Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч430.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Чубарук О. В. 
Методичне забезпечення діяльності педагогічних працівників дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів щодо роботи з дітьми, які мають особливості психофізичного розвитку : Наук.-метод. посіб. / О. В. Чубарук, Т. М. Луценко, Л. А. Пєтушкова, О. В. Татаринцев, А. О. Седеревічене; Упр. освіти і науки Київ. облдержадмін. - Біла Церква, 2006. - 124 c. - Бібліогр.: с. 123-124. - укp.

Висвітлено організаційно-методичні аспекти впровадження інклюзивної освіти. Наведено методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу з учнями, що мають порушення психофізичного розвитку, досліджено особливості їх соціалізації. Розроблено завдання та викладено сучасні підходи щодо організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з затримкою психічного розвитку на заняттях з математики та української мови. Досліджено процес формування особистості даної категорії дітей. Показано доцільність створення батьківських клубів родин дітей з вадами психофізичного розвитку, обгрунтовано необхідність їх педагогічної підтримки. Встановлено ефективність впровадження інклюзивної моделі освіти в загальноосвітній простір (зокрема, проаналізовано досвід навчально-виховної роботи в ЗОШ I - III ступенів N 15 та N 20 м. Біла Церква). Розроблено реабілітаційні програми та дидактичні ігри для навчання дітей з особливими потребами.

Освещены организационно-методические аспекты внедрения инклюзивного образования. Приведены методические рекомендации по организации учебно-воспитательного процесса с учащимися с нарушениями психофизического развития, исследованы особенности их социализации. Разработаны задания и изложены современные подходы к организации учебно-познавательной деятельности учащихся с задержкой психического развития на занятиях по математике и украинскому языку. Исследован процесс формирования личности данной ктегории детей. Показана целесообразность создания родительских клубов семей детей с нарушениями психофизического развития, обоснована необходимость их педагогической поддержки. Показана эффективность внедрения инклюзивной модели образования в общеобразовательное пространство (в частности, проанализирован опыт учебно-воспитательной работы ООШ I - III степеней N 15, N 20 г. Белая Церковь). Разработаны реабилитационные программы и дидактические игры для обучения детей с особыми потребностями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС42549 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. праць: в 5 т. Т. 2. Психологія, вікова фізіологія та дефектологія / ред.: С. Д. Максименко, Н. В. Чепелєва, В. В. Засенко; НАПН України. - К. : Пед. думка, 2012. - 398 c. - укp.

Вміщено праці членів НАПН України та науковців Відділення психології, вікової фізіології та дефектології з актуальних психологічних, соціально-психологічних, фізіологічних і дефектологічних проблем сучасності. Розглянуто методологічний аспект проблеми прогнозування розвитку психічного здоров'я особистості. Розкрито основні характеристики особистості як суб'єкта духовності, описано вияви духовності в поведінці людини. Висвітлено типові та своєрідні особливості "культури бідності" у свідомості та поведінці українців з різним рівнем матеріального добробуту. Досліджено філософські та психологічні проблеми розвитку людського потенціалу в глобальному позиціонуванні України. Розглянуто психологічні проблеми проектування дистанційних середовищ розвитку інтелекту за умов новітніх комп'ютерних технологій. Викладено основні положення змісту системно-діяльнісної концепції підготовки вчителя, які дозволяють переорієнтувати традиційну систему формування компетентностей у майбутнього вчителя. Наведено результати аналітичного огляду переваг і прогалин вітчизняної системи освіти осіб з особливостями психічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1 я43 + Ч314.0 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В353688/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Глоба О. П. 
Регіональне реабілітаційне середовище як фактор соціалізації дітей і молоді з обмеженими психофізичними можливостями : [монографія] / О. П. Глоба; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Луганськ : ДДМА, 2011. - 347 c. - Бібліогр.: с. 330-346 - укp.

Досліджено науково-теоретичні та соціокультурні засади соціалізації осіб з обмеженими психологічними можливостями. Розглянуто питання підготовки та формування мультидисциплінарної команди фахівців корекційно-реабілітаційної сфери. Висвітлено питання теорії та практики соціалізації осіб з обмеженими психологічними можливостями за умов регіонального реабілітаційного середовища. Наведено організаційно-педагогічні засади спортивної підготовки таких осіб. Здійснено моніторинг ефективності функціонування системи безперервної комплексної реабілітації та соціалізації осіб з обмеженими психофізичними можливостями за умов регіонального реабілітаційного середовища.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.121*333.91 + Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА753707 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Блеч Г. О. 
Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови : наук.-метод. зб. Вип. 3, ч. 1 / Г. О. Блеч, І. В. Бобренко, Л. С. Вавіна, І. В. Гладченко, А. С. Грикун. - К. : Пед. думка, 2012. - 180 c. - укp.

Розкрито технології корекційної роботи, впровадження інклюзивної освіти в Україні, навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку. Наведено результати експериментальних досліджень, пошуків шляхів підвищення ефективності підготовки названої категорії дітей до самостійного життя, інтегрування в соціум. Розглянуто можливість і доцільність здійснення профілактики та корекції плоскостопості у дітей дошкільного віку з помірною розумовою відсталістю засобами фізичного виховання. Запропоновано підходи до реалізації компетентісного підходу в процесі навчання української мови та читання учнів з порушеннями зору. На матеріалі образотворчого мистецтва досліджено особливості становлення та розвитку самоконтролю у сліпих молодших школярів. Обгрунтовано доцільність використання музичного фольклору в навчально-виховному процесі шкіл інтенсивної педагогічної корекції. Висвітлено сучасний зарубіжний погляд на проблему дослідження рівня розвитку комунікативних навичок у дітей з розладами аутичного спектра. З'ясовано особливості соціальної саморегуляції особистості з порушенням інтелектуального розвитку. Розкрито окремі аспекти формування наукових засад навчання дітей з порушенням слуху в Західній Європі, зокрема в Німеччині.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В354417/3,ч.1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Іноземцева С. В. 
Діти з особливими потребами у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях / С. В. Іноземцева // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 1. - С. 202-208. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано вітчизняну та зарубіжну історико-педаогічну наукову літературу з метою з'ясування змісту понять: "норма", "відхилення від норми", "обмежені можливості", "особливі потреби". Визначено класифікацію дітей з особливими потребами та категорії дітей залежно від характеру відхилень, вад або обмежень у вітчизняній педагогіці. Проаналізовано класифікацію особливих потреб в інших європейських країнах. Розкрито особливості роботи з дітьми з особливими потребами в Україні та за кордоном.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Глоба О. П. 
Сутність, складові, загальні та специфічні закономірності формування регіонального корекційно-реабілітаційного середовища / О. П. Глоба // Освіта на Луганщині. - 2012. - № 2. - С. 168-173. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання теорії і практики психофізичної реабілітації та соціалізації осіб із порушеннями опорно-рухового апарату.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*333.91 + Ч430.1 + Р11(4УКР)442.97

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Іноземцева С. В. 
«Особливі потреби» як проблема навчально-виховної діяльності в спеціальних освітніх закладах / С. В. Іноземцева // Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. - 2010. - Вип. 37. - С. 63-69. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано наукові та історико-педагогічні джерела з проблем навчання й виховання дітей з особливими потребами в спеціальних освітніх закладах, з’ясовано зміст понять: «особливі потреби», «обмежені можливості», «норма» та їх впливу на навчально-виховної процес. Визначено категорії дітей з особливими потребами, які потребують спеціально організованих напрямів, форм, методів і технологій навчально-виховної діяльності у спеціальних освітніх закладах.

Проанализированы научные и историко-педагогические источники с проблем обучения и воспитания детей с особыми потребностями в специальных образовательных учреждениях, выяснено содержание понятий: «особые потребности», «ограниченные возможности», «норма» и их влияние на учебно-воспитательный процесс. Определены категории детей с особыми потребностями, которым требуются специально организованные направления, формы, методы и технологии учебно-воспитательной деятельности в специальных образовательных учреждениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мартинович В. В. 
Освіта дітей з особливими потребами / В. В. Мартинович // Пед. вісн.. - 2012. - № 4. - С. 62-65. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано рівень одержаних знань дітей з особливими потребами за сучасних умов освіти. Розглянуто суть державного експерименту з навчання дітей з конкретним порушенням психофізичного розвитку за напрями інтегрованого й інклюзивного навчання. Розкрито сучасну модель супроводу дітей з особливими потребами. Зроблено висновок, що поряд з позитивними тенденціями в освіті актуальними залишаються питання об’єднання зусиль і створення умов для погодження дій усіх спеціалістів, готових до активної взаємодії з корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими потребами в освітньому закладі. Розглянуто нормативно-правову базу для керівництва в роботі з такими дітьми.

Проанализирован уровень полученных знаний детей с особыми потребностями в современных условиях образования. Рассмотрена сущность государственного эксперимента по обучению детей с конкретным нарушением психофизического развития в интегрированном и инклюзивном обучениии. Раскрыта современную модель сопровождения детей с особыми потребностями. Сделан вывод, что наряду с положительными тенденциями в образовании, актуальным остается вопрос объединения усилий и создания условий для согласования действий всех специалистов, готовых к активному взаимодействию в коррекционно-развивающей работе с детьми с особыми потребностями в образовательном учреждении. Рассмотрена нормативно-правовая база для руководства в работе с такими детьми.

Analyzed the level of acquired knowledge of children with special needs in the current conditions of education. The essence of the state experiment in teaching children with specific developmental needs in violation of an integrated and inclusive education. Discloses a modern model of children with special needs. It is concluded that in addition to the positive trends in education, the question remains synergies and create the conditions for harmonizing the actions of all who are ready to actively engage in the correctional and development work with children with special needs in an educational institution. We consider the legal and regulatory framework to guide the work with children with special needs.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Глоба О. П. 
Теорія і практика соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату в умовах регіонального реабілітаційного середовища : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / О. П. Глоба; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 40 c. - укp.

Розглянуто проблему соціалізації осіб з порушеннями опорно-рухового апарату (ОРА) за умов регіонального реабілітаційного середовища. Визначено сутність соціалізації осіб з порушеннями ОРА як особливого спеціально організованого виду педагогічної діяльності, який полягає у виявленні, визначенні та вирішенні проблем особи з вадами ОРА з метою реалізації та захисту її прав на повноцінний розвиток, та грунтується на індивідуально орієнтованій допомозі та співробітництві суб'єктів корекційно-реабілітаційної діяльності в її життєвому самовизначенні. Обгрунтовано наукові та організаційно-педагогічні засади створення регіональної системи та розроблено регіональну комплексну програму соціалізації осіб з порушеннями ОРА за умов створеного регіонального корекційно-реабілітаційного середовища. Розкрито й обгрунтовано механізми реалізації регіональної програми та особистісно орієнтовану спрямованість її змісту, форм на регіональному рівні. Детально проаналізовано управлінські аспекти та особливості професійної підготовки фахівців щодо реалізації регіональної програми соціалізації осіб з порушеннями ОРА.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.121*333.91 + Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА403816 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ярая Т. А. 
Готовность психологов к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного образования / Т. А. Ярая // Гуманіт. науки. - 2014. - № 2. - С. 104-108. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Рассмотрена проблема личностной готовности психологов к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного образования. Раскрыто содержание понятия "личностная готовность к профессиональной деятельности в условиях инклюзивного образования", определена структура исследуемого феномена, критерии и показатели оценки его сформированности. Приведены результаты исследования личностной готовности психологов к осуществлению профессиональной деятельности в условиях инклюзивного образования на этапах подготовки и осуществления профессиональной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1 + Ю940

Рубрики:


      
Категорія:    
11.

Нестеренко Г. 
Аксіологія інклюзивної освіти та педагогіки гетерогенності / Г. Нестеренко // Вісн. Київ. нац. торг.-екон. ун-ту. - 2016. - № 2. - С. 53-66. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкрито аксіологічний аспект філософії інклюзивної освіти в широкому значенні - як концепції включення до спільного освітнього простору представників різних гетерогенних груп. Проаналізовано роль цінностей педагога у реалізації принципу багатства різноманітності та толерантності як гармонії у різноманітності. Розглянуто приклади управління різноманітністю в університетах Європи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Миронова С. П. 
Педагогіка інклюзивної освіти : навч.-метод. посіб. / С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, 2016. - 163 c. - Бібліогр.: с. 152-157 - укp.

Висвітлено основні проблеми організаційного, змістового та методичного забезпечення інклюзивної освіти. Розглянуто підходи до реалізації інклюзивної освіти як нової соціальної моделі в світі та Україні. Акцентовано на реалізації коректно-розвиткового компонента інклюзивного навчання, психолого-педагогічному супроводі дітей в інклюзивному закладі, співпраці з батьками як членами команди такого закладу. Значну увагу приділено навчально-методичному забезпеченню інклюзивної освіти, веденню ділової документації в закладах такого типу та організації внутрішньошкільного контролю в них.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808798 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пасічник В. 
Застосування формальних граматик у моделюванні інформаційно-технологічного супроводу інклюзивного навчання / В. Пасічник, Т. Шестакевич // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2015. - № 831. - С. 58-64. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Досліджено освітні процеси інклюзивного навчання осіб з особливими потребами. Розроблено методологічні основи формування комплексу інформаційних технологій супроводу набуття освіти особами з особливими потребами. Запропоновано модель інформаційно-технологічного супроводу набуття освіти особою з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Савінова Н. В. 
Технології корекційно-виховного процесу : навч.-метод. посіб. / Н. В. Савінова, І. В. Середа, Д. М. Борулько; Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. - Миколаїв : Іліон, 2018. - 171 c. - Бібліогр.: с. 145-150 - укp.

Висвітлено технологічні аспекти у підготовці майбутніх корекційних педагогів на рівні магістратури. Розкрито окремі практико-методичні підходи до реалізації інноваційних технологій у корекційно-виховному процесі. Описано особливості корекційно-виховного процесу. Приділено увагу технологіям соціально-виховної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА820801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

АРТ-терапія у системі засобів виховання ціннісного ставлення до життя у дітей та молоді з функціональними обмеженнями : метод. матеріали. Ч. 1 / А. В. Хіля. - Вінниця, 2017. - 249 c. - укp.

Розглянуто міжнародні документи, що декларують стосунки міжнародної спільноти та дітей, що мають відхилення у розвитку, основні законодавчі акти України, що регулюють взаємовідносини держави й осіб з функціональними обмеженнями. Висвітлено освітні процеси інтеграції дітей з функціональними обмеженнями у шкільний інклюзивний простір, філософсько-культурологічні засади арт-педагогіки як технології ціннісного виховання дітей з функціональними обмеженнями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357334/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Рибак О. А. 
Особливості становлення особистості дитини з типовим розвитком в сім'ї батьків з інвалідністю : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. А. Рибак; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 18 c. - укp.

Вивчено проблему становлення особистості дитини з типовим розвитком в сім'ї батьків з інвалідністю. Визначено критерії та показники оцінювання рівнів виховного потенціалу батьків з інвалідністю. Визначено й апробовано умови правильного становлення особистості дитини з типовим розвитком у сім'ях батьків з інвалідністю. Розроблено й експериментально перевірено зміст і форми психолого-педагогічного забезпечення супроводу сімей, у яких батьки з інвалідністю виховують дитину з типовим розвитком.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА435260 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти : [колект.] монографія / Л. Калсоларі, Л. Баззаніні, Е. Бонфа, Ф. Бянко, К. Кораззарі, Т. Моніні, М. Паззі, А. Пілларі, С. Сілімбані, Е. Скуерзанті, Р. Спароно, А. Вентуріні, Л. Платаш, О. Гринюк, А. Починок, Н. Гаврилова, О. Гаврилов, М. Марчук, І. Петрюк, О. Палійчук, М. Буйняк, О. Гордійчук, Т. Цуркан, Х. Сандулович, Л. Крестянікова, Л. Мафтин, В. Ткач, У. Легусова, Т. Нечитайло, В. Радчук, Н. Коса, Л. Костик, В. Санжаровець, К. Санжаровець, Н. Гуцул, Н. Колесніченко, С. Романюк, С. Коміссарова, Т. Кліщинська, Я. Мудрий, Т. Шоліна, І. Ковальчук, М. Пірен, С. Миронова, С. Чупахіна, М. Олійник, О. Кузенко, Л. Мацук, І. Перепелюк, Л. Доцюк, І. Кушнір, О. Гауряк, Л. Фесік, Н. Оксіна, С. Платаш, Н. Кучумова, О. Степаненко, Я. Андрєєва, С. Андрійчук, Т. Равлюк, Л. Смеречак, Д. Романовська, Р. Мінтянська, Н. Скрипник, А. Філіпчук, А. Басовська, А. Сушма; ред.: Л. Б. Платаш; Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. - Чернівці : Технодрук, 2020. - 571 c. - Бібліогр. в кінці гл. - укp.

Розглянуто теоретичні та прикладні питання організації інклюзивного навчання дітей з особливими потребами в закладах освіти. Проаналізовано стан розвитку інклюзивної освіти в Чернівецькій області. Досліджено питання забезпечення системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвивальних послуг особам із порушеннями психофізичного розвитку в закладах освіти. Висвітлено психолого-педагогічні аспекти формування інклюзивної компетентності вчителів закладів загальної середньої освіти. Подано інформацію щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах інклюзивного навчання майбутніх інженерів в галузі архітектури та будівництва. Увагу приділено духовно-моральним цінностям як гармонійній основі процесу формування світогляду дитини з інвалідністю. Розкрито особливості використання адаптивної фізичної культури в дітей із порушенням зору. Визначено компоненти, рівні та показники готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дітьми з особливими потребами. Розглянуто технології ігрової психокорекції при емоційних і поведінкових порушеннях дітей в інклюзивній школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА850117 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Поліщук О. А. 
Трудова реабілітація осіб з обмеженими можливостями здоров'я в умовах реабілітаційних центрів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / О. А. Поліщук; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. - Старобільськ, 2018. - 20 c. - укp.

Досліджено систему трудової реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров'я в умовах регіональних реабілітаційних центрів. Викладено історичні, соціокультурні передумови становлення та формування концепції трудової реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров'я, нормативно-правову базу щодо їх соціального захисту; сутність і структуру трудової реабілітації цієї категорії людей. У межах аналізу стану й особливостей трудової реабілітації людей з обмеженими можливостями здоров'я в умовах реабілітаційних центрів схарактеризовано діяльність реабілітаційних центрів, досліджено їх вплив на трудову реабілітацію. Розкрито поняття "професійна реабілітація", "трудова реабілітація", "трудова реабілітація людини з обмеженими можливостями здоров'я", "реабілітаційний центр". Визначено й охарактеризовано компоненти системи трудової реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров'я в умовах реабілітаційних центрів. Проведено експериментальну перевірку розробленої системи трудової реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров'я в умовах регіональних реабілітаційних центрів шляхом упровадження авторської регіональної комплексної Програми трудової реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров'я в діяльність регіональних реабілітаційних центрів.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*148:Ч30 + Ч430.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського