Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (19)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (33)Реферативна база даних (1592)Книжкові видання та компакт-диски (340)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРСЬКІ$<.>+<.>K=ПЕРЕВЕЗЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 223
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Крайній В.О. 
Інвестиційні перспективи функціонування транспортних підприємств з перевезення агропродукції (на прикладі Херсонської та Миколаївської областей): автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / В.О. Крайній ; Міжнар. ун-т бізнесу і права. — Херсон, 2009. — 16 с. — укp.

Запропоновано стратегії інвестування процесів перевезень агропродукції. Удосконалено економіко-математичну модель для вдосконалення діяльності транспортного підприємства, яка задана на множині та дозволяє прогнозувати основні показники його функціонування. Запропоновано модель оптимального управління процесами перевезень агропродукції. Розглянуто організаційно-економічні аспекти інвестування процесів перевезень агропродукції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХЕС)373.353.2 + У9(4УКР-4МИК)373.35.2 +
Шифр НБУВ: РА368739

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Беженар Р. В. 
Інформаційні технології моделювання забруднення водних екосистем для комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки / Р. В. Беженар. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці і розвитку інформаційних технологій для систем комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки на основі нових та удосконалених математичних моделей переносу забруднення у водних екосистемах та дозових впливів на людину через різні шляхи опромінення. З цією метою камерна модель POSEIDON-R була вдосконалена для використання в системах комп'ютерної підтримки рішень з радіаційної безпеки. Зокрема, розроблена модель донного ланцюжка живлення, в якій вперше враховується перехід забруднення з донних відкладень у морські організми. Нова кінетично-алометрична модель неоднорідного засвоєння забруднення організмом риби, розроблена в роботі, дозволяє враховувати хіміко-біологічні властивості забруднюючих речовин накопичуватися в певних тканинах організму. У моделі враховується залежність параметрів, які описують основні процеси метаболізму риби, від її маси в степені -¼, що узгоджується з загальним законом масштабування в біології. Також отримана залежність засвоєння ізотопів цезію і стронцію морськими організмами від солоності оточуючої води, тобто від концентрації конкуруючих іонів калію і кальцію, відповідно. Дане вдосконалення моделі POSEIDON-R дає змогу застосовувати її у водних об'єктах з широким діапазоном солоності, зокрема, в лиманах і гирлах річок з майже прісною водою, а також у морях з великим стоком річкової води.Необхідно було здійснити адаптацію моделі POSEIDON-R до різних областей Світового океану для її інтеграції в систему RODOS. З цією метою вона застосовувалась для довгострокового моделювання переносу радіоактивного цезію 137Cs в європейських морях і морях північно-західної частини Тихого океану, суттєво забруднених в результаті аварій на Чорнобильській АЕС і АЕС Фукусіма. Для кожної з описаних областей розраховані концентрації радіонукліда у воді, донних відкладеннях і морських організмах узгоджуються з даними відповідних вимірювань за весь період моделювання.З метою детального відтворення переносу радіоактивного забруднення в північно-західній частині Тихого океану протягом двох років після аварії на АЕС Фукусіма-1 та в Балтійському морі протягом п'яти років після аварії на ЧАЕС застосовувалась тривимірна модель THREETOX. У результаті отримані карти забруднення морського середовища, а також області з підвищеними концентраціями 137Сs та шляхи його поширення в різні моменти часу. Для відтворення переносу 137Cs в морських організмах Тихого океану після аварії на АЕС Фукусіма-1 та для прогнозування наслідків майбутніх аварій у тривимірну модель THREETOX були вперше інтегровані компоненти технології моделювання забруднення водних екосистем.Камерна модель POSEIDON-R була включена в платформу PREDO для оцінки доз опромінення населення в результаті витоків радіонуклідів, що утворюються в умовах нормальної експлуатації атомних об'єктів Швеції, в морське середовище. Представлене порівняння розрахованих концентрацій радіоактивних 60Co та 54Mn у воді, донних відкладеннях і морських організмах з відповідними вимірами для АЕС Форсмарк, яка розміщена на березі Балтійського моря. Розроблена в даній роботі кінетично-алометрична модель неоднорідного накопичення забруднення в рибі дає краще узгодження розрахованих концентрацій обох радіонуклідів з вимірами порівняно з іншими моделями для типів риби, що знаходяться на різних рівнях ланцюжка живлення. Причиною цього є врахування внеску різних тканин, оскільки навіть низька концентрація активності в м'язовій тканині суттєво впливає на загальний вміст радіонукліда в рибі через її значну масову частку.Для розрахунку доз, отриманих населенням від прісноводних шляхів опромінення, в систему RODOS була інтегрована модель FDMA. В ній проводиться оцінка доз опромінення, отриманих населенням за рахунок вживання питної води та внаслідок споживання продуктів харчування рослинного і тваринного походження, забруднених через прісноводні шляхи. Вхідними даними моделі є концентрація радіонуклідів у воді на територіях сільськогосподарського виробництва і територіях проживання, яка є вихідною інформацією гідромодуля системи RODOS. Параметри моделі, які відносяться до різних радіоекологічних регіонів України, були зібрані, опрацьовані і внесені в систему RODOS, що сприяло її впровадженню в Україні. В даний час оцінка доз для населення від прісноводних шляхів опромінення в рамках системи RODOS здійснюється на атомних об'єктах України і в урядових структурах, зокрема, на Рівненській АЕС та в центрі прогнозування наслідків радіаційних аварій Українського гідрометеорологічного центру ДСНС України, що підтверджується відповідними актами впровадження.^UThe thesis focuses on the development and improvement of information technologies for the systems of computer support of decisions in radiation safety based on the new and upgraded mathematical models for the contamination transport in aquatic ecosystems and dose effects on humans through different pathways of irradiation. For this purpose, the box model POSEIDON-R was improved for using in systems for the computer support of decisions in radiation safety. In particular, the model of the benthic food web has been developed where the transfer of contamination from bottom sediments to marine organisms is considered for the first time. A new kinetic-allometric model for non-uniform assimilation of contamination by fish, developed within the thesis, allows to consider the chemical-biological features of contaminants to accumulate in certain tissues of the organism. Model parameters describing the main metabolic processes depend on mass of fish to the -¼ power that is in agreement with the general scaling law in biology. In addition, the dependence of cesium and strontium uptake rates by marine organisms on the salinity of surrounding water that means the concentration of competition ions potassium and calcium, respectively, is obtained. Such improvement of POSEIDON-R model allows it to be used in water bodies with a wide range of salinity, including estuaries with almost fresh water and seas with large river water runoff.The customization of POSEIDON-R model to different regions of World Ocean was the necessary step for its integration in the RODOS system. For this purpose, it was applied for long-term simulation of the transfer of radioactive cesium 137Cs in the European seas and seas of Northwestern pacific significantly contaminated in result of the accidents at the Chornobyl and Fukushima nuclear power plants. For every region, the calculated concentrations of radionuclide in the water, bottom sediments and marine organisms agree with the corresponding measurements throughout the simulation period.A three-dimensional model THREETOX was used for detailed reproducing the transfer of radioactive contamination in the Northwestern Pacific over two years after the Fukushima nuclear accident and in the Baltic Sea during the five years following the Chornobyl accident. It provides maps for 137Сs concentrations in the marine environment and directions for its propagation at different times. To reproduce the transport of 137Сs in marine organisms of Pacific Ocean following the Fukushima nuclear accident and to predict the effects of future accidents, the components of modelling technology for aquatic ecosystems contamination were integrated for the first time in three-dimensional model THREETOX.The box model POSEIDON-R was incorporated into the PREDO platform to estimate radiation doses to the public resulting from the releases of radionuclides in the marine environment during normal operation of nuclear facilities in Sweden. The calculated concentrations of radioactive 60Co and 54Mn in the water, bottom sediments and marine organisms are compared with the corresponding measurements for the Forsmark NPP located on the Baltic Sea coast. The developed kinetic-allometric model for the for non-uniform assimilation of contamination in fish gives better agreement of the calculated concentrations for both radionuclides with measurements for fish species at different levels of the food chain compared to other models. This is caused by the contribution of different tissues, because even a low concentration of activity in muscle tissue significantly affects the total content of radionuclide in fish due to its large mass fraction.The FDMA model was integrated into the RODOS system for calculation the doses received by the population from freshwater pathways of irradiation. It provides the dose assessment due to consumption by people of the drinking water and food products of plant and animal origin contaminated through freshwater. The input data for the model is the concentration of radionuclides in the water on agricultural and habitat areas, which is the output information of the RODOS hydro module. Model parameters related to different radioecological regions of Ukraine were collected from open sources, processed and integrated into the RODOS system that was contributed to its implementation in Ukraine. Nowadays, the dose assessment for population from freshwater pathways of irradiation using the RODOS system is carried out at the nuclear facilities of Ukraine and in governmental structures. In particular, it is in operate at the Rivne NPP and in the Radiation Accidents Consequences Prediction Center of the Ukrainian Hydrometeorological Center that is confirmed by the relevant acts of implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Бойко В. В. 
Інформаційна технологія організації логістичних систем автоматизованого управління та безпеки руху міського пасажирського транспорту / В. В. Бойко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління безпечними перевезеннями міським пасажирським транспортом. У дисертаційній роботі проведене підвищення ефективності та якості обслуговування пасажирів міського транспорту шляхом використання інформаційної технології організації логістичних систем автоматизованого управління пасажирськими перевезеннями, що забезпечує визначення найбільш раціональних маршрутів та графіків руху з одночасним дотриманням безпеки усіх його учасників.Для досягнення мети дисертації були отримані такі наукові результати: вперше розроблено модель пасажироперевезень міським транспортом, що дозволяє здійснювати гнучкий пошук маршрутів, а також враховувати вимоги безпеки та економічні інтереси усіх учасників руху; удосконалено метод проектування логістичної системи управління міським пасажирським транспортом, що веде до зниження витрат і вартості послуг перевізника; удосконалено інформаційну систему підтримки прийняття рішень, що дозволило підвищити якість обслуговування пасажирів; запропоновано метод отримання спеціалізованих баз знань, що дозволяє автоматизувати процес раціонального управління пасажирськими транспортними засобами.^UIn administrative cities and business centers - the main concentration of jobs is located in the central part of the city, in industrial cities - in peripheral areas and in tourist cities - they can be distributed both in the central and peripheral parts of the city - depending on the tourist attractions, and sleeping areas are usually located in the buffer part of the city - between the center and industrial zones.At the same hour, the movement of the urban population mainly takes place with the help of local passenger or private transport. However, in addition to the advantages of light transport, their disadvantages should be noted, including: lack of proper organization of logistics transport schemes, insufficient automation of management and safety of passenger transportation. The main technical reasons for these shortcomings are the lack of information support for light transport, as well as a dispatch base. Therefore, the development of information technology for the organization of logistics systems for automated management of safe transportation of urban passenger transport is an important and relevant scientific task.The purpose of the dissertation is improving the efficiency and quality of public transport passengers through the use of information technology for the organization of logistics systems for automated management of passenger traffic, which ensures the definition of the most rational routes and schedules while maintaining the safety of all its participants.The dissertation reveals scientific tasks, substantiates the relevance of the dissertation, formulates the goal and objectives of scientific research. The data on publications and approbation of works are shown. The choice of the method for forecasting the passenger traffic is made and the further development of the model for the flexible search for transport routes is carried out. The features of building an intelligent decision support system are considered and an experimental verification of the results obtained is carried out. A new information system for decision-making support for the automation of passenger transportation and traffic safety has been proposed. The results of the practical application of the automatic control system, which makes it possible to increase the control efficiency, are presented.To achieve the goal of the dissertation, the following scientific results were obtained: for the first time, a model of passenger transportation by urban transport was developed, which allows for a flexible search for routes, as well as taking into account the safety requirements and economic interests of all traffic participants; the method of designing a logistics management system for urban passenger transport has been improved, which leads to a decrease in the costs and cost of carrier services; the information system for decision-making support was improved, which made it possible to improve the quality of passenger service; a method for obtaining specialized knowledge bases is proposed, which makes it possible to automate the process of rational management of passenger vehicles.The results of theoretical and experimental research, models and algorithms for flexible search of urban passenger transport routes, as well as developed hardware and software, have found practical use and implementation (confirmed by the certificate) at "Charz-Auto" in Cherkasy. The main results of the dissertation are used in the educational process of the Department of Computer Science and Systems Analysis of Cherkasy State Technological University in the courses "Analytical Data Processing Systems" and "Data Mining" (confirmed by the act of implementation).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Дейнега І.О. 
Інформаційне забезпечення оцінювання та планування споживання основних засобів на підприємствах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.О. Дейнега ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2005. — 22 с. — укp.

Розвинуто теоретичні та методичні засади інформаційного забезпечення оцінки споживання основних засобів за умов наростаючої ринкової невизначеності. Розкрито суть категорій "основні засоби" та "споживання основих засобів". Удосконалено методичні підходи до оцінки рівня їх зношення. Установлено взаємозв'язок між корисністю основного засобу та попитом на продукт, що створюється за його участю. Проаналізовано теоретичні положення щодо визначення потреб в інформаційному забезпеченні споживання основних засобів й обгрунтовано його значення для оцінки даного процесу. Структуровано інформаційні потоки, що виникають у межах відтворення та споживання засобів праці. Обгрунтовано методичні підходи до оцінювання корисності й якості інформації, інформаційного забезпечення підприємства. Розроблено методику оцінювання споживання основних засобів, що передбачає врахування визначеності ринкового середовища підприємства. На прикладі автотранспортних підрозділів Рівнинщини, які здійснюють вантажні перевезення, обгрунтовано доцільність розвитку інформаційних систем на підприємствах як основного фактора впливу на ринкову негентропію суб'єктів господарювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.31-571.1 +
Шифр НБУВ: РА339542

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Леусенко І. В. 
Адміністративна відповідальність за забруднення та засмічення морського простору України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / І. В. Леусенко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації проведено комплексне наукове дослідження адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України.Визначено, що з урахуванням природних особливостей басейнів Чорного і Азовського морів, специфіки освоєння їх мінеральних ресурсів в сучасних умовах забруднення моря відбувається шляхом: проведення розвідувальних робіт та обладнання свердловин, геологорозвідувальних робіт; видобутку корисних копалин; будівництво підземних споруд різного призначення; російської агресії та хімічного забруднення моря внаслідок бомбардувань. З врахуванням положень чинного законодавства України встановлено допустимість поєднання декількох видів юридичної відповідальності, зокрема, заходів дисциплінарної та адміністративної відповідальності, заходів майнової та кримінальної відповідальності, за забруднення та засмічення морського простору.Встановлено, що специфікою шкоди, завданої морському простору України, є її ймовірний прояв через значні проміжки часу, що має відображатися у методиці її обчислення, а не лише пов’язуватися із визначенням розміру реальних збитків від певних дій, як існує в Методиці визначення збитків, заподіяних навколишньому природному середовищу в межах територіального моря, виключної морської (економічної) зони та внутрішніх морських вод України в Азовському та Чорному морях, затвердженої наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Такий підхід ускладнює реалізацію компенсаційної функції цивільно-правової відповідальності за правопорушення у сфері охорони морського простору, в тому числі спричиненої російською військовою агресією, а тому і знижує рівень її правової ефективності.Виділено особливості адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України, до яких віднесено: 1) нормативно-правові підстави встановлюються як нормами чинного національного законодавства, так і міжнародними актами та договорами, морськими звичаями, звичаями портів та обов’язковими постановами, статутними документами адміністрацій морських портів, їх службовими особами, службовими інструкціями та наказами; 2) специфічний перелік обставин, що виключають адміністративну відповідальність за забруднення та засмічення морського простору України, зокрема, до нього входять непереборна сила та інші форс-мажорні обставини; 3) підстави настання адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору України, якими є порушення норм, що встановлюють граничні розміри забруднення морського простору України; 4) особливе коло суб’єктів адміністративної відповідальності, яким є службові особи морських суден, органів державного екологічного контролю тощо; 5) різноманітний перелік джерел забруднення та засмічення морського простору (в тому числі в наслідок проведення господарчих та науково-дослідних робіт на континентальному шельфі та прилеглих водах України, де реалізуються суверенні права розвідки, розроблення та охорони живих і неживих (мінеральних) природних ресурсів, у тому числі на морському дні і у його надрах, а також здійснюється юрисдикція відносно створення та використання установок і споруд, проведення морських наукових досліджень та охорони морського середовища); 6) застосування ряду оціночних категорій та неврахування у методиках оцінки шкоди морському простору збитків, що можуть настати від протиправної діяльності у майбутньому).Обґрунтовано, що родовим об’єктом адміністративних правопорушень, пов’язаних із забезпеченням безпеки морського простору є порушення режиму використання природних об’єктів та природних ресурсів, забезпечення їх раціонального використання, дотримання вимог національної та регіональної екологічної безпеки під час експлуатації джерел підвищеної небезпеки (до яких віднесено і морські судна).Встановлено, що правовідносини у сфері охорони морського простору України як об’єкту адміністративних правопорушень нормами КУпАП регулюється безсистемно, без застосування структурно-логічного підходу до розташування відповідних деліктних складів. Підтримано ідею про доцільність об’єднання адміністративних правопорушень у сфері охорони морського простору України до окремого розділу під назвою «Відповідальність за екологічні правопорушення», де розмістити всі норми, що стосуються сфери забруднення довкілля і, зокрема, забруднення та засмічення морського простору України.Обгрунтовано доцільність розширеного тлумачення поняття «суб’єкт адміністративної відповідальності за забруднення та засмічення морського простору», до кола яких запропоновано віднести: по-перше, службовців суден, морських кораблів та інших плавзасобів; по-друге, юридичних осіб, відповідальність яких має базуватися на реалізації концепту інституту відповідальності без вини за лише факт заподіяння майнової та/або моральної шкоди, а також на використанні конструкції відповідальності володільця джерела підвищеної небезпеки, яким визнано судно, морський корабель чи інший плавзасіб...^UIn the dissertation, a comprehensive scientific study of administrative responsibility for pollution and littering of the marine space of Ukraine was conducted.It was determined that, taking into account the natural characteristics of the Black and Azov Sea basins, the specifics of the development of their mineral resources in modern conditions, sea pollution occurs by: carrying out reconnaissance works and equipment of wells, geological exploration works; mining; construction of underground structures for various purposes; Russian aggression and chemical pollution of the sea as a result of bombing. Taking into account the provisions of the current legislation of Ukraine, the admissibility of a combination of several types of legal responsibility, in particular, measures of disciplinary and administrative responsibility, measures of property and criminal responsibility, for pollution and littering of the sea space has been established.It was established that the specificity of the damage caused to the maritime space of Ukraine is its probable manifestation after significant intervals of time, which should be reflected in the method of its calculation, and not only be related to the determination of the size of real losses from certain actions, as is the case in the Methodology for determining losses. caused to the surrounding natural environment within the territorial sea, exclusive maritime (economic) zone and internal sea waters of Ukraine in the Azov and Black Seas, approved by the order of the Ministry of Environmental Protection and Natural Resources of Ukraine. This approach complicates the implementation of the compensatory function of civil liability for offenses in the sphere of maritime space protection, including those caused by Russian military aggression, and therefore reduces the level of its legal effectiveness.Features of administrative responsibility for pollution and littering of the marine space of Ukraine are highlighted, which include: 1) regulatory and legal grounds established both by the norms of current national legislation and international acts and treaties, maritime customs, customs of ports and mandatory resolutions, statutory documents of administrations seaports, their officials, service instructions and orders; 2) a specific list of circumstances that exclude administrative responsibility for pollution and littering of the maritime space of Ukraine, in particular, it includes force majeure and other force majeure circumstances; 3) the grounds for administrative liability for pollution and littering of the marine space of Ukraine, which are violations of norms establishing the limit sizes of pollution of the marine space of Ukraine; 4) a special circle of subjects of administrative responsibility, which are officials of sea vessels, state environmental control bodies, etc.; 5) a diverse list of sources of pollution and clogging of the marine space (including as a result of economic and research activities on the continental shelf and adjacent waters of Ukraine, where the sovereign rights of exploration, development and protection of living and non-living (mineral) natural resources are exercised, in including on the seabed and in its subsoil, as well as exercising jurisdiction over the creation and use of installations and structures, conducting marine scientific research and protection of the marine environment); 6) application of a number of assessment categories and failure to take into account in the methods of assessment of damage to the maritime space damages that may occur from illegal activities in the future).It is substantiated that the general object of administrative offenses related to ensuring the safety of the maritime space is the violation of the regime of use of natural objects and natural resources, ensuring their rational use, compliance with the requirements of national and regional environmental safety during the exploitation of sources of increased danger (up to which also includes sea vessels).It has been established that legal relations in the sphere of protection of the maritime space of Ukraine as an object of administrative offenses are regulated by the Code of Criminal Procedure in an unsystematic manner, without applying a structural and logical approach to the location of the relevant tort warehouses. The idea of combining administrative offenses in the sphere of protection of the marine space of Ukraine into a separate section called "Liability for environmental offenses" is supported, where all norms relating to the sphere of environmental pollution and, in particular, pollution and littering of the marine space of Ukraine, will be placed.The expediency of the expanded interpretation of the concept of "subject of administrative responsibility for pollution and littering of the sea space" is substantiated, to which it is proposed to include..


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Циба Є. В. 
Адміністративна відповідальність за порушення правил перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. В. Циба ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 19 с. — укp.

Проаналізовано загальнотеоретичні проблеми адміністративної відповідальності за порушення правил перевезення пасажирів автомобільним транспортом (АТ.М). Досліджено суб'єктивні та об'єктивні елементи й ознаки складу адміністративних проступків у сфері перевезення пасажирів і вантажів АТ. Визначено та охарактеризовано адмістративно-процесуальний статус суб'єктів адміністративного провадження у справах про порушення правил перевезення пасажирів і вантажів АТ і систему стадій провадження у справах про адміністративні проступки в аналізованій сфері. Розроблено пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства України у сфері перевезення пасажирів і вантажів АТ та забезпечення безпеки дорожнього руху загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.1 + Х819(4УКР)072.89
Шифр НБУВ: РА381689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Серафімов В.В. 
Адміністративний примус у сфері торговельного мореплавства: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.В. Серафімов ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2000. — 22 с. — укp.

Висвітлено заходи адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають специфіку залежно від дії в просторі та кола осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції щодо упорядкування діяльності наглядово-контролюючих державних органів у торговельному мореплавстві. Досліджено відносини, що впливають у зв'язку із застосуванням заходів адміністративного примусу у сфері торговельного мореплавства (затримання суден, морські арешти тощо), які мають значну специфіку залежно від дії у просторі і за колом осіб, що здійснюють нагляд і контроль за правопорядком в торговельному мореплавстві. Запропоновано рекомендації з удосконалення законодавства України відносно дії заходів адміністративного примусу в торговельному мореплавстві. Внесено пропозиції з упорядкування діяльності державних наглядово-контролюючих органів в торговельному мореплавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.522 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА310728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Ксензюк А. Я. 
Адміністративно-деліктний механізм забезпечення прикордонної безпеки в Україні: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / А. Я. Ксензюк. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правової природи, особливостей і реалізації в Україні адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави.Установлено, що прикордонна безпека має свою власну видову специфіку, що спрямована на забезпечення державного суверенітету і територіальної цілісності держави, захист національних інтересів в прикордонній сфері, що і варто вважати основною метою прикордонної безпеки. Запропоновано під прикордонною безпекою держави розуміти – збалансований стан захищеності державного суверенітету, територіальної цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства й держави у прикордонні сфері. З методологічних позицій визначено, що проблема адміністративно-деліктного механізму забезпечення прикордонної безпеки держави повинна розглядатися як цілісна система взаємозалежних елементів, взаємна узгодженість і послідовність розгляду яких дає змогу розкривати і доповнювати зміст одне одного. Наведені у дослідженні теоретико-методологічні основи пізнання адміністративно-деліктних механізмів забезпечення прикордонної безпеки визначили базові положення, що дозволили сформувати логічну структуру дисертаційного дослідження.Адміністративним правопорушенням (деліктом) проти прикордонної безпеки держави розглядається як суспільно шкідливе (небезпечне), винне й протиправне діяння особи, що посягає на збалансований стан захищеності державного суверенітету й територіальній цілісності, а також охоронюваних законодавством про державний кордон інтересів людини, суспільства і держави у прикордонні сфері, за яке законом передбачено адміністративну відповідальність. До них відносяться правопорушення, передбачені статтями 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 КУпАП та статтею 1 Закону України «Про відповідальність перевізників під час здійснення міжнародних пасажирських перевезень».Констатовано, що прикордонні відносини, які поєднують охоронювані адміністративно-деліктним правом суспільні відносини, дають змогу вести мову суто про родовий об’єкт адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України без поділу їх юридичних складів на видові об’єкти. При цьому родовим об’єктом цих правопорушень (деліктів) є прикордонна безпека держави, що становить собою однорідні й тотожні за своїм змістом суспільні відносини.Для адміністративних правопорушень (деліктів) проти прикордонної безпеки України характерним є обов’язковість такого елементу об’єктивної сторони як місце їх вчинення. Ця ознака конструктивно закладена в кожен склад цих правопорушень (деліктів) або безпосередньо, або змістовно. Місцем є конкретно визначена частина прикордонного простору, з учиненням чи не вчиненням у межах якого відповідне суспільно шкідливе діяння (дія або бездіяльність) законом про адміністративну відповідальність пов’язується наявність певного складу правопорушення (делікту), що посягає на прикордонну безпеку держави. Притаманним для цих правопорушень також є наявність спеціального суб’єкта щодо їх вчинення: особа, яка входить до складу наряду з охорони державного кордону України; іноземці та особи без громадянства; особа, яка перетинає державний кордон України чи межі тимчасово окупованої території України; підприємство (його об’єднання), установи, організації чи фізичні особи, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення.Адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності Держприкордонслужби, що співвідносяться між собою як частка і ціле. Доведено, що слід вести мову про формулювання такого поняття як «адміністративно-деліктна юрисдикційна діяльність», яке розкриває змістовно-структурне розуміння про те, що адміністративно-деліктна діяльність є складовою адміністративно-юрисдикційної діяльності органу публічної влади, Держприкордонслужби зокрема.Нормативно-правове забезпечення досліджуваної сфери передбачає сприяння здійсненню пошуку шляхів щодо удосконалення існуючих і новостворюваних адміністративно-деліктних норм задля необхідного виконання принципово нових завдань у забезпеченні прикордонної безпеки держави, при цьому становлячи відповідний процес утворення й підтримки (у певних межах) організаційно-функціональних конструктивних характеристик прикордонної безпеки держави через забезпечення управлінського впливу нормативно-правовими засобами.У дослідженні надано пропозиції щодо удосконалення українського законодавства у прикордонній сфері та запропоновано: врегулювати в КУпАП порядок застосування стягнення у виді примусового видворення; передати повноваження розгляду справ за статтею 204-1 КУпАП органам Держприкордонслужби; визнати такими, що втратили чинність, статті 204-3, 204-4 КУпАП; запровадити у законодавстві єдину конструкцію поняття «законодавство про державний кордон України» шляхом доповнення статті 6-1 Закону України «Про державний кордон України» та відповідного корегування інших законів.^UThe dissertation is a comprehensive study of the legal nature, features and implementation of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state in Ukraine.It has been established that border security has its own species specificity, which is aimed at ensuring state sovereignty and territorial integrity of the state, protecting national interests in the border area, which should be considered the main goal of border security. It is suggested that the border security of the state should be understood as a balanced state of protection of state sovereignty, territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in the border area protected by the legislation on the state border.From a methodological point of view, it is determined that the problem of the administrative-delict mechanism for ensuring the border security of the state should be considered as a whole system of interdependent elements, the mutual coherence and sequence of consideration of which makes it possible to reveal and complement each other's content. The theoretical-methodological foundations of knowledge of the administrative-delict mechanisms of border security provided in the study determined the basic provisions that made it possible to form the logical structure of the dissertation research.An administrative offense (delict) against the border security of the state is considered as a socially harmful (dangerous), culpable and illegal act of a person that encroaches on the balanced state of protection of state sovereignty and territorial integrity, as well as the interests of man, society and the state in border areas protected by the legislation on the state border the sphere for which the law provides for administrative responsibility. These include offenses provided for by Articles 172-18, 185-10, 202, 203-1, 204-1, 204-2, 204-4 of the Code of Criminal Procedure and Article 1 of the Law of Ukraine "On Liability of Carriers During International Passenger Transportation".It was established that border relations, which combine social relations protected by administrative and tort law, make it possible to speak purely about the generic object of administrative offenses (torts) against the border security of Ukraine without dividing their legal structures into specific objects. At the same time, the generic object of these offenses (delicts) is the border security of the state, which is homogeneous and identical in its content to social relations.For administrative offenses (delicts) against the border security of Ukraine, the obligation of such an element of the objective party as the place of their commission is characteristic. This feature is constructively embedded in each composition of these offenses (delicts) either directly or meaningfully. A place is a specifically defined part of the border space, with the commission or non-commitment of a corresponding socially harmful act (action or inaction), according to the law on administrative responsibility, the presence of a certain composition of the offense (delict) that encroaches on the border security of the state is associated. Inherent to these offenses is also the presence of a special subject for their commission: a person who is part of the order for the protection of the state border of Ukraine; foreigners and stateless persons; a person who crosses the state border of Ukraine or the borders of the temporarily occupied territory of Ukraine; an enterprise (its association), institutions, organizations or natural persons that carry out international passenger transportation.The regulatory and legal support of the researched area involves the promotion of the search for ways to improve existing and newly created administrative and tort norms for the necessary performance of fundamentally new tasks in ensuring the border security of the state, while constituting the corresponding process of formation and maintenance (within certain limits) of organizational and functional constructive characteristics border security of the state through the provision of managerial influence by regulatory and legal means.The study provided proposals for improving Ukrainian legislation in the border area and proposed: to regulate the procedure for the application of penalties in the form of forced deportation in the Criminal Code of Administrative Offenses; transfer the authority to consider cases under Article 204-1 of the Code of Administrative Offenses to the bodies of the State Border Service; recognize Articles 204-3, 204-4 of the Code of Administrative Offenses as having lost their validity; introduce in the legislation a unified construction of the concept of "legislation on the state border of Ukraine" by supplementing Article 6-1 of the Law of Ukraine "On the State Border of Ukraine" and correspondingly correcting other laws.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Рубан А.Є. 
Адміністративно-правові засади державного контролю у галузі автомобільних перевезень: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Є. Рубан ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2009. — 16 с. — укp.

Визначено адміністративно-правові засади державного контролю у галузі автомобільних перевезень. Сформульовано визначення поняття "об'єкт державного контролю у галузі автомобільних перевезень". Розкрито суть даного контролю. З'ясовано та класифіковано основні напрямки державного контролю за автомобільними перевезеннями. З'ясовано місце та повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування у аспекті їх ролі у здійсненні контролю за автомобільними перевезеннями. Висвітлено процедури здійснення контрольної діяльності в галузі автомобільних перевезень. Охарактеризовано форму державного контролю у цій галузі. Визначено шляхи вдосконалення даної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3 + Х819(4УКР)071 +
Шифр НБУВ: РА365533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Медведєв Д. К. 
Адміністративно-правові засади перевезення вантажів автомобільним транспортом: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Д. К. Медведєв ; Акад. упр. МВС України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано доктринальне та легальне визначення поняття перевезення вантажів автомобільним транспортом. Рекомендовано органам державної влади у здійсненні регулювання та контролю за перевезенням вантажів застосовувати прямі та непрямі методи одночасно. Вдосконалено визначення обмеження діяльності з перевезення вантажів автотранспортом. Розвинуто положення щодо необхідності розширення вимог вітчизняних ліцензійних умов. Розкрито стимулювання міжнародних перевезень вантажів вітчизняними автотранспортними підприємствами (АТП). Визначено ефективність застосування щодо АТП комплексу заходів юридичної відповідальності. Висвітлено доцільність введення підвищеної відповідальності за провину у формі умислу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)125.3
Шифр НБУВ: РА374613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Скляр Ю. І. 
Адміністративно-правові засади юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. І. Скляр. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню змісту та особливостей адміністративно-правових засад юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні, а також обґрунтуванню напрямків їх удосконалення. У роботі дістав подальшого розвитку генезис інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення на території України. З’ясовано, що становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення тісно пов’язане з появою державності на території України та розвитком зовнішньоекономічної торгівлі. Виокремлено шість періодів становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення на території України: 1-й період (ІХ–ХІІІ ст.) – визначення меж юридичної відповідальності за перевезення товарів поза митним контролем у вигляді штрафу та конфіскації предметів, які переміщувалися в документах часів Київської Русі; 2-й період (XIV ст. – сер. XVII ст.) – юридичну відповідальність за контрабанду товарів на українських землях визначали законами протекціоністських держав (Річ Посполита, Велике князівство Московське, Османська імперія); 3-й період (сер. XVII ст. – XVIII ст.) – активізація протидії та боротьби з контрабандою товарів з метою захисту економічних інтересів Козацько-гетьманської держави; 4-й період (поч. XIX ст. – поч. XX ст.) – формування правових принципів, що визначили курс розвитку митного законодавства та протидії контрабанді на ХХ ст.; 5-й період (30 грудня 1922 р. – 11 грудня 1991 р.) – становлення інституту юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення за часів перебування території України у складі СРСР; 6-й період (12 грудня 1991 р. – до сьогодні) – вміщує декілька етапів: І етап (12 грудня 1991 р. – 14 листопада 2011 р.) – пов’язаний із прийняттям митних кодексів України 1991 та 2002 років, КК України; ІІ етап (15 листопада 2011 р. – до сьогодні) – розпочався з декриміналізації товарної контрабанди.Сформульоване авторське розуміння поняття «адміністративно-правове регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні» як владної діяльності уповноважених державою суб’єктів, спрямованої на впорядкування суспільних відносин у сфері притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення через визначення в законодавстві держави нормативної та процесуальної підстав, а також інших умов настання такої відповідальності. Визначено особливості адміністративно-правового регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення в Україні, однією з яких є специфіка співвідношення норм КУпАПта МК України як джерел адміністративно-правового регулювання юридичної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення. Акцентовано на тому, що чинним МК України не охоплено всіх аспектів адміністративної відповідальності за контрабанду товарів комерційного призначення. Зважаючи на це, існує необхідність уніфікації та систематизації митного законодавства. Запропоновано під незаконним переміщенням товарів комерційного призначення через митний кордон України розуміти протиправний, умисний поведінковий акт осудної фізичної або юридичної особи, виражений формою активної дії, скоєної різним способом, що посягає на суспільні відносини щодо встановлених правил переміщення товарів комерційного призначення через митний кордон України й тягне за собою настання несприятливих наслідків для порушника. Ключові слова: порушення митних правил, митний кордон, товар комерційного призначення, митний орган, контрабанда, назаконне переміщення товарів, адміністративна відповідальність.^UThe dissertation deals with the study of the content and features of the administrative and legal principles of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine, as well as to the justification of proposals for their improvement.In the work, the genesis of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods on the territory of Ukraine was further developed. It was found that the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods is closely related to the emergence of statehood on the territory of Ukraine and the development of foreign economic trade. Six periods of the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods on the territory of Ukraine are distinguished: 1st period (IX – XIII centuries) – determination of the limits of legal responsibility for the transportation of goods outside customs control in the form of a fine and confiscation of items that were moved in documents of the times of Kyivan Rus; 2nd period (XIV century – mid-XVII century) – legal responsibility for the smuggling of goods on Ukrainian lands was determined by the laws of protectionist states (the Polish-Lithuanian Commonwealth, the Grand Duchy of Moscow, the Ottoman Empire); 3rd period (mid-17th century – 18th century) – intensification of opposition and fight against smuggling of goods in order to protect the economic interests of the Cossack-Hetman state; 4th period (beginning of the XIX century – beginning of the XX century) – the formation of legal principles that determined the course of development of customs legislation and combating smuggling in the XX century; 5th period (December 30, 1922 – December 11, 1991) – the establishment of the institution of legal responsibility for the smuggling of commercial goods during the time when the territory of Ukraine was part of the USSR; 6th period (from December 12, 1991 to the present) includes several stages: 1st stage (December 12, 1991 to November 14, 2011) related to the adoption of the Customs Codes of Ukraine of 1991 and 2002, the Criminal Code of Ukraine; 2nd stage (November 15, 2011 – until today) began with the decriminalization of goods smuggling.The author's understanding of the concept of "administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine" is formulated as a power activity of state-authorized subjects aimed at streamlining social relations in the sphere of bringing guilty persons to administrative responsibility for smuggling of commercial goods through the definition of normative and procedural grounds in the state legislation, as well as other conditions for the occurrence of such responsibility. Features of the administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods in Ukraine are identified, one of which is the specificity of the ratio of the norms of the Code of Administrative Offenses and the Customs Code of Ukraine as sources of administrative-legal regulation of legal responsibility for smuggling of commercial goods. It is emphasized that the current Customs Code of Ukraine does not cover all aspects of administrative responsibility for the smuggling of goods for commercial purposes, taking into account this, there is a need to unify and systematize customs legislation.It is suggested that the illegal movement of commercial goods across the customs border of Ukraine should be understood as an illegal, intentional act of behavior by a reprehensible natural person or legal entity, expressed in the form of an active action committed in a different way, which encroaches on social relations regarding the established rules for the movement of commercial goods across the customs border of Ukraine and entails adverse consequences for the violator.Key words: violation of customs rules, customs border, commercial goods, customs authority, smuggling, legal movement of goods, administrative responsibility.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Пижов С. Л. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України у сфері надання публічно-сервісних послуг: автореферат дис. ... к. ю. н. : 12.00.07 / С. Л. Пижов. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню адміністративно-правового регулювання діяльності регіональних сервісних центрів МВС України (далі – РСЦ МВС) у сфері надання публічно-сервісних послуг.Визначено поняття діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг як урегульованого нормами адміністративного права механізму здійснення публічно-сервісної функції цих органів, спрямованого на створення умов для реалізації прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб, шляхом надання в установленому законом порядку на платній та безоплатній основі публічно-сервісних послуг. Проаналізовано нормативно-правові акти, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг.Охарактеризовано структуру адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, яка представлена у вигляді трикомпонентної моделі. З’ясовано призначення цільового компоненту адміністративно-правового статусу РСЦ МВС, який дозволяє виявити ступінь та вектори управлінського впливу цих органів на адміністративні правовідносини у сфері надання публічно-сервісних послуг. Визначено пріоритетні напрями взаємодії РСЦ МВС з іншими суб’єктами надання публічно-сервісних послуг: а) взаємодія у сфері здійснення реєстраційно-дозвільних процедур; б) взаємодія у сфері організації діяльності з перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; в) взаємодія у сфері провадження діяльності щодо оптової та роздрібної торгівлі автотранспортними засобами; г) освітньо-професійна взаємодія з закладами вищої освіти МВС. На основі аналізу Директив 1999/37/ЄС, 2006/126/ЄС та 2009/40/ЄС визначено напрями вдосконалення правового забезпечення діяльності РСЦ МВС у сфері надання публічно-сервісних послуг, до числа яких відноситься встановлення в нормах національного законодавства вимог до: зразку та категорій посвідчення водія; мінімального віку керування транспортними засобами; кваліфікації екзаменаторів, залучених до приймання іспитів на право керування транспортними засобами, встановлення спрощеної процедури реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів.Розроблено проєкт Типового положення про регіональний сервісний центр МВС. Запропоновано внесення відповідних змін і доповнень до інших нормативно-правових актів, що становлять правову основу діяльності РСЦ МВС.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical problems of administrative and legal regulation of the activity of regional service centers MIA of Ukraine in the field of public service provision.The concept of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision is defined as a mechanism for the implementation of the public service function of these bodies regulated by the norms of administrative law, aimed at creating conditions for the realization of the rights and legitimate interests of individuals and legal entities, by providing paid and free of charge public service services. The regulatory legal acts that form the legal basis of the activity of the RSC of the MIA in the field of public service provision have been analyzed.The structure of the administrative and legal status of the RSC of the MIA is characterized, which is presented in the form of a three-component model. The purpose of the target component of the administrative-legal status of the RSC of the MIA has been clarified, which allows to identify the degree and vectors of managerial influence of these bodies on administrative legal relations in the field of public service provision. The priority areas of interaction of the RSC of the MIA with other entities providing public services have been determined: a) interaction in the field of registration and licensing procedures; b) interaction in the field of organizing activities for the transportation of passengers and cargo by road transport; c) interaction in the field of wholesale and retail trade in motor vehicles; d) educational and professional interaction with institutions of higher education of the MIA.Based on the analysis of Directives 1999/37/EU, 2006/126/EU and 2009/40/EU, directions for improving the legal support for the activities of the RSC of the MIA in the field of providing public services have been determined, including the need to establish in the norms of national legislation requirements for : model and categories of driver's license; the minimum age for driving vehicles; qualifications of examiners involved in taking examinations for the right to drive vehicles, establishing a simplified procedure for registration (re-registration) of vehicles, etc.A project of the Model Regulations on the regional service center of the MIA has been developed. It is proposed to make appropriate changes and additions to other normative legal acts that constitute the legal basis for the activities of the RSC of the MIA.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Карнаух-Голодняк О. В. 
Адміністративно-правове регулювання поводження з промисловими відходами / О. В. Карнаух-Голодняк. — Б.м., 2022 — укp.

У роботі комплексно досліджуються адміністративноправове регулювання відносин поводження з промисловими відходами. У межах об'єкта та предмета дослідження розкрито систему адміністративноправового регулювання відносин у сфері поводження з промисловими відходами, виявлено основні проблеми нормативно-правового регулювання та запропоновано шляхи їх вирішення. В дисертації здійснюється спроба аналізу теоретико-правових підходів та сучасного стану нормативно-правового регулювання відносин поводження з промисловими відходами, зокрема аналізується законодавче визначення категорії «промислові відходи», їх ознаки та особливості. Досліджуються наявний стан адміністративно-правового регулювання поводження з промисловими відходами, а також доктринальні положення, що стосуються вказаної проблематики, детально аналізуються їх методи та заходи. В результаті чого формулюється авторське визначення поняття «адміністративно-правове регулювання поводження з промисловими відходами» як взаємопов'язана система способів впливу норм адміністративного права на суспільні відносини у сфері поводження з промисловими відходами, а саме відносини щодо належного збирання, перевезення, сортування, використання, зберігання, обробки (переробки), утилізації будь-яких речовин, матеріалів, предметів, які утворюються в процесі виробництва продукції (товарів), в сільському господарстві, промисловості, виконання робіт або надання послуг, що не має можливості подальшого використання в технологічних процесах суб'єкта господарювання-утворювача відходів, не передаються як товар або сировина іншим особам і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення, які застосовують уповноважені посадові особи державних органів влади та місцевого самоврядування у процесі владно-розпорядчої діяльності з метою задоволення інтересів суспільства.^UThe paper comprehensively examines the administrative and legal regulation of industrial waste management. Within the object and subject of the research the system of administrative and legal regulation of relations in the field of industrial waste management is revealed, the main problems of normative and legal regulation are revealed and the ways of their solution are offered. The dissertation attempts to analyze the theoretical and legal approaches and the current state of legal regulation of industrial waste management, in particular, analyzes the legislative definition of the category "industrial waste", their features and characteristics. The current state of administrative and legal regulation of industrial waste management, as well as doctrinal provisions relating to this issue, their methods and measures are analyzed in detail. As a result, the author's definition of the concept of «administrative and legal regulation of industrial waste management» is formulated as an interconnected system of ways of influencing administrative law on public relations in the field of industrial waste management,namely the relationship of proper collection, transportation, sorting, use, storage, processing (processing), utilization of any substances, materials, objects which are formed in the course of manufacture of production (goods), in agriculture, the industry, performance of works or rendering of services which has no possibility of the further use in technological processes sub waste-generating entities are not transferred as goods or raw materials to other persons and which their owner disposes of, intends or must dispose of by disposal or disposal, which are used by authorized officials of public authorities in the process of government activities t o meet the interests of society.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Князевич Н. В. 
Адміністративно-правовий статус медичних працівників в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Н. В. Князевич. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням адміністративно-правового статусу медичних працівників в Україні.Визначено авторський підхід до розуміння категорій «медичний працівник». Обгрунтовано визначення поняття «медичний працівник» як медичний персонал, що бере участь безперервно чи ситуативно у реалізації задач та цілей здійснення професійної діяльності у сфері охорони життя та здоров'я людини, в тому числі його порятунку в медичних закладах, формуваннях або в санітарних перевезеннях за умови підтвердження його кваліфікації та/або спеціалізації ліцензією та/або кваліфікаційним оцінюванням, критерії здійснення якого встановлені центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я, із дотриманням вимог професійної (службової) етики надання медичних послуг.Виділено нормативні особливості закріплення адміністративно-правового статусу медичного працівника в умовах реформи охорони здоров'я, що полягають у: активізації діяльності професійних медичних організацій — як прояву реалізації права медичних працівників на створення наукових медичних товариств, професійних спілок та інших громадських організацій; отриманні заробітної плати лікарями первинної ланки, виходячи з кількості закріплених за ними пацієнтів; підвищенні ступеня захисту персональних даних у системі «eHealth»; безперервності професійного розвитку лікарів; забезпеченні безперервності надання медичної допомоги в умовах воєнного стану.^UThe dissertation carried out a comprehensive scientific study of the administrative and legal status of medical workers in Ukraine.The author's approach to understanding the category "medical worker" is defined. The definition of the concept of "medical worker" as a doctor or other person who participates continuously or situationally in the implementation of the tasks and goals of professional medical activity or medical saving of life and health of a person in medical institutions, formations or in sanitary transportation is substantiated, subject to confirmation of his qualification and/or specialization by license and/or qualification assessment, the criteria for which are established by the central executive authority in the field of health care, in compliance with the requirements of professional (official) ethics in the provision of medical services.The normative features of securing the administrative-legal status of a medical worker in the conditions of health care reform are highlighted, which are: activation of the activities of professional medical organizations - as a manifestation of the right of medical workers to create scientific medical societies, professional unions and other public organizations; receiving wages by primary care doctors, based on the number of patients assigned to them; increasing the degree of protection of personal data in the "eHealth" system; continuity of professional development of doctors; ensuring the continuity of the provision of medical care in conditions of martial law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Чечуліна І. О. 
Аттична чорнолакова кераміка з Ольвії класичного періоду. / І. О. Чечуліна. — Б.м., 2021 — укp.

Аттична чорнолакова кераміка посідає важливе місце серед чисельних знахідок, здобутих під час розкопок Ольвії. Окрім амфорної тари для перевезеннявина та олії, чорнолаковий та розписний посуд з Аттики є однією з найбільших груп імпортних матеріалів в Ольвії та північнопричорноморського регіону загалом. У комплексному дослідженні, разом із супутніми керамічними знахідками, що мають абсолютне датування та розвинену типологію, аттична чорнолакова кераміка надає нові актуалізовані дані щодо економічних відносин античних полісів регіону зАттикою у класичний період.Слід зауважити, що аттичний чорнолаковий посуд має низку важливих характеристик, які дозволяють його чітко діагностувати серед всього матеріалу. Це,зокрема, унікальне чорнолакове покриття, складна система орнаментації, морфологічні особливості. Все це дозволяє не лише визначити належність до центрувиробництва, а й тип і підтип посуду, визначити датування, що звужується у певних випадках до 10-25 років. Це відіграє неабияке значення при датуванні закритих комплексів та загалом усіх пам'яток античної доби. Чорнолаковий посуд має детальну хронологію, розроблену насамперед на матеріалах пам'ятокбезпосереднього з місця його виробництва. Знахідки, що походять з Афінської агори, є надійною основою для встановлення датування аналогічного посуду з території Північного Причорномор'я і надають їй значимості хронологічного індикатора.Вивчення складу аттичної чорнолакової кераміки, встановлення кількісних показників для певного часу, в кінцевому результаті сприяє вивченню широкого колапитань, пов'язаних з розвитком торгівельно-економічних відносин певного центру та регіону загалом з античним Середземномор'ям.^UAttic black-glazed pottery occupies an important place among the numerous finds unearthed during the excavations of Olbia. In addition to transport amphorae, black-glazed and painted pottery from Attica are the largest groups of imports in Olbia and the Northern Black Sea region. In this comprehensive study, together with the accompanying ceramic materials which have an absolute dating and developed typology, Attic black-glazed ceramics provide new, up to date data on the economic relations between the ancient poleis of the region and Attica during the classical period.It should be noted that the Attic black-glazed ware has several important characteristics that allows it to be clearly diagnosed amongst all other materials. This is, in particular, a unique black-glazed coating, a complex system of ornamentation and morphological features. All these allow determining the center of production, the type, and subtype of utensils, to determine the dating, which in some cases narrow down the dates to 10-25 years. This plays an important role in the dating of closed complexes on all the sites of antiquity. Black-glazed ware has a detailed chronology, developed primarily on the materials directly from the place of its production. The finds originating from the Athenian Agora became a reliable basis for establishing the dating of the similar vessels from the territory of the Northern Black Sea coast and gives it the significance of a chronological indicator. Thus, the modern archaeological study of the site takes into account a set of different indicators — from the study of the stratigraphy of the excavated site to the dating of certain types of utensils. This, in turn, made it possible to study the composition of Attic black-glazedceramics from a new angle, to establish quantitative indicators for a certain time period which ultimately contributes to the study of a wide range of issues related to trade and the economic relations of a particular center and region with the rest of the ancient Mediterranean.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
19.

Рахімова О.Л. 
Біологічні властивості міксобактерій природних біоценозів півдня України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.07 / О.Л. Рахімова ; НАН України. Ін-т мікробіології і вірусології ім. Д.К.Заболотного. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Виділено й ідентифіковано міксобактерії з різних місць існування на півдні України та вивчено їх біологічні властивості. Наведено дані про морфологічні, фізіолого-біохімічні, молекулярно-біологічні властивості вилучених і музейних штамів. Досліджено їх чутливість до антибіотиків, здатність до антагонізму: адгезії, акумуляції металів. Установлено закономірності довгострокового збереження культур міксобактерій у життєздатному стані. Визначено кількісний і видовий склад міксобактерій у грунті та морській воді зони заплеску, на живих рослинах. Показано, що міксобактерії широко розповсюджені у грунті, воді, рослинному матеріалі півдня України. Уперше ковзні бактерії, що утворюють плодові тіла, виявлено у морській воді та грунті прибережної зони заплеску. Уперше розроблено діагностичну схему для ідентифікації щодо рівня родини представників порядку Myxococcales. Виявлено, що для протеолітичних і целюлозолітичних представників міксобактерій найкращим способом збереження є кріоконсервація. З'ясовано наявність біологічних ритмів у життєдіяльності міксобактерій, що дозволяє визначати сприятливі проміжки часу для проведення консервації та досліджень міксобактерій на основі виявлених закономірностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е422.331 +
Шифр НБУВ: РА341659

Рубрики:

      
20.

Андріянова О. Я. 
Військово-морська термінологія української мови: етапи формування та семантика: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / О. Я. Андріянова ; ДВНЗ МОНМС України "Запоріз. нац. ун-т". — Запоріжжя, 2011. — 18 с. — укp.

Здійснено періодизацію розвитку військово-морської терміносистеми, виокремлено шість етапів формування військово-морської термінології й узагальнено спостереження над військово-морською терміносистемою на різних етапах формування з огляду на історичні чинники її формування. Досліджено національну військово-морську термінологію з погляду походження, простежено шляхи проникнення та засвоєння запозичень. Виділено лексико-тематичні групи за екстралінгвальними ознаками. Описано лексико-семантичні явища, притаманні українській військово-морській термінології. З'ясовано специфіку дериваційних процесів і продуктивність словотвірних моделей. Охарактеризовано структурні типи непредикативних неоднослівних і предикативних термінологічних одиниць української військово-морської термінології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-34:Ц + Ц66(4УКР) в4
Шифр НБУВ: РА382991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського