Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (34)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (103)Реферативна база даних (1084)Книжкові видання та компакт-диски (675)Журнали та продовжувані видання (72)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИТЯЧІ$<.>+<.>K=ЗАПИТАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 63
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Фесенко У.А. 
Анестезія на основі пропофолу в дитячій щелепно-лицьовій хірургії: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.30 / У.А. Фесенко ; Дніпропетр. держ. мед. акад. — Д., 2001. — 20 с. — укp.

Зазначено, що після щелепно-лицьових операцій в дітей під анестезією на основі пропофолу, зі знеболенням фентанілом або регіональними блоками, самостійне дихання відновлювалося у 2,6 рази, а притомність - у 3,9 рази швидше на відміну від кетамін-фентанілового наркозу; крім того, блювання спостерігалося в 13,6 разів рідше. Відзначено, що після анестезії пропофолом зі знеболенням регіональними блоками блювання не було, значного пригнічення пропофолом клітинної складової імунної відповіді не виявлено. Після анестезії пропофолом знеболення регіональними блоками було значно меншим у порівнянні з кетамін-фентаніловим і пропофол-фентаніловим наркозом, крім того, і пригнічення когнітивних функцій було значно меншим і коротшим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.665.63
Шифр НБУВ: РА316154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Кайки М. Ю. 
Вербалізація оцінних значень в російській дитячій літературі середини XX - початку XXI століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.02 / М. Ю. Кайки ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с.: a-табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-71 + Ш85(4РОС)6-357
Шифр НБУВ: РА373478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Руденко І.М. 
Вплив розлучення батьків на життєдіяльність дитини молодшого шкільного віку: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.М. Руденко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше до наукового обігу введено поняття "життєдіяльність дитини молодшого шкільного віку, яка пережила розлучення". Виділено й охарактеризовано суспільно-діяльнісний та індивідуально-психічний її рівні. Цілісно розглянуто подію розлучення як динаміку негативних явищ (дестабілізація емоційних стосунків між подружжям, напружені батьківсько-дитячі взаємини до та після розлучення). Досліджено соціальну ситуацію розвитку молодших школярів після розлучення (частоту та характер взаємин між членами неповної сім'ї, вибір і тривалість дружніх стосунків з однокласниками), їх учбову (рівень успішності, негативні чиники впливу) та позашкільну діяльність. Проаналізовано психологічні зміни в особистості дітей, які пережили розпад сім'ї (виразність і стійкість емоційних переживань, ставлення до батьків). Показано відмінності у життєдіяльності молодших школярів залежно від тривалості часового проміжку після розлучення батьків. Розроблено й апробовано психокорекційну програму надання таким дітям психологічної допомоги. Проаналізовано психологічні особливості розвитку особистості дитини у сім'ї після розлучення батьків. Визначено деструктивні чинники взаємин між подружжям та їх вплив на особистість дитини, а також соціальні умови сприятливого перебігу її адаптації до нових стосунків з батьками у неповній сім'ї. Проаналізовано психологічні наслідки дестабілізації емоційних стосунків між батьками для дитини, узагальнено соціально-психологічний досвід життєдіяльності дитини у неповній сім'ї. З'ясовано, що розлучення батьків обумовлює появу деструктивних почуттів (провини, невпевненості у собі, тривожності, боязкості), які діти переживають протягом тривалого часу після розлучення. Доведено можливість зменшення їх негативного впливу на особистість молодшого школяра шляхом проведення психокорекційної роботи з використанням когнітивно-поведінкового підходу з елементами арт-, казко- й ігротерапії, психодрами та психогімнастики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю956-994 + Ю983.402.1 +
Шифр НБУВ: РА368538

Рубрики:

      
4.

Менджул М. В. 
Громадські організації як об'єкти цивільного права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.03 / М. В. Менджул ; НАН України, Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено правовий статус громадських організацій як суб'єктів цивільного права, визначено поняття й ознаки громадських організацій, їх місце в системі суб'єктів цивільного права. Встановлено особливості створення та припинення громадських організацій, проаналізовано участь громадських організацій в майнових та особистих немайнових правовідносинах. Доведено, що для громадської організації як суб'єкта цивільного права характерні ознаки, властиві їй як юридичній особі та як непідприємницькому товариству, а також конститутивні ознаки. Обгрунтовано необхідність встановлення обмеження реорганізації непідприємницьких товариств, а також, що громадські організації є суб'єктами спеціальної правоздатності, і для них характерні додаткові обмеження здійснення права власності. Розроблено пропозиції щодо внесення змін і доповнень до ЦК України, Законів України "Про об'єднання громадян", "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", "Про молодіжні та дитячі громадські організації", "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)01 + Х839(4УКР)901.5
Шифр НБУВ: РА379556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Артемович О.Д. 
Групи, близькі до нерозкладних, і пов'язані з ними задачі теорії кілець: Автореф. дис... д-ра фіз.-мат. наук: 01.01.06 / О.Д. Артемович ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 33 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.30,022 + В152.50,022
Шифр НБУВ: РА310335 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Українець Л.В. 
Дитинство і дитячість у філософсько-антропологічному контексті: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Л.В. Українець ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 17 с. — укp.

Запропоновано філософське осмислення дитинства як культурно-антропологічного феномена та дитячості як його інтегрального елемента, репрезентації дитинства як макрокосму, що містить також світ дорослих. Обгрунтовано необхідність переосмислення традиційного негативного погляду на дитячість. Відповідно застосовуються дві стратегії дослідження: традиційну патерналістську й апологетичну. Проаналізовано дитячість як феномен "внутрішньої (з використанням побудованої ризомної моделі дитячості) та зовнішньої (занурення в яку відбувається шляхом одитинчення індивідів, тобто введення їх у стан дитини, якою маніпулюють) залежності". Дитячість тлумачиться як екзистенціал, антропологічну константу, модус людського буття й універсалію культури. Обгрунтовано нову стратегію формування "Зрілої особи", яка зуміла зберегти у собі позитивні аспекти дитячості (відкритість, самостійність, допитливість, адаптивність) і здатна самотужки знімати негативні прояви цього стану (залежність, закритість, несамостійність, безвідповідальність). Запропоновано якісно нові підходи до осмислення дитинства та дитячості: філософсько-антропологічний і екзистенційний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ч30в2:Ю + Ч111.155 +
Шифр НБУВ: РА346072

Рубрики:

      
7.

Соловей М.О. 
Дитячі будинки Донбасу у 1943 - 1965 роках: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / М.О. Соловей ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано й аргументовано авторську періодизацію розвитку дитячих будинків регіону в 1943 - 1965 рр., у якій виділено етапи в діяльності сирітських закладів. Простежено зміни у якісному складі керівних і педагогічних кадрів дитбудинків та з'ясовано як це вплинуло на методи виховання та повсякденне життя дітей. Виявлено різні джерела поповнення контингенту вихованців дитячих будинків. Встановлено, що в 1950-х рр. виникло "соціальне сирітство", коли в дитбудинках з різних причин опинялися діти, які мали батьків. Вперше досліджено матеріально-просторову та соціальну-культурну сферу повсякденного життя вихованців дитячих будинків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР55)6-2 + Ч424(4УКР)719.2 + Ч414(4УКР)715 +
Шифр НБУВ: РА368464

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Колотілова Н.А. 
Діалог: логіко-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філол. наук: 09.00.06 / Н.А. Колотілова ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертація є логіко-філософським дослідженням такого типу спілкування, як діалог. Виявляються та класифікуються види діалогу в історії філософії та логіки; визначається вплив основних мотивів Постмодерну на сучасні філософські та логічні дослідження діалогу; уточнюється, що для логічного аналізу діалогу універсальним є логіко-когнітивний підхід; розкриваються основні напрями розвитку сучасної інтеррогативної логіки; з'ясовуються схеми запитань як прямих та непрямих мовленнєвих актів; виявляються можливості та перспективи логіко-когнітивного моделювання діалогу за схемою запитання/відповідь (на прикладі твору Платона эГоргійю).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0в60 + Ю414

Рубрики:

      
9.

Ільченко О.М. 
Етикетизація англо-американського наукового дискурсу: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.04 / О.М. Ільченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 37 с. — укp.

Досліджено етикетизацію сучасного англо-американського наукового дискурсу як специфічну функціонально-комунікативну категорію, за допомогою якої реалізується персуазивна інтенція адресанта щодо поліпшення ефективності комунікації. Засобами передачі категорії етикетизації є комплекс вербальних текстуальних структурно-композиційних та інтерперсональних комунікативних одиниць, ряд яких є культурно забарвленими, а також невербальні візуально-риторичні засоби. До мовних засобів передачі етикетизації належать апроксиматори, індикатори епістемічної модальності, поступки та протиставлення, некатегоричного заперечення, умови, засоби вираження деперсоналізації, волюнтативної й деонтичної модальності, а також оцінні та емоційно-експресивні номінації, риторичні запитання і гіпофори. Етикетизація передається через модуляції категоричності та некатегоричності номінацій з тяжінням до некатегоричності на рівнях слова, речення й тексту та через структурування тексту. Стратегіями етикетизації є "зменшення" впливу на адресата, вуалювання негативної думки, виявлення солідарності з адресатом, привертання його уваги, полегшення декодування інформації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-712
Шифр НБУВ: РА320151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Лановик Т.А. 
Збагачення словникового запасу учнів 5 - 7 класів у процесі роботи над текстом художнього твору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.А. Лановик ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Розглянуто лінгвістичні, дидактичні та методичні засади проведення словникової роботи у зпроцесі вивчення української літератури. Встановлено, що особливо ефективним є з'ясування значення слова безпосередньо у тексті, робота з укладеним тлумачним словником, усний та письмовий перекази. Зважаючи на вікові особливості учнів, розроблено методичну систему навчання, яка сприяє збагаченню їх словникового запасу на основі програмних творів, передбачає його поповнення під час вступних занять, розповіді про біографію письменника, усвідомлення значення слова через ускладнений словник, закріплення нових слів під час виразного читання, усного або письмового складання словосполучень і речень, переказування, написання творів, письмових відповідей на запитання, добору цитат тощо. Збагачення словникового запасу молодших підлітків ефективне за умов, якщо воно здійснюється цілеспрямовано, систематично на кожному уроці. Доведено, що учень тоді знаходить незрозумілі слова у тексті та з'ясовує їх значення, коли у нього є попередній досвід у виконанні завдань, а також сформовано певні вміння та навички. Запропоновано систему роботи над збагаченням активного та пасивного словника учнів, ефективність якої обгрунтовано теоретичного та підтверджено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-33
Шифр НБУВ: РА319500 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Саад Халаф Сулейман Альхунетті 
Зміст і методи навчання історії у школах Йорданії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Саад Халаф Сулейман Альхунетті ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Встановлено пряму залежність ефективності навчального процесу від мети, змісту та методів навчання, а також системи підготовки учителя в Йорданії. Систематизовано дидактичні засади організації навчального процесу на базі структурування змісту шкільної історичної освіти. Обгрунтовано підходи щодо класифікації методів навчання та виявлено умови підвищення їх ефективності у навчальному процесі. Запропоновано методику використання деяких оновлених методів, зокрема: зондованого запитання, роботи з підручником, вирішення проблемних завдань, аналізу історичних документів. Розглянуто систему перевірки та оцінювання успішності учнів. Проаналізовано законодавчі та регламентуючі документи та публікації щодо питань шкільної історичної освіти в Йорданії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т.р(5ЙОР) + Ч424(5ЙОР) +
Шифр НБУВ: РА333734

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Дмитренко О.О. 
Імуногенетична характеристика дітей з нетоксичним дифузним зобом ІА - ІБ ступеня щитоподібної залози, які потерпіли внаслідок аварії на ЧАЕС: Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.08 / О.О. Дмитренко ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Виявлено характерні особливості розподілу імуногенетичних алелей у дитячій популяції,встановлені асоціативні зв'язки між деякими параметрами іммунної системи та генетичними характеристиками крові у дітей з нетоксичним дифузним зобом (НДЗ) за наявності або відсутності впливу наслідків Чорнобильської аварії. Проаналізовано ступінь значущості генетичних алелей різних систем крові у формуванні тиреоїдної передпатології за умов поліфакторного впливу. На основі отриманих даних показано роль імуногенетичного контролю імунологічних процесів у патогенезі захворювань щитовидної залози, що передбачає ряд додаткових критеріїв для ранньої діагностики та прогнозування пострадіційної тиреоїдної патології. На основі встановлених закономірностей обгрунтовано неохідність диспансерного нагляду за дітьми з НДЗ, які знаходяться у стані передпатології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.120.26-25 +
Шифр НБУВ: РА321165

Рубрики:

      
13.

Михайлова Е.А. 
Клініко-патогенетичні особливості формування психопатологічних розладів у дітей з тяжкою формою цукрового діабету: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.16 / Е.А. Михайлова ; АМН України. Ін-ут неврології, психіатрії та наркології. — Х., 2006. — 35 с. — укp.

На підставі комплексного обстеження 285-ти дітей та підлітків з тяжкою формою цукрового діабету (ЦД) виявлено механізми формування в них соматопсихічних і психосоматичних співвідношень, частоту та структуру клініко-психопатологічних розладів. Визначено психологічні особливості хворих, зокрема їх інтелектуально-пізнавальної, мотиваційної, емоційної сфер. Показано, що на ранніх етапах захворювання формується прогресуюча діабетична енцефалопатія (ДЕП). За умов моделювання гострого "стресу очікування" виявлено виснаження у хворих функціональних резервів організму та зрив антистресових адаптивних механізмів мозку. Розроблено алгоритм діагностики та прогноз психопатології у дітей з ЦД, концептуальну модель патогенетичної терапії ДЕП. Сформульовано гіпотезу психопрофілактики соціальної недостатності й обгрунтовано клінічний напрям психіатричної реабілітації в дитячій діабетології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.415.160.23-3 + Р733.645.093-37 +
Шифр НБУВ: РА343986

Рубрики:

      
14.

Білоконь С.О. 
Комплексне лікування гнійних ран щелепно-лицевої ділянки у дітей із використанням сучасних вітчизняних багатокомпонентних мазей: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / С.О. Білоконь ; Укр. мед. стоматол. акад. — Полтава, 2004. — 19 с. — укp.

Уперше на підставі клініко-лабораторних даних, результатів pH-метрії, внутрішньоранової термометрії, визначення податливості навколоранових м'яких тканин та планіметрії доведено високу ефективність сучасних вітчизняних багатокомпонентних мазей у місцевому лікуванні гнійних ран щелепно-лицевої ділянки (ЩЛД) дітей та перевагу їх пофазового застосування у дитячій щелепно-лицевій хірургії. Уперше на морфологічному рівні вивчено вплив на перебіг ранового процесу і репаративні властивості м'яких тканей гнійних ран сучасних вітчизняних багатокомпонентних мазей у разі їх застосування у комплексному лікуванні гострих гнійно-запальних процесів ЩЛД у дітей. Доведено, що сучасні вітчизняні багатокомпонентні мазі скорочують тривалість запалення, нормалізуючи мікроциркуляторні розлади у м'яких тканинах, створюють умови для прискорення проліферативних процесів, стимулюючи фібробластичну активність, фібриногенез та епітелізацію, що загалом поліпшує клінічний перебіг ранового процесу та сприяє швидшому загоюванню ран. Визначено, що зазначені ефекти більш виразно проявляються за пофазового використання препаратів "Альгофін", "Офлокаїн-Дарниця" та "Метилурацил-Дарниця".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.665.630.14-52 +
Шифр НБУВ: РА334916

Рубрики:

      
15.

Морозова І.І. 
Комунікативні стратегії ввічливості у стереотипній мовленнєвій поведінці вікторіанської жінки: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.І. Морозова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше у вітчизняній лінгвістиці проведено комплексний аналіз мовленнєвої поведінки вікторіанської жінки, визначено прагмалінгвістичні особливості її дискурсу та набір типових для нього комунікативних ситуацій-стереотипів. Встановлено, що вікторіанська жінка як особистість є представником середніх/вищих класів, виразником вікторіанської ментальності, соціокультурних норм, носієм мовного стандарту епохи. Зазначено, що стереотипна мовленнєва поведінка вікторіанської жінки здійснюється у її дискурсі, де домінує принцип ввічливості: переважає позитивна ввічливість з пріоритетною стратегією стимулювання спільності інтересів; з негативних найбільш вживаною є стратегія запитання та ухильності. Визначено, що дискурс вікторіанської жінки включає ситуації: виявлення почуттів, світську бесіду, дискусії, плітки, флірт, розпорядження та повчання. Виявлено, що в екзостереотипі її мовленнєвої поведінки гендерний параметр має відносну значущість: позитивна ввічливість домінує в ситуаціях виявлення почуттів, світської бесіди і флірту; в інших випадках варіативність за ситуативним критерієм нейтралізується і залежить від моногендерного чи кросгендерного контексту спілкування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-73 + С5*423.21 + С5*681*332 +
Шифр НБУВ: РА330055

Рубрики:

      
16.

Олійник Д.М. 
Ліквідність комерційного банку: управління та регулювання: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Д.М. Олійник ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено суть, мету, підходи й методи управління та регулювання ліквідністю комерційного банку. Запропоновано класифікацію факторів, що впливають на ліквідність. Значну увагу приділено розробці ефективного механізму прогнозування банківської ліквідності. Розроблено модель оптимального щодо ліквідності інвестування залишків тимчасово вільних коштів на рахунках "до запитання" в робочі активи. Розглянуто підходи до оптимізації фінансового результату банку шляхом ефективного управління його ліквідністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.181.34-21 +
Шифр НБУВ: РА322355

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Юзва Л.Л. 
Логіка запитань і валідизація соціологічного опитувальника: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.02 / Л.Л. Юзва ; НАН України. Ін-т соціології. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Запропоновано пояснення явища, як еротетична логіка обумовлює валідну соціологічну інформацію, що одержується шляхом реалізації процедури типу "запитання - відповідь". На базі цього, а також з використанням евристичного потенціалу зазначеної логіки висвітлено бачення логічної природи запитання з урахуванням його нерозривного взаємозв'язку з відповіддю та концепцію запитання. Формалізовано типи помилок формулювання запитання та наведено типологію можливих помилок, виокремлено їх чотири типи. Ряд способів валідизації - граматико-стилістичний аналіз, когнітивний аналіз, логічний аналіз, контент-аналіз з подальшою побудовою матриці випадковостей, методу зіставлення паралельних рядів, аналіз величини невідповіді, аналіз послідовності запитань - апробовані для двох опитувальників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5 в811 + С5 в519 +
Шифр НБУВ: РА348485

Рубрики:

      
Категорія:    
18.

Дьоміна В.М. 
Методи та моделі оцінювання знань в автоматизованих системах тестування: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.М. Дьоміна ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Запропоновано підхід до побудови математичного забезпечення автоматизованої системи тестування, до основи якого покладено логіко-алгебричні методи та моделі оцінювання знань, що моделюють логіку викладача під час виставлення оцінки. Наведені методи дозволяють оцінювати знання респондента, коригувати оцінку в помежовій області між близькими балами, а також запобігати угадуванню респондентом відповідей на запитання тесту. Це дозволяє підвищити точність виміру знань і покращити якість підготовки фахівців, особливо у разі дистанційної освіти. Розроблено метод оцінки впливу суб'єктивних факторів на якість вимірювання знань. Доведено гіпотезу про невелику розбіжність результатів оцінювання у викладачів-експертів та автоматизованої системи тестування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з970.826 + В122,022
Шифр НБУВ: РА319004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Бурдейна Н.Б. 
Методичні основи створення та використання навчального комплекту з фізики для студентів вищих будівельних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.Б. Бурдейна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано й узагальнено сучасні концепції оптимізації та інтенсифікації навчального процесу у ВНЗ, активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів, їх самостійної роботи, фундаменталізації освіти та професійної підготовки майбутніх спеціалістів, формування творчої особистості, а також впровадження навчального комплексу з фізики у будівельних ВНЗ. Розроблено такий навчальний комплекс, який містить лекційний конспект, лекційний зошит для практичних та індивідуальних робіт, лабораторний зошит, запитання та якісні задачі. Розроблено елементи методичного забезпечення навчально-виховного процесу в будівельних ВНЗ з використанням навчального комплекту з фізики. Для визначення рівнів підготовки студентів до лабораторних, практичних і лекційних занять розроблено методику проведення діагностування навчальних досягнень шляхом комп'ютерного тестування, яка є ефективним засобом оптимізації та активізації самостійної роботи студентів під час підготовки до аудиторних видів занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)3-3,022 +
Шифр НБУВ: РА363684

Географічні рубрики:

      
20.

Аксьонова Н.В. 
Міфо-ритуальні основи дитячих ігор (на матеріалах Слобожанщини кінця XIX - початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / Н.В. Аксьонова ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто українські дитячі ігри у контексті обряду переходу. Проаналізовано глобальні пласти давньої ритуально-міфологічної культури в народних іграх у вигляді численних ремінісценцій. Вперше зроблено спробу виявити ритуально-міфологічне підгрунття ігор у контексті проявів сакральності простору та часу, виділено сюжети та мотиви відповідних персонажів. На підставі визначення гри як міфологічного й обрядового навантаження запропоновано виділити три її переходові стадії - жебракування (сегрегацію), ігрове випробування (лімінальну стадію), одержання виграшу або зміна статусу гравця (агрегацію). Запропоновано розглядати статус гравців як лімінальний. Визначено персонажі, які відіграють медіативну функцію у грі, визначено їх обрядове значення. Розглянуто ініціаційну роль гри у контексті соціалізації й інкультурації у традиційному суспільстві. Запропоновано визначення дитячої гри як своєрідного ігрового "повсякденного обряду переходу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т595.240 + Т52(23=УКР)-522 +
Шифр НБУВ: РА348642

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського