Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (19)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (33)Реферативна база даних (1592)Книжкові видання та компакт-диски (340)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРСЬКІ$<.>+<.>K=ПЕРЕВЕЗЕНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 223
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іванов В.С. 
Гідравлічні аспекти розрахунку замкнутих систем ємностей для перевезення плідників риби в період нересту: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.16 / В.С. Іванов ; Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування. — Рівне, 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено актуальне питання збереження та відновлення рибних запасів України. Запропоновано доставляти плідників риби до місць нересту за допомогою ємностей, обладнаних циркуляційною гідравлічною системою життєзабезпечення. Здійснено теоретичні й експерментальні дослідження циркуляційної системи рибовозного контейнера в цілому, а також окремих її елементів. Одержано основне рівняння руху води у такому контейнері. Наведено методику розрахунку ємності для перевезення плідників живої риби та розроблено її конструкцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П728-47 +
Шифр НБУВ: РА335983

Рубрики:

      
3.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Івасишина Н.В. 
Підвищення ефективності міжнародних автомобільних перевезень вантажів: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Н.В. Івасишина ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2002. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено бізнес-процес керування автотранспортним підприємством як систему забезпечення якості та ефективності надання послуг з міжнародних перевезень вантажів. Запропоновано концептуальну модель маркетингу міжнародних автомобільних перевезень. Розроблено організаційно-економічний механізм та методичні рекомендації для оцінки економічної ефективності міжнародних перевезень вантажів. Розроблено математичну модель взаємозв'язку ефективності цих перевезень з чинниками, що її формують, яка є базою для формування відповідних управлінських рішень. Розвинуто методику формування цін на міжнародні перевезення вантажів автомобільним транспортом. Запропоновано моделі та алгоритми прогнозування основних показників міжнародних перевезень вантажів, а також методику оцінки економічної ефективності надання послуг з даних перевезень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.30-813-07 +
Шифр НБУВ: РА323510

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Акіфзаде С. М. 
Розслідування незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу в Україні / С. М. Акіфзаде. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено комплексне дослідження теоретичних, правових та організаційно-тактичних засад криміналістичного забезпечення розслідування незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу в Україні, з огляду на чинні нормативні положення кримінального процесуального законодавства. Визначено особливості формування методики розслідування кримінальних правопорушень у сфері охорони лісів. Надано криміналістичну характеристику незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу в Україні та розкрито її елементи, виявлено кореляційні зв'язки і залежності між ними. Деталізовано обставини, що підлягають установленню у кримінальному провадженні, й конкретизовано типові слідчі ситуації та версії, тактичні завдання початкового етапу розслідування. Сформовано тактику проведення окремих слідчих (розшукових) дій і заходів забезпечення кримінального провадження, а також виявлено труднощі в організаційному забезпеченні та практиці тактико-криміналістичного забезпечення проведення негласних слідчих (розшукових) дій у таких кримінальних провадженнях. Окреслено перспективи розвитку використання спеціальних знань і призначення судових експертиз.^UThe dissertation deals with the comprehensive study of the theoretical, legal and organizational and tactical principles of forensic investigation of illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine, given the current regulations of criminal procedure legislation. Peculiarities of formation of methods of investigation of criminal offenses in the field of forest protection are determined. The forensic characteristics of illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine are given and its elements are revealed, correlations and dependencies between them are revealed. The circumstances to be established in the criminal proceedings are detailed and the typical investigative situations and versions, tactical tasks of the initial stage of the investigation are specified. Tactics of carrying out separate investigative (search) actions and measures of maintenance of criminal proceedings are formed, and also difficulties in organizational maintenance and practice of tactical and criminological maintenance of carrying out of covert investigative (search) actions in such criminal proceedings are revealed. Prospects for the development of the use of special knowledge and the appointment of forensic examinations are outlined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Аксьонов І.М. 
Створення економічного механізму управління пасажирським комплексом залізничного транспорту України: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / І.М. Аксьонов ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2008. — 34 с. — укp.

Проаналізовано сучасне становище пасажирського залізничного комплексу України на транспортному ринку. Досліджено стан пасажирського рухомого складу, динаміку розвитку комплексу за роки незалежності, розвиток конкуренції на ринку перевезень, з'ясовано причини їх неефективності та збитковості. Обгрунтовано необхідність впровадження логістики у пасажирській сфері діяльності та застосування нових маркетинго-логістичних методів і структур управління комплексом, удосконалення стратегій ціноутворення, розвитку комплексу (його підприємств) і підвищення конкурентоздатності залізниць. Створено новий економічний маркетинго-логістичний механізм управління пасажирським залізничним комплексом України. Розроблено теоретико-методологічні принципи та підходи щодо його формування; визначено особливості та методи використання. Запропоновано маркетингові підходи щодо реструктуризації, розробки та вибору конкурентних стратегій управління та розвитку пасажирського комплексу; створено маркетингово-логістичний механізм управління сервісом на вокзалах і в поїздах; розроблено маркетингові принципи та стратегію ціноутворення на перевезення та додаткові послуги, а також управління економікою пасажирських поїздів на залізницях України. Сформульовано визначення наукових понять "маркетингова логістика" у пасажирському комплексі та "маркетингово-логістичний механізм" управління економічною ефективністю пасажирського залізничного комплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-814 +
Шифр НБУВ: РА362001

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Алфімов С.А. 
Розробка гнучких систем транспортного обслуговування для підвищення ефективності залізничних вантажних перевезень: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / С.А. Алфімов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено концепцію побудови гнучкої системи транспортного обслуговування на залізничному транспорті (СТО ЗТ), що за рахунок диференціації технолого-логістичних параметрів транспортного обслуговування (ТО) (комплексність, тариф) і форм зовнішньої взаємодії забезпечує найбільшу ефективність ЗТ. Проведено диференціацію СТО за сегментами середовища транспортної взаємодії (СТВ) з урахуванням необхідності перевезень, інтересів та можливостей агентів СТВ. Обгрунтовано критерій - маржинальну ресурсну ефективність та фактори ефективності СТО: оптимальність технолого-логістичних параметрів ТО, рівень організації технологічного процесу перевезень. Запропоновано форми взаємодії ЗТ з агентами СТВ, що враховують параметри СТВ, створено відповідні математичні моделі. Побудовано формалізовану модель оцінки ефективності різних форм зовнішньої взаємодії ЗТ. Визначено ефективні сфери використання різних форм зовнішньої взаємодії (пряма; за участю операторів СТВ; укладення договорів на перевезення з узгодженням параметрів ТО). З використанням логістичних методів розроблено методику оптимізації параметрів ТО та формалізовано модель розрахунку технолого-логістичних параметрів ТО за домінування залізниць в СТВ; загальні підходи до встановлення параметрів перевезень за умов конкуренції та параметрів додаткових послуг.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О284 +
Шифр НБУВ: РА327773

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Аль-Маайя А. Х. 
Методи обгрунтування технологій пасажирських перевезень в інтегрованих транспортних системах: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.01 / А. Х. Аль-Маайя ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Визначені вимоги до інтероперабельності між наявними системами, їх складовими та пов'язаними з ними процедурами регіональної мережі управління різними видами транспорту. Запропоновано методику визначення потреб на перевезення, яка передбачає прогнозування обсягів перевезень та моделювання пасажиропотоків з використанням розробленого статистично-облікового методу, а також дозволила зменшити похибку до 5 %, що знаходиться в межах природного коливання попиту. Аналіз закономірностей формування попиту показав статистичну неоднорідність вихідної інформації, недостатність обсягу вибірки, апріорно невідому залежність між прогнозним параметром і факторами, що його визначають. Підвищення точності інформації на підставі комплексного визначення з використанням автоматизованої системи обліку пасажирів і наступним розподіленням інформації про пасажиропотоки, дозволяє спрогнозувати подальші пересування пасажирів. Побудовано математичну модель маршруту у вигляді циклічної системи масового обслуговування, що враховує взаємодію транспорту та пасажиропотоків і розроблено імітаційний метод узгодження розкладів руху в діалоговому режимі. Наведено методику оцінювання рівня транспортного обслуговування за взаємодії різних видів транспорту з використанням інтегрального критерію, який враховує витрати часу на переміщення та вартість поїздки пасажирів. Методи узгодження прийнятих рішень з координації дій щодо формування маршрутних систем і розкладів руху дозволили комплексно оцінити рішення, які приймаються, з врахуванням всіх факторів, що впливають на процес перевезень. Реалізоване математичне моделювання існуючих маршрутів для обгрунтування їх траси й узгодження розкладів руху дозволило здійснити оптимальне використання автобусів на групі міжміських маршрутів та одержати близько 1274187 грн. економічного ефекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О188.5
Шифр НБУВ: РА382232 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
9.

Андрєєва О. А. 
Ландшафтно-географічні та екологічні фактори диференціації прибережно-морських територій і акваторій України: автореф. дис. ... канд. геогр. наук : 11.00.11 / О. А. Андрєєва ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Прибережно-морські території й акваторії України розглянуто як прибережно-морські геосистеми (ПМГ), які включають орогідрографічні системи суші, системи шельфу з похованими палеорічковими долинами, системи континентального схилу та його каньйонів з конусами виносу продуктів кінцевої акумуляції матеріалів твердого стоку. ПМГ належать до відкритих геосистем, що характеризуються обміном речовини й енергії з довкіллям. Основною одиницею диференціації ПМГ є "прибережно-морський район" (ПМР) - суміщений район суші та моря, що об'єднує великі ділянки водозбірного басейну певної водної артерії на суші та прилеглої ділянки акваторії з незалежними від інших районів режимом функціонування та балансом наносів. Вдосконалено методику геоекологічного районування з виділенням провінцій, підпровінцій, областей, районів і підрайонів. Проведено регіональне оцінювання природних умов ПМР як підстави щодо раціонального природокористування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д221,0 + Д221,8 + Д823.128.1
Шифр НБУВ: РА379601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Андріянова О. Я. 
Військово-морська термінологія української мови: етапи формування та семантика: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / О. Я. Андріянова ; ДВНЗ МОНМС України "Запоріз. нац. ун-т". — Запоріжжя, 2011. — 18 с. — укp.

Здійснено періодизацію розвитку військово-морської терміносистеми, виокремлено шість етапів формування військово-морської термінології й узагальнено спостереження над військово-морською терміносистемою на різних етапах формування з огляду на історичні чинники її формування. Досліджено національну військово-морську термінологію з погляду походження, простежено шляхи проникнення та засвоєння запозичень. Виділено лексико-тематичні групи за екстралінгвальними ознаками. Описано лексико-семантичні явища, притаманні українській військово-морській термінології. З'ясовано специфіку дериваційних процесів і продуктивність словотвірних моделей. Охарактеризовано структурні типи непредикативних неоднослівних і предикативних термінологічних одиниць української військово-морської термінології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-34:Ц + Ц66(4УКР) в4
Шифр НБУВ: РА382991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Андрущенко С. В. 
Правовий режим морського порту / С. В. Андрущенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим створенню на основі міжнародних стандартів та кращих світових і європейських практик портової діяльності нової науково обґрунтованої концепції правового режиму морського порту, формулюванню висновків та пропозицій, спрямованих на вдосконалення системи правового та організаційного забезпечення публічного адміністрування портової діяльності в Україні. У дисертації вперше: на підставі теоретичних розробок, законодавства та міжнародних угод охарактеризовано наукову концепцію адміністративно-правових режимів у морському законодавстві; визначено місце режиму морського порту в системі адміністративно-правових режимів; систематизовано наукові погляди, досвід національного і міжнародного нормотворення у формуванні, визначенні та публічному адмініструванні правових режимів морських портів; виокремлено та класифіковано методи і форми публічного адміністрування правового режиму морського порту. Крім того вперше сформульовано цілісну концепцію загального (комплексного) режиму морського порту, визначено його складники та функції; проаналізовано сучасний правовий режим іноземних суден та суден під українським прапором у морських портах України; охарактеризовано механізм, суб'єктів та особливості публічного адміністрування правового режиму морського порту України. Аналіз практики держав, теоретичних розробок та роботи міжнародних інституцій щодо вироблення загальноприйнятних правових норм у сфері встановлення режимів морських портів, засвідчив проходження декількох етапів: первісний, кодифікаційний, етап вироблення міжнародних норм про режим морських портів. На підставі опрацювання нормативно-правового регулювання режиму морського порту доведено, що систему сучасного міжнародного та національно-правового забезпечення режиму морського порту складає блок міжнародних угод, національного законодавства, актів локального регулювання.Зазначено, що режим акваторії (вод) морського порту встановлюється нормами національного законодавства прибережної держави через її належність до внутрішніх вод та є складовою загального (комплексного) режиму морського порту. Режим суходільної території морського порту України є складником правового режиму морського порту, характеризується відкриттям у ньому пунктів пропуску через державний кордон України та дією відповідного режиму.На підставі опрацювання динаміки розвитку інституційної системи забезпечення дотримання режиму морського порту до системи органів публічного адміністрування правового режиму морських портів України віднесено як національні, так і міжнародні керуючі інституції. Виокремлено міжнародний (глобальний, регіональний) та національний рівні публічного адміністрування правового режиму морських портів України. Запропоновано додання до раніше розроблених принципів здійснення юрисдикції прибережної держави та держави порту принципу збереження балансу прав держави порту та держави прапору судна із забезпеченням розумності, належної адаптації, пристосовності до повсякденного застосування та ненав'язливості застосовних формальностей із метою їх сумлінного дотримання та виконання. Доведено, що режим для суден у морських портах України є складником загального (комплексного) режиму морського порту. Він поєднує декілька видів режимів, що діють одночасно стосовно судна і завдяки такій дії забезпечують необхідний порядок у морському порту. До їх кола належать: санітарний, прикордонний, митний режими, режим сплати портових зборів тарифів, безпековий режим, що поєднує режими лоцманського та криголамного проведення, процедури Port State Control, регулювання руху суден та режим забезпечення безпеки суден від терористичних загроз відповідно до ISPS Code. У роботі також запропоновано внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо визначення порядку відкриття/закриття морських портів для іноземного судноплавства; розроблення законодавства про штучні території в межах морських портів України як специфічних за правовим статусом і правовим режимом, а також порядку їх віднесення до категорії постійних портових споруд; напрями вдосконалення програмних документів довгострокового планування розвитку морської галузі України та поточного галузевого законодавства.^UThe thesis is the first complex scientific research dedicated to the creation of a new scientifically grounded concept of the legal regime of a seaport on the basis of the international standards and the best world and European practices of port activity, formulating the conclusions and the proposals aimed at improving the system of legal and organizational support of public administration of port activities in Ukraine. This is the first time in the thesis: the scientific concept of administratively-legal regimes in maritime legislation has been described on the basis of the theoretical developments, the legislation and the international agreements; the place of the seaport regime has been determined in the system of the administratively-legal regimes; the scientific views, the experience of national and international rule-making have been systematized in the formation, determination and public administration of legal regimes of seaports; methods and forms of public administration of the legal regime of a seaport have been singled out and classified. In addition, it is the first time an integral concept has been formulated of the general (complex) regime of a seaport, its components and functions have been defined; the current legal regime has been analyzed of foreign vessels and vessels under the Ukrainian flag in the seaports of Ukraine; the mechanism, the subjects and the peculiarities of public administration of the legal regime of the seaport of Ukraine have been characterized. The analysis of the practice of states, the theoretical developments and the work of the international institutions on the development of generally accepted legal norms in the sphere of establishing the regimes of seaports, certified the passing of several stages: the initial stage, codification stage, the stage of development of international norms on the regime of seaports. Based on the processing of the normatively-legal regulation of the seaport regime, it is proved that the system of modern international and national legal support of the seaport regime forms a block of the international agreements, the national legislation, the acts of local regulation. It has been noted that the regime of the area of water of a seaport is established by the norms of the national legislation of the coastal state due to its belonging to the internal waters and is a component of the general (complex) regime of a seaport. The regime of the land territory of the seaport of Ukraine is a component of the legal regime of a seaport, characterized by the opening of checkpoints across the state border of Ukraine and the action of the relevant regime. Based on the processing of the dynamics of the development of the institutional system of ensuring compliance with the seaport regime, both national and international governing institutions are included in the system of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine. International (global, regional) and national levels of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine have been highlighted. It has been proposed to add to the previously developed principles of the execution of jurisdiction of a coastal state and a port state the principle of preserving the balance of the rights of a port state and a state flag of a ship with the provision of reasonableness, proper adaptation, adaptability to everyday use and unobtrusiveness of applicable formalities for the purpose of their conscientious observance and execution. It has been proved that the regime for vessels in the seaports of Ukraine is a component of the general (complex) regime of a seaport. It combines several types of regimes, operating simultaneously with a vessel and through this action ensures the necessary order in a seaport. It is lain to their sphere within: sanitary, border, customs regimes, regime of payment of port fees, security regime, combining the regimes of pilot and icebreaker carrying, Port State Control procedures, regulation of vessel movement and the regime of ensuring the safety of vessels from terrorist threats in accordance with ISPS Code.In the work it is also proposed the amendments to the Law of Ukraine “On Seaports of Ukraine” on determining the procedure for opening/closing seaports for foreign shipping; development of legislation on artificial territories within the seaports of Ukraine as specific in legal status and legal regime, as well as the procedure for their classification into the category of permanent port facilities; directions of improvement of the program documents of long-term planning of the development of maritime industry of Ukraine and the current branch legislation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
12.

Арлекінова О.Е. 
Методи розрахунків навантаження, що діє на ракету, яка стоїть на морській стартовій платформі: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.03 / О.Е. Арлекінова ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2004. — 19 с. — укp.

Розглянуто різні способи розрахунку навантажень, що діють на ракету під час стоянки: детерміністський, спектральний та новий метод прогнозованого навантаження. Розроблено систему контролю навантажень, яка дозволяє на підставі показників датчиків про поточні значення параметрів вітру і хитавиці стартової платформи оцінити навантаження, що діють на ракету під час її стоянки перед пуском для прийняття рішення про можливість продовження передпускових операцій або припинення пуску. Проведено порівняння результатів розрахунків, одержаних різними методами. Доведено необхідність переходу від погодного критерію можливості пуску, що враховує лише кілька параметрів (обмеження за швидкістю вітру і висотою хвилі, які введені за результатами розрахунків навантажень на етапі проектування за аналогією з наземним стартом) до нового критерію здійснення пуску, що враховує безпосередньо навантаження, які діють на ракету. Підтверджено результати теоретичних розрахунків шляхом порівняння з даними двох експериментальних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О63-016.1 +
Шифр НБУВ: РА332289

Рубрики:

      
13.

Арсененко Д. В. 
Удосконалення логістичного управління транспортуванням зернових вантажів залізничним транспортом / Д. В. Арсененко. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт дослідження - управління перевезенням зернових вантажів на залізничному транспорті. Дослідження проводилося із застосуванням методів математичної статистики, теорії ймовірностей, методу динаміки середніх, гібридних мереж Петрі, теорії прийняття рішень і методів нечіткої логіки. У результаті дослідження вирішено наукове завдання з організації, управління та планування перевезень зернових вантажів залізничним транспортом шляхом створення гнучкої технології формування ступеневого маршруту. Сферою застосування результатів дослідження можуть бути диспетчерські відділи всіх регіональних філій на залізниці України.^UThe object of study - the management of grain transportation by rail. The study was conducted using the methods of mathematical statistics, probability theory, the method of dynamics of means, hybrid Petri nets, decision theory and fuzzy logic methods. As a result of the research the scientific task on the organization, management and planning of transportations of grain cargoes by the railway transport by creation of flexible technology of formation of a step route is solved. The scope of the survey results may be the dispatching departments of all regional branches of the Ukrainian Railways.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бєлова Н. М. 
Економічна стратегія транспортних підприємств в контексті логістики перевезень в системі АПК: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Н. М. Бєлова ; Міжнар. ун-т бізнесу і права. — Херсон, 2010. — 19 с. — укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до визначення понять "стратегія", виявлено принципові розбіжності у підходах до розуміння поняття "стратегія" та принципів її формування. Запропоновано методику грунтовного аналізу зовнішнього середовища судноплавних компаній, яка визначає пріоритетні напрямки діяльності компанії, а також методику формування проектних альтернатив у створенні проектів стратегії компанії. Визначено критерії вибору найкращого проекту, розроблено моделі прогнозування фрахтових ставок і вартості судна, які є визначальними під час формування доходів і витрат підприємств судноплавної галузі. Розглянуто програмне забезпечення для оптимізації процесів вибору маршруту доставки вантажів і вибору найкращого транспортного засобу в інтермодальних перевезеннях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.61
Шифр НБУВ: РА373639 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
16.

Бєляєва О.І. 
Вплив зливових стоків на нафтове забруднення і бактеріологічний стан бухти Козачої (Чорне море): автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.17 / О.І. Бєляєва ; Ін-т біології півден. морів ім. О.О.Ковалевського НАН України. — Севастополь, 2009. — 24 с. — укp.

Визначено знаходження хлороформрозчинних речовин і нафтових вуглеводнів у зливовий стік і стік талої води з атмосфери та грунтів. Досліджено процес впливу трьох неорганізованих зливових стоків на хімічні та бактеріологічні показники акваторії бухти Козачої та виявлено зміни, що відбуваються у морському середовищі під час надходження зливових стоків. У зоні змішування таких стоків і морської води відзначено в цілому незначну зміну концентрації забруднювальних речових у морському середовищі. Встановлено, що бактеріальна кількість у морській воді протягом доби спочатку зростала, а потім - знижувалась. Вплив зливового стоку на акваторію бухти Козачої в районі досліджень тривав протягом доби. Виключною була ситуація, пов'язана з аварійним розливом нафтопродуктів на березі, коли вплив зливового стоку на акваторію тривав кілька місяців. Установлено незначну залежність між хімічними та бактеріологічними показниками у грунтах берега, у морській воді та донних осадах, що доводить наявність у них хімічних сполук, які важко трансформуються. Розраховано обсяг забруднень, що надходить з атмосферними та зливовими стоками в акваторію бухти Козачої в районі досліджень. На підставі результатів проведених досліжень підтверджено, що організовані зливові стоки є суттєвим джерелом нафтового забруднення морської берегової зони. Відзначено, що результати досліджень можуть бути використані для проведення екологічного моніторингу під час організації служби екологічного забезпечення ВМС України, під час розробки комплексу для покращання якості прибережних вод Севастополя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*827.512(922.8) + Е0*820*801.48(922.8) + Д221(922.8)9,8 +
Шифр НБУВ: РА366198

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Бабаєв М.М. 
Методологія інформаційного забезпечення вантажних та пасажирських перевезень на основі автоматизації процесів розпізнавання рухомих об'єктів залізничного транспорту: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.08 / М.М. Бабаєв ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення методів управління перевізним процесом на базі створення автоматизованих систем розпізнавання транспортних засобів. Розвивається новий напрямок у побудові подібних систем, який грунтується на впровадженні інформаційних технологій, орієнтованих на незамкнені транспортні потоки. Запропоновано алгоритми роботи і синтезовано пристрої, які формують образ рухомого складу, що контролюється. Представлено оптимальний за критерієм максимуму апостеріорної ймовірності пристрій визначення кількості колісних пар вагонів. Розглянуто методологію застосування пристроїв інформаційного забезпечення перевізного процесу в системах управління перевезеннями для регіонів, напрямів дороги, сортувальних станцій і метрополітенів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.31-5-05

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
18.

Баленко О.І. 
Оптимізація системи керування електропередачею дизель-потягу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / О.І. Баленко ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2006. — 18 с. — укp.

Запропоновано перспективний підхід для визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу методу аналітичного конструювання регуляторів за критерієм узагальненої роботи (АКУР), базуючись на теорії рівноважних моделей, що дозволило одержати спектр можливих рішень й обгрунтувати необхідність застосування евристичних методів пошуку структур і параметрів системи керування з використанням даного методу. Наведено моделі каналів САР генератора, тягових асинхронних двигунів (ТАД), електромеханічної системи дизель-потягу, що дозволило уточнити структури та визначити конструктивні параметри компонентів автоматизованих систем керування технологічними процесами (АСК ТП) в електропередачі дизель-потягу. Розроблено алгоритми синтезу керувань у функції фазових координат, що дало змогу здійснити розробку АСК ТП електропередачі, що забезпечує вдосконалювання технологічного процесу перевезення вантажів і пасажирів й оптимізацію енергетичних показників дизель-потягу. Створено методику оцінки якості системи керування за використання перехідної характеристики й питомої витрати електроенергії на одиницю пройденого шляху, що дозволило у процесі досліджень автоматизувати процес відбору "кращих" варіантів синтезованої САК. Запропоновано структуру регулятора на основі паралельно працюючого основного регулятора та допоміжного, на базі тришарової нейронної мережі, що дозволило поліпшити якісні показники технологічного процесу САК електропередачі дизель-потягу. Розвинуто метод АКУР у змісті визначення коефіцієнтів оптимізованого функціоналу на основі методу Лагранжа та критерію Сильвестра, що дозволило усунути недолік, зумовлений методикою знаходження коефіцієнтів синтезованої системи керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-042 +
Шифр НБУВ: РА346167

Рубрики:

      
19.

Баран С.В. 
Моделювання та інформаційні засоби підтримки маркетингової діяльності гірничо-металургійних підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / С.В. Баран ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано функціональну структуру інформаційної системи маркетингу та визначено його найбільш актуальні завдання на гірничо-металургійних підприємствах. Розглянуто переваги та недоліки існуючих інформаційних засобів, технологій та економіко-математичних методів і моделей розв'язання поставлених задач, а також можливість їх застосування на даних підприємствах. Досліджено ринок залізорудної сировини, фактори, які впливають на його кон'юнктуру. Розроблено модель оптимізації структури цього ринку на базі прогнозних величин попиту, перевірено її адекватність. Доведено доцільність використання кореляційно-регресійного аналізу для визначення потреби в сировині та матеріалах на гірничо-металургійних підприємствах. Перевірено ефективність оптимізації обсягів ресурсів за умов оперативного визначення потреби. Створено модель раціонального вибору постачальників з урахуванням ціни, якості та надійності. Наведено схему оптимізації транспортних витрат для визначення ціни придбання. Запропоновано алгоритм пошуку найбільш короткого шляху перевезення. Розроблено програмне забезпечення визначення потреби, систему підтримки прийняття рішень щодо вибору постачальників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.5-211.1в611 +
Шифр НБУВ: РА321207

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Баранов І. О. 
Підвищення ефективності транспортування висококонцентрованого водовугільного палива в гідротранспортних системах промислових підприємств / І. О. Баранов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню наукового завдання підвищення ефективності транспортування висококонцентрованого водовугільного палива в гідротранспортних системах промислових підприємств. Встановлено, що через відсутність раціонального гранулометричного складу водовугільного палива та оптимальної схеми транспортування зростають енерговитрати й собівартість перевезення 1 ткм вантажу. Визначені структура потоку та втрати енергії при транспортуванні водовугільного палива в промислових гідротранспортних системах. Запропоновано критерій бімодальності гранулометричного складу водовугільного палива, оптимізація якого дозволила мінімізувати витрати енергії при його транспортуванні. Розроблена математична модель течії водовугільної суспензії і удосконалені закономірності впливу схеми гідротранспортування та параметрів водовугільного палива на енерговитрати його постачання споживачам. Вдосконалено рівняння регресії гідравлічного опору різних композицій водовугільних суспензій щодо дії суттєвих факторів і виконано оцінку їх впливу на енерговитрати при транспортуванні. Формалізовано оптимізаційну модель вибору параметрів гідротранспортної системи промислового підприємства і вирішено задачу мінімізації витрат на транспортування водовугільного палива та зменшення матеріальних ресурсів на спорудження та функціонування транспортної трубопровідної мережі.^UThe dissertation is devoted to solving a scientific problem of improving the highly loaded coal-water slurry fuel transportation efficiency in the hydro-transport systems of industrial enterprises due to the reduction of energy consumption for transportation and material resources for the construction and operation of an industrial hydro-transport system. As a result of the analysis of the functioning of the various industrial hydro-transport system in Ukraine and developed countries, it was found that the existing technologies for the transportation of the highly loaded coal-water slurry fuel did not take into account the specifics of its preparation technology in terms of the properties of the original coal and did not assume observance of rational proportions of different fractions of the coal-water slurry fuel granulometric composition. The lack of a fairly accurate method and model for determining the hydraulic parameters of transporting coal-water slurry fuel in the industrial hydro-transport system greatly complicates the transport services process for consumers of the coal-water slurry fuel. Methods of specification of the granulometric composition bimodality have been proposed, laboratory tests have been carried out, initial rheological properties for mathematical modelling of the spatial three-dimensional coal-water slurry fuel flow in the systems of industrial hydro-transport are determined taking into account the parameters of the bimodal granulometric composition. A mathematical model of the spatial three-dimensional flow of the coal-water slurry fuel was developed on the basis of the SST turbulence model based on the solution of the Navier-Stokes equation. As a result of the calculations, the values of pressure loss, flow rate and velocity distribution over the cross section of the pipeline in the straight section and in the turn were determined, which allowed to determine the energy consumption during the coal-water slurry fuel transportation in the industrial hydro-transport systems. As a result of the cycle of the experiments carried out, the influence of the granulometric composition factor on the value of the specific hydraulic resistance of the coal-water slurry fuel is confirmed, which allows determining its optimal size and thus significantly (by 1.4 times) reducing energy consumption for transportation by an industrial hydro-transport system. The effectiveness of the proposed granulometric composition criterion for coal-water slurry fuel, which is expressed in reducing the power consumption for its transportation by industrial hydro-transport, has been determined. Based on the optimization of the configuration of the pipeline network of an industrial enterprise, the parameters of the hydro-transport system were determined, which allowed minimizing the energy consumption for transporting coal-water slurry fuel and reducing the material consumption of the transport pipeline network. The optimal configuration of the industrial enterprise pipeline network has been determined, while the cost of transporting 1 tkm of cargo when using a sequential-beam transport scheme has decreased compared to road transport.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського