Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (18)Реферативна база даних (324)Книжкові видання та компакт-диски (60)
Пошуковий запит: (<.>K=СИМВОЛІЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 92
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Лановик З.Б. 
Біблійна герменевтика: становлення, методологія (символіко-алегоричний аспект літературознавчого дискурсу): Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.06 / З.Б. Лановик ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено проблему біблійної герменевтики як особливої сфери гуманітарного знання та інтерпретації біблійних текстів як основного джерела інтертекстуальності, літературного діалогізму, алегоризації, архетипного мислення, символізму, метамовної семіотики світової культури. Висвітлено основні етапи розвитку герменевтики від давньоюдейської та ранньохристиянскої екзегези, патристики та схоластики до сучасних інтерпретативних теорій феноменологічної герменевтики, біблійного екзистенціалізму й архетипної критики. Досліджено теоретичні концепти минулих епох у взаємозв'язку з загальним розвитком філологічної думки, висвітлено літературознавчі аспекти інтерпретації тексту і явищ буття, формування методологічної системи науки про літературу, становлення її термінологічного апарату. Виявлено загальні закономірності розвитку ідей процесу осягнення та інтерпретації у світовій гуманітаристиці. З використанням дослідженої методології здійснено аналіз основних парадигм Біблії (історичної, культурологічної, жанрової, авторської), її художньо-образної структури за текстуальним, екстратекстуальним та метатекстуальним рівнями інтерпретації. Проаналізовано детермінанти біблійної семіотики у її архетипному, символічному, алегоричному та типологічному виявах. Грунтуючись на зазначених наукових концептах, розглянуто проблеми сакральності, анагогічності, есхатологічності біблійних текстів як Святого Письма.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.04:Э + Э37-200.212.1 +
Шифр НБУВ: РА349018

Рубрики:

      
2.

Юрченко О.М. 
Біблійний символізм у культурно-національних картинах світу: спроба порівняльного аналізу: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / О.М. Юрченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Запропоновано новий ракурс осмислення біблійного символізму, зокрема біблеїзмів як лінгвокультурологічних одиниць, що мають не лише мовне наповнення, а і зберігають у часі інформацію культурно-національного характеру. Здійснено порівняльний аналіз біблеїзмів, що побутують у російській і французькій мовах, що дозволило розкрити механізм творення та збереження етнокультурної специфіки окремої нації, формування рис національної самобутності та толерантності, що базуються на засадах християнського етносу. Висвітлено формування основних концептів простору біблійної культури у аспекті семіотики. Зроблено висновок, що сучасні культурно-національні картини світу активно використовують вирази, джерелом яких є Біблія, незалежно від того, чи відбувся процес фразеологізації біблеїзму на рівні тексту-джерела (Біблії) або у більш пізніших текстах. Свідомість людини сприймає їх у готовому вигляді або переосмислює, надаючи їм нові значення. Зазначено щодо позанаціональної схильності людської свідомості до збереження "заповітних смислів" у вигляді сталих мовних виразів, що використовується у сфері інформаційних технологій (ЗМІ, телевізійних новинах, рекламі). Зауважено, що факти асиметрії складу біблеїзмів у кожній культурно-національній картині світу відображають особливості культурної свідомості французького, російського й українського соціуму, які зумовлюють різницю їх культурних традицій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.1 + Э37-202.04 + Ю6*671.111 + Ш141.2-33 + Ш147.11-33 +
Шифр НБУВ: РА354732

Рубрики:

      
3.

Балла Е.Ю. 
Василь Пачовський - лірик: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Е.Ю. Балла ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франк., 2002. — 20 с. — укp.

У контексті драматичних і науково-публіцистичних праць Василя Пачовського, на матеріалах розвитку раннього українського модернізму досліджено поетику ліричної творчості письменника. Проаналізовано збірки поета, розглянуто творчю еволюцію митця, а також фольклоризм як стильову домінанту ранньої лірики поета. Розглянуто його мариністику, виділено символістські та національно-патріотичні мотиви лірики "закарпатського" етапу творчості. Визначено рівень засвоєння та інтерпретації поетом фольклорного, легендарно-міфологічного та біблійного матеріалів, кращих творів української літератури та західноєвропейського символізму. Досліджено тему Закарпаття в творах письменника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(Ук=7СОЕ)-4Пачовський,В.535 + Ш5(7СОЕ=Ук)-4Пачовський В.535
Шифр НБУВ: РА317881 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Кретов П.В. 
Гносеологічний аспект філософського символізму: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.02 / П.В. Кретов ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено з'ясуванню специфіки проблематики людського пізнання під кутом зору концепції філософського символізму. Розглянуто поняття "символ" та "символізація" на засадах базових положень діалектичної методології та комунікативно-діалогічного тлумачення соціокультурного універсуму. Визначено, що символ як філософсько-культурологічна категорія актуально релевантний для осягнення інтенційованості, механізмів форм людського пізнання; акцентовано увагу на динамічній природі символа (процесуальність символіки) у соціокультурному та спекулятивному пізнанні, обгрунтовано його суттєвий діалогізм, людиновимірність та орієнтованість на творче перетворення дійсності. З'ясовано продуктивність використання у гносеології та методології пізнання концептуальних моделей філософського символізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.23
Шифр НБУВ: РА308461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Краснящих А.П. 
Джеймс Джойс: специфіка художнього світу та проблема творчого методу (роман "Улісс"): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / А.П. Краснящих ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 19 с. — укp.

На підставі аналізу ідейно-художніх процесів, розгорнутих Джойсом в романі "Улісс": дегероїзації, декреатизації, ідентифікації, побутування, - робиться висновок про антимодерністський напрямок "Улісса". Після визначення творчого методу Джойса як епіфанічного символізму стверджується, що "Улісс" успадкував художні принципи реалістичної традиції і розвинув їх в новій, адекватній сучасності формі. Творчий метод Джойса, що складається з філософії творчості (теорії епіфанії), системи символізації і критицизму творчості, необхідно розглядати через призму теорії символізму А.Бєлого. Карнавально-сміхова архітектоніка "Улісса" змушує апелювати до філософії діалога М.М.Бахтіна.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ИРЛ)-4 Джойс Д. 534

Рубрики:

      
6.

Гринишина М.О. 
Дискурс реалізму в українській театральній культурі кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 26.00.01 / М.О. Гринишина ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2009. — 38 с. — укp.

За методологією дискурс-аналізу досліджено процес формування сценічної культури в Україні в останній третині XIX ст. і на початку XX ст. як вияв дискурсивної практики стилю реалізму. Виявлено художню специфіку українського інваріанту "великого" стилю реалізму у зіставленні з його інонаціональними варіантами, сформульовано європейський і український порядки реалістичного дискурсу. Зазначено, що дискурсивна практика українського реалізму визначається у драматургічній і сценічній площинах, що дозволяє повною мірою окреслити феномен вітчизняної "нової" драми та сформованого на її основі "нового" (режисерського) театру. Визначено феноменологічні особливості українського драматургічного та сценічного стильових інваріантів натуралізму, неореалізму, неоромантизму, символізму, які корелюють з ідейно-естетичним комплексом драматичного доробку І. Франка, Лесі Українки та В. Винниченка та коригуються шляхом аналізу його сценічного відображення у 1890 - 1910-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ333(4УКР)61-226 +
Шифр НБУВ: РА364014

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Баранова І. О. 
Драма-діалог Лесі Українки та діалогічна традиція в європейських літературах: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.05 / І. О. Баранова ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено походження та функціонування діалогу у філософських і літературних концепціях від античності до модернізму та з'ясовано значення діалогічної природи мовлення як засобу спілкування в контексті драматичного діалогу. На підставі дослідження особливостей рецепції Лесею Українкою європейської літературної традиції виявлено форми міжлітературної взаємодії: через перекладацьку діяльність, літературно-критичні праці та художню творчість. Доведено, що знайомство з європейською літературою відгукнулося багатьма інспіраціями у творчості Лесі Українки (В. Шекспір, Дж. Байрон, М. Метерлінк, Г. Гауптман). Дослідження драматичних творів показало, що письменниця створила кілька типів драм, у яких реалізовано провідні художні тенденції літератури кінця XIX - початку XX століть (неоромантизм, символізм, неокласицизм). Враховуючи синтез філософської традиції діалогу, концепцій "драми ідей" та "драми для читання" в драматургії Лесі Українки, твори письменниці визначені як драма-діалог.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4)-336 + Ш5(4УКР)5-4 Українка Л. 536
Шифр НБУВ: РА380559 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Борисова Л.М. 
Драматургія російського символізму і символістська теорія життєтворчості: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Л.М. Борисова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2001. — 34 с. — укp.

Досліджено драматургію російського символізму з точки зору символістської теорії драми як мистецтва, тісно пов'язаного з життям та культом. На основі ідентифікації драматичних творів В.Іванова, А.Бєлого, Ф.Сологуба з "сучасною містерією" зроблено висновок про повне підкорення дії дійству в експериментальних фрагментах і компроміс з традицією у всіх інших випадках. Встановлено вплив ідей мистецтва-культу на В.Брюсова та протидію їм у драматургії І.Анненського. Доведено зв'язок еволюції О.Блока з загальним розвитком символізму. З'ясовано теургічний підтекст "ліричних драм", значення циклоутворювальних зв'язків у драматургії О.Блока. Інтерпретовано "Пісню Долі" як спробу подолати кризу символізму та як твір "реалістичного символізму" - драму "Троянда й Хрест". Особливості символістського варіанта нової драми порівняно з чехівським та постсимволістським. Розглянуто функціональні відмінності ігрових прийомів у п'єсах О.Блока, М.Кузьміна, А.Ремізова. Висвітлено залежність ідеї театралізації життя М.Євреїнова від символістських уявлень про життєтворчість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.881 + Ш401.462 + Ш5(4РОС)53-336
Шифр НБУВ: РА312908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Гудзенко-Александрук О.Г. 
Духовно-символічний аспект філософської культури Київської Русі: історико-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / О.Г. Гудзенко-Александрук ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

На підставі вивчення автентичних джерел досліджено уявлення мислителів Київської Русі про духовно-символічні основи буття. Здійснено зіставлення філософських ідей досліджуваного періоду з українськими національними та загальнолюдськими поглядами на духовні цінності. Висвітлено ідеї духовного зростання ("обоження") у контексті символізму духовної культури Київської Русі X - першої третини XIII ст. Символіку Давньої Русі розглянуто як елемент комунікативно-діалогічного простору культури, спосіб подальшого єднання поколінь. З використаням феноменологічного підходу щодо явища "національного" зроблено припущення про наявність сталих самоочевидностей української нації, які репрезентують себе у символіці "софійного" періоду української філософської думки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)41 + Т3(4УКР)414-7 +
Шифр НБУВ: РА334172

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Головань Т.П. 
Естетична природа поетичного мислення Василя Барки: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.П. Головань ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано поетичний доробок письменника української діаспори Василя Барки 1940 - 1970-х рр. Досліджено формування сучасного критичного осмислення його поезії, що полягає у відмові від неокласичних традицій розуміння структури художнього твору. Розглянуто питання про співвідношення зовнішньої та внутрішньої форми творів поета, вивчено естетичну природу та визначено параметри його поетичного мислення, простежено зв'язок поезії Барки з національними філософсько-світоглядними традиціями символізму, літературними традиціями бароко. Досліджено систему символів другої частини ліричного збірника "Океан". Проаналізовано естетичні функції лексичних новотворів поета, базуючись на естетичному та компаративному методах. До наукового обігу залучено недруковані архівні матеріали поета, зокрема, листи, есеїстика, виступи, нотатки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(УК=7СОЕ)-4 Барка, В. 535 + Ш5(7СОЕ=УК)-4 Барка, В. 535 +
Шифр НБУВ: РА322655

Рубрики:

      
11.

Вишинський В.С. 
Жанрово-стильові особливості драми Гергарта Гауптмана: натуралістичний об'єктивізм (німецько-українські типологічні паралелі): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / В.С. Вишинський ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено константні та змінні жанрово-стильові особливості драми Гергарта Гауптамана у контесті порівняльного літературознавства (генезу, становлення, концепцію особистості, поетику конфлікту). Розглянуто естетичну та філософську еволюцію художнього мислення драматурга, стильову специфіку його письма - синкретизм натуралізму з неоромантизмом і символізмом. З'ясовано спільні та відмінні засади, які визначають принципи натуралістичного об'єктивізму у драмах Г.Гауптмана "Перед сходом сонця", "Свято перепросин", "Самотні", "Ткачі", "Візник Гнешель", "Розе Берд", "Перед заходом сонця" у компаративістському зіставленні з творами І.Франка, Л.Українки та В.Винниченка. Здійснено аналіз естетичної концепції особистості та з'ясовано специфіку поетики конфлікту у п'єсах Г.Гауптмана "Перед сходом сонця", "Самотні", "Колега Крамптон", "Боброва шуба", "Затоплений дзвін", "Міхаель Крамер" у співвідношенні з творчістю українських драматургів І.Франка, Л.Українки, В.Винниченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4НІМ)-4 Гауптман, Г. 536 + Ш5(4УКР)53-336 +
Шифр НБУВ: РА349577

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Львова Н.Л. 
Звукосимволічні властивості початкових приголосних звукосполучень у сучасній англійській мові: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Н.Л. Львова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2005. — 22 с. — укp.

Вперше за допомогою психолінгвістичних, структурних і квантитативних методів здійснено комплексний аналіз символічних значень і функціонального навантаження у тексті англійських початкових звукосполучень приголосних. З використанням квантитавних методів побудовано фоносемантичне поле, що відображає парадигматичні зв'язки між досліджуваними фоносполученнями. Вперше встановлено семантичні ознаки всіх тридцяти початкових приголосних сполучень сучасної англійської мови та доведено існування залежності між вживанням певних звукокомплексів та конотацією тексту. На підставі одержаних даних обгрунтовано припущення про обумовленість підвищення інтенсивності використання початкових сполучень не лише явищем звукового символізму, але й частотою вживання певних слів. Виведено формулу для знаходження фонетичного значення поетичних, прозових та публіцистичних текстів на основі досліджуваних словосполучень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-12 +
Шифр НБУВ: РА339434

Рубрики:

      
13.

Осадко Г.В. 
Знакові образи-символи як стильові чинники в поезії та прозі символізму (на матеріалі творчості Петра Карманського): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Г.В. Осадко ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2006. — 22 с. — укp.

Здійснено теоретичне дослідження знакового образу-символу в українському символічному дискурсі. Доведено, що специфічними характеристиками знакового образу-символу є те, що він акумулює в собі ряд ознак: особливості стилістичного напряму, ментальну характеристику, національні особливості, індивідуально-авторську манеру письма, характеристику "аури часу". Даний висновок обгрунтовано та розвинено низкою конкретних теоретичних положень, зокрема уточнено визначення змісту поняття "символ" та вперше подано характеристику знакового образу-символу через порівняльний аналіз понять "архетипний образ" - "образ-символ" - "знаковий символ". Експліковано інтертекстуальні й індивідуально-авторські первні у знакових образах-символах. Виконано порівняльний аналіз українського та російського символічних дискурсів з позицій функціонування у них знакових символів. Здійснено аналіз знакових образів-символів як маркерів індивідуально-авторської манери письма, власних характеристик автора, його світоглядної позиції, вимог стилістичного напряму, наповненості часовими та національно-ментальними ознаками (через детальний текстологічний порівняльний аналіз знакових образів-символів у творах Карманського, Пачовського, Тичини та Блока).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.88 + Ш5(4УКР)6-4Карманський,П.С.53 +
Шифр НБУВ: РА343261

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Вальченко І.В. 
"Итальянские новеллы" та повість "Микеланджело" Д.С.Мережковського: стилізація, міфопоетика, інтертекст: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / І.В. Вальченко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 17 с. — укp.

Здійснено всебічний аналіз поетики та жанрових особливостей "Итальянских новелл" та повісті "Микеланджело". Доведено, що важливу роль в цих творах Д.Мережковського відіграють символи, інтертекст та міфопоетика. Показано, що його новели стилізовані під новелістику італійського Ренесансу та утворюють цикл, а повість є "новим міфом" про Художника - Творця. Дані твори розглянуто в широкому контексті творчого доробку письменника періоду межі століть (трилогії "Христос и Антихрист", "Вечные спутники", "Л.Толстой и Ф.Достоевский"), його творів емігрантського періоду ("Данте") та літератури російського символізму та постсимволізму. Висвітлено тісний зв'язок "Итальянских новел" та повісті-міфу "Микеланджело" з загальними релігійно-філософськими та художньо-естетичними концепціями Д.Мережковського. Доведено, що ці твори є важливою частиною єдиного "тексту" автора. З'ясовано, що мала проза та повість митця своєрідно відобразили загальні тенденції розвитку літератури "срібного століття": процес оновлення історично сформованих жанрів новели та повісті за рахунок стилізації, інтертексту, міфопоетики та широкого використання образів-символів, що дозволило уточнити внесок письменника-символіста в розвиток модерністської літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)-4Мережковський,Д.С.534 +
Шифр НБУВ: РА344213

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Сабат Г.П. 
Казки Івана Франка як естетико-поетикальна система: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.06; 10.01.01 / Г.П. Сабат ; Київ. Нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 40 с. — укp.

Вивчено синкретизм творчих методів (реалізму, натуралізму, романтизму, неоромантизму, сюрреалізму, символізму, експресіонізму, імпресіонізму) у казковій лабораторії письменника, що до цього часу не були предметом спеціального дослідження. Проаналізовано поетикальні особливості казкового стилю, репрезентовано таксономію казок І. Франка за різними фокальними параметрами. Вперше вивчено художньо-пластичну роль хронотопу у Франковій казкотворчості, його місце в структурі творів. Вплив фольклорної казки на формування естетичної свідомості І. Франка проаналізовано на структурному та семантичному рівнях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Франко І.Я.534 + Ю812.452.1 +
Шифр НБУВ: РА364635

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Завірюхіна І. Г. 
Контекстуальна парадигма художньо-інноваційних процесів в українській драматургії кінця XIX - початку XX століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / І. Г. Завірюхіна ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив соціального, театрального та культурологічного контекстів на українську драматургію кінця XIX - початку XX ст. До аналізу залучено широкий матеріал п'єс провідних і другорядних драматургів, а також епістолярій і критичні матеріали. Розглянуто посилання дидактичного елемента в драматургії та його еволюцію від незначного елемента поетики до визначальної характеристики драматичного тексту у зв'язку з соціальними обставинами побутування театру. Досліджено провідні театральні системи даного періоду (романтично- та реалістично-побутову). Визначено, що сукупний доробок "драморобів" складає осібну театральну систему. Досліджено її маркантні особливості в контексті театрального міфу та театру жорстокості Антонена Арто. Проаналізовано міфотворення як одну з головних тенденцій модерного світогляду в контексті введення до тексту п'єс народних обрядів і пізнішого переосмислення християнских, поганських та історичних сюжетів задля витворення на їх основі міфологічної парадигми служіння Україні та здобуття її незалежності. Визначено етапи інтеграції обряду в тіло п'єси та метод реміфологізації старих форм. З'ясовано роль, яку грав мелос у поетиці символізму. Проаналізовано тенденцію до розшифровки символу, притаманну українській драматургії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336
Шифр НБУВ: РА383949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Шевчук Т.С. 
Концепції французького символізму в літературно-естетичних поглядах і поезії Д.С.Мережковського кінця 80-х - початку 90-х років ХІХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / Т.С. Шевчук ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено рецепцію та інтерпретацію естетичного дискурсу поезії французького символізму в ранніх творах Д.С.Мережковського. Проаналізовано естетичні концепції французьких символістів, в яких визначено поняття символу, обгрунтовано методи ідеалістичної художньої творчості. Висвітлено ставлення Д.Мережковського до "нової поезії" Франції, розглянуто його рецепцію естетичного дискурсу французького символізму: запропоновано систематизацію типологій архетипного значення в творчості іншомовних поетів кінця XIX ст. З'ясовано типологічні збіги та контактно-генетичні зв'язки творчості Д.Мережковського з поезією раннього французького символізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.88 + Ш5(4Фра)-328.81 + Ш5(4Рос)5-4Мережковський418.3
Шифр НБУВ: РА318103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Іванова Н.І. 
Концепція життєтворчості в естетиці та поетиці Олександра Довженка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.І. Іванова ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 17 с. — укp.

Обгрунтовується феномен життєтворчості як художньо-естетична змістовність авангардистських пошуків, тенденцій, спрямувань Олександра Довженка, в яких відбилася специфіка українського літературно-мистецького авангардизму. Досліджується життєтворчість як тип творчості, вияв його синтетичної природи як взаємодія традиційного, модерністського і авангардистського, а саме: романтизму, символізму, імпресіонізму, експресіонізму, футуризму, конструктивізму, поетологізму. Концептуальність теоретично-світоглядних позицій розкривається через відтворення поетологічної моделі універсальних форм буття та її структуротворчих основ - міфу про Героїв та соціокультурного міфу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Довженко 42

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Лю Сімей 
Культура символізму та її виявлення в музиці П.Чайковського, С.Рахманінова, Дж. Пуччіні: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Лю Сімей ; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. — О., 2006. — 15 с. — укp.

Висвітлено спеціально символістські передумови традиційного мистецтва Китаю у їх взаємодії з європейським філософсько-естетичним і художнім символізмом. Проаналізовано в аспекті символістського "образу думки" як вираження культурної парадигми свого часу твори різних композиторів (П.Чайковського, С.Рахманінова), які створювали композиції в історичному контексті буття символістської творчості, що дозволяє китайським музикантам виділяти властивий національним традиціям стилістичний ракурс, співвідносний з художньою тенденцією символізму. Розглянуто символістський комплекс у Г.Малера у порівнянні з символікою образів китайських поетів. Здійснено порівняльний аналіз китайської поезії та мелодоки з музикою та текстом твору "Китайський рондель" Н.Дебюссі на вірші композитора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)5-231 + Щ313(0)5-81 +
Шифр НБУВ: РА343908

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Сирота Л.Б. 
Літературна група "Митуса" в західноукраїнському літературному процесі 1920-х рр.: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.Б. Сирота ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено творчість львівської групи "Митуса" (1921 - 1922), зокрема, характеризуються філософсько-стильовий контекст її пошуків, організаційні етапи діяльності. Проаналізовано положення теоретико-естетичної програми "від символізму - на нові шляхи", виділено стильові особливості. Літературна позиція В.Бобинського, Р.Купчинського, О.Бабія та Ю.Шкрумеляка трактується як новий етап розвитку української модерної літератури. В центрі уваги дослідження головні ідеї - зв'язок з життям, доступність та конкретність поезії, синтез мистецтв, звернення до традицій та їх реалізація у практиці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-329 + Ш5(4УКР)5-379
Шифр НБУВ: РА311034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського