Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Тематичний інтернет-навігатор (11)Наукова електронна бібліотека (6)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕФЕКТОЛОГІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 345
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кондратюк С. М. 
Лекції з анатомії та патології органів слуху, зору та мови для студентів педагогічних університетів спеціальності: "Дефектологія". Ч. 1. Анатомія та патологія слуху / С. М. Кондратюк; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2004. - 64 c. - укp.

Розглянуто будову, функції, патологію, можливі ускладнення та шляхи забезпечення необхідних умов навчання та виховання дітей з порушеннями слуху, зору та мови. Описано захворювання зовнішнього, середнього та внутрішнього вуха, а також загальні методи догляду та лікування у випадку даної хвороби.

Рассмотрены строение, функции, патология, возможные осложнения и пути обеспечения необходимых условий для обучения и воспитания детей с нарушениями слуха, зрения и речи. Описаны болезни внешнего, среднего и внутреннего уха, а также общие методы наблюдения и лечения данного заболевания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р731.96 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В348495 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 218 c. - укp.

Викладено основи предмета, завдань, принципів та методів тифлопсихології. Розглянуто питання впливу зорових порушень на психічний розвиток особистості. Увагу приділено основним проблемам сенсорної організації діяльності особистості за умов зорової депривації.

Изложены основы предмета, заданий, принципов и методов тифлопсихологии. Рассмотрены вопросы влияния зрительных нарушений на психическое развитие личности. Внимание уделено основным проблемам сенсорной организации деятельности личности в условиях зрительной депривации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 я73 + Р733.670.27 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Федорович Л. О. 
Логопедичний альбом : Навч. посіб. для студ. вищ. закл. освіти, які навч. за спец. "Дефектологія. Логопедія", вихователів, учителів, логопедів шкіл і дит. садків та батьків / Л. О. Федорович; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава, 2001. - 186 c. - Бібліогр.: с. 186. - укp.

Висвітлено методичні рекомендації та завдання щодо визначення рівня лексичної, фонематичної, граматичної, ді- та монологічної мовленнєвої компетентності дітей. Проаналізовано досвід застосування даної методичної системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437я7

Шифр НБУВ: ВА617668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Хілько А. С. 
Основи генетики в дефектології : Навч. посіб. для студ. спец. 7.01.01.06 - дефектологія / А. С. Хілько, Л. А. Співак; Слов'ян. держ. пед. ін-т. - 2-е вид., переробл. і допов. - Слов'янськ : "Печатный двор", 2001. - 75 c. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Висвітлено молекулярні та цитологічні основи генетики. Акцентовано увагу на питаннях антропогенетики. Особливу увагу приділено аномаліям статевого і розумового розвитку. Розглянуто генетику психічних захворювань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*44я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Стадненко Н. М. 
Нариси з олігофренопсихології : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Н. М. Стадненко, М. П. Матвєєва, А. Г. Обухівська; ред.: Н. М. Стадненко; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 199 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Висвітлено особливості пізнавального та особистісного розвитку учнів допоміжної школи, сучасне бачення проблеми діагностики розумової відсталості. Висновки щодо специфіки психічного розвитку дітей-олігофренів підкріплено детальним описом та аналізом результатів відповідних експериментальних досліджень та спостережень.

Освещены особенности познавательного и личностного развития учеников вспомогательной школы, современное видение проблемы диагностики умственной отсталости. Выводы относительно специфики психического развития детей-олигофренов подкреплены подробным описанием и анализом результатов соответствующих экспериментальных исследований и наблюдений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Синьова Є. П. 
Рельєфно-крапкове письмо сліпих. Шрифт Л.Брайля : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 112 c. - укp.

Охарактеризовано унікальну систему рельєфно-крапкового шрифту, вивчення якої дозволяє зрозуміти значення писемності в житті та діяльності сліпих людей, свідомо оволодіти навичками письма і читання, методикою навчання цьому незрячих людей різних вікових категорій.

Охарактеризована уникальная система рельефно-точечного шрифта, изучение которой позволяет понять значение письменности в жизни и деятельности слепых людей, сознательно овладеть навыками письма и чтения, методикой обучения этому незрячих людей разных вековых категорий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.215

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: ВА639004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія". Ч. 1 / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : ВО УФЦ-БФ "Візаві", 2002. - 294 c. - укp.

Розглянуто закономірності та особливості психічного розвитку осіб з порушеним зором, проаналізовано проблеми їх адаптації, реабілітації, соціалізації та інтеграції у суспільстві. Охарактеризовано розвиток та особливості діяльності особистості у разі глибоких порушень зору. Досліджено механізм виникнення і формування компенсаторних пристосувань, особливості сенсорної організації діяльності, зорових відчуттів та сприйняття у випадку порушення зорових функцій. Розглянуто їх властивості та види, проаналізовано механізми дотикового сприйняття сліпих.

Рассмотрены закономерности и особености психического развития лиц с нарушенной функцией зрения, проанализированы проблемы их адаптации, реабилитации, социализации и интеграции в обществе. Охарактеризовано развитие и особенности деятельности при глубоких нарушениях зрительной функции. Исследован механизм возникновения и формирования компенсаторных приспосабливаний, особенности сенсорной организации деятельности, зрительных ощущений и восприятия при нарушениях зрительной функции. Рассмотрены их свойства и виды, проанализированы механизмы осязательного восприятия слепых.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я73 + Р128.385я73 + Ч433я73-1

Шифр НБУВ: В347831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Колишкін О. В. 
Вступ до спеціальності дефектологія : навч. посіб. / О. В. Колишкін; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2006. - 287 c. - укp.

Розкрито теоретичні основи дефектології, її мету та завдання, основні аспекти діяльності. Наведено психолого-педагогічні характеристики різних категорій дітей з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема, сенсорного, інтелектуального, затримкою психічного розвитку, опорно-рухового апарату, мовленнєвими та комплексними порушеннями в розвитку.

Раскрыты теоретические основы дефектологии, её цель и задачи, основные аспекты деятельности. Приведены психолого-педагогические характеристики разных категорий детей с нарушениями психофизического развития, в частности, сенсорного, интеллектуального, задержкой психического развития, опорно-двигательного аппарата, языковыми и комплексными нарушениями в развитии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430я73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695768 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Миронова С. П. 
Підготовка вчителів до корекційної роботи в системі освіти дітей з вадами інтелекту : Моногр. / С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. - Кам'янець-Поділ. : Абетка-Нова, 2007. - 304 c. - Бібліогр.: с. 248-271. - укp.

Висвітлено проблеми фахової освіти спеціалістів, що забезпечують корекційну роботу в системі освіти дітей з вадами інтелекту. Подано соціальну характеристику спеціальності "Дефектологія", розкрито зміст і методику здіснення корекційної роботи вчителя спеціальної школи. Розглянуто питання становлення та розвитку професійної підготовки дефектологів в Україні. Запропоновано систему змісту багаторівневої професійної підготовки корекційних педагогів і форми її реалізації.

Освещены проблемы профессионального образования специалистов, обеспечивающие коррекционную работу в системе образования детей с недостатками интеллекта. Дана социальная характеристика специальности "Дефектология", раскрыто содержание и методика осуществления коррекционной работы учителя специальной школы. Рассмотрены вопросы становления и развития профессиональной подготовки дефектологов в Украине. Предложена система содержания многоуровневой профессиональной подготовки коррекционных педагогов и формы ее реализации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682094 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Миронова С. П. 
Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів до корекційної роботи в освітніх закладах для дітей з вадами інтелекту : автореф. дис... д-ра пед. наук / С. П. Миронова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2007. - 36 c. - укp.

Науково обгрунтовано теоретико-методичні засади фахової освіти у ВНЗ. Узагальнено теоретичну базу професійної підготовки вчителів до корекційної роботи у закладах для дітей з вадами інтелекту. Запропоновано соціальну характеристику спеціальності "Дефектологія". Розроблено модель особистості та діяльності сучасного педагога-дефектолога з метою його професійної підготовки. Розкрито зміст та наведено методику здійснення корекційної роботи вчителя спеціальної школи. Здійснено періодизацію становлення та розвитку професійної підготовки дефектологів в Україні. Досліджено сучасний стан підготовки таких фахівців. Запропоновано систему поетапної професійної підготовки корекційних педагогів і форми її реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гіренко Н. А. 
Соціально-побутове орієнтування в допоміжній школі : метод. посіб. : [для студ. дефектол. ф-ту за спец. 6.010100 "Дефектологія"] / Н. А. Гіренко. - Слов'янськ, 2011. - 130 c. - Бібліогр.: с. 73-75. - укp.

Висвітлено питання теорії та практики викладання соціально-побутового орієнтування в V - X класах спеціальної загальноосвітньої (допоміжної) школи. Розглянуто зміст і завдання даного курсу, подано характеристику основних методів викладання, організації та специфіки проведення уроку із соціально-побутового орієнтування, запропоновано програму для школи. Значну увагу приділено уроку як основній формі навчально-виховної роботи з формування навичок господарчо-побутової праці в учнів, які потребують корекції розумового розвитку, розкрито значення моделювання реальної ситуації на уроках, проведення екскурсій, рольових і сюжетно-рольових ігор тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.243 я73

Шифр НБУВ: ВА749206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. праць: в 5 т. Т. 2. Психологія, вікова фізіологія та дефектологія / ред.: С. Д. Максименко, Н. В. Чепелєва, В. В. Засенко; НАПН України. - К. : Пед. думка, 2012. - 398 c. - укp.

Вміщено праці членів НАПН України та науковців Відділення психології, вікової фізіології та дефектології з актуальних психологічних, соціально-психологічних, фізіологічних і дефектологічних проблем сучасності. Розглянуто методологічний аспект проблеми прогнозування розвитку психічного здоров'я особистості. Розкрито основні характеристики особистості як суб'єкта духовності, описано вияви духовності в поведінці людини. Висвітлено типові та своєрідні особливості "культури бідності" у свідомості та поведінці українців з різним рівнем матеріального добробуту. Досліджено філософські та психологічні проблеми розвитку людського потенціалу в глобальному позиціонуванні України. Розглянуто психологічні проблеми проектування дистанційних середовищ розвитку інтелекту за умов новітніх комп'ютерних технологій. Викладено основні положення змісту системно-діяльнісної концепції підготовки вчителя, які дозволяють переорієнтувати традиційну систему формування компетентностей у майбутнього вчителя. Наведено результати аналітичного огляду переваг і прогалин вітчизняної системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1 я43 + Ч314.0 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В353688/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Форостян О. І. 
Фізичне виховання в системі соціальної адаптації дітей із сенсорними порушеннями в українській дефектології / О. І. Форостян // Наука і освіта. - 2008. - № 4/5. - С. 191-195. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що одним із пріоритетних напрямів соціальної політики сьогодення є проведення комплексних заходів щодо соціалізації людей з особливими освітніми потребами та залучення їх до активного життя. Розглянуто результати експериментально-педагогічного дослідження проблем корекції, реабілітації та соціальної інтеграції дітей з обмеженими фізичними можливостями засобами адаптивного фізичного виховання. Подано методичні вказівки для дефектолoгів, вчителів спеціальних шкіл щодо систематичних занять фізичними вправами, які сприяють координації рухів, розвитку фізичних здібностей, вихованню морально-вольових якостей, соціалізації та інтеграції в суспільство.

Отмечено, что одним из приоритетных направлений социальной политики современности является проведение комплексных мероприятий относительно социализации людей с особыми образовательными потребностями и привлечение их к активной жизни. Рассмотрены результаты экспериментально-педагогического исследования проблем коррекции, реабилитации и социальной интеграции детей с ограниченными физическими возможностями способами адаптированного физического воспитания. Даны методические указания, адресованные дефектологам, учителям специальных школ относительно систематических занятий физическими упражнениями, которые содействуют координации движений, развитию физических способностей, воспитанию морально-волевых качеств, социализации и интеграции в общество.

One of priority directions of social policy contemporaneity is a lead through of complex measures in relation to socialization of people with the special educational necessities and bringing in them to active life. The results of experimentally-pedagogical research are considered in the decision of problem of correction, rehabilitation and social integration of children with the limited physical possibilities the methods of the adapted physical education. The methodical pointing, addressed teachers of the special schools in relation to systematic employments by physical exercises, which assist co-ordination of motions, development of physical capabilities, education of morally-volitional qualities, socialization and integration in society, is given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кульбіда С. В. 
Білінгвальне навчання нечуючих: стан, перспектива розвитку / С. В. Кульбіда // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 2-3. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито головні підходи Л. Виготського до навчання і виховання глухих дітей. Наголошено на обов'язковості вільного і якісного володіння сурдопедагогами методом білінгвального навчання, яке рівнозначно охоплює словесну і жестову мову. Акцентовано увагу на важливості участі у педагогічному процесі вчителів, які не чують. Наведено докази сучасних вчених щодо необхідності активного використання жестової мови. Показано досвід застосування білінгвального методу навчання в педагогічній системі Швеції.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Андрющенко Н. П. 
Взаємодія ігрової та навчальної діяльності / Н. П. Андрющенко // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 38-40. - укp.

Проаналізовано роль дидактичних ігор в навчанні учнів спеціальної школи. Визначено п'ять вимог щодо використання ігор на уроках української мови з дітьми з різними розумовими і психічними вадами. Розкрито методику застосування чотирнадцяти ігор. Розглянуто обов'язкові елементи навчальної діяльності, які надають їй характер гри.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ш141.4-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бистрова Ю. О. 
Вибір стратегії поведінки в конфлікті підлітками з порушенням інтелектуального розвитку / Ю. О. Бистрова // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 23-27. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто різноманітність способів реагування підлітків з інтелектуальною недостатністю під час конфліктної ситуації. За результатами проведеного дослідження констатовано, що немає достовірних кількісних відмінностей у способах реагування на конфліктну ситуацію: у віковому аспекті в розумово відсталих підлітків; в порівнянні груп підлітків, які навчаються у загальноосвітній і допоміжній школах. Із застосуванням методики (тесту) американського психолога К. Томаса проаналізовано стратегії поведінки, яким підлітки надають перевагу - суперництво, пристосування, уникнення. Акцентовано на стратегіях компромісу та співробітництва. Звернено увагу на гендерні відмінності поведінки у конфліктній ситуації. Відповіді за тестом К. Томаса звірено з протоколами спостережень за поведінкою підлітків. Наведено результати, одержані за допомогою схеми, заснованої на принципах критичної або фрустраційної ситуації та проективної методики С. Розенцвейга. Обгрунтовано висновок про вибір способу поведінки розумово відсталими підлітками як про результат їх соціалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю983.620.2 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Рібцун Ю. В. 
Вивчення моторної функції молодших дошкільників із ЗНМ / Ю. В. Рібцун // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 44-48. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено тісний зв'язок мовленнєвого та загального фізичного розвитку у молодшому дошкільному віці. Розкрито нормативні критерії розвитку моторної функції для кожного вікового етапу. Представлено систему завдань вивчення стану загальної, мімічної, ручної, пальчикової та артикуляційної моторики дошкільнят з загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ). Наведено показники оцінювання виконання завдань. За результатами дослідження моторної функції виділено три групи дітей та охарактеризовано рівень моторики кожної групи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Матющенко І. М. 
Вивчення соціально-психологічної адаптації старшокласників допоміжної школи / І. М. Матющенко // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 16-20. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито поняття "соціально-психологічна адаптація". Названо методи та прийоми методики педагогічного дослідження соціально-психологічної адаптації розумово відсталих старшокласників. Охарактеризовано експериментальну групу. Розглянуто шкалу оцінювання результатів. Детально проаналізовано дані дослідження за показниками соціально-психологічної адаптації: задоволеністю взаєминами, неконфліктністю, емоційним комфортом. Обговорено показники тривожності та агресивності. Відображено дані щодо термінальних і інструментальних ціннісних орієнтацій старшокласників. Наголошено на зв'язку цих видів орієнтацій з соціально-психологічною адаптованістю школярів. Конкретизовано напрями проведення роботи з учнями у інтрапсихічному та інтерпсихічному плані, які передбачає дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю952.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Товстоган В. С. 
Визначення професійно важливих якостей в учнів допоміжної школи / В. С. Товстоган // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 19-24. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему допомоги молоді в професійному визначенні відповідно до її психофізичних та особистісних якостей. На прикладі професіограми столяра розкрито близько двадцяти методик дворазового на рік обстеження учнів з метою вивчення стану сформованості у них професійно значущих якостей. Обгрунтовано критерії віднесення обстежених учнів до рівнів: придатний, умовно придатний, умовно непридатний. Зосереджено увагу на даних методичних спостережень, які має заносити до "Анкети учня" шкільний лікар.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Вавіна Л. С. 
Визначення рівня підготовленості розумово відсталих дітей до навчання в допоміжній школі (методичні рекомендації з організації диференційованого навчання) / Л. С. Вавіна, Г. М. Мерсіянова // Дефектологія. - 2007. - № 4. - С. 17-25. - укp.

Доведено необхідність грунтовного обстеження дітей, які вступають до допоміжної школи, для визначення рівня їх підготовленості до навчання та пізнавальних можливостей. Визначено мету даного обстеження - одержання конкретних відомостей про кожного учня для мотивованого розподілу на групи учнів з більшими (І відділення) та з меншими (ІІ відділення) пізнавальними можливостями для організації їх диференційованого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.204

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського