Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (12)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>K=ВИНАХІДНИЦТВО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Управление сложными системами : Курс лекций / сост.: В. М. Бердников; Закарпат. фил. Межрегион. Акад. упр. персоналом. - Ужгород, 1999. - 91 c. - Библиогр.: 49 назв. - рус.

Робиться спроба об'єднати: психологію прийняття рішень, інженерний аналіз, технологічне прогнозування, народження ідей, винахідництво та управління складними системами, загальним для всіх творчим мисленням. Розкриваються поняття про ноу-хау, висвітлюються основи патентного права, особливості ліцензійних договорів тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.3 + У.в610.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589334 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ковальчук В. В. 
Основи наукових досліджень : Навч. посіб. / В. В. Ковальчук, Л. М. Моїсєєв; АПН України. Півден. наук. центр. - 2-е вид., переробл. і доповн. - К. : Вид. дім "Професіонал", 2004. - 206 c. - укp.

Висвітлено основні положення про науку, наукову творчість. Розглянуто історію виникнення університетів, а також методологічні принципи визначення науки та наукових досліджень. Систематизовано правила оформлення курсових, дипломних, магістерських, дисертаційних та інших науково-дослідних робіт. Наведено загальні відомості про винахідництво та раціоналізаторство у вищих закладах освіти України.

Освещены основные положения о науке, научном творчестве. Рассмотрены история возникновения университетов, а также методологические принципы определения науки и научных исследований. Систематизированы правила оформления курсовых, дипломных, магистерских, диссертационных и других научно-исследовательских работ. Приведены общие сведения об изобретательстве и рационализаторстве в высших заведениях образования Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч210 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ковальчук В. В. 
Основи наукових досліджень : навч. посіб. / В. В. Ковальчук, Л. М. Моїсєєв; Держ. наук. установа "Ін-т інновац. технологій і змісту освіти", Півд. наук. центр АПН України. - 4-те вид., переробл. і доповн. - К. : Професіонал, 2007. - 239 c. - Бібліогр.: 71 назв. - укp.

Висвітлено основні положення про науку, наукову творчість та історію зародження університетів, зокрема, в Західній Європі, Америці, Азії, Росії, Україні. Розкрито методологічні основи визначення науки та наукових досліджень. Розглянуто питання формулювання теми, мети та завдань даного дослідження, висновків і пропозицій. Наведено правила оформлення курсових, дипломних, магістерських, дисертаційних та інших науково-дослідних робіт. Викладено загальні відомості про винахідництво та раціоналізаторство у ВНЗ України.

Освещены основные положения о науке, научном творчестве и истории зарождения университетов, в частности, в Западной Европе, Америке, Азии, России, Украине. Раскрыты методологические основы определения науки и научных исследований. Рассмотрены вопросы формулирования темы, цели и задач данного исследования, выводов и предложений. Приведены правила оформления курсовых, дипломных, магистерских, диссертационных и других научно-исследовательских работ. Изложены общие сведения об изобретательстве и рационализаторстве в ВУЗ Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч215я73

Шифр НБУВ: ВА695491 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Майбутнє України : зб. матеріалів ІІ Всеукр. наук.-техн. виставки молодіж.інновацій та творчих проектів, 2011 р., Київ / упоряд.: О. Лісовий, О. Пономаренко; НАН України, НЦ "Мала акад. наук України". - К : ТОВ "Праймдрук", 2011. - 139 c. - укp.

Розглянуто питання екології та ресурсозбереження: ресурсозберігальна система тепловодопостачання сучасного екополісу, проект низькошвидкісної річкової електростанції тощо. Розглянуто також електроніку та приладобудування, зокрема, голограми псевдохроматичних об'єктів, пристрій для розмагнічування кінескопів, кишеньковий слуховий апарат тощо. Досліджено інформаційно-телекомунікаційні системи та технології: комп'ютерну інтерактивну модель телескопа-рефлектора, рішення задач оптимізації. Розглянуто проблеми машинобудування, робототехніку та робототехнічні системи, технічну творчість і винахідництво.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР)75 я43 + Ч421.268 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хімчук Л. І. 
Психолого-педагогічні аспекти розвитку технічного мислення в учнів I - IV класів / Л. І. Хімчук // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 452-455. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему розвитку технічного мислення (ТМ) в учнів початкових класів. Проаналізовано основні наукові напрями дослідження даної проблеми, в яких висвітлено значення позитивних емоційних процесів у навчальній діяльності, діагностування рівня розвитку ТМ, в основі якого є його трикомпонентна структура, зокрема розвиток в учнів понятійно-образного компонента; значення комбінаторної діяльності (збирання машин), вирішення творчих завдань. Охарактеризовано зміст поняття "технічне мислення" і визначено наступні види ТМ: винахідництво, раціоналізація, конструювання, робота в технічних гуртках з моделювання приладів і машин. Акцентовано увагу на можливості розвитку ТМ в дитячому віці в аспекті використання тренінгу, в якому винахідницькі завдання є валідними для учнів підліткового віку й об'єднуються в тематичні сфери та підгрупи.

Рассмотрена проблема развития технического мышления (ТМ) учащихся начальных классов. Проанализированы основные научные направления исследования данной проблемы, в которых освещены значение положительных эмоциональных процессов в учебной деятельности; диагностирование уровня развития ТМ, в основе которого находится его трехкомпонентная структура, в частности развитие в учащихся понятийно-образного компонента; значение комбинаторной деятельности (сборка машин); решение творческих задач. Охарактеризовано содержание понятия "техническое мышление" и определены следующие виды ТМ: изобретательство, рационализация, конструирование, работа в технических кружках по моделированию приборов и машин. Акцентировано внимание на возможности развития ТМ в детском возрасте в аспекте использования тренинга, в котором изобретательские задачи являются валидными для учащихся подросткового возраста и объединяются в тематические сферы и подгруппы.

The article raises problems of developing technical thinking of the I - IV th - grade pupils. It characterizes the concept "technical thinking"; analyzes some basic scientific directions of research on this problem. Particular attention is paid to a possibility of developing technical thinking in childhood.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Якубов Ф. 
Трансформація парадигми підготовки сучасного інженера – імператив інноваційної економіки / Ф. Якубов, У. Абдулгазіс, А. Большаков, О. Марковська // Вища шк.. - 2012. - № 11. - С. 36-43. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто необхідність трансформації парадигми освіти в напрямку підвищення рівня винахідницької підготовки як безумовного чинника створення ефективних інновацій, які є основою економічних знань. Запропоновано безперервне та наскрізне навчання вирішенню винахідницьких завдань з акцентуванням уваги на потенційні винахідницькі можливості дисциплін, що викладаються. Висвітлено три компоненти підготовки інноваційного інженера – психологічну, теоретичну та формування навичок вирішення винахідницьких задач. Вміщено рекомендації для посилення творчої підготовки студентів.

Рассмотрена необходимость трансформации парадигмы образования в направлении повышения уровня изобретательской подготовки как безусловного фактора создания эффективных инноваций, которые являются основой экономических знаний. Предложено непрерывное и сквозное обучение решению изобретательских задач с акцентированием внимания на потенциальные изобретательские возможности преподаваемых дисциплин. Освещены три компоненты подготовки инновационного инженера - психологическая, теоретическая и формирование навыков решения изобретательских задач. Даны рекомендации для усиления творческой подготовки студентов.

The necessity of transforming the paradigm of education towards improving inventive training as an unconditional factor of effective innovation, which are the basis of economic knowledge. Proposed Through continuous training and inventive problem solving with a focus on potential opportunities inventive curriculum. Highlighted three components of innovation engineer training - psychological, theoretical, and skills of inventive problem solving. Put forward recommendations for strengthening the creative preparation of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Зіньковський Ю. 
Збереження інженерної кваліфікації - ознака інноваційного суспільства / Ю. Зіньковський, Г. Мірських // Вища освіта України. - 2008. - № 2. - С. 74-84. - укp.

Розглянуто розвиток технічної освіти в історичному аспекті. На підставі аналізу освітніх (академічних) рівнів і наукових ступенів розкрито зміст знань, необхідних інженеру для успішної діяльності. Визначено місце, роль, умови комфортного існування та продуктивної праці інженера як творця нових матеріальних благ у сучасному суспільстві. Доведено доцільність встановлення разом з науковими ступенями кваліфікаційного ступеня "інженер" для спеціалістів, технічна творчість і винахідництво яких створює суспільно-значущі матеріальні об'єкти.

Рассмотрено развитие технического образования в историческом аспекте. На основе анализа образовательных (академических) уровней и научных степеней раскрыто содержание знаний, необходимых инженеру для успешной деятельности. Определены место, роль, условия комфортного существования и продуктивной работы инженера как творца новых материальных благ в современном обществе. Доказана целесообразность установления наряду с научными степенями квалификационной степени "инженер" для специалистов, техническое творчество и изобретательство которых создает общественно-значимые материальные объекты.

The expediency alongside with scientific degrees introduction of an engineering degree for the ingenuity specialists, which have creativity resulted in creation of the social-significant material objects is proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Виговська О. 
Суспільство, творці та вчителі-новатори : очевидне і ні / О. Виговська // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 1. - С. 4-14. - укp.

Зроблено спробу привернути увагу як всіх освітян і, в першу чергу, керівників шкіл, так і тих, від кого залежить освітянська політика в країні та її реалізація, до ситуацій, коли втрачаються можливості для власного розвитку кожного громадянина й країни в цілому. Виділено п’ять таких ситуацій: відсутність системи впровадження винаходів; проблема фінансової підтримки творців, умільців, питання їхнього визнання, широкої популяризації їхніх здобутків; недофінансування освітньої галузі і як наслідок передбачені, але так і не досягнуті освітні результати; розпорошення вчительського потенціалу на вирішення другорядних, опосередкованих проблем; невпливовість у країні освітян, що є причиною і наслідком низького статусу освіти. Розкрито питання творчого минулого й сьогодення України та стан впровадження винаходів в нашій державі. Зазначено, що в останні роки спостерігається стала тенденція до зростання винахідницької діяльності в Україні; це продемонстровано на прикладі Ужгородського національного університету. Розглянуто проблеми педагогічного новаторства та способи конструктивного їх вирішення. Зосереджено увагу на проекті „Педагоги-новатори в Україні”, автори-герої якого часто йдуть попереду науки й творять унікальні зразки управлінської й педагогічної практики. Їхні заклади стають взірцями для масової загальноосвітньої школи.

Сделана попытка привлечь внимание как всех педагогов и, в первую очередь, руководителей школ, так и тех, от кого зависит образовательная политика в стране и ее реализация к ситуациям, когда теряются возможности для собственного развития каждого гражданина и страны в целом. Выделены пять таких ситуаций: отсутствие системы внедрения изобретений; проблема финансовой поддержки созидателей, умельцев, вопрос их признания, широкой популяризации их достижений; недофинансирование образования и, как следствие, предусмотренные, но так и не достигнутые образовательные результаты; распыление учительского потенциала на решение второстепенных, косвенных проблем; невлиятельность в стране педагогов, что является причиной и следствием низкого статуса образования. Раскрыты вопросы творческого прошлого и настоящего Украины и состояние внедрения изобретений в нашей стране. Отмечено, что в последние годы наблюдается устойчивая тенденция к росту изобретательской деятельности в Украине; это продемонстрировано на примере Ужгородского национального университета. Рассмотрены проблемы педагогического новаторства и способы конструктивного их решения. Сосредоточено внимание на проекте „Педагоги-новаторы в Украине”, авторы-герои которого часто идут впереди науки и создают уникальные образцы управленческой и педагогической практики. Их учебные заведения становятся образцами для массовой общеобразовательной школы.

The author makes an attempt to attract attention of all the educators, our readers (school headmasters), and people who define education policy in Ukraine to the specific situations. The attention is drawn to the fast of lost opportunities of the personal development of every citizen and of the whole country. Five situations were defined by the author. The emphasis is set on the problems of pedagogical innovation as one of the ways of solving the problem successfully.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.46 + Ч34(4Укр)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16674 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ферчук А. 
Зачинатель винахідницького руху в Украні Юрій Ланге / А. Ферчук // Дослідж. з історії техніки : зб. наук. пр. - 2013. - Вип. 18. - С. 48-52. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Стаття присвячена випускнику Київського політехнічного інституту, видатному вченому, винахіднику, громадському діячеві професору Юрію Валентиновичу Ланге. Мета даної публікації - заповнити прогалини в історії життя та діяльності непересічної для України особистості, відновлення пам'яті про добре відомого в 1920-і роки науковця-педагога, зачинателя громадського руху винахідників України, фундатора Української асоціації робітників винахідників та журналу "За винахідництво". На основі документів, виявлених в архівах України, простежуються важливі етапи науково-педагогічної діяльності вченого, наведено приклади його творчої співпраці, зокрема з відомим вченим фізиком-метеорологом професором М. П. Мишкіним. Окремо висвітлено інноваційна діяльність Ю. В. Ланге, надано перелік основних винаходів, створених ним самостійно або у співавторстві. Частина документів, на які дані посилання публікується вперше.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.д(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гудима А. А. 
Кафедра екстремальної і військової медицини Тернопільської державної медичної академії ім. І. Я. Горбачевського: становлення, досягнення, перспективи / А. А. Гудима, І. М. Герасимів, М. Б. Ярошенко // Військ. медицина України. - 2002. - 2, № 1. - С. 42-49. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено етапи становлення кафедри екстремальної та військової медицини Тернопільської державної медичної академії ім. І. Я. Горбачевського, наведено основні досягнення діяльності її колективу, намічено перспективи подальшого розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4Укр)31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23657 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гнатюк М. 
Розвиток технічної обдарованості у студентів як джерело створення об'єктів інтелектуальної власності / М. Гнатюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 6. - С. 153-162. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Уточнено поняття "технічна обдарованість" та суміжні поняття "технічна творчість", "винахідництво" і "раціоналізаторство". Описано підходи до аналізу проблеми підвищення творчих здібностей людини: психогенетичний та середовищний. Охарактеризовано стратегії побудови взаємодії людини із середовищем: адаптація, організація та відтворення. Встановлено причини порушень відносин обдарованих особистостей з колективом. Визначено складові емоційного інтелекту: емпатія, комунікативна толерантність, асертивність, самооцінка та рівень домагань. Доведено, що антистресова функція є базовою складовою емоційного інтелекту особистості та виокремлено рівні її сформованості. Запропоновано засоби підвищення ефективності впливу розвивального середовища. Висловлено пропозиції щодо реформування системи технічної освіти в Україні.

Уточнено понятие "техническая одаренность" и смежные понятия "техническое творчество", "изобретательство" и "рационализаторство". Описаны подходы к анализу проблемы повышения творческих способностей человека: психогенетический и изучение среды развития. Охарактеризованы стратегии построения взаимодействия человека со средой: адаптация, организация и воспроизведение. Установлены причины нарушений отношений одаренных личностей с коллективом. Определены составляющие эмоционального интеллекта: эмпатия, коммуникативная толерантность, ассертивность, самооценка и уровень притязаний. Доказано, что антистрессовая функция является базовой составляющей эмоционального интеллекта личности и выделены уровни ее сформированности. Предложены средства повышения эффективности воздействия развивающей среды. Высказаны предложения по реформированию системы технического образования в Украине.

Clarified is the notion of "technical genius" and related concepts of "technical creativity", "invention" and "innovation". Described are the approaches to the analysis of problems of increasing human creativity: psychogenetic and learning environment development. Characterized is the strategy of building human interaction with the environment: adaptation and organization and playback. Detected are the causes of a broken relationship with a team of talented individuals. Determined are the components of emotional intelligence: empathy, communicative tolerance, assertiveness, self-esteem and level of aspiration. It is proved that the anti-stress function is a basic component of emotional intelligence and personality levels allocated its formation. Proposed are the means to enhance the impact of the developing environment. Made are the suggestions for reforming the system of technical education in Ukraine.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Стадник О. Н. 
Онкологія та радіологія у Львові: від перших кроків до становлення / О. Н. Стадник, О. В. Триль // Укр. радіол. журн.. - 2015. - 23, № 3. - С. 7-19. - Бібліогр.: 69 назв. - укp.

Зазначено, що у другій половині XIX ст. в усьому світі почався бурхливий розвиток наук. В українському науковому середовищі та у львівському, зокрема, зроблено неймовірну кількість відкриттів, нові пристрої, висловлено гіпотези, які в багатьох випадках стали знаковими у контексті світового цивілізаційного розвитку. Винахідництво торкнулось усіх без винятку галузей технічних і природничих наук, у тому числі й медицини. Мета дослідження - хоча б частково відновити імена геніїв - наших співвітчизників, які принесли славу нашому народу. Відкриття українця І. Пулюя, винаходи львів'ян Ю. Ханя-Дембіцкі, Б. Сабата, А. Цєшинського та інших мають зайняти належне місце серед світових наукових досягнень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р. у

Шифр НБУВ: Ж14579 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Борисенко В. Д. 
Організація наукових досліджень в Україні : навч. посіб. / В. Д. Борисенко, С. А. Устенко; Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. - Миколаїв, 2016. - 258 c. - Бібліогр.: с. 255-256 - укp.

Розглянуто питання організації науково-дослідної роботи в Україні. Розкрито методологічні основи наукового пізнання. Висвітлено проблеми підготовки наукових кадрів через аспірантуру та докторантуру. Подано рекомендації щодо вибору напряму наукового дослідження та обгрунтовано доцільності його проведення. Приділено увагу пошуку, накопиченню та обробці наукової інформації. Розглянуто технології виконання наукових досліджень, пов'язані з сутністю, метою, задачами та етапами проведення теоретичних і експериментальних досліджень, обробкою одержаних при цьому наукових результатів. Акцентовано увагу на питаннях апробації та оформлення результатів НДР, що може допомогти студентам і молодим науковцям у роботі з написання наукових статей, доповідей, тез, повідомлень, у тому числі з урахуванням сучасних вимог до їх оприлюднення. Викладено особливості оформлення результатів наукових досліджень, обумовлені науковою мовою та її стилем, а також розглянуто вимоги до оформлення наукових результатів за виконаною темою. Висвітлено питання, пов'язані з винахідництвом, організацією роботи в науковому колективі, заходами з реалізації результатів наукового дослідження, їх ефективністю, організацією та фінансовим забезпеченням.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч215.1(4УКР) я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА803497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Грицуленко C. І. 
Аналіз динаміки розвитку раціоналізаторства і винахідництва в Україні / C. І. Грицуленко // Проблеми економіки. - 2020. - № 2. - С. 82-90. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

В умовах нової хвилі науково-технічного прогресу і зумовлених нею трансформаційних змін сучасної економіки одним із важливіших факторів техніко- економічного зростання на мікро- і макрорівнях виступають раціоналізаторство і винахідництво, що актуалізує питання визначення їхнього стану і проблем розвитку в Україні. З цією метою у статті виміряні основні показники оцінки раціоналізаторства і винахідництва в розрізі створення і використання в економіці раціоналізаторських пропозицій та винаходів. За підсумками дослідження зроблено такі основні висновки: низький рівень винахідницької активності та його тривале зниження за 1991 - 2019 рр. (-41 %); значне падіння числа заявок на винаходи, патенти на які найбільш затребувані у світі (до 2096 од. у 2019 р. з 8687 у 1993 р.); від'ємна динаміка патентування корпоративним сектором економіки за 2010 - 2019 рр. винаходів (-14 % ) і корисних моделей (-17 %) як основи для технологічних інновацій; стійка негативна тенденція з використання результатів винахідництва і раціоналізаторства вітчизняними підприємствами, що у сукупності із втратою винахідницького потенціалу спричинило падіння рівня активності підприємств з технологічними інноваціями (-18 %), обсягів реалізованої ними інноваційної продукції (-26 %) та рівня новизни останньої (-5 %) за 2008 - 2018 рр. Зважаючи на отримані в цілому негативні оцінки, наголошено на необхідності відродження інституту раціоналізаторства і винахідництва як ключового інструмента подолання накопиченої технологічної відсталості вітчизняних підприємств і сучасного фактора розвитку економіки країни на передовій технологічній основі.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Діденко К. В. 
Соціально-житлові програми в архітектурі столичного Харкова : монографія / К. В. Діденко; Громадська організація "Європейська наукова платформа". - Вінниця : Європейська наукова платформа, 2023. - 178 c. - Бібліогр.: с. 162-178 - укp.

Розглянуто реалізації авангардних концепцій в умовах розбудови соціально-житлової інфраструктури столичного Харкова. У 1920-і рр. формування архітектурно-містобудівних концепцій в СРСР проходило у переклику з основними соціальними ідеями архітектурно-містобудівної практики Заходу у такій послідовності: некритичне запозичення західних буржуазних моделей ("місто-сад"), спроби соціальної інноватики, натхненні класикою утопічного соціалізму (будинок-комуна ж перевтілення фаланстеру); конструювання нових функціонально-просторових моделей як засобів реалізації соціальної доктрини (житлові комбінати), соціально-економічне винахідництво в контексті галузевого планування (соцмісто). Описано функціонально-просторову структуру житлових комплексів. Наведено їх типологічне розподілення та класифікацію. Зазначено, що практична перевірка моделей, яка створювалися на кожному з етапів, ставала стимулом для нових пошуків. Представлено відредагований і адаптований варіант дисертаційного дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата архітектури, захищеного автором в 2019 році. Наголошено, що плоди архітектурно-будівельної діяльності українського авангарду, в першу чергу найбільші в світі ранньомодерністські комплекси столичного Харкова, становлять важливу частину національного історично-архітектурного надбання. Завдяки звершенням міжвоєнного періоду у Харкові було створено адміністративний центр з його унікальними житловими кварталами та велике індустріальне соцмісто ХТЗ. Зауважено, що у європейській панорамі творчості піонерів Сучасного руху ці комплекси становлять інтерес не тільки як твори видатної художньої якості, але теж як цікаві соціально-типологічні експерименти, які у своїй сукупності є унікальною колекцією, що доповнює загальну картину суспільної активності новаторської архітектури XX ст., при цьому істотно відрізняючись і від західних (Австрія, Німеччина, Нідерланди), і від російських зразків.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*424.21*333.64(4УКР-4ХАР-2Х) + Щ113(4УКР-4ХАР-2Х)6 + Н71(4УКР-4ХАР-2Х)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА868992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Туров М. П. 
Навчання винахідництва: український досвід і доробок / М. П. Туров // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 2. - С. 88-94. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

В Україні навчання винахідництва було передбачене державно-громадською програмою "Винахідництво і раціоналізація - 90". З березня 1988 р. за рекомендацією Київського міського товариства винахідників і раціоналізаторів до участі у реалізації зазначеної програми залучено завідувача лабораторії технічної творчості Республіканської станції юних техніків, який згодом організував творчий колектив Товариства для виконання цієї програми. Він навчав учнів методів створення винаходів у гуртках юних винахідників, організував систему сприяння навчанню методів технічної творчості юних техніків України, розробив навчальну програму для гуртків юних винахідників "Основи технічної творчості" для навчання гуртківців протягом двох років обсягом у 200 годин. У 1993 р. колектив Товариства розробив концепцію базової освітянської дисципліни "Основи технічної творчості" для роботи з дитячими садками і системами підвищення кваліфікації та перекваліфікації педагогів включно. А на замовлення і грант Держкомітету з питань науки і технологій колектив розробив методику викладання теорії винахідництва та заснованих на ній методів і комп'ютерних програм у закладах дошкільної, середньої, середньої спеціальної та вищої освіти. Науково-дослідна педагогічна робота з визначення можливостей опанування учнями школи методологічних засобів теорії розв'язування інженерних винахідницьких задач (ТРІВЗ) у повному обсязі спри яла набуттю досвіду з навчання використання усього комплексу ТРІВЗ, зокрема комп'ютерної програми "Винахідницька машина", навіть застосування його для вдосконалення принципів побудови комп'ютерних програм. Також колектив розробив винахідницьку технологію "Евроніка", відповідні навчально-методичні комплекти для дошкільників, учнів середньої школи, ПТУ, коледжів та закладів вищої освіти, довів можливості опанування нею учнями.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського