Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (8)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (68)Реферативна база даних (1288)Книжкові видання та компакт-диски (573)Журнали та продовжувані видання (33)
Пошуковий запит: (<.>K=ПСИХОЛОГІЧНА$<.>+<.>K=КОНСУЛЬТАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 159
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Раджабова С.Ш. 
Ідентифікація та її вияв у особистісній проблемі суб'єкта: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Ш. Раджабова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено феномен ідентифікації й особливості їх вияву в особистісній проблемі суб'єкта. Висвітлено теоретичні підходи до проблеми ідентифікації у контексті її впливу на формування та розвиток психіки особистості, зроблено їх порівняння з тлумаченням феномену ідентифікації в аспекті психодинамічного підходу. Проаналізовано роль ідентифікації суб'єкта зі значущими людьми в аспекті міжособистісної взаємодії. Виявлено глибинно-психологічні особливості ідентифікації суб'єкта з первинними лібідними об'єктами, доведено її зв'язок з умовними цінностями, ідеалізованим "Я", об'єктними відношеннями. Вивчено вплив ідентифікації на формування особистісної проблеми суб'єкта, яка грунтується на внутрішній суперечливості психіки, що пов'язана з такими тенденціями: "до сили" і "до слабкості", "до життя" та "до психологічної смерті", "до людей" і "від людей" (психологічна імпотенція). Поглиблено уявлення про особистісну проблему суб'єкта у контексті її взаємозв'язку з ідентифікацією як формою захисту, що має поведінковий, когнітивний та емотивний рівні. Завдяки адекватно підібраним прийомам, які застосовуються у межах методу активного соціально-психологічного навчання (АСПН), доведено можливість вияву ідентифікації в особистісній проблемі суб'єкта. Обгрунтовано необхідність проходження майбутніми психологами-практиками глибинно-психологічної корекції за методом АСПН з метою нівелювання деструктивного впливу ідентифікації суб'єкта з первинними лібідними об'єктами на його психіку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю937-953.6 +
Шифр НБУВ: РА360290

Рубрики:

      
2.

Бондар С. С. 
Індивідуально-психологічні особливості чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері / С. С. Бондар. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному аналізу й узагальненню підходів до розуміння і вивчення індивідуально-психологічних особливостей чоловіків та жінок при порушенні життєдіяльності родини при адюльтері. Наукова новизна полягає у тому, що вперше: визначено взаємозв'язки індивідуально-психологічних особливостей з характеристиками психоемоційної сфери, особистісним реагуванням, специфікою сексуальної комунікації, взаєминами у родині, здатністю вирішувати конфлікти, а також встановлено їх сукупний вплив на життєдіяльність родини при адюльтері. Виокремлено два типи поєднання акцентуацій, які мають руйнівний вплив на життєдіяльність родини: дистимічну із застрягаючою та тривожну з емотивною. Виявлено особливості особистісного реагування в ґенезі розвитку порушень життєдіяльності сім'ї: боротьба з особистісними слабкостями, недоліками, помилками; острах аналізувати себе та власні вчинки, «ховаючи» та «відкладаючи» їх вирішення; завищена самооцінка, самообман, існування у «надуманому світі», низька комунікація. Уточнено специфіку сексуальної комунікації, де виявлено провідні руйнуючі родину психологічні особливості сексуальності, а саме: сприйняття сексуальних стосунків суто як задоволення та відсутність стурбованості щодо дошлюбних та позашлюбних зв'язків; нереалізованість та розчарування із звинуваченням партнера; конфлікт між внутрішніми переконаннями й потягами; пошук лише чуттєвого задоволення; нервозність у присутності осіб протилежної статі; захоплення фізичною стороною сексу без її духовної складової; ворожість і агресивність без згоди партнера.Розширено характеристику взаємин у родині з визначенням ступеня їх негармонійності: «абсолютно неблагополучні», «неблагополучні», «скоріше неблагополучні». У подружній взаємодії за компонентами тріади кохання відокремлено: порушення інтенсивності та рівноваги у парі; невідповідність власних сподівань й задоволень та потреб партнера у парі; емоційна напруга та розчарування у стосунках; брак «контексту стосунків» в уявлені «ідеального кохання»; сприйняття факту адюльтеру як «очікуваного» із «свідомою налаштованістю» у парах з більшим тривалим стажем сімейного життя.Практичне значення одержаних результатів полягає у розробці та впроваджені КС-СКА. Обґрунтовано методологічні засади, зміст, принципи проведення КС-СКА у складі якої запропоновано психосоціальний портрет чоловіка/жінки у кризовій родині.Розроблено «Схему сприйняття парою сімейного консультування» де понятійним апаратом виступають: «рівень порушення життєдіяльності родини», «ступінь сприйняття сімейного консультування», «відновний потенціал родини». У програмі застосовуються «Алгоритм втрати відновного потенціалу родини» та «Алгоритм подолання патологічних реакцій та дій родини» при сімейному консультуванні.Зміст КС-СКА викладено у «Модульній програмі опорних тематичних занять при сімейному консультуванні (психокорекції)».Результати дослідження можуть бути використані: а) при організації сімейного консультування; б) у розробці індивідуальних програм психологічного консультування; в) у навчальних дисциплінах «Психологія сім'ї», «Психологія сексуальності», «Кризове психологічне консультування та перша психологічна допомога», «Групова психотерапія і супервізія» тощо.Ключові слова: адаптація, адиктивна (залежна) поведінка, адюльтер (зрада), акцентуація, дезадаптація, дитячо-батьківські стосунки, психоемоційне вигорання, життєві зміни, задоволеність шлюбом, консультування та корекція, криза та конфлікт, мораль, обмеження можливостей, подружня пара, порушення життєдіяльності, здоров'я сім'ї (родини), психологічні особливості, психотерапія, сексуальність, сімейна взаємодія, стрес, суспільна трансформація, тривога, функціонування родини, Я-концепції особистості.^UThe dissertation is devoted to the theoretical analysis and generalization of approaches to understanding and studying the individual psychological characteristics of men and women in violation of family life in adultery.The scientific novelty of the research lies in the fact that for the first time the relationship of individual psychological characteristics with the characteristics of the psychoemotional sphere, personal response, the specifics of sexual communication, family relationships, and the ability to resolve conflicts have been determined. Also, their cumulative effect on the life of the family has been established. Two types of combination of accentuations have been identified that have a destructive effect on the life of the family: dysthymic with stuck and anxious with emotive.In the genesis of the development of disorders in the life of the family, the features of personal response were revealed: the fight against personal weaknesses, shortcomings, mistakes; fear of analyzing oneself and one's own actions, “hiding” and “postponing” their decisions; overestimated self-esteem, self-deception, existence in a “far-fetched world”, low communication.Specificity of sexual communication has been clarified. The leading psychological characteristics of sexuality, destroying the family, were revealed, namely: sexual relations are perceived only as satisfaction, and there is no concern about premarital and extramarital affairs; there are partner accusations due to non-fulfillment and disappointment; there is a conflict between inner convictions and drives; there is a search for exclusively sensual pleasure; nervousness manifests itself in the presence of persons of the opposite sex; there is a passion for the physical side of sex without its spiritual component; manifest hostility and aggressiveness in sex without the consent of the partner.The characterization of relations in the family is expanded by defining the degree of their disharmony: “completely unfavorable”, “unfavorable”, “rather unfavorable”. According to the components of the triad of love, conjugal interactions are divided as follows: violation of tension and balance in a couple; inconsistency of one's own hopes with the needs of a partner; emotional stress and frustration in relationships; lack of "context of relationships" in the representation of "ideal love"; in couples who have lived as a family for a long time, the fact of adultery is perceived as "expected" with a "conscious attitude."The understanding of the factors that reduce the ability to resolve conflicts and a crisis situation has been deepened, namely: dissatisfaction with the emotional need for communication (loss of a feeling of love, emotional closeness, support and understanding); “demonstration by an adulterer” of a family crisis (inconsistency of verbal and non-verbal communication, manipulation of a partner, blocking and distortion of the transmission of feelings); couples with a longer experience of living together revealed a decrease in non-constructive forms of behavior in conflict ("rivalry", "avoidance"), an increase in "adaptation", an increase in "cooperation" and "compromise".The practical significance of the results obtained lies in the development and implementation of CFCSA. The methodological foundations, content, principles of CFCSA, including the psychosocial portrait of a man / woman in a crisis family, have been substantiated.The "Scheme of family counseling by a couple" has been developed, in which the conceptual apparatus are: "the level of disability in the life of the family", "the degree of perception of family counseling", "the restorative potential of the family." The program uses the Algorithm for the loss of the restorative potential of the family and the Algorithm for overcoming pathological reactions and actions of the family in family counseling.The content of CFCSA is set out in the "Modular program of supporting thematic classes in family counseling (psychocorrection)".The research results can be used: a) when organizing family counseling; b) in the development of personal psychological counseling programs; c) in the disciplines "Family psychology", "Psychology of sexuality", "Crisis psychological counseling and first psychological aid", "Group psychotherapy and supervision", etc.Key words: adaptation, addictive behavior, adultery, accentuation, maladaptation, child-parent relationship, emotional burnout, life changes, marital satisfaction, counseling and correction, crisis and conflict, morality, limitations of opportunities, married couple, disruption of life, family health, psychological features, psychotherapy, sexuality, family interaction, stress, social transformation, anxiety, family functioning, I-concept of personality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Колодочка В. В. 
Історико-культурні передумови становлення Полтавської психологічної школи у XIX - XX ст.: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / В. В. Колодочка ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Доведено, що наукову школу у психології слід розглядати за структурно-змістовними, формальними, географічними й етнопсихологічними критеріями. Проведено дослідження, що психологічна думка та наука на Полтавщині впродовж XVIII - XX ст. пройшла еволюцію через ряд етапів і знайшла своє відображення у розвитку теологічного, філософського, літературного, мовознавчого та сучасного наукового напрямів Полтавської психологічної школи, яка знаходиться на завершальному етапі свого становлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)
Шифр НБУВ: РА375091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Мельник О.А. 
Історико-психологічна реконструкція картини світу людини княжої доби (на матеріалі текстів "Правда Руська"): автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / О.А. Мельник ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Зроблено історико-психологічну реконструкцію картини світу людини княжої доби на матеріалі текстів "Правда Руська", визначено ключові психологічні настанови даного періоду, висвітлено уявлення про образ людини у книжній писемності цієї епохи. Вперше здійснено історико-психологічну реконструкцію картини світу людини, образу людини у ментальному просторі княжої доби, зокрема у текстах "Правди Руської". Проаналізовано психологічні уявлення досліджуваного періоду, розглянуто їх тематичну спрямованість. Розкрито психологічний зміст уявлень про сутність та покликання людини у ментальному просторі даної суспільної формації. Простежено процес трансформації поняття провини та відповідальності у формі канонізованих правових приписів. Проаналізовано уявлення про образ людини в аксіологічному вимірі соціокультурного буття давньоруської формації у контексті правничих відносин. Визначено основну лінію антропологічної проблематики у писемній спадщині давньоруської доби у контексті культури Київської Русі. Розкрито теоретичні уявлення про природу та покликання людини та прагнення її до гармонії як інваріантної матриці пізнавально-практичних пошуків давньоруських авторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)41
Шифр НБУВ: РА371767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Нодзельська А.С. 
Взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та їх корекція: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.С. Нодзельська ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено взаємозв'язок інфантилізму з психологічною імпотенцією та розроблено методи їх корекції. Розкрито психологічний зміст інфантилізму та психологічної імпотенції, виявлено джерела їх формування, пов'язані з едіпальними залежностями. Доведено особливу роль у даному процесі періоду розвитку від 2-х до 6-ти років, в якому дитина особливо гостро преживає табу на вільне виявлення енергії лібідо, що призводить до її блокування й імпортування. З'ясовано, що інфантилізм і психологічна імпотенція деструктують поведінку суб'єкта, зумовлють ригідність вчинків, пасивність, несамостійність, депресивність. Виявлено глибинні детермінанти формування інфантилізму та тенденцію до психологічної смерті, встановлено їх взаємозв'язок з психологічним захистом, регресивними проявами та принципом задоволення. Доведено ефективність використання системно упорядкованих методик активного соціально-психологічного навчання, адекватних поставленій задачі щодо виявлення глибинних детермінант інфантилізму та психологічної імпотенції у їх взаємозв'язках з метою запобігання та нівелювання регресивних наслідків даних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю952.17 + Ю949.2 с +
Шифр НБУВ: РА356378

Рубрики:

      
6.

Сирятська Т.О. 
Виконавська інтерпретація в аспекті психології особистості музиканта-артиста: автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Т.О. Сирятська ; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. — Х., 2008. — 18 с. — укp.

Вивчено психолого-аналітичний аспект особистості виконавця, який є взірцем артистичної діяльності. Грунтуючись на динамічній концепції особистості (за Е.Фроммом) та концепції іншого М.Бахтіна, екстрапольованих на матеріал виконавського мистецтва, опрацьовано теоретичні положення класичної характерології за документами щодо діяльності видатних музикантів минулого К.М.Вебера, М.Глінки, піаністів А.Рубінштейна, С.Рахманінова, Г.Гульда, В.Софроницького. Це уможливлює моделювання процесів і механізмів психології особистості через визначення її базових концептів ("характер", "темперамент", "артистична енергія"). Запропоновано дефініції понять "інтерпретація", "особистість інтерпретатора", "артистична енергія". Виявилось, що всі творчі особистості мали певний тип акцентуації (за типологією К.Ленгарда), який не лише пояснює особливості його психототипу, але й спрямовує та увиразнює семантику виконавської інтерпретації (через взаємодію рис темпераменту та характеру). Зазначено, що цей процес не є лінійним, спрощеним - він впливає на трактовку авторського тексту та трансформує його зміст опосередковано, але закономірно та на об'єктивному підгрунті. Ідеальним є збіжність "образу автора" з виконавським Я. В інших випадках виконавське мислення виокремлює трансформацію авторського Я, слухач відчуває певні зміни у традиції виконання. Це простежено на чотирьох виконавських версіях Шостої прелюдії Ф.Шопена: А.Корто, С.Ріхтера, В.Софроницького, М.Аргеріх. Психологічна структура особистості є енергетичною системою, що також увиразнює семантичну спрямованість інтерпретації як кінцевого результату діяльності музиканта-артиста. Закон структурної тотожності (конгруентності) між акцентуйованими рисами особистості та типом інтерпретації визначає характер взаємодії та доповнює усталену в інтерпретології типологію виконавців, розвиває існуючі ідеї К.Мартинсена, Е.Кречмера, Д.Рабіновича.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Ю945.442 +
Шифр НБУВ: РА356946

Рубрики:

      
7.

Бедь В.В. 
Використання адвокатом-захисником психологічних знань у кримінальному процесі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 19.00.06 / В.В. Бедь ; Нац. акад. внутр. справ МВС України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Висвітлюються теоретичні і прикладні аспекти проблеми використання психологічних знань адвокатом-захисником для підвищення ефективності кримінального процесу. На основі праць юристів, психологів та досліджень автора розкриваються суть психологічного пізнання у кримінальному процесі, його юридичні й психологічні передумови, аналізуються особливості застосування психологічних знань адвокатом. Здійснена психологічна характеристика адвокатської діяльності та її вимог до особистості, на основі проведеного дослідження розроблена психограма адвоката-захисника. Викладено рекомендації і пропозиції щодо психологічного забезпечення адвокатської діяльності, яке повинне здійснюватись по таких напрямах : 1) залучення адвокатом різних форм психологічного пізнання (використання можливостей психологічної консультації, висновків судово-психологічної експертизи, взаємодія з фахівцем-психологом); 2) безпосереднє використання психологічних знань адвокатом, який отримав психологічну підготовку. Остання передбачає розвиток загальної психологічної культури та формування спеціальної психологічної підготовленості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х893.9(4Укр)16

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Гайдар О. В. 
Використання спеціальних знань під час розслідування таємного викрадення чужого майна: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / О. В. Гайдар. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації за результатами наукових досліджень та положень чинного законодавства обґрунтовано низку теоретичних питань і наведено вирішення практичних проблем, що виникають під час використання спеціальних знань у процесі розслідування таємного викрадення чужого майна. Сформульовано теоретичні положення та практичні рекомендації, які можуть використовуватися під час побудови криміналістичних методик розслідування крадіжок, а також спрямовані на вдосконалення практичної діяльності дізнавачів і слідчих щодо різноманітних аспектів використання спеціальних знань під час розслідування кримінальних правопорушень цього виду. Проаналізовано поняття таємного викрадення чужого майна з урахуванням визначень, сформульованих у теорії кримінально-правової доктрини та сучасної криміналістичної доктрини, сформульоване власне авторське визначення цієї наукової категорії. Піддано аналізу класифікації крадіжок, розроблені вченими, за різними критеріями. Запропоновано класифікувати крадіжки за такими критеріями як форма власності, предмет злочинного посягання, спосіб і місце вчинення крадіжок. Сформульовано поняття такої наукової категорії як «спеціальні знання». Визначено та піддано аналізу позиції провідних науковців щодо виокремлення форм, у яких використовуються спеціальні знання. Констатовано, що під час розслідування крадіжок застосовуються такі форми використання спеціальних знань як: залучення спеціаліста до проведення слідчих (розшукових) дій; залучення експерта до проведення судових експертиз; довідково-консультаційна форма використання спеціальних знань; проведення перевірок (ревізії). З’ясовано, що правові засади використання спеціальних знань під час розслідування крадіжок втілені у положеннях чинного законодавства України, а організаційні засади реалізовані взаємодією сторін кримінального процесу та обізнаних осіб. Закцентувано на засадах, які розмежовують повноваження спеціаліста та експерта під час розслідування кримінальних правопорушень. Охарактеризовано вимоги, що висуваються до висновку експерта у кримінальному провадженні. Розкрито проблемні аспекти призначення судових експертиз. Окремо наведено організаційні та методичні засади використання спеціальних знань під час проведення судової товарознавчої експертизи. Установлено, що порядок залучення спеціаліста у кримінальних провадженнях чітко не визначено чинним законодавством. Наголошено, що до проведення негласних слідчих (розшукових) дій можуть залучатися відповідні підрозділи Національної поліції України, котрі складаються зі спеціалістів, що володіють навичками застосування техніко-криміналістичних засобів. Розкрито особливості залучення інспекторів-криміналістів під час огляду місця події у рамках кримінальних проваджень за фактом крадіжок. Визначені засоби, що належать до криміналістичної техніки, яка застосовуються спеціалістами у слідчих (розшукових) діях. Акцентовано на значенні компетентності спеціалістів під час виявлення та вилучення слідів папілярних візерунків людини. Визначено методи та спеціальні хімічні речовини, що найчастіше застосовуються для виявлення слідів рук при розслідуванні кримінальних правопорушень. Визначено завдання, які можливо вирішити попереднім дослідженням слідів інспектором-криміналістом під час огляду місця події. Сформульовано обставини правопорушення, встановленню яких може сприяти спеціаліст, залучений до участі в допиті. З’ясовано вид і специфіку участі спеціалістів у проведенні обшуків, а також установлено, яку допомогу під час обшуку можуть надати спеціалісти щодо паперових і електронних документів у разі їх огляду. Констатовано значимість залучення спеціалістів до проведення огляду предметів у кримінальних провадженнях за фактом крадіжок. Установлено, що при проведенні слідчого експерименту застосовуються спеціальні технічні засоби фіксації та для ефективного їх застосування варто залучати спеціаліста, який реалізує таку діяльність. Розкрито труднощі, які виникають у слідчого при залученні спеціалістів до проведення негласних слідчих (розшукових) дій. Визначено підстави залучення психологів, педагогів, перекладачів під час розслідування таємного викрадення чужого майна.З’ясовано особливості консультаційно-довідкової допомоги, яка надається спеціалістами різних галузей у кримінальних провадженнях за фактом крадіжок. Установлено, що за формою консультація може бути усна і письмова, охарактеризовано кожну з них. Розкрито значення усних пояснень, наданих залученими спеціалістами під час проведення слідчих (розшукових) дій, зокрема огляду місця події, що проявляються у швидкому отриманні необхідної інформації із спеціальних питань. З урахуванням потреб практичної діяльності виділено питання, для вирішення яких достатньо консультації спеціаліста без проведення експертного дослідження. Визначено, що інформація, викладена в довідках, наданих спеціалістами у рамках розслідування кримінальних проваджень за фактом крадіжок, як правило, сприяє правильному призначенню судових експертиз.^UThe dissertation, based on the results of scientific research and the provisions of current legislation, substantiates a number of theoretical questions and provides solutions to practical problems that arise during the use of special knowledge in the process of investigating the secret theft of someone else's property. Theoretical provisions and practical recommendations were formulated, which can be used during the construction of forensic methods of investigating thefts, and were also aimed at improving the practical activities of inquirers and investigators regarding various aspects of the use of special knowledge during the investigation of criminal offenses of this type.The concept of secret theft of someone else's property was analyzed taking into account the definitions formulated in the theory of criminal legal doctrine and modern forensic doctrine, the author's own definition of this scientific category was formulated. Classification of theft developed by scientists according to various criteria was analyzed. It was proposed to classify thefts according to such criteria as the form of ownership, the subject of the criminal offense, the method and place of committing the thefts.The concept of such a scientific category as "special knowledge" was formulated. The position of leading scientists regarding the identification of forms in which special knowledge is used has been determined and analyzed. It was established that such forms of using special knowledge are used during the investigation of thefts as: involvement of a specialist in conducting investigative (search) actions; involvement of an expert in conducting forensic examinations; reference and consultation form for the use of special knowledge; carrying out inspections (audits).It was found that the legal principles of the use of special knowledge during the investigation of thefts were embodied in the provisions of the current legislation of Ukraine, and the organizational principles were implemented by the interaction of the parties to the criminal process and knowledgeable persons. Emphasis was placed on the principles that distinguish the powers of a specialist and an expert during the investigation of criminal offenses. The requirements put forward to the conclusion of an expert in criminal proceedings were characterized. Problematic aspects of the appointment of forensic examinations were revealed. Separately, the organizational principles of the use of special knowledge during the forensic commodity examination were given. It was established that the procedure for involving a specialist in criminal proceedings has not clearly defined by the current legislation. It was emphasized that the relevant units of the National Police of Ukraine, which consist of specialists with skills in the use of technical means, may be involved in conducting covert investigative (search) actions. The peculiarities of the involvement of forensic inspectors during the inspection of the scene of the incident as part of criminal proceedings based on the fact of theft have been revealed. The tools belonging to the forensic technique used by specialists, with the participation of the latter in investigative (search) actions, were defined. Emphasis was placed on the importance of specialist competence when identifying and extracting traces of human papillary patterns. The methods and special chemical substances that are most often used for the detection of handprints in the investigation of criminal offenses were defined. The tasks that can be achieved in the case of a preliminary investigation by a forensic inspector during the inspection of the scene of the incident were defined.Questions have been formulated, the solution of which can be helped by a specialist involved in the interrogation. The type and specifics of the assistance provided by specialists involved in searches have been clarified, and it has also been established what assistance specialists can provide during the search when working with paper and electronic documents in the event of their inspection. The significance of the involvement of specialists in the examination of items in criminal proceedings based on the fact of theft has been established. It was established that special technical means of fixation are used when conducting an investigative experiment, and for their effective use it is necessary to involve a specialist who implements such activities. The difficulties that arise when involving specialists in the conduct of secret investigative (search) actions were disclosed. The reasons for the involvement of psychologists, teachers, and translators during the investigation of the secret theft of someone else's property have been determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Горенко М. В. 
Гендерні особливості формування готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри / М. В. Горенко. — Б.м., 2022 — укp.

Авторкою здійснено теоретичний аналіз стану дослідженості проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри та гендерних особливостей у психології. Встановлено, що психологічна готовність – це первинна умова успішного виконання певної діяльності. Важливим чинником формування психологічної готовності до конкретного виду діяльності є наявність відповідних схильностей, здібностей та якостей особистості. Вона формується на основі засвоєння загальних та професійних знань, формування вмінь та навичок, удосконалення професійно важливих якостей. Психологічна готовність майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри – це складна, інтегрована система властивостей, професійних знань та досвіду; системне психологічне утворення у структурі особистості майбутнього фахівця. Така готовність містить сформовані мотиви вибору професії психолога, професійну спрямованість (позитивне ставлення до обраної професії, установка на професійну діяльність), професійно значущі якості особистості; широкий обсяг спеціальних знань та умінь; наявність емоційних та вольових властивостей особистості, які сприяють її реалізації. Ефективність здійснення професійної кар’єри психолога залежить від сформованості таких взаємопов’язаних компонентів психологічної готовності, як мотиваційно-цільовий, когнітивний, операційний, комунікативний, регулятивно-вольовий та рефлексивний. Для нашого дослідження, важливим є те, що поняття «гендер» відображає умовність відмінностей між чоловіками та жінками в соціально-психологічному та професійному планах. Вивчення особливостей формування психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри в гендерному аспекті має на меті виявлення цих специфічних особливостей залежно від типу гендерної ідентичності. У цьому плані ми опираємось на наукові дослідження С. Бем про основні типи гендерної ідентичності (маскулінність, фемінність, андрогінність) та будемо вивчати гендерні особливості окремо від біологічної складової статі, намагаючись не оцінювати і не корегувати особистість, а враховувати психологічні особливості її індивідуальної гендерної ідентичності. Емпіричним шляхом визначено критерії та відповідні ним показники психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри: мотивація навчальної діяльності; мотиви навчально-професійної діяльності майбутніх психологів; розуміння основних понять, що стосуються здійснення кар’єри; пізнавальна активність; емоційна стійкість; суб’єктивний контроль; поведінкова активність загалом; активність щодо підготовки до здійснення професійної кар’єри; успішність застосування професійних вмінь під час проходження практики у ЗВО; комунікативна компетентність; емоційний інтелект; здатність до аналізу власної поведінки; здатність до оцінки результатів своєї діяльності. Також визначено рівні сформованості компонентів психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри: високий, середній, низький.^UThe author carried out a theoretical analysis of the state of study of the problem of psychological readiness of applicants to pursue a professional career and gender characteristics in psychology. It has been established that psychological readiness is the primary condition for the successful performance of a certain activity. An important factor in the formation of psychological readiness for a specific type of activity is the presence of appropriate inclinations, abilities and personal qualities. It is formed on the basis of assimilation of general and professional knowledge, formation of abilities and skills, improvement of professionally important qualities.The psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career is a complex, integrated system of properties, professional knowledge and experience; systemic psychological education in the personality structure of the future specialist. Such readiness includes formed motives for choosing the profession of a psychologist, professional orientation, professionally significant personality qualities; a wide range of special knowledge and skills; the presence of emotional and volitional personality properties that contribute to its realisation. The effectiveness of the professional career of a psychologist depends on the formation of such interconnected components of psychological readiness as motivational and targeted, cognitive, operational, communicative, regulatory and volitional, and reflective.In the context of the study, the concept of ‘gender’ reflects the conventionality of differences between men and women in sociopsychological and professional aspects. The study of the peculiarities of the formation of the psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career in the gender aspect aims to identify differences depending on the type of gender identity. In this context, the research was based on the scientific achievements of S. Bem about the main types of gender identity (masculinity, femininity and androgyny). There were gender characteristics researched regardless of gender, taking into account the psychological features of its individual gender identity.Empirically determined criteria and indicators of psychological readiness: motivation of educational activity; motives of educational and professional activity of future psychologists; understanding of the main concepts related to the implementation of a career; cognitive activity; emotional stability; subjective control; behavioural activity in general; activity in preparation for a professional career; successful application of professional skills during internship at the higher education institution; communicative competence; emotional intelligence; the ability to analyse one’s own behaviour; the ability to evaluate the results of one’s activities. Levels of formation are also defined components of psychological readiness of future psychologists to pursue a professional career: high, medium, low.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Шашенков Д. М. 
Генезис вітчизняної спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах».: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / Д. М. Шашенков. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено вирішенню важливого наукового завдання щодо визначення фундаментальних характеристик теоретико-емпіричних напрацювань вітчизняних дослідників у галузі психології діяльності в особливих умовах.Комплексна модель дослідження генезису психології діяльності в особливих умовах дозволяє не тільки узагальнити коло її наукових здобутків, але й визначити основні варіанти її розвитку в майбутньому.У ході розгляду даного питання: 1. Визначено предмет та проблемне поле спеціальності 19.00.09 - «Психологія діяльності в особливих умовах».2. Представлено коло професій, які входять до предметної області спеціальності 19.00.09 - «Психологія діяльності в особливих умовах» (пожежні, рятувальники, співробітники правоохоронних та спеціалізованих органів, військовослужбовці, космонавти, пілоти, моряки, охоронці, шахтарі, водії, спортсмени, працівники АЕС, особи, що стали жертвами подій, пов’язаних зі специфікою професійної діяльності зазначених категорій фахівців).3.Виявлено міждисциплінарні зв’язки спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах» з біологічними, технічними, історичними, юридичними, педагогічними, медичними, військовими, соціологічними науками, національною безпекою та державним управлінням.4. Запропоновано періодизацію становлення та розвитку спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах».5. Наведено ієрархію основних проблем, які цікавили вітчизняних психологів вищої кваліфікації в межах спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах». Для усіх 230 дисертацій, захищених за період 1991-2021 рр. за вищезазначеною спеціальністю, перші одинадцять проблем у даній ієрархії виглядають наступним чином: особистість; психологічна підготовка, психологічна готовність; діяльність; негативні психічні стани; стрес та копінг-стратегії; колектив (група, команда, екіпаж, відділення, розрахунок); психологічна адаптація; професіографічний аналіз основних видів ризиконебезпечної діяльності; психологічна допомога та підтримка; професійно-психологічний відбір; реабілітація, реадаптація, постізоляційний період.6. Обґрунтовані найбільш потужні вітчизняні центри з дослідження проблем в межах спеціальності 19.00.09 - «Психологія діяльності в особливих умовах»: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького; Національний університет цивільного захисту України; Національний університет оборони України імені Івана Черняхівського та Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба.7. Досліджено гендерну складову вітчизняної спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах». 8. Проведено аналіз теоретико-методологічних основ дисертаційних дослідженнях за спеціальністю 19.00.09. - «Психологія діяльності в особливих умовах». Увесь масив отриманої при аналізі інформації розподілено на три групи – загальнонауковий, загальнопсихологічний та спеціальний.9. Проаналізовано та упорядковано методи (теоретичні, емпіричні, екпериментальні, психодіагностичні, математико-статистичні, технічні) та психодіагнотичні методики, які застосовувалися вітчизняними науковцями при проведенні досліджень в межах спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах». 10. Визначено основні варіанти розвитку наукових розробок з проблем психології діяльності в особливих умовах в майбутньому за допомогою перебору комбінацій змін компонентів дисциплінарної організації та системоутворюючих факторів, що детермінують цей розвиток. Наукова новизна одержаних результатів:Вперше: ?вирішено завдання цілісного розгляду психології діяльності в особливих умовах (від зародження у вітчизняній суспільній думці до теперішнього часу); ?визначено сутність вітчизняної спеціальності 19.00.09 – «Психологія діяльності в особливих умовах», її особливості, специфічні риси, напрямки та категоріальне поле; розкрито гендерну складову цієї спеціальності; здійснено наукову характеристику спрямованості методів психологічних досліджень, що найчастіше використовуються в межах цієї спеціальності.Удосконалено: ?процес узагальнення результатів теоретичних та експериментальних (емпіричних) психологічних досліджень, що накопичились за певний період часу;?проблемно-хронологічну класифікацію кваліфікаційних наукових праць, захищених в основних вітчизняних центрах з дослідження проблем психології діяльності в особливих умовах.Дістали подальшого розвитку: ?наукові погляди щодо розкриття структури та категоріального статусу методологічних основ психологічних досліджень. Практичне значення дослідження пов’язано також з можливістю вдосконалення навчально-методичних комплексів з історії вітчизняної психології, а також навчальних програм, що використовуються у підготовці та перепідготовці кадрів у галузі екстремальної та кризової психології, психології діяльності в особливих умовах.^UThe thesis aims to determine the fundamental characteristics of theoretical and empirical research of domestic scientists in the area of psychology of human activity performed under special conditions.The summary of the results of theoretical and experimental (empirical) research in psychology of human activity performed under special conditions accumulated from 1991 up to now can be considered as a stage in the development of modern views on the issue. The thesis is inspired by practical requests, stipulated by, first of all, the security and defense of Ukraine and, secondly, arising merely from the internal logic of scientific research, providing an opportunity to obtain true and reliable data.Main tasks of the study in question that have been fulfilled:1. The subject of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» as well as all the related scientific issues has been defined. 2. The range of major-related professions making part of the subject area (i.e. firefighters, rescuers, policemen, representatives of special civil protection and state border guard services, military servicemen, astronauts, pilots, sailors, security guards, miners, drivers, athletes, NPP and APS personnel, victims of specific professional activity accidents related to any of the professions mentioned above) has been given.3. The existence of interdisciplinary connections between the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» with other majors in differents fields of science (biology, engineering, history, legal studies, teaching, medicine, military science, sociology, national security and public administration) has been evidentiated.4. A chronological arrangement for the periods of formation and development of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» has been suggested. 5. The ranking of the main issues domestic psychologists were interested in within the framework of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» has been established. All the 230 theses written and defended in the area of study in question in 1991 – 2021 focused on the following scientific issues given here downwards in the order of importance: personality; psychological preparation, psychological readiness; activity; negative mental states; stress and coping strategies; a team (a group, a team, a crew, a department, a unit) as a phenomenon; psychological adaptation; professional analysis of the main types of risky activities; psychological help and support; professional and psychological selection; rehabilitation, readaptation, the period of post-isolation.6. The most important domestic research centers studying the scientific issues outlined within the framework of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» have been manifested. 7. The gender component of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» has been exploded.8. Theoretical and methodological foundations of research studies carried out within the framework of the specialty 19.00.09 «Psychology of human activity performed under special conditions» have been analyzed. The entire volume of information obtained as a result of the analysis is divided into three groups, i.e. general scientific, general psychological, and special information.Academic novelty of the scientific researchThe obtained results allowed for the first time:? the problem of holistic comprehension of the psychology of human activity performed under special conditions (from the origin to the present time) has been solved;The obtained results allowed improving:?the process of generalization of the results of theoretical and experimental (empirical) psychological research within a certain timespan;?the problem-chronological classification of qualifying scientific works made in the main domestic research centers dealing with issues of psychology of human activity performed under special conditions.The obtained results contributed to the future development of:?the scientific views on the structure and categorial status of methodological foundations of psychological research. The practical significance of the results described and represented in the thesis lies in the fact that they allow to make a contribution to the history of the development of domestic psychology taking into account the dynamics of the development of one of its branches, to expand the source base of historical and psychological research, to develop a concept of an approach to the study of history of formation and development of a scientific area as well as a branch of psychology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Гнатенко В. С. 
Державне управління економічною безпекою в системі цифровізації національної безпеки / В. С. Гнатенко. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі вирішено актуальне наукове завдання, що полягає в науковому обґрунтуванні теоретико-методологічних засад забезпечення економічної безпеки в умовах цифровізації та розробки практичних пропозицій щодо удосконалення даного процесу. Сформульовано визначення понять «економічна безпека», «інформаційно-економічна безпека», «економічна небезпека особистості», «економічно-психологічна безпека особистості». Запропонована модель поведінки економіки під впливом деструктивних факторів, у якій зазначено, що на стан економіки впливають, із одного боку, виклики та загрози, а з іншого – наслідки реалізації ризиків, які залежать від управлінських рішень. Проаналізовано основні складові компоненти й фактори економічної безпеки держави в умовах становлення цифрового суспільства. Акцентовано увагу на тому, що на сьогодні суттєво зростає роль інформаційної безпеки національної економіки, тому її слід виділити як самостійну складову економічної безпеки. Визначено основні фактори системи забезпечення економічної безпеки держави, які впливають на якість її забезпечення та поділяються на дві загальні групи: зовнішні та внутрішні.Розглянуто міжнародний досвід щодо формування економічної безпеки держави на прикладі Сполучених Штатів Америки, Королівства Норвегії, Республіки Польщі, країн Азії та виокремлено перспективні для України напрямки.Виділено сучасні інформаційні загрози економічній безпеці України. Указано на необхідність зміни парадигми стратегії кібербезпеки, що повинна базуватися не на реагуванні за фактом, а за принципом прогнозування і планування захисту від майбутніх дій кіберзлочинців, для чого потрібно постійно аналізувати сучасні тренди економічних кіберзагроз. Запропонована модель відображає взаємозв'язок безпекових факторів із фокусом уваги на забезпечення економічної стабільності та стійкості як основних умов прогресивного розвитку економіки, що представляє науковий інтерес щодо поглиблення знань та придбання умінь дієвого державного регулювання.Досліджено вплив економічної небезпеки, інформаційних загроз на людину, установлено її особистісні реакції на сучасні інформаційно-психологічні стреси, що надало змогу спрогнозувати наслідки на особистісному, суспільному і державному рівнях. Проведено аналіз стану методологічного інструментарію оцінювання економічної безпеки держави. Запропоновано зміни до підходів оцінки економічної безпеки на рівні держави, інституцій, виробництва, особи.Розроблено модель синхронізації економіко-особистісної взаємодії, що полягає у зв'язку структурних компонентів системи «особистість-економіка-держава», визначення їхнього впливу один на одного, з урахуванням основних, додаткових зовнішніх та внутрішніх чинників. Результатом власних теоретичних і емпіричних досліджень стала розробка стратегічної моделі економічної безпеки, що складається з наступних компонентів: викристалізації місії і мети економічної безпеки, аналізу зовнішніх і внутрішніх ризиків, планування завдань, формування і реалізації стратегії, управління і контролю. В основі розробленої моделі лежить людиноцентричний підхід, у свою чергу, базою розробки виступає аудит економічної діяльності особистості, суспільства, держави, матеріального і нематеріального виробництва.^UThe actual scientific task has been solved in the work, which consists in scientific substantiation of theoretical and methodological bases of ensuring economic security under the conditions of digitalization and development of practical proposals dealing with improvement of this process.The definition of the concepts "economic security", "information and economic security", "economic danger of the individual", "economic and psychological security of the individual" has been formulated. A model of economic behavior under the influence of destructive factors has been proposed, which states that the condition of the economy is affected by challenges and threats on the one hand, and on the other hand, by the consequences of the risks' implementation that depend on management decisions.The main components and factors of the state economic security under the conditions of a digital society formation have been analyzed. Focused attentiveness is placed on the fact that today the role of information security of the national economy is significantly increasing, so it should be identified as an independent component of economic security. The main factors of the state economic security system, which influence the quality of its provision, have been defined and are divided into two general groups: external and internal.The international experience in the formation of the state economic security on the example of the United States of America, the Kingdom of Norway, the Republic of Poland, Asian countries has been considered, and promising areas for Ukraine have been highlighted.Modern information threats to the economic security of Ukraine have been highlighted. The need to change the paradigm of cyber security strategy has been detected, and it should be based not on responding to the facts, but on the principle of forecasting and planning protection against future actions of cybercriminals, which requires constant analysis of current trends in economic cyber threats.The proposed model reflects the relationship of security factors with a focus on ensuring economic stability and sustainability, as the main conditions for progressive economic development, which is of scientific interest to deepen knowledge and acquirement of effective government regulation skills.The influence of economic danger, information threats on a person, his personal reactions to modern information and psychological stresses, which allowed predicting the consequences at the personal, social and state levels, has been studied. An analysis of the methodological tools condition for assessing the state economic security has been executed. Changes to approaches to assessing economic security at the level of the state, institutions, industry, and the individual have been proposed.A model of economic-personal interaction synchronization has been developed, which consists of the connection of structural components of the "personality-economy-state" system, determination of their influence on each other, taking into account the main, additional external and internal factors.The result of our own theoretical and empirical research was the development of a strategic model of economic security, consisting of the following components: crystallization of the mission and objectives of economic security, analysis of external and internal risks, task planning, formation and implementation of the strategy, management and control. The developed model is based on a human-centered approach, in turn; the basis of development is the audit of economic activity of the individual, society, and state, tangible and intangible production.It has been determined that the improvement of public administration should include: overcoming of the declarative nature of legislation and reducing the gap between legislation and practice in the information and economic sphere, creating new institutions that define the framework of interaction and rules of behavior to ensure economic stability and endurance. The solution to the problem of economic security should be comprehensive and systematic at various levels: regulatory, institutional, regional, and personal.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Созонюк О.С. 
Детермінанти розвитку психологічної культури вчителя початкової школи: Автореф. дис.... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.С. Созонюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння детермінації якості особистості вчителя. Розкрито специфіку поняття "психологічна культура вчителя початкової школи", викладено сутнісні характеристики детермінантів її розвитку. Розроблено концептуальну структурно-функціональну модель психологічної культури вчителя початкової школи. Експериментально досліджено особливості сформованості та дії показників екзо-, онто- та ендодетермінантів її розвитку. Описано особистісно детерміновану модель розвитку психологічної культури вчителя початкової школи. Наведено методичні рекомендації щодо цілеспрямованого розвитку психологічної культури вчителя початкової школи як фактора підвищення ефективності його психолого-педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.91 + Ч489.518.3
Шифр НБУВ: РА321558

Рубрики:

      
13.

Рудь В.О. 
Епідеміологічна та клініко-психологічна характеристика суїцидальної поведінки осіб в загальній популяції населення Полтавської області з урахуванням геліогеофізичних факторів та біологічних ритмів: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.16 / В.О. Рудь ; Укр. НДІ соц. і суд. психіатрії та наркології. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено епідеміологічне дослідження суїцидальної поведінки у загальній популяції Полтавської області за період 1957 - 2004 рр. Досліджено особливості впливу цирканнуальної ритміки та геліогеофізичних факторів на частоту самогубств і суїцидальних спроб, переглянуто та уточнено роль соціально-демографічних і біологічних факторів у формуванні та реалізації суїцидальної поведінки. На підставі комплексного вивчення поведінки 123-х пацієнтів, які здійснили суїцидальну спробу та знаходились на обстеженні та лікуванні в психіатричному стаціонарі, визначено клініко-психопатологічні, психологічні та біоритмологічні особливості суїцидальної поведінки. Встановлено наявність десинхронізації вегетативних функцій у обстежених, питому вагу певних циркадіанних типів залежно від провідного психопатологічного синдрому, ступеня серйозності суїцидальної спроби, психологічних характеристик пацієнтів. Визначено критерії суїцидального ризику та суїцидального рецидиву, на підставі яких розроблено систему корекції та профілактики суїцидальної поведінки з урахуванням індивідуального біоритмологічного статусу та сезонності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р64-324 + Ю937-953.6 +
Шифр НБУВ: РА343977

Рубрики:

      
14.

Дзюба А. Ю. 
Запобігання злочинності неповнолітніх у ФРН / А. Ю. Дзюба. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація є одним із перших кримінологічних досліджень в Україні, присвячених вивченню основних тенденцій та детальному аналізу комплексу заходів запобігання злочинності неповнолітніх у ФРН, ювенального кримінального законодавства, офіційної та неофіційної статистики і виявленню необхідних теоретико-прикладних умов для запозичення позитивних надбань Німеччини у цій сфері, із подальшим їх використанням у правозастосовній практиці із запобігання злочинності неповнолітніх в Україні та формування сучасної моделі ювенальної юстиції у нашій держави.Розглянуто окремі виховні заходи кримінально-правового характеру, дисциплінарні засоби та покарання, що застосовуються до неповнолітніх правопорушників у ФРН, розкрито їх зміст та особливості застосування. У роботі детально проаналізовані різні заходи кримінально-правового характеру, що застосовуються до неповнолітніх за кримінальним законодавством Німеччини. Наведено їх порівняльний аналіз із різними видами покарань, виховними заходами, а також іншими заходами кримінально-правового характеру, які передбачені розділом XV Загальної частини Кримінального кодексу України. Підкреслюється вирішальне значення виховних заходів у системі інших кримінально-правових заходів, що застосовуються до неповнолітніх у кримінальному законодавстві про неповнолітніх Німеччини.На основі емпіричного дослідження здійснено кількісно-якісний аналіз сучасної злочинності неповнолітніх у ФРН. Детально розглянуто відповідні показники кримінальних правопорушень, вчинених вказаною категорією осіб. Визначено її рівень, структуру, динаміку та ін. Серед правопорушень, учинених неповнолітніми, переважає Bagatellkriminalität («дрібна злочинність»). Більшість правопорушень вчиняються неповнолітніми вперше та за своїм характером належать до злочинів корисливої спрямованості. Найбільшу частку серед інших злочинів неповнолітніх складають крадіжки. Зроблено висновок, що злочинність неповнолітніх-нерезидентів ФРН має суттєво вищі показники, аніж злочинність резидентів. Тому поряд зі зниженням загального рівня злочинності неповнолітніх спостерігається приріст злочинності серед нерезидентів (здебільшого серед мігрантів).Установлено, що процес зростання поведінкових відхилень, у т.ч. й таких, що полягають у протиправній поведінці неповнолітньої особи, характеризується надмірним (гіпертрофованим) сприйняттям окремих установок ринкової економіки, а саме – цінностей особистого соціального успіху, який асоціюється у більшості випадків із матеріальним благополуччям, а також моделей поведінки, заснованих на надлишковій конкурентності, силі та прагматизмі. Подібні моделі досягнення особистого соціального успіху і матеріального благополуччя реалізовані в ідеї емансипації та викликають зміну гендерних матриць жіночої поведінки, наслідком чого є зростання агресивності, домінантності і прагматизму жіночої частини суспільства.На основі результатів теоретичного дослідження поставленої наукової проблеми було окреслено схему формування делінквентної поведінки неповнолітніх: соціальні цінності – сім'я – фактори ризику – труднощі у засвоєнні шкільної програми – фрустрація – шкільна дезадаптація – соціальна відчуженість – делінквентна поведінка.Зазначено, що структуризація запобігання злочинності у ФРН проводиться на загальнонаціональному, регіональному та місцевому рівнях. Визначено, що заходи запобігання злочинності класифікуються за рівнем (первинні, вторинні, третинні); сферою застосування (сім'я, школа, ЗМІ); суб'єктами застосування (державні і місцеві органи влади, суд, поліція, загальна соціальна служба, соціально-психологічна служба, служба соціального захисту молоді, неурядові організації, окремі громадяни); їх змістом (соціальні, економічні, психологічні, медичні, педагогічні, інформаційні тощо). Загальносоціальне (первинне) запобігання злочинності неповнолітніх є пріоритетним напрямом державної політики ФРН та охоплює комплекс різноманітних за характером заходів, спрямованих на удосконалення суспільних відносин із метою обмеження дії або усунення взагалі негативних явищ і процесів, що породжують злочинність та сприяють їй, а також недопущення вчинення злочинів. Виявлено, що характерною особливістю практики протидії злочинності неповнолітніх у ФРН є широке застосування як федеральних, так і місцевих програм відновлювального правосуддя, спеціальних програм профілактичного спрямування. Програми відновлювального правосуддя включають медіацію та діяльність служб пробації. У ФРН щороку розроблюються та широко використовуються програми профорієнтації і навчання молоді з подальшим працевлаштуванням. На підставі дослідження формулюються конкретні пропозиції, спрямовані на вдосконалення роботи суб'єктів запобігання злочинності серед неповнолітніх в Україні з урахуванням позитивного досвіду Німеччини у цій галузі.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine comprehensive criminological research, which is specifically devoted to the study of juvenile delinquency in Germany. The paper considers the main features of this phenomenon, as well as subjected to a detailed analysis of measures to prevent this type of crime. A special place in the dissertation research is devoted to the analysis of possible ways to use the positive achievements of Germany in the field of preventing juvenile delinquency - both in legislation and in the issue of borrowing the most successful practices, which is the key to the formation of a modern model of juvenile justice in our country.The paper thoroughly analyzes the various measures of a criminal law nature applicable to minors under the criminal law of Germany. Their comparative analysis is given with various types of punishments, educational measures, as well as other measures of a criminal law nature, which are provided for by Section XV of the General Part of the Criminal Code of Ukraine. It is emphasized that the decisive importance of educational measures in the system of other criminal law measures applicable to minors in the juvenile criminal law of Germany.Based on the empirical data presented in the work, a quantitative and qualitative analysis of modern juvenile delinquency in the Federal Republic of Germany is carried out. The work defines the crime rate of minors, its structure, dynamics. Among the juvenile criminal offenses, the so-called “petty crime” (Bagatellkriminalität) predominates. Most of the reported offenses are committed by minors for the first time, and by their nature relate mainly to crimes of a mercenary orientation. Among crimes of a mercenary orientation, in turn, juvenile offenders commit thefts most of all. The work concluded that the crime of minor non-residents of Germany is characterized by significantly higher rates compared with the crime of residents. From this it follows that, along with a decrease in the overall level of juvenile delinquency, there is an increase in the crime of non-residents - mainly from among migrants (internally displaced persons).It was established that the increase in behavioral deviations, including those that consist in the unlawful behavior of a minor, is due to the hypertrophic perception of individual social attitudes. These models of achieving personal social success and material well-being are implemented, in particular, in the ideas of emancipation and cause a change in the gender matrices of female behavior, resulting in an increase in aggression, the desire for dominance and pragmatism of the female part of society. Based on an in-depth analysis of various factors of the macro- and microenvironment, a scheme has been developed for the formation of delinquent behavior of minors: social values - family - risk factors - difficulties in mastering the school curriculum - frustration - school maladaptation - social exclusion - delinquent behavior.It is concluded that the prevention of juvenile delinquency as a whole is carried out by implementing measures of a general social, special criminological and individual nature. Measures to prevent juvenile delinquency are classified by level - in primary, secondary, tertiary and areas of application - family, school, media. The subjects of application are state and local authorities, the court, the police, the general social service, the social and psychological service, the youth social protection service, non-governmental organizations, and individual citizens. By content - on social, economic, psychological, medical, pedagogical, informational. It is noted that a characteristic feature of the practice of countering juvenile delinquency in the Federal Republic of Germany is the widespread use of both federal and local restorative justice programs, and special preventive programs. Restorative justice programs include mediation and probation services. Based on the study, specific proposals are formulated aimed at improving the work of the subjects of juvenile crime prevention in Ukraine, taking into account the positive experience of Germany in this area.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Грінвальд С. Г. 
Клініко-психофеноменологічна та медико-психологічна характеристика клінічних психотерапевтичних ефект-синдромів: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 19.00.04 / С. Г. Грінвальд ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Встановлено механізми формування, функціонування та руйнації кліничних психотерапевтичних ефект-синдромів (КПЕС). Описано п'ять сімейств КПЕС, однорідних за особистісним фактором й виділено шість груп КПЕС, що якісно відрізняються. Побудовано нову класифікацію КПЕС, що базується на психотерапевтичній семіотиці та дозволяє прогнозувати динаміку функціонування КПЕС. Вперше описано нові КПЕС, що дозволяє створити цілісну систему впливу на КПЕС: подані клінічні описи, характеристики, критерії диференційної діагностики абероадверсивного, ортоагітивного, вікарно-компенсаторного агітивного, амітокон-грегантного, гіпобулічного, псевдоагітивного, гіпермнестичного КПЕС. Розроблено диференційно-діагностичні, клініко-психофеноменологічні, психофізіологічні та медико-психологічні принципи відмежування КПЕС. Встановлено механізми розвитку кожного КПЕС та виявлено шляхи впливу на них.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.093-57
Шифр НБУВ: РА372393 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Голубова Т.Ф. 
Комплексна медико-психологічна реабілітація дітей, які постраждали від надзвичайних ситуацій, на санаторно-курортному етапі: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.33 / Т.Ф. Голубова ; Крим. республ. НДІ фіз. методів лікування і мед. кліматології ім. І.М.Сєченова. — Ялта, 2008. — 40 с. — укp.

Розроблено систему заходів комплексної медико-психологічної реабілітаціі з метою підвищення ефективності відновлювального лікування за санаторно-куруротних умов дітей, які постраждали від різних надзвичайних ситуацій, з урахуванням особливостей адаптаційно-компенсаторних механізмів організму. Серед постраждалих від техногенних катастроф виділено три групи, а саме: прогностично сприятливу, динамічного нагляду та ризику. У дітей, які постраждали від надзвичаних ситуацій природного й антропогенного характеру, виділено групу з синдромом психовегетативної напруги. Вивчено особливості призначення загальноприйнятих курортних процедур (грязьових аплікацій, хлоридних натрієвих, "перлинних" ванн, купання у морі та басейні). Розроблено методики з еферентної, антиоксидантної та імунокоригувальної терапії. Удосконалено методики фізіотерапевтичного впливу з використанням розроблених препаратів з натурної мулової сульфідної грязі. Запропоновано використовувати "спірулінові ванни", групову психокорекцію, що дозволило одержати більш високу ефективність санаторно-курортного лікування. Розроблено методику кількісного, бального оцінювання здоров'я та його зміни під впливом проведеної медичної реабілітації, за динамікою інформативних клінічних, функціональних і лабораторних показників, яка дозволяє встановити ефективність лікування у постраждалих дітей. Розроблено програму комплексної медико-психологічної реабілітації, яка базується на диференційованому підході до вибору алгоритму санаторно-курортного лікування залежно від характеристики основного ушкоджувального чинника надзвичайної ситуації, наявності гострого або хронічного стресу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.7 + Р733-54 +
Шифр НБУВ: РА358755

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Іванов С. Ю. 
Міграція сільського населення до Харкова (серпень 1943 - серпень 1991 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. Ю. Іванов ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано головні етапи повоєнної відбудови промисловості та транспорту міста, висвітлено причини та мотиви переїзду населення із села в місто, особливості трудової маятникової, навчальної організованої та стихійної міграції. Розглянуто зміни соціально-станового статусу сільських мігрантів. Показано, що в роки голоду 1946 - 1947 рр. за великої плинності робітничих кадрів, чисельність прибулого населення у місто переважала кількість вибулого. В 1946 р. прибулі по відношенню до обсягу міграції складали 70 %, а вибулі - 30 %, в 1947 р. прибулих було 56 %, а вибулих - 44 %. Досліджено житлове будівництво в Харкові та житлово-побутове облаштування мігрантів, виділено етапи вирішення житлової проблеми в місті. Показано, що міграція сільського населення в місто супроводжується певними проблемами, серед яких однією з важливих є їх соціально-психологічна адаптація до міського середовища за умов підтримання ними тісних зв'язків з селом. Вивчено участь сільських мігрантів у культурно-масових і спортивних заходах у вільний від роботи чи навчання час, проведення ними дозвілля. Висвітлено загальні тенденції урбанізаційних процесів, динаміку міграції сільського населення на різних етапах даного періоду. Показано вплив міграції на зміну чисельності національно-соціального складу населення Харкова, особливість мовного спілкування в місті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ХАР)6-2
Шифр НБУВ: РА382611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Шараф Алдін Джихад 
Медіасередовище як чинник розвитку комунікативної сфери особистості молодшого школяра: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шараф Алдін Джихад ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано вплив сучасного медіасередовища на розвиток комунікативної сфери особистості молодшого школяра. Розглянуто феномен "медіасередовище", його змістовні та формальні характеристики. У комунікативній сфері особистості серед її характеристик виділено: формально-динамічні (товариськість як вид психічної активності - потреба у спілкуванні, ініціативність, вступ до соціального контакту) та якісні (емпатія, психологічна проникливість, толерантність до інших людей, особливості мовлення та саморегуляції поведінки у спілкуванні) компоненти. З'ясовано, що ставлення до дитини в сім'ї впливає на розвиток комунікативної сфери особистості молодшого школяра за умов сучасного медіасередовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953 + Ю959.49 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА380752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Бабенко О.М. 
Медико-психологічна реабілітація жінок з небажаною вагітністю: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / О.М. Бабенко ; АМН України. Ін-т педіатрії, акушерства та гінекології. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено психологічний, гормональний статус і адаптаційні можливості організму жінок з небажаною вагітністю. Вивчено гормональний гомеостаз до та після переривання вагітності, а також статеву конституцію жінок та її зв'язок з небажаною вагітністю. Встановлено, що ці жінки мають генетично обумовлене підвищення сексуальної активності, яке у разі раннього початку статевого життя призводить до зростання вірогідності появи небажаної вагітності. Вивчено кореляційні зв'язки між показниками гормонального та психологічного стану цих жінок. На підставі оцінки виявлених порушень подано наукове обгрунтування та впроваджено комплекс заходів щодо психологічної реабілітації жінок, які прервали небажану вагітність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.218.1-57
Шифр НБУВ: РА318211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Свиридова В. В. 
Медико-психологічна реабілітація жінок, які перенесли оперативні втручання на внутрішніх статевих органах: автореф. дис. ... д-ра мед. наук : 19.00.04 / В. В. Свиридова ; Харк. мед. акад. післядиплом. освіти. — Х., 2010. — 36 с.: рис. — укp.

Вперше з позицій системного підходу досліджено проблеми медико-психологічної реабілітації жінок, які перенесли оперативні втручання на внутрішніх статевих органах. Встановлено, що актуальний психологічний стан жінок у перед- і ранньому післяопераційному періоді характеризується наявністю синдрому психоемоційної напруги з різним клінічним наповненням і соціально-психологічним аранжуванням залежно від стану подружніх стосунків. Описано клінічні прояви порушень сексуального здоров'я жінок та їх чоловіків до і після оперативного втручання. Встановлено, що сексуальні порушення спостерігаються практично у всіх жінок як до-, так і післяопераційному періоді, проте їх клінічний зміст, ступінь вираженості та соціально-психологічне аранжування залежить від стану подружніх стосунків. Виділено клінічні варіанти та форми сексуальної дезадаптації подружньої пари, в якій дружина перенесла операцію на внутрішніх геніталіях. Доведено, що психічний стан жінок після перенесенного оперативного втручання на внутрішніх статевих органах пов'язаний з об'ємом операції, а також зі станом їх подружніх стосунків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.1-82 + Ю949.241 + Р715.76
Шифр НБУВ: РА383396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського