Наукова періодика України Рідна школа


Сухомлинська O. 
В. О. Сухомлинський і моральне виховання:трансформація педагогічних цінностей / O. Сухомлинська // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_3
Висвітлено зміст і значення педагогічного підходу В. О. Сухомлинського до морального виховання школярів, його роль у формуванні педагогічної етики. Виділено особливості та переваги його підходу: грунтування на практиці роботи школи, системне та послідовне викладення основ педагогічної етики, визначення першорядності моральності серед усіх напрямів виховного процесу. Зазначено, що завдання шкільного виховання В. О. Сухомлинський реалізовував через такі підходи: виховання є тотожне розвитку дитини; когнітивний процес відіграє провідну роль у моральному вихованні; введення до структури всього виховного процесу емоційно-ціннісного, почуттєвого підходу; діяльнісний підхід у моральному вихованні; індивідуально-диференційований і віковий підхід о організації й змістового наповнення морального виховання; створення ціннісних вимірів шкільного й особистісного життя дитини. Окреслено сухомлинську систему ціннісних імперативів: педагогічних (Природа, Сім'я, Праця, Любов, Батьківщина) та шкільних (Школа, Знання, Праця, Учитель, Товариш, Книжка). Акцентовано увагу на принциповій відмінності методики В. О. Сухомлинського: на перше місце він ставив особистість, а колектив розглядав як підпорядкований особистості, а не навпаки, як наприклад, А. С. Макаренко.Освещены смысл и значение педагогического подхода В. А. Сухомлинского к моральному воспитанию школьников, его роль в формировании педагогической этики. Выделены особенности и преимущества его подхода: обоснование на практике работы школы, системное и последовательное изложение основ педагогической этики, определение первостепенности нравственности среди всех направлений воспитательного процесса. Указано, что задачу школьного воспитания В. А. Сухомлинский реализовывал через следующие подходы: воспитание тождественно развитию ребенка; когнитивный процесс играет ведущую роль в нравственном воспитании; введение в структуру всего воспитательного процесса эмоционально-ценностного, чувственного подхода, деятельностный подход в нравственном воспитании, индивидуально-дифференцированный и возрастной подход в организации и содержательном наполнении нравственного воспитания; создание ценностных измерений школьной и личной жизни ребенка. Очерчена сухомлинская система ценностных императивов: педагогических (Природа, Семья, Труд, Любовь, Родина) и школьных (Школа, Знания, Труд, Учитель, Друг, Книга). Акцентировано внимание на принципиальном отличии методики В. А. Сухомлинского: на первое место он ставил личность, а коллектив рассматривал как подчиненный личности, а не наоборот, как например, А. С. Макаренко.The article lights up the role of V. O. Sujhomlinsky in created pedagogical ethics, his looks to moral education in the context of activation of researches on questions moral problems in 1960 - 1970th. Also accented attention to the education and methodical providing, development and realization of moral tasks education of secondary school.
  Повний текст PDF - 461.421 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сухомлинська O.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сухомлинська O. В. О. Сухомлинський і моральне виховання:трансформація педагогічних цінностей / O. Сухомлинська // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського