Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (27)Наукова електронна бібліотека (32)Реферативна база даних (4306)Книжкові видання та компакт-диски (471)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>K=ОБДАРОВАНІ$<.>+<.>K=ДІТИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 133
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Грицюк В.І. 
Активізація корекційно-виховної роботи в допоміжній школі засобами рухливих ігор: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.І. Грицюк ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 17 с. — укp.

Досліджено вплив рухливих ігор на розвиток дитячого організму розумово відсталих школярів. Доведено, що на відміну від нормально розвинутих, аномальні діти потребують серйозного вдосконалення мотиваційної, інтелектуальної, зокрема, рухової сфер у зв'язку з наявними у їх статусі незворотними хворобливими процесами, що призводить до зниження навчально-корекційних потенцій розвитку. Особливо сприятливими для таких кумулятивних педагогічних впливів є молодший шкільний вік. На підставі результатів даних досліджень розроблено модель уроків фізичного виховання, загальноосвітнього циклу, позакласних та позашкільних заходів з активним використанням ігрової діяльності розумово відсталих школярів як засобу розвитку та соціалізації за умов сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6
Шифр НБУВ: РА309310 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Гапеєва І.В. 
Архітектоніка романного героя "Батьки і діти" І.С.Тургенєва: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.02 / І.В. Гапеєва ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено один з шедеврів російської класичної літератури у контексті поетичного буття автора, своєрідності виникнення, розвитку та розв'язання його конфлікту. Запропоновано критичне ставлення поширеного погляду на роман, за якого увага приділяється життєвому (соціальному) конфлікту. Цей конфлікт досліджено як перетворену форму поетичного конфлікту буття Тургенєва-автора. Трагічність головного героя роману інтерпретовано як архітектонічний ефект розв'язання любовного конфлікту в онтологічному сенсі поняття "кохання". Запропоновано трактування кохання як фундаментальної цінності, щодо якої були спрямовані пошуки твердих орієнтирів митцями російської літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)5-4 Тургенєв, І.С. 534 +
Шифр НБУВ: РА355468

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Касьянова Н.М. 
Боротьба з безпритульністю та бездоглядністю в Донбасі (1943 - 1953 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Касьянова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 19 с. — укp.

На прикладі Донбасу досліджено досвід боротьби держави з такими соціальними явищами, як дитяча безпритульність, бездоглядність і злочинність після звільнення регіону від нацистської окупації та закінчення Великої Вітчизняної війни (1943 - 1953 рр.). Встановлено основні причини виникнення досліджуваних негативних соціальних явищ, визначено масштаби даної проблеми. Проаналізовано законодавчу та розпорядчу базу роботи органів радянської влади, спрямованої на боротьбу з безпритульністю, бездоглядністю та злочинністю, розглянуто основні методи ліквідації цих явищ. Наведено загальну характеристику владних структур, основним завданням діяльності яких було усунення їх негативних проявів і стабілізації ситуації у регіоні щодо рівня дитячої безпритульності та правопорушень. Досліджено діяльність спеціальних дитячих виховних установ для категорії дітей із статусом діти-сироти та бездоглядні, а також призначених для утримання неповнолітніх правопорушників і злочинців. Визначено роль громадськості у справі допомоги дітям вулиці. Проаналізовано стан матеріального забезпечення знедолених дітей, охарактеризовано соціально-побутові умови їх життя. Розкрито особливості організації навчально-виховного процесу у спеціальних дитячих установах, показано специфіку дозвільного життя вихованців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)62-298 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч33(4УКР5)62 + Х628.332 +
Шифр НБУВ: РА370066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Лапій Ф.І. 
Вивчення впливу стану здоров'я та факторів місцевого захисту на формування специфічної імунної відповіді при вакцинації оральною поліомієлітною вакциною у дітей: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.13 / Ф.І. Лапій ; Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Уперше в Україні досліджено фактори, які впливають на формування імунітету до поліомієліту за умов вакцинації оральною полімієлітною ванкциною (ОПВ) серед дітей віком 6 років. Показано, що одним з вірогідних таких факторів може бути облігатна мікрофлора кишечнику. Не виявлено впливу рівнів імуноглобулінів слини, інтеркурентних захворювань на формування імунної відповіді у разі вакцинації ОПВ. Досліджено стан імунітету в дітей з первинними імунодефіцитами. Установлено, що діти з селективним дефіцитом IgA та транзитною гіпогамаглобулінемією відповідають утворенням антитіл на вакцинацію ОПВ у захисному титрі та мають подібні середні геометричні титри (СГТ) антитіл до поліовірусів, що і в популяції. Здійснено визначення титрів антитіл до поліовірусу в динаміці у дітей з імунодефіцитом, яким застосовано замісну терапію препаратами крові, що містять імуноглобуліни. Установлено, що діти, які вживають з замісною метою "Сандоглобулін", мають три титри антитіл у захисному титрі. Показано, що в дітей з імунодефіцитом, у разі лікування внутрішньом'язевим імуноглобуліном або свіжозамороженою плазмою не існує гарантії захисту проти поліомієліту. Обстежено дітей з захворюванням нирок щодо імунітету до полімієліту. Установлено, що діти з хронічним гломерулонефритом мають нижчі СГТ антитіл до поліовірусів трьох типів у порівнянні з дітьми, хворими на гострий гломерулонефрит.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.514.17-395 +
Шифр НБУВ: РА342277

Рубрики:

      
5.

Шевченко В.М. 
Виникнення і розвиток в Україні спеціальних шкіл для глухонімих у другій половині ХІХ - початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / В.М. Шевченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 17 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз виникнення та розвитку в Україні спеціальних шкіл для глухонімих дітей у другій половині XIX - початку XX ст. Виявлено, проаналізовано та розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови, що вплинули на становлення і розвиток вітчизняної сурдопедагогіки. Проведено науково-теоретичний і порівняльний аналіз та з'ясовано, що спеціальне навчання й виховання дітей з порушеннями слуху в Україні має тривалу, цікаву та повчальну історію. Даний процес виник більше двохсот років тому у вигляді примітивних філантропічно-опікунських установ, у яких знаходили притулок лише поодинокі глухонімі діти. Впродовж XIX - початку XX ст. в Україні відкривалися нові заклади, зміст освіти таких дітей удосконалювався, розширювалася загальноосвітня підготовка, підвищувався рівень роботи школи, здійснювалася підготовка учнів до практичної діяльності. Проте мережа шкільних закладів і надалі не задовольняла наявних потреб, а велика кількість дітей перебувала поза системою спеціальної освіти. На підставі зібраних і опрацьованих джерел, документів, підручників, матеріалів періодичної преси досліджено теоретичні засади діяльності й організації навчально-виховної роботи у спеціальних закладах для глухонімих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.3(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА346400

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Артюшенко А.О. 
Виховання вольових якостей в учнів середнього шкільного віку в процесі занять фізичною культурою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.О. Артюшенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Запропоновано інформативні методики та критерії оцінювання вольових якостей у молодших підлітків. Показано, що прояв даних якостей в учнів V - VII класів значною мірою залежить від рівня їх фізичної підготовленості та функціональної рухливості нервових процесів. Діти віком 10 та 13-ти років характеризуються відносно високим рівнем вольових проявів і більш значним приростом показників фізичних здібностей. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні засоби та методику виховання вольових якостей учнів у процесі розвитку основних фізичних здібностей - швидкості, сили, витривалості, швидкісно-силових якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.354 +
Шифр НБУВ: РА327389

Рубрики:

      
7.

Дмитрів Р. В. 
Вікові зміни складу тіла і розвитку м'язової сили у школярів, які проживають у різних соціально-природних умовах: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Р. В. Дмитрів ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Досліджено фізичний розвиток, компонентний склад тіла та розвиток м'язової сили у школярів 7 - 16-ти років, які проживають за різних соціально-природних умов. Стверджено, що найбільші абсолютні показники спостерігаються у школярів села гірської місцевості, причому у юнаків старшого шкільного віку є доволі високими, їм поступаються діти міста. Найнижчі показники - у більшості школярів села. Виявлено, що у показниках маси та довжини тіла хлопчики Прикарпаття у деяких вікових групах переважають ровесників з інших регіонів України, а в показниках обхвату грудної клітки їм поступаються. Підтверджено, що співвідношення основних компонентів маси тіла змінюється з віком та є визначальним щодо сенситивних періодів розвитку силових здібностей у школярів. Розширено уявлення про соматофізіометричні властивості дітей 7 - 16-ти років, які реалізують програму щодо використання засобів і методів диференційованого фізичного виховання школярів і використані з метою гармонізації їх фізичного розвитку та служать підгрунтям для адекватного дозування фізичних навантажень, спрямованих на розвиток такої фізичної якості, як м'язова сила.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143 + Ч511.492
Шифр НБУВ: РА376907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Шмаргун В. М. 
Вікові та індивідуальні психосоматичні особливості дітей як предиктори розумового розвитку (молодший шкільний і підлітковий вік): автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Шмаргун ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 39 с. — укp.

Дисертація присвячена вивченню вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей розумового розвитку дітей. Обгрунтовано новий напрям психологічної науки "психосоматика норми" та поняття "психосоматичні особливості норми". Наведені результати лонгітюдного порівняльного дослідження вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей у формуванні розумових здібностей дітей, що нормально розвиваються, та із затримкою психічного розвитку. У процесі вивчення структури і динаміки інтелекту та когнітивно-стильових ознак, нейродинамічннх якостей ВНД, нейропсихологічних характеристик довільної рухової дії встановлено, що діти порівнюваних груп суттєво відрізняються за сенсорно-перцептивними, сенсомоторними показниками цього комплексу психосоматичних особливостей. З'ясовано інтегральну дію психосоматичних показників на формування і прояв розумових здібностей як багаторівневих сенсорно-перцептивних і сенсомоторних феноменів в ієрархічній структурі ментального розвитку індивіда. Результати дослідження мають практичну значущість для оптимізації навчального процесу, формування у школярів розумових здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю948.25 + Р733.64-32
Шифр НБУВ: РА377142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Лишевська В.М. 
Внутрішньосімейний генетичний прогноз розвитку рухових здібностей людини: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / В.М. Лишевська ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Вперше комплексно розглянуто генетичні особливості розвитку рухових здібностей людини з використанням внутрішньосімейного методу дослідження генетики (вивчені батьки та діти, а також сібси). Вперше визначено взаємозв'язок у розвитку даних здібностей між сібсами (рідними братами та сестрами) у різному віці. Розроблено методологічне підгрунтя індивідуального генетичного прогнозування рухових здібностей у дітей. Розширено існуюче уявлення про механізм передачі спадкової інформації у розвитку основних рухових здібностей дітей та підлітків у разі використання внутрішньосімейного методу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.912.1 +
Шифр НБУВ: РА324037

Рубрики:

      
10.

Ярий Р.О. 
Вплив занять футболом на морфо-функціональний статус дітей молодшого шкільного віку: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Р.О. Ярий ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Досліджено особливості фізичного розвитку, фізичної підготовленості, соматичного здоров'я та психологічних якостей дітей 6 - 8 років. Доведено, що диференційована й узагальнена оцінка рівня фізичного розвитку дозволяє визначити не тільки ступінь фізичної підготовленості дітей, але й гармонійність кожного окремого показника. За наявності таких даних про фізичний розвиток, вчителем фізичної культури підібрано спеціальні вправи для цілеспрямованого фізичного удосконалення дітей. Проаналізовано взаємозв'язок і взаємовплив рухової активності на фізичну підготовленість дітей. Показано, що гра у футбол спрямована на розвиток швидкісних і швидкісно-силових якостей дітей та обумовлює покращання показників загальної фізичної підготовленості. Доведено, що діти, які займаються футболом, мають кращі психофізіологічні показники, які свідчать про рівень розумової працездатності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч515.78 + Ч510.1
Шифр НБУВ: РА375284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
  

      
11.

Любченко О.О. 
Вплив методів православної автотрансформації на особистісне зростання: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.01 / О.О. Любченко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

У новому аспекті досліджено традиційні психологічні поняття - свідомість, здібності, "Я - концепцію", розвиток особистості, поглиблено їх розуміння. Запропоновано психологічну інтерпретацію таких феноменів релігійного життя особистості як покаяння, сповідь, молитва, ісіхія, боротьба з пристрастями, розглянуто їх супровідні процеси у контексті психології особистості. Проведено якісний аналіз природи особистісних змін, духовного зростання православної людини. Досліджено феномен автотрансформації. У психологічному контексті розглянуто релігійну обдарованість та містичний досвід. Визначено умови та методи автотрансформації, що існують у східнослов'янському християнстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю957.2-998 + Э37-56 + Э210.2 +
Шифр НБУВ: РА330878

Рубрики:

      
12.

Удовенко Ю.М. 
Вплив несприятливих умов соціалізації на психічний розвиток дитини: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ю.М. Удовенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до вивчення закономірностей впливу несприятливих умов соціалізації на формування особистості дитини. Виявлено, що одними з впливовіших таких умов є прояви насильства до дітей, зокрема, фізичне, психологічне, сексуальне насильство, нехтування потребами дитини. З'ясовано особливості впливу несприятливих умов соціалізації на рівні емоційної, пізнавальної, мотиваційної сфери, образу-Я та міжособистісної взаємодії. Доведено, що під впливом зазначених умов соціалізації діти зазнають емоційного ураження, стосовно образу-Я, значною мірою гальмується пізнавальна активність та виникають порушення у сфері міжособистісної взаємодії. Визначено зміни структурних компонентів психічного розвитку дитини, що виникають під впливом несприятливих умов соціалізації. З урахуванням зазначених змін розроблено типологію дітей, які зазнали цього впливу. Запропоновано діагностичний інструментарій для визначення провідних сфер ураження дітей, що виникають під впливом несприятливих умов соціалізації. Показано, що основою реабілітаційних заходів має бути диференційований підхід, який передбачає врахування уражених сфер психічного розвитку дитини та різновиду несприятливих умов. Розроблено напрями соціально-психологічної реабілітації відповідно до запропонованої типології дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.402.1 + Ч312 +
Шифр НБУВ: РА352307

Рубрики:

      
13.

Руденко І.М. 
Вплив розлучення батьків на життєдіяльність дитини молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Руденко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше до наукового обігу введено поняття "життєдіяльність дитини молодшого шкільного віку, яка пережила розлучення". Виділено й охарактеризовано суспільно-діяльнісний та індивідуально-психічний її рівні. Цілісно розглянуто подію розлучення як динаміку негативних явищ (дестабілізація емоційних стосунків між подружжям, напружені батьківсько-дитячі взаємини до та після розлучення). Досліджено соціальну ситуацію розвитку молодших школярів після розлучення (частоту та характер взаємин між членами неповної сім'ї, вибір і тривалість дружніх стосунків з однокласниками), їх учбову (рівень успішності, негативні чиники впливу) та позашкільну діяльність. Проаналізовано психологічні зміни в особистості дітей, які пережили розпад сім'ї (виразність і стійкість емоційних переживань, ставлення до батьків). Показано відмінності у життєдіяльності молодших школярів залежно від тривалості часового проміжку після розлучення батьків. Розроблено й апробовано психокорекційну програму надання таким дітям психологічної допомоги. Проаналізовано психологічні особливості розвитку особистості дитини у сім'ї після розлучення батьків. Визначено деструктивні чинники взаємин між подружжям та їх вплив на особистість дитини, а також соціальні умови сприятливого перебігу її адаптації до нових стосунків з батьками у неповній сім'ї. Проаналізовано психологічні наслідки дестабілізації емоційних стосунків між батьками для дитини, узагальнено соціально-психологічний досвід життєдіяльності дитини у неповній сім'ї. З'ясовано, що розлучення батьків обумовлює появу деструктивних почуттів (провини, невпевненості у собі, тривожності, боязкості), які діти переживають протягом тривалого часу після розлучення. Доведено можливість зменшення їх негативного впливу на особистість молодшого школяра шляхом проведення психокорекційної роботи з використанням когнітивно-поведінкового підходу з елементами арт-, казко- й ігротерапії, психодрами та психогімнастики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА368538

Рубрики:

      
14.

Карпенко Н.А. 
Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.А. Карпенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Проаналізовано розуміння як сприйняття та пізнання людини людиною як розв'язування творчої задачі у контексті батьківсько-дитячих стосунків. Охарактеризовано дитячу обдарованість та її прови. Проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої одарованості та його детермінанти. Виявлено зв'язки між показниками творчого мислення досліджених учнів, експертною оцінкою батьків, їх рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставленння. У контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) визначено розуміння як творчий процес, що здійснюється завдяки активної взаємодії батьків з новою задачею (проявом обдарованості дитини - задачею для батьків), в результаті цього воних збагачують їх знання, формують тактичні прийоми та стратегії. Виділено етапи, рівні й ознаки розуміння батьками обдарованості в дітей, а також види нерозуміння. Запропоновано генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як структурований, багатоетапний динамічний процес розв'язування нових пізнавальних задач, який базується на когнітивних стратегіях. Наведено зміст, структуру розробленої та апробованої навчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками їх обдарованих дітей та результати формувального експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, проведена з батьками, що не розуміють творчо обдарованих дітей, сприяє позитивним зрушенням у з'ясуванні ними феномену дитячої обдарованості й особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 + Ю953.1 + Ю956-994-06-734 +
Шифр НБУВ: РА364719

Рубрики:

      
15.

Клюєва С.Д. 
Девіантність творчої особистості: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / С.Д. Клюєва ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз девіантності творчої особистості. Висвітлено погляди сучасних зарубіжних і вітчизняних дослідників на проблему девіантності. Розглянуто феномен творчої особистості у межах художньої діяльності як середовища й умови її самореалізації. Визначено загальні характеристики девіантності як соціального явища. Виявлено, що девіантність є відхиленням від конвенційної за своїм характером соціальної норми як необхідного елемента соціальної практики, інструмента соціального регулювання та контролю, що історично встановлена як межа дозволеності у суспільстві. Простежено особливості прояву девіантності творчої особистості у соціокультурному дискурсі. Наведено визначення та розглянуто різні форми позитивної девіантності (геніальність, талант, обдарованість) творчої особистості у художній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*311.2 + Ю6*327.3*311.2 + С5*36 +
Шифр НБУВ: РА348629

Рубрики:

      
16.

Голубєва І.Є. 
Дитинство як об'єкт соціально-демографічної політики в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / І.Є. Голубєва ; НАН України. Ін-т демографії та соц. дослідж. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розкрито соціально-економічну, демографічну суть понять "дитинство" і "діти". Визначено методологічні засади дослідження дитинства як складової життєвого циклу людини. Досліджено питання щодо соціально-економічних передумов утримання, виховання, освіти, стану здоров'я підростаючого покоління. Розглянуто роль сім'ї у народженні, вихованні, соціальній адаптації дітей як одного з основних осередків демореальності. Досліджено умови утримання, виховання та соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячих будинках сімейного типу як осередках демореальності. Розроблено рекомендації щодо оптимізації та забезпечення рівності та результативності соціально-демографічної політики стосовно поліпшення становища дітей в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)272-18 +
Шифр НБУВ: РА340777

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Соловей М.О. 
Дитячі будинки Донбасу у 1943 - 1965 роках: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.О. Соловей ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано й аргументовано авторську періодизацію розвитку дитячих будинків регіону в 1943 - 1965 рр., у якій виділено етапи в діяльності сирітських закладів. Простежено зміни у якісному складі керівних і педагогічних кадрів дитбудинків та з'ясовано як це вплинуло на методи виховання та повсякденне життя дітей. Виявлено різні джерела поповнення контингенту вихованців дитячих будинків. Встановлено, що в 1950-х рр. виникло "соціальне сирітство", коли в дитбудинках з різних причин опинялися діти, які мали батьків. Вперше досліджено матеріально-просторову та соціальну-культурну сферу повсякденного життя вихованців дитячих будинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)6-2 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч414(4УКР)715 +
Шифр НБУВ: РА368464

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Щербак І.М. 
Діти в обрядах та віруваннях українців ХІХ - початку ХХ ст. (статевовіковий аспект традиційної культури): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / І.М. Щербак ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2004. — 18 с. — укp.

З застосуванням методології та методичних прийомів, які екстраполюються на світоглядну сферу етнічної культури українців, а також ритуально-магічної практики досліджено питання функціонування верстви "діти" як однієї зі структурних одиниць статевовікової стратифікації у структурі ритуально-звичаєвої організації традиційного українського суспільства XIX - початку XX ст. Здійснено комплексний аналіз генези вірувань і уявлень, ритуальних форм їх вияву, специфіки обрядових дій та функцій щодо дитячої верстви. Визначено її місце та роль у ритуальній моделі соціуму як окремої групи, що мала права та обов'язки, що в цілому, базувалося на уявленнях традиційного колективу про перебіг статевих і вікових процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР)-522 +
Шифр НБУВ: РА331310

Рубрики:

      
19.

Овчинникова Я. С. 
Діти і підлітки Донбасу в умовах Великої Вітчизняної війни (1941 - 1945 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Я. С. Овчинникова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз становища дітей і підлітків Донбасу як соціально найуразливішої верстви населення в період Великої Вітчизняної війни. З'ясовано основні чинники, що визначали становище неповнолітніх за екстремальних умов війни на різних її етапах. Виділено напрямки політики радянської влади у галузі охорони дитинства, організації навчання та виховання неповнолітніх та особливості їх реалізації в Донбасі. Розглянуто умови перебування юних жителів регіону на окупованій території, проаналізовано дії нацистської окупаційної влади щодо даної категорії населення. З'ясовано основні мотиви та виділено форми участі дітей і підлітків у патріотичних заходах цивільного населення та русі Опору, показано внесок молодого покоління у здобуття Перемоги. Зроблено висновок про суттєвий вплив воєнних подій на стан фізичного, психологічного здоров'я неповнолітніх громадян та все їх подальше життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)622-2
Шифр НБУВ: РА380629 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Василенко В.В. 
Епідеміологічна характеристика ентеровірусних менінгітів у Західному регіоні України: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.02 / В.В. Василенко ; АМН. Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Визначено основні характеристики епідемічного процесу вірусних менінгітів (ВМ) в Україні та ентеровірусних менінгітів (ЕВМ) на моделі Закарпатської області, зокрема: динаміку, інтенсивність, ураженість різних вікових груп населення, сезонність та територіальний розподіл захворювань. Установлено, що загальну тенденцію його динаміки визначає захворюваність серед дитячих контингентів, основною групою ризику є діти віком 7 - 14-ти років. Проведено ретроспевтивний і поточний епідеміологічний аналіз у Закарпатській області з застосуванням клініко-епідеміологічних критеріїв оцінки випадків серозних менінгітів, установлено реальні рівні захворюваності на ВМ. Виявлено основні серотипи ЕВ, що являли собою етіологічні агенти ЕВМ. Показано циклічність динаміки ЕВМ, зміну серотипів ЕВ за період спостереження, а також можливість зростання у найближчі роки відсоткової кількості вірусів групи Коксакі. За результатами епідеміологічної експертизи ретроспективно виявлено епідеміологічний спалах ВМ в одному з районів області, установлено етіологію та причини його виникнення. Установлено наявність випадків тривалої персистенції вірусів Коксакі В-5, ЕСНО-6 та ЕСНО-18 в осіб, що перенесли хворобу ЕВМ, з хронічним ураженням центральної нервової системи. Визначено превалюючу роль в активності епідеміологічного процесу ЕВМ водного фактора передачі. Показано спорідненість реалізації факторів передачі збудників ЕВМ та полімієліту, який було зареєстровано в 1946 - 1983 рр. Надано прогноз щодо подальшої активності епідеміологічного процесу ЕВМ у Закарпатській області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р627.016.1-3 +
Шифр НБУВ: РА337477

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського