Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (75)Реферативна база даних (258)Книжкові видання та компакт-диски (1015)Журнали та продовжувані видання (36)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю3(4РОС)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Сумченко І.В. 
Антроподицея Миколи Бердяєва: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / І.В. Сумченко ; Львів. держ. ун-т ім. І.Франка. — Л., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено аналізу проблеми виправдання людини як провідної теми в філософії М.Бердяєва. Простежено витоки творчості основних попередників антроподицеї філософа. Проаналізовано еволюцію мислителя в поглядах на людину, проблему зла та теодицеї в творчості М.Бердяєва. Встановлено, що виправдання людини, на думку філософа, відбувається в її творчості і через творчість, але філософ розглядає кожний творчий акт як шлях до наближення кінця цього світу. Тим самим М.Бердяєв проводить есхатологізацію творчості в історії. Отже, завдяки творчості людина виступає продовжувачем справи Божого творіння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-663.1

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Вершина В.А. 
Антропологічний аспект філософської системи С.Л.Франка: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / В.А. Вершина ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2007. — 18 с. — укp.

Встановлено ідейно-теоретичні та гносеологічні витоки філософського світогляду С.Франка. Підкреслено, що проблема людини у його філософії не ізольована, а знаходиться в тісному взаємозв'язку з проблемою суспільства. Показано, що затверджуючи духовність суспільного життя згідно з його суттю, С.Франк робить спробу обгрунтування концептуальної єдності вирішення проблем людини і суспільства, яке базується на ідеї початкової проникнутості їх божественною всеєдністю, що створює основу для розуміння людини ("я") і суспільства ("ми") як нерозривно-незлиттєвої всеєдності. У зв'язку з цим реконструюється соціально-антропологічна концепція С.Франка як смислова вісь його філософської системи. Виділено ключові елементи соціально-антропологічної концепції С.Франка ("особистість", "соборність", "служіння"), проаналізовано їх зміст. На думку С.Франка, лише етика служіння дозволяє подолати антагонізм засад солідарності та свободи і примирити їх з метою облаштування суспільного, громадянського життя людей на розумних засадах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-658 +
Шифр НБУВ: РА352521

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Салій А.В. 
Віра як гносеологічна категорія в філософії Мартіна Бубера та Лева Шестова: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.05 / А.В. Салій ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано категорію віри у філософських побудовах М. Бубера та Л. Шестова. Доведено, що гносеологічні позиції філософів мають схильність до розгляду віри не тільки як релігійної формули, а й як одного з важливих способів пізнання, яке людиною може сприйматись як пізнання містичне.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(5ІЗР)6-678 + Ю3(4РОС)6-695
Шифр НБУВ: РА371902 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Козлов Є.В. 
Екзистенційний персоналізм Миколи Бердяєва: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / Є.В. Козлов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено екзистенційно-персоналістичну концепцію М.О.Бердяєва. Обгрунтовано положення про те, що вчення філософа щодо особистості людини виявляється тим засадним підгрунтям і базисним принципом усього його філософування, що виступає іманентною основою філософських побудов і в якості системоутворюючого фактору "збирає" розрізнені на перший погляд аспекти його філософії. Досліджено джерела (історико-філософські, літературні) та духовні витоки персоналізму Бердяєва. Доведено, що персоналізм як світоглядна позиція формується вже у ранніх працях філософа. Простежено генезис та еволюцію концепції впродовж усього його життя. Розглянуто у зазначеному контексті трансформацію проблеми свободи особистості та шляхи самореалізації людини як особистості: пізнання, любов, творчість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-663 +
Шифр НБУВ: РА343252

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Бичков'як О.В. 
Єдність істини, добра і краси у філософії В.С.Соловйова: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / О.В. Бичков'як ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено процес формування у філософії В.С.Соловйова ідеї єдності істини, добра та краси, розкрито особливості інтелектуального, морального й естетичного вимірів даної єдності, визначено релігійний зміст кожного з них. Висвітлено погляди В.С.Соловйова на єдність істини, добра та краси у контексті західноєвропейської філософської думки та показано оригінальність соловйовського вчення. Визначено місце істини, добра та краси у структурі світоглядних орієнтацій сучасної людини, встановлено значення вчення російського мислителя у формуванні духовності засобами навчально-виховного процесу. Розглянуто неподільний зв'язок істини, добра та краси з поняттям любові. Обгрунтовано твердження, що любов є центром та одночасно синтезуючим початком для єдності цих трьох понять. Доведено, що істина, добро та краса є основою формування духовності, тому впровадження даних понять у виховний процес сприяє становленню всебічно розвиненої особистості й її гармонійному розвитку. З'ясовано, що для В.С.Соловйова будь-яке пізнання є глибоко суб'єктивним, а в пізнанні істина ніколи не проявляється у чистому вигляді, вона завжди осмислюється людською особистістю, що надає свободу й активність у пізанні. Встановлено, що процес пізанання не є пасивним сприйняттям божествених ідей, це - зустрічний процес, точка перетину двох світів, процес боголюдський, а істиною може бути лише благо та краса. Обгрунтовано твердження, що повна істина цілісна. Зроблено висновок, що проблема єдності істини, добра та краси у філософії В.С.Соловйова мала важливе онтологічне та гносеологічне значення для подальших рефлексій російської філософської думки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)51-578.4 +
Шифр НБУВ: РА350564

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Переход С.О. 
Ідея всеєдності у східнохристиянській духовній культурі (на прикладі історії української і російської філософії і культури): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / С.О. Переход ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2004. — 20 с. — укp.

Показано, що ідея всеєдності є конститутивним елементом східнохристиянської філософської культури. Обгрунтовано положення, що всеєдність - багатозначне та багатоінтервальне явище. Розкрито змістовну структуру зазначеної категорії, яка містить суцільне знання (гносеологічну сферу людської діяльності), боголюдство (суспільно-політичну), свободну теургію - моральну філософію (етико-моральну сферу). Показано актуальність категорії всеєдності для сучасної духовної культури. Виявлено джерела генези та розвитку феномена всеєдності. Проведено систематизацію розрізнених досліджень представників східнохристиянської філософської традиції "срібного віку" з даної проблеми. Наведено характеристику основних рис східнохристиянської філософської думки кінця XIX - початку XX ст. Обгрунтовано актуальність ідеї всеєдності як основи східнохристиянської духовної культури, а також необхідності звертання до поняття всеєдності сьогодні. Розглянуто способи її досягнення в бутті на основі загального закону розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю3(4РОС)5/6 + Э372-100 +
Шифр НБУВ: РА329957

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
7.

Романовський О.О. 
Ідея смисложиттєвих цінностей в філософсько-релігійній думці російської еміграції (на матеріалах часопису "Путь" початкового періоду): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / О.О. Романовський ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено розуміння смисложиттєвих цінностей, виробленого авторами журналу "Путь" і яке може бути критерієм у визначенні Добра та Зла. Дослідження грунтується на ціннісних орієнтаціях християнства. Відзначено, що етичний монізм християнства надає протилежні ціннісні значення створенню та руйнації, не приділяє належної уваги єдності цих протилежностей. Стверджено, що абсолютна досконалість актуально існує в Бога. Тому акцент у діяльності людини переноситься з творчості на консервацію. Бердяєв, навпаки, онтологізує свободу, вважає, що в свободі міститься джерело величі й нікчемності людини. Обгрунтовано, що одним з напрямків пошуку шляху від Зла до Добра є "софійний" християнський соціалізм, який намагався протистояти російському марксизму як головній небезпеці для Росії на межі XIX ст. - XX ст. Виступаючи проти марксизму, релігійні мислителі обирають шлях свободи та недопущення злочину. Вони вважають, що тільки особиста, суб'єктивна свобода є основою творчості, творення (в тому числі - смисложиттєвих цінностей). Розглянуто національний аспект творчості як природне дарування людиниогієнка. Підкреслено, що питання свободи й творчості мають значення у вирішенні проблеми сенсу життя, яке суб'єктивно усвідомлюється людиною як вища цінність. Але тільки у реалізації надособистої цінності (Вища Реальність) людина може усвідомити себе як істоту, яка потребує розумного, осмисленого життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-103.3 + Ю3(4Рос)6
Шифр НБУВ: РА320201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Осетрова О.О. 
Конфлікт і гармонія особистості і суспільства в творчості Ф.М.Достоєвського: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / О.О. Осетрова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 18 с. — укp.

Розглянуто проблему самореалізації особистості у творчості Ф.М.Достоєвського, самогубство як засіб вирішення конфлікту між особистістю та суспільством. Висвітлено вплив мистецтва на внутрішній світ людини, на встановлення гармонії між особистістю та суспільством. Проаналізовано відмінність розуміння індивідуалізму російським мислителем від його тлумачення М.Штірнером, яке мало принципове значення для художньої творчості письменника. Обгрунтовано тезу про гуманістичний характер творчої спадщини Достоєвського.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)51-578.91 + Ю704.4 + Ш5(4РОС)5-4Достоєвський Ф.М. 54
Шифр НБУВ: РА314572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Мазурик 
Концепція добра і зла в російській релігійній філософії кінця ХІХ - початку ХХ століття: автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.05 / Марія Василівна Мазурик ; Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. — Л., 2009. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.02 + Ю3(4Рос)51-578 + Ю3(4Рос)6-678
Шифр НБУВ: РА365368

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Карпенко М.В. 
Концепція духовної реальності П.О.Флоренського: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / М.В. Карпенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему духовної реальності в "конкретній метафізиці" П.О.Флоренського. Визначено провідні складники "круглого мислення" П.О.Флоренського, що продукують таку форму містичного споглядання духовної реальності, як міфосимвол. Запропоновано методологію дослідження концепції духовної реальності П.О.Флоренського, яка грунтується на понятті міфосимволу. Представлено варіант комплексної реконструкції концепції духовної реальності П.О.Флоренського, який базується на методі міфосимволічного аналізу. Концепцію духовної реальносі реконструйовано шляхом розкриття ключових питань метафізики П.О.Флоренського, таких, як структура духовної реальності, антроподицея (христологія, релігійно-антропологічний аспект антроподицеї), культ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678 + Э372.24-100 +
Шифр НБУВ: РА354349

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Снігур С.А. 
Метафізика всеєдності в російській релігійній філософії: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С.А. Снігур ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Досліджено проблеми метафізики всеєдності в російській релігійній філософії. З'ясовано предмет метафізики всеєдності та процес формування основних метафізичних концепцій даної філософії в XIX - XX ст. На підставі аналізу текстів мислителів російського духовного ренесансу, реконструйовано головні характерні особливості відповідного напрямку в історії філософії. Відображено позитивний зміст релігійності, метафізики всеєдності, через яку осмислюється сутність людського буття та реалізується своєрідна форма антропоцентризму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-678 + Ю3(4РОС)6-678 + Ю3(4РОС)6-678 + Ю3(4РОС)6-678
Шифр НБУВ: РА343251

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Луценко О.М. 
Метафізика Eросу в творчості Б.Вишеславцева та філософія російського релігійного ренесансу кінця XIX - початку ХХ століть: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / О.М. Луценко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 18 с. — укp.

Досліджено метафізику Еросу в творчості Б.Вишеславцева у контексті філософської традиції російського релігійного ренесансу кінця XIX - початку XX ст., а також сучасної західноєвропейської та вітчизняної філософії. Проведено історико-філософський аналіз поняття Еросу у представників російського релігійного ренесансу. Установлено, що у визначенні Еросу Б.Вишеславцев не належить до жодного з зазначених напрямків, тому що у своїх дослідженнях він не акцентує уваги на проблемі статі, а міркує про Божественний Ерос. За компаративістським аналізом трагічної суті Еросу у Платона та Б.Вишеславцева виявлено істотне розходження інтерпретації концепції спрямованості Еросу в цих мислителів (Платон згадує два Ероси - Ерос Небесний та Ерос Земний, а Б.Вишеславцев - тільки один - Ерос як становлення морального життя людини). Єдиний Ерос у творчості Б.Вишеславцева з'являється у вигляді дихотомічного прагнення до нижчих і вищих цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6
Шифр НБУВ: РА330620

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пушкарьов І. В. 
Монодуалізм як нова метафізика М. Я. Грота: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.05 / І. В. Пушкарьов ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 16 с. — укp.

Проведено критичний аналіз історико-філософської концепції М. Грота, її методологічних і світоглядних засад. Висвітлено умови формування історико-філософських поглядів вченого та методологію його досліджень, розкрито основні принципи та методи розуміння історико-філософського процесу. Простежено та реконструйовано життєвий шлях вченого, досліджено його погляди на метафізику. Введено новий термін "монодуалізм" в авторську концепцію метафізики для позначення першооснови світу, відповідно до якого цю концепцію названо монодуалістичною. Розвинуті М. Гротом ідеї розглянуто як важливий крок на шляху становлення сучасної історико-філософської науки України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)51-573.4
Шифр НБУВ: РА380166 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Стеблина О.М. 
Натурфілософський романтизм Д. Велланського: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.05 / О.М. Стеблина ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто основні аспекти становлення натурфілософського романтизму, здійснені видатними українськими вченими, академіком Д.Велланським. Проаналізовано поступальний етап переходу від натуралістичної філософії до романтичного світогляду. Досліджено основні етапи процесу даного переходу в контексті розвитку філософських принципів Ф. Шеллінга й їх інтеграції у вітчизняну філософську думку. Висвітлено історичні та теоретичні передумови, що сприяли виникненню та розповсюдженню романтичного світогляду за умов духовної культури України та Росії початку ХІХ ст., еволюція розповсюдження романтизму з точки зору національної самоідентичності українського народу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5 + Ю3(4РОС)50-563.61
Шифр НБУВ: РА372658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Аляєв Г.Є. 
Онтологія і феноменологія незбагненного: С.Л.Франк у філософському дискурсі ХХ сторіччя: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.05 / Г.Є. Аляєв ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2003. — 36 с. — укp.

Відтворено та досліджено філософську систему С.Л.Франка як феномен російської та світової філософії XX ст., її роль у розбудові новоонтологічної парадигми. Досліджено положення російської філософії першої половини XX ст., їх місце серед основних тем світової філософії та започаткування нових мисленнєвих стратегій. Доведено, що філософія С.Л.Франка заснована на традиціях неоплатонізму та співіснує разом з найвпливовішими сучасними їй напрямами: філософією життя, інтуїтивізмом, феноменологією, філософією діалогу. Зазначено, що система абсолютного реалізму С.Л.Франка поєднала в собі своєрідні особливості російських пошуків життєво-релігійної правди (онтологізм, ідеї всеєдності та соборності, соціально-етичне спрямування) з прискіпливим логічно-теоретичним аналізом основних філософських проблем на основі критичного переосмислення російської та західної філософських традицій, що дає підстави повертати її до загальноєвропейського філософського дискурсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-658 +
Шифр НБУВ: РА325780

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Соколов В.Г. 
Парадигма культури у філософській спадщині О.І.Реріх та М.К.Реріха: автореф. дис... канд. філософ. наук: 26.00.01 / В.Г. Соколов ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено нову парадигму культури, що міститься у філософській спадщині О.І. Реріх та М.К. Реріха, а також у працях Л.В. Шапошникової, яка розвиває концепцію культури цих мислителів за сучасних умов. Зазначено, що ця парадигма є проявом космічного мислення, яке набуває широкого поширення, її можна назвати парадигмою системи духу, що самоорганізується. Зауважено, що дослідження культури у контексті цього виду мислення сприятиме науковому осмисленню пріоритетної ролі культури в еволюції людини, в її широкому, космічному розумінні. Запропоновано тезу, що провідна роль у розкритті явища культури як головного фактора космічної еволюції людства належить Живій Етиці - філософії космічної реальності, актуальність наукового вивчення якої дедалі зростає.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6 + Ч111.1 +
Шифр НБУВ: РА359762

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Кравчук І.В. 
Петро Лодій як представник української академічної філософії: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / І.В. Кравчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Розкрито значення особистості П.Д. Лодія як представника української академічної філософії. Проаналізовано умови формування філософського світогляду мислителя, висвітлено його життєвий шлях. Здійснено критичний аналіз філософської спадщини П.Д. Лодія. Розглянуто історико-філософську концепцію філософа, переосмислено його історичні підходи та принципи. Висвітлено теорію пізнання (логіко-гносеологічні погляди, метафізику пізнання, характер і особливість їх гносеологічно-методологічної спрямованості). Наголошено на важливості ролі П.Д. Лодія як перекладача філософських творів, винахідника нових термінів, що полегшило сприйняття філософії загалом. Увагу приділено критиці П.Д. Лодієм філософських поглядів І. Канта. Доведено, що напрацювання філософа відіграли значну роль у формуванні національної свідомості та гідності українського народу, вітчизняної духовно-академічної філософії як предтечі університетської.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)464 + Ю3(4РОС)464-535 +
Шифр НБУВ: РА361577

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Литовченко Н.П. 
Проблеми національної психології у контексті теорії всеєдності В.С.Соловйова: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Н.П. Литовченко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 18 с. — укp.

Вперше у вітчизняній філософії здійснено теоретичну реконструкцію поняття "національна психологія" у контексті теорії всеєдності В.Соловйова. Висвітлено вплив ідей слов'янофілів на формування поглядів мислителя щодо проблем національної психології. Визначено характерні особливості універсалістських принципів концепції В.Соловйова, що впливають на співвідношення національного та всесвітнього у національній психології. З'ясовано, що зміст основних елементів національної психології у філософії В.Соловйова обумовлюється синкретизмом, розкривається у хіліазмі та визначається ствердженням християнського гуманізму у суспільному житті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)51-578.4 + Ю958 + Т597.5
Шифр НБУВ: РА330667

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
Категорія: Релігія   
19.

Волошин В.В. 
Релігійно-моральна оцінка соціальних перетворень у збірці "Віхи" і сучасність: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.11 / В.В. Волошин ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу філософії "віхівства" визначено структуру, особливості та аксіологічний статус революціонізму як типу світогляду, носієм якого виступила російська інтелігенція. Основою деструктивного революціонізму стала латентна релігія людинобожжя, що сприяло утвердженню нігілізму та легітимації історично безперспективних програм суспільного реформування. Подано релігійно-моральну оцінку радикальних перебудов на початку та в кінці ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-11 + Ю3(4РОС)6
Шифр НБУВ: РА312792 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Дяченко Г.В. 
Символ у філософському дискурсі М.Бердяєва: лінгвокогнітивний аспект: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Г.В. Дяченко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано лінгвокогнітивні характеристики символу у філосфському дискурсі М.Бердяєва. Доведено, що цілісне уявлення про символ у контексті когнітивної лінгвістики розширює можливості дослідження зв'язків мови та свідомості. Ситематизовано ознаки філософського дискурсу, до наукового обігу введено поняття "універсальний екзистенційно-смисловий символікон", "символічний рівень мовної особистості", "екзистенційно-гносеологічна компетенція". За допомогою комп'ютерних програм створено частотний словник мови М.Бердяєва, мапи текстів, які виявляють ритм і коефіцієнти сполучуваності символів. Описано смислову динаміку символу у дискурсі М.Бердяєва, конкретизовано лінгвокогнітивні механізми символічної діалектики (антитези, циклу, афоризму, ритму).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю3(4РОС)6-663 +
Шифр НБУВ: РА358145

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського