуто проблему формування загальноосвітнього навчального закладу нового типу з урахуванням вимог компетентнісно спрямованої освіти. Розкрито зміст і розроблено технологію проектування школи життєвої компетентності.

Раскрыта сущность жизненной компетентности личности, определены ее основные признаки и функции. Показана необходимость формирования данного качества как необходимого условия успешной жизнедеятельности человека в современном информационном и постинформационном обществе. Установлен механизм и предложены методы развития жизненной компетентности учащихся общеобразовательной школы. Обоснована целесообразность использования компетентностного подхода в учебно-воспитательном процессе. Охарактеризован компетентностный потенциал продуктивного обучения, проанализирована динамика развития жизненной компетентности личности и установлены основные закономерности данного процесса. Рассмотрена проблема формирования общеобразовательного учебного заведения нового типа с учетом требований комптентностно направленного образования. Раскрыто содержание и разработана технология проектирования школы жизненной компетентности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Ч421.350

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА667114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бондар С. П. 
Гуманізація процесу навчання в школі / С. П. Бондар, Ю. І. Мальований, О. В. Матвієнко, Л. Л. Момот, Л. А. Липова, В. І. Кизенко, О. М. Топузов, С. Е. Трубачова, Л. В. Шелестова, О. В. Барановська; ред.: С. П. Бондар; АПН України. Ін-т педагогіки. - 2-е вид., доповн. - К.: Стилос, 2001. - 255 c. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

На підставі наукових досліджень і осмислення передового педагогічного досвіду розглянуто дидактичний аспект гуманізації процесу навчання. Особливу увагу приділено з'ясуванню педагогічної сутності гуманізації, реалізації принципу гуманізації у цільовому, змістовому й операційно-діяльнісному компонентах процесу навчання, зв'язку гуманізації, індивідуалізації та диференціації навчання, гуманізації як основи розвитку творчої особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА614355 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сущенко А. В. 
Гуманізація педагогічного процесу в основній школі: теорія і практика / А. В. Сущенко; Київ. нац. лінгв. ун-т. - Запоріжжя : Х-принт, 2002. - 359 c. - Бібліогр.: 581 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні питання гуманізації сучасного педагогічного процесу в школі в контексті цілісного підходу до об'єкта дослідження. Розкрито шляхи, засоби та форми активного впливу на виховання гуманної особистості в процесі навчальної та позакласної роботи, висвітлено умови успішної реалізації зазначеного впливу.

Рассмотрены теоретические вопросы гуманизации современного педагогического процесса в школе в контексте целостного подхода к объекту исследования. Раскрыты пути, средства и формы активного влияния на воспитание гуманной личности в процессе учебной и внеклассной работы, освещены условия успешной реализации указанного влияния.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА631347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Міжнародна науково-практична конференція "Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості". Десяті Карашинські читання : Зб. наук. пр., 29 - 30 трав. 2003 р. / ред.: В. О. Пащенко; Ін-т педагогіки АПН України, Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка, "Педагогічні засади формування гуманістичних цінностей природничої освіти, її спрямованості на розвиток особистості", міжнародна науково-практична конференція. - Полтава : АСМІ, 2003. - 532 c. - укp.

Описано сучасні педагогічно-освітні стратегії формування гуманної особистості майбутнього вчителя природничих дисциплін. Проаналізовано роль нетрадиційних методів навчання у підготовці педагогів-валеологів, природознавства у гуманітарному вихованні студентів, формування гуманістичних цінностей у процесі викладання прикладних хімічних дисциплін, особистості майбутнього вчителя біології на концептуальних засадах біоетики. Розкрито методично-організаційні аспекти викладання медичної мікробіології. Розглянуто екологічну освіту як засіб гуманізації у вищій школі. Висвітлено сучасні проблеми особистісно-орієнтованої освіти, формування природничо-наукового мислення школярів у системі гуманізації освітнього процесу.

Описаны современные педагогическо-образовательные стратегии формирования гуманной личности будущего учителя природоведческих дисциплин. Проанализированы роль нетрадиционных методов обучения в подготовке педагогов-валеологов, природоведения в гуманитарном воспитании студентов, формирование гуманистических ценностей при преподавании прикладных химических дисциплин, личности будущего учителя биологии на концептуальных основах биоэтики. Раскрыты методическо-организационные аспекты преподавания медицинской микробиологии. Рассмотрено экологическое образование как средство гуманизации в высшей школе учебно-воспитательного процесса. Освещены современные проблемы личностно-ориентированного образования, формирование природоведческо-научного мышления школьников в системе гуманизации образовательного процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.я431(0) + Ч421.210я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Красновський В. М. 
Гуманізація шкільної освіти: психологічний вимір : моногр. / В. М. Красновський; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К. : Наук. думка, 2007. - 143 c. - Бібліогр.: с. 133-143. - укp.

Проаналізовано психічні стани в контексті уявлень загальної, вікової та педагогічної психології. Розглянуто покращання психічних станів учнів як вияв і механізм гуманізації навчального процесу, соціальну ситуацію розвитку як сутність психологічного поняття. Висвітлено особливості соціальної ситуації сучасного підлітка та наведено шляхи її удосконалення через гуманізацію навчально-виховного процесу.

Проанализированы психические состояния в контексте представлений общей, возрастной и педагогической психологии. Рассмотрено улучшение психических состояний учеников как проявление и механизм гуманизации учебного процесса, социальная ситуация развития как сущность психологического понятия. Освещены особенности социальной ситуации современного подростка и предложены пути ее усовершенствования с помощью гуманизации учебно-воспитательного процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.0 + Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687425 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Норкіна О. Ф. 
Гуманістично-зорієнтовані технології навчання у загальноосвітній школі України (кінець ХХ - початок ХХІ століття) : Моногр. / О. Ф. Норкіна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2006. - 164 c. - Бібліогр.: 330 назв. - укp.

Розглянуто історію розвитку гуманістично-зорієнтованих технологій навчання в передовому педагогічному досвіді вчителів природничого циклу, узагальнено та систематизовано виявлений досвід, обгрунтовано його провідні тенденції та особливості. Проведено історико-педагогічний, ретроспективний і компаративний аналіз розвитку технологій навчання, розроблених учителями-природничниками в контексті гуманізації та гуманітаризації освітніх процесів в Україні за даний період, висвітлено його етапи. Визначено тактичні принципи гуманізації та гуманітаризації викладання предметів природничого циклу.

Рассмотрена история развития гуманистически-соориентированных технологий обучения в передовом педагогическом опыте учителей естественного цикла, обобщен и систематизирован выявленный опыт, обоснованы его ведущие тенденции и особенности. Проведен историко-педагогический, ретроспективный и компаративный анализ развития технологий обучения, разработанных учителями естественных наук в контексте гуманизации и гуманитаризации образовательных процессов в Украине за данный период, освещены его этапы. Определены тактические принципы гуманизации и гуманитаризации преподавания предметов естественного цикла.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)64 + Ч421.210 + Б.р(4УКР)2-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА681797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Балл Г. О. 
Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічній сферах) / Г. О. Балл; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 170 c. - укp.

Розглянуто сутність і принципи сучасного гуманізму, розкрито психолого-педагогічні засади гуманізації загальної та професійної освіти. Висвітлено зміст понять свободи та надійності як особистісних орієнтирів. Викладено засади раціогуманістичного підходу у психологічній науці. Проаналізовано проблему іміджу навчального закладу в контексті гуманізації освіти. Досліджено особистісний аспект професійної діяльності й особливості його врахування у професійній підготовці.

Рассмотрены сущность и принципы современного гуманизма, раскрыты психолого-педагогические основы гуманизации общего и профессионального образования. Освещено содержание понятий свободы и надежности как личностных ориентиров. Изложены основы рациогуманистического подхода в гуманистической науке. Проанализирована проблема имиджа учебного заведения в контексте гуманизации образования. Исследованы личностный аспект профессиональной деятельности и особенности его учета в профессиональной подготовке.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.95 + Ч421.210 + Ю937.21 + С5*328.951

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Балл Г. О. 
Орієнтири сучасного гуманізму (в суспільній, освітній, психологічній сферах) : наук. вид. / Г. О. Балл; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України, Всеукр. громад. орг. "Асоц. гуманіст. психології". - 2-ге вид., доповн. - Житомир : Волинь: Рута, 2008. - 232 c. - укp.

Визначено сутність і принципи сучасного гуманізму, обгрунтовано психолого-педагогічні засади гуманізації загальної та професійної освіти. Викладено гуманістичну концепцію щодо вирішення суспільних конфліктів та запобігання їх виникненню. Наведено загальну характеристику психологічної культури людини, проаналізовано проблему формування позитивного іміджу навчального закладу у контексті гуманізації освіти. Розкрито зміст понять свободи та надійності як особистісних орієнтирів, розглянуто їх співвідношення й охарактеризовано складові. Досліджено феномен вибору у контексті соціальної поведінки, визначено можливості використання раціогуманістичного підходу в теорії та практиці психологічної науки. Розроблено узагальнену модель наукового діалогу, проаналізовано актутальні проблеми психологічної епістемології.

Определены сущность и принципы современного гуманизма, рассмотрены психолого-педагогические основы гуманизации высшего и профессионального образования. Изложена гуманистическая концепция решения общественных конфликтов и предотвращения их возникновения. Дана общая характеристика психологической культуры человека, проанализирована проблема формирования позитивного имиджа учебного заведения в контексте гуманизации образования. Раскрыто содержание понятий свободы и надежности как личностных ориентиров, рассмотрены их соотншение и составляющие. Исследован феномен выбора в контексте социлаьного поведения, показаны возможности использования рациогуманистического подхода в теории и практике психологической науки. Разработана обобщенная модель научного диалога, проанализированы актуальные проблемы психологической эпистемологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.95 + Ч421.210 + Ю937.231 + С5*328.951

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698535 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Психолого-педагогічні та культурологічні питання гуманізації освіти : зб. наук. ст. / ред.: С. О. Мусатов; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., Рівне : Вид. О.Зень, 2007. - 112 c. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти проблеми соціопсиходинаміки гуманістичних цінностей у міжособистісному просторі культури, критерії й умови збереження психологічного здоров'я, теоретико-методологічні питання розвивального навчання. Розкрито особливості інтелектуального тренінгу, процесів розв'язання мовно-мисленнєвих задач, а також комунікативних очікувань молодших школярів стосовно вчителя в контексті становлення їх особистісного досвіду.

Освещены психологические аспекты проблемы социопсиходинамики гуманистических ценностей в межличностном пространстве культуры, критерии и условия сохранения психологического здоровья, теоретико-методологические вопросы развивающего обучения. Раскрыты особенности интеллектуального тренинга, процессов решения языково-мыслительных задач, а также коммуникативных ожиданий младших школьников по отношению к учителю в контексте становления их личностного опыта.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210я43 + Ю984.0я43 + С5*328.951я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Семенов М. А. 
Гуманізація навчально-виховного процесу в старших класах загальноосвітніх середніх шкіл в умовах інформаційних технологій : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. А. Семенов; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 20 c. - укp.

Розроблено теоретичні засади гуманізації навчально-виховного процесу в старших класах з використанням комп'ютерних технологій. Розроблено та запропоновано систему гуманізації навчально-виховного процесу з залученням інформаційних технологій, реалізовану в системі адаптованого вибору методів навчання залежно від індивідуальних особливостей учня. Встановлено ефективність різних методів навчання для учнів з різними рівнями пам'яті, уваги та мислення. Запропоновано схему використання інформаційних технологій у вихованні учнів старших класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315193 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Родигіна І. В. 
Гуманізація та гуманітаризація природничо-наукової освіти школярів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Родигіна; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2000. - 18 c. - укp.

Розроблено цілісну систему гуманізації та гуманітаризації шкільної природничо-наукової освіти, яка містить принципи, зміст, шляхи, методи і форми гуманізації та гуманітаризації освіти. Обгрунтовано доцільність спільного комплексного розгляду завдань гуманізації та гуманітаризації освіти у зв'язку з існуванням спільних для них шляхів реалізації. Встановлено, що головними шляхами гуманізації та гуманітаризації природничо-наукової освіти є реалізація міжпредметних зв'язків, особливо з гуманітарними дисциплінами - історією та літературою. Висвітлено зв'язки людини і навколишнього світу з позицій екології, регіональності та практичної направленості освіти. Експериментально перевірено ефективність системи, а також наведено методичні рекомендації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Б.р(4УКР)21-3,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311393 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лаврентьєва О. О. 
Дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників при вивченні науково-природничих дисциплін : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / О. О. Лаврентьєва; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк, 2005. - 28 c. - укp.

Вперше теоретично обгрунтовано дидактичні умови формування інтелектуальних умінь старшокласників на уроках науково-природничих дисциплін. Уточнено зміст поняття "інтелектуальні уміння", конкретизовано їх перелік, структурні компоненти, критерії та рівні сформованості, а також місце, роль і специфічні ознаки, взаємозв'язок з іншими групами умінь. Створено організаційну модель формування інтелектуальних умінь засобами науково-природничих дисциплін і розроблено новий підхід щодо діагностування наявного рівня їх сформованості у старшокласників. Експериментально доведено ефективність запропонованих дидактичних методів і засобів формування інтелектуальних умінь на уроках науково-природничих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210 + Б.р(4УКР)21-38,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336797 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вербицька П. В. 
Організаційно-педагогічні засади громадянської освіти старшокласників : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / П. В. Вербицька; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено актуальну проблему організаційно-педагогічних засад розвитку громадянської освіти старшокласників у навчально-виховному процесі загальнооосвітньої школи. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід щодо реалізації системи громадянської освіти. Проаналізовано стан даної освіти в Україні та перспективи її розгортання. З'ясовано її концептуальні положення та зміст. Висвітлено основні засади реалізації системи громадянської освіти у навчально-виховній діяльності загальноосвітнього навчального закладу. Розглянуто сучасні технології громадянської освіти. Запропоновано оптимальні підходи до організації процесу демократичного виховання старшокласників. Визначено й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови активізації процесу розвитку громадянської освіти. Досліджено й обгрунтовано доцільність запровадження громадянської освіти у навчально-виховний процес вітчизняної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312353 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гашенко І. О. 
Педагогічні умови гуманітаризації природничо-наукової освіти старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах України : Автореф. дис... канд. пед. наук / І. О. Гашенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Вперше здійснено науково-теоретичне обгрунтування загальнопедагогічних умов гуманітаризації природничо-наукової освіти старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах. Теоретично обгрунтовано принципи проектування технології гуманітаризації природничо-наукової освіти. Уточнено роль, місце, сутність і співвідношення понять "гуманітаризація" та "гуманізація" природничо-наукової освіти в загальнодидактичній системі. Удосконалено методи та принципи гуманітаризації природничо-наукової освіти у старшій школі, виявлено провідні тенденції даного процесу у практиці загальноосвітніх навчальних закладів України. Простежено співвідношення та взаємодію природничо-наукового, технічного та гуманітарного знання, наведено характеристику відповідних методів оволодіння ними у навчанні природничих дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р.(4УКР)2-3,022 + Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341791 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Литвиненко С. А. 
Гуманістичні засади сучасної шкільної освіти / С. А. Литвиненко // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 4. - С. 30-33. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
16.

Безкоровайна О. В. 
Гуманізація школи - основа самоствердження особистості школяра / О. В. Безкоровайна // Гуманіт. науки. - 2005. - № 2. - С. 6-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Оксенюк О. В. 
Духовність як алюзія сучасних реалій навчально-виховних технологій у загальноосвітній школі / О. В. Оксенюк // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 12. - С. 238-241. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто основи духовності як навчально-виховного базисного критерію у світлі назрілих соціальних завдань, здійснено спробу теоретичного аналізу джерел формування духовності у практиці роботи вітчизняних шкіл.

Рассмотрено основы духовности как учебно-воспитательного базисного критерия в плане актуальных социальных заданий, сделана попытка теоретического анализа истоков формирования духовности, исходя из практики работы отечественных школ.

The principles of spirituality as an educational and foundational criterion in the light of urgent social tasks were examined, an attempt at the theoretical analysis of sources forming spirituality in the practice of native schools was mode.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Яценко С. Л. 
Основи розвитку особистісно-орієнтованої гімназичної освіти / С. Л. Яценко // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2000. - Вип. 6. - С. 228-230. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто специфіку особистісно-орієнтованої системи навчання на основі власного практичного досвіду роботи у гуманітарній гімназії. Подано порівняльну характеристику традиційної та особистісно орієнтованої систем навчання.

Рассмотрена специфика личностно ориентированной системы обучения на основе собственного практического опыта работы в гуманитарной гимназии. Представлена сравнительная характеристика традиционной и личностно ориентированной систем обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського