Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (49)Тематичний інтернет-навігатор (90)Наукова електронна бібліотека (595)Реферативна база даних (15322)Книжкові видання та компакт-диски (4386)Журнали та продовжувані видання (636)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕКОНОМІКА$<.>+<.>K=МОРЕПЛАВСТВ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 230
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іванов Д.А. 
Інформаційно-правові основи забезпечення безпеки мореплавства: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Д.А. Іванов ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 19 с. — укp.

Запропоновано визначення поняття та розкрито зміст інформаційних правовідносин у сфері безпеки мореплавства. Висвітлено правову природу поняття "юридико-технічні норми" як окремого виду інформаційно-правових норм. Розкрито зміст поняття "інформаційно-правове забезпечення" в діяльності, взаємопов'язаній з пошуком і рятуванням на морі. Запропоновано класифікацію інформаційно-правових норм у галузі безпеки мореплавства згідно з цілями та порядком їх застосування. З урахуванням комплексного аналізу нормативного забезпечення і практичної діяльності уповноважених органів у сфері забезпечення безпеки у даній сфері наведено пропозиції щодо вдосконалення законодавства України, що регулює інформаційно-правове забезпечення безпеки мореплавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 ф +
Шифр НБУВ: РА355598

Рубрики:

      
3.

Іванова В.М. 
Взаємодія національного та іноземного інвестування в нових ринкових економіках в умовах глобалізації: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.02 / В.М. Іванова ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнарод. відносин. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано можливість інвестиційної та інноваційної діяльності за рахунок мобілізації та з залученням іноземних інвестиційних ресурсів, які є базою інвестиційного прогресу економіки України. Розглянуто макроекономічний аспект процесу формування інвестиційних ресурсів на підставі аналізу структури, динаміки національних заощаджень і можливостей їх інвестиційного використання та досвіду країн ЦСЄ, щодо залучення іноземних інвестицій. Установлено, що умовою росту та трансформації інвестиційних процесів є поступовий процес "кластеризації", який є необхідним чинником активізації цього процесу в Україні. Значну увагу приділено економічній безпеці України. Обгрунтовано основні напрямки державної інвестиційної політики на сучасному етапі розвитку економіки України та розроблено систему пропозицій, спрямованих на покращення інвестиційної політики й активізацію взаємодії національного й іноземного інвестування за умов глобалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У50-56 + У9(4УКР)0-56 +
Шифр НБУВ: РА355863

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Ігнатюк А. О. 
Фінансове посередництво як чинник суспільного добробуту: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.01 / А. О. Ігнатюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено фінансове посередництво та його вплив на суспільний добробут. Визначено теоретичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо підвищення соціально-економічної ефективності функціонування фінансових посередників у національній економіці за умов глобалізації. Проаналізовано еволюцію наукових поглядів на сутність фінансового посередництва, основні напрями, механізм і суперечливі наслідки впливу фінансових посередників на суспільний добробут. Визначено відмінності між ринково- та банківсько-орієнтованою фінансовими системами, а також особливості їх впливу на економічний добробут у розвинених країнах. Виявлено сучасні тенденції та суперечності розвитку фінансового посередництва у трансформаційних економіках за умов глобалізації. Досліджено сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку фінансових посередників в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.325.6 + У9(4УКР)261.1
Шифр НБУВ: РА385656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Транспорт   
6.

Інфімовський С.Ю. 
Удосконалення методики оцінки точності навігаційного забезпечення у зонах підвищенної обережності плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.Ю. Інфімовський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано статистичні дані навігаційної аварійності у морських водах України та встановлено залежність між причинно-наслідковими зв'язками та похідними факторів впливу на навігаційну аварійність. Запропоновано для широкого впровадження розроблені алгоритм та методику оцінки точності визначення місця судна у робочій зоні систем навігаційного супроводження суден (СНСС). Узагальнено та структуровано якісні показники функціонування СНСС у зонах підвищеної обережності плавання, способи їх розрахунку для навігаційного супроводження за морськими шляхами у цих зонах. На базі формалізованої оцінки безпеки (FSA) розроблено алгоритми оцінки навігаційної безпеки мореплавства, дослідження якої здійснено для зони української частини Керченської протоки Азовського моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337536

Рубрики:

      
7.

Абдулла Н. А. 
Удосконалення контрактного фермерства для управління сімейними фермами в контексті сталого розвитку сільського господарства Республіки Мальдіви: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Н. А. Абдулла. — Б.м., 2024 — укp.

Метою дисертації є теоретико-методичне обґрунтування і практичні рекомендації для покращення менеджменту, який може бути застосованим у контрактному сімейному фермерстві в Мальдівах на їх шляху до сталого сільського господарства. На етапі обґрунтування фундаментальних основ сімейного фермерства Мальдів, включаючи розмір домогосподарства, дохід, головну мету діяльності, ресурсні обмеження, порівняно з іншими світовими економіками, результатом дослідження стало уточнення поняття “стале сімейне фермерство”, яке передбачає застосування екологічно чистих ресурсозберігаючих технологій, які приносять фермерам суттєві економічні переваги та є соціально привабливими для фермерської спільноти. Передбачалося, що модель централізованого контрактного фермерства, започаткована Агро Національною Корпорацією в Мальдівах, буде мати позитивний вплив на дієвість та ефективність сільського господарства Мальдів. Впроваджені контрактні угоди забезпечать постачання засобів виробництва, поширення новітніх аграрних технологій, гарантування кредитів і позик, моніторинг якості вирощуваних культур та організацію продажу врожаїв, зібраних законтрактованими сімейними фермерами. Проте, статистика показує, що одержані результати часто гірші за очікувані. У результатах дослідження стосовно найбільш перспективних та дієвих напрямів поліпшення менеджменту сімейних фермерів, які працюють за контрактною моделлю, пропонується об’єднати управлінський консалтинг та сільськогосподарські дорадчі послуги задля стійкості сільських громад через ретельно сплановані стратегії фермерської діяльності, підтримані індивідуальними рекомендаціями, передовими технологіями, поширенням сучасних аграрних знань і навичок, які мають розширити можливості малих сімейних ферм, підвищити рівень їх доходів, сприяти добробуту та вплинути на вирішення проблеми продовольчої безпеки в Мальдівах.На етапі аналітичної оцінки стану продовольчої безпеки і визначення показників розвитку сільського господарства Мальдів результатом дослідження стала концепція удосконаленого процесу управління. Вона включає в себе раціональне використання обмежених природних ресурсів, покращення консультацій щодо вирощування, збирання та збуту врожаю, а також залучення та утримання фермерів в контрактній моделі, причому особливий акцент робиться на заохоченні жінок та молоді до сталого фермерства. Для досягнення цієї мети запропоновано удосконалити класифікацію основних факторів макросередовища Мальдів, які докорінно впливають на продуктивність сільського господарства та прийняття рішень в управлінні фермами, викликають істотні ризики, а також допомагають встановити та використати корисні можливості для сімейних ферм. Для вдосконалення організаційно-методичного підходу під час переходу від застарілого традиційного землеробства до моделі сталого розвитку, запропоновано використовувати інструменти міжрегіонального аналізу, офіційні опитування, групові дискусії, особисті інтерв’ю та подальшу оцінку сімейних фермерів за віком, статтю, наявність ресурсів, кліматичною вразливістю і доступом до ринку.На етапі отримання наукових результатів щодо покращення управління сімейними фермами для сталого розвитку сільського господарства Мальдів, по-перше, запропоновано модель оптимізації виробництва. Вона дозволяє оптимізувати використання обмежених земельних і трудових ресурсів та вирощувати найбільш затребувані та ресурсоощадні місцеві фрукти та овочі, що збільшить їх виробництво, підвищить добробут малих фермерів та посилить продовольчу безпеку Мальдів, що відповідає головній меті контрактного фермерства. По-друге, обґрунтовано організаційно-методичні підходи до вдосконалення сільськогосподарського консультування шляхом усунення пасивного ставлення і прогалин у знаннях консультантів щодо гендерної рівності, зменшення бідності, стимулювання лідерства та підприємництва. Запропоновано розвиток навичок, які відповідають оптимальним виробничим планам для конкретного регіону, щоб забезпечити супровід та контроль сімейних фермерів від моменту вирощування до етапу потрапляння зібраного урожаю на потенційні ринки збуту. По-третє, в результаті дослідження ми прийшли до висновку, що для розвитку сімейних ферм потрібно впроваджувати сучасні інформаційні технології, інтегровані в мобільні пристрої та онлайн-додатки. Фахівцям дорадникам рекомендовано користуватися такими технологіями, а також при наданні особистих консультацій оптимізувати транспортні маршрути для заощадження часу і коштів на відвідування віддалених островів, чиї громади беруть участь у контрактному фермерстві. Зазначений організаційний підхід спрямований на поширення новітніх технологій і передових навичок насамперед серед жінок і молодих фермерів, щоб гарантувати наступність поколінь і життєздатність сімейних фермерських спільнот та реалізувати їхній потенціал у забезпеченні продовольчої безпеки і розвитку сталого сільського господарства.^UThe purpose of the dissertation is the theoretical and methodical substantiation as well as practical recommendations for elaborating improvements of management applicable to contract family farming in the Maldives on the way to sustainable agriculture. On the stage of substantiating fundamental bases of the Maldivian family farms including a household size, income, a prime activity purpose, and resource limitations compared to those in other world economies, the research resulted in clarifying a definition of the category “sustainable family farming”. It implies accomplishing eco-friendly resource-saving farming methods which bring farmers tangible economic advantages and are socially attractive for farming communities. The centralized contract farming model, launched by Agro National Corporation in the Maldives, should have a positive impact on effectiveness and efficiency of Maldivian agriculture where the implemented contractual agreement stipulates supplying inputs, transmitting advanced farming practices, ensuring credits and loans, monitoring crop quality, and arranging sales of harvests produced by the contract family farmers. However, statistics showed that demonstrated outputs tend to be worse than expected. The study outcomes, stemmed from exploring the most promising and workable directions to bolster management of family farmers operating under this contract farming model, proposed to combine management consulting and agricultural extension services to maintain continuity and viability of rural communities through well-planned strategies of farming activities supported by customized recommendations, cutting-edge technologies, shared contemporary agricultural knowledge and skills meant to empower small family farmers when earning their living and addressing food insecurity in the Maldives.On the stage of analytical evaluation of the Maldivian nutrition security status and statistical comparison of agricultural development dynamics in the Maldives the research findings allowed to set a concept of an improved farm management. It comprises a rational use of restricted natural resources, enhancing consulting on growing, harvesting and trading crops, and also recruiting and retaining farmers while a special emphasis is placed on fostering women and young people to get involved in sustainable farming activities. For this to happen, the study offered a systematic classification of core factors observed in the Maldivian macro-environment that profoundly impact agricultural performance and decision-making in farm management, cause essential risks as well as help identify and seize beneficial opportunities arising in family farming. To narrow down and prioritize these challenges when moving away from outdated conventional farming, the research offers a complex organizational and methodical approach embracing cross-regional analysis, formal surveys, group discussions, personal interviews and further mathematical assessment of family farmers by age, gender, resource availability, climatic vulnerability, and market access.On the stage of generating scientific results on improving family farm management for sustainable development of Maldivian agriculture, firstly, the study presented a production optimization model. It calculates how to distribute scarce land and available labor and grow the most demanded and resource-efficient local fruits and vegetables in order to increase their harvests, raise welfare of the regional small family farmers, and amplify Maldivian food security that is consistent with the key goal of contract farming. Secondly, the research proved the methodical and organizational ways to improve agricultural consulting thorough eliminating passive attitude and covering a knowledge gap on promoting gender equity, reducing poverty, incentivizing leadership and entrepreneurship that were observed among extension officers involved in assisting contract farming. The study suggested training skills that are compatible with optimal region-specific production plans in order to ensure that family farmers are guided and supported from the point of cultivation to the stage of outreaching potential markets. Thirdly, the research inferred that developing labor force should envelop farmers’ assistance via ICT integrated measures, mobile devices and online apps, and also consultations in person provided by agricultural extension officers who must utilize recommended optimal transport routes saving time and cost when visiting dispersed islands participating in contract farming. The revealed organizational approach revolves around transmitting advanced technologies and cutting-edge skills to female and young farmers to guarantee continuity and viability of family farming communities and fulfill their potential in providing food security and developing sustainable agriculture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Аджиєва Л. С. 
Науково-дослідні установи і організації Криму у системі відносин: влада - економіка - довкілля (1861 - 1917 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л. С. Аджиєва ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано розвиток і діяльність науково-дослідних установ та організацій Криму у системі відносин: влада - економіка - довкілля 1861 - 1917 рр. Проведено комплексний аналіз соціально-економічної ситуації у Криму, який дозволяє виявити чинники, що сприяли інтенсифікації науково-дослідної роботи в даний хронологічний період. Висвітлено загальні тенденції розвитку світової сільськогосподарської науково-дослідної справи та природознавства. Розкрито внесок Нікітського ботанічного саду та науково-освітнього центру "Магарач" у забезпечення розвитку провідних галузей економіки, модернізацію паркового господарства, виноробної галузі. Визначено роль природничо-наукових товариств та аматорських досліджень у розв'язанні проблем агроекології та розгортанні природоохоронної діяльності. Систематизовано науковий доробок вчених і дослідників-аматорів. Узагальнено та введено до наукового обігу малоз'ясовані та невідомі факти біографій та діяльності низки провідних науковців, що жили та працювали в Криму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-6КРМ)5-5 + У03(4УКР-6КРИ)5
Шифр НБУВ: РА381977 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Азьмук Н. А. 
Стратегічні напрями збалансування розвитку національного ринку праці та цифрової економіки / Н. А. Азьмук. — Б.м., 2020 — укp.

Актуальність теми обумовлена відставанням засобів, інструментів регулювання ринку праці від темпів розвитку цифрової економіки тазначними дисбалансами між ними, що потребує розробки стратегічних напрямів збалансування розвитку національного ринку праці та цифрової економіки.Метою дослідження є вдосконалення теоретико-методологічних положень, розробка науково-методичних підходів і практичних рекомендацій щодо збалансованого регулювання ринку праці в умовах поширення використання цифрових технологій у національній економіці й посилення глобальної конкуренції за високопрофесійні, інтелектуальні та креативні трудові ресурси.Наукова новизна одержаних результатів полягає у теоретичному обґрунтуванні та науковому розв'язанні проблеми стратегічного забезпечення збалансування національного ринку праці з розвитком технологій при переході до цифрової економіки.Одержані результати та рекомендації є методологічною базою регулювання ринку праці та визначення напрямів його збалансування з розвитком цифрової економіки.Узагальнено теоретико-методологічні засади дослідження трансформації ринку праці, зайнятості в контексті переходу до цифрової економіки. Виявлено зв'язок між зміною технологічних укладів, трансформацією концепцій ринку праці, інструментів його регулювання та появою нових форм зайнятості. Розроблено концепцію цифрового ринку праці, обґрунтовано його понятійно-категоріальний апарат. Сформовано теоретичне підґрунтя для розуміння трансформації місця і ролі людини та штучного інтелекту під впливом цифрових технологій і можливостей їхньої взаємодії у процесі праці. Удосконалено методологію діагностики ринку праці в умовах цифрової економіки за параметрами гнучкості та соціального захисту, згідно з якою виконано оцінку національного ринку праці. Запропоновано концепцію екосистеми національного ринку праці, здійснено оцінювання її ефективності. Визначено основні ризики національної екосистеми ринку праці та запропоновано шляхи їх мінімізації, що дозволить збалансувати людський і технологічний розвиток. Розроблено стратегічні напрями збалансування ринку праці та цифрової економіки.Ключові слова: цифрова економіка, ринок праці, регулювання ринку праці, цифрові інструменти регулювання, нестандартна зайнятість,цифрова зайнятість, екосистема ринку праці.^UThe topicality of the issue lies in the fact that means and tools of labor market regulation do not keep pace with digital economy development and there exist significant imbalances between them, which leads to the necessity of developing strategic directions for balancing the development of the national labor market and digital economy.The purpose of the research is to improve theoretical and methodological provisions, develop scientific and methodological approaches and practical recommendations for balanced regulation of the labor market in the widespread use of digital technologies in the national economy and strengthen global competition for highly professional, intellectual and creative labor resources.The research novelty lies in theoretical substantiation and scientific solution of the problem concerning strategic support of balancing the national labor market with the development of technologies in the transition to digital economy.The obtained results and recommendations serve as a methodological basis for regulating labor market and determining areas for balancing it with the development of digital economy.Theoretical and methodological bases of research of labor market transformation, employment in the context of transition to digital economy are generalized. The connection between the change of technological systems, the transformation of labor market concepts, tools for its regulation and the emergence of new forms of employment is revealed. The concept of the digital labor market is developed, its conceptual and categorical apparatus is substantiated. The theoretical basis for understanding the transformation of the place and role of man and artificial intelligence under the influence of digital technologies and the possibilities of their interaction in the process of work is formed. The methodology of diagnostics of the labor market in the conditions of digital economy on the parameters of flexibility and social protection has been improved, according to which the assessment of the national labor market has been performed. The concept of the ecosystem of the national labor market is offered, its efficiency is estimated. The main risks of the national ecosystem of the labor market are identified and ways to minimize them are proposed, which will allow to balance human and technological development. Strategic directions for balancing the labor market and the digital economy have been developed.Keywords: digital economy, labor market, labor market regulation, digital regulation tools, non-standard employment, digital employment, labormarket ecosystem.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Алімпієв Є.В. 
Взаємодія фінансової та грошової політик у трансформаційній економіці післякризового періоду: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / Є.В. Алімпієв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Зроблено теоретичні узагальнення та запропоновано нове вирішення наукової проблеми, що стосується взаємодії фінансової та грошової політик у трансформаційних економіках післякризового періоду. Досліджено еволюцію поглядів на взаємодію даних політик у макроекономічній науці та практиці другої половини XX ст. Визначено проблеми у застосуванні теоретичних пояснювальних моделей взаємодії політик за умов транзитивних економік і запропоновано шляхи їх розв'язання. Розроблено комплексну методику дослідження й оцінки взаємодії фінансової та грошової політик у трансформаційній економіці України у другій половині кризового періоду 1996 - 1999 рр. та у післякризовому періоді 2000 - 2004 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4)260-18 + У9(4УКР)260-18 +
Шифр НБУВ: РА340650

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Алексанян А. Г. 
Розширення можливостей людського розвитку в умовах переходу до інформаційної економіки / А. Г. Алексанян. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено комплексне дослідження теоретико-методичних засад і розроблено практичні рекомендацій щодо розширення можливостей людського розвитку в умовах переходу до інформаційної економіки.Обґрунтовано, що розширення можливостей людського розвитку на основі поширення інформаційно-комунікаційних технологій є важливим соціально-економічним пріоритетом країни, який має виняткове значення для забезпечення збалансованого розвитку національної економіки, інноваційного розвитку соціально-трудової сфери, подолання системної кризи. Здійснено систематизацію та оцінювання впливу чинників соціально-трудової сфери на розширення можливостей людського розвитку в інформаційній економіці, в якому на відміну від інших підходів, виокремлено групи чинників та визначено напрями їх позитивного та негативного впливу на можливості людського розвитку в інформаційній економіці.Розроблено теоретико-методичний підхід до оцінювання можливостей людського розвитку в інформаційній економіці, який враховує всі визначальні виміри людського розвитку та, на відміну від інших, містить блок індикаторів, що відображає можливості застосування інформаційних технологій в економіці.Запропоновано Інтегральний індекс можливостей людського розвитку в інформаційній економіці, який визначається за середньою геометричною та об'єднує такі чотири часткові індекси та відповідні індикатори: Індекс можливостей застосування інформаційних технологій в економіці, Індекс можливостей в сфері освіти, Індекс можливостей в сфері охорони здоров'я, Індекс можливостей в соціально-трудовій сфері.Визначено цільові орієнтири та проведено оцінювання можливостей людини в соціально-трудовій сфері, які враховують результати національних та міжнародних досліджень в цій царині, а також є вагомим підґрунтям для розробки рекомендацій з більш ефективного використання цих можливостей в умовах поширення інформаційно-комунікаційних технологій.Запропоновано пріоритетні напрями розширення можливостей людського розвитку в соціально-трудовій сфері в контексті поширення цифрових технологій, які передбачають якомога ширшу інтеграцію цифрових технологій в соціально-трудові процеси як на макрорівні (цифровізація урядування, передусім діяльності Міністерства соціальної політики, Державної служби зайнятості та її структурних підрозділів в регіонах; розширення можливостей для отримання населенням офіційної інформації від державних органів онлайн; використання сучасних фінансових інструментів для розширення можливостей людського розвитку в умовах поширення інформаційно-комунікаційних технологій за його основними вимірами та ін.), так і на підприємствах – запровадження сучасних інформаційних систем та методів навчання та розвитку персоналу, пріоритетне фінансування програм цифровізації на підприємствах, поступове впровадження цифрових інноваційних рішень в усі види економічної діяльності, поступовий перехід до економіки 4.0 та ін.Розроблено концептуальний підхід до розширення можливостей людського розвитку в сфері освіти в умовах переходу до інформаційної економіки, який об'єднує сучасні освітні інструменти, пріоритетні напрями реформування освіти та інтеграції національної освітньої системи в глобальний ринок освітніх послуг.Визначено пріоритетні напрями та відповідні інструменти фінансового забезпечення розширення можливостей людського розвитку в умовах поширення інформаційно-комунікаційних технологій, які передусім передбачають: а) в освітній сфері – більш широке застосуванням фандрайзингу, розширення практики фінансування проектів краудфандингом та практики використання міжнародних платіжних систем, розвиток співпраці між бізнесом та університетами, інтеграцію вітчизняних ВНЗ у світовий ринок освітніх послуг та ін.; б) в сфері охорони здоров'я – подальший розвиток страхової медицини, використання системи E-Health, підвищення якості державних та приватних медичних послуг та ін.; в) в соціально-трудовій сфері – поступове впровадження безумовного базового доходу, розвиток систем онлайн-фінансування бізнес-проектів (використання краудфандингових платформ та інших інноваційних інструментів фінансування бізнес-проектів) а також виокремлення нових фінансових центрів, яке пов'язане із зміною географії виробничих, розподільних та цільових ланцюгів, зміною змісту праці; диверсифікацію джерел фінансового забезпечення домогосподарств, пов'язану із поширенням інноваційних форм зайнятості та ін. Ключові слова: людський розвиток, інформаційна економіка, соціально-трудова сфера, освіта, охорона здоров'я, цифрові технології, інструменти фінансового забезпечення, глобальний ринок освітніх послуг, продуктивна зайнятість, цільові орієнтири.^UIn the dissertation, a comprehensive study of theoretical and methodological foundations is carried out and practical recommendations for the expansion of human development opportunities in the transition to the information economy are developed.It is substantiated that the expansion of human development opportunities through the spread of information and communication technologies is an important socio-economic priority of the country, which is extremely important for ensuring balanced development of the national economy, innovative development of social and labor sphere, overcoming the systemic crisis. Systematization and assessment of the impact of social and labor factors on the expansion of human development in the information economy were performed, in which, unlike other approaches, groups of factors were isolated and areas of positive and negative impact on human development in the information economy were identified.A theoretical and methodological approach to assessing the possibilities of human development in the information economy was developed, which takes into account all the defining dimensions of human development and, unlike others, contains a block of indicators that reflects the possibilities of implementing information technology in the economy. The Integrated Index of Human Development Opportunities in the Information Economy is proposed. It is determined by the geometric mean and combines the following four partial indices and relevant indicators: Index of possibility of implementation of information technology in the economy, Index of opportunities in the field of education, Index of opportunities in the field of health care; Index of opportunities in the social and labor sphere. Target references were identified and the human development opportunities in the social and labor sphere were assessed, which took into account the results of national and international research in this field, and also constitute an important basis for developing recommendations for a more effective use of these opportunities in the environment of expanding information and communications technology.Priority areas for expanding human development opportunities in the social and labor sphere in the context of digital technology proliferation were proposed, which provide for the widest possible integration of digital technologies into social and labor processes at the macro level (digitalization of government, especially the activities of the Ministry of Social Policy, the State Employment Service and its structural units in the regions; expanding opportunities for the public to receive official information from government agencies online; using modern financial instruments to enhance human development opportunities in the environment of expanding information and communications technology, etc.), and at enterprises – introduction of modern information systems and methods of personnel training and development, priority financing of digitization programs at enterprises, gradual introduction of digital innovative solutions in all types of economic activity, gradual transition to economy 4.0, etc.A conceptual approach to empowering human development in the field of education in the environment of transition toward the information economy has been developed, which combines modern educational tools, priority areas of education reform and integration of the national education system into the global educational services market. The priority areas and corresponding financial support instruments for the expansion of human development opportunities in the environment of information and communications technology proliferation are identified. This framework primarily outlines: a) in the educational sphere – a wider implementation of fundraising, expansion of practice of project financing through crowd-funding and the use of international payment systems, development of cooperation between business and universities, etc.; b) in the field of health care – further development of insurance medicine, the use of E-Health system, improving the quality of public and private medical services, etc.; c) in the social and labor sphere – gradual introduction of unconditional basic income, development of online financing systems for business projects (the use of crowd-funding platforms and other innovative tools for financing business projects); diversification of financial support sources for households, which is associated with the spread of innovative forms of employment, etc.Keywords: human development, information economy, social and labor sphere, education, health care, digital technologies, financial support tools, global market of educational services, productive employment, targets.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Андрущенко О. С. 
Організаційно-економічне забезпечення природоохоронного стимулювання енергозбереження / О. С. Андрущенко. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт: Процес формування організаційно-економічного забезпечення природоохоронного стимулювання енергозбереження на рівні кінцевого споживання енергії. Мета: Розробка теоретичних положень і практичних рекомендацій щодо формування організаційно-економічного забезпечення природоохоронного стимулювання енергозбереження в сфері підприємництва. Методи дослідження: методи формальної логіки; методи статистичного та економічного аналізу; метод класифікації; метод реальних опціонів; SWOT-аналіз; методи логічного узагальнення, синтезу, аналізу й порівняння. Теоретичні і практичні результати: Теоретичні та методичні положення, висновки і рекомендації, викладені в роботі можуть бути застосовані при реалізації Енергетичної стратегії України до 2035 року в напрямку природоохоронного стимулювання енергозберігаючої діяльності на державному, регіональному, місцевому рівнях господарювання. До них відносяться: понятійно-категоріальний апарат природоохоронного стимулювання енергозбереження, методичний підхід до оцінки економічної ефективності енергозберігаючих інновацій на основі методу реальних опціонів, концептуальний підхід до формування організаційно-економічного механізму природоохоронного стимулювання енергозбереження в сфері підприємництва, система інвестиційних інструментів природоохоронного стимулювання енергозбереження на рівні кінцевого споживання.. Наукова новизна: обґрунтування та вдосконалення теоретичних основ і розробки методичних рекомендацій щодо організаційно-економічного забезпечення природоохоронного стимулювання енергозбереження в сфері малого та середнього підприємництва. Ступінь впровадження: акти впровадження результатів наукового дослідження від: ТОВ «TROPIC» (довідка №1109 від 23.08.2019 р.), ТОВ «NIKA-TERA» (довідка №1306/нк-09 від 18.09.2019 р.). Теоретичні розробки і практичні рекомендації дисертаційної роботи використовуються у навчальному процесі Одеського державного екологічного університету при викладанні дисциплін «Менеджмент природоохоронної діяльності», «Інноваційно-інвестиційні проблеми природоохоронної діяльності» (довідка №02/865 від 11.09.2019р.). Сфера (галузь) використання: економіка природокористування та охорони навколишнього середовища, вища освіта.^UObject: The process of formation of organizational and economic support for environmental incentives for energy conservation at the level of final energy consumption. Purpose: Development of theoretical provisions and practical recommendations for the formation of organizational and economic support for environmental incentives for energy conservation in the field of entrepreneurship Research methods: methods of formal logic; methods of statistical and economic analysis; classification method; method of real options; SWOT analysis; methods of logical generalization, synthesis, analysis and comparison. Theoretical and practical results: Theoretical and methodological provisions, conclusions and recommendations set out in the work can be applied in the implementation of the Energy Strategy of Ukraine until 2035 in the direction of environmental incentives for energy saving activities at the state, regional, local levels of management. These include: the conceptual and categorical apparatus of environmental incentives for energy conservation, a methodological approach to assessing the economic efficiency of energy-saving innovations based on the method of real options, a conceptual approach to the formation of an organizational and economic mechanism for environmental incentives for energy conservation in entrepreneurship, a system of investment instruments for environmental incentives for energy conservation at the final level. consumption. Scientific novelty: substantiation and improvement of theoretical foundations and development of guidelines for organizational and economic support of environmental incentives for energy conservation in the field of small and medium-sized businesses. Degree of implementation: acts of implementation of the results of scientific research from: LLC "TROPIK" (No. 1109 of 08.23.2019), LLC "NIKA-TERA" (No. 1306 / nk-09 of 18.09.2019). Theoretical developments and practical recommendations of the dissertation work are used in the educational process of the Odessa State Ecological University when teaching the disciplines "Management of environmental protection", "Innovation and investment problems of environmental protection" (No. 02/865 of 09/11/2019).Sphere of use: economics of nature use and environmental protection, higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Аносова О. С. 
Організаційно-економічне забезпечення якості корпоративного управління в акціонерному товаристві / О. С. Аносова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Університет митної справи та фінансів. – Дніпро, 2021.Визначено зміст та систематизовано підходи до забезпечення якості управління підприємством. Узагальнено теоретичні положення щодо забезпечення якості корпоративного управління в аспекті гармонізації процесів діяльності вищих органів управління акціонерного товариства. Здійснено обґрунтування логіки гармонізації інтересів суб'єктів корпоративного управління в акціонерному товаристві. Визначено складові організаційно-економічного забезпечення якості корпоративного управління в акціонерному товаристві. Проведено аналіз динаміки корпоративного розвитку та оцінку рівня організації корпоративних відносин в акціонерних товариствах. Обґрунтовано доцільність реалізації трирівневого підходу до оцінювання якості корпоративного управління в акціонерному товаристві. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення методичного забезпечення комплексної оцінки якості корпоративного управління в акціонерному товаристві. Дано оцінку якості корпоративного управління деяких акціонерних товариств машинобудівної галузі промисловості України.Встановлено сутність та обґрунтовано технологію формування політики забезпечення якості корпоративного управління. Розроблено методичний підхід щодо підтримки інвестиційної привабливості акціонерного товариства в аспекті забезпечення якості корпоративного управління. Удосконалено положення щодо розробки та впровадження мотиваційного інструментарію забезпечення якості корпоративного управління на основі використання диференційованого (через функціонально-рольове ранжування) підходу щодо бонусно-преміального стимулювання вищого керівництва та персоналу акціонерного товариства.Ключові слова: якість управління, акціонерне товариство, корпоративне управління, якість корпоративного управління, корпоративний розвиток, корпорація.^UThe thesis for the scientific degree of a Candidate of Economic Sciences in specialty 08.00.04 – Economics and Management of Enterprises (by type of economic activity). – University of Customs and Finance. – Dnipro, 2021.The content and systematized approaches to ensuring the quality of enterprise management are defined. Theoretical provisions on quality assurance of corporate governance in the aspect of activity processes harmonization of higher governing bodies of joint-stock company are generalized. The content of procedures for harmonization of interests of stakeholders as a basic criterion for determining the quality and key areas for improving corporate governance in a joint stock company. The rationale for the logic of harmonization of interests of corporate governance in a joint stock company. The components of organizational and economic quality assurance of corporate governance in a joint-stock company are determined.An analysis of the dynamics of corporate development and an assessment of the level of organization of corporate relations in joint stock companies. The general expediency of implementing a three-tier approach to assessing the quality of corporate governance in a joint stock company. The first level of assessment of the corporate governance quality is the generalization of the characteristics, parameters and features of corporate relations within the business environment. At the second level of corporate governance quality assessment, a set of locally applicable norms and rules (internal code) of corporate cooperation is being formed. At the third level, the assessment of the corporate governance quality is a generalization of performance indicators of the joint-stock company, the characteristics of the organizational structure and the parameters of the higher management bodies of the joint-stock company. Recommendations for improving the methodological support for a comprehensive assessment of the quality of corporate governance in a joint-stock company have been developed. An assessment of the quality of corporate governance of some joint-stock companies of the machine-building industry of Ukraine is given.The essence and substantiation of the technology of quality forming the policy of corporate governance assurance of are established. It is proved that the formation of corporate governance quality assurance in a joint-stock company covers the plane of static ordering and dynamic flexible harmonization of changes in the balance of representation and satisfaction of corporate interests in accordance with the situational transformation of the company and the distribution of corporate control and economic power. An approach has been developed to improve the technology of development and implementation of corporate governance quality assurance policy based on the subjective-reflexive awareness of stakeholders of the expected results of cooperation.A methodical approach to support the investment affiliation of a joint-stock company in terms of ensuring the quality of corporate governance has been developed. To support the investment affiliation of the joint-stock company in terms of quality assurance of corporate governance on the basis of calculations in the work evaluated the impact of four identified compositions on the maintenance of investment affiliation of joint-stock companies using a set of regression multifactor models. Proposals have been developed for the formation of a set of measures to support the investment affiliation of a joint-stock company depending on the level of quality of corporate governance in the joint-stock company.Improved provisions for the development and implementation of motivational tools to ensure the quality of corporate governance. The expediency of using the tools of differentiated through functional-role ranking approach to bonus-premium incentives for senior management and staff of the company in connection with improving the quality of corporate governance is substantiated. It is proved that functional-role ranking makes it possible to develop recommendations for optimizing the organizational structure of corporate governance and to form a reflective awareness of employees of career prospects and increase material incentives.Key words: quality management, joint - stock company, corporate management, quality of corporate management, corporate development, corporation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Аркуша Л. І. 
Основи виявлення та розслідування легалізації доходів, одержаних у результаті організованої злочинної діяльності: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.09 / Л. І. Аркуша ; Нац. ун-т "Одес. юрид. акад.". — О., 2011. — 40 с. — укp.

Вперше розкрито зміст поняття легалізації доходів, одержаних в результаті організованої злочинної діяльності, як динамічної системи стійко повторюваних дій, спрямованих на здійснення операцій з коштами чи майном, одержаним злочинним шляхом, з метою приховання їх безпосереднього походження для подальшого введення в легальний обіг. На основі аналізу взаємообумовленості та співвідношення з іншими суспільно-небезпечними соціальними явищами, такими як тіньова економіка, організована злочинність, корупція, науково обгрунтовано теоретико-методологічні засади дослідження джерел та умов, що сприяють легалізації досліджуваних доходів. Концептуально узагальнено в межах теорії криміналістики сучасні методи та засоби забезпечення протидії легалізації цих доходів з визначенням пріоритетності криміналістичних та оперативно-розшукових можливостей протидії. З урахуванням сучасних умов визначено та систематизовано особливості технології вчинення легалізації цих доходів і досліджено окремі її елементи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)117.6 + Х894.9(4УКР)311.7 + Х883.9(4УКР)2
Шифр НБУВ: РА381415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Архієреєв С.І. 
Трансакційні витрати в умовах ринкової трансформації: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.01.01 / С.І. Архієреєв ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 32 с. — укp.

Розроблено новий підхід до трансакційних витрат (ТВ) як до економічних витрат, що розраховуються за альтернативним принципом. Виділено та проаналізовано відповідно ситематизовані види ТВ. Розв'язано проблему ринкової рівноваги за умов наявності ТВ. Розглянуто взаємозв'язок ТВ з трансфертними та інтеракційними витратами, з інституційними змінами. Виявлено особливості східноєвропейського типу ринкової трансформації, зокрема - рентоорієнтовану поведінку та трофейну економіку. З'ясовано місце трансакційного капіталу в нематеріальному капіталі суспільства. Запропоновано концепцію раціонального трансакційного вибору. Визначено, що витрати ринкової трансформації, переважно, мають трансакційних характер. З використанням фактичного та статистичного матеріалів вивчено розподіл витрат трансформації та викликаний ними ріст нерівності в економіках, що трансформуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010
Шифр НБУВ: РА317838 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Бєлякова О. В. 
Інноваційний розвиток національної економіки: концептуальні засади взаємодії влади, науки і бізнесу / О. В. Бєлякова. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертації вирішено актуальну наукову проблему щодо розробки теоретико-методологічних основ, концептуальних засад, організаційно-методичних підходів до формування концепції взаємодії влади, науки і бізнесу в процесі інноваційного розвитку національної економіки при переході до структурно-функціональної організації НІС за моделлю «потрійна спіраль». Розвинуто теоретичний базис інноваційного розвитку національної економіки. Сформовано методологію дослідження взаємодії влади, науки і бізнесу. Удосконалені методичні підходи до підвищення синергізму взаємодії влади, науки і бізнесу, до оптимізації інструментів державного регулювання інноваційного розвитку. Визначено комплекс факторів впливу на організацію взаємодії влади, науки і бізнесу. Визначені магістральні траєкторії переходу економіки України до інноваційного розвитку за моделлю «потрійна спіраль». Запропоновано концепцію взаємодії влади, науки і бізнесу. Удосконалено напрями і стратегічні орієнтири трансформації процесу взаємодії влади, науки і бізнесу. Удосконалено інструментарій державного регулювання інноваційного розвитку національної економіки. Запропоновано концепцію взаємодії влади, науки і бізнесу при переході до моделі НІС «потрійна спіраль» і розвинуті напрями активізації такої взаємодії на місцевому рівні.Ключові слова: інноваційний розвиток, національна економіка, взаємодія влади, науки і бізнесу, методологія, концепція, «потрійна спіраль», магістральні траєкторії, інструментарій.^UThe dissertation thesis presents the research of the current scientific problem of developing theoretical and methodological, conceptual foundations, organizational and methodological approaches to forming the government, science and business interaction. The concept is studied in the process of national economy innovative development in the transition to the structural and functional organization of NIS based on the "triple helix "model.The thesis generalized and developed the theoretical basis of national economy innovation development by highlighting a chain of its key concepts in the dominant paradigms and morphological features of Ukrainian NIS evolution at the level of its structural and systemic interaction. A theoretical approach to interpreting the concept of the government, science and business interrelationbased on the "triple helix" model of NIS type from the perspective of the physical economyconcept was developed. Concurrence of system properties and attributes of the government, science and business functional elements interrelationto systems' criteria with automatic control was revealed.The methodology for studying the government, science and business interrelationin innovative economy development was formed. It was based on the principles formulated in the thesis, through a methodological synthesis of the fundamental principles of marginalist and institutional trends, schools and concepts, the theory of economic development, the idea of innovative development of an entrepreneurial society, synergetics. The methodological approach to increasing the synergy of government, science and business interrelation was improved, based on the use of a multilevel system of indicators of the Global Innovation Index, Spearman's nonparametric correlation coefficient and impulse relationships interpretation of indicators. The methodological approach to the optimization of the instruments of state regulation of the national economy innovative development using the automata theory and Boolean algebra was improved.A complex of factors that define the government's structural and functional organization, science and business interrelationin the process of national economy innovative development was determined. The NIS profiles were built following their different models. The scientific approach to ensuring the conditions for the accelerated transition of Ukraine to the government, science, and business interrelation according to the "triple helix" model, represented by four main trajectories, including the domestic NIS's morphological features, waselaborated. The concept of the government, science and business interrelationin the transition of the innovative development of the Ukrainian economy to the "triple helix" model, based on the postulate formulated in the dissertation thesis and detailed at five levels: methodological, goal-setting, methodological, instrumental, organizational, was proposed.The systemic problems of national economy innovative development were diagnosed. The scientific approach to ensure the conditions for Ukraine's transition to economy innovative development based on the "triple helix" model, represented by four main trajectories (decentralization of management of innovation processes, diversification of their financial support, the leading role of universities, a network organization of relationships), taking into account morphological features of the national NIS was developed. The directions for the government, science and businessinterrelation process (institutional development of the innovation sphere, the result of internal interactions, development of external scientific communications, development of forms of financial interaction), which take into account the combined effects formed due to the relationship between its elements, were formulated. The set of strategic guidelines for the transformation process of the government, science and businessinter relation, aimed at the institutional attractors' formation transition of the Ukrainian NIS's structural and functional organization in the "triple helix" model, was formed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Бідзюра І.П. 
Економіка аграрного виробництва столичного регіону України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / І.П. Бідзюра ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням економіки аграрного виробництва столичного регіону в умовах ринку, що розвивається. Викладені питання теоретичного обгрунтування та практичної неминучості ринкових перетворень. Встановлено, що аграрний сектор регіону має можливості нарощування аграрного капіталу здійснити поетапно, спочатку вийти на середній а потім і на вищий рівень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-2КИЕ)320

Рубрики:

      
19.

Балко О.В. 
Системний підхід до аналітичної оцінки тіньової виробничої діяльності промислових фірм: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.01 / О.В. Балко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності протидії тіньовим економічним процесам. На підставі проведеного аналізу розроблено нову класифікацію економічної діяльності, уточнено поняття: "неформальна економіка", "економіка власних потреб", "тіньова економіка", "кримінальна економіка". Виявлено причини та наслідки тіньової економіки та її вплив на безпеку держави. Рекомендовано застосування комплексного підходу до ефективної протидії тіньовим економічним процесам - поєднання економічних, адміністративних та правових заходів. Розроблено методи аналітичної оцінки тіньової діяльності фірм на засадах аналізу випуску продукції та використання ресурсів. Описано найбільш типові моделі тіньової діяльності та наведено рекомендації щодо їх виявлення. Розроблено методику системного підходу щодо аналітичного визначення факторів формування рівня тінізації виробництва України та її окремих регіонів, оцінки щільності зв'язку міжгалузевих тіньових процесів, встановлення ступеня впливу кожного з цих факторів та прогнозування розвитку процесу тінізації. Доведено, що застосування запропонованих методів буде сприяти суттєвому підвищенню ефективності аналітичних досліджень, скороченню часу виявлення тіньової економічної діяльності та економії ресурсів без оперативного втручання контролюючих органів у хід виробничної діяльності фірм та завдання їм матеріальної шкоди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-962 +
Шифр НБУВ: РА343232

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Баранова В. В. 
Інтеграційна взаємодія на фінансовому ринку у забезпеченні економічної безпеки національного господарства: методологія, організація та практика / В. В. Баранова. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.03 – економіка та управління національним господарством. – Класичний приватний університет, Запоріжжя, 2020.Дисертацію присвячено вирішенню важливої науково-прикладної проблеми, пов'язаної з обґрунтуванням теоретико-методологічних засад і розробкою практичних рекомендацій щодо виявлення інтеграційної взаємодії на фінансовому ринку та її впливу на забезпечення економічної безпеки національного господарства.Запропоновано підхід до побудови логіко-понятійного базису дослідження фінансового ринку. У межах вивчення функцій фінансового ринку сформовано їх перелік, виокремлено загальні та специфічні функції фінансового ринку. Розроблено підхід до ідентифікації інтеграційної взаємодії, цільовий аспект якого передбачає дослідження її мети та підпорядкованих їй принципів і функцій взаємодії. Сформовано підхід до оцінювання економічної безпеки, який ґрунтується на показниках економічного й соціального розвитку країни, розподілених на ідентифікатори покращення та ідентифікатори погіршення ситуації, що надає змогу здійснювати інтерпретацію рівня економічної безпеки. На основі значень узагальненого показника оцінювання функціонування фінансового ринку та змін індексу зовнішнього середовища розраховано показники реагування цього ринку на зміну зовнішнього середовища за досліджуваний період та побудовано матрицю оцінювання адаптивності. Розроблено послідовність визначення абсолютної величини синергійного ефекту на фінансовому ринку.^UThe dissertation is devoted to solving an important scientific and applied problem related to the substantiation of theoretical and methodological principles and the development of practical recommendations for identifying integration interaction in the financial market and its impact on economic security of the national economy.An approach to building a logical and conceptual basis of financial market research has been developed, which aims to form a semantic model of research on the basis of primary, basic and derivative concepts of the financial market, and considering its complicated and multifaceted nature conceptual terminology and a single methodological basis conducting financial market research have been developed. An approach to the identification of integration interaction has been developed, the target aspect of which involves the study of its purpose and subordinate principles and functions of interaction. The differential aspect of identification involves establishing the correspondence of the form and type of interaction, while the functional aspect involves the establishment of its methods, techniques and tools to achieve a synergistic effect as a result of the interaction. The use of the target approach is substantiated, based on the consistency of goals and indicators that reflect the achievement of these goals. An approach to assessing economic security has been developed, which is based on the principle of assessing economic security from the standpoint of its provision using indicators of economic and social development of the country, divided into identifiers of improvement and deterioration, which allows by calculating coefficients assessments to interpret the level of economic security. The sequence of determining the absolute value of the synergy effect in the financial market is developed. It is based on the application of the method based on the comparison of actual (obtained taking into account the impact of the existing level of integration interaction) and conditional (non-integration, obtained by leveling the impact of integration interaction) market segments. The use of this method allowed to determine the impact of the integration of certain segments of the financial market on the economic security of the national economy. The proposed concept of ensuring the economic security of the national economy taking into account the integration interaction in the financial market, based on a combination of theoretical methodological and information blocks, evaluation and analysis unit, practical-procedural unit and support and control unit, and taking into account the synergy effect of integration interaction between the segments of the financial market allows to determine the most appropriate areas and measures to ensure economic security.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського