Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (52)Книжкові видання та компакт-диски (169)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.402.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 151
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Мороз Л. І. 
Особливості прояву ціннісних орієнтацій у міжстатевій поведінці молоді ранньоюнацького віку : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. І. Мороз; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 153 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.723.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41441 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Мороз Л. І. 
Особливості прояву ціннісних орієнтацій у міжстатевій поведінці молоді ранньоюнацького віку : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. І. Мороз; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 153 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.723.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41441 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Дмитрова Т. В. 
Образ "Я" як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. В. Дмитрова; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 187 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.2-953.6 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41933 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Дмитрова Т. В. 
Образ "Я" як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. В. Дмитрова; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 187 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.2-953.6 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41933 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Мороз Л. І. 
Особливості прояву ціннісних орієнтацій у міжстатевій поведінці молоді ранньоюнацького віку : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. І. Мороз; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 153 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.723.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41441 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Дмитрова Т. В. 
Образ "Я" як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. В. Дмитрова; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 187 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.2-953.6 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41933 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Мороз Л. І. 
Особливості прояву ціннісних орієнтацій у міжстатевій поведінці молоді ранньоюнацького віку : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. І. Мороз; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 153 с. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ю983.723.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41441 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Дмитрова Т. В. 
Образ "Я" як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. В. Дмитрова; Академія педагогічних наук України, Інститут психології. - К., 1993. - 187 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.2-953.6 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС41933 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Крайнюк В. М. 
Психологічні особливості проявів тривожності і агресивності у юнаків призовного віку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / В. М. Крайнюк; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Досліджені теоретичні та практичні аспекти психологічних особливостей проявів тривожності і агресивності у різних категорій призовників (здорових осіб та юнаків з нервово-психічними розладами). Виміри рівня тривожності й агресивності мають подвійні критерії: вимір тривожності й агресивності як специфічних якостей особистості; тривоги й агресії як емоційного стану. Автором запропонований набір психодіагностичних методик для виявлення проявів тривожності й агресивності та комплекс психокорекційних методів з метою зниження рівня високої тривожності й агресивності. Його впровадження виявилось ефективним щодо зменшення негативних емоційних проявів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3-52 + Ю937-953.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304303 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Трусова С. М. 
Соціально-психологічні передумови та профілактика суїцидальної поведінки підлітків і юнацтва : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. М. Трусова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Досліджено соціальні та психологічні передумови підліткових та юнацьких самогубств, а також заходів їх профілактики. З позицій вчинкового підходу розкрито психологічну сутність механізмів виникнення та попередження суїцидальних намірів неповнолітніх. Встановлено взаємозв'язок між особливостями формування суїцидальної поведінки та структурою ціннісно-мотиваційної сфери особистості. Розроблено та апробовано комплекс методик діагностування ознак суїцидального ризику, описано ознаки психологічних станів, які зумовлюють суїцидальну поведінку неповнолітніх. Розроблено систему психолого-корекційних заходів впливу на мотивацію суїцидальної поведінки підлітків та юнацтва з метою її дезактуалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.6 + Ю983.402.3 + Ю948.1-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Левківська Г. П. 
Адаптація першокурсників в умовах вищого закладу освіти : Навч. посіб. для вищ. навч. закл. / Г. П. Левківська, В. Є. Сорочинська, В. С. Штифурак; М-во освіти і науки України. Наук.-метод. центр вищ. освіти. - К., 2001. - 128 c. - Бібліогр.: с. 112-124. - укp.

Наведено огляд теорій щодо вікових проявів старшого підліткового та раннього юнацького періоду, розглянуто особливості адаптації та соціалізації юнацтва в процесі зміни соціального оточення. Наведено показники дезадаптованості студентів вищого закладу освіти (ВЗО) на початковому етапі навчання. Визначено індивідуальні та групові форми психокорекційної роботи з дезадаптованими першокурсниками ВЗО, запропоновано методики вивчення рівня їх дезадаптованості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0я73 + Ю952.1я73 + Ю983.402.3я73

Шифр НБУВ: ВА617327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Папуча М. В. 
Психологія ранньої юності : Навч.-метод. посіб. / М. В. Папуча; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2001. - 174 c. - Бібліогр.: 53 назв. - укp.

Висвітлено ключові проблеми становлення особистості у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано особливості становлення особистості на основі культурно-історичної теорії психічного розвитку Л.С.Виготського. Особливу увагу приділено індивідуальним варіантам розвитку людини, зокрема, проблемам відхилень у поведінці. Наведено уривки з всесвітньо відомих літературних творів, присвячених розвитку особистості. Запропоновано дидактичний та дослідницький матеріал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734я7 + Ю983.402.3я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА606381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Потапчук Л. В. 
Психологічні особливості становлення особистісної зрілості старшокласників : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. В. Потапчук; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Узагальнено особливості особистісної зрілості, побудовано концептуальну модель аналізу тенденцій становлення особистісної зрілості; розроблено та використано на практиці діагностичну процедуру визначення структури особистісної зрілості у юнацькому віці. Уточнено поняття "особистісна зрілість старшокласників", "особистісне самовизначення". На основі узагальнення особливостей особистісної зрілості виділено такі її характеристики: відповідальність у різних сферах діяльності, самостійність, емоційну зрілість, самоконтроль поведінки, адекватність самоствердження та цілепокладання. Визначено два етапи становлення особистісної зрілості, перший характеризується ростом показників особистісної зрілості та збільшенням темпу їх зміни, другий - відносною стабільністю основних показників. Встановлено, що професійне самовизначення посідає провідне місце у структурі особистісної зрілості й впливає на успішність діяльності. Доведено наявність відмінностей за умов соціалізації. З'ясовано, що в учнів школи-інтернату становлення особистісної зрілості відбувається інтенсивніше, ніж в учнів загальноосвітньої школи. З метою активізації та підвищення рівня розвитку компонентів особистісної зрілості розроблено та апробовано комплексну експериментально-пізнавальну програму "Активізація розвитку структурних компонентів особистісної зрілості". Доведено, що становлення особистісної зрілості залежить від функціональної єдності власного "Я" та спрямованості на його реалізацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314040 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Сірко Р. І. 
Психічне здоров'я у старшому юнацькому віці як предмет психологічного аналізу : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.01 / Р. І. Сірко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 15 c. - укp.

На підставі теоретичного аналізу та результатів експериментального дослідження підтверджено, що стан психічного здоров'я молоді старшого юнацького віку визначається численними особистісними характеристиками, синтезом біологічно та соціально-зумовлених особливостей психіки. Розроблено комплексний критерій визначення стану психічного здоров'я. Зафіксовано високий і низький рівні психічного здоров'я, наведено їх показники. Впроваджено комплекс спеціальних вправ з нейролінгвістичного програмування та психорегуляції, спрямованих на вдосконалення комунікативних здібностей юнаків та дівчат і засвоєння методів управління емоційними станами, що дозволяло їм знімати емоційне навантаженння та мобілізувати сили на оптимальну реалізацію навчальних завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Середюк Л. А. 
Педагогічні умови оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. А. Середюк; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Змодельовано комплекс педагогічних умов оптимізації процесу особистісного самовираження старшокласників на засадах адаптивно-розвиваючого механізму соціалізації особистості. Запропоновано включати мотиви та потреби самовираження учнів у нові виховні ситуації, що створюються за допомогою спеціально розроблених виховних засобів. Відзначено, що потреби самовираження старшокласників реалізуються завдяки розширенню сфери їх діяльності та творчості. Експериментально доведено, що обгрунтований комплекс педагогічних умов сприяє підвищенню рівня особистісного самовираження старшокласників, покращує міжособистісні стосунки суб'єктів виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ю952.2-734 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Смульсон М. Л. 
Психологія розвитку інтелекту в ранній юності : Автореф. дис... д-ра психол. мед. наук : 19.00.07 / М. Л. Смульсон; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 36 c. - укp.

У контексті проектувально-технологічної концепції досліджено психологічні засади розвитку інтелекту в ранній юності. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти сутності, структури та функцій інтелекту, запропоновано сучасні підходи до аналізу інтелекту як психологічної категорії. Визначено когнітивні складники інтелекту та його метакогнітивних інтеграторів, проаналізовано відображувальну, ціннісно-орієнтувальну та прогностично-перетворювальну функції інтелекту. Розкрито зміст проектувально-технологічної концепції та проектування інтелекту в ранній юності, описано інтелектуальний тренінг як особливу форму навчання та об'єкт проектування. На підставі експериментального вивчення встановлено психолого-педагогічні закономірності розвитку загального та професійного інтелекту юнаків за умов спроектованого тренінгу, а також відповідні психотехнічні процедури. Показано ефективность інтелектуального тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Лук'яненко Т. Н. 
Психологічні особливості прояву амбівалентності особистості в ранньому юнацькому віці : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. Н. Лук'яненко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми особистісної амбівалентності у зарубіжній та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості прояву. Визначено структуру (мотиваційний, афективно-когнітивний, поведінковий компоненти) особистісної амбівалентності в ранній юності, критерії її діагностування (мотивацію афіліації, фрустраційну інтолерантність - толерантність, агресивність - доброзичливість) та рівні прояву (низький збалансований; середній розбалансований; високий дезінтегрований). Розроблено та апробовано психокорекційну програму зниження інтенсивності даної риси особистості старшокласників через активацію механізмів психокорекції (позитивної дезінтеграції, часткової інтеграції, глобальної вторинної інтеграції). На підставі аналізу результатів впровадження програми доведено її ефективність як системи впливу на інтенсивність особистісної амбівалентності та актуалізацію особистісного зростання учнів раннього юнацького віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.521 + Ю983.402.3 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА323788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мамешина О. С. 
Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної освіти : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. С. Мамешина; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2004. - 24 c. - укp.

Досліджено психологічну структуру екологічної свідомості старшокласників, а також її компоненти: потребнісно-мотиваційний, світоглядний та когнітивний. Експериментально виявлено рівні їх розвитку у вихованців. Установлено необхідність проведення суттєвої корекції розвитку екологічної свідомості у старшокласників. Запропоновано технологію її формування - спеціальний еколого-психологічний тренінг. Виявлено психологічні проблеми екологічної освіти в сучасному інформаційному суспільстві. Зроблено висновок, що провідними психологічними умовами розвитку екологічної свідомості старшокласників у системі позашкільної роботи є визначення вчителями особистості учня суб'єктом екологічно спрямованої діяльності, актуалізація життєвих цінностей у старшокласників, проектування та використання особистісно значущих творчих стратегій взаємодії "Я" зі світом природи, створення екологічно розвивального навчального середовища, що сприяє ефективному пізнанню природи як особистісної цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.51-61 + Ю983.402.3 + Ч421.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Мороз Ю. В. 
Психологічні особливості розвитку творчої активності старшокласників : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ю. В. Мороз; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 19 c. - укp.

Досліджено процес становлення творчої активності особистості старшого шкільного віку. Уточнено психологічну дефініцію даного поняття у контексті вікової та педагогічної психології. Встановлено, що творча активність є складною психологічною структурою цілісної особистості та визначається в своєму розвитку взаємодією зовнішніх та внутрішніх чинників. Створено та апробовано систему методичних процедур дослідження та засобів оптимізації функціонування творчої активності школярів старшого шкільного віку. Запропоновано нові методичні комплекси, спрямовані на виявлення особливостей розвитку даної якості, визначено основні функціональні складові моделі її оптимального розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.723 + Ю983.402.3 + Ч421.212

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Климишин О. І. 
Психологічні особливості розвитку духовності старшокласників у процесі навчання : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. І. Климишин; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004. - 19 c. - укp.

Проаналізовано концептуальні підходи та погляди вітчизняних і зарубіжних філософів і психологів щодо природи духовності особистості. Розкрито психологічний зміст понять "духовність" і "духовний розвиток". Розглянуто онтогенетичні передумови розвитку духовності особистості в юнацькому віці, охарактеризовано комунікативні методи її розвитку в старшокласників у процесі навчання. Подано теоретико-прикладну концепцію духовності особистості. Теоретично обгрунтовано й експериментально верифіковано ефективність використання лекцій, діагностичної бесіди та соціально-психологічного тренінгу в процесі навчання з метою розвитку духовності учнів старших класів, а також розроблено програми та процедури реалізації лекції, діалогічної бесіди та соціально-психологічного тренінгу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ю983.402.3 + Ч421.331.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329242 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського