Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (6)Автореферати дисертацій (8)Книжкові видання та компакт-диски (253)Журнали та продовжувані видання (61)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ370$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 106
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : В 5 т. Т. 4, ч. 1. Архітектоніка кольору. Природа. Функції / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 2000. - 182 c. - укp.

Розглянуто проблеми кольоротворення у мистецтві, фізичну природу кольору, процеси його синтезування, властивості зору та закономірності кольорового сприйняття. Досліджено розмаїття функцій кольору у кіно та на телебаченні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.770 + Щ374.075.2 + М952

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : В 5 т. Т. 4, ч. 2. Архітектоніка кольору. Видова специфіка кольору / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 2000. - 140 c. - укp.

Розкрито роль кольоротворення у мистецтві, виражальні можливості та специфіку художньо-образного застосування даного засобу у кіно та на телебаченні. Висвітлено специфіку різних типів синтезування у кінематографі та на телебаченні, формування типів колориту, а також можливості кольоромузики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + М952 + З943

Рубрики:

Шифр НБУВ: В343248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Горпенко В. Г. 
Звуко-зоровий монтаж / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 59 c. - Библиогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито специфіку взаємодії зображення і звуку в аудіовізуальних мистецтвах. Розглянуто основні етапи освоєння звуко-зорового монтажу, принципи та форми вертикального монтажу, його драматургічні, асоціативно-образні можливості, а також явище пластичної мелодійності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + М950.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Горпенко В. Г. 
Монтажне кадрозчеплення / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 73 c. - Библиогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто психофізичні засади монтажу, складові елементи кадру, принципи комфортних переходів під час монтажу кадрів із зображенням одного об'єкта у межах однієї події.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.770 + Щ374.075.2 + М950.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Горпенко В. Г. 
Функції кольору в кіно- та телемистецтві / В. Г. Горпенко; Київ. держ. ін-т театр. мистец. ім. І.К.Карпенка-Карого. - К. : ДІТМ, 1999. - 56 c. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто основні проблеми функціонування кольору в кіномистецтві, розкрито його інформаційно-пізнавальну, конструктивно-формотворчу, емоційно-виразну, композиційну та драматургічну ролі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ382.077 + Щ370.770 + М952

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Горпенко В. Г. 
Монтаж: Кіно. Телебачення : Моногр. / В. Г. Горпенко; Київ. міжнар. ун-т. - К., 2004. - 272 c. - укp.

Розглянуто особливості становлення виражальних можливостей монтажу, основні етапи його становлення. Наведено основні закони сприйняття, які впливають на монтаж, визначено складові елементи кадру. Охарактеризовано принципи "непомітного" монтажу зображення. Описано етичні властивості монтажу в межах ретрансляційного та постановочного способів фіксування. Проаналізовано драматургічні особливості зображально-музичного монтажу.

Рассмотрены особенности становления выразительных возможностей монтажа, основные этапы его становления. Приведены основные законы восприятия, влияющие на монтаж, определены составные элементы кадра. Охарактеризованы принципы "невидимого" монтажа изображения. Описаны этические свойства монтажа в пределах ретрансляционного и постановочного способов фиксирования. Проанализированы драматургические особенности изобразительно-музыкального монтажа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78 + Щ374.075.2 + Щ382.07

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665519 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Стецюк И.  
"Третье направление" и киномузыка Эдуарада Артемьева (в помощь самостоятельной работе студентов) / И. Стецюк, М. Абакумов; Нац. музык. акад. Украины им. П.И.Чайковского. - К., 2005. - 80 c. - Библиогр.: 54 назв. - рус.

Проанализирована сущность эстетической платформы школы "третьего направления", причины ее возникновения и особенности развития. Основное внимание уделено вопросам взаимосвязи звукового кино и электронных технологий в формировании школы "третьего направления". Охарактеризовано творчество композитора Э.Артемьева, которое раскрывает сущность данного направления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ317.713(4РОС)6-81 Артемьев Э. + Щ370.78

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664765 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чміль Г. П. 
Екранна культура: плюральність проявів : Моногр. / Г. П. Чміль; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х. : Крук, 2003. - 336 c. - укp.

Розкрито суть антропологічного змісту екранних мистецтв з метою зрозуміти появу нового феномена - людини телематичної, яка володіє здатністю поєднання світу емпіричних явищ у трансцендентальну єдність. Наведено сучасні екранні технології, які формують візуальне мистецтво як самостійну, автономну здатність, а не як характеристику розуму чи чуттєвості. Охарактеризовано міміку як спосіб представлення думки на поверхню.

Раскрыта сущность антропологического содержания экранных искусств с целью понимания появления нового феномена - "человека телематического", владеющего способностью объединения мира эмпирических явлений в трансцендентальное единство. Приведены современные экранные технологии, формирующие визуальное искусство как самостоятельную, автономную способность, а не как характеристику ума и чувствительности. Охарактеризована мимика как способ представления мысли на поверхность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.0/2 + Щ374.04 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА646868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Безклубенко С. Д. 
Відеологія. Основи теорії екранних мистецтв / С. Д. Безклубенко. - К. : Альтерпрес, 2004. - 328 c. - Бібліогр.: с. 322-325. - укp.

Розглянуто особливості екранного мистецтва (кіно, телебачення, відео) в контексті найближчих, "споріднених" з ним явищ художньої культури, зокрема, видовищ, живопису, музики, театру, літературних джерел. Проаналізовано загальні та специфічні закономірності побудови екранних творів, визначено внески у спільну ("колективну") творчість представників різних кіно/відео професій - сценариста, режисера, кіно- та звукооператора, композитора, художника, освітлювачів, монтажерів.

Рассмотрены особенности экранного искусства (кино, телевидения, видео) в контексте наиболее близких, "родственных" с ним явлений художественной культуры, в частности, зрелищ, живописи, музыки, театра, литературных источников. Проанализированы общие и специфические закономерности построения экранных произведений, определен вклад в совместное ("коллективное") творчество представителей разных кино/видео профессий - сценариста, режиссера, кино- и звукооператора, композитора, художника, осветителей, монтажеров.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370 + Щ382.0 + Ю812.453.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Зубавіна І. Б. 
Екранна культура: засоби моделювання художньої реальності (час і простір у кінематографі) : монографія / І. Б. Зубавіна; Акад. мистец. України, Ін-т пробл. сучасн. мистец. - К. : Інтертехнологія, 2006. - 272 c. - укp.

Висвітлено динаміку змін у кінематографічних інтерпретаціях таких фундаментальних категорій, як час і простір. Акцентовано увагу на модусах творення та сприйняття "іншої реальності" у кінематографі від доби його зародження до сьогодення. Проаналізовано значний масив кіноматеріалів у контексті теорій відомих мистецтвознавців, філософів, психологів, представників інших сфер гуманітарного знання.

Освещена динамика изменений в кинематографических интерпретациях таких фундаментальных категорий, как время и пространство. Акцентировано внимание на модусах создания и восприятия "иной реальности" в кинематографе от его зарождения до современности. Проанализирован значительный массив киноматериалов в контексте теорий известных искусствоведов, философов, психологов, представителей других сфер гуманитарного знания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.0/2в605 + Щ373(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА703189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Український енциклопедичний кінословник. Т. 1. Основні терміни та поняття / уклад.: С. Д. Безклубенко, О. Г. Рутковський; Київ. нац. ун-т культури і мистец., Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Рильського НАН України. - Вінниця : КНУКІМ, 2006. - 500 c. - укp.

Розкрито зміст основних термінів і понять з питань кіномистецтва, зокрема, абстракціонізму, авангарду й експресіонізму у кіно, внутрішнього монологу, відео, готики, драми, змісту фільму, зображення, кадру, наукового кіно, кінематографа, аномативності кінозображення, перспективи, режисерського сценарію, секвенції, творчого та художнього методу, театру.

Раскрыто содержание основных терминов и понятий вопросов киноискусства, в частности, абстракционизма, авангарда и экспрессионизма в кино, внутреннего монолога, видео, готики, драмы, содержания фильма, изображения, кадра, научного кино, кинематографа, аномативности киноизображения, перспективы, режиссерского сценария, секвенции, творческого и художественного метода, театра.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ37 я21 + Щ370 я212 + М95 я212

Рубрики:

Шифр НБУВ: В349675 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Царик Н. А. 
Художник-постановщик и кинопроизведение: методы визуально-пластического воссоздания эпохи на экране [Електронний ресурс] / Н. А. Царик // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 10. - С. 113-119. - Библиогр.: 10 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Визначено методи відтворення епохи, використовувані художником кіно в роботі над візуально-пластичним образом фільму.

Определены методы воссоздания эпохи, используемые художником кино в работе над визуально-пластическим образом фильма.

The article is devoted to the revealation of the methods of the epoch's creation, which are used by the artist-director.


Ключ. слова: художник-постановщик, визуально-пластический образ фильма, метод, реставрация, реконструкция
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.771

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Брюховецька Л. І. 
"Але світ прийде на екран..." О. Довженко: теоретичне осмислення поетики кіно / Л. І. Брюховецька // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2005. - Т. 40. - С. 72-76. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Зазначено, що Олександр Довженко відомий як кінорежисер, письменник, публіцист і художник. Висвітлено його теоретичні погляди на мистецтво кіно, а саме: його естетичні критерії, його розуміння кіно як високого мистецтва, перевагу зображення над словом, особливості кольору в кіно, характер акторської майстерності та, зрештою, сценарій.


Ключ. слова: О. Довженко, поетика кіно, естетичні критерії, сценарій
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.17 + Щ373(4УКР)6-85 + Щ37г(4УКР)6д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.,іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Брюховецька О. В. 
До питання про "первинну кінематографічну ідентифікацію" в апаратній теорії / О. В. Брюховецька // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2005. - Т. 40. - С. 22-27. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Зазначено, що поняття "первинної кінематографічної ідентифікації", яке почало використовуватися в апаратній теорії, стало об'єктом хибного тлумачення у критиків апаратної теорії. По-перше, воно хибно визначалося як психоаналітичний термін, по-друге, методологічно неправильно ототожнювалося з ідентифікацією з образом, у той час як це поняття передбачало ідентифікацію з поглядом. Стаття має на меті заново визначити поняття "первинної кінематографічної ідентифікації".


Ключ. слова: "первинна кінематографічна ідентифікація", апаратна теорія, психоаналітика
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.,іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Брюховецька О. В. 
До поняття "візуальної насолоди" у психоаналітичній теорії кіно / О. В. Брюховецька // Магістеріум. - 2005. - Вип. 19. - С. 21-27. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розглянуто питання візуальної насолоди, його розвиток в феміністичній психоаналітичній кінотеорії, тобто як об'єкт критики і руйнування. Деконструйовано феміністичне уявлення про візуальну насолоду, використовуючи фройдівське поняття часткових потягів та лаканівське поняття погляду, а також приклади з кіно.


Ключ. слова: "візуальна насолода", психоаналітична теорія кіно
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.16 + Ю8в2:Ю9 + Щ370.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Брюховецька О. В. 
Інструмент "у плоті і крові": Дзига Вертов і апаратна теорія кіно / О. В. Брюховецька // Магістеріум. - 2007. - Вип. 26. - С. 53-56. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Зазначено, що інтерпретація фрази Ж.-Л. Бодрі стосовно фільму "Людина з кіноапаратом" є вихідним пунктом для постановки питання про релевантність лінгвістичної моделі в кінотеорії та способів руйнування ідеологічної натуральності в кіно.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.0/2 + Щ373(4СОЮ)6-85

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ползікова Н. І. 
Роль тиші у звуковому кінематографі / Н. І. Ползікова // Наук. зап. НаУКМА. Сер. Теорія та історія культури. - 2008. - Т. 75. - С. 12-16. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено поняття тиші, що розглянуто в контексті звукового кінематографа на базі розробок французького теоретика кіно М. Шіона. Саме звуковий кінематограф уможливив існування в кінематографічному просторі тиші як такої та ввів у вжиток постать німого - джерело тиші та носія специфічних властивостей, які надають режисеру ще один неординарний і цікавий спосіб реалізації сюжетних перипетій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69184/Теор.іст.культ. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Чміль Г. П. 
Антропологічні засади екранної культури : Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.04 / Г. П. Чміль; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2005. - 32 c. - укp.

Досліджено антропологічні засади екранної культури у контексті метафізичних явищ. Відповідно до соціокультурних контекстів розкрито її загальноцивілізаційну значущість щодо здійснення стратегії самозбереження та саморозвитку особи, нації, людства. Здійснено теоретичне узагальнення та нове вирішення цієї проблеми, яке полягає в експлікації та концептуалізації людини телематичної, шляхом дестабілізації власної антропологічної стабільності через властивий їй більш високий рівень чуттєвості та інтелекту, свободу життєтворчості. На підставі аналізу символічних утворень екранного наративу доведено, що екранні мистецтва надають можливість людині набувати досвіду життя у мультикультурному мобільному суспільстві, переживати ризики без небезпеки, що сприяє психічному та соціальному здоров'ю індивідів інформаційного суспільства. Зазначено, що результати дослідження суттєво трансформують уявлення про екранну культуру, дозволяють використовувати філософські рефлексії щодо неї у сучасному філософському дискурсі, а також культурних програмах. Наведені положення є ефективними щодо їх застосування для аналізу сучасних проблем існування людини, культури, цивілізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.2 + Ю225.4 + Щ370.012

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Горпенко В. Г. 
Архітектоніка фільму: Режисерські засоби і способи формування структури екранного видовища : Автореф. дис... д-ра мистецтвознавства : 17.00.01, 17.00.04 / В. Г. Горпенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2000. - 34 c. - укp.

Дисертацію присвячено взаємозв'язку "мовних" форм та принципів з рушійними силами та специфічними ознаками розгортання тексту екранних творів. Розроблено нову концепцію архітектоніки фільму як особливого естетичного і професійного утворення, що виражає художньо-образну своєрідність видовища і забезпечується майстерністю режисури. Визначено специфіку функціонування епічних, драматичних, ліричних начал у кінематографі та проекцію їх формування на різнорідність телемовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ370.77

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Пруденко Я. Д. 
Естетична природа постмодерністського "німого кіно" : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Я. Д. Пруденко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2008. - 16 c. - укp.

Здійснено естетичне дослідження постмодерністського "німого кіно" як явища культури другої половини XX - XXI ст. у динаміці його появи, становлення та сучасного розвитку. Проаналізовано загальні естетичні інтенції постмоденізму з характерним для нього розвінчанням влади мовлення. Розглянуто зв'язок постмодерністської категорії "мовчання" з трансформаціями у почуттєвості людини сучасної доби. Доведено доцільність її застосування у дослідженні естетичної природи постмодерністського "німого кіно". Вивчено художню специфіку сучасної моделі невербального кіномистецтва та виділено його виражальні складові: руйнування та викорінення вербаліки, компенсаційне зростання візуальної виразності, а також іронію та цитатність - складові, що забезпечують постмодерністську інтертекстуальність. Проаналізовано естетичний потенціал українського поетичного кіномистецтва, його нон-вербальну естетичну домінанту. Розглянуто перспективи розвитку постмодерністського "німого кіно".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.5 + Ю812.453.7 + Щ373(0)5 + Щ370.77

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА361037 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського